abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211552636
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 december 2023 10:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het lijkt me ook veel beter om niet zulke grote groepen bij elkaar te zetten. Zoveel mensen bij elkaar die niets te doen hebben, want ze mogen niet werken en hangen alleen maar rond. Dat moet tot conflicten leiden, dat kan niet anders.
Als men de volksmenners uit die groepen mensen haalt, zullen er nooit zoveel conflicten ontstaan.
  Forum Admin vrijdag 8 december 2023 @ 10:46:29 #102
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211552650
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 10:41 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Via de door rechts zo gehate spreidingswet?
Het is datzelfde "rechts" dat talloze azc's heeft gesloten toen de instroom lager lag natuurlijk.

Als dat niet was gebeurd had dat gedrocht van een spreidingswet er ook nooit hoeven komen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211552654
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 09:47 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Hij bedoelt dat een kwart van de bevolking volgens hem achterlijk is en dat die allemaal op de PVV zouden hebben gestemd. Over achterlijk gesproken.
Ja, daarom. Als je zo een groot deel van Nederland al achterlijk vindt, hoe achterlijk had ie zijn landgenoten in - laten we zeggen - Irak wel niet gevonden?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 december 2023 @ 10:47:06 #104
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211552660
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 10:28 schreef Gia het volgende:
Gisteren zat bij Nieuwsuur Rene Paas, commissaris van de Koning, te fulmineren dat gemeenten in het land nu echt meer asielzoekers moeten huisvesten. Qua woningtoewijzing moeten asielzoekers geprioriteerd worden.
Laat me raden; geen kritische vragen van de tafel.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 8 december 2023 @ 10:51:36 #105
3542 Gia
User under construction
pi_211552719
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 10:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Die werden handig gepareerd.
  Moderator vrijdag 8 december 2023 @ 10:57:43 #106
5428 crew  miss_sly
pi_211552789
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 10:42 schreef Gia het volgende:

[..]
Asielzoekers doen een aanvraag voor een verblijfsvergunning. Zodra ze die hebben, zijn ze statushouder en krijgen ze voorrang. In mijn stad zitten 350 asielzoekers in de opvang, allemaal wachtend op een status en een woning. En onze kinderen van 25 tot 35 kunnen wachten. Die moeten maar bij de ouders blijven wonen. Dat is niet nijpend. Zij hebben toch onderdak, wat zeuren ze? Zij kunnen niet met hun volwassen leven beginnen! Dit is ongezond!
Die 350 asielzoekers wachten dus nog niet op een woning, want ze zijn nog geen statushouder.

Nogmaals, ook in deze link: jaarlijks wordt tussen de 5% en 6% van de woningen toegewezen aan statushouders. Zijn zijn niet het probleem.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 8 december 2023 @ 10:59:47 #107
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211552819
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 10:44 schreef Akathisia het volgende:
de gemiddelde moslim
De vraag is natuurlijk in hoeverre het beeld dat jij daarvan hebt overeenkomt met de werkelijkheid.
Huilen dan.
pi_211552852
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 04:50 schreef JAM het volgende:
Bij wijze van gedachtenexperiment, probeer eens hetzelfde te zeggen over Chinezen, of Limburgers, of homofielen, of welke 'andere minderheid' dan ook.

Stel je toch voor dat we alle Surinamers zo zouden behandelen, of alle Limburgers.
Heb je je al afgevraagd waarom je dat mbt al die groepen in veel mindere mate ziet gebeuren? Misschien ligt daar wel de verklaring en het antwoord op het experiment.

[ Bericht 0% gewijzigd door Akathisia op 08-12-2023 11:14:56 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_211552866
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 december 2023 10:59 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
De vraag is natuurlijk in hoeverre het beeld dat jij daarvan hebt overeenkomt met de werkelijkheid.
Hoe bedoel je? Ik stel toch juist een vraag over de gemiddelde moslim;

Lijkt het er op dat de gemiddelde moslim vvmu prioriteert door Mohammed te beledigen n.a.v. een dergelijke aanval?
pi_211552921
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 10:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het was volgens mij ook al geopperd om meer kleinere ipv een aantal grotere locaties te openen. Precies om de redenen die je hier geeft.
Maar dat is logistiek ingewikkelder en daarom duurder. En dan moet de politiek dus structureel meer geld uittrekken voor asielzoekers en dat kan natuurlijk niet. Dat het door alle incidentele uitgaven nu alsnog stukken duurder uitpakt vergeten we maar even. We moeten de familie van der valk of de uitbaters van cruiseschepen ook wat gunnen toch?
  Forum Admin vrijdag 8 december 2023 @ 11:11:01 #111
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211552933
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 december 2023 11:09 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Maar dat is logistiek ingewikkelder en daarom duurder. En dan moet de politiek dus structureel meer geld uittrekken voor asielzoekers en dat kan natuurlijk niet. Dat het door alle incidentele uitgaven nu alsnog stukken duurder uitpakt vergeten we maar even. We moeten de familie van der valk of de uitbaters van cruiseschepen ook wat gunnen toch?
Straatcommando. mompelt iets over instroom rabble rabble rabble..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211552960
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 10:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]
“Zijn” Groningse gemeenten nemen hun stuk van de verantwoordelijkheid ruimschoots. Dus waar zou hij in zijn functie dan kritisch op bevraagd moeten worden?
pi_211552984
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 11:11 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Straatcommando. mompelt iets over instroom rabble rabble rabble..
Bij iets lagere instroom opportunistisch opvangplekken sluiten en bezuinigen op IND en COA is inderdaad geen heel snugger beleid. Krijg je vanzelf wachtlijsten en rotte omstandigheden waarbij ook afgewezen asielzoekers niet rap terug begeleid worden…
pi_211553001
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 10:28 schreef Gia het volgende:

[..]
Gisteren zat bij Nieuwsuur Rene Paas, commissaris van de Koning, te fulmineren dat gemeenten in het land nu echt meer asielzoekers moeten huisvesten. Qua woningtoewijzing moeten asielzoekers geprioriteerd worden.

Waarom? En onze eigen bevolking dan?
Er zitten jonge stellen in te wonen op de zolder van de ouders. Zij willen graag een gezin stichten, maar komen niet aan een woning! Gescheiden mensen die noodgedwongen in hetzelfde huis moeten blijven wonen, want er is geen alternatief.

Een ding zei meneer Rene wel goed: Ga dan flexwoningen bouwen.
Dat mogen van mij dan flexflats worden. En pas gezinshereniging als het de asielzoeker na jaren wachtlijst gelukt is om een woning te bemachtigen.

Geen voorrang!
Liever dus mensen in erbarmelijke omstandigheden opstapelen in Budel of Ter Apel?

Leuk dat boze geraas en gedoe maar je lost er niks mee op.
  vrijdag 8 december 2023 @ 11:19:12 #115
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211553014
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 11:03 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Hoe bedoel je? Ik stel toch juist een vraag over de gemiddelde moslim;
Ja, waarop je vervolgens in de volgende zin zelf het antwoord geeft.

quote:
Lijkt het er op dat de gemiddelde moslim vvmu prioriteert door Mohammed te beledigen n.a.v. een dergelijke aanval?
Ik kan je vertellen hoe de moslims die ik ken (dat zijn er niet heel veel) er tegenaan kijken, maar of dat nou representatief is voor 'de gemiddelde moslim'...

Hoe ben je tot jouw antwoord op je eigen vraag gekomen?
Huilen dan.
  vrijdag 8 december 2023 @ 11:21:47 #116
3542 Gia
User under construction
pi_211553030
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 december 2023 11:17 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Liever dus mensen in erbarmelijke omstandigheden opstapelen in Budel of Ter Apel?

Dat zeg ik toch niet! Ik zeg: Ga dan flexwoningen bouwen! Voor mijn part flexflats. Daar kunnen die alleenstaande mannen dan wonen en (met een verblijfsvergunning) werken. Dan mogen ze onderaan de wachtlijsten voor sociale huur, in de gemeente naar keuze en wachten op hun beurt. Hebben ze een woning? Dan mag het gezin overkomen. Niet eerder. Zou niet weten waarom, namelijk.
pi_211553053
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 december 2023 11:19 schreef Isdatzo het volgende:
Ik kan je vertellen hoe de moslims die ik ken (dat zijn er niet heel veel) er tegenaan kijken, maar of dat nou representatief is voor 'de gemiddelde moslim'...

Hoe ben je tot jouw antwoord op je eigen vraag gekomen?
Een combinatie van (PRC) polls, de doctrine zelf, de afwezigheid van een dergelijke (nodige) reactie, de makkelijk op te merken houding tav Mohammedbeledigingen an sich; protesten, online, interviews, moskee-predikers, gemiddelde wetgeving daar waar men in de meerderheid is en ook de (minder relevante) eigen ervaring.
  vrijdag 8 december 2023 @ 11:33:27 #118
168739 Red_85
'echt wel'
pi_211553149
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 december 2023 10:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Als 't je niet bevalt weet je waar je de grens over kan.
Dit is mijn land. Misschien iets wat vreemd voor je is
^p^
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 8 december 2023 @ 11:35:05 #119
168739 Red_85
'echt wel'
pi_211553168
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 11:21 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat zeg ik toch niet! Ik zeg: Ga dan flexwoningen bouwen! Voor mijn part flexflats. Daar kunnen die alleenstaande mannen dan wonen en (met een verblijfsvergunning) werken. Dan mogen ze onderaan de wachtlijsten voor sociale huur, in de gemeente naar keuze en wachten op hun beurt. Hebben ze een woning? Dan mag het gezin overkomen. Niet eerder. Zou niet weten waarom, namelijk.
En zijn die woningen er niet? Dan is er ook geen plek voor je. Zoek maar een ander land om te parasiteren, dan houden wij genoeg ruimte over voor de werkelijke vluchtelingen, die uit conflictgebieden. Geen veiligelandiers op zoek naar gratis huis/geld/miele.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 8 december 2023 @ 11:37:51 #120
3542 Gia
User under construction
pi_211553194
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 11:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En zijn die woningen er niet? Dan is er ook geen plek voor je. Zoek maar een ander land om te parasiteren, dan houden wij genoeg ruimte over voor de werkelijke vluchtelingen, die uit conflictgebieden. Geen veiligelandiers op zoek naar gratis huis/geld/miele.
Dat! Of nog langer wachten. Dat moeten onze eigen mensen ook. Gewoon wachten op je beurt. En ja, dat kan 8 tot 10 jaar duren. En al die tijd kan je gezin niet overkomen. Kut! Maar het is ook kut dat onze jongelui geen gezin kunnen stichten. En ik zeg niet dat die belangrijker zijn....allemaal even belangrijk, dus niemand voorrang.
pi_211553217
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 11:21 schreef Gia het volgende:

[..]
Dit ja. In sommige gemeenten zijn ze al bezig met het neerzetten van flexwoningen, ook voor de gewone starters. Maar dit zou volgens mij inderdaad een rechtvaardige en praktische maatregel zijn: geef statushouders een flexwoning en dan mogen ze achter aansluiten in de rij voor een sociale huurwoning. Is dat hard? Nee, ze zijn in het meest gunstige geval gevlucht omdat hun veiligheid gevaar loopt. Nou, in een flexwoning zitten zij hartstikke veilig.
  vrijdag 8 december 2023 @ 12:18:33 #122
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_211553514
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 10:46 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het is datzelfde "rechts" dat talloze azc's heeft gesloten toen de instroom lager lag natuurlijk.

Als dat niet was gebeurd had dat gedrocht van een spreidingswet er ook nooit hoeven komen.
Vergeet de talloze 'om de vingers bij af te likken' rechtse ingrepen op de woningmarkt niet, inclusief het opdoeken van bejaardenhuizen, waardoor de doorstroom verder op slot is geraakt.

Eerlijkheidshalve natuurlijk wel even nadrukkelijk vermelden dat het allemaal de schuld blijft van links, omdat die vanuit de oppositie hebben geroepen dat Nederland zich aan internationaal gesloten verdragen moet blijven houden.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  vrijdag 8 december 2023 @ 12:29:48 #123
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211553640
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 12:18 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Vergeet de talloze 'om de vingers bij af te likken' rechtse ingrepen op de woningmarkt niet, inclusief het opdoeken van bejaardenhuizen, waardoor de doorstroom verder op slot is geraakt.

Eerlijkheidshalve natuurlijk wel even nadrukkelijk vermelden dat het allemaal de schuld blijft van links, omdat die vanuit de oppositie hebben geroepen dat Nederland zich aan internationaal gesloten verdragen moet blijven houden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211553670
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 12:18 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Weigerde GL niet deel te nemen aan een kabinet, niet omdat ze meer (te)huizen wilde bouwen dan de VVD maar omdat ze meer vluchtelingen verlangden?
  Moderator vrijdag 8 december 2023 @ 12:38:15 #125
5428 crew  miss_sly
pi_211553697
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 11:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]
https://www.oneworld.nl/m(...)laanvragen%20door%20'veiligelanders'%20afgewezen.

quote:
In 2022 bezetten asielzoekers uit ‘veilige landen’ zo’n 3 procent van de bedden in de azc’s, schat het COA. Hun asielprocedure duurt korter dan die voor asielzoekers uit andere landen. In deze versnelde procedure volgt meestal binnen enkele weken een afwijzing. Een asielzoeker mag daar nog tegen in beroep gaan, maar als dat ook – meestal binnen een paar weken – afgewezen wordt, dan moet iemand in principe binnen vier weken Nederland verlaten.
Ja, het zal die 3% van het totale aantal asielzoekers zijn waarvan de aanvraag niet wordt toegewezen die voor de moningcrisis zorgen en waardoor de kinderen van @Gia geen woning kunnen vinden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')