Niet voor te stellen voor een buitenstaander, dat zoiets al te zwaar kan zijnquote:Op vrijdag 7 juni 2024 18:41 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ah ja logische keuze dan inderdaad.
Mijn moeder heeft last van artrose dus ik weet het wel een beetje.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 18:46 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Niet voor te stellen voor een buitenstaander, dat zoiets al te zwaar kan zijn
Soms is een kop koffie of de afstandsbediening of een tube tandpasta al te zwaar en veroorzaakt dat kleine beetje al helse pijnen
quote:Op vrijdag 7 juni 2024 18:38 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik ben tegenwoordig meer een liefhebber ipv een verzamelaar.
Sterker nog, heb momenteel helemaal geen horloge meer[..]
Lijkt me dat de plaatselijke juwelier dat wel kanquote:Op dinsdag 11 juni 2024 17:56 schreef yvette1982 het volgende:
Wat is jullie ervaring met het aanpassen van horlogeband. Ik heb zelf een Breitling en vroeg mij af of ik gewoon naar de plaatselijke juwelier kan om er een stukje uit te halen of dat ik naar een speciaalzaak moet.
Ik kort ze eigenlijk altijd zelf in, lukt altijd prima. Niks wat je met een bandentool en twee schroevendraaiers niet uit en in elkaar krijgt.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 17:56 schreef yvette1982 het volgende:
Wat is jullie ervaring met het aanpassen van horlogeband. Ik heb zelf een Breitling en vroeg mij af of ik gewoon naar de plaatselijke juwelier kan om er een stukje uit te halen of dat ik naar een speciaalzaak moet.
Nice, mijn GA-2100-1A4ER ga ik van de week bestellenquote:Op donderdag 13 juni 2024 17:08 schreef ChevyCaprice het volgende:
Nieuwe toy is binnen! Casio GM-2100BB-1A
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gaaf. Die CasiOaks zijn wel topdingetjes.quote:Op zondag 16 juni 2024 16:20 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nice, mijn GA-2100-1A4ER ga ik van de week bestellen
[ afbeelding ]
Mooie klokquote:Op vrijdag 21 juni 2024 20:47 schreef Bonobo11 het volgende:
Eindelijk de foto kunnen maken.
[ link | afbeelding ]
__________________________quote:Op donderdag 10 november 2022 10:01 schreef shiz het volgende:
Ook een leuk concept, met opzich een redelijk prijsje:
Ik waarder het, maar denk alleen niet dat ik zoiets zou dragen.
Die Tuseno's zijn wel erg nice. Ik had de blauwe al in het mandje zitten toen ik zag dat het een preorder is en ze pas eind dit jaar geleverd wordenquote:Op donderdag 4 juli 2024 20:45 schreef shiz het volgende:
@:Kreator Ken ik ja.Ik heb zelfs nog de mogelijkheid om hem voor de introductieprijs $649 te krijgen omdat ik interesse geregistereerd had. Had je toevallig ook nog teruggelezen? Die had ik nog genoemd in die post over de Ball-flop, en moet je na gaan hoe lang die Oris al in mijn hoofd rondspookt.
[..]
[ afbeelding ]
Serieuze Aqua Terra GADA watch vibes.
Hier nog een aardige video met de man achter het merk:quote:Op zondag 28 januari 2024 12:36 schreef shiz het volgende:
[..]
Ik vind ze wel grappig. Die watermelon-versie e.d. eerder niet en beetje overhypt voor een Sea-Gull Chinees-werkje horloge. En ik heb ook geen Squale omdat ik ook niet tegen asymmetrie kan.
Maar ze hebben een field watch die ik me wel goed voorstellen kan.
Die Oris is mooi!quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:43 schreef shiz het volgende:
Waaah, gelukt. Na de Ball Watch Co. "00RED" flop, nu dan eindelijk een grail watch die ook in het echt weet te overtuigen.Ik was in NYC waar 'ie behoorlijk wat goedkoper was dan de 3400 CHF retail pricetag en kon het niet laten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En toevallig kwam mijn pre-order van RZE ook net binnen.
Dus nu heb ik gelijk twee turbine-style knurling big crown GMT horloges.
[ afbeelding ]
G-shock is eigenlijk altijd een stabiele keuze. Gefeliciteerd alvast.quote:Op zondag 14 juli 2024 18:58 schreef StateOfMind het volgende:
Ben eind van de maand jarig en denk dat ik mezelf ga trakteren op deze:
[ afbeelding ]
Abdul?! U hier?quote:Op zondag 14 juli 2024 19:21 schreef Al-Hazred het volgende:
[..]
G-shock is eigenlijk altijd een stabiele keuze. Gefeliciteerd alvast.
Iä! Iä! Cthulhu fhtagn!quote:Op zondag 14 juli 2024 20:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Abdul?! U hier?
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Nice & ook alvast gefeliciteerd!quote:Op woensdag 17 juli 2024 11:30 schreef StateOfMind het volgende:
G-Shock nummer 2 is gisteren binnen gekomen. [..]
Ik heb ook nog een Fossil Hybrid Collider liggen, da's ook mooi. Gewoon met wijzers, en dan een e-ink schermpje wat doet alsof het gewoon een normale backplate is. Als er een notificatie binnenkomt draaien de wijzers horizontaal en staat m'n bericht op de backplate. Daarna gaat ie weer weg en zie je niet meer dat het een smartwatch is.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:28 schreef StateOfMind het volgende:
Mijn laatste aanwinst is dan wel geen smartwatch, maar ik krijg wel notificaties door als er iets op mijn telefoon binnen komt.
Door middel van een piepje, en afhankelijk van wat er binnen komt (gesprek, mail, overig) ook met een knipperend icoontje (3 verschillende).
Da's niet verkeerd. Pix?quote:Op maandag 29 juli 2024 10:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik heb een Omega Seamaster automatic van eind jaren 40 in staal. Dat is tenminste subtiel en stijlvol.
Erfstuk van mijn pa. zal ff kijken naar picquote:Op maandag 29 juli 2024 10:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Da's niet verkeerd. Pix?
(Ff in het goede toppa gereageerd)
Geen haastquote:Op maandag 29 juli 2024 10:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Erfstuk van mijn pa. zal ff kijken naar pic
Kijk eens naar Withings. Ik heb zelf die “duiker” van ze en dat bevalt prima. Al heb ik notificaties wel uitstaan. Mijn telefoon staat eigenlijk altijd op stil.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:28 schreef StateOfMind het volgende:
Mijn laatste aanwinst is dan wel geen smartwatch, maar ik krijg wel notificaties door als er iets op mijn telefoon binnen komt.
Door middel van een piepje, en afhankelijk van wat er binnen komt (gesprek, mail, overig) ook met een knipperend icoontje (3 verschillende).
Moet zeggen dat ik er toch minstens net zo veel schik mee heb als met mijn dure horloges destijds.
Die ik eigenlijk amper droeg omdat ik bang was ze te beschadigen
Na de G-SHOCK waren we 2/5... en nu dan ook 3/5:quote:Op woensdag 17 juli 2024 15:01 schreef shiz het volgende:
[..]
Dat is weer 1/5 pre-orders delivered, nog maar 4 to-go.
Daar ik in de komende 2 weken in de US moet zijn, maar mooi gebruik van gemaakt.quote:Group members may use checkout code MBWG for 50% off the Valiant, by Eylandt. That brings the cost down from $300 to $150. Shipping within the U.S. is free.
Ik zie hier een hoop in mijn ogen ontzettend lelijke klokjes zoals de G-shock,quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:55 schreef Memento-Mori het volgende:
[ afbeelding ]
En gister kwam deze binnen voor m'n man maar ik leen 'm ook gewoon
Bij actie van de dag kon je vd week bonnen voor Siebel kopen twv 50 euro voor 27,50 euro. En die kun je stapelen. Als "member" krijg je bij siebel 10% korting dus voor 279 euro ipv 560 euro kon ik dit horloge niet laten liggen
Dit is de seiko presage purple sunset. Maar de paarstinten zijn best subtiel.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 14:32 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik zie hier een hoop in mijn ogen ontzettend lelijke klokjes zoals de G-shock,
Deze vind ik wel echt fraai.
Pressage The Irish Coffee is het niet?
Ik zou verder kijken en hem niét kopen. De kans dat je hem gaat dragen als hij op je andere horloge lijkt wanneer er eventueel ook een 3e klokje bij komt is klein, dus eigenlijk heb je 'm dan een beetje voor niks.quote:Op zondag 8 september 2024 19:17 schreef Kreator het volgende:
In 2010 zag ik in las vegas een Tissot liggen en heb deze laten liggen, helaas. Toen wist ik echt niks van horloges. Nu weet ik er een klein beetje van en twijfel ik of ik alsnog een Tissot moet kopen, vind het wel prachtige horloges. Met name de gentleman (open heart twijfel ik over).
Ziets zeg maar: https://www.tissotwatches.com/nl-nl/t1274071135100.html
Of deze: https://www.tissotwatches.com/nl-nl/t1274071108100.html
Maar ja, het is ook wel weer een klap geld voor een horloge die heel veel op mijn andere horloge lijkt. Verder kijken, of toch maar gewoon kopen.
(Voor de rest heb ik vooral een te dure smaak, dus zal bij kijken blijven. De meeste mooie klokjes die ik zie beginnen bij 5k.)
#gedachten
Moest ik even kwijt.
Je moet ergens beginnen. Je kwam er 2 jaar geleden ook al mee. Hak die knoop door. Zonder die eerste aankoop blijft het sneeuwbaleffect en de 'journey' ook uit. Het leren leven met diverse horloges ontwikkelt je smaak en leert je wat je eigenlijk zoekt in een horloge. Dan kan het zijn dat de horloge die je nu denkt dat je wilt hebben, eigenlijk helemaal niet aan je wensen zou voldoen. Dat kan zijn vanwege de grootte, vanwege de looks, de features, etc. Op papier of van een foto is één ding... hoe het dan daadwerkelijk vertaalt in de echte wereld een tweede... daarom ook veel winkels in en gewoon proberen.quote:[..]
Ik heb met die 'open heart' versies niet veel. Dat doet me altijd denken aan Orient / Charlie Paris e.d. ... eerder zo fashion watches die willen doen alsof er een dure tourbillon in zit, maar dit natuurlijk niet het geval is. Dan asymmetrisch geïmplementeerd ook nog. 😬 Ik weet niet...[..]
Mooi ding, doen!quote:Op zondag 8 september 2024 19:17 schreef Kreator het volgende:
In 2010 zag ik in las vegas een Tissot liggen en heb deze laten liggen, helaas. Toen wist ik echt niks van horloges. Nu weet ik er een klein beetje van en twijfel ik of ik alsnog een Tissot moet kopen, vind het wel prachtige horloges. Met name de gentleman (open heart twijfel ik over).
Maar ja, het is ook wel weer een klap geld voor een horloge die heel veel op mijn andere horloge lijkt. Verder kijken, of toch maar gewoon kopen.
(Voor de rest heb ik vooral een te dure smaak, dus zal bij kijken blijven. De meeste mooie klokjes die ik zie beginnen bij 5k.)
#gedachten
Moest ik even kwijt.
doet me een beetje denken aan de open heart van Zenith...quote:Op zondag 8 september 2024 19:17 schreef Kreator het volgende:
#gedachten
Moest ik even kwijt.
Zoals gezegd zit dit al sinds 2010 in mijn hoofd. En een Rolex of een horloge dat ik echt wil zit er gewoon niet in financieel gezien. Het is overigens niet mijn eerste aankoop. Ik heb denk ik 25 horloges vanuit vroegah, maar ik heb maar 1 echt (mechanisch) horloge gekocht de afgelopen jaren, mijn Echo/Neutra.quote:
quote:Op woensdag 4 september 2024 13:28 schreef shiz het volgende:
Coming soon zeggen ze...
[ afbeelding ]
Gaaf; maar is wel heeeeull sterk geinspireerd.![]()
Vink allebei lelijkquote:Op zaterdag 21 september 2024 18:45 schreef shiz het volgende:
Nice YT-kanaal... juwelier Van Dam , ben ik al een tijdje op geabonneerd.
Die posten no-bullshit videos die je een goed idee geven hoe de horloge er in het echt uitziet.
Zo was ik benieuwd naar de Citizen JV1007-reeks en ze hebben die een paar uur geleden ook gepost.
In ander nieuws. Ik had een tijdje een andere Citizen op mijn radar... de NY0120-52E .
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Ik was net op vakantie in Sorrento, IT en daar bij horlogezaak naar binnen hadden ze die in het oranjegeel en ook een blauwe. Dat viel in het echt behoorlijk vies tegen.Hele diepe case en kwalitatief niet echt hoogwaardig ogend.
Op Capri was er een AD voor Pro Hunter horloges...
[ afbeelding ]
Schijnbaar wat Brabus voor Mercedes is, is Pro Hunter dat voor Rolex. Murdered out black on black spec.
Had er ooit weleens wat van gelezen, maar nog nooit gezien of zo in verdiept. Wel cool.
Die Promaster Land ziet er wel behoorlijk leuk uit eigenlijk. Krijg er een klein beetje een Breitling gwvoel bij.quote:Op zaterdag 21 september 2024 18:45 schreef shiz het volgende:
Nice YT-kanaal... juwelier Van Dam , ben ik al een tijdje op geabonneerd.
Die posten no-bullshit videos die je een goed idee geven hoe de horloge er in het echt uitziet.
Zo was ik benieuwd naar de Citizen JV1007-reeks en ze hebben die een paar uur geleden ook gepost.
In ander nieuws. Ik had een tijdje een andere Citizen op mijn radar... de NY0120-52E .
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Ik was net op vakantie in Sorrento, IT en daar bij horlogezaak naar binnen hadden ze die in het oranjegeel en ook een blauwe. Dat viel in het echt behoorlijk vies tegen.Hele diepe case en kwalitatief niet echt hoogwaardig ogend.
Op Capri was er een AD voor Pro Hunter horloges...
[ afbeelding ]
Schijnbaar wat Brabus voor Mercedes is, is Pro Hunter dat voor Rolex. Murdered out black on black spec.
Had er ooit weleens wat van gelezen, maar nog nooit gezien of zo in verdiept. Wel cool.
Oeh, dan moet het wel goed zijn.quote:Movement: Automatic Movement With Date Window
Wel fijn dat men nu ook zichtbaar maakt niet goed bij het hoofd te zijnquote:Op vrijdag 27 september 2024 10:46 schreef xpompompomx het volgende:
Ik neem aan dat iedereen hier ze al besteld heeft?
[ afbeelding ]
Ja, die is ook erg nice.quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:47 schreef xpompompomx het volgende:
Over Christopher Ward gesproken, die C60 in het blauw spreekt me wel aan stiekem.
https://www.christopherwa(...)41C3H31T0BB0-B0.html
[..]
Is zo'n H.G.P. eigenlijk niks voor je? Iets vriendelijker voor je portemonnee.quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar, van de 'nieuwe' Marathon OSAR gaat het geld in m'n portemonnee ook weer jeuken.
Leuk, maar iets teveel Rolex-vibes voor mijquote:Op maandag 30 september 2024 22:47 schreef shiz het volgende:
[..]
Is zo'n H.G.P. eigenlijk niks voor je? Iets vriendelijker voor je portemonnee.
Hoe bevalt die? Recentelijk ben ik me wat aan het verdiepen in het merk en ben er best van onder de indruk. Styling en afwerking lijken tiptop in orde, zeker gezien het prijspeil. Averau Big Moon op staal komt op 910 euro en dat lijkt mij het koopje van de week.quote:Op maandag 9 september 2024 14:29 schreef Kreator het volgende:
maar ik heb maar 1 echt (mechanisch) horloge gekocht de afgelopen jaren, mijn Echo/Neutra.
Bevalt uitstekend. Kwaliteit voor prijs is bovengemiddeld vind ik.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 11:44 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Hoe bevalt die? Recentelijk ben ik me wat aan het verdiepen in het merk en ben er best van onder de indruk. Styling en afwerking lijken tiptop in orde, zeker gezien het prijspeil. Averau Big Moon op staal komt op 910 euro en dat lijkt mij het koopje van de week.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |