¤315-63= 252,- . En dat is 'Free Shipping Within the Europe Union, Duty and Tax include'.quote:Score ¤63 off the Leviathan PY050 model with coupon code " EB63 " until March 1st.
Die waren zo tof op school vroegerquote:Op vrijdag 2 februari 2024 08:59 schreef junkiesietze het volgende:
[ link | afbeelding ]
mijn nieuwe aanwinst, vetste horloge ever, topic kan dicht
Moet je wel een bijbehorende Audiosonic kijkbuis hebben.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 09:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die waren zo tof op school vroegerStiekem zappen als je met de klas iets op de tv moest kijken.
quote:Op vrijdag 2 februari 2024 09:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die waren zo tof op school vroegerStiekem zappen als je met de klas iets op de tv moest kijken.
werkt nogsteeds met moderne tvs hoorquote:Op vrijdag 2 februari 2024 09:03 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Moet je wel een bijbehorende Audiosonic kijkbuis hebben.
Niet 3 Patek's om beide polsen hebbenquote:Op vrijdag 2 februari 2024 09:32 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Die rechter had je op school wsseen vriendje van me toen ook idd, tijdens schooltv stiekem zappen en een leraar die er niks van begreep
De rechter paar weken terug nieuw in doos gevonden op marktplaats voor 15 eurotoen ik die had moest ik de originele Casio ook hebben
Too cool for school.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 09:32 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Die rechter had je op school wsseen vriendje van me toen ook idd, tijdens schooltv stiekem zappen en een leraar die er niks van begreep
De rechter paar weken terug nieuw in doos gevonden op marktplaats voor 15 eurotoen ik die had moest ik de originele Casio ook hebben
Patek is gay.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 09:37 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Niet 3 Patek's om beide polsen hebben
Dit is idd veel coolerquote:Op vrijdag 2 februari 2024 09:37 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Niet 3 Patek's om beide polsen hebben
Zo'n onopvallende Casio-lookalike lijkt me niet echt geschikt om te patsenquote:Op maandag 12 februari 2024 19:48 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
Vertel me dat je je klok hebt gekocht om te patsen en niet omdat je een groot horlogeliefhebber bent zonder me te vertellen dat je je klok hebt gekocht om te patsen en niet omdat je een groot horlogeliefhebber bent.
De rest heeft zijn ex.quote:
Die heeft tenminste niet zo'n lelijke (imho) Mercedes wijzer.quote:
En Sub van >10 jaar oud, nou nou wat een patserquote:Op maandag 12 februari 2024 19:48 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
Vertel me dat je je klok hebt gekocht om te patsen en niet omdat je een groot horlogeliefhebber bent zonder me te vertellen dat je je klok hebt gekocht om te patsen en niet omdat je een groot horlogeliefhebber bent.
Wehrmacht, Kriegsmarine, Luftwaffe Land, Wasser, Luft.quote:Op maandag 12 februari 2024 21:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die heeft tenminste niet zo'n lelijke (imho) Mercedes wijzer.
Ik kan me alleen maar aansluiten bij IDGuy!quote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
[ afbeelding ]
Inmiddels was de Royal zilver aangekomen bij de dealer. Moet zeggen dat het beestje me wel goed staat al zeg ik het zelf.
Nu een beetje in twijfel vanwege de movement, wat Sellita/ETA schijnt te zijn. Misschien heb ik liever een inhouse Tudor. En dan in eentje in een Blackbay 39. Ook een topper horloge lijkt het met die jubilee.
doe normaal nerdquote:Op vrijdag 2 februari 2024 09:32 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Ugh, waardeloos is dat, heb al meerdere YT kanalen die ik volgde (niet horloge gerelateerd) afgeschreven omdat ze ook zo werdenquote:Op zondag 25 februari 2024 10:44 schreef shiz het volgende:
Nu is het een beetje 'Vandaag hebben we het over de tien beste horloges aller tijden' en zulke domme lijstjes, dat het schijnbaar goed doet voor internetland en het YouTube algoritme, maar inhoudelijk nul te bieden heeft.
Deze man was gewoon te langdradig in zijn verhalen....quote:
Ik heb wel een Baby Tuna in Woestijn/safarikleurenquote:Op donderdag 29 februari 2024 17:21 schreef shiz het volgende:
Nieuwe release van Tissot...
[ afbeelding ]
Normaalgesproken niet mijn ding... maar ergens vind ik dit wel wat hebben. Ik ben een fan van diversiteit in de collectie... en zoiets heb ik definitief nog niet.Maar of dat bij me past... Wat definitief bij me past is een GMT. Keuze genoeg weer:
[ afbeelding ]
Vandaag voorgesteld, de RZE Fortitude GMT Nighthawk... yummy.
Nodus heeft ook wel aardige opties:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Something to think about...
Waar ik niet over nadenken moest:
[ afbeelding ]
We gaan volgend jaar voor onze huwelijksreis op safari... mooi excuus om alvast een passende horloge te roggelen...
De JDM Casio PRW-61LD-5 ; de eerste ProTrek ook met een glow in the dark solar dial.
Urban Safari.quote:Op donderdag 29 februari 2024 20:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb wel een Baby Tuna in Woestijn/safarikleuren
Die jaquote:Op donderdag 29 februari 2024 20:18 schreef shiz het volgende:
[..]
Urban Safari.Die case is me alleen een beetje te wild voor een Seiko.
Oef, die heeft wel erg veel ERG GROTE getallenquote:Ik draag mijn Seiko Prospex SRP579 eigenlijk al niet omdat die case me al een beetje too much is...
[ afbeelding ]
quote:
Ja, die kon ik niet laten.quote:[..]
Oef, die heeft wel erg veel ERG GROTE getallen
En groot genoeg om er een leeuw mee dood te slaanquote:Op donderdag 7 maart 2024 13:49 schreef shiz het volgende:
En...
[ afbeelding ]
... hij is binnen.Not bad! Not bad at all. Als we op safari onze gidsen kwijtraken, weten we i.i.g. kompas heading, hoogte, luchtdruk, temperatuur e.d.
![]()
, superessentieel om te overleven natuurlijk (maar wel een mooi excuus voor een nieuwe aanschaf). [ afbeelding ]
quote:Op donderdag 21 maart 2024 09:39 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En groot genoeg om er een leeuw mee dood te slaan
Snap hem niet? Oude subs zijn toch geen patser klokjes? Of maken die wel redelijk wat indruk op jou?quote:Op maandag 12 februari 2024 19:48 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
Ja zonde, deze omstandigheden weerhouden mij om een kostbaar horloge te kopen.quote:
quote:Op dinsdag 2 april 2024 08:56 schreef Ypmaha het volgende:
Is een automatische horlogeopwinder eigenlijk aan te raden? Ze zeggen dat het de levensduur van een horloge verlengt, omdat de oliën dan goed verspreid blijven, maar ik weet niet of dat waar is.
Ik heb sinds kort een automatische horloge wat ik alleen af en toe wil dragen.
Ligt er natuurlijk ook een beetje aan hoe duur het horloge is en welk uurwerkje erin zit. In principe is het aan te bevelen toch wel zo'n elke 5 jaar een horloge een service te geven (mag ook na 3 jaar al of je wacht 10 jaar, of je doet het nooit... net wat je wil). Ga je richting in-house movement... bijv. Rolex of Breitling, dan gewoon de service guidelines van het merk opvolgen. Heb je een horloge met een Seiko NH-serie of Miyota 9000-series, dan maakt het niet zoveel uit zou ik zeggen. Het is arbeidsintensiever en duurder om een Seiko/Miyota een service te geven, dan er gewoon een nieuw gelijkwaardig uurwerkje in te knallen, tenzij je het leuk vind als hobby om ermee te lopen pielen, in which case: lekker zelf doen.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 23:06 schreef shiz het volgende:
[..]
Bij mijn watch collection heeft het haast geen nut.Ik heb zoveel variatie en draag alles door elkaar heen, als ik alles de hele tijd correct wil laten lopen, dan moet ik een 40 slot watchwinder hebben ofzo.
![]()
En als je het treft dat 'ie maar 2s/dag verloopt, lopen ze na een maand alsnog een minuut voor of achter. Meestal draag ik een horloge een dag of 3 en dan rouleer ik weer een paar dagen met de volgende. Die geef ik een goede shake (haast niks met alleen maar manual wind), pak ik time.is erbij en zet ik hem fris secondenaccuraat. Vind ik nu ook weer niet zoooveel gedoe (er is natuurlijk het punt dat het voor een horloge best goed is om hem lekker te laten lopen, zo blijft de olie soepeltjes e.d.).
Toen ik ooit eens gekeken heb kwam ik uit bij https://www.conrad.nl/nl/o/horlogeopwinders-0819005.html . Maar hun huidig aanbod lijkt me niet zo heel opwindend. Pardon the pun. Allicht bij https://www.timeshop24.com/watch-winders.html kijken.
[..] ik had enige tijd al een Frucase watch winder in de mand. Eerder omdat het gewoon visueel wel gaaf is. O.a. bij:
› https://www.aliexpress.com/item/32987154122.html & https://www.aliexpress.com/item/1005001946991759.html
Natuurlijk kan alles goedkoper... eBay? Heck, 't zal ook vast vrij eenvoudig zijn er zelf eentje in elkaar te knallen, maar daar heb ik dan ff te weinig weet van om je goed verder te helpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |