abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 december 2023 @ 12:41:26 #126
3542 Gia
User under construction
pi_211553728
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 december 2023 12:38 schreef miss_sly het volgende:

Ja, het zal die 3% van het totale aantal asielzoekers zijn waarvan de aanvraag niet wordt toegewezen die voor de moningcrisis zorgen en waardoor de kinderen van @:Gia geen woning kunnen vinden.
Waar heb ik gezegd dat het over veilige landers ging die hier verantwoordelijk voor zijn. Het zijn juist degenen die wel een status krijgen. DAAR heb ik het steeds over.

Die gast gisteren bij Nieuwsuur vond dat statushouders prioriteit moeten krijgen wb woningtoewijzing. DAAR ben ik het niet mee eens. Ze sluiten maar gewoon onderaan de wachtlijst. 8 tot 10 jaar.

Overigens heeft mijn oudste al een woning en is prima in staat een woning te kopen.
  Moderator vrijdag 8 december 2023 @ 12:44:09 #127
5428 crew  miss_sly
pi_211553761
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 12:41 schreef Gia het volgende:

[..]
Waar heb ik gezegd dat het over veilige landers ging die hier verantwoordelijk voor zijn. Het zijn juist degenen die wel een status krijgen. DAAR heb ik het steeds over.

Die gast gisteren bij Nieuwsuur vond dat statushouders prioriteit moeten krijgen wb woningtoewijzing. DAAR ben ik het niet mee eens. Ze sluiten maar gewoon onderaan de wachtlijst. 8 tot 10 jaar.

Overigens heeft mijn oudste al een woning en is prima in staat een woning te kopen.
Statushouders maken, zoals ik hierboven al zei, ongeveer 5-6% van de mensen uit die met urgentie een woning krijgen.

De problemen liggen echt elders.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 8 december 2023 @ 12:46:08 #128
236264 crew  capricia
pi_211553778
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 december 2023 12:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Statushouders maken, zoals ik hierboven al zei, ongeveer 5-6% van de mensen uit die met urgentie een woning krijgen.

Ik vraag me af wie de zondebok wordt als de bûtenlanders weg zouden zijn.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 8 december 2023 @ 12:46:19 #129
168739 Red_85
'echt wel'
pi_211553780
quote:

[..]
https://www.oneworld.nl/m(...)laanvragen%20door%20'veiligelanders'%20afgewezen.
[..]
Ja, het zal die 3% van het totale aantal asielzoekers zijn waarvan de aanvraag niet wordt toegewezen die voor de moningcrisis zorgen en waardoor de kinderen van @:Gia geen woning kunnen vinden.
En toch zijn het zij die voor de grote problemen zorgen

Of als ze uitgeprocedeerd zijn, krijgen ze alsnog een complete nieuwbouwwijk aangeboden om in te wonen. Jeweetwel, waar anders mensen van de wachtlijst in hadden kunnen zitten.

En weet je wat het is miss_sly, als het al 3% is die ze bezetten, dan hadden er alsnog meer mensen die hier al zijn een huis gehad.

Ze. Hebben. Hier. Niets. Te. Zoeken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator vrijdag 8 december 2023 @ 12:48:19 #130
5428 crew  miss_sly
pi_211553796
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 12:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En toch zijn het zij die voor de grote problemen zorgen

Of als ze uitgeprocedeerd zijn, krijgen ze alsnog een complete nieuwbouwwijk aangeboden om in te wonen. Jeweetwel, waar anders mensen van de wachtlijst in hadden kunnen zitten.

En weet je wat het is miss_sly, als het al 3% is die ze bezetten, dan hadden er alsnog meer mensen die hier al zijn een huis gehad.

Ze. Hebben. Hier. Niets. Te. Zoeken.
Die 3% bezetten geen huizen. Die zitten in asielzoekerscentra en vragen om asiel, dat ze niet krijgen. En geen status is geen huis.

Ze hebben hier niets, behalve, als ze geluk hebben en het niet overvol is, een bed in een asielzoekerscentrum.

Dat er onder die veiligelanders een groter deel zit van mensen die overlast veroorzaken klopt, maar dat heeft dan weer niets met de woningnood te maken.
  Moderator vrijdag 8 december 2023 @ 12:49:42 #131
5428 crew  miss_sly
pi_211553805
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 12:46 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan komt er vanzelf een volgende groep. Linkse stemmers, laagopgeleiden, uitkeringstrekkers, dak- en thuislozen, woonwagenbewoners, lhbtqi'ers, of noem maar wat.
pi_211553853
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 december 2023 11:13 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
“Zijn” Groningse gemeenten nemen hun stuk van de verantwoordelijkheid ruimschoots. Dus waar zou hij in zijn functie dan kritisch op bevraagd moeten worden?

Ik zie wel mogelijkheden voor nieuwe plekken. In het Westen
  vrijdag 8 december 2023 @ 12:58:16 #133
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_211553897
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 12:54 schreef grimselman het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

:')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 8 december 2023 @ 13:04:51 #134
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211553949
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 12:46 schreef capricia het volgende:

[..]
De stikstof
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 8 december 2023 @ 13:07:54 #135
3542 Gia
User under construction
pi_211553995
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 december 2023 12:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O.a. dat er te weinig gebouwd wordt? Vanwege die stikstof onzin.
En waarom krijgen zij urgentie? Een stelletje dat bij de ouders op zolder woont, krijgt geen urgentie.
Of ligt het er misschien aan dat velen, ook zonder urgentie, toch voorrang krijgen? Kan je wel beweren dat zij maar 6% uitmaken van de mensen met urgentie die een woning krijgen, maar feit is dat statushouders in heel Nederland voorrang krijgen op een woning. Met als argumentatie dat Nederlandse 'kinderen' toch al een dak boven hun hoofd hebben.

Ik zie het in mijn eigen stad: Alle huizen binnen de sociale huursector, die vrijkomen, gaan naar statushouders om de druk op de opvang te verlichten. Want ach, dat stelletje wacht nog maar een paar jaar met een gezin stichten.

Naast ons zijn van de 10 nieuwbouw gezinswoningen er 6 betrokken door 'nieuwe Nederlanders'.
  Moderator vrijdag 8 december 2023 @ 13:10:07 #136
5428 crew  miss_sly
pi_211554013
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 13:07 schreef Gia het volgende:

[..]
En waarom krijgen zij urgentie? Een stelletje dat bij de ouders op zolder woont, krijgt geen urgentie.
Of ligt het er misschien aan dat velen, ook zonder urgentie, toch voorrang krijgen? Kan je wel beweren dat zij maar 6% uitmaken van de mensen met urgentie die een woning krijgen, maar feit is dat statushouders in heel Nederland voorrang krijgen op een woning. Met als argumentatie dat Nederlandse 'kinderen' toch al een dak boven hun hoofd hebben.

Ik zie het in mijn eigen stad: Alle huizen binnen de sociale huursector, die vrijkomen, gaan naar statushouders om de druk op de opvang te verlichten. Want ach, dat stelletje wacht nog maar een paar jaar met een gezin stichten.

Naast ons zijn van de 10 nieuwbouw gezinswoningen er 6 betrokken door 'nieuwe Nederlanders'.
Als alle huizen binnen de sociale huursector die vrijkomen naar statushouders gaan, kun jij dat vast onderbouwen met linkjes naar cijfers waaruit dat blijkt.
pi_211554032
quote:

[..]
https://www.oneworld.nl/m(...)laanvragen%20door%20'veiligelanders'%20afgewezen.
[..]
Koek koek, nogal wiedes met een lijst van 32 veilige landen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_211554042
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 13:07 schreef Gia het volgende:

[..]

12% van de sociale huurwoningen gaat naar statushouders :)
pi_211554048
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 13:14 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
12% van de sociale huurwoningen gaat naar statushouders :)
Allejezus. En dat al hoeveel jaar?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_211554092
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 13:14 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Allejezus. En dat al hoeveel jaar?
8 jaar, dus volgens de logica wellicht van sommigen kom je dan uit op het "feit" dat alle huizen naar statushouders gaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 8 december 2023 @ 13:22:49 #141
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211554119
quote:

[..]
[ afbeelding ]

Dat vinden de linkse partijen prima, de rechtse krijskarens willen dit niet.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211554149
quote:

[..]
[ afbeelding ]

Min het immer xenofobe Braboland zit ook wel perspectief.
  Moderator vrijdag 8 december 2023 @ 13:26:41 #143
5428 crew  miss_sly
pi_211554150
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 13:13 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Koek koek, nogal wiedes met een lijst van 32 veilige landen.
pi_211554152
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 13:20 schreef Bofjijff het volgende:
8 jaar, dus volgens de logica wellicht van sommigen kom je dan uit op het "feit" dat alle huizen naar statushouders gaan.
Ik zou, als ik het allemaal wel best zou vinden, ook over hyperbolen vallen ja.
pi_211554220
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 13:22 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat vinden de linkse partijen prima, de rechtse krijskarens willen dit niet.
quote:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)reidingswet-a4183647

[..]

Terwijl de situatie in het aanmeldcentrum bij Ter Apel steeds nijpender en onveiliger wordt, steggelen senatoren al weken over de behandeling van de spreidingswet, die vorig jaar zomer werd aangekondigd als panacee voor de opvangcrisis. Ondanks dringende verzoeken van lokale bestuurders en uitvoeringsorganisaties om vaart te maken, gaat het de Eerste Kamer hoogstwaarschijnlijk niet lukken om de spreidingswet voor het einde van het jaar te behandelen.

Het blijft daarbij onzeker of de spreidingswet zal worden aangenomen, omdat niet duidelijk is hoe de BBB-fractie (in de senaat de grootste met 16 zetels) erover denkt. Om de wet ingevoerd te krijgen, zijn op dit moment nog zeker twee stemmen nodig .

Partijleider Caroline van der Plas heeft eerder gezegd dat BBB ook in de senaat tegen het wetsvoorstel zal stemmen. Tegelijkertijd wil de partij opkomen voor dunbevolkte gebieden in het noorden en oosten van het land, waar volgens BBB onevenredig veel asielzoekers worden opgevangen.

„Wij hebben niet zo’n zware fractiediscipline”, zegt senaatsfractievoorzitter Ilona Lagas. Ze benadrukt dat BBB „niet enthousiast” is over de wet, maar zegt dat de BBB-senatoren na het inhoudelijke debat met „open houding” hun standpunt zullen bepalen. Zij mogen op „ethische en morele gronden” afwijken van de fractielijn, aldus Lagas.
Lijkt er op dat er wel twee van de 16 koppen tellende BBB EK-fractie voor de spreidingswet gaan stemmen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_211554234
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 december 2023 10:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Die 350 asielzoekers wachten dus nog niet op een woning, want ze zijn nog geen statushouder.

Nogmaals, ook in deze link: jaarlijks wordt tussen de 5% en 6% van de woningen toegewezen aan statushouders. Zijn zijn niet het probleem.
8%. Uit je eigen link.
  vrijdag 8 december 2023 @ 13:34:41 #147
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211554239
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 13:32 schreef probeer het volgende:

[..]
[..]
Lijkt er op dat er wel twee van de 16 koppen tellende BBB EK-fractie voor de spreidingswet gaan stemmen.
Ah, kijk aan, vooruitgang dus binnen BBB.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211554276
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 13:34 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ah, kijk aan, vooruitgang dus binnen BBB.
Zal Geert leuk vinden.
  vrijdag 8 december 2023 @ 13:39:39 #149
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211554284
quote:
12s.gif Op vrijdag 8 december 2023 13:38 schreef probeer het volgende:

[..]
Zal Geert leuk vinden.
Vergeet ook de VVD niet overigens. Die hebben doelbewust aangestuurd op een asielcrisis, die hebben dus gekregen wat ze wilden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator vrijdag 8 december 2023 @ 13:41:38 #150
5428 crew  miss_sly
pi_211554302
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 13:34 schreef probeer het volgende:

[..]
8%. Uit je eigen link.
Helmond zegt zelf 5-6%

Maar goed, 8%, ook prima. Dat is dus niet het probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')