Het forum voor 's werelds enige universele hobby! Snaren of toetsen, vinyl of cd, eendagsvlieg of rasartiest, op de radio of op een festival! Hier kun je al je ongebreideld enthousiasme, maar ook je weldoordachte kritische noten kwijt over muziek
We zijn er klaar voor. Alweer de 25e editie van de Top 2000. Op de TV is veel veranderd. Jaren het baken van de Top 2000, nouja, van de slippendrager, bleek Matthijs van Nieuwkerk zich toch te misdragen. Hij moest vorig jaar na de nacht van de popmuziek plots het veld ruimen en keert dit jaar niet meer terug. Een smet op het Top 2000-blazoen, maar op de radio ging alles naar behoren. Toen mochten we naar een jaar rust. En relatieve rust kregen we. 2023 was een jaar waar niet bijzonder veel van te zeggen is. De laatste maand is het weer mis in Israel, maar dat zijn we intussen eigenlijk al bijna gewend. Al die andere conflicten, nouja, tsja. Een jaar zonder hoogtepunten dus eigenlijk. Gelukkig is er het enige echte hoogtepunt tussen kerst en oud en nieuw, de Top 2000.
De Top 2000, oud en vertrouwd. Op TV met meer shows dan ooit, we gaan op 3 november al aftrappen met een programma over de beleving van de Top 2000 bij liefhebbers. Ik heb nu al zin in de Iron Maiden man of iemand die zegt dat ie in 1999 zat te wachten op Danny Mirror. Verder is er een quiz, de untold stories, we kennen het wel. Maar er is maar één moment dat we echt gelukkig zijn en Omsk hebben bereikt: 25 december om 00:00 uur.
Zijn er ons nog mensen ontvallen? Ja, absoluut. Jeff Beck, Bachman, Crosby, Sakamoto, Sinead O'Connor, Robbie Robertson. Het wordt bijna normaal he? Niet een van de allergrootsten, al weet je nooit of iemand de stembooster op het juiste moment wil inzetten. Sinead en Faithless zullen nog wel in de bonus gaan.
Gelukkig zijn er nog andere dingen geweest die voor wat relevantie zorgen. Wat denken jullie van Barbenheimer! Eerst even een serieuze film, en daarna nog de schijtlolligheden van Oppenheimer. Daar zullen vast wel wat liedjes vandaan komen. Klinkt lekker. Al met al: Veel plezier!
Radio 2 Top 2000: Editie 2023 We zijn alweer bij editie 25 van de Top 2000. Een lijst die een muzikale reis heeft gemaakt, alleen Queen in het laatste uur is een zekerheidje. De 60s zijn uitgefaseerd en de 90s vieren tegenwoordig hoogtij. Nirvana mocht er in 2005 in, daarna kwam metal, en toen kwam ook het recente slappe zomerhitje. 168 uur met nonstop muziek, reclame, gelul van Gijs Staverman en nieuws. Met hier en daar een albumversie tegenwoordig.
Wat kunnen wij doen? A. Stemmen. De stemweek is van 1 t/m 7 december (15.00 uur) B. De Bubbling Under beluisteren van maandag 11 tot en met vrijdag 15 december: de lijst der lijsten viert dit jaar de 25e editie en is daarom eenmalig uitgebreid met 500 liedjes. Onder de noemer De Extra 500 worden de nummers 2500 tot en met 2001 gedraaid, overdag van maandag 11 tot en met vrijdag 15 december. >> Meer info hier << C. De Top 2000 zelf beluisteren en bekijken van maandag 25 tot en met zondag 31 december. En naar de randprogrammering. Quiz, Untold Stories, Wat betekent de Top 2000, A Gogo, het kan allemaal. D. Een uurtje naar het Top 2000 café. Niet meer op eigen houtje, maar netjes vooraf intekenen. En dan maar hopen dat je niet een uur lang Suzan & Freek voor je kiezen krijgt, of Echoes, maar gewoon lekker Killing in the Name, Halo of Flies en het liedje van AC/DC.
Vorig jaar werden mijn stemtips weer eens niet gehonoreerd en lagen ze er allemaal uit, maar ik ga jullie toch als vanouds wat tips geven. Hopelijk luisteren jullie dit jaar wel.
1977: Jewel - Foolish Games. Ja, dat was vorig jaar de positie. Teruggekeerd na een jaartje weg te zijn geweest. Hopelijk niet eenmalig, wat mij betreft. Prachtig nummer, Jewel haar enige in de Top 2000. Een mooi luisterliedje die zeker nog een jaar mag blijven. 1974: Manfred Mann's Earth Band - Blinded By The Light. Een van de weinige 'ouderwetse' Top 2000 songs die nog over is. Stond er elk jaar in. Geef deze klassieker de kans en zorg ervoor dat we weer "Wrapped Up Like a Douche" kunnen zeggen! 1941: Johan - Tumble and Fall. Nederlands trots. Een van de ondergewaardeerde bands. Ook hier geldt: Enige notering. Mag zeker blijven en niet eruit tumble and fallen.
Oh, en denk ook eens na over topartiesten als Duncan Browne of The Carpenters. Maar goed, ik probeer mijn echte topfavorieten hier juist te vermijden.
Wanneer? Maandag 25 december 0:00 beginnen we, zondag 31 december 23:59 lallen we mee met Bohemian Rhapsody. Tenminste, dat kan toch haast niet fout?
Vanaf wanneer stemmen? Vanaf vrijdag 1 december.
Staat ie in de top 2000? 11 december is gifjesdag ofzo. Heerlijk.
De Top 2000 in beeld Cultura 24 NPO 1 Extra: Twee jaar lang zoomers is mooi geweest, dit jaar weer het CAFÉ! 24/7 te zien. Tevens met een uurtje doventolk.
Nederland 3 NPO 3: Diep in de nacht. Daar kijkt dus eigenlijk niemand naar.
Verder zijn er diverse andere versies van de Top 2000 op Spotify te vinden. Ook uitzendingen zelf van die eerste editie, met het gepraat van de dj's over binnengekomen faxen ( !), kun je vast wel ergens vinden.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW in de Zoom:
SPOILER: NSFW!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOKkers in beeld
SPOILER: PippenScottie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Dagoduck
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: ArnieAlberts
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
Van de bijna 2000 stemlijsten die ik verzameld heb is er 6x op Tattoo gestemd waarmee het zo rond de ~2300 zou eindigen en Eurphoria is 17x gestemd waadoor het rond de ~880 zou staan.
Engelbewaarder komt binnen volgens R2. En anno 12 uur waren de grootste stijgers Loneliest, Love Story, Pogues, 505 en nog eentje die er dik bovenop lag. Verder niet echt iets zekers
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Op vrijdag 8 december 2023 16:54 schreef bakkiestro het volgende: Van de bijna 2000 stemlijsten die ik verzameld heb is er 6x op Tattoo gestemd waarmee het zo rond de ~2300 zou eindigen en Eurphoria is 17x gestemd waadoor het rond de ~880 zou staan.
Maar Tattoo zal veel jonge stemmers hebben denk ik
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
KRS One - Step into a world Rage Against The Machine - Killing In The Name Notorious B.I.G. - Juicy The Prodigy - Voodoo people Jones & Stephenson - The First Rebirth U2 - The Unforgettable Fire ASAP Rocky - Goldie Linkin Park - In The End GZA - Liquid swords Beastie Boys - Sabotage Guns N' Roses - Estranged Wu-Tang Clan - C.R.E.A.M. Massive Attack - Unfinished Sympathy Goo Goo Dolls - Iris Rakim - Guess who's back 3 Doors Down - Kryptonite Sting - Fields Of Gold Kings Of Leon - Closer Eazy-E - Gimme that nutt Yahel - Voyage Chris Brown - Deuces Chosen Few - Name of the DJ Enya - Only Time Usura - Open Your Mind Coldplay - The Scientist Underworld - Born Slippy Sia - Chandelier Lil' Kim - Crush on you Joey Beltram - Energy flash Muse - Plug In Baby The Doors - The Crystal Ship 2 Pac - Keep ya head up Nirvana - Come As You Are A-ha - Stay on these roads Westbam - Celebration generation
KRS One - Step into a world Rage Against The Machine - Killing In The Name Notorious B.I.G. - Juicy The Prodigy - Voodoo people Jones & Stephenson - The First Rebirth U2 - The Unforgettable Fire ASAP Rocky - Goldie Linkin Park - In The End GZA - Liquid swords Beastie Boys - Sabotage Guns N' Roses - Estranged Wu-Tang Clan - C.R.E.A.M. Massive Attack - Unfinished Sympathy Goo Goo Dolls - Iris Rakim - Guess who's back 3 Doors Down - Kryptonite Sting - Fields Of Gold Kings Of Leon - Closer Eazy-E - Gimme that nutt Yahel - Voyage Chris Brown - Deuces Chosen Few - Name of the DJ Enya - Only Time Usura - Open Your Mind Coldplay - The Scientist Underworld - Born Slippy Sia - Chandelier Lil' Kim - Crush on you Joey Beltram - Energy flash Muse - Plug In Baby The Doors - The Crystal Ship 2 Pac - Keep ya head up Nirvana - Come As You Are A-ha - Stay on these roads Westbam - Celebration generation
@:alpeko
Ik mis Shook Ones.
[..] Ja, arme Mobb Deep. 50 nummers had me wel geholpen.
Ja ik zie veel rap uit de jaren 90, Shook Ones en T.R.O.Y. zijn wel mijn favorieten denk ik
Maar maken toch allemaal geen kans
National defence force, is dat de Syrische variant van FDF?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
Op vrijdag 8 december 2023 17:06 schreef Gretzl het volgende: Flashback naar deze column over de (on)zin van de dodenartiestenbonus + en het overromanticeren van oude muziek
Op vrijdag 8 december 2023 17:06 schreef Gretzl het volgende: Flashback naar deze column over de (on)zin van de dodenartiestenbonus + en het overromanticeren van oude muziek
Stukje zuurheid. Maar Johnny Cash is overgewaardeerd ja. Een kapotte klok geeft twee maal daags de juiste tijd weer. Katy is pure productiepop. MJ was dat in die tijd ook. Wel een echte hitmachine, hoeveel albums kunnen 7 relevante hits opleveren. Stijlicoon.
Stukje is van 25 juli 2023. Dus ik denk dat de schrijfster er nog grotendeels hetzelfde over denkt als toen
Er kwam wel belachelijk veel ophef c.q. stront over haar heen op de (a)sociale media is, terwijl het gewoon een scholier is die haar bescheiden mening geeft en een vermakelijk stukje typt waarin ze dingen vrij zwart-wit uiteenzet. Vond het wel tenenkrommend dat zoveel mensen erover vielen.
Bedoel, we weten waarschijnlijk allemaal hoe we zelf onze mening ventileerden op ons 15e.
Over Mondriaan heeft ze wel volledig gelijk trouwens.
Misschien moeten die artiesten van nu dan eens kappen met het recyclen en verkrachten van oude hits? De huidige verkrachtingen van The Logical Song en Fields Of Gold zijn toch wel absolute muzikale dieptepunten in 2023.
Mijn nichtje van twee zou dat niet zo netjes kunnen hoor.
SPOILER
[..] Nee, dat zijn mensen die je doodsbedreigingen gaan sturen als je zou zeggen dat 'Bloodbuzz Ohio' een middelmatig nummer is.
Die komen dan met volkswagen busjes en bakfietsen de openbare weg bezetten?
[..] Misschien moeten die artiesten van nu dan eens kappen met het recyclen en verkrachten van oude hits? De huidige verkrachtingen van The Logical Song en Fields Of Gold zijn toch wel absolute muzikale dieptepunten in 2023.
En zo kan je er nog 10 noemen ja
Zelf heb ik wel een broertje dood aan mensen die constant roeptoeteren dat er enkel vroeger goede muziek wordt gemaakt en dat tegenwoordig alles wat uitkomt ruk is. Die kijken helaas niet verder dan hun neus lang is.
Belangrijke reden waarom ik zoveel van muziek hou is omdat zoveel nummers tijdloos zijn. Het maakt niet uit of je ze luistert net na de release of 50 jaar later. De songtekst, de instrumenten en de melodie blijven mooi en/of relevant
Gelukkig is de Top 2000 vandaag de dag het feest van oude én nieuwe muziek
[..] Misschien moeten die artiesten van nu dan eens kappen met het recyclen en verkrachten van oude hits? De huidige verkrachtingen van The Logical Song en Fields Of Gold zijn toch wel absolute muzikale dieptepunten in 2023.
Het is natuurlijk makkelijker geld te verdienen met een melodie die men al kent ten opzichte van een nieuwe onbewezen melodie ja
Mja, ligt eraan. Er zijn covers die het origineel overtreffen, covers die in de hitparade belanden en best prima zijn (bijvoorbeeld die recente Fast Car-cover), en draken van het kaliber Disturbed waar ik gewoon boos van word dat mensen dat mooi vinden.
[..] Blijft natuurlijk een gotspe dat iets als Rapper's Delight wel in de lijst staat en Shook Ones niet.
Rapper's Delight is ouder (die stond er al in 2006 (!!) in) en populairder (heeft ook nummer 1 gestaan in de Top 40, Shook Ones stond uberhaupt niet in de Top 40). Shook Ones heeft bovendien óók niet de Ketchup Song beïnvloed.
Zelfs Scooter gebruikte The Logical Song beter dan het nummer wat ik gister op Qmusic hoorde
Fuck the EBU Fuck FIA Pakaak It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
[..] Rapper's Delight is ouder (die stond er al in 2006 (!!) in) en populairder (heeft ook nummer 1 gestaan in de Top 40, Shook Ones stond uberhaupt niet in de Top 40). Shook Ones heeft bovendien óók niet de Ketchup Song beïnvloed.
Haha ja, je begrijpt vast dat het weer smaakgerelateerd is. Voor de meeste hiphopliefhebbers zal Shook Ones ook de grotere klassieker zijn. Maar voor het grote publiek is Rapper's Delight bekender/populairder, dus het is wel logisch
Tot noch toe is Kendrick Lamar een van de weinige hiphoppers die zonder het scoren van een radiohit in de lijst is gekomen
Mensen die niet af zijn hebben over het algemeen een kleine piemel.
Zo.
De regel is toch dat je het nummer niet mag horen? Ik heb hem al wel in de banner voorbij zien komen, maar gelukkig was ik toen niet aan het luisteren.
[..] De regel is toch dat je het nummer niet mag horen? Ik heb hem al wel in de banner voorbij zien komen, maar gelukkig was ik toen niet aan het luisteren.
Ja, je moet 'm horen en dan wel het origineel en niet een of andere cover.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo Fuck the EBU.
[..] Haha ja, je begrijpt vast dat het weer smaakgerelateerd is. Voor de meeste hiphopliefhebbers zal Shook Ones ook de grotere klassieker zijn. Maar voor het grote publiek is Rapper's Delight bekender/populairder, dus het is wel logisch
Tot noch toe is Kendrick Lamar een van de weinige hiphoppers die zonder het scoren van een radiohit in de lijst is gekomen
"Voor de meeste liefhebbers" Ja, daar heb je het al. Liefhebbers. Totaal onbekend bij Greet die niets met hiphop heeft, maar wel lekker op de Sugarhill Gang heeft lopen dansen tijdens het eindexamengala van 1979.
[..] Iemand is boos omdat ie op 1 december al af was?
Totaal niet boos, ik vind het gewoon een beetje flauw allemaal.
Ik heb bewust het nummer op 1 december al geluisterd
Ook zo nog één envelop per nummer . Schiet gewoon op.
Gewoon nu al de top-10 draaien, dan hebben we dat ook weer gehad!
Op vrijdag 8 december 2023 17:38 schreef MTheBassman het volgende: Ik ga geen voorspellingen doen, maar wel een zeer groot vermoeden hebben dat ik teleurgesteld zal zijn.
Als je al verwacht dat je teleurgesteld bent, dan is het toch geen teleurstelling meer?
Ah nog steeds 2x Queen top 10. Dan lijkt Metallica -> iets de enige wisselkans.
Dan gewoon zelfde top 10 met andere volgorde. Of Avond moet weg zijn
Ik had weinig verloop verwacht, maar dit is wel heel extreem
Heb al 2 vragen fout in de Nostradamus op deze manier
Nog 1 liedje, nou start Porcupine Tree dan maar in.
Hier schreef Tim86 het volgende: HOI MET DE POLITIE JA MET DE BRANDWEER HET ZIJN DE MOFFEN IK HERHAAL HET ZIJN DE MOFFEN VERSTOPT UW FIETSEN MENSEN VERSTOPT UW FIETSEN EN OPEN DE OGEN
Dadelijk komen ze erachter dat dit de envelop van vorig jaar is. Daarom zat hij ook niet vastgeplakt.
Met dit (waarschijnlijk) nieuwe kabinet met BBB wel ja!
Ja dat verwacht je toch ook niet. Hotel op 3 en dan is alles hetzelfde
[..] Met dit (waarschijnlijk) nieuwe kabinet met BBB wel ja!
Ik zag trouwens dat Caroline haar lievelingsnummer The Load Out/Stay was. Wel mild-blij dat ze die niet zijn gaan pluggen, anders had je daar zo'n Peter R. de Vries-effect mee gehad
[..] Ik zag trouwens dat Caroline haar lievelingsnummer The Load Out/Stay was. Wel mild-blij dat ze die niet zijn gaan pluggen, anders had je daar zo'n Peter R. de Vries-effect mee gehad
Hier schreef Tim86 het volgende: HOI MET DE POLITIE JA MET DE BRANDWEER HET ZIJN DE MOFFEN IK HERHAAL HET ZIJN DE MOFFEN VERSTOPT UW FIETSEN MENSEN VERSTOPT UW FIETSEN EN OPEN DE OGEN
Nu Vera zich wederom handhaaft durf ik wel te voorspellen dat dat nr voorlopig niet uit de top 3 weg zal gaan, en misschien nog wel jaren op 2 zal staan
Op vrijdag 8 december 2023 17:49 schreef Scorpion_17 het volgende: Nu Vera zich wederom handhaaft durf ik wel te voorspellen dat dat nr voorlopig niet uit de top 3 weg zal gaan, en misschien nog wel jaren op 2 zal staan
Alleen een dodenbonus of nog wat meer waardering voor de Koude Plee kan hem van 2 af pleuren denk ik
Of mensen stemmen massaal hetzelfde als vorig jaar, wat best goed zou kunnen.
Of er zijn zulke rare dingen gebeurd met acties etc. dat ze er maar voor hebben gekozen hetzelfde te doen als vorig jaar. Maar als ze het echt zouden hebben gemanipuleerd zouden ze voor de vorm wel een aantal nummers omwisselen lijkt me
Er is juist best wel het nodige op aan te merken. Zelfs als het alleen om deze tien zo gaan, zou het raar zijn als er twee keer precies hetzelfde uit komt.
@:alpeko
Netjes hoor. Unforgettable Fire, Iris en Born Slippy heb ik ook op een lijst staan. En van de artiesten dubbelen we Guns n Roses, Doors en Massive ook. Muse heb ik dit jaar niet. Vorig jaar Bliss. The Scientist heeft ook ooit op mijn lijstje gestaan.
[..] Er is juist best wel het nodige op aan te merken. Zelfs als het alleen om deze tien zo gaan, zou het raar zijn als er twee keer precies hetzelfde uit komt.
Nouja als ongeveer dezelfde mensen op ongeveer dezelfde stemmen, dan is het ook weer niet zo raar dat er hetzelfde uitkomt
Bohemian Rhapsody - Queen (1) Roller Coaster - Danny Vera (2) Hotel California - Eagles (3) Piano Man - Billy Joel (4) Fix You - Coldplay (5) Stairway To Heaven - Led Zeppelin (6) Black - Pearl Jam (7) Avond - Boudewijn de Groot (8) Nothing Else Matters - Metallica (9) Love Of My Life - Queen (10)
[..] Nouja als ongeveer dezelfde mensen op ongeveer dezelfde stemmen, dan is het ook weer niet zo raar dat er hetzelfde uitkomt
We weten echter dat er geen stemplicht bestaat en dat dit dus sowieso niet het geval is. Dat maakt het juist zo vreemd dat nu gesuggereerd wordt dat de gaten ‘ineens’ in 2 jaar tijd heel groot zijn geworden.
[..] We weten echter dat er geen stemplicht bestaat en dat dit dus sowieso niet het geval is. Dat maakt het juist zo vreemd dat nu gesuggereerd wordt dat de gaten ‘ineens’ in 2 jaar tijd heel groot zijn geworden.
Het zijn toch elk jaar toch weer dezelfde Top2000 'fans' die stemmen? En blijkbaar komt er dan hetzelfde uit.
Volgens mij heeft Radio2 er ook helemaal geen baat bij om dezelfde top 10 te houden. Ik denk dat ze zelf ook liever wat verandering zien
[..] Het zijn toch elk jaar toch weer dezelfde Top2000 'fans' die stemmen? En blijkbaar komt er dan hetzelfde uit.
Volgens mij heeft Radio2 er ook helemaal geen baat bij om dezelfde top 10 te houden. Ik denk dat ze zelf ook liever wat verandering zien
Haha, ik suggereer ook geen samenzwering hoor, ik geloof best dat het zo gelopen is. Maar dat elk jaar precies dezelfde mensen stemmen klopt niet. Je hebt wel een groot deel zoals ‘wij’, maar er is net zo’n groot deel dat dan wel, dan niet of zelfs maar een keertje stemt.
Op vrijdag 8 december 2023 18:12 schreef Hamlapjes het volgende: Precies dezelfde top 10, wat een flopshow Overigens is er wel een stuitend gebrek aan 80s in de top 10, hoor
[..] Haha, ik suggereer ook geen samenzwering hoor, ik geloof best dat het zo gelopen is. Maar dat elk jaar precies dezelfde mensen stemmen klopt niet. Je hebt wel een groot deel zoals ‘wij’, maar er is net zo’n groot deel dat dan wel, dan niet of zelfs maar een keertje stemt.
Niet precies hetzelfde, maar een groot deel van de stemmers is wel hetzelfde lijkt me. Als dat niet zo was zou je ook wel een andere uitslag krijgen.
Maar ik probeer ook maar een gewoon een rationele verklaring te zoeken, om mijn lichte teleurstelling van deze saaie top 10 te verwerken haha
Op vrijdag 8 december 2023 18:22 schreef PippenScottie het volgende: De Tweede Kamer overhoop stemmen, maar als het er écht om gaat blijken wij toch maar een landje dat het liefst alles bij het oude laat.
Naja, in beide gevallen stemde Nederland conservatief.
Op vrijdag 8 december 2023 18:22 schreef PippenScottie het volgende: De Tweede Kamer overhoop stemmen, maar als het er écht om gaat blijken wij toch maar een landje dat het liefst alles bij het oude laat.
[..] Haha, ik suggereer ook geen samenzwering hoor, ik geloof best dat het zo gelopen is. Maar dat elk jaar precies dezelfde mensen stemmen klopt niet. Je hebt wel een groot deel zoals ‘wij’, maar er is net zo’n groot deel dat dan wel, dan niet of zelfs maar een keertje stemt.
Ga jij zelf ook de top 10 met enveloppen bekend maken?
[..] Ga jij zelf ook de top 10 met enveloppen bekend maken?
Ik heb hem hier thuis op spectaculaire wijze gepresenteerd ja
Heel jammer ook dat Child in Time wederom de top 10 niet heeft gehaald, maar niet verbazingwekkend.
Hotel california had niet per se zo hoog hoeven staan inderdaad, maar wel volledig terecht dat hij boven child in time staat
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Ondertussen brengt Glenn Hansard op de begrafenis van Shane MacGowan even een fantastische versie van Fairytale of New York (met ook nog originele Dubliner John Sheahan op fluit)
Op vrijdag 8 december 2023 20:04 schreef FlyingEagle het volgende: De Top 500, wordt maandag om 10:00 online gezet. Ben wel benieuwd wat er nu allemaal net buiten de boot valt
Je bedoelt denk ik de extra 500? (Dus de nummers 2001-2500).
Op vrijdag 8 december 2023 20:39 schreef Scorpion_17 het volgende: Child In Time gaat nooit meer in de top 10 komen, tenzij je er n gezellig dansje op verzint en op tiktok zet. Maar dat lijkt me schier onmogelijk
En goed getimed overlijden van Ian Gillan of Ritchie Blackmore zou nog kunnen helpen natuurlijk
[..] En goed getimed overlijden van Ian Gillan of Ritchie Blackmore zou nog kunnen helpen natuurlijk
Ik vrees dat ze daarvoor net te klein zijn. Beetje de vloek van bekende bands met net minder bekende namen. De dood van Glenn Frey leverde de Eagles bijv ook niks op
Op vrijdag 8 december 2023 20:39 schreef Scorpion_17 het volgende: Child In Time gaat nooit meer in de top 10 komen, tenzij je er n gezellig dansje op verzint en op tiktok zet. Maar dat lijkt me schier onmogelijk
Wel vreemd aangezien die zo'n beetje steevast top 5 stond, nu niet eens meer Top 10. Ik vrees dat Hotel California en Stairway to Heaven hetzelfde lot staat te wachten
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht. Op 't randje en erover. Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
[..] Ik vrees dat ze daarvoor net te klein zijn. Beetje de vloek van bekende bands met net minder bekende namen. De dood van Glenn Frey leverde de Eagles bijv ook niks op
Op vrijdag 8 december 2023 21:22 schreef Evenstar het volgende: Wat is die Engelenbewaarder voor iets? Nog nooit van gehoord. Wil ik het weten? Vast niet toch?
Nee, dat nummer wil je echt niet kennen. Laat dat maar gewoon binnen onze landsgrenzen...
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
Op vrijdag 8 december 2023 21:22 schreef Evenstar het volgende: Wat is die Engelenbewaarder voor iets? Nog nooit van gehoord. Wil ik het weten? Vast niet toch?
Absoluut niet, zou je alleen maar gelukkiger maken dat je bent geëmigreerd
Engelbewaarder is gewoon zo'n 13 in een dozein Nederlanstalig gezelligheids plaatje. Zo erg is het niet. Dat nieuwe nummer van Son Mieux, dat vind ik eerlijk gezegd veel slechter...
Op vrijdag 8 december 2023 21:40 schreef bakkiestro het volgende: Engelbewaarder is gewoon zo'n 13 in een dozein Nederlanstalig gezelligheids plaatje. Zo erg is het niet. Dat nieuwe nummer van Son Mieux, dat vind ik eerlijk gezegd veel slechter...
Net ff gecheckt, en die is in ieder geval een stuk beter te behappen dan dat vreselijke Multicolour Die trompetten of wat het ook zijn in dat nummer klinken alsof ze opgenomen zijn van het goedkoopste Casio keyboard wat je voor je kind van 8 koopt als die interesse heeft in muziek
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
[..] Net ff gecheckt, en die is in ieder geval een stuk beter te behappen dan dat vreselijke Multicolour Die trompetten of wat het ook zijn in dat nummer klinken alsof ze opgenomen zijn van het goedkoopste Casio keyboard wat je voor je kind van 8 koopt als die interesse heeft in muziek
Multicolor vind ik nog wel leuk eigenlijk. Niets bijzonders ofzo, maar wel oke.
Tonight vind ik echt een zeurnummer. En ik vind zijn stem ook gewoon echt niet fijn om aan te horen. Erg eentonig, weinig variatie.
Stukje zwart gat zonder slachtofferhulp zo hoor. Moet je helemaal wachten tot de gifbeker maandagochtend, waar je ook nog eens weinig aan hebt want om 10.00 wordt heel die KKD al gelanceerd.
Maar ja, dat fake news over Airport en Here, There and Everywhere in de KKD om 12.30 vanmiddag is dan wel weer genoeg om ernaar uit te kijken wat het geworden is. Ongetwijfeld blijkt het dan Kraantje Pappie te zijn.
Engelbewaarder is in haar originele vorm een gevoelige en rustige plaat met een pakkende tekst. Voor een Nederlandstalige plaat helemaal niet gek.
Die hoempapa-cover die nu populair is is wel een stukje minder ja. Alsnog staat er wel veel slechter in de lijst. Heel wat liever dit dan welk nummer van André Hazes dan ook.
Op vrijdag 8 december 2023 22:34 schreef DecoAoreste het volgende: Engelbewaarder is in haar originele vorm een gevoelige en rustige plaat met een pakkende tekst. Voor een Nederlandstalige plaat helemaal niet gek.
Die hoempapa-cover die nu populair is is wel een stukje minder ja. Alsnog staat er wel veel slechter in de lijst. Heel wat liever dit dan welk nummer van André Hazes dan ook.
Laatst een Engelstalige versie gehoord op RTV Drenthe, die vind ik eigenlijk nog mooier.
Op vrijdag 8 december 2023 22:55 schreef DecoAoreste het volgende: Vraag me wel oprecht af hoe je Engelbewaarder nog nooit gehoord kan hebben. Die is nog platter gedraaid dan Ik Ga Zwemmen een jaar eerder.
Ik luister naast de top 2000 nauwelijks radio, dus vaak vermijd ik de jaarlijkse hypes
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."
Op vrijdag 8 december 2023 22:55 schreef DecoAoreste het volgende: Vraag me wel oprecht af hoe je Engelbewaarder nog nooit gehoord kan hebben. Die is nog platter gedraaid dan Ik Ga Zwemmen een jaar eerder.
Ik hoorde het in oktober ook voor het eerst, in een winkel. Ik Ga Zwemmen hoor ik alleen bij mijn schoonzus (daar kom ik dus niet vaak).
Kan me niet herinneren beide nummers gehoord te hebben. En ik luister regelmatig radio. Vooral Radio2 en Veronica.
Dank voor het delen. Deze is inderdaad goed te doen.
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
[..] Multicolour is een ontzettend zeiknummer. Engelbewaarder een lekkere feestknaller.
Multicolor vind ik ook wel een feestnummer
[..] Die klinkt normaal. Ik hoorde laatst voor het eerst iets van ze en ik ging bijna over m’n nek. Wat een Mika ellende.
Tis vooral een Arcade Fire kloon (en dan vooral van de laatste 3 albums) dus inderdaad erg over the top qua instrumenten en een beetje disco-ig soms.
Een Nederlandse band die én scoort én veel met instrumenten en melodieën doet (en de violiste uit de band is ook zeker geen straf om live te zien) is er één die je zou moeten koesteren. Het is tegenwoordig of bijna akoestisch of er zit een DJ te pielen, dat het eindelijk doorbreken van Son Mieux, met alle typetjes in de band en idd een tikje over de top, een feest is voor het muzieklandschap in Nederland.
Het punt bij Marco Kuitenbrouwer is helemaal niet de kwaliteit of stijl van het nummer. Het punt is dat gedweep van de linker- en de rechterhersenhelft een stemweek lang.
[..] Tis vooral een Arcade Fire kloon (en dan vooral van de laatste 3 albums) dus inderdaad erg over the top qua instrumenten en een beetje disco-ig soms.
Op zaterdag 9 december 2023 08:54 schreef Cassa95 het volgende: Een Nederlandse band die én scoort én veel met instrumenten en melodieën doet (en de violiste uit de band is ook zeker geen straf om live te zien) is er één die je zou moeten koesteren. Het is tegenwoordig of bijna akoestisch of er zit een DJ te pielen, dat het eindelijk doorbreken van Son Mieux, met alle typetjes in de band en idd een tikje over de top, een feest is voor het muzieklandschap in Nederland.
Dit, als je Son Mieux al kut vindt dan wens ik je veel sterkte met de Kriss Kross Amsterdams en de kapot geautotunede rappers, zangers en zangeressen in dit land
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag! Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
[..] Dit, als je Son Mieux al kut vindt dan wens ik je veel sterkte met de Kriss Kross Amsterdams en de kapot geautotunede rappers, zangers en zangeressen in dit land
Geen sterkte nodig. Luister graag naar een Hef of Kevin.
Wat vinden jullie eigenlijk van de Froukje-hype de laatste jaren?
Heb het idee dat ik het goed zou moeten vinden, zeker omdat ik de vergelijkbare Eefje de Visser wel heel tof vind, maar Froukje raakt me gek genoeg totaal niet. Saai.
Heb het idee dat ik het goed zou moeten vinden, zeker omdat ik de vergelijkbare Eefje de Visser wel heel tof vind, maar Froukje raakt me gek genoeg totaal niet. Saai.
In de basis vind ik Froukje wel oke. Alleen sinds ik ontdekt heb dat ze per zin drie keer ik zegt, kan ik dat niet meer onthoren. Als zij zingt, dan hoor ik alleen nog maar: 'ik ik, ik ik, ikikikik'. Dat heeft het wel een beetje verpest. Maar zo'n Niets Tussen bijvoorbeeld is op zich verder prima.
[..] Ik luister naast de top 2000 nauwelijks radio, dus vaak vermijd ik de jaarlijkse hypes
Ik ook niet superveel, alleen in de auto af en toe. Maar je hoort het nummer evengoed in het openbaar, van winkels tot random mensen die het op hun telefoon afspelen
[..] Ik ook niet superveel, alleen in de auto af en toe. Maar je hoort het nummer evengoed in het openbaar, van winkels tot random mensen die het op hun telefoon afspelen
kan best zijn dat ik het onbewust ooit gehoord heb hoor, maar ik heb daar geen actieve herinnering aan
Hebben jullie al tickets voor het café gekocht? Ik wel, althans ik hoop dat ik het goede e-mailadres heb ingevuld want ik heb nog geen bevestiging gekregen.
Ik kan het prima wegluisteren als ik het ooit hoor. Tekstueel kan ik haar ook waarderen (of het goed is of niet laat ik bij deze buiten beschouwing, smaken verschillen enzo). Maar ik zou nooit naar een concert van haar gaan of zo. Maar absoluut geen problemen met haar.