Die laatste Oris is wel heel vetquote:Op woensdag 19 oktober 2022 01:37 schreef shiz het volgende:
Heb zelf niet zoveel met 'open heart' horloges. Dat doen meestal de goedkopere 'fashion' watches om er duurder uit te zien dan ze eigenlijk zijn. Orient heeft daar ook zo'n handje van. Ik denk persoonlijk dan: ga of full skeleton of laat het altogether (de beste oplossing imho: laat de dial met rust en geef het gewoon een display caseback, dan kun je het mechanisme toch bewonderen). Maar goed, ik denk altijd bij alles: ze zouden het niet maken, als ze er niemand voor wisten te vinden. Ieder zijn ding natuurlijk.
Ik wil ook nog wel een keer een Powermatic 80 horloge... de Gentleman Powermatic Silicium in zwart of blauw vond ik wel erg gaaf (o.a. op YouTube door Teddy Baldassarre zeer aangeraden), maar vond hem in persoon dan een beetje 'meh' op de een of andere manier. De PRX is wel een goeie, maar ik heb al de Yema Traveller met zo'n look. Hoe dan ook, voor mij het liefste een of compleet dichte of compleet open dial.
Die recente launch van Spinnaker met complete see-through bijvoorbeeld vind ik dan wel geslaagd:
[ afbeelding ]
-- edit insert -- Oh, ik bedenk me opeens dat ik een horloge heb die wel een tastefully done open heart heeft. Zo in het midden ipv asymmetrisch, dat vind ik dan nog wel wat hebben (de fake tourbillon look ).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vroeger vond ik een glassback wel tof, maar inmiddels geef ik er minder om. Tenzij het echt de moeite waard is qua uurwerk en afwerking, maar dan zitten we in een prijssegment waar ik niet in zitquote:
Deze vind ik er dan wel weer gaaf uit zien:quote:Op woensdag 19 oktober 2022 02:17 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Vroeger vond ik een glassback wel tof, maar inmiddels geef ik er minder om. Tenzij het echt de moeite waard is qua uurwerk en afwerking, maar dan zitten we in een prijssegment waar ik niet in zit
Tof horloge iddquote:Op woensdag 19 oktober 2022 07:19 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Deze vind ik er dan wel weer gaaf uit zien:
[ afbeelding ]
500 pond, als ‘ie weer eens beschikbaar is
Zal echt geen Lange-afwerking hebben voor dat geld, maar ik vind ‘m wel tof
Ik vind het wel een gave kleur hoor. Maar het is wel iets te specifiek om het als enig horloge te hebben, als 2e of 3e zou ik het graag willen hebben hoorquote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:23 schreef ChevyCaprice het volgende:
Aan de ene kant is die wel tof maar het kleurtje maakt geeft hem ook wel iets onaantrekkelijks.
Echt een goede fieldwatch.
Nou ja, liefhebber... ik heb er in ieder geval meer van dan mij eigenlijk lief is.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:32 schreef Sebbeszweet het volgende:
Nog liefhebbers van Pagani design? Ik heb de PD1692 'air king'.
Ik heb altijd al een air king willen hebben, maar vanwege de veiligheid/stress nooit gekocht. Een replica zag ik ook nooit zitten, maar deze hommage kon mij wel bekoren. Ik ben erg tevreden, veel horloge voor het geld.
[ afbeelding ]
Een "hommage" verschilt effectief niet erg veel van een replica uiteindelijkquote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:32 schreef Sebbeszweet het volgende:
Nog liefhebbers van Pagani design? Ik heb de PD1692 'air king'.
Ik heb altijd al een air king willen hebben, maar vanwege de veiligheid/stress nooit gekocht. Een replica zag ik ook nooit zitten, maar deze hommage kon mij wel bekoren. Ik ben erg tevreden, veel horloge voor het geld.
[ afbeelding ]
Een hommage pretendeert niet dat het een 'orginele' is. Het horloge wijkt op details af en natuurlijk ook het logo is anders. Veel Tudors zijn ergens ook een hommage aan Rolex.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Een "hommage" verschilt effectief niet erg veel van een replica uiteindelijk
Komen waarschijnlijk ook uit dezelfde fabriekquote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Een "hommage" verschilt effectief niet erg veel van een replica uiteindelijk
Ik probeer mij niet te laten verleiden om een dozijn Pagani's te kopen. Ik geloof dat daarmee ook de waardering voor de horloges verdwijnt. En zoals je zelf al aangeeft heb je dan ook al veel geld geïnvesteerd.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:13 schreef shiz het volgende:
[..]
Nou ja, liefhebber... ik heb er in ieder geval meer van dan mij eigenlijk lief is.
[ afbeelding ]
~ Een van de eerste mechanische horloges als kick-off van mijn watch journey
't Is een leuke goedkope manier om in de hobby te starten met zeer degelijke specs en bewezen ontwerpen of om voor de gein eens een idee hebben hoe een e.g. Audemars Piguet om je pols zo staan (of misschien wil je opsparen voor een Omega Speedmaster Professional maar weet je niet of dat het waard zou zijn en hoe dat zou dragen, dan haal je misschien eens die PD V3 ervan en heb je een klein beetje een idee). Als zodoende zijn ze hier eigenlijk geëindigd als kort vergenoegen one trick ponies die na het 1x om doen in de kast verdwijnen. Aardig om je smaak te ontwikkelen, dat wel. Maar als je er dan 1... 2... 5... of opeens 10 of 20 hebt, dan heb je voor die onzin die je nooit draagt ook best een echte leuke horloge (van een microbrand ofzo met goede specs/prijs-verhouding en origineel design) kunnen halen die je wél draagt.😬
Ik heb enkel divers en geen enkele heeft een Mercedeswijzer. Vind die dingen namelijk spuuglelijk.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 18:49 schreef Mano_ het volgende:
Wellicht een beetje een domme vraag van een noob, maar waar komt dat peace-logo op de uur-wijzer eigenlijk vandaan? Ik meende eerst dat het een Rolex-dingetje was, maar veel duikers hebben het. Betekent dat iets of zo?
Ah leuk om te wetenquote:
Ik ben er ook niet echt fan van. Deels omdat ik meende dat het een beetje een Rolex-rip off wasquote:Op donderdag 20 oktober 2022 19:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb enkel divers en geen enkele heeft een Mercedeswijzer. Vind die dingen namelijk spuuglelijk.
Dat vind ik al helemaal niets nee. Dan is de 'Mercedes'-hand toch beter te hebben.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 19:25 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
De meest overgewaardeerde wijzers imho, snap niet dat zovelen er mee weg lopen.
Haha die is wel geniaalquote:Op donderdag 20 oktober 2022 19:36 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Dat vind ik al helemaal niets nee. Dan is de 'Mercedes'-hand toch beter te hebben.
Maar liefst gewoon een elegant dingetje. Of iets compleet anders, zoals deze "A Perfectly Useless Afternoon"
[ afbeelding ]
Vet ding.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 19:36 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Dat vind ik al helemaal niets nee. Dan is de 'Mercedes'-hand toch beter te hebben.
Maar liefst gewoon een elegant dingetje. Of iets compleet anders, zoals deze "A Perfectly Useless Afternoon"
[ afbeelding ]
Ook nice. Was gisteren op een beurs met een van de vijf hoofdthema's Horloges en Sierraden. Zo'n beetje het enige wat mijn vriendin beviel was een Junghans.quote:Op donderdag 3 november 2022 09:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Heb gisteren deze ontvangen:
[ afbeelding ]
Een Junghans Max Bill mega Solar. In het echt ziet de titanium wijzerplaat er nog chiquer uit.
Hier overigens voor gekozen omdat ik merkte dat ik bij mijn geerfde Breitling het gruwelijk irritant vond dat ik alles handmatig moest doen en ik te lamlendig ben om dat te doen en dat dus de datum nooit klopt.
[..]
Waren aardig wat merken op de vloer, heel veel nog nooit van gehoord.quote:Alexander Shorokhoff, Alpina, Atlantic, Bauhaus, Baume & Mercier, Belchengruppe, Bell & Ross, Carl Suchy & Söhne, Chopard, Czapek, Doppelgänger, Dubois & fils, Ebel, Edox, Eqvis, Faberge, Formex, Fortis, Franck Muller, Frederique Constant, Giberg, Girard-Perregaux, Grand Seiko, Guinand, Hamilton, Herbelin, HYT, Jacob & Co., Iron Annie, Jaeger-LeCoultre, Junghans, Kaiser Uhrbänder, Leica, Longines, Louis Erard, M. A. Meyer & Söhne, Maurice Lacroix, Max Bill, MeisterSinger, Mido, Moving Mechanics Company, Mühle Glashütte, Nomos Glashütte, Normalzeit, Norqain, Oris, Parmigiani, Paul Picot, Porsche Design, Qlock Two, Rado, Rainer Brand, Raymond Weil, Reservoir, Ressence, Ritter Uhrbänder, Roger Dubuis, Schwarz Etienne, Seiko, Sherpa, Speake Marin, Squale, Staudt, Strom, Temption, Tissot, Tutima Glashütte, Uhrmacherschule Karlstein, Ulysse Nardin, Union Glashütte, Viribus Unitis, Wolf, Zenith, Zeppelin.
Historisch gezien hoort een Astron natuurlijk een Quartz te zijn. Mooi ding GPSGENOTquote:Op zaterdag 5 november 2022 20:08 schreef M1stral het volgende:
Ik heb vandaag een Seiko Astron aangeschaft. Hoewel geen automaat, maar quartz, heb ik hem vooral gekocht om zijn voorkomen. Dat ie daarnaast praktisch is in gebruik is een mooie bonus.
Gaat om de SSJ007J1. https://www.seikowatches.(...)sj007j1#&gid=1&pid=1
Thanks!quote:Op zondag 6 november 2022 14:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Historisch gezien hoort een Astron natuurlijk een Quartz te zijn. Mooi ding GPSGENOT
Hoeveel horloges heb je eigenlijk? En verkoop je ook wel eens iets?quote:Op donderdag 10 november 2022 10:01 schreef shiz het volgende:
Ook een leuk concept, met opzich een redelijk prijsje:
Ik waarder het, maar denk alleen niet dat ik zoiets zou dragen.
De bracelet erbij met z'n male-endlinks is een beetje bagger want daardoor steekt 'ie dan wel weer vrij belachelijk uit.
[ afbeelding ]
^ Beetje overdreven misschien, hangt los aan de bracelet die niet gesized is. Vind die sowieso niet zo mooi met die curvy polished midlinks en de clasp is ook bagger; wel een beetje zonde natuurlijk dat de optie om 'em op bracelet te gaan dragen meteen in de prullebak kan. Moet maar ff kijken of ik een 22mm strap heb liggen of zo'n branded leather strap van Ball oppik, dan kan de kerst nog gered worden. Of ik moet deze 'one of ninety-one' toch van de hand doen en die Oris halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |