abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211552636
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 december 2023 10:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het lijkt me ook veel beter om niet zulke grote groepen bij elkaar te zetten. Zoveel mensen bij elkaar die niets te doen hebben, want ze mogen niet werken en hangen alleen maar rond. Dat moet tot conflicten leiden, dat kan niet anders.
Als men de volksmenners uit die groepen mensen haalt, zullen er nooit zoveel conflicten ontstaan.
  Forum Admin vrijdag 8 december 2023 @ 10:46:29 #102
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211552650
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 10:41 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Via de door rechts zo gehate spreidingswet?
Het is datzelfde "rechts" dat talloze azc's heeft gesloten toen de instroom lager lag natuurlijk.

Als dat niet was gebeurd had dat gedrocht van een spreidingswet er ook nooit hoeven komen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211552654
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 09:47 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Hij bedoelt dat een kwart van de bevolking volgens hem achterlijk is en dat die allemaal op de PVV zouden hebben gestemd. Over achterlijk gesproken.
Ja, daarom. Als je zo een groot deel van Nederland al achterlijk vindt, hoe achterlijk had ie zijn landgenoten in - laten we zeggen - Irak wel niet gevonden?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 december 2023 @ 10:47:06 #104
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211552660
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 10:28 schreef Gia het volgende:
Gisteren zat bij Nieuwsuur Rene Paas, commissaris van de Koning, te fulmineren dat gemeenten in het land nu echt meer asielzoekers moeten huisvesten. Qua woningtoewijzing moeten asielzoekers geprioriteerd worden.
Laat me raden; geen kritische vragen van de tafel.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 8 december 2023 @ 10:51:36 #105
3542 Gia
User under construction
pi_211552719
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 10:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Die werden handig gepareerd.
  Moderator vrijdag 8 december 2023 @ 10:57:43 #106
5428 crew  miss_sly
pi_211552789
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 10:42 schreef Gia het volgende:

[..]
Asielzoekers doen een aanvraag voor een verblijfsvergunning. Zodra ze die hebben, zijn ze statushouder en krijgen ze voorrang. In mijn stad zitten 350 asielzoekers in de opvang, allemaal wachtend op een status en een woning. En onze kinderen van 25 tot 35 kunnen wachten. Die moeten maar bij de ouders blijven wonen. Dat is niet nijpend. Zij hebben toch onderdak, wat zeuren ze? Zij kunnen niet met hun volwassen leven beginnen! Dit is ongezond!
Die 350 asielzoekers wachten dus nog niet op een woning, want ze zijn nog geen statushouder.

Nogmaals, ook in deze link: jaarlijks wordt tussen de 5% en 6% van de woningen toegewezen aan statushouders. Zijn zijn niet het probleem.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 8 december 2023 @ 10:59:47 #107
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211552819
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 10:44 schreef Akathisia het volgende:
de gemiddelde moslim
De vraag is natuurlijk in hoeverre het beeld dat jij daarvan hebt overeenkomt met de werkelijkheid.
Huilen dan.
pi_211552852
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 04:50 schreef JAM het volgende:
Bij wijze van gedachtenexperiment, probeer eens hetzelfde te zeggen over Chinezen, of Limburgers, of homofielen, of welke 'andere minderheid' dan ook.

Stel je toch voor dat we alle Surinamers zo zouden behandelen, of alle Limburgers.
Heb je je al afgevraagd waarom je dat mbt al die groepen in veel mindere mate ziet gebeuren? Misschien ligt daar wel de verklaring en het antwoord op het experiment.

[ Bericht 0% gewijzigd door Akathisia op 08-12-2023 11:14:56 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_211552866
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 december 2023 10:59 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
De vraag is natuurlijk in hoeverre het beeld dat jij daarvan hebt overeenkomt met de werkelijkheid.
Hoe bedoel je? Ik stel toch juist een vraag over de gemiddelde moslim;

Lijkt het er op dat de gemiddelde moslim vvmu prioriteert door Mohammed te beledigen n.a.v. een dergelijke aanval?
pi_211552921
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 10:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het was volgens mij ook al geopperd om meer kleinere ipv een aantal grotere locaties te openen. Precies om de redenen die je hier geeft.
Maar dat is logistiek ingewikkelder en daarom duurder. En dan moet de politiek dus structureel meer geld uittrekken voor asielzoekers en dat kan natuurlijk niet. Dat het door alle incidentele uitgaven nu alsnog stukken duurder uitpakt vergeten we maar even. We moeten de familie van der valk of de uitbaters van cruiseschepen ook wat gunnen toch?
  Forum Admin vrijdag 8 december 2023 @ 11:11:01 #111
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211552933
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 december 2023 11:09 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Maar dat is logistiek ingewikkelder en daarom duurder. En dan moet de politiek dus structureel meer geld uittrekken voor asielzoekers en dat kan natuurlijk niet. Dat het door alle incidentele uitgaven nu alsnog stukken duurder uitpakt vergeten we maar even. We moeten de familie van der valk of de uitbaters van cruiseschepen ook wat gunnen toch?
Straatcommando. mompelt iets over instroom rabble rabble rabble..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211552960
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 10:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]
“Zijn” Groningse gemeenten nemen hun stuk van de verantwoordelijkheid ruimschoots. Dus waar zou hij in zijn functie dan kritisch op bevraagd moeten worden?
pi_211552984
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 11:11 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Straatcommando. mompelt iets over instroom rabble rabble rabble..
Bij iets lagere instroom opportunistisch opvangplekken sluiten en bezuinigen op IND en COA is inderdaad geen heel snugger beleid. Krijg je vanzelf wachtlijsten en rotte omstandigheden waarbij ook afgewezen asielzoekers niet rap terug begeleid worden…
pi_211553001
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 10:28 schreef Gia het volgende:

[..]
Gisteren zat bij Nieuwsuur Rene Paas, commissaris van de Koning, te fulmineren dat gemeenten in het land nu echt meer asielzoekers moeten huisvesten. Qua woningtoewijzing moeten asielzoekers geprioriteerd worden.

Waarom? En onze eigen bevolking dan?
Er zitten jonge stellen in te wonen op de zolder van de ouders. Zij willen graag een gezin stichten, maar komen niet aan een woning! Gescheiden mensen die noodgedwongen in hetzelfde huis moeten blijven wonen, want er is geen alternatief.

Een ding zei meneer Rene wel goed: Ga dan flexwoningen bouwen.
Dat mogen van mij dan flexflats worden. En pas gezinshereniging als het de asielzoeker na jaren wachtlijst gelukt is om een woning te bemachtigen.

Geen voorrang!
Liever dus mensen in erbarmelijke omstandigheden opstapelen in Budel of Ter Apel?

Leuk dat boze geraas en gedoe maar je lost er niks mee op.
  vrijdag 8 december 2023 @ 11:19:12 #115
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211553014
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 11:03 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Hoe bedoel je? Ik stel toch juist een vraag over de gemiddelde moslim;
Ja, waarop je vervolgens in de volgende zin zelf het antwoord geeft.

quote:
Lijkt het er op dat de gemiddelde moslim vvmu prioriteert door Mohammed te beledigen n.a.v. een dergelijke aanval?
Ik kan je vertellen hoe de moslims die ik ken (dat zijn er niet heel veel) er tegenaan kijken, maar of dat nou representatief is voor 'de gemiddelde moslim'...

Hoe ben je tot jouw antwoord op je eigen vraag gekomen?
Huilen dan.
  vrijdag 8 december 2023 @ 11:21:47 #116
3542 Gia
User under construction
pi_211553030
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 december 2023 11:17 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Liever dus mensen in erbarmelijke omstandigheden opstapelen in Budel of Ter Apel?

Dat zeg ik toch niet! Ik zeg: Ga dan flexwoningen bouwen! Voor mijn part flexflats. Daar kunnen die alleenstaande mannen dan wonen en (met een verblijfsvergunning) werken. Dan mogen ze onderaan de wachtlijsten voor sociale huur, in de gemeente naar keuze en wachten op hun beurt. Hebben ze een woning? Dan mag het gezin overkomen. Niet eerder. Zou niet weten waarom, namelijk.
pi_211553053
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 december 2023 11:19 schreef Isdatzo het volgende:
Ik kan je vertellen hoe de moslims die ik ken (dat zijn er niet heel veel) er tegenaan kijken, maar of dat nou representatief is voor 'de gemiddelde moslim'...

Hoe ben je tot jouw antwoord op je eigen vraag gekomen?
Een combinatie van (PRC) polls, de doctrine zelf, de afwezigheid van een dergelijke (nodige) reactie, de makkelijk op te merken houding tav Mohammedbeledigingen an sich; protesten, online, interviews, moskee-predikers, gemiddelde wetgeving daar waar men in de meerderheid is en ook de (minder relevante) eigen ervaring.
  vrijdag 8 december 2023 @ 11:33:27 #118
168739 Red_85
'echt wel'
pi_211553149
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 december 2023 10:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Als 't je niet bevalt weet je waar je de grens over kan.
Dit is mijn land. Misschien iets wat vreemd voor je is
^p^
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 8 december 2023 @ 11:35:05 #119
168739 Red_85
'echt wel'
pi_211553168
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 11:21 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat zeg ik toch niet! Ik zeg: Ga dan flexwoningen bouwen! Voor mijn part flexflats. Daar kunnen die alleenstaande mannen dan wonen en (met een verblijfsvergunning) werken. Dan mogen ze onderaan de wachtlijsten voor sociale huur, in de gemeente naar keuze en wachten op hun beurt. Hebben ze een woning? Dan mag het gezin overkomen. Niet eerder. Zou niet weten waarom, namelijk.
En zijn die woningen er niet? Dan is er ook geen plek voor je. Zoek maar een ander land om te parasiteren, dan houden wij genoeg ruimte over voor de werkelijke vluchtelingen, die uit conflictgebieden. Geen veiligelandiers op zoek naar gratis huis/geld/miele.
1947-2016
  vrijdag 8 december 2023 @ 11:37:51 #120
3542 Gia
User under construction
pi_211553194
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 11:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En zijn die woningen er niet? Dan is er ook geen plek voor je. Zoek maar een ander land om te parasiteren, dan houden wij genoeg ruimte over voor de werkelijke vluchtelingen, die uit conflictgebieden. Geen veiligelandiers op zoek naar gratis huis/geld/miele.
Dat! Of nog langer wachten. Dat moeten onze eigen mensen ook. Gewoon wachten op je beurt. En ja, dat kan 8 tot 10 jaar duren. En al die tijd kan je gezin niet overkomen. Kut! Maar het is ook kut dat onze jongelui geen gezin kunnen stichten. En ik zeg niet dat die belangrijker zijn....allemaal even belangrijk, dus niemand voorrang.
pi_211553217
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 11:21 schreef Gia het volgende:

[..]
Dit ja. In sommige gemeenten zijn ze al bezig met het neerzetten van flexwoningen, ook voor de gewone starters. Maar dit zou volgens mij inderdaad een rechtvaardige en praktische maatregel zijn: geef statushouders een flexwoning en dan mogen ze achter aansluiten in de rij voor een sociale huurwoning. Is dat hard? Nee, ze zijn in het meest gunstige geval gevlucht omdat hun veiligheid gevaar loopt. Nou, in een flexwoning zitten zij hartstikke veilig.
  vrijdag 8 december 2023 @ 12:18:33 #122
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_211553514
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 10:46 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het is datzelfde "rechts" dat talloze azc's heeft gesloten toen de instroom lager lag natuurlijk.

Als dat niet was gebeurd had dat gedrocht van een spreidingswet er ook nooit hoeven komen.
Vergeet de talloze 'om de vingers bij af te likken' rechtse ingrepen op de woningmarkt niet, inclusief het opdoeken van bejaardenhuizen, waardoor de doorstroom verder op slot is geraakt.

Eerlijkheidshalve natuurlijk wel even nadrukkelijk vermelden dat het allemaal de schuld blijft van links, omdat die vanuit de oppositie hebben geroepen dat Nederland zich aan internationaal gesloten verdragen moet blijven houden.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  vrijdag 8 december 2023 @ 12:29:48 #123
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211553640
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 12:18 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Vergeet de talloze 'om de vingers bij af te likken' rechtse ingrepen op de woningmarkt niet, inclusief het opdoeken van bejaardenhuizen, waardoor de doorstroom verder op slot is geraakt.

Eerlijkheidshalve natuurlijk wel even nadrukkelijk vermelden dat het allemaal de schuld blijft van links, omdat die vanuit de oppositie hebben geroepen dat Nederland zich aan internationaal gesloten verdragen moet blijven houden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211553670
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 12:18 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Weigerde GL niet deel te nemen aan een kabinet, niet omdat ze meer (te)huizen wilde bouwen dan de VVD maar omdat ze meer vluchtelingen verlangden?
  Moderator vrijdag 8 december 2023 @ 12:38:15 #125
5428 crew  miss_sly
pi_211553697
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 11:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]
https://www.oneworld.nl/m(...)laanvragen%20door%20'veiligelanders'%20afgewezen.

quote:
In 2022 bezetten asielzoekers uit ‘veilige landen’ zo’n 3 procent van de bedden in de azc’s, schat het COA. Hun asielprocedure duurt korter dan die voor asielzoekers uit andere landen. In deze versnelde procedure volgt meestal binnen enkele weken een afwijzing. Een asielzoeker mag daar nog tegen in beroep gaan, maar als dat ook – meestal binnen een paar weken – afgewezen wordt, dan moet iemand in principe binnen vier weken Nederland verlaten.
Ja, het zal die 3% van het totale aantal asielzoekers zijn waarvan de aanvraag niet wordt toegewezen die voor de moningcrisis zorgen en waardoor de kinderen van @Gia geen woning kunnen vinden.
  vrijdag 8 december 2023 @ 12:41:26 #126
3542 Gia
User under construction
pi_211553728
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 december 2023 12:38 schreef miss_sly het volgende:

Ja, het zal die 3% van het totale aantal asielzoekers zijn waarvan de aanvraag niet wordt toegewezen die voor de moningcrisis zorgen en waardoor de kinderen van @:Gia geen woning kunnen vinden.
Waar heb ik gezegd dat het over veilige landers ging die hier verantwoordelijk voor zijn. Het zijn juist degenen die wel een status krijgen. DAAR heb ik het steeds over.

Die gast gisteren bij Nieuwsuur vond dat statushouders prioriteit moeten krijgen wb woningtoewijzing. DAAR ben ik het niet mee eens. Ze sluiten maar gewoon onderaan de wachtlijst. 8 tot 10 jaar.

Overigens heeft mijn oudste al een woning en is prima in staat een woning te kopen.
  Moderator vrijdag 8 december 2023 @ 12:44:09 #127
5428 crew  miss_sly
pi_211553761
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 12:41 schreef Gia het volgende:

[..]
Waar heb ik gezegd dat het over veilige landers ging die hier verantwoordelijk voor zijn. Het zijn juist degenen die wel een status krijgen. DAAR heb ik het steeds over.

Die gast gisteren bij Nieuwsuur vond dat statushouders prioriteit moeten krijgen wb woningtoewijzing. DAAR ben ik het niet mee eens. Ze sluiten maar gewoon onderaan de wachtlijst. 8 tot 10 jaar.

Overigens heeft mijn oudste al een woning en is prima in staat een woning te kopen.
Statushouders maken, zoals ik hierboven al zei, ongeveer 5-6% van de mensen uit die met urgentie een woning krijgen.

De problemen liggen echt elders.
  Moderator vrijdag 8 december 2023 @ 12:46:08 #128
236264 crew  capricia
pi_211553778
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 december 2023 12:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Statushouders maken, zoals ik hierboven al zei, ongeveer 5-6% van de mensen uit die met urgentie een woning krijgen.

Ik vraag me af wie de zondebok wordt als de būtenlanders weg zouden zijn.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 8 december 2023 @ 12:46:19 #129
168739 Red_85
'echt wel'
pi_211553780
quote:

[..]
[..]
Ja, het zal die 3% van het totale aantal asielzoekers zijn waarvan de aanvraag niet wordt toegewezen die voor de moningcrisis zorgen en waardoor de kinderen van @:Gia geen woning kunnen vinden.
En toch zijn het zij die voor de grote problemen zorgen

Of als ze uitgeprocedeerd zijn, krijgen ze alsnog een complete nieuwbouwwijk aangeboden om in te wonen. Jeweetwel, waar anders mensen van de wachtlijst in hadden kunnen zitten.

En weet je wat het is miss_sly, als het al 3% is die ze bezetten, dan hadden er alsnog meer mensen die hier al zijn een huis gehad.

Ze. Hebben. Hier. Niets. Te. Zoeken.
1947-2016
  Moderator vrijdag 8 december 2023 @ 12:48:19 #130
5428 crew  miss_sly
pi_211553796
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 12:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En toch zijn het zij die voor de grote problemen zorgen

Of als ze uitgeprocedeerd zijn, krijgen ze alsnog een complete nieuwbouwwijk aangeboden om in te wonen. Jeweetwel, waar anders mensen van de wachtlijst in hadden kunnen zitten.

En weet je wat het is miss_sly, als het al 3% is die ze bezetten, dan hadden er alsnog meer mensen die hier al zijn een huis gehad.

Ze. Hebben. Hier. Niets. Te. Zoeken.
Die 3% bezetten geen huizen. Die zitten in asielzoekerscentra en vragen om asiel, dat ze niet krijgen. En geen status is geen huis.

Ze hebben hier niets, behalve, als ze geluk hebben en het niet overvol is, een bed in een asielzoekerscentrum.

Dat er onder die veiligelanders een groter deel zit van mensen die overlast veroorzaken klopt, maar dat heeft dan weer niets met de woningnood te maken.
  Moderator vrijdag 8 december 2023 @ 12:49:42 #131
5428 crew  miss_sly
pi_211553805
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 12:46 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan komt er vanzelf een volgende groep. Linkse stemmers, laagopgeleiden, uitkeringstrekkers, dak- en thuislozen, woonwagenbewoners, lhbtqi'ers, of noem maar wat.
pi_211553853
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 december 2023 11:13 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
“Zijn” Groningse gemeenten nemen hun stuk van de verantwoordelijkheid ruimschoots. Dus waar zou hij in zijn functie dan kritisch op bevraagd moeten worden?

Ik zie wel mogelijkheden voor nieuwe plekken. In het Westen
  vrijdag 8 december 2023 @ 12:58:16 #133
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_211553897
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 12:54 schreef grimselman het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

:')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 8 december 2023 @ 13:04:51 #134
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211553949
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 12:46 schreef capricia het volgende:

[..]
De stikstof
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 8 december 2023 @ 13:07:54 #135
3542 Gia
User under construction
pi_211553995
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 december 2023 12:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O.a. dat er te weinig gebouwd wordt? Vanwege die stikstof onzin.
En waarom krijgen zij urgentie? Een stelletje dat bij de ouders op zolder woont, krijgt geen urgentie.
Of ligt het er misschien aan dat velen, ook zonder urgentie, toch voorrang krijgen? Kan je wel beweren dat zij maar 6% uitmaken van de mensen met urgentie die een woning krijgen, maar feit is dat statushouders in heel Nederland voorrang krijgen op een woning. Met als argumentatie dat Nederlandse 'kinderen' toch al een dak boven hun hoofd hebben.

Ik zie het in mijn eigen stad: Alle huizen binnen de sociale huursector, die vrijkomen, gaan naar statushouders om de druk op de opvang te verlichten. Want ach, dat stelletje wacht nog maar een paar jaar met een gezin stichten.

Naast ons zijn van de 10 nieuwbouw gezinswoningen er 6 betrokken door 'nieuwe Nederlanders'.
  Moderator vrijdag 8 december 2023 @ 13:10:07 #136
5428 crew  miss_sly
pi_211554013
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 13:07 schreef Gia het volgende:

[..]
En waarom krijgen zij urgentie? Een stelletje dat bij de ouders op zolder woont, krijgt geen urgentie.
Of ligt het er misschien aan dat velen, ook zonder urgentie, toch voorrang krijgen? Kan je wel beweren dat zij maar 6% uitmaken van de mensen met urgentie die een woning krijgen, maar feit is dat statushouders in heel Nederland voorrang krijgen op een woning. Met als argumentatie dat Nederlandse 'kinderen' toch al een dak boven hun hoofd hebben.

Ik zie het in mijn eigen stad: Alle huizen binnen de sociale huursector, die vrijkomen, gaan naar statushouders om de druk op de opvang te verlichten. Want ach, dat stelletje wacht nog maar een paar jaar met een gezin stichten.

Naast ons zijn van de 10 nieuwbouw gezinswoningen er 6 betrokken door 'nieuwe Nederlanders'.
Als alle huizen binnen de sociale huursector die vrijkomen naar statushouders gaan, kun jij dat vast onderbouwen met linkjes naar cijfers waaruit dat blijkt.
pi_211554032
quote:

[..]
[..]
Koek koek, nogal wiedes met een lijst van 32 veilige landen.
pi_211554042
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 13:07 schreef Gia het volgende:

[..]

12% van de sociale huurwoningen gaat naar statushouders :)
pi_211554048
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 13:14 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
12% van de sociale huurwoningen gaat naar statushouders :)
Allejezus. En dat al hoeveel jaar?
pi_211554092
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 13:14 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Allejezus. En dat al hoeveel jaar?
8 jaar, dus volgens de logica wellicht van sommigen kom je dan uit op het "feit" dat alle huizen naar statushouders gaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 8 december 2023 @ 13:22:49 #141
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211554119
quote:

[..]
[ afbeelding ]

Dat vinden de linkse partijen prima, de rechtse krijskarens willen dit niet.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211554149
quote:

[..]
[ afbeelding ]

Min het immer xenofobe Braboland zit ook wel perspectief.
  Moderator vrijdag 8 december 2023 @ 13:26:41 #143
5428 crew  miss_sly
pi_211554150
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 13:13 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Koek koek, nogal wiedes met een lijst van 32 veilige landen.
pi_211554152
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 13:20 schreef Bofjijff het volgende:
8 jaar, dus volgens de logica wellicht van sommigen kom je dan uit op het "feit" dat alle huizen naar statushouders gaan.
Ik zou, als ik het allemaal wel best zou vinden, ook over hyperbolen vallen ja.
pi_211554220
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 13:22 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat vinden de linkse partijen prima, de rechtse krijskarens willen dit niet.
quote:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)reidingswet-a4183647

[..]

Terwijl de situatie in het aanmeldcentrum bij Ter Apel steeds nijpender en onveiliger wordt, steggelen senatoren al weken over de behandeling van de spreidingswet, die vorig jaar zomer werd aangekondigd als panacee voor de opvangcrisis. Ondanks dringende verzoeken van lokale bestuurders en uitvoeringsorganisaties om vaart te maken, gaat het de Eerste Kamer hoogstwaarschijnlijk niet lukken om de spreidingswet voor het einde van het jaar te behandelen.

Het blijft daarbij onzeker of de spreidingswet zal worden aangenomen, omdat niet duidelijk is hoe de BBB-fractie (in de senaat de grootste met 16 zetels) erover denkt. Om de wet ingevoerd te krijgen, zijn op dit moment nog zeker twee stemmen nodig .

Partijleider Caroline van der Plas heeft eerder gezegd dat BBB ook in de senaat tegen het wetsvoorstel zal stemmen. Tegelijkertijd wil de partij opkomen voor dunbevolkte gebieden in het noorden en oosten van het land, waar volgens BBB onevenredig veel asielzoekers worden opgevangen.

„Wij hebben niet zo’n zware fractiediscipline”, zegt senaatsfractievoorzitter Ilona Lagas. Ze benadrukt dat BBB „niet enthousiast” is over de wet, maar zegt dat de BBB-senatoren na het inhoudelijke debat met „open houding” hun standpunt zullen bepalen. Zij mogen op „ethische en morele gronden” afwijken van de fractielijn, aldus Lagas.
Lijkt er op dat er wel twee van de 16 koppen tellende BBB EK-fractie voor de spreidingswet gaan stemmen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_211554234
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 december 2023 10:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Die 350 asielzoekers wachten dus nog niet op een woning, want ze zijn nog geen statushouder.

Nogmaals, ook in deze link: jaarlijks wordt tussen de 5% en 6% van de woningen toegewezen aan statushouders. Zijn zijn niet het probleem.
8%. Uit je eigen link.
  vrijdag 8 december 2023 @ 13:34:41 #147
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211554239
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 13:32 schreef probeer het volgende:

[..]
[..]
Lijkt er op dat er wel twee van de 16 koppen tellende BBB EK-fractie voor de spreidingswet gaan stemmen.
Ah, kijk aan, vooruitgang dus binnen BBB.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211554276
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 13:34 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ah, kijk aan, vooruitgang dus binnen BBB.
Zal Geert leuk vinden.
  vrijdag 8 december 2023 @ 13:39:39 #149
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211554284
quote:
12s.gif Op vrijdag 8 december 2023 13:38 schreef probeer het volgende:

[..]
Zal Geert leuk vinden.
Vergeet ook de VVD niet overigens. Die hebben doelbewust aangestuurd op een asielcrisis, die hebben dus gekregen wat ze wilden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator vrijdag 8 december 2023 @ 13:41:38 #150
5428 crew  miss_sly
pi_211554302
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 13:34 schreef probeer het volgende:

[..]
8%. Uit je eigen link.
Helmond zegt zelf 5-6%

Maar goed, 8%, ook prima. Dat is dus niet het probleem.
pi_211554434
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 december 2023 13:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Helmond zegt zelf 5-6%

Maar goed, 8%, ook prima. Dat is dus niet het probleem.
Klopt. Het probleem is jarenlang van beleid waarin wonen iets is waar sommigen aan moeten verdienen, waardoor er baat is bij schaarste.

Om de huisvesting van statushouders dan de primaire oorzaak van het woningtekort te noemen is incorrect. Het is eerder dat de huisvesting van die groep, helaas enige oplossingen significant vertraagt. Het probleem van het tekort is niet opeens verdwenen wanneer de urgentie van die groep verdwijnt. Maar de huisvesting van een aanzienlijk deel van de bevolking (~30-40%?) zal wel 8% sneller gaan.

En in dat opzicht vind ik 'ik krijg geen woning omdat ze allemaal naar statushouders gaan' net zo kortzichtig als 'het is maar x% dus ze zijn het probleem niet dus daar hoeven we niets mee te doen'.
  vrijdag 8 december 2023 @ 13:59:15 #152
323876 michaelmoore
pi_211554499
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 13:52 schreef probeer het volgende:

[..]
Klopt. Het probleem is jarenlang van beleid waarin wonen iets is waar sommigen aan moeten verdienen, waardoor er baat is bij schaarste.

Om de huisvesting van statushouders dan de primaire oorzaak van het woningtekort te noemen is incorrect. Het is eerder dat de huisvesting van die groep, helaas enige oplossingen significant vertraagt. Het probleem van het tekort is niet opeens verdwenen wanneer de urgentie van die groep verdwijnt. Maar de huisvesting van een aanzienlijk deel van de bevolking (~30-40%?) zal wel 8% sneller gaan.

En in dat opzicht vind ik 'ik krijg geen woning omdat ze allemaal naar statushouders gaan' net zo kortzichtig als 'het is maar x% dus ze zijn het probleem niet dus daar hoeven we niets mee te doen'.
Het verbieden van woningbouw buiten het dorp is complete waanzin om de hele volkshuisvesting kapot te maken
Alle volkstuintjes zijn nu volgebouwd

Dat zijn domme VVD trucjes, Groen Links doet daar ook aan mee
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211554542
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 08:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Totdat Greet de uitkering en toeslagen niet enorm verhoogt. Dan gaat onrendabel Nederland weer op de volgende messias met zoete praatjes over "afschaffen van het eigen risico" stemmen.
Het punt hier is dat Greet het wel beloofd dat iedereen in het midden en aan de onderkant allemaal giften krijgt. Maar er is niets in het PVV programma mbt waar deze giften uit gaan komen.

Hij geeft met het consequent meestemmen met de VVD bovendien bijna letterlijk in persoon de stemmen van het volk door aan de elitaire vermogenden. Maar die staan nergens genoemd als bron waaruit men gaat tanken.

Feitelijk is hij niet veel meer dan een bij het volk populaire Neo-liberale clown in de geest van Johnson, Trump,Bolsonaro etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 08-12-2023 14:13:16 ]
  Moderator vrijdag 8 december 2023 @ 14:19:21 #154
5428 crew  miss_sly
pi_211554685
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 13:52 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik zeg dan ook niet dat we er niets mee moeten doen. Maar er is hier een aantal users dat asielzoekers, veiligelanders en statushouders als oorzaak naar voren blijven brengen van de wooncrisis. Dat is volledig onwaar en daar zal ik tegen blijven ageren.
  vrijdag 8 december 2023 @ 14:28:43 #155
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211554764
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 december 2023 13:26 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Min het immer xenofobe Braboland zit ook wel perspectief.
Brabant xenofoob? Houd toch op man.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 8 december 2023 @ 14:29:39 #156
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211554772
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 december 2023 14:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik zeg dan ook niet dat we er niets mee moeten doen. Maar er is hier een aantal users dat asielzoekers, veiligelanders en statushouders als oorzaak naar voren blijven brengen van de wooncrisis. Dat is volledig onwaar en daar zal ik tegen blijven ageren.
Ze zijn een factor, that's it. Maar blijft wel gelden dat hoe groter de factor hoe groter het probleem. Een woning die naar een statushouder gaat is niet beschikbaar voor een niet-statushouder. Dus 'volledig onwaar' is het natuurlijk ook zeker niet.

Er zijn mensen die meer dan 10 jaar moeten wachten. Statushouders dragen negatief bij aan (het oplopen van) die wachttijd.

quote:
De woningcorporaties zijn in de eerste plaats verantwoordelijk voor de verhuur van deze woningen voor mensen met een kleinere beurs. Komt er een woning beschikbaar, dan gaat die meestal naar de langst wachtende op de lijst. Maar de corporaties moeten daarbij rekening houden met het beleid van de gemeente in kwestie, die er dus voor kan kiezen bepaalde groepen voorrang te geven en die bovendien van het Rijk de opdracht krijgt jaarlijks een bepaald aantal statushouders te huisvesten.
https://nos.nl/artikel/24(...)huizen-naar-urgenten

Dus ook aan de instroom moet zoveel mogelijk gedaan worden.
pi_211554784
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 08:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nee het gaat om migratie en woonruimte , die twee en die twee in combinatie, dat is de frustratie
Nee, de frustratie gaat niet over migratie an sich. De (valse) frustratie gaat erover dat asielzoekers zogenaamd alles krijgen van de Nederlandse staat en de hardwerkende PVV-burger helemaal niets.

Naast het feit dat dit natuurlijk pertinente onzin is, maakt dit wel mooi duidelijk waarover het gaat: centjes op de bankrekening. PVV-stemmers zijn vooral boos dat anderen die daar volgens hen geen recht op hebben wel geld krijgen van de staat en zij (in hun eigen optiek) helemaal niet terwijl zij er juist wel recht op zouden hebben.

Die "anderen" zijn trouwens vaak wel asielzoekers maar dat kunnen net zo makkelijk Oekraļners, kunstenaars, ambtenaren, Grieken, NOS-personeelsleden, Polen, managers of Nederlanders met een migratieachtergrond zijn.

Met andere woorden: immigratie indammen alleen is niet genoeg. Geert zal Sinterklaas moeten gaan spelen om z'n kiezers tevreden te houden. Want als de immigratie opdroogt maar Henk en Ingrid krijgen er geen zakken met geld bij dan vinden ze volgende keer wel weer een andere zondebok die volgens hen onterecht geld krijgt ten koste van Henk en Ingrid zelf.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2023 14:33:41 ]
pi_211554829
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 december 2023 14:30 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Nee, de frustratie gaat niet over migratie an sich. De (valse) frustratie gaat erover dat asielzoekers zogenaamd alles krijgen van de Nederlandse staat en de hardwerkende PVV-burger helemaal niets.

Naast het feit dat dit natuurlijk pertinente onzin is, maakt dit wel mooi duidelijk waarover het gaat: centjes op de bankrekening. PVV-stemmers zijn vooral boos dat anderen die daar volgens hen geen recht op hebben wel geld krijgen van de staat en zij (in hun eigen optiek) helemaal niet terwijl zij er juist wel recht op zouden hebben.

Die "anderen" zijn trouwens vaak wel asielzoekers maar dat kunnen net zo makkelijk Oekraļners, kunstenaars, ambtenaren, Grieken, NOS-personeelsleden, Polen, managers of Nederlanders met een migratieachtergrond zijn.

Met andere woorden: immigratie indammen alleen is niet genoeg. Geert zal Sinterklaas moeten gaan spelen om z'n kiezers tevreden te houden. Want als de immigratie opdroogt maar Henk en Ingrid krijgen er geen zakken met geld bij dan vinden ze volgende keer wel weer een andere zondebok die volgens hen onterecht geld krijgt ten koste van Henk en Ingrid zelf.
Oh nee wat een shock, Nederlanders willen dat geld voornamelijk Nederlanders ten goede komt in plaats van asielzoekers.

Hoe kan dit toch, dit zou verboden moeten worden! Hoe durven ze hun eigenbelang voorop te zetten!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2023 14:38:33 ]
pi_211554841
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 december 2023 14:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En daar heb je imo groot gelijk in.
  vrijdag 8 december 2023 @ 14:37:48 #160
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211554845
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 14:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Oh nee wat een shock, Nederlanders willen dat geld voornamelijk Nederlanders ten goede komt in plaats van asielzoekers.

Hoe kan dit toch, dit zou verboden moeten worden! Hoe durven ze hun eigenbelang voorop te zetten!
En vooral blijven bagatelliseren en normale mensen wegzetten als racisten, dat zal helpen. *O*
pi_211554853
quote:

[..]

Dingdingding. U gaat door voor de koelkast. Wel zelf betalen, want van Geert ga je hem ook niet krijgen.
pi_211554869
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 14:37 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
En vooral blijven bagatelliseren en normale mensen wegzetten als racisten, dat zal helpen. *O*
“Er zijn gewoon mensen die vinden dat Nederlands belastinggeld…. Naar Nederlanders zou moeten gaan!”

*insert surprised Pikachu face*

En dan net doen alsof je de ontdekking van de eeuw hebt gedaan. Mooi topic man.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2023 14:42:05 ]
  vrijdag 8 december 2023 @ 14:57:40 #163
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211554983
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 december 2023 14:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]
“Er zijn gewoon mensen die vinden dat Nederlands belastinggeld…. Naar Nederlanders zou moeten gaan!”

*insert surprised Pikachu face*

En dan net doen alsof je de ontdekking van de eeuw hebt gedaan. Mooi topic man.
En iedere PVV-stemmer moet natuurlijk wel een ietwat dommige Henk of Ingrid zijn die kortzichtig in de slachtofferrol is gekropen. *O*
  vrijdag 8 december 2023 @ 15:03:42 #164
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_211555049
quote:

[..]

Het gaat om alle, al dan wel niet terechte, ergernissen van zijn stemmers. Oplossingen zoekt ie daar waar zijn stemmers geen belang hebben.

Sinterklaas spelen zal niet nodig zijn als hij maar problemen aanwijst. Ze niet op kunnen lossen zal vooral aan anderen liggen natuurlijk.

Overigens zijn berichten zoals die van vanmorgen dat musea hulp nodig hebben geen goed nieuws. Ik denk dat maar domweg geld geven niet de oplossing is, maar met Wilders aan het roer kunnen die gewoon de shits krijgen natuurlijk.

Notendop: ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken.
  vrijdag 8 december 2023 @ 15:05:42 #165
38496 Perrin
pi_211555067
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 14:57 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
En iedere PVV-stemmer moet natuurlijk wel een ietwat dommige Henk of Ingrid zijn die kortzichtig in de slachtofferrol is gekropen. *O*
Op een enkele hyperintelligente visionair als jou na misschien.
pi_211555092
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 14:57 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
Heb er nog geen getroffen die succesvol probeert het tegendeel te bewijzen :P
  vrijdag 8 december 2023 @ 15:19:49 #167
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_211555176
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:08 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Pak ze nou op de vele gaten die er in de visie van de PVV zitten.

Ze allemaal domme Henk dan wel Ingrids noemen is niet helemaal terecht en je geeft ze reden tot verontwaardigd te doen.
pi_211555199
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 13:26 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ik zou, als ik het allemaal wel best zou vinden, ook over hyperbolen vallen ja.
stuk beter dan iets roepen en er totaal geen bewijs voor te hebben idd :)
  vrijdag 8 december 2023 @ 15:25:57 #169
38496 Perrin
pi_211555226
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:19 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Ze allemaal domme Henk dan wel Ingrids noemen is niet helemaal terecht en je geeft ze reden tot verontwaardigd te doen.
Dat is nu toch wel duidelijk, hoe vaak kun je de totale afwezigheid van een realistisch verkiezingsprogramma blijven benoemen?

Iedereen gratis bier en weg met de buitenlanders is voor een kwart van de Nederlanders (absoluut geen domme mensen, zou ik nooit beweren) meer dan voldoende om een partij hun stem te geven.
  vrijdag 8 december 2023 @ 15:26:28 #170
323876 michaelmoore
pi_211555233
quote:

[..]

er zijn heel veel VVD ers en ook D66 die dit keer PVV gestemd hebben omdat woningen voor kinderen er niet zijn en ook niet gaan komen
pi_211555275
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 10:42 schreef Gia het volgende:

[..]
Asielzoekers doen een aanvraag voor een verblijfsvergunning. Zodra ze die hebben, zijn ze statushouder en krijgen ze voorrang. In mijn stad zitten 350 asielzoekers in de opvang, allemaal wachtend op een status en een woning. En onze kinderen van 25 tot 35 kunnen wachten. Die moeten maar bij de ouders blijven wonen. Dat is niet nijpend. Zij hebben toch onderdak, wat zeuren ze? Zij kunnen niet met hun volwassen leven beginnen! Dit is ongezond!
Dat komt dus door het afbraakbeleid van de VVD. Woningcorporaties moeten weer meer sociale huurwoningen hebben om dit soort problemen op te lossen.
Die paar asielzoekers zal geen verschil maken.
Ja, die 800.000 arbeidsmigranten eruit, maar dat schijnen we niet te willen
pi_211555289
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
er zijn heel veel VVD ers en ook D66 die dit keer PVV gestemd hebben omdat woningen voor kinderen er niet zijn en ook niet gaan komen
En wat zijn de PVV-plannen mbt woningbouw dan? Is dat niet hetzelfde als de VVD?
  vrijdag 8 december 2023 @ 15:35:28 #173
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_211555306
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:25 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat is nu toch wel duidelijk, hoe vaak kun je de totale afwezigheid van een realistisch verkiezingsprogramma blijven benoemen?

Iedereen gratis bier en weg met de buitenlanders is voor een kwart van de Nederlanders (absoluut geen domme mensen, zou ik nooit beweren) meer dan voldoende om een partij hun stem te geven.
Iemand overtuigen dat gebeurt weinig, zeker hier op fok niet.
Soms kun je dan ook gewoon genoegen nemen met zaken realistischer kunnen bezien dan de ander. Lastig, vind ik ook, maar beter dan modder terug gooien.

Wat wel oplucht is lekker tekeer gaan over Wilders zelf of zijn partij. Daar kun je genoeg zaken aanhalen die dom, racistisch, onhaalbaar of onbeschoft zijn.
  vrijdag 8 december 2023 @ 15:45:51 #174
323876 michaelmoore
pi_211555378
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:34 schreef grrrrg het volgende:

[..]
En wat zijn de PVV-plannen mbt woningbouw dan? Is dat niet hetzelfde als de VVD?
PVV heeft geen dictaat , dat zijn beslissingen die genomen wordenin een nieuw te vormen college VVD, NSC PVV
  vrijdag 8 december 2023 @ 15:48:24 #175
323876 michaelmoore
pi_211555409
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:35 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Wat wel oplucht is lekker tekeer gaan over Wilders zelf of zijn partij. Daar kun je genoeg zaken aanhalen die dom, racistisch, onhaalbaar of onbeschoft zijn.
De kiezer is boos en ment nieuwe verkiezingen zijn ze nog bozer en dan heeft Wilders mogelijk wel een meerderheid, dus alles afdoen als dom en racistisch lost niets op
  vrijdag 8 december 2023 @ 15:49:43 #176
38496 Perrin
pi_211555420
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De kiezer is boos en ment nieuwe verkiezingen zijn ze nog bozer en dan heeft Wilders mogelijk wel een meerderheid, dus alles afdoen als dom en racistisch lost niets op
De kiezer moet zich niet als een verongelijkt kind gedragen en volwassen worden, anders loopt het alleen maar slechter en slechter met die kiezer af.
  vrijdag 8 december 2023 @ 15:51:54 #177
323876 michaelmoore
pi_211555451
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:49 schreef Perrin het volgende:

[..]
De kiezer moet zich niet als een verongelijkt kind gedragen en volwassen worden, anders loopt het alleen maar slechter en slechter met die kiezer af.
de kiezer is de baas in nederland, de tweedekamer is een afspiegeling van het volk en de wens vanhet volk

Niet Kaag Of Timmermans

Nu wil de eerste kamer wel eens net doen of zij de tweede kamer zijn maar dat is niet zo , het parlement is het volk

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 08-12-2023 16:03:31 ]
  vrijdag 8 december 2023 @ 15:52:33 #178
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211555459
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:08 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ja het is goed toeven met alleen gelijkgestemden in je veilige bubbel. O+
  vrijdag 8 december 2023 @ 15:52:40 #179
38496 Perrin
pi_211555461
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
de kiezer is de baas in nederland, de tweedekamer is een afspiegeling van het volk en de wens vanhet volk

Niet Kaag Of Timmermans
Precies, dus als de kiezer domme dingen doet, dan merkt de kiezer dat zelf. Politici kunnen niet toveren, wel veel dingen kapot maken.
  vrijdag 8 december 2023 @ 15:53:44 #180
323876 michaelmoore
pi_211555468
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:52 schreef Perrin het volgende:

[..]
Precies, dus als de kiezer domme dingen doet, dan merkt de kiezer dat zelf.
wie zegt wat domme dingen zijn ??

Jij ??
of de kiezer
Kaag zou zeggen: Wij doen wat goed is voor Nederland, nu Ik denk het niet

Kiezer moet ook helemaal niks hebben van dikke Frans

quote:

[..]
Precies, dus als de kiezer domme dingen doet, dan merkt de kiezer dat zelf. Politici kunnen niet toveren, wel veel dingen kapot maken.
VVD heeft genoeg kapot gemaakt die heeft de kloof gemaakt tussen de randstad en de krimpgebieden

[ Bericht 11% gewijzigd door michaelmoore op 08-12-2023 16:00:08 ]
  vrijdag 8 december 2023 @ 15:58:47 #181
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211555507
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Niet Kaag Of Timmermans
Dat is ook zoiets moois ja. Alles moet tegenwoordig een afspiegeling zijn van de samenleving behalve als men een onwelgevallige mening heeft.

Je hebt maar gewoon te dealen met een partij die democratisch beschikbaar is gesteld als verkiesbare partij en bij een verkiezing veel stemmen haalt. Hoe, dat mag datzelfde democratische proces uiteraard bepalen.

Bij een gemiddeld bedrijf ervaar ik nog meer professionaliteit op het gebied van (verplichte) samenwerking. Alsof je altijd maar kunt kiezen met wie je wel of niet samen zou willen werken. Zelfs kleuters op de basisschool lukt het nog beter.
  vrijdag 8 december 2023 @ 16:01:39 #182
323876 michaelmoore
pi_211555535
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:58 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
Dat is ook zoiets moois ja. Alles moet tegenwoordig een afspiegeling zijn van de samenleving behalve als men een onwelgevallige mening heeft.

Je hebt maar gewoon te dealen met een partij die democratisch beschikbaar is gesteld als verkiesbare partij en bij een verkiezing veel stemmen haalt. Hoe, dat mag datzelfde democratische proces uiteraard bepalen.

Bij een gemiddeld bedrijf ervaar ik nog meer professionaliteit op het gebied van (verplichte) samenwerking. Alsof je altijd maar kunt kiezen met wie je wel of niet samen zou willen werken. Zelfs kleuters op de basisschool lukt het nog beter.
In Rusland is het geen afspiegeling van de samenleving
  vrijdag 8 december 2023 @ 16:03:38 #183
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_211555552
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 december 2023 10:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Niet het probleem maar al die procenten jaarlijks aan werkeloze allochtonen geven helpt in ieder geval niet mee aan de oplossing.
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 8 december 2023 @ 16:05:42 #184
323876 michaelmoore
pi_211555569
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 16:03 schreef matthijst het volgende:

[..]
Niet het probleem maar al die procenten jaarlijks aan werkeloze allochtonen geven helpt in ieder geval niet mee aan de oplossing.
Dan moet de overheid zorgen dat er voor ieder nederlander een woning is of gebouwd gaat worden en geen stikstof spelletjes spelen
pi_211555580
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
En ook heel wat moslims die wat hoger opgeleid zijn die Geert Wilders groot gelijk geven en PVV stemmen omdat ze dr eigen jeugd helemaal zat zijn.
pi_211555584
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:49 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik zie dat als een variatie op 'wie zijn die mensen die daar op stemmen' en we weten hoe het met hautaine D66ers afgelopen is.
Dat is dus niet de beste route.
  vrijdag 8 december 2023 @ 16:09:37 #187
323876 michaelmoore
pi_211555606
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:58 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]

ben het met je eens , je zou soms graag een jaartje dictator van nederland willen zijn en dan lekker 150 miljard uittrekken omhet klimaat te verbetteren en 100 miljard om de stikstof aan te pakken, en in iedere achtertuin een knoert van een windmolen te zetten

En lekker GEEN kerncentrales bouwen en dodewaard sluiten enn iedereen aan de BIOmassa
pi_211555612
Jij bent welkom, welkom in mijn land!

In 2021 naar Nederland gekomen, in 2023 al een huis. Lang leve onze asielopvang.
Worden natuurlijk nimmer het land meer uitgeknikkerd ook niet als ie hartstikke schuldigverklaard wordt door de rechter :r

Dit soort zaken zijn dus de reden waarom ik nu wel PVV heb gestemd. Weg met die voorrang van huizen voor ze.
Achteraan in de rij aansluiten, en snel een beetje!

[ Bericht 13% gewijzigd door Inbox op 08-12-2023 16:19:18 ]
  vrijdag 8 december 2023 @ 16:12:06 #189
28167 matthijst
pi_211555625
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:19 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Boeiend. Ik wilde geen Timmerfrans, want moe van die linkse klimaat lgbtqwerty-knuffelaars die blijven roepen dat er ruimte is voor iedereen. Moe van Opsporing Verzocht aflevering 1329 waar 3% van de daders nog blank is. Moe van niet-Nederlands pratende allochtonen in het park en in de supermarkt (ja prima, noem me maar xenofoob, ik heb lieven een Japans immigratiebeleid).
Gaat Wilders dat oplossen? Neu, hopelijk wordt het wat rechtser en schrikt het asielzoekers af.
  vrijdag 8 december 2023 @ 16:13:42 #190
28167 matthijst
pi_211555647
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 16:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dan moet de overheid zorgen dat er voor ieder nederlander een woning is of gebouwd gaat worden en geen stikstof spelletjes spelen
Ja sowieso. Maar goed, 8% minder weggeven helpt ook dan nog steeds natuurlijk.

En dit voegt weinig toe, als er geen einde aan de instroom komt:
Statushouders vinden sneller baan, maar meerderheid na acht jaar nog werkloos

Maar goed, al die gasten gaan over 20 jaar onze bejaarde konten wassen schijnt Timmerfrans te denken :9
  vrijdag 8 december 2023 @ 16:14:51 #191
323876 michaelmoore
pi_211555661
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 16:12 schreef matthijst het volgende:

[..]
Boeiend. Ik wilde geen Timmerfrans, want moe van die linkse klimaat lgbtqwerty-knuffelaars die blijven roepen dat er ruimte is voor iedereen. Moe van Opsporing Verzocht aflevering 1329 waar 3% van de daders nog blank is. Moe van niet-Nederlands pratende allochtonen in het park en in de supermarkt (ja prima, noem me maar xenofoob, ik heb lieven een Japans immigratiebeleid).
Gaat Wilders dat oplossen? Neu, hopelijk wordt het wat rechtser en schrikt het asielzoekers af.
als men ziet dat er weer woningen voor nederlanders worden gebouwd en fukjoe met die stikstof waanzin dan krijgt men weer vertrouwen

De politiek heeft dit resultaat uit de verkiezingen aan zichzelf te danken
  vrijdag 8 december 2023 @ 16:17:57 #192
28167 matthijst
pi_211555689
Vertrouwen in wat?
Is het dan opeens wel leuk om nieuwe vluchtelingen te subsidiėren terwijl er al genoeg mensen (inclusief huidige statushouders) bij de voedselbank lopen?
pi_211555697
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:25 schreef Perrin het volgende:

[..]

Njah fuck, hoe het ook gaat lopen, hopelijk is het over 4 jaar dan iig over met de 'het ligt aan de linkse partijen'.

Maarja, helaas weet ik ook dat dat ijdele hoop is. Zelfs als we nu het meest rechtse kabinet ooit krijgen, alles wat ze niet klaar weten te spelen zal ofwel aan linkse rechters liggen (zie je nu ook al), of aan linkse academici (ditto), of aan linkse gemeenten.
  vrijdag 8 december 2023 @ 16:19:38 #194
323876 michaelmoore
pi_211555706
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 16:17 schreef matthijst het volgende:
Vertrouwen in wat?
Is het dan opeens wel leuk om nieuwe vluchtelingen te subsidiėren terwijl er al genoeg mensen (inclusief huidige statushouders) bij de voedselbank lopen?
vertrouwne in de toekomst , dat het beter zal gaan

vertrouwen komt te voet en gaat te paard
pi_211555710
quote:

[..]
Alsof die stemmers over 4 jaar wel realistisch naar de zaak gaan kijken. Nee, hooguit verandert het zondebok ietwat.
  vrijdag 8 december 2023 @ 16:20:54 #196
323876 michaelmoore
pi_211555722
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 16:18 schreef probeer het volgende:

[..]
Njah fuck, hoe het ook gaat lopen, hopelijk is het over 4 jaar dan iig over met de 'het ligt aan de linkse partijen'.

Maarja, helaas weet ik ook dat dat ijdele hoop is. Zelfs als we nu het meest rechtse kabinet ooit krijgen, alles wat ze niet klaar weten te spelen zal ofwel aan linkse rechters liggen (zie je nu ook al), of aan linkse academici (ditto), of aan linkse gemeenten.
ik denk dat de Pvda nu volledig over en sluiten is, die plek is deels ingenomen door NSC en deels door GL
pi_211555731
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 16:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik denk dat de Pvda nu volledig over en sluiten is, die plek is deels ingenomen door NSC en deels door GL
Njah, dat waren ze natuurlijk al sinds paars, maar het zou fijn zijn als de pvda-ers dat inderdaad ook zelf eens gaan beseffen.
  vrijdag 8 december 2023 @ 16:21:57 #198
38496 Perrin
pi_211555734
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 16:18 schreef probeer het volgende:

[..]

Yup. Als je kijkt naar andere landen, dan zijn de linkse rechters en de linkse leraren de volgende zondebokken. Het draaiboek voor de weg richting autoritarisme is nogal cliché.
  vrijdag 8 december 2023 @ 16:22:22 #199
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_211555744
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De problemen allemaal afdoen als onzin is iets anders. Maar het partijprogramma van Wilders, of zijn partij, zonder leden, zijn natuurlijk prima af te fikken op inhoud en houdingen jegens anderen.
  vrijdag 8 december 2023 @ 16:22:25 #200
28167 matthijst
pi_211555745
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 16:20 schreef probeer het volgende:

[..]
Alsof die stemmers over 4 jaar wel realistisch naar de zaak gaan kijken. Nee, hooguit verandert het zondebok ietwat.
Wat voegen die mannetjes in Ter Apel toe aan de Nederlandse samenleving volgens jou dan? Wat gaan we missen als we ze niet meer toelaten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')