Waar heb ik gezegd dat het over veilige landers ging die hier verantwoordelijk voor zijn. Het zijn juist degenen die wel een status krijgen. DAAR heb ik het steeds over.quote:Op vrijdag 8 december 2023 12:38 schreef miss_sly het volgende:
Ja, het zal die 3% van het totale aantal asielzoekers zijn waarvan de aanvraag niet wordt toegewezen die voor de moningcrisis zorgen en waardoor de kinderen van @:Gia geen woning kunnen vinden.
Statushouders maken, zoals ik hierboven al zei, ongeveer 5-6% van de mensen uit die met urgentie een woning krijgen.quote:Op vrijdag 8 december 2023 12:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Waar heb ik gezegd dat het over veilige landers ging die hier verantwoordelijk voor zijn. Het zijn juist degenen die wel een status krijgen. DAAR heb ik het steeds over.
Die gast gisteren bij Nieuwsuur vond dat statushouders prioriteit moeten krijgen wb woningtoewijzing. DAAR ben ik het niet mee eens. Ze sluiten maar gewoon onderaan de wachtlijst. 8 tot 10 jaar.
Overigens heeft mijn oudste al een woning en is prima in staat een woning te kopen.
Ik vraag me af wie de zondebok wordt als de bûtenlanders weg zouden zijn.quote:Op vrijdag 8 december 2023 12:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Statushouders maken, zoals ik hierboven al zei, ongeveer 5-6% van de mensen uit die met urgentie een woning krijgen.
De problemen liggen echt elders.
En toch zijn het zij die voor de grote problemen zorgenquote:Op vrijdag 8 december 2023 12:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
https://www.oneworld.nl/m(...)laanvragen%20door%20'veiligelanders'%20afgewezen.
[..]
Ja, het zal die 3% van het totale aantal asielzoekers zijn waarvan de aanvraag niet wordt toegewezen die voor de moningcrisis zorgen en waardoor de kinderen van @:Gia geen woning kunnen vinden.
Die 3% bezetten geen huizen. Die zitten in asielzoekerscentra en vragen om asiel, dat ze niet krijgen. En geen status is geen huis.quote:Op vrijdag 8 december 2023 12:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En toch zijn het zij die voor de grote problemen zorgen
Of als ze uitgeprocedeerd zijn, krijgen ze alsnog een complete nieuwbouwwijk aangeboden om in te wonen. Jeweetwel, waar anders mensen van de wachtlijst in hadden kunnen zitten.
En weet je wat het is miss_sly, als het al 3% is die ze bezetten, dan hadden er alsnog meer mensen die hier al zijn een huis gehad.
Ze. Hebben. Hier. Niets. Te. Zoeken.
Dan komt er vanzelf een volgende groep. Linkse stemmers, laagopgeleiden, uitkeringstrekkers, dak- en thuislozen, woonwagenbewoners, lhbtqi'ers, of noem maar wat.quote:Op vrijdag 8 december 2023 12:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vraag me af wie de zondebok wordt als de bûtenlanders weg zouden zijn.
quote:Op vrijdag 8 december 2023 11:13 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
“Zijn” Groningse gemeenten nemen hun stuk van de verantwoordelijkheid ruimschoots. Dus waar zou hij in zijn functie dan kritisch op bevraagd moeten worden?
quote:Op vrijdag 8 december 2023 12:54 schreef grimselman het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik zie wel mogelijkheden voor nieuwe plekken. In het Westen
De stikstofquote:Op vrijdag 8 december 2023 12:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vraag me af wie de zondebok wordt als de bûtenlanders weg zouden zijn.
O.a. dat er te weinig gebouwd wordt? Vanwege die stikstof onzin.quote:Op vrijdag 8 december 2023 12:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Statushouders maken, zoals ik hierboven al zei, ongeveer 5-6% van de mensen uit die met urgentie een woning krijgen.
De problemen liggen echt elders.
Als alle huizen binnen de sociale huursector die vrijkomen naar statushouders gaan, kun jij dat vast onderbouwen met linkjes naar cijfers waaruit dat blijkt.quote:Op vrijdag 8 december 2023 13:07 schreef Gia het volgende:
[..]
O.a. dat er te weinig gebouwd wordt? Vanwege die stikstof onzin.
En waarom krijgen zij urgentie? Een stelletje dat bij de ouders op zolder woont, krijgt geen urgentie.
Of ligt het er misschien aan dat velen, ook zonder urgentie, toch voorrang krijgen? Kan je wel beweren dat zij maar 6% uitmaken van de mensen met urgentie die een woning krijgen, maar feit is dat statushouders in heel Nederland voorrang krijgen op een woning. Met als argumentatie dat Nederlandse 'kinderen' toch al een dak boven hun hoofd hebben.
Ik zie het in mijn eigen stad: Alle huizen binnen de sociale huursector, die vrijkomen, gaan naar statushouders om de druk op de opvang te verlichten. Want ach, dat stelletje wacht nog maar een paar jaar met een gezin stichten.
Naast ons zijn van de 10 nieuwbouw gezinswoningen er 6 betrokken door 'nieuwe Nederlanders'.
Koek koek, nogal wiedes met een lijst van 32 veilige landen.quote:Op vrijdag 8 december 2023 12:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
https://www.oneworld.nl/m(...)laanvragen%20door%20'veiligelanders'%20afgewezen.
[..]
12% van de sociale huurwoningen gaat naar statushoudersquote:Op vrijdag 8 december 2023 13:07 schreef Gia het volgende:
[..]
O.a. dat er te weinig gebouwd wordt? Vanwege die stikstof onzin.
En waarom krijgen zij urgentie? Een stelletje dat bij de ouders op zolder woont, krijgt geen urgentie.
Of ligt het er misschien aan dat velen, ook zonder urgentie, toch voorrang krijgen? Kan je wel beweren dat zij maar 6% uitmaken van de mensen met urgentie die een woning krijgen, maar feit is dat statushouders in heel Nederland voorrang krijgen op een woning. Met als argumentatie dat Nederlandse 'kinderen' toch al een dak boven hun hoofd hebben.
Ik zie het in mijn eigen stad: Alle huizen binnen de sociale huursector, die vrijkomen, gaan naar statushouders om de druk op de opvang te verlichten. Want ach, dat stelletje wacht nog maar een paar jaar met een gezin stichten.
Naast ons zijn van de 10 nieuwbouw gezinswoningen er 6 betrokken door 'nieuwe Nederlanders'.
Allejezus. En dat al hoeveel jaar?quote:Op vrijdag 8 december 2023 13:14 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
12% van de sociale huurwoningen gaat naar statushouders
8 jaar, dus volgens de logica wellicht van sommigen kom je dan uit op het "feit" dat alle huizen naar statushouders gaan.quote:Op vrijdag 8 december 2023 13:14 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Allejezus. En dat al hoeveel jaar?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat vinden de linkse partijen prima, de rechtse krijskarens willen dit niet.quote:Op vrijdag 8 december 2023 12:54 schreef grimselman het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Min het immer xenofobe Braboland zit ook wel perspectief.quote:Op vrijdag 8 december 2023 12:54 schreef grimselman het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 8 december 2023 13:13 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Koek koek, nogal wiedes met een lijst van 32 veilige landen.
Ik zou, als ik het allemaal wel best zou vinden, ook over hyperbolen vallen ja.quote:Op vrijdag 8 december 2023 13:20 schreef Bofjijff het volgende:
8 jaar, dus volgens de logica wellicht van sommigen kom je dan uit op het "feit" dat alle huizen naar statushouders gaan.
quote:Op vrijdag 8 december 2023 13:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat vinden de linkse partijen prima, de rechtse krijskarens willen dit niet.
Lijkt er op dat er wel twee van de 16 koppen tellende BBB EK-fractie voor de spreidingswet gaan stemmen.quote:https://www.nrc.nl/nieuws(...)reidingswet-a4183647
[..]
Terwijl de situatie in het aanmeldcentrum bij Ter Apel steeds nijpender en onveiliger wordt, steggelen senatoren al weken over de behandeling van de spreidingswet, die vorig jaar zomer werd aangekondigd als panacee voor de opvangcrisis. Ondanks dringende verzoeken van lokale bestuurders en uitvoeringsorganisaties om vaart te maken, gaat het de Eerste Kamer hoogstwaarschijnlijk niet lukken om de spreidingswet voor het einde van het jaar te behandelen.
Het blijft daarbij onzeker of de spreidingswet zal worden aangenomen, omdat niet duidelijk is hoe de BBB-fractie (in de senaat de grootste met 16 zetels) erover denkt. Om de wet ingevoerd te krijgen, zijn op dit moment nog zeker twee stemmen nodig .
Partijleider Caroline van der Plas heeft eerder gezegd dat BBB ook in de senaat tegen het wetsvoorstel zal stemmen. Tegelijkertijd wil de partij opkomen voor dunbevolkte gebieden in het noorden en oosten van het land, waar volgens BBB onevenredig veel asielzoekers worden opgevangen.
„Wij hebben niet zo’n zware fractiediscipline”, zegt senaatsfractievoorzitter Ilona Lagas. Ze benadrukt dat BBB „niet enthousiast” is over de wet, maar zegt dat de BBB-senatoren na het inhoudelijke debat met „open houding” hun standpunt zullen bepalen. Zij mogen op „ethische en morele gronden” afwijken van de fractielijn, aldus Lagas.
8%. Uit je eigen link.quote:Op vrijdag 8 december 2023 10:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die 350 asielzoekers wachten dus nog niet op een woning, want ze zijn nog geen statushouder.
Nogmaals, ook in deze link: jaarlijks wordt tussen de 5% en 6% van de woningen toegewezen aan statushouders. Zijn zijn niet het probleem.
Ah, kijk aan, vooruitgang dus binnen BBB.quote:Op vrijdag 8 december 2023 13:32 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
Lijkt er op dat er wel twee van de 16 koppen tellende BBB EK-fractie voor de spreidingswet gaan stemmen.
Zal Geert leuk vinden.quote:Op vrijdag 8 december 2023 13:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ah, kijk aan, vooruitgang dus binnen BBB.
Vergeet ook de VVD niet overigens. Die hebben doelbewust aangestuurd op een asielcrisis, die hebben dus gekregen wat ze wilden.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |