Heb deze kunnen proberen, maar idd de kleurtoon en finish is totaal niet overtuigend en idd te groot voor mijn pols. Jammer, op zich was het concept wel okay. Jammer van de uitvoering. Nu is het een onserieus Timex-like horloge, maar daar wil ik niet bijna 900 EUR retail voor betalen.quote:Op woensdag 27 maart 2024 22:47 schreef shiz het volgende:
Dan beter een paar hiervan halen:Die had ik overwogen, maar ik weet niet. De kleurtoon die goud moet voorstellen doet het niet voor me. En ik vind hem dan toch iets te groot werken om de pols... [..]
het zou weles dure shit kunnen zijn als ik op deze pagina kijkquote:Op dinsdag 16 april 2024 22:28 schreef blessed19 het volgende:
Ik heb een zakhorloge gekregen van mijn vader, hij had het weer van zijn opa. Er staat f of j Ferrier op. Is er iemand hier bekend mee? Ik vraag mij af of het de moeite is om hem te restaureren. Hij loopt nog wel erg soepel.
[ afbeelding ]
Ik heb woensdag een update. De huidige Ferrier is het sowieso niet.quote:Op maandag 22 april 2024 21:43 schreef shiz het volgende:
Is een oude zakhorloge, ik heb hem ervoor nog kunnen zien.Ook iets met 'QUEMONT' erop. Kon niks vinden.
Maar een vintage pocket watch, dus well before Laurent Ferrier. Dat is een jong merk, hoewel 3e generatie horlogemaker. Maar ik denk dat die tak van de familienaam er vrijwel niks mee te maken heeft.
Het is een duikhorloge, dus zijn natuurlijke omgeving zou onderwater zijnquote:Op donderdag 25 april 2024 16:31 schreef xpompompomx het volgende:
Nieuwe klok in zijn natuurlijke omgeving:
[ afbeelding ]
And thus was coined the term 'desk diver'.quote:Op donderdag 25 april 2024 17:24 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het is een duikhorloge, dus zijn natuurlijke omgeving zou onderwater zijn
Mooie klok.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:30 schreef nostra het volgende:
Als cadeautje voor mezelf als mijn huis straks is gepasseerd, strak, neutraal, niet te grote klok, mooie techniek - gaat het wss deze worden
[ afbeelding ]
Waar praten we dan over? Ballpark numbers.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 18:15 schreef StateOfMind het volgende:
Geen heel verkeerd merk iig.
Weliswaar geen Rolex/IWC/JLC categorie, maar zeker niet verkeerd.
Random hit op ebay, vraagprijs $600:quote:Op vrijdag 24 mei 2024 18:48 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Waar praten we dan over? Ballpark numbers.
Nee hij staat nog op chrono24 maar ben wel erg geïnteresseerd. Royal is het idd niet geworden. Jubilee en clasp zijn erg mooi. Case ook.quote:Op zondag 26 mei 2024 23:40 schreef shiz het volgende:
[..]
Je nieuwe aanwinst?
Toch geen Royal dus?
Goede keuze.![]()
Een gym waar ik heen ga zit om de hoek van een Swatch boutique... werd vrijdag gevaarlijk:
[ afbeelding ]
Black Snoopy Moonphase gehaald.
Tempting tempting.quote:Op zondag 26 mei 2024 23:54 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nee hij staat nog op chrono24 maar ben wel erg geïnteresseerd. Royal is het idd niet geworden. Jubilee en clasp zijn erg mooi. Case ook.
Voor iemand die een hekel heeft aan hypes, ben ik wel een sucker voor MoonSwatches... na een paar te hebben geflipt (als ik dan toch m'n tijd verdoe om er extra heen te gaan en te wachten, dan kan ik er net zo goed aan verdienen om het mijn tijd en energie waard te zijn) nu zeer happy met mijn Mercury die het meest wordt gedragen. Natuurlijk een Moon en een Moonshine Gold. Een Mars. De rest van de 'smaken' zijn niet mijn ding. Nu deze Moonphase dan weer wel.quote:Hoe bevalt de snoopy?
Hoe werkt zwarte lume eigenlijk? Geeft dat wel lichtquote:Op maandag 27 mei 2024 00:16 schreef shiz het volgende:
[..]
Tempting tempting. [ afbeelding ]
Geen geheim dat ik wel fan van de range ben.
[..]
Voor iemand die een hekel heeft aan hypes, ben ik wel een sucker voor MoonSwatches... na een paar te hebben geflipt (als ik dan toch m'n tijd verdoe om er extra heen te gaan en te wachten, dan kan ik er net zo goed aan verdienen om het mijn tijd en energie waard te zijn) nu zeer happy met mijn Mercury die het meest wordt gedragen. Natuurlijk een Moon en een Moonshine Gold. Een Mars. De rest van de 'smaken' zijn niet mijn ding. Nu deze Moonphase dan weer wel.
Het origineel is natuurlijk een gaaf design, dus kunnen ze niet veel fout doen en vind het daarom ook gewoon een supergeslaagd horloge. Vaak toch wel de deur uit willen gaan en dan gewoon een lichtgewicht quartz horloge willen dat je niet merkt en ook niet hoeft op te willen of in te stellen. En nu dus als Moonphase. 't Gave aan deze versie is niet zozeer Snoopy of de moonphase, maar de 'inverted handset', de witte wijzers met zwarte lume. De witte versie was nog nooit op voorraad maar van wat ik in fotos en videos gezien heb, vloekt de witte case en strap met het beetje vergeeld ogende 'plexiglas'. Moet er nog een 'screen protector' op gooien zoals bij de anderen, want Swatches get Scratches.
Nou ja, nauwelijks. Volgens hun materiaal zou het zo moeten oplichten:quote:Op maandag 27 mei 2024 22:08 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoe werkt zwarte lume eigenlijk? Geeft dat wel licht
Wel fun die gimmicks. Zit zelf sowieso nog een funky Swatch te overwegen.quote:Op maandag 27 mei 2024 23:13 schreef shiz het volgende:
[..]
Nou ja, nauwelijks. Volgens hun materiaal zou het zo moeten oplichten:
[ afbeelding ]
Maar het effect is niet bepaald zo sterk in the real world...
Ze gaven me bij aankoop wel een kleine sleutelhanger blacklight cadeau. De zin ervan waarschijnlijk omdat je het dan in actie kunt zien, want gewoon van buiten in de zon naar binnen zal het je niet opvallen. Gaat me ook meer om het contrast in daglicht, dan daadwerkelijk de lume zelf.Daarvoor neem je dan maar eens een horloge uit Jody's serie: https://www.youtube.com/@(...)ch?query=lume%20wars Lume Wars.
De nieuwe Signum Cuda 39?
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die eerste twee zijn vrouwenmodellen maar op zich niet heel overduidelijk of zo.![]()
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ben nu weer even van het kijken naar de Swatches af en overgestapt op het kijken naar Casio G-Shock. Zitten echt mooie modellen tussen. Denk dat ik hiertussen wel ga kunnen kiezen.https://iflwatches.eu/collections/casioak?s=s-c-u&ct=NLSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die eerste twee zijn vrouwenmodellen maar op zich niet heel overduidelijk of zo.![]()
next level g-shock.
Die dingen zijn wel vetquote:Op donderdag 6 juni 2024 19:24 schreef Questular het volgende:
[..]
https://iflwatches.eu/collections/casioak?s=s-c-u&ct=NL
next level g-shock.
Al eens aan baltic gedacht?quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
Zie op Instagram deze voorbijkomen, ook niet slecht eigenlijk.
[ afbeelding ]
Citizen NJ0180-80X Horloge
Ik vind dit model van hun zo mooi:quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:46 schreef Questular het volgende:
[..]
Al eens aan baltic gedacht?
https://baltic-watches.com/en/products/aquascaphe-white ik heb deze, voor de prijs echt een geweldig horloge (vind Ik)
Zeker naar gekeken ja. Baltic MR001 is vet. Maar weet niet hoe zo’n ding zou agenquote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:46 schreef Questular het volgende:
[..]
Al eens aan baltic gedacht?
https://baltic-watches.com/en/products/aquascaphe-white ik heb deze, voor de prijs echt een geweldig horloge (vind Ik)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
Ik heb met die 'open heart' versies niet veel. Dat doet me altijd denken aan Orient / Charlie Paris e.d. ... eerder zo fashion watches die willen doen alsof er een dure tourbillon in zit, maar dit natuurlijk niet het geval is. Dan asymmetrisch geïmplementeerd ook nog. 😬 Ik weet niet...quote:Op zondag 26 mei 2024 23:29 schreef shiz het volgende:
Die nieuwe Seiko Presage is best wel stylish zeg...
Volgende maand beschikbaar, maar ik heb er nog niet veel over gezien/gelezen.
Ik ben tegenwoordig meer een liefhebber ipv een verzamelaar.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 18:19 schreef shiz het volgende:
@:StateOfMind [ afbeelding ]Dang, dat is dan wel mega balen. Maar een verzamelaar vindt idd altijd wel een weg.
![]()
![]()
Qua Presage dresswatch vind die middelste wel mooi...
[..]
Ik heb met die 'open heart' versies niet veel. Dat doet me altijd denken aan Orient / Charlie Paris e.d. ... eerder zo fashion watches die willen doen alsof er een dure tourbillon in zit, maar dit natuurlijk niet het geval is. Dan asymmetrisch geïmplementeerd ook nog. 😬 Ik weet niet...
Ik heb 'maar' één Presage in de collectione... which is simply lovely
[ afbeelding ]
Ah ja logische keuze dan inderdaad.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 18:06 schreef StateOfMind het volgende:
Heb die helaas weg moeten doen omdat mijn Seiko (een simpele 5 Sport) te zwaar was voor mijn pols ivm reuma.
160 Gram is natuurlijk niks, maar voor mijn gewrichten was dat simpelweg te pijnlijk.
Zo'n G-Shock (of iig die ik op het oog heb) weegt met 51 gram een stuk lichter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |