Ben zelf op zoek naar iets cools zoals een kunsthorloge zoals die Movado, maar een field of duiker lijkt me ook wel gaaf zoals de Kuoe en Geckoto. Oftewel: op zoek naar iets onder de 1000 euro met wat flair. (zoals de jubilee, of de rode NATO bij de Kuoe).quote:Op maandag 18 december 2023 13:51 schreef shiz het volgende:
Als je iets post, misschien wel zo leuk als je er kort bij zegt wat je dat doet laten posten?
Ik kan niet veel met een dump van Top 10-lijst videos, daar wordt ik al mee doodgegooid op YouTube zelf.
Een plaatje dat je post? Is dat een horloge die nieuw uitgekomen is? Hoe komen we aan meer info; welke referentie? Neem je die mee in je overweging als kerstcadeau aan jezelf? Wat bevalt je eraan? Heb je hem gekocht; hoe vind je hem dan?
Pretty much: what's the deal?
quote:Op maandag 18 december 2023 13:51 schreef shiz het volgende:
Als je iets post, misschien wel zo leuk als je er kort bij zegt wat je dat doet laten posten?
Ik kan niet veel met een dump van Top 10-lijst videos, daar wordt ik al mee doodgegooid op YouTube zelf.
Een plaatje dat je post? Is dat een horloge die nieuw uitgekomen is? Hoe komen we aan meer info; welke referentie? Neem je die mee in je overweging als kerstcadeau aan jezelf? Wat bevalt je eraan? Heb je hem gekocht; hoe vind je hem dan?
Pretty much: what's the deal?
Ik heb een Aquadive Poseidon. Nu valt Aquadive onder dezelfde groep als Doxa, Synchron, Aquastar en Isofrane, dus ik weet niet of je Aquadive een microbrand kan noemen, maar een groot merk is het zeker niet.quote:Op maandag 18 december 2023 18:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
Nadeel aan die microbrands is dat het toch een beetje een stap in het diepe is (en Kuoe haal je helemaal uit Japan), nadeel aan Movado dat het aan de prijzige kant is.
Iemand hier ervaring met microbrand? Ik zelf wel. Phoibos Submariner achtige. Het jammere aan dat horloge was dat mijn armhaar werd geëpileerd door hun variant op de Oyster band. En de AR coating waardoor het kristal blauw leek.
Liever deze dan:quote:Op maandag 18 december 2023 20:48 schreef Kreator het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is het mooiste horloge ooit gemaakt. Helaas kom ik bijna 165.000 euro te kort om hem te kopen.
Over smaak valt niet te twisten maar dat is echt een 2003 Seat Toledo vergeleken met de kwaliteits-koenigsegg die ik net postte.quote:Op maandag 18 december 2023 21:01 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Liever deze dan:
[ afbeelding ]
Ik ben dol op dingen die er uit zien of dat ik er boven antarctica mee uit een vliegtuig kan springen en vervolgens onderweg naar huis nog een ontvoerde exotische prinses mee kan bevrijden. Wat me allemaal niet gaat lukken met dat Fabergé-ding van jequote:Op maandag 18 december 2023 21:15 schreef Kreator het volgende:
[..]
Over smaak valt niet te twisten maar dat is echt een 2003 Seat Toledo vergeleken met de kwaliteits-koenigsegg die ik net postte.
Ik heb er eentje van Mr Jones. Geinig en leuk, niet van bijzonder hoge kwaliteit. De print is dat overigens wel, maar buiten dat is het geen bijzonder klokje. Maar daar is de prijs dan ook naar en de print is juist wat ze onderscheidt.quote:Op maandag 18 december 2023 18:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
Nadeel aan die microbrands is dat het toch een beetje een stap in het diepe is (en Kuoe haal je helemaal uit Japan), nadeel aan Movado dat het aan de prijzige kant is.
Iemand hier ervaring met microbrand? Ik zelf wel. Phoibos Submariner achtige. Het jammere aan dat horloge was dat mijn armhaar werd geëpileerd door hun variant op de Oyster band. En de AR coating waardoor het kristal blauw leek.
't Goede aan microbrands is dat ze voornamelijk supergoede value leveren. Veelal zijn het echte spec monsters.quote:Op maandag 18 december 2023 18:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
Nadeel aan die microbrands is dat het toch een beetje een stap in het diepe is [..]
Phoibos ken ik goed, maar hun designs zijn altijd 'net niet' voor mij. Hoor er opzich altijd wel goede dingen over verder. Geckota... mja... 'schoenmaker blijf bij je leest', dat is een merk voor accessoires/straps dat het geinig vond om een horloge te hebben, of die omzetting in de praktijk ook werkt durf ik niet te zeggen. Veelal is het gewoon een kwestie van op YouTube kijken. Of als je enkele Facebook groepen volgt dan kom je vanzelf het een en ander tegen en merk je al gauw waarom of waarom niet men ergens fan van isquote:[..] (en Kuoe haal je helemaal uit Japan), nadeel aan Movado dat het aan de prijzige kant is.
quote:Op maandag 18 december 2023 20:48 schreef Kreator het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is het mooiste horloge ooit gemaakt. Helaas kom ik bijna 165.000 euro te kort om hem te kopen.
Boyyyss... Boys!quote:Op maandag 18 december 2023 21:01 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Liever deze dan:
[ afbeelding ]
Levensgevaarlijke post, zo met de 13e maand op komst.quote:Op maandag 18 december 2023 22:36 schreef shiz het volgende:
[..]
't Goede aan microbrands is dat ze voornamelijk supergoede value leveren. Veelal zijn het echte spec monsters.
Ik ben erg fan van titanium, dus voor mij al snel • RZE of • Boldr . Speciale materialen en dials vind je ook wel bij • Zelos .
Het Nederlandse • MAEN heeft wel coole modellen. Classy. Dat vind ik ook wel van • Traska en • Nodus .
Vergelijkbaar vind ik • Monta en • Milus , maar die twee vind ik prijstechnisch te hoog zitten.
Ben een megafan van • Smiths . Hoor ook goede dingen over • Lorier .
In zo een richting heb je ook nog wel • Newmark en • Wolbrook . Noemen we gelijk • Le Forban en • Dan Henry .
Horloges met een hoog fun-gehalte, moge hier reeds bekend zijn : • MrJones
Microbrands die zo gevestigd zijn dat je ze nauwelijks micro kunt noemen:
• Christopher Ward • Formex • Squale • DOXA • Baltic • Yema
Een nog een paar andere microbrand picks:
• Peren • Unimatic • Neotype • Aera • Isotope • Undone
• Farer • Henry Archer • Tusenö • Halios • Héron • echo/neutra
• Dietrich • Walfhoff • Pitzmann • Selten • VDB • Hemel • Studio Underd0g
• Xeric • Roue • Spinnaker • Nezumi • Lima • Fleux • Axios • OVD/UW • HELM • Signum • Aevig • Brew • Lum-Tec • Marloe • Momentum • Draken • MWC • Revelot • Vaer • Venezianico • Erebus • Enz • Etc • [..]
Hier een link voor de • Microbrand DataBase en hier de lijst van • Watch Bandit .
Je hebt ook winkels met microbrands, zoals het Nederlandse • Serious Watches of anders • Watch Bandit .
Kijk ook eens op Facebook, daar zijn megaveel FB Groups voor Microbrands ( vb ) waar veel verschillends voorbijkomt.
[..]
Phoibos ken ik goed, maar hun designs zijn altijd 'net niet' voor mij. Hoor er opzich altijd wel goede dingen over verder. Geckota... mja... 'schoenmaker blijf bij je leest', dat is een merk voor accessoires/straps dat het geinig vond om een horloge te hebben, of die omzetting in de praktijk ook werkt durf ik niet te zeggen. Veelal is het gewoon een kwestie van op YouTube kijken. Of als je enkele Facebook groepen volgt dan kom je vanzelf het een en ander tegen en merk je al gauw waarom of waarom niet men ergens fan van is
Het meeste wat ik heb is van Seiko. Dat is geen microbrand maar levert ook veel voor relatief weinig. Meerdere horloges heb ik verder van RZE vanwege Titanium en Zelos vanwege de exotische dials. Van bovengenoemde merken heb ik nog een Nodus, een Traska, een MAEN op bestelling. 2x Smiths Everest PRS-25. Een Baltic en een Yema. Een Héron is besteld. Ik heb een Waldhoff Quantum, een Selten, een paar Spinnakers, een Lima, een Fleux, 2 UW's en een MWC. Alles leuk spul.
Dat is een mooi klokje. Welke?quote:Op dinsdag 19 december 2023 07:16 schreef C.L.Werner het volgende:
Vandaag een TAG HEUER carrera gekcoht, mooi dingetje hoor.
De carrera Tag Heuerquote:Op dinsdag 19 december 2023 09:06 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat is een mooi klokje. Welke?
Was vorige week in Las Vegas en daar nog wel een paar keer in de TH winkel geweest, maar ik vond het daar toch allemaal net niet voor die prijs.
Carrera is een lijn die al heel lang bestaat en daar zijn heel veel verschillende uitvoeringen in gemaakt.quote:Op dinsdag 19 december 2023 09:29 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
De carrera Tag Heuer
Was je er voor formule 1
Okee.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:10 schreef Kreator het volgende:
[..]
Carrera is een lijn die al heel lang bestaat en daar zijn heel veel verschillende uitvoeringen in gemaakt.
nee.
Ja, welke uitvoering? De nieuwe 'Glassbox'?quote:Op dinsdag 19 december 2023 07:16 schreef C.L.Werner het volgende:
Vandaag een TAG HEUER carrera gekcoht, mooi dingetje hoor.
Misschien idd niet echt iets voor de pols, maar als klok natuurlijk top.quote:Op woensdag 20 december 2023 20:00 schreef Kreator het volgende:
Jammer dat deze eigenlijk net te groot is voor een pols, maar wat een gaaf ding.
https://nixoid.store/coll(...)lot-1287-nixie-watch
* shiz vraagtquote:Op donderdag 7 september 2023 15:41 schreef shiz het volgende:
Tja... hum. Ik weet het niet. Misschien als 'ie daadwerkelijk in de kleurstelling van het origineel was...
Ik weet dat Swatch fun kleurtjes is en alles, maar de MoonSwatch had je ook in een wat gangbaardere kleurstelling met de Mission to Moon en Mercury die ik heb (ok, dan heb ik nog een Mars voor de lols als 'uitzondering bevestigt de regel'). Die andere heb ik nul trek in namelijk. [..]
Van de BP colab vind ik die Antarctic dan nog wel wat hebben, maar eigenlijk te grijzig, had het dan een zwarte bezel gegeven. Idd die moisture indicator van zo'n TR-660 is ook wel een leuke touch (is 'ie op de Swatch überhaupt functioneel?). [..]
Misschien komt er tzt nog een versie die meer op het origineel lijkt. Misschien telkens als een ijskap smelt of summer solstice bereikt wordt ofzo. [..]
1 Fathom (meeteenheid) is zo'n beetje 1.8m... 50 Fathoms komt neer op 91. Een leuke knipoog op zich.quote:
De echte liegt.quote:Op woensdag 10 januari 2024 08:39 schreef shiz het volgende:
[..]
1 Fathom (meeteenheid) is zo'n beetje 1.8m... 50 Fathoms komt neer op 91. Een leuke knipoog op zich.
_____
...
Ik de zwarte! Ben benieuwd!quote:Op vrijdag 19 januari 2024 22:17 schreef shiz het volgende:
[ afbeelding ]
Deze voorbesteld trouwens. Niks sneeuwvlokken alleen, komt pas in de zomer...
Vond zo’n studio underd0g wel leuk totdat ik erachter kwam dat het een pizza moest voorstellen.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 21:27 schreef shiz het volgende:
Silly season is geopend lijkt het wel...
[ afbeelding ]
~ https://limawatch.com/pro(...)econde/?currency=USD
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
~ https://10.timeandtidewatches.com/timetide-x-studio-underd0g/
[ afbeelding ]
~ https://spinnaker-watches(...)mited-edition-unveil
Nice, behalve de prijs.quote:
Ik vind ze wel grappig. Die watermelon-versie e.d. eerder niet en beetje overhypt voor een Sea-Gull Chinees-werkje horloge. En ik heb ook geen Squale omdat ik ook niet tegen asymmetrie kan.quote:Op zondag 28 januari 2024 11:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Vond zo’n studio underd0g wel leuk totdat ik erachter kwam dat het een pizza moest voorstellen.
Die Chrono's zijn toch geweldig, st19 is een prima uurwerkje.quote:Op zondag 28 januari 2024 12:36 schreef shiz het volgende:
[..]
Nice, behalve de prijs.
Heeft wel een beetje wat weg van de Citizen Series 8...
[ afbeelding ]
[..]
Ik vind ze wel grappig. Die watermelon-versie e.d. eerder niet en beetje overhypt voor een Sea-Gull Chinees-werkje horloge. En ik heb ook geen Squale omdat ik ook niet tegen asymmetrie kan.
Maar ze hebben een field watch die ik me wel goed voorstellen kan.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 29 januari 2024 07:42 schreef shiz het volgende:
Ja, maar ik vind het een beetje een slechte AliExpress horloge lijken. Daarvoor dan weer redelijk aan de prijs...
Wel origineel, daar niet van. Maar 'anders zijn' vanwege het 'anders willen zijn' is in mijn ogen niet altijd een goed ding.
Dan liever iets van de Merkur Group/Sugess van AliExpress want idd, in principe niks tegen Sea-Gull, ik heb tenslotte 3 horloges met de ST1901.
En hartstikke uitverkocht ook nog.quote:Op maandag 29 januari 2024 16:12 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
ik vind dit ook op een slechte alliexpres horloge lijken...
ze kosten volgens mij rond de 200000 euro....
Verschrikkelijkquote:Op maandag 29 januari 2024 16:12 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
ik vind dit ook op een slechte alliexpres horloge lijken...
ze kosten volgens mij rond de 200000 euro....
quote:Op maandag 29 januari 2024 17:03 schreef shiz het volgende:
[..]
En hartstikke uitverkocht ook nog.
Maar goed, mensen met geld en zwakte voor hypes hebben niet per se de beste smaak.
Die kunnen vast ook niet watchten om over een miljoen neer te leggen voor een RM.
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |