SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het niet-rolbevestigende Sinterklaasfeest bij de familie Doorzon (door Gerrit de Jager in diverse delen van de stripserie aangekaart)
INFORMATIE OVER DE ACHTERGRONDEN VAN ZWARTE PIET EN DE DISCUSSIE:
• Volgens de Anti-Pieters is Zwarte Piet een racistisch stereotype dat herinnert aan de tijd van de slavernij. Een gevisualiseerd bewijs dat Zwarte Piet een slaaf moet voorstellen is dit:
Ter ondersteuning wordt kunsthistoricus Elmer Kolfin aangehaald die in dit artikel zelf aangeeft geen onderzoek gedaan te hebben naar de figuur Zwarte Piet zelf maar wel naar de slavernij.
http://www.volkskrant.nl/(...)t af van kindslaven'
• Het Sint en Pietengilde heeft een historisch verantwoorde pagina over Zwarte Piet.
• Zwarte piet-lobby draait uiteindelijk om geld:
De geest komt uit de fles: de zwarte piet-discussie is slechts een opmaat voor forse schadevergoedingen die gebaseerd zijn op het Nederlandse slavernijverleden.quote:Infographic verbanden en sponsoringquote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Documentaire 'Wild Geraas':
De documentaire van Arnold Jan Scheer (over de WARE oorsprong van Sinterklaas en Zwarte Piet) is namelijk eindelijk af en is online te bestellen of te bekijken via Vimeo. Het lijkt erop dat Scheer geen televisiemaatschappij heeft kunnen vinden die de documentaire zou willen uitzenden maar het is in ieder geval een begin.
http://www.wildgeraasdefilm.nl/
https://vimeo.com/ondemand/wildgeraas/188727445
http://www.arnoldjanscheer.nl/
Diverse video's en afbeeldingen in de spoiler:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Wie is Zwarte Piet? Hij weet het zelf waarschijnlijk ook niet!
Dat betogen de historici Jop Euwijk en Frank Rensen in hun nieuwe boek 'De identiteitscrisis van Zwarte Piet'. in het boek gaan de twee op zoek naar de historische, culturele en sociale achtergrond van Zwarte Piet. En dat valt nog niet mee...
Hier zie je één van de eerste afbeeldingen van de zwarte knecht van Sinterklaas, afkomstig uit een boekje van Jan Schenkman (1850). Wat opvalt, is dat Zwarte Piet hier nog niet de kenmerkende page-kleding draagt. Dat kwam pas later.Het boekje van Schenkman is online in te zien: https://www.slideshare.net/FeenyNL/sint-nikolaas-en-zijn-knechtquote:Een mysterieuze oorsprong
Want wie is Zwarte Piet nu precies? De oorsprong van de bekende figuur is enigszins in nevelen gehuld. Wat we wél weten, is dat Zwarte Piet een stuk jonger is dan Sinterklaas zelf. De Goedheiligman gaat eeuwenlang in zijn eentje op pad. Pas in de negentiende eeuw krijgt hij in een boekje geschreven door de Nederlandse onderwijzer Jan Schenkman een knecht met een donkere huidkleur. En die knecht komt een beetje uit de lucht vallen.
Sommigen denken dat hij geïnspireerd is op de tot slaaf gemaakten waarmee zeventiende en achttiende eeuwse rijken zich graag lieten afbeelden. In dat scenario zou Sinterklaas een zwart knechtje hebben gekregen om statiger over te komen.
Weer andere historici denken dat Zwarte Piet geïnspireerd is op de donkere mannen die in grote steden werkten (en waarvan twijfelachtig is of ze echt tot slaaf gemaakten waren). Terwijl anderen vermoeden dat Zwarte Piet eigenlijk een Moor is. "Maar voor veel mensen was de naam 'Moor' ook weer synoniem voor 'zwarte Afrikaan'," aldus Jop Euwijk. "Dat maakt het dus nog ingewikkelder. De kennis over wie de Moren waren, en wie er allemaal Moren werden genoemd is ook niet ingeburgerd in Nederland." Kortom: niemand weet eigenlijk door wie Schenkman zich liet inspireren toen hij het knechtje van de Sint introduceerde.Alternatieve Sinterklaas journaals:quote:Het is toch wel een hele mooie dag aan het worden. KOZP word echt op alle fronten vernederd.
Eerst schrappen ze de meeste demonstraties omdat ze te weinig deelnemers hebben, vervolgens word hun door de gemeentes een hoop beperkende maatregelen opgelegd. De bussen naar Den Helder werden 2x tot stoppen gedwongen door de politie. Vervolgens worden ze overal weggejaagd en aangevallen. In Rotterdam zelfs door zowel voetbalfans als de politie zelf.
En de enige arrestaties zijn er onder KOZP'ersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ZWARTE PIET![]()
![]()
![]()
Verbied Kick Out Zwarte Piet
64.085 ondertekeningen
zo. zondag kwamen er weer 2293 handtekeningen bij.
https://verbiedkozp.petities.nl/quote:Wij
Nederlanders met gezond verstand,
constateren
dat Kick Out Zwarte Piet (KOZP) zich schuldig maakt aan:
• VALSE beschuldigingen van racisme jegens bijna alle Nederlanders
• intimidatie
• verpesten Kinderfeest
• voor onveilige of zelfs gewelddadige situaties zorgen
• dreigen met geweld
• opruïen en haat zaaien
• het verstoren van de openbare orde
• binnendringen overheidsgebouwen![]()
Sunneklaas... visserpauperfeest"Alright. Entertain the Cuno! Show me whatcha got. Watcha got there? Whatcha got, huh?! Show me whatcha got!"![]()
Raar verhaal weerOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
Pre-christelijk swingerfeest blijkbaar.quote:
Soort Tinder uit het Vikingtijdperk.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.![]()
Ze schijnen vrouwen en kinderen te slaanquote:Op woensdag 6 december 2023 21:05 schreef grimselman het volgende:
[..]
Walvisvaarders en zeelieden. Niet echt vissers zoals de Urkers en Katwijkers."Alright. Entertain the Cuno! Show me whatcha got. Watcha got there? Whatcha got, huh?! Show me whatcha got!"![]()
Jij schijnt gek te zijn. Ga weg met je onzinquote:Op woensdag 6 december 2023 21:43 schreef Squishmallow het volgende:
[..]
Ze schijnen vrouwen en kinderen te slaan![]()
Dat is letterlijk wat elk Sunneklaasfilmpje op Youtube zegt. Als die inteelteilanders er niet zo raar over deden dan deed dat niet de rondte.quote:Op woensdag 6 december 2023 21:44 schreef grimselman het volgende:
[..]
Jij schijnt gek te zijn. Ga weg met je onzin"Alright. Entertain the Cuno! Show me whatcha got. Watcha got there? Whatcha got, huh?! Show me whatcha got!"![]()
Dit zeggen die Amelanders toch echt zelf.quote:Op woensdag 6 december 2023 21:44 schreef grimselman het volgende:
[..]
Jij schijnt gek te zijn. Ga weg met je onzin
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Raar verhaal weerOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
quote:Op woensdag 6 december 2023 19:53 schreef Jemoederniet het volgende:
Welkom bij de Zwarte Pietendiscussie. Bijna een traditie in ons koude kikkerlandje.
In deze reeks hebben we het over de oorsprong van onze geliefde Pieterbaas. Is het een uiting van racisme voortgekomen uit de tijd van de slavernij of is het zwart schminken van gezichten een eeuwenoud gebruik dat gekoesterd moet worden?
Het Sinterklaasfeest is onderdeel van de voor-christelijke midwinterfeesten. Het feest wordt al duizenden jaren in Europa en zelfs daarbuiten gevierd. Uiteraard zijn er uiterlijke verschillen maar er zijn verrassend veel overeenkomsten.
Er is een Sinterklaasfiguur, een oude man met lange witte haren en baard en vaak in de persoon van Sint Nicolaas. Deze wordt vergezeld door een knecht die meestal zwart geschminkt is, overal aan schoorstenen luistert of er nog stoute kinderen zijn en in het bezit is van een roe en zak.
Argumentenoverzicht voor- en tegenstanders Zwarte Piet
Geen herhaling van discussies, zie in de spoiler een overzicht van argumenten en tegenargumenten van zowel voor- als tegenstanders, van extreem tot gematigd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
Het niet-rolbevestigende Sinterklaasfeest bij de familie Doorzon (door Gerrit de Jager in diverse delen van de stripserie aangekaart)
INFORMATIE OVER DE ACHTERGRONDEN VAN ZWARTE PIET EN DE DISCUSSIE:
• Volgens de Anti-Pieters is Zwarte Piet een racistisch stereotype dat herinnert aan de tijd van de slavernij. Een gevisualiseerd bewijs dat Zwarte Piet een slaaf moet voorstellen is dit:
[ afbeelding ]
Ter ondersteuning wordt kunsthistoricus Elmer Kolfin aangehaald die in dit artikel zelf aangeeft geen onderzoek gedaan te hebben naar de figuur Zwarte Piet zelf maar wel naar de slavernij.
http://www.volkskrant.nl/(...)t af van kindslaven'
• Het Sint en Pietengilde heeft een historisch verantwoorde pagina over Zwarte Piet.
• Zwarte piet-lobby draait uiteindelijk om geld:
De geest komt uit de fles: de zwarte piet-discussie is slechts een opmaat voor forse schadevergoedingen die gebaseerd zijn op het Nederlandse slavernijverleden.
[..]
[..]
Infographic verbanden en sponsoringSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Documentaire 'Wild Geraas':
De documentaire van Arnold Jan Scheer (over de WARE oorsprong van Sinterklaas en Zwarte Piet) is namelijk eindelijk af en is online te bestellen of te bekijken via Vimeo. Het lijkt erop dat Scheer geen televisiemaatschappij heeft kunnen vinden die de documentaire zou willen uitzenden maar het is in ieder geval een begin.
http://www.wildgeraasdefilm.nl/
https://vimeo.com/ondemand/wildgeraas/188727445
http://www.arnoldjanscheer.nl/
Diverse video's en afbeeldingen in de spoiler:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Het boekje van Schenkman is online in te zien: https://www.slideshare.net/FeenyNL/sint-nikolaas-en-zijn-knecht
[..]
Alternatieve Sinterklaas journaals:De echte zwarte piet discussie is over.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ZWARTE PIET![]()
![]()
![]()
Verbied Kick Out Zwarte Piet
64.085 ondertekeningen
zo. zondag kwamen er weer 2293 handtekeningen bij.
https://verbiedkozp.petities.nl/
[..]![]()
Nee vind ik niet eigenlijkquote:Op donderdag 7 december 2023 03:10 schreef Jaroon het volgende:
[..]
De echte zwarte piet discussie is over.![]()
Als dat betekent dat iedereen het feest mag vieren zoals men zelf wil dan teken ik daarvoor.quote:Op donderdag 7 december 2023 03:10 schreef Jaroon het volgende:
[..]
De echte zwarte piet discussie is over.
Maar volgens mij zijn er nog steeds betweters die niet kunnen accepteren hoe anderen het feest vieren.
Dus dan gaan we lekker door.
“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Rond deze tijd kan je eigenlijk weer overschakelen naar de vuurwerk-discussie.quote:Op donderdag 7 december 2023 08:07 schreef Montagui het volgende:
[..]
Als dat betekent dat iedereen het feest mag vieren zoals men zelf wil dan teken ik daarvoor.
Maar volgens mij zijn er nog steeds betweters die niet kunnen accepteren hoe anderen het feest vieren.
Dus dan gaan we lekker door.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Wat heeft dit met ZP te maken?quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
De OP is een beetje verbeterd. Ja.
Ik wil de Zwarte Piet terug volgend jaar.
Hij mag zijn diverse haarstructuur houden.A child is born with no state of mind.![]()
Ik wil die jankende Airfryer in een zwarte pieten pak zien volgend jaar, zodat ie eens kan ervaren hoe geliefd zwarte piet eigenlijk wel niet is en wat ie kapot maakt.quote:Op donderdag 7 december 2023 12:14 schreef SuperHartje het volgende:
De OP is een beetje verbeterd. Ja.
Ik wil de Zwarte Piet terug volgend jaar.
Hij mag zijn diverse haarstructuur houden.![]()
Dat zou dan wel dé stunt zijn van 2024.quote:Op donderdag 7 december 2023 13:10 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ik wil die jankende Airfryer in een zwarte pieten pak zien volgend jaar, zodat ie eens kan ervaren hoe geliefd zwarte piet eigenlijk wel niet is en wat ie kapot maakt."They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"![]()
Mensen met die naam bestaan niet .quote:
O.... je wilt iemand belachelijk maken.. Tssssssssssss hoe zielig toch![]()
Een zwarte piet die racistisch is, bestaat evenmin.quote:Op donderdag 7 december 2023 13:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Mensen met die naam bestaan niet .
O.... je wilt iemand belachelijk maken.. Tssssssssssss hoe zielig toch
Airfryer maakt zichzefl belachelijk met zn gejank. Dat hoef ik dus niet te doen.
PS: ben je echt zo wereldvreemd dat je de naam Airfryer niet eerder hebt gezien als aanduiding voor die jankneger?![]()
De stunt van 2024 zou zijn als ie een rap/dichtcarriere in Ghana gaat starten. Tussen zn kleurgenoten, ver weg van al die racistische Nederlanders met hun verschrikkelijke sinterklaastraditie. Wat zal ie daar gelukkig moeten zijn!quote:Op donderdag 7 december 2023 13:13 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat zou dan wel dé stunt zijn van 2024.
Mja, krijgt ie geen subsidiecentjes meer dus dat doet ie niet
[ Bericht 0% gewijzigd door Inbox op 07-12-2023 14:47:58 ]![]()
Grappig hoe lang jij je hier druk om maakt. Ik denk dat het eerder een averechts effect heeft.quote:Op donderdag 7 december 2023 13:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Kinderachtig? Misschien, maar zo draait de wereld.
Laat je er niet over opnaaien. Daar heb je alleen maar jezelf mee.Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.![]()
Je hebt trouwens toch zelf ook wel een kleurtje he, met de gekozen nickname?quote:Op donderdag 7 december 2023 13:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Blues vind zn oorsprong in de muziek die Afrikaanse slaven maakten in Zuidelijk Amerika. Zou erg racistisch zijn dat jij als blanke man je werkelijk bluesdude noemt. Iets met cultural appronogwattes.. ben niet zo bekend met al die termen van die linkse zeurwokies die overal over klagen.![]()
Gelul.quote:Op woensdag 6 december 2023 21:03 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Pre-christelijk swingerfeest blijkbaar.
Soort Tinder uit het Vikingtijdperk.![]()
Ja. Dat gaat ook de goede kant op als in verbod. Ik was nooit tegen maar met de klappen en overlast tegenwoordig verander je soms van mening.quote:Op donderdag 7 december 2023 10:39 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Rond deze tijd kan je eigenlijk weer overschakelen naar de vuurwerk-discussie.![]()
Ik hoop dat ze dan een vinger of twee eraf knallen. Leren ze het wel af.quote:Op donderdag 7 december 2023 18:55 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ja. Dat gaat ook de goede kant op als in verbod. Ik was nooit tegen maar met de klappen en overlast tegenwoordig verander je soms van mening."They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
Die postte ik ook alquote:Op donderdag 7 december 2023 20:30 schreef grimselman het volgende:
Nog altijd het beste sinterklaasliedje
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
Iets met great minds think alikequote:Op donderdag 7 december 2023 20:33 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Die postte ik ook al![]()
![]()
Vinger of twee is ouderwets. Halfweg de pols.quote:Op donderdag 7 december 2023 20:18 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze dan een vinger of twee eraf knallen. Leren ze het wel af.![]()
Beter jaquote:Op donderdag 7 december 2023 20:48 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Vinger of twee is ouderwets. Halfweg de pols.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
Raar was wel hier afgelopen jaar dat die echt bomen dagen eerder afgingen en dat oud en nieuw avond vrij stil was.quote:![]()
Alles eerder opgeknald.quote:Op donderdag 7 december 2023 20:53 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Raar was wel hier afgelopen jaar dat die echt bomen dagen eerder afgingen en dat oud en nieuw avond vrij stil was."They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
Raar was wel dat een overbuurman die ik niet ken. Alles bij mij op de stoep afstak. Dat gaat dit jaar anders.quote:Op donderdag 7 december 2023 20:54 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Alles eerder opgeknald.![]()
Vind ik ook zo dom ja. Doe dat bij je eigen voordeur.quote:Op donderdag 7 december 2023 21:23 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Raar was wel dat een overbuurman die ik niet ken. Alles bij mij op de stoep afstak. Dat gaat dit jaar anders."They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
Frappant weer dat er geen donkergekleurde demonstrant tussen zit.quote:Op donderdag 14 december 2023 21:43 schreef RipCity het volgende:
2 weken na sinterklaas zijn ze nog steeds druk:
https://www.telegraaf.nl/(...)rgadering-bunschoten![]()
Het is extreemlinks volgens de definitie van de AIVD. Ze verstoren het democratisch proces. Ik ben lid van de PvdA. Ik ga me figuurlijk tot de tanden toe bewapenen om te voorkomen dat deze gekken ooit nog op de informatiemarkt op ons congres staan. Ze waren er verdomme in oktober terwijl ze ondertussen vrolijk dit bezig waren voor te bereiden. Wat een aanslag op de democratie. Mijn voorzitter deugt niet. Deed ze trouwens ook al niet in de kwestie-Gijs van Dijk.
[ Bericht 0% gewijzigd door Andromache op 15-12-2023 15:18:00 ]== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*![]()
We zijn over naar de gekleurde Piet. Kostte mij ook even wat moeite maar zo gaat dat. Klaar. Niet elk jaar weer gezeik.![]()
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.![]()
quote:Taakstraffen voor geweld bij blokkade protest tegen Zwarte Piet in Staphorst
https://nos.nl/artikel/25(...)te-piet-in-staphorst
Drie mannen zijn veroordeeld tot taakstraffen van 180 uur voor hun rol bij de rellen voorafgaand aan de sinterklaasintocht in Staphorst in 2022. De rechter oordeelt dat er sprake was van geweld en het bewust tegenhouden van een demonstratie van Kick Out Zwarte Piet (KOZP).
Die actiegroep wilde op 19 november in het Overijsselse dorp demonstreren omdat er zwarte pieten meeliepen met de intocht. Voorafgaand aan de intocht hadden tientallen mensen zich bij de afrit van de A28 verzameld om daar de betogers tegen te houden. Enkele auto's met daarin activisten en waarnemers van Amnesty International werden door de menigte belaagd en bekogeld met eieren. Ook waren er kraaienpoten op de weg gegooid.
[…]When the student is ready, the teacher will appear.
KOZP woest dat ze geen schadevergoedingen krijgen en willen veel hogere (en iedereen en zn moeder) straffen:
https://www.msn.com/nl-nl(...)3ed4628e10a1d6&ei=10Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Hadden ze er weg moeten blijven. Vind persoonlijk die 180 uur nog teveel.quote:Op woensdag 31 januari 2024 12:29 schreef RipCity het volgende:
KOZP woest dat ze geen schadevergoedingen krijgen en willen veel hogere (en iedereen en zn moeder) straffen:
https://www.msn.com/nl-nl(...)3ed4628e10a1d6&ei=10![]()
Prima straffen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Zeik racistenclubjequote:Op woensdag 31 januari 2024 12:29 schreef RipCity het volgende:
Huil huil.quote:Op woensdag 31 januari 2024 12:29 schreef RipCity het volgende:
https://www.msn.com/nl-nl(...)3ed4628e10a1d6&ei=10"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
Iets met de zwarte piet toegespeeld krijgenquote:Op woensdag 31 januari 2024 12:29 schreef RipCity het volgende:
![]()
Traumaquote:
Alleen voor die opmerking had ik die hele zaak geseponeerd.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Ik heb echt een spuughekel aan dit clubjequote:Op woensdag 31 januari 2024 17:20 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Trauma
Alleen voor die opmerking had ik die hele zaak geseponeerd.![]()
When the student is ready, the teacher will appear.
Werd eens tijd ook.quote:Op woensdag 14 februari 2024 19:45 schreef Aether het volgende:
NWS / Kick Out Zwarte Piet stopt ermee!"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
Komt wel weer iets anders. Carnaval, Pasen, Kerst en andere Joods-Christelijke tradities moeten ook de nek omgedraaid worden. De witmang moet blijven buigen want slavernij.quote:![]()
Ik denk eerst Carnaval.quote:Op woensdag 14 februari 2024 20:30 schreef ISVV het volgende:
[..]
Komt wel weer iets anders. Carnaval, Pasen, Kerst en andere Joods-Christelijke tradities moeten ook de nek omgedraaid worden. De witmang moet blijven buigen want slavernij.![]()
Ze hebben wel gelijk, de strijd is nu wel beetje klaar aan het zijn. Alle sjakies die nu nog steeds op hun pik getrapt zijn zijn vergelijkbaar met die wappies die maar ostentatief alles in guldens bleven omrekenen![]()
Ik voorspel een hele hoop bierdouchesquote:
"Omae wa mou shindeiru."
Stopt deze fantastische reeks dan ook over 2 jaar?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
Nee, want we gaan hier vieren dat Zwarte Piet een glorieuze terugkeer maaktquote:Op woensdag 14 februari 2024 21:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Stopt deze fantastische reeks dan ook over 2 jaar?
"Omae wa mou shindeiru."
![]()
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.![]()
quote:Op woensdag 14 februari 2024 21:10 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nee, want we gaan hier vieren dat Zwarte Piet een glorieuze terugkeer maakt![]()
Al is ie in mijn kleine dorpje nooit weg geweest
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
Carnaval valt de komende 4 jaar samen met de Ramadan. En in 2029 is suikerfeest tegelijk met Haring happen. (Aswoensdag)quote:
Daarna, de tweede van 2030, begint de Ramadan op 2de Kerstdag.
Ben erg benieuwd of er vriendelijk gevraagd gaat worden aan de Christenen om hun feestjes een beetje ingetogen te houden met het oog op de Ramadan....![]()
Fuck dat.quote:Op zondag 3 maart 2024 12:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Carnaval valt de komende 4 jaar samen met de Ramadan. En in 2029 is suikerfeest tegelijk met Haring happen. (Aswoensdag)
Daarna, de tweede van 2030, begint de Ramadan op 2de Kerstdag.
Ben erg benieuwd of er vriendelijk gevraagd gaat worden aan de Christenen om hun feestjes een beetje ingetogen te houden met het oog op de Ramadan...."They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
quote:Sinterklaasintocht dit jaar in Vijfheerenlanden: 'Een eer'
De landelijke intocht van Sinterklaas vindt dit jaar plaats in Vijfheerenlanden. Dat maakte omroep NTR donderdag bekend. Op zaterdag 16 november zet Sinterklaas voet aan wal in Vianen, in de gemeente Vijfheerenlanden.
Burgemeester Sjors Fröhlich van Vijfheerenlanden reageert verheugd op het nieuws: "We zijn er trots op dat we Sinterklaas in onze gemeente mogen ontvangen. We zijn zelf ook jarig, want we bestaan dit jaar vijf jaar", aldus Fröhlich. Hij noemt het "een eer" dat Sinterklaas zijn verjaardag wil vieren in de gemeente. "We zullen Sinterklaas een warm welkom geven in Vianen en hem laten zien waarom wij zo trots zijn op wat Vijfheerenlanden te bieden heeft. Het wordt een geweldige dag."
https://www.rtl.nl/boulev(...)aar-vijfheerenlandenSteun het Kiva Fok! team!
![]()
We krijgen op de NPO weer een sinterklaasjournaal met zwarte pieten
Mooi. Precies zoals het hoort!quote:Op woensdag 29 mei 2024 17:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ]
We krijgen op de NPO weer een sinterklaasjournaal met zwarte pieten![]()
Is sowieso wel interessant wat er nu gaat gebeuren, met de huidige politieke ontwikkelingen. Denk dat de overheid wel wat toleranter gaat zijn.![]()
Overheid bepaald dat niet, zijn de gemeentes en gemeenteraden die dit onder dwang van kozp bepalenquote:Op woensdag 29 mei 2024 18:50 schreef ISVV het volgende:
Is sowieso wel interessant wat er nu gaat gebeuren, met de huidige politieke ontwikkelingen. Denk dat de overheid wel wat toleranter gaat zijn.![]()
Ehm, de gemeente is toch ook gewoon de overheid?quote:Op woensdag 29 mei 2024 20:33 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Overheid bepaald dat niet, zijn de gemeentes en gemeenteraden die dit onder dwang van kozp bepalen![]()
Er is geen enkele overheid die vrijwilligers kan opleggen hoe dat zij zich 'moeten' schminken.quote:Op woensdag 29 mei 2024 20:48 schreef ISVV het volgende:
[..]
Ehm, de gemeente is toch ook gewoon de overheid?
Het enige dwangmiddel wat ze (de gemeente) hebben is chantage indien deze vrijwilligers afhankelijk zijn van subsidie.
Ook de NPO heeft hierin geen macht indien ON een Sinterklaasjournaal wil maken met zwart geschminkte Zwarte Pieten.
Vrijheid van expressie is nog altijd onderdeel van de Vrijheid van meningsuiting.“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Ja, dat denk ik ook. Maar juist dat stukje over subsidies is waar ik op doelde! Er is toch al eens gebleken dat er moeilijk gedaan werd richting gemeentes die zwarte Piet gewoon op de traditionele manier voort wilden zetten (vervelende emails en dergelijke). Ik hoop dat het gewoon weer de norm wordt in veel gemeenten!quote:Op woensdag 29 mei 2024 21:31 schreef Montagui het volgende:
[..]
Er is geen enkele overheid die vrijwilligers kan opleggen hoe dat zij zich 'moeten' schminken.
Het enige dwangmiddel wat ze (de gemeente) hebben is chantage indien deze vrijwilligers afhankelijk zijn van subsidie.
Ook de NPO heeft hierin geen macht indien ON een Sinterklaasjournaal wil maken met zwart geschminkte Zwarte Pieten.
Vrijheid van expressie is nog altijd onderdeel van de Vrijheid van meningsuiting.![]()
Ja maar niet landelijke overheid.quote:Op woensdag 29 mei 2024 20:48 schreef ISVV het volgende:
[..]
Ehm, de gemeente is toch ook gewoon de overheid?![]()
quote:Programma over Zwarte Piet bij Ongehoord Nederland gaat niet door, NPO wijst aanvraag af
Omroep Ongehoord Nederland krijgt van de NPO geen ruimte op een van de publieke netten voor een nieuw programma over Zwarte Piet. Het programma zou volgens de koepel van publieke omroepen, dat programma’s een tijdslot geeft op televisie, niet passen binnen het beleid.
Afgelopen april kondigde de rechts-radicale omroep ON! nog via een persbericht aan dit najaar met een programma te komen over ‘de grootste kindervriend uit de Nederlandse geschiedenis: Zwarte Piet’. ,,Een avontuur vol pret en ontdekkingen, speciaal voor kinderen tussen 3 en 9 jaar”, aldus de omroep.
Toenmalig voorzitter Arnold Karskens verwachtte destijds nog geen problemen met de NPO. Hij liet optekenen: ‘Wij als omroep gaan over de inhoud van onze programma’s en respect voor cultuur en tradities behoort tot één van onze pijlers. Voor de NPO heeft het tonen van een écht zwartepietenprogramma het voordeel dat ze zo voldoet dan aan de steeds luidere roep om pluriformiteit.’
Nu laat een woordvoerder van de NPO desgevraagd echter weten dat het verzoek om het programma te kunnen uitzenden, is ontvangen en afgewezen. Hij zegt: ,,De NPO heeft eerder al aangegeven dat op de publieke omroep geen ruimte bestaat voor een programma met zwarte pieten, nu de NPO weloverwogen de afgelopen jaren een beleid heeft gevoerd samen met de NTR om een Sinterklaasjournaal uit te zenden waar Zwarte Piet niet langer te zien is.’
https://www.ad.nl/show/pr(...)anvraag-af~a91bf8cf/Steun het Kiva Fok! team!
Hier kon je op wachten natuurlijk. Flauw van het NPO.quote:"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
En dan heb je nog steeds mensen die volhouden dat de publieke omroep onafhankelijk is.quote:
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.![]()
Kunnen we Tommie en Ieniemienie niet gewoon gijzelen?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:32 schreef thedeedster het volgende:
[..]
En dan heb je nog steeds mensen die volhouden dat de publieke omroep onafhankelijk is.
Pino niet, die gaat met zijn hoofd in een vuilnisbak zitten en is dan niet meer te verslepen.![]()
Briljant!quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:35 schreef Horzula het volgende:
[..]
Kunnen we Tommie en Ieniemienie niet gewoon gijzelen?
Pino niet, die gaat met zijn hoofd in een vuilnisbak zitten en is dan niet meer te verslepen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.![]()
Tot zover onze Grondwet waarin de vrijheid van expressie/uiting verankerd staat binnen de vvmu, en waar de NPO dus lak aan heeft. Het betreft nota bene een cultuuruiting van eigen bodem.
Lijkt me dat de NPO het ON alsnog niet kan/mag verbieden.“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Publieke van 1 deel van het publiek.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:32 schreef thedeedster het volgende:
[..]
En dan heb je nog steeds mensen die volhouden dat de publieke omroep onafhankelijk is.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
@Tommyl2004quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:35 schreef Horzula het volgende:
[..]
Pino niet, die gaat met zijn hoofd in een vuilnisbak zitten en is dan niet meer te verslepen.
@ieniminimuis
@Pino112
@OscarMopperkontMy friends all drive horses![]()
Ik wil best gegijzeld worden. Nemen we wel even de dozen met hobbyspullen mee hoor. Gelukkig zijn die nog ingepakt.
Hoe laat word ik opgehaald?Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+![]()
De kruidnoten liggen deze maand in de supermarkt.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 12:31 schreef HiZ het volgende:
Is het niet een beetje vroeg voor de ZP discussie?When the student is ready, the teacher will appear.
Daarover kunnen we in Rotterdam volgende week stemmen. Ik ga, uiteraard, woedend tegen stemmen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 12:36 schreef Aether het volgende:
[..]
De kruidnoten liggen deze maand in de supermarkt.
quote:Kruidnootreferendum in Rotterdam: wanneer mogen ze volgens jou in de schappen liggen?
Kruidnoten die al in de zomer in de winkelschappen liggen. De een vindt het onzin, de ander is maar al te blij dat ze het sinterklaassnoepgoed al in kunnen slaan. Op woensdag 14 augustus kan iedereen tijdens het kruidnootreferendum in Rotterdam stemmen wanneer ze de nootjes in de winkels willen zien.
https://www.ad.nl/rotterd(...)pen-liggen~a12f36a0/Steun het Kiva Fok! team!
'Kruidnootreferendum', seriouslyquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 12:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Daarover kunnen we in Rotterdam volgende week stemmen. Ik ga, uiteraard, woedend tegen stemmen.
[..]
"Omae wa mou shindeiru."
In Rotterdam stemmen wij alleen over belangrijke zaken zoals waterschappen en het Kruidnootreferendumquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 13:04 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
'Kruidnootreferendum', seriously
Prioriteitenquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 13:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In Rotterdam stemmen wij alleen over belangrijke zaken zoals waterschappen en het Kruidnootreferendum
"Omae wa mou shindeiru."
Ja wel godverdomme, ik zal de zaak eens flink ophitsen op Xquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 12:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Daarover kunnen we in Rotterdam volgende week stemmen. Ik ga, uiteraard, woedend tegen stemmen.
[..]![]()
quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 13:10 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ja wel godverdomme, ik zal de zaak eens flink ophitsen op XSteun het Kiva Fok! team!
En in januari een paasei-stemming?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 12:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]When the student is ready, the teacher will appear.
☐ Jaquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 13:10 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ja wel godverdomme, ik zal de zaak eens flink ophitsen op X
☐ Nee
☒ Hele jaarWhen the student is ready, the teacher will appear.
Mijn stem gaat naar de lijsttrekker van Leefbaar Rotterdam. Die partij wil dat winkeliers op zijn vroegst in oktober pas kruidnoten mogen verkopen en dat de verkoop van hippe smaken zoals karamel-zeezout kruidnoten verboden worden volgens de APV. In Rotterdam hebben wij namelijk alleen ouderwetse no nonsense kruidnoten.quote:Steun het Kiva Fok! team!
Nou, ik kan me van een aantal jaren geleden herinneren dat de Hema het durfde om een voorjaarsfolder uit te brengen in plaats van een paasfolder....quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 13:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Niemand geeft iets om pasen.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Een van de beste na oorlogse uitvindingen. Die smaak is goddelijk.quote:Deceit for a lifetime has taken it's toll.
De VVD en D66 hebben als standpunt dat winkeliers zelf mogen bepalen wanneer ze kruidnoten verkopen en welke soorten kruidnoten ze willen verkopen. Dus dan zou ik daar op stemmen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 14:08 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Een van de beste na oorlogse uitvindingen. Die smaak is goddelijk.Steun het Kiva Fok! team!
Nooit gedacht dat ik ooit op VVD66 zou stemmen, maar voor karamel zeezout ben ik bereid grote offers te maken.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 14:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De VVD en D66 hebben als standpunt dat winkeliers zelf mogen bepalen wanneer ze kruidnoten verkopen en welke soorten kruidnoten ze willen verkopen. Dus dan zou ik daar op stemmen.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Pino kan lekker wegblijven uit mijn bakquote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:35 schreef Horzula het volgende:
[..]
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses![]()
Oh is dit alweer begonnen? Ook al is deze “discussie” wel een beetje op zijn einde - in de regio voert men het op zijn/haar manier en zijn er hoogstens nog wat actievoerders die de lol gaan verstieren en in de grote steden en op tv is de discussie wel zo’n beetje klaar en is gekozen voor de huidige koers en daar is “men” gematigd tevreden mee.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Nee hoor, de discussie is nooit goed gevoerd in mijn opinie. Eén kant van de opinies werd veel te snel in de racismehoek geduwd.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 08:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Oh is dit alweer begonnen? Ook al is deze “discussie” wel een beetje op zijn einde - in de regio voert men het op zijn/haar manier en zijn er hoogstens nog wat actievoerders die de lol gaan verstieren en in de grote steden en op tv is de discussie wel zo’n beetje klaar en is gekozen voor de huidige koers en daar is “men” gematigd tevreden mee.
Het is net als met het woord "wit" om nu de blanke huidskleur mee aan te duiden. Ook daar is nooit een goede discussie over gevoerd.Intolerant voor intolerantie![]()
Toe..... er is heel veel diskussie over geweest.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:28 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Nee hoor, de discussie is nooit goed gevoerd in mijn opinie. Eén kant van de opinies werd veel te snel in de racismehoek geduwd.
Dat een aantal door jouw gewenste uitkomsten niet massaal omarmd werden, is jouw klacht ?![]()
De discussie is altijd een welles/nietes spelletje geweest waarbij de ene kant werd afgeschilderd als racisten en de andere kant als jankers die alles van ons af willen pakken. Uiteindelijk is naar geen van beide groepen geluisterd en in grote delen van het land voor een tussenoplossing gekozen.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:28 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Nee hoor, de discussie is nooit goed gevoerd in mijn opinie. Eén kant van de opinies werd veel te snel in de racismehoek geduwd.
Het is net als met het woord "wit" om nu de blanke huidskleur mee aan te duiden. Ook daar is nooit een goede discussie over gevoerd.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Nee, er is heel veel moddergooien geweest.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 11:04 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Toe..... er is heel veel diskussie over geweest.
Mensen die wezen op de verschillen tussen het spelen van een zwart persoon en het Amerikaanse verschijnsel "Blackface" werden weggezet als racisten en naar hun argumenten werd niet geluisterd.
Lijkt me redelijk verneukeratief voor elke discussie.
Intolerant voor intolerantie![]()
Ja, die werden zwartgemaakt.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 11:10 schreef Cuendillar het volgende:
Mensen die wezen op de verschillen tussen het spelen van een zwart persoon en het Amerikaanse verschijnsel "Blackface" werden weggezet als racisten en naar hun argumenten werd niet geluisterd.When the student is ready, the teacher will appear.
Zorgt deze Pietendiscussie nu voor meer of minder racisme? Volgens mij heeft die het vuur flink aangewakkerd. Van: "waar maken we ons druk om" naar "wat een onbeschoft stelletje racisten, om ons zo te discrimineren!"![]()
Je gooit nu zelf met modder. Ik bekijk het in het algemeen in familiekring, vrienden collega s. Op scholen. Veel diskussie veel zonder modder en waar wel kwam de modder van meerdere zijden. Het debat herstarten is zinloosquote:Op donderdag 15 augustus 2024 11:10 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Nee, er is heel veel moddergooien geweest.
Mensen die wezen op de verschillen tussen het spelen van een zwart persoon en het Amerikaanse verschijnsel "Blackface" werden weggezet als racisten en naar hun argumenten werd niet geluisterd.
Lijkt me redelijk verneukeratief voor elke discussie.![]()
Welk argument dat ik maakte was moddergooien?quote:Dat is fijn, maar het argument is toch beperkt tot je eigen waarneming. Dat snap ik, maar je zult toch verder moeten kijken en niet bang zijn voor andere meningen. Het zijn maar meningen, en als je in je recht staat is er geen reden om de discussie niet te voeren.quote:Ik bekijk het in het algemeen in familiekring, vrienden collega s. Op scholen. Veel diskussie veel zonder modder en waar wel kwam de modder van meerdere zijden.Hoezo? Je hebt toch argumenten die de discussie kunnen beëindigen?quote:Het debat herstarten is zinloos
Intolerant voor intolerantie![]()
Meer escalatie is beter!quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 23:00 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je gooit nu zelf met modder. Ik bekijk het in het algemeen in familiekring, vrienden collega s. Op scholen. Veel diskussie veel zonder modder en waar wel kwam de modder van meerdere zijden. Het debat herstarten is zinloos![]()
Exact dit. Keihard uitmaken voor racist. Zelfs kleine kinderen.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 11:10 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Nee, er is heel veel moddergooien geweest.
Lijkt me redelijk verneukeratief voor elke discussie.
En dan wil bleus een 'diskussie' en wijst hij naar escallatie? Dikke middelvinger.
Niet willen discussieren en vooral escalleren is van 1 kant afkomstig.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Pasen heeft maar 5% van de populairiteit die het Sinterklaasfeest had, denk ik.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 13:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nou, ik kan me van een aantal jaren geleden herinneren dat de Hema het durfde om een voorjaarsfolder uit te brengen in plaats van een paasfolder....![]()
Kick out Zwarte Piet gaat toch ook stoppen?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 23:00 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je gooit nu zelf met modder. Ik bekijk het in het algemeen in familiekring, vrienden collega s. Op scholen. Veel diskussie veel zonder modder en waar wel kwam de modder van meerdere zijden. Het debat herstarten is zinloos
https://www.parool.nl/ned(...)ps://www.google.com/![]()
Wel pas in 2025quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 09:58 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Kick out Zwarte Piet gaat toch ook stoppen?
https://www.parool.nl/ned(...)ps://www.google.com/
"Omae wa mou shindeiru."
Daar ben ik het niet mee eens. De ene kant roept meteen racist en de andere groep noemt meteen zeurpiet en ze gaan elkaar lekker het leven zuur maken bij allerlei demonstraties. Terwijl de gematigden allang deze discussie als een gepasseerd station zien voor mijn gevoel, waar bij veel kleine intochten of huishoudens zwarte piet nog een ding is en bij veel grote landelijke intochten, ja, niet.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 23:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niet willen discussieren en vooral escalleren is van 1 kant afkomstig.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Het credo van KOZP is altijd geweest:quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 23:00 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je gooit nu zelf met modder. Ik bekijk het in het algemeen in familiekring, vrienden collega s. Op scholen. Veel diskussie veel zonder modder en waar wel kwam de modder van meerdere zijden. Het debat herstarten is zinloos
"Geen discussie want we praten niet met racisten".
Ergo, er is nooit een discussie geweest, alleen maar een eis.
En de ruggengraatloze burgemeesters (en linkse meelopers) buigen daarvoor.
Zwarte Piet is geen racisme, maar een cultuur uiting van de autochtone bevolking waarbij het zwart schminken een onderdeel is, en waarbij het zwart vele lagen van betekenis heeft en zeker niet een neger moet voorstellen.“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Iemand uitmaken voor racist of zeur. Daar zit toch wel een verschil tussen. Een heel groot verschil.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 10:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. De ene kant roept meteen racist en de andere groep noemt meteen zeurpiet en ze gaan elkaar lekker het leven zuur maken bij allerlei demonstraties. Terwijl de gematigden allang deze discussie als een gepasseerd station zien voor mijn gevoel, waar bij veel kleine intochten of huishoudens zwarte piet nog een ding is en bij veel grote landelijke intochten, ja, niet.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
@Mexicanobakker, dit.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 12:51 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het credo van KOZP is altijd geweest:
Zwarte Piet is geen racisme, maar een cultuur uiting van de autochtone bevolking waarbij het zwart schminken een onderdeel is, en waarbij het zwart vele lagen van betekenis heeft en zeker niet een neger moet voorstellen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Geheel mee eens, een discussie is het nooit geweest, het moest en ze kregen hun zin ook nogquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 12:51 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het credo van KOZP is altijd geweest:
Zwarte Piet is geen racisme, maar een cultuur uiting van de autochtone bevolking waarbij het zwart schminken een onderdeel is, en waarbij het zwart vele lagen van betekenis heeft en zeker niet een neger moet voorstellen.![]()
Eens, het ene is wat zwaarder dan het andere, maar het was allebei vooral op de man spelen en niet op de inhoud.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 15:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Iemand uitmaken voor racist of zeur. Daar zit toch wel een verschil tussen. Een heel groot verschil.
De “discussie” is ook allerminst gevoerd door die niveaus, al zullen ze met hun vervelende gedrag beide kanten op een stempel hebben gedrukt.
Anyway, er ligt nu een oplossing waar ~80% van het land tevreden mee is. 15% wil terug naar vroeger, dan gaan ze naar de Urkse intocht of schminken ze zich thuis maar zwart en 5% wil gewoon helemaal van het sinterklaasfeest af, en dan rot je maar lekker op naar Duitsland of verder.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Fout. Op werkelijk alle punten. Op de man spelen was vooral weer van 1 kant. De andere kant kwam vooral met argumenten en werd weggezet als racist.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 17:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Eens, het ene is wat zwaarder dan het andere, maar het was allebei vooral op de man spelen en niet op de inhoud.
De “discussie” is ook allerminst gevoerd door die niveaus, al zullen ze met hun vervelende gedrag beide kanten op een stempel hebben gedrukt.
Anyway, er ligt nu een oplossing waar ~80% van het land tevreden mee is. 15% wil terug naar vroeger, dan gaan ze naar de Urkse intocht of schminken ze zich thuis maar zwart en 5% wil gewoon helemaal van het sinterklaasfeest af, en dan rot je maar lekker op naar Duitsland of verder.
Rest is complete onzin, want de discussiestarters willen compleet af van het pietfiguur. Roetveeg 'herinnert' immers aan een ZP figuur. Bekijk de plaatjes maar van kozp.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Lol, dat krullend haar, oorbellen, en rode lippen waardoor hij uitziet als een raciale karikatuur vergeten wemaar gewoon. "Komt ook door de schoorsteen".quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 12:51 schreef Montagui het volgende:
en zeker niet een neger moet voorstellen.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Je kunt ook onbedoeld racistisch zijn, zoals het feest in de oude vorm steunen en je kinderen daarmee willen besmeuren.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 23:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact dit. Keihard uitmaken voor racist. Zelfs kleine kinderen.
En dan wil bleus een 'diskussie' en wijst hij naar escallatie? Dikke middelvinger.
Niet willen discussieren en vooral escalleren is van 1 kant afkomstig.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 17:57 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je kunt ook onbedoeld racistisch zijn, zoals het feest in de oude vorm steunen en je kinderen daarmee willen besmeuren.
Met welke argumenten precies?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik heb beide kanten ontzettend op de man zien spelen en niet de nuance willen zien aanbrengen. En die discussie starters, zoals jij ze noemt, dat is dus maximaal 5% ofzo.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 17:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Fout. Op werkelijk alle punten. Op de man spelen was vooral weer van 1 kant. De andere kant kwam vooral met argumenten en werd weggezet als racist.
Rest is complete onzin, want de discussiestarters willen compleet af van het pietfiguur. Roetveeg 'herinnert' immers aan een ZP figuur. Bekijk de plaatjes maar van kozp.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Wanneer je je verdiept in de betekenissen van deze 3 kenmerken dan weet je dat ze niets met 'negers' van doen hebben.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 17:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Lol, dat krullend haar, oorbellen, en rode lippen waardoor hij uitziet als een raciale karikatuur vergeten wemaar gewoon. "Komt ook door de schoorsteen".
Aan de oppervlakte snap ik je vergelijking wel, maar dan blijf je dus hangen bij de buitenschil, en wil je niets anders zien dan iets wat Zwarte Piet niet is. Geen idee wat je beweegredenen dan daarbij zijn, of wat je met die ongeinformeerdheid wil bereiken.“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Die discussiestarters waren de grootste framers en schreeuwers. En never nooit op zoek naar nuance of oplossingen. Want alleen hun oplossing mag uberhaupt worden aangedragen. Anders was het namelijk weer opressie want de blanke zouden wederom bepalen wat goed zou zijn voor zwarten. Zo bizar denken ze na. Nog steeds.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 18:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb beide kanten ontzettend op de man zien spelen en niet de nuance willen zien aanbrengen. En die discussie starters, zoals jij ze noemt, dat is dus maximaal 5% ofzo.
Stop ajb met dat kansloze gewijs. De bullshit komt van 1 kant af.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Maar dan veranderen we dat toch?quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 17:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Lol, dat krullend haar, oorbellen, en rode lippen waardoor hij uitziet als een raciale karikatuur vergeten wemaar gewoon. "Komt ook door de schoorsteen".
Krullend haar lijkt me niet karikaturaal, dat is kroeshaar, maar de rest kunnen we aanpassen. Dan doen we dat toch?Intolerant voor intolerantie![]()
Voor wie passen we het aan dan? De schreeuwers?quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 18:17 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Maar dan veranderen we dat toch?
Krullend haar lijkt me niet karikaturaal, dat is kroeshaar, maar de rest kunnen we aanpassen. Dan doen we dat toch?
Beter passen we dan niks aan. Alles wat herinnert aan het pietfiguur moet immers weg. Niks is genoeg tot het helemaal uit het feest weg is. Wat blijft er dan over van de mythe?
En dat is precies waar die jankmuilen op uit zijn.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Of je past het op je eigen feestje gewoon aan naar iets waar je niet emotioneel van wordt en laat anderen het gewoon vieren zoals zij willen.
Maar dat is ongetwijfeld te logisch.Conscience do cost.![]()
Dat hebben ze op veel plekken ook gedaan. Dus dat is zeer zeker een postieve ontwikkeling geweest.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 18:17 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Maar dan veranderen we dat toch?
Krullend haar lijkt me niet karikaturaal, dat is kroeshaar, maar de rest kunnen we aanpassen. Dan doen we dat toch?Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Nee hoor, racisme is iets dat objectief is vast te stellen. Het draait hier namelijk om de overtuiging dat het ene vermeende ras superieur zou zijn aan het andere vermeende ras. Die overtuiging hebben mensen of die hebben mensen niet.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 17:57 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je kunt ook onbedoeld racistisch zijn, zoals het feest in de oude vorm steunen en je kinderen daarmee willen besmeuren.
Waar het met Zwarte Piet voornamelijk om gaat is dat mensen zich gediscrimineerd voelen en dan heb je al snel een groepje politieke correcte naïevelingen die zulke dingen gaan napapegaaien.
Als mensen het Sinterklaasfeest zonder allerlei aanpassingen vieren, is daar niets mis mee. Daar worden kinderen niet mee besmeurd en het is ook geen onbedoeld racisme.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Je doet nu hetzelfde.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 18:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Voor wie passen we het aan dan? De schreeuwers?
Beter passen we dan niks aan. Alles wat herinnert aan het pietfiguur moet immers weg. Niks is genoeg tot het helemaal uit het feest weg is. Wat blijft er dan over van de mythe?
En dat is precies waar die jankmuilen op uit zijn.
Ik draag argumenten aan. Kijken wat de reactie is.Intolerant voor intolerantie![]()
Hartstikke goed!quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 18:44 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat hebben ze op veel plekken ook gedaan. Dus dat is zeer zeker een postieve ontwikkeling geweest.![]()
Maar zijn die Zwarte Pieten er nu nog?Intolerant voor intolerantie![]()
Blijkbaar wel.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 19:09 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Hartstikke goed!![]()
Maar zijn die Zwarte Pieten er nu nog?
Dus het werk is nog lang niet af.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Ik bedoel de zwarte pieten die zijn veranderd, waar dat karikaturale vanaf is.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 21:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Blijkbaar wel.
Dus het werk is nog lang niet af.Intolerant voor intolerantie![]()
De heilige missie?quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 21:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Blijkbaar wel.
Dus het werk is nog lang niet af.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Laat iedereen het vieren zoals hij wil,quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 21:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Blijkbaar wel.
Dus het werk is nog lang niet af.De missie die zover gaat dat je net zo goed het hele feest kan laten verdwijnenquote:![]()
Wat ik er erg aan vond was de agressie waarmee het werd aangepakt. De agressie heeft geloond uiteindelijk. Goede les!quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 16:20 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Geheel mee eens, een discussie is het nooit geweest, het moest en ze kregen hun zin ook nog![]()
Je kunt best met z'n allen afstemmen wat wel en wat niet als racistisch bestempeld wordt. Richt daar desnoods een commissie voor in.
Alles wat racistisch is of kwetsend is, wordt veranderd en klaar. Dan is dat in samenspraak gebeurd, op basis van argumentatie, van feiten, van afwegingen - en niet, zoals nu, op basis van dreigementen, geweld en drammen.
Dit geldt niet alleen voor Zwarte Piet, maar ook voor "witte huidskleur" en bijvoorbeeld het voornamen-thema.
[ Bericht 21% gewijzigd door Cuendillar op 18-08-2024 12:11:47 ]Intolerant voor intolerantie![]()
Best een leuk feest toch? Maar dat deze discussie nog zo leeft is wonderlijk ja, voor de meesten is dit nu wel een keer gepasseerd.quote:Op zondag 18 augustus 2024 08:26 schreef Bugno3 het volgende:
Vol zomer en hier een pagina vol over iets futiels als het Sinterklaasfeest[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Het uiteindelijke doel van die jankerds is toch dit hele feest af te schaffen - daarna is Kerst aan de beurt. Het Suikerfeest wordt dan ons nationale kinderfeest![]()
"Hoka Hey!"![]()
quote:Op zondag 18 augustus 2024 10:39 schreef matspontius het volgende:
Het uiteindelijke doel van die jankerds is toch dit hele feest af te schaffen - daarna is Kerst aan de beurt. Het Suikerfeest wordt dan ons nationale kinderfeest![]()
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Denk eerder Keti koti en zomercarnaval.quote:Op zondag 18 augustus 2024 10:39 schreef matspontius het volgende:
![]()
Het hele punt is het geen discussie is geweest , het moest veranderen, dat is wat me stoort, met gestrekt been , iedere zwarte piet liefhebber een racist noemen op de nationale tv en dubieuze praktijken uitvoeren om op elke straathoek zwarte piet weg te krijgen, zelfs Danny hier kreeg problemen met de zwarte piet smileyquote:Op zondag 18 augustus 2024 10:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Best een leuk feest toch? Maar dat deze discussie nog zo leeft is wonderlijk ja, voor de meesten is dit nu wel een keer gepasseerd.
De tegenacties waren zeker niet fraai met het bekogelen van eieren in Eindhoven als voorbeeld, dat tokkies zoals daar het gezicht van pro zwarte piet waren is geen goede reclame geweest voor de zwarte piet voorstander.
Met een normale discussie zonder die verstoringen van diverse intochten met het lastig vallen van kinderen had ik hier vrede mee kunnen hebben, nu is het door de strot geduwd door een groep op een manier waar ik van moet overgeven![]()
De interesse voor de pietendiscussie is aan het toenemen sinds het aangekondigde vertrek van het activistischequote:Op zondag 18 augustus 2024 10:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Best een leuk feest toch? Maar dat deze discussie nog zo leeft is wonderlijk ja, voor de meesten is dit nu wel een keer gepasseerd.
KOZP die er na 10 jaar mee stopt. Gemeenten, ondernemers en mensen zelf zijn straks volledig vrij om te kiezen voor een zwarte of alternatieve piet zonder kans op dreiging of verstoring. Verwacht maar dat de komende jaren de discussie nog wel levendig zal blijven.
NWS / Kick Out Zwarte Piet stopt ermee!
[ Bericht 6% gewijzigd door voetbalmanager2 op 18-08-2024 11:45:19 ]Steun het Kiva Fok! team!
Dit is wel een beetje utopisch gedacht.quote:Op zondag 18 augustus 2024 11:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De interesse voor de pietendiscussie is aan het toenemen sinds het aangekondigde vertrek van het activistische
KOZP die er na 10 jaar mee stopt. Gemeenten, ondernemers en mensen zelf zijn straks volledig vrij om te kiezen voor een zwarte of alternatieve piet zonder kans op dreiging of verstoring. Verwacht maar dat de komende jaren de discussie nog wel levendig zal blijven."They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
Ondernemers zullen dat risico niet gaan nemen. Gemeenten in de regio ongetwijfeld ja.quote:Op zondag 18 augustus 2024 11:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De interesse voor de pietendiscussie is aan het toenemen sinds het aangekondigde vertrek van het activistische
KOZP die er na 10 jaar mee stopt. Gemeenten, ondernemers en mensen zelf zijn straks volledig vrij om te kiezen voor een zwarte of alternatieve piet zonder kans op dreiging of verstoring. Verwacht maar dat de komende jaren de discussie nog wel levendig zal blijven.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Plaatselijke ondernemers in gemeenten waar zwarte piet populair is (de meeste gemeenten) hebben er alle baat bij om weer zwarte pieten te gebruiken. Landelijke ketens word inderdaad een ander verhaal.quote:Op zondag 18 augustus 2024 11:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ondernemers zullen dat risico niet gaan nemen. Gemeenten in de regio ongetwijfeld ja.Steun het Kiva Fok! team!
De kleine ondernemers in de regiogemeenten inderdaad wel ja. In de stedelijke gemeenten zeker niet en landelijke ketens zeker niet. Ik wat op de eerste lokale Poiesz die hiermee komt om dan door hogere hand teruggeroepen te worden (terwijl de Poeisz voornamelijk in gebied zit waar dit geen issue zou moeten zijn)quote:Op zondag 18 augustus 2024 11:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Plaatselijke ondernemers in gemeenten waar zwarte piet populair is (de meeste gemeenten) hebben er alle baat bij om weer zwarte pieten te gebruiken. Landelijke ketens word inderdaad een ander verhaal.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ach ja, laten we Wilders er weer bij halen - kleuter opmerking. 1. Er zitten meer mensen dan alleen Wilders in het kabinet. 2. Denk je dat Wilders niets anders aan zijn hoofd heeft dan deze flauwekul?quote:Op zondag 18 augustus 2024 11:27 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Dan verwacht ik Zwarte Piet wel weer terug met Geert Wilders in de regering."Hoka Hey!"![]()
Het begin is al gemaakt. Het is geen 'kerststol' meer, maar 'feeststol'quote:Op zondag 18 augustus 2024 10:39 schreef matspontius het volgende:
![]()
![]()
Het is een complot... onderdeel van the great replacementquote:Op zondag 18 augustus 2024 12:45 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Het begin is al gemaakt. Het is geen 'kerststol' meer, maar 'feeststol'![]()
Het was alleen een conclusie hoor. Het is toch algemeen bekend dat Wilders pro- Zwarte Piet is.quote:Op zondag 18 augustus 2024 11:52 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ach ja, laten we Wilders er weer bij halen - kleuter opmerking. 1. Er zitten meer mensen dan alleen Wilders in het kabinet. 2. Denk je dat Wilders niets anders aan zijn hoofd heeft dan deze flauwekul?
Maar goed, maak het maar weer persoonlijk, wat jij wil ook eigenlijk.![]()
Wat heeft Wilders met dit topic te maken? Wie haalt Wilders er bij, jij of ik?quote:Op zondag 18 augustus 2024 16:21 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Het was alleen een conclusie hoor. Het is toch algemeen bekend dat Wilders pro- Zwarte Piet is.
Maar goed, maak het maar weer persoonlijk, wat jij wil ook eigenlijk."Hoka Hey!"![]()
@matspontius Dat was naar aanleiding van deze post, maar laat maar zitten.quote:Op zondag 18 augustus 2024 11:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
KOZP die er na 10 jaar mee stopt. Gemeenten, ondernemers en mensen zelf zijn straks volledig vrij om te kiezen voor een zwarte of alternatieve piet zonder kans op dreiging of verstoring. Verwacht maar dat de komende jaren de discussie nog wel levendig zal blijven.
NWS / Kick Out Zwarte Piet stopt ermee!
Dan laten we hem weg.![]()
'Hogerhand' heeft zich niet te bemoeien met de vvmu.quote:Op zondag 18 augustus 2024 11:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De kleine ondernemers in de regiogemeenten inderdaad wel ja. In de stedelijke gemeenten zeker niet en landelijke ketens zeker niet. Ik wat op de eerste lokale Poiesz die hiermee komt om dan door hogere hand teruggeroepen te worden (terwijl de Poeisz voornamelijk in gebied zit waar dit geen issue zou moeten zijn)
Het is aan de 'rechte rug' van de ondernemer om zich daar dan ook niets van aan te trekken.“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Deze discussie... KOZP is ermee gestopt, nu domrechts nog.Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.![]()
Typisch weer.quote:Op maandag 19 augustus 2024 12:40 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Deze discussie... KOZP is ermee gestopt, nu domrechts nog.“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
lol. Wie de schoen past trekke hem aan.Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.![]()
Deze ondernemer werkt onder de naam van hogerhand. Uiteraard bemoeit die zich er dan meequote:Op maandag 19 augustus 2024 12:27 schreef Montagui het volgende:
[..]
'Hogerhand' heeft zich niet te bemoeien met de vvmu.
Het is aan de 'rechte rug' van de ondernemer om zich daar dan ook niets van aan te trekken.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:00 schreef Nober het volgende:
Wat zwart is moet zwart blijven. [ link | afbeelding ]
Ook in moeilijke tijden.![]()
Oh jeetje, het is nog maar augustus en dit draadje komt nu alweer boven..Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
De kruidnoten liggen ook binnenkort in de winkel dus het kanquote:Op maandag 19 augustus 2024 15:51 schreef PzKpfw het volgende:
Oh jeetje, het is nog maar augustus en dit draadje komt nu alweer boven..![]()
Kan gewoonquote:Op maandag 19 augustus 2024 17:14 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
De kruidnoten liggen ook binnenkort in de winkel dus het kan
Het is zover, de eerste kruidnoten zijn gespot in Hengelo
Artikel van vandaag![]()
![]()
FEE / [Sinterklaas] Kruidnoten / Pepernoten, ze zijn er weer!quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:42 schreef maily het volgende:
[..]
Kan gewoon
Het is zover, de eerste kruidnoten zijn gespot in Hengelo
Artikel van vandaagWhen the student is ready, the teacher will appear.
Nieuwe sinterklaas film.
Die pieten zien er gewoon WIT uit.
NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
ze zijn ook gewoon lekker om met handen vol naar binnen te proppen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:56 schreef Aether het volgende:
[..]
FEE / [Sinterklaas] Kruidnoten / Pepernoten, ze zijn er weer!![]()
de mevrouw die zo tegen Zwarte piet demonstreerde, heeft haar pijlen nu gericht op een standbeeld in Hoorn![]()
Dat standbeeld is ook niet naar haar wens. Dus moet het standbeeld weg. Ze woont niet in Hoorn, komt niet uit Hoorn en het vertrekpunt van de demonstratie is het NS treinstation.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Deze mensen hebben een hobby. Jammer genoeg geef ook jij ze weer aandacht, waardoor ze steeds maar weer een ander iets zoeken om onder de aandacht te komen.quote:Op vrijdag 6 september 2024 17:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
de mevrouw die zo tegen Zwarte piet demonstreerde, heeft haar pijlen nu gericht op een standbeeld in Hoorn![]()
Dat standbeeld is ook niet naar haar wens. Dus moet het standbeeld weg. Ze woont niet in Hoorn, komt niet uit Hoorn en het vertrekpunt van de demonstratie is het NS treinstation.
Media zouden deze mensen gewoon straal moeten negeren met dr gejank en d'r steeds terugkerende schreeuw om aandacht.![]()
Bedoel je dat standbeeld ter verheerlijking van een massamoordenaar ?quote:Op vrijdag 6 september 2024 17:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
Logisch dat fatsoenlijke mensen het niet willen![]()
Gast, je plaat blijft hangen.quote:Op vrijdag 6 september 2024 18:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Bedoel je dat standbeeld ter verheerlijking van een massamoordenaar ?
Logisch dat fatsoenlijke mensen dat niet willen
Net als die hele kansloze “discussie “.Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.![]()
Nee hoor....voor het eerst sinds weken ben ik weer in deze topicserie en ik heb het hier nooit over die massamoordenaar gehad. Kennelijk vind je het niet leuk dat ik die persoon massamoordenaar noem. In denial ?quote:Op vrijdag 6 september 2024 18:45 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Gast, je plaat blijft hangen.![]()
Volgens mij begrijp je niet dat als iemand zoiets zegt, hij niet met je in discussie gaat.quote:Op vrijdag 6 september 2024 18:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee hoor....voor het eerst sinds weken ben ik weer in deze topicserie en ik heb het hier nooit over die massamoordenaar gehad. Kennelijk vind je het niet leuk dat ik die persoon massamoordenaar noem. In denial ?
Ik ben er wel klaar mee.
Zeurende demonstranten die overal om zeuren fatsoenlijke mensen noemenquote:Op vrijdag 6 september 2024 18:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Logisch dat fatsoenlijke mensen het niet willen![]()
![]()
Ze zitten natuurlijk helemaal onder het meel.quote:Op vrijdag 6 september 2024 16:57 schreef Bocaj het volgende:
Nieuwe sinterklaas film.
Die pieten zien er gewoon WIT uit.“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Vreselijk inderdaad.quote:Op vrijdag 6 september 2024 17:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dat standbeeld is ook niet naar haar wens. Dus moet het standbeeld weg. Ze woont niet in Hoorn, komt niet uit Hoorn en het vertrekpunt van de demonstratie is het NS treinstation.
Over onderstaand beeld, wat een en al luiheid uitstraalt, zul je ze niet horen.![]()
![]()
Hoezo straalt dat beeld luiheid uit?quote:Op zaterdag 7 september 2024 07:46 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Vreselijk inderdaad.
Over onderstaand beeld, wat een en al luiheid uitstraalt, zul je ze niet horen.
[ afbeelding ]Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*![]()
Miss Bijstand ziet er niet uit alsof ze de handjes gaat laten wapperen.quote:Op zaterdag 7 september 2024 07:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hoezo straalt dat beeld luiheid uit?![]()
Ik vind het beeld eigenwaarde en trots uitstralen. Wat is het toch mooi dat je dat van jezelf hebt ipv dat je het moet halen uit kritiek op de ander.quote:Op zaterdag 7 september 2024 07:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hoezo straalt dat beeld luiheid uit?![]()
Ja dat zie ik ook als ik het beeld ziequote:Op zaterdag 7 september 2024 09:15 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik vind het beeld eigenwaarde en trots uitstralen. Wat is het toch mooi dat je dat van jezelf hebt ipv dat je het moet halen uit kritiek op de ander.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*![]()
Ik zie ook iemand die gemakzucht en luiheid uitstraalt. Maar ja dat past wel bij dat type mensquote:Op zaterdag 7 september 2024 09:15 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik vind het beeld eigenwaarde en trots uitstralen. Wat is het toch mooi dat je dat van jezelf hebt ipv dat je het moet halen uit kritiek op de ander.![]()
zijn er meer standbeelden van mensen die met hun handen in de zakken staan?quote:Op zaterdag 7 september 2024 07:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hoezo straalt dat beeld luiheid uit?Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
quote:Op zaterdag 7 september 2024 14:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
zijn er meer standbeelden van mensen die met hun handen in de zakken staan?
Oh wacht![]()
![]()
Er zullen wel een groep woke mensen zijn die moeite hebben met het feit dat witte mensen het werk hebben overgenomen dat eerst werd gedaan door zwarte mensen. Witte Privilege![]()
Misschien moet Zwarte Piet eens een klacht indienen bij al die linkse anti-racismeclubjes. Zwarte Piet wordt hier gewoon keihard gediscrimineerd door linkse racisten die Zwarte Piet bewust proberen van de buis te houden. Schandalig!quote:![]()
Want anders...quote:Op vrijdag 6 september 2024 17:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zo is dat volk ook nog eens. Ziek.
Komt ook omdat er eentje in hoorn woont die wel wat contacten heeft her en der. Eentje. 1tje.
Gtfo.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Eigenwaardequote:Op zaterdag 7 september 2024 09:15 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik vind het beeld eigenwaarde en trots uitstralen. Wat is het toch mooi dat je dat van jezelf hebt ipv dat je het moet halen uit kritiek op de ander.
In joggingbroek en sneakers![]()
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Stop ook maar met verheerlijken van de Inca's, de Farao's, de Vikingen dan...quote:Op vrijdag 6 september 2024 18:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Logisch dat fatsoenlijke mensen het niet willen
Alles moet weg..![]()
Het is onze eigen schuld, op deze manier, dat zogenaamd niet meedoen. Als je alles kapotgemaakt hebt, ís er niks voor nieuwkomers om aan mee te doen.quote:Op zondag 8 september 2024 08:12 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Stop ook maar met verheerlijken van de Inca's, de Farao's, de Vikingen dan...
Alles moet weg..== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*![]()
Wat heeft deze vrouw of de vrouwen die dit beetje vertegenwoordigd ooit gedaan ten gunste van Nederland? Want dat is in het algemeen de reden dat je een standbeeld krijgt.quote:Op zondag 8 september 2024 04:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Eigenwaarde
In joggingbroek en sneakers![]()
Bestaande trekken, bij de Dirk boodschappen doen en vier kinderen van zes verschillende vaders uitpoepen, daar komt Nederland niet verder mee.
Coen heeft zijn leven ten dienst van Nederland gesteldThe End Times are wild![]()
Als ik die ongewassen tronies van die KOZP-ers zien, moet ik ook altijd aan Halloween denken.quote:
Helaas twijfelt men aan de waardigheid van standbeelden van mensen die dat standbeeld overduidelijk verdiend hebben terwijl er aan de andere kant standbeelden bijkomen voor mensen die daar niets voor gedaan hebben.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 14:31 schreef LXIV het volgende:
Wat heeft deze vrouw of de vrouwen die dit beetje vertegenwoordigd ooit gedaan ten gunste van Nederland? Want dat is in het algemeen de reden dat je een standbeeld krijgt.
Bestaande trekken, bij de Dirk boodschappen doen en vier kinderen van zes verschillende vaders uitpoepen, daar komt Nederland niet verder mee.
Coen heeft zijn leven ten dienst van Nederland gesteldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 14:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Helaas twijfelt men aan de waardigheid van standbeelden van mensen die dat standbeeld overduidelijk verdiend hebben terwijl er aan de andere kant standbeelden bijkomen voor mensen die daar niets voor gedaan hebben.Degene die ervoor geposeerd heeft staat er ook bij alsof ze er niets voor gedaan heeft.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
Ik moet vaak denken 'waarom moet ik de donkere mensen zoeken tussen al die blanke demonstranten?quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 14:32 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Als ik die ongewassen tronies van die KOZP-ers zien, moet ik ook altijd aan Halloween denken.![]()
Ze is in ieder geval d'r bed uitgekomenquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 14:41 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Degene die ervoor geposeerd heeft staat er ook bij alsof ze er niets voor gedaan heeft.![]()
We kunnen het standbeeld aankleden als Zwarte piet?Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Ik zou eerst even wachten totdat KOZP ermee gestopt is.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 22:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
We kunnen het standbeeld aankleden als Zwarte piet?Steun het Kiva Fok! team!
KOZP gaat deze maand 4x demonstreren
Ik dacht dat ze gingen stoppen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Volgend jaar pas.quote:Op maandag 4 november 2024 17:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik dacht dat ze gingen stoppen."They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
Nee hoor, deze maand al.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Snotverquote:
"Omae wa mou shindeiru."
Waterkanon erop. Weg met die zeikerds. Rot op.quote:Op maandag 4 november 2024 17:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik dacht dat ze gingen stoppen.![]()
Waar is het volgens die Airfryer niet naar z'n zin?
En dan vervolgens gewoon alle steden van Nederland opnoemen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Top-tip: Als KOZP ergens komt, zet daar snel een oliebollenkraam neer.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Dit is het laatste jaar.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 15:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik zou eerst even wachten totdat KOZP ermee gestopt is.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Die is nooit tevreden.quote:Op maandag 4 november 2024 18:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
Waar is het volgens die Airfryer niet naar z'n zin?
En dan vervolgens gewoon alle steden van Nederland opnoemen.
"Omae wa mou shindeiru."
Volgend jaar is het laatste jaar dat ze subsidie krijgen en ze hebben al beloofd dat ze hun inspanningen zullen verdubbelen in hun afscheidsjaar.quote:Steun het Kiva Fok! team!
Dat wordt rellen.quote:Op maandag 4 november 2024 19:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Volgend jaar is het laatste jaar dat ze subsidie krijgen en ze hebben al beloofd dat ze hun inspanningen zullen verdubbelen in hun afscheidsjaar."They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
Verdubbelenquote:Op maandag 4 november 2024 19:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Volgend jaar is het laatste jaar dat ze subsidie krijgen en ze hebben al beloofd dat ze hun inspanningen zullen verdubbelen in hun afscheidsjaar.
Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Schandalig dat dit subsidies krijgtquote:Op maandag 4 november 2024 19:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Volgend jaar is het laatste jaar dat ze subsidie krijgen en ze hebben al beloofd dat ze hun inspanningen zullen verdubbelen in hun afscheidsjaar.![]()
Kom niet meer aan de traditie van de roetveegpiet, die piet helemaal zwart kleuren is inmiddels zo’n wijziging van de traditie, daar kunnen kinderen echt niet meer tegen 😡![]()
quote:KOZP richt pijlen weer op Westland, maar comités houden kleur van pieten tot intocht geheim
Het is nog niet bekend hoe alle pieten eruitzien bij de komende sinterklaasintochten in De Lier en ‘s-Gravenzande. Niettemin heeft Kick Out Zwarte Piet (KOZP) de pijlen alweer gericht op Westland, en dan specifiek op De Lier, ‘s-Gravenzande, Naaldwijk en Wateringen.
De kleur van de pieten zal volgens woordvoerder Bart Kester van de gezamenlijke sinterklaascomités in de gemeente Westland pas bij de intochten bekend worden. Hiermee willen de organisatoren voorkomen dat er vooraf al gedoe over ontstaat.
Zwarte piet actief bestrijden in Westland
Kick Out Zwarte Piet heeft maandagavond laten weten de komende tijd zwarte piet actief te gaan bestrijden in plaatsen door heel Nederland, waaronder de Westlandse kernen De Lier, ‘s-Gravenzande, Wateringen en Naaldwijk. In Wateringen en Naaldwijk lopen al een paar jaar roetveegpieten rond in de straten, maar niet alleen de kleur van de knechten van de Sint is voor KOZP belangrijk. Ook naar onder meer haardracht, rode lippen, grote oorringen en zelfs de kleur van de handschoenen zou worden gekeken.
Kick Out Zwarte Piet heeft breed aangekondigd actie te voeren tijdens de sinterklaasintochten op 16, 17, 23 en 24 november. Of dat betekent dat demonstranten van KOZP weer in De Lier opduiken of kiezen voor een andere Westlandse kern, wilde Jerry Afriyie van KOZP dinsdag nog niet zeggen.
,,Wij hebben een brief gestuurd naar de gemeente om te kijken naar een constructieve oplossing”, laat Afriyie weten. ,,De gemeente is de eindverantwoordelijke voor de intochten en die moet ervoor zorgen dat mensen niet gediscrimineerd worden. Wij hebben mensen die daar naar kijken, ook op basis van vorig jaar. Zo hebben we de conclusie getrokken dat het nog niet is wat het moet zijn.”
De Westlandse comités geven in elk geval vooraf geen uitsluitsel over de kleur van de pieten, stelt woordvoerder Bart Kester. Het convenant dat KOZP alle comités wil laten tekenen, gaat volgens Kester ook veel verder dan roetveegpieten alleen. ,,Door allerlei eisen te stellen gaan mensen die sowieso al geen fan zijn van roetveegpieten de hakken nóg meer in het zand zetten. Waar gaat dit stoppen?”
https://www.ad.nl/westlan(...)cht-geheim~a9246346/Steun het Kiva Fok! team!
Dit zijn alle plaatsen waar KOZP van tevoren heeft aangekondigd het feest te gaan verpesten:Steun het Kiva Fok! team!
Niks mis met die foto. Er staat gewoon een correcte foto bij het artikel.quote:Op maandag 11 november 2024 00:00 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)zwarte-piet-in-krant
gutteguttegutOp zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!![]()
Alsof er een misdaad is gepleegd. 🙄quote:Op maandag 11 november 2024 00:00 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)zwarte-piet-in-krant
gutteguttegut
Wat zijn wij toch een slap geïndoctrineerd volkje.![]()
Ook de Goedheiligman zelf krijgt ervan langs.
https://www.volkskrant.nl(...)elder-doel~b375822a/quote:Het feest rust op dubieuze gronden en dwingt ouders om hun kinderen voor te liegen.![]()
Het Sinterklaasfeest is een prima manier om te leren in het latere leven kritischer te zijn tegen alles wat men beweert of gelooft wat mij betreft.quote:Op maandag 11 november 2024 05:58 schreef Eightyone het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)elder-doel~b375822a/
[..]Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.![]()
dat is ook zo'n dom argumentquote:Op maandag 11 november 2024 05:58 schreef Eightyone het volgende:
[..]
tegen de tijd dat de kinderen oud genoeg zijn dat ze zich afvragen of sinterklaas echt is zijn ze de doelgroep niet meer dan zeg je gewoon nee joh dombo, heb je wel eens een bejaarde op een paard over de daken zien speedrunnen of wat dacht je
tot die tijd bestaat hij gewoon, hoef je niks van te vinden als ouder
besides, je liegt sowieso tegen je kinderen, als je je best doet kun je alles worden wat je wilt
ooit wilde ik straaljagerpiloot worden, denk je dat mijn ouders zeiden 'lol, met jouw longen en jouw ogen???? domme jongen, we hebben er maar 4, ze nemen alleen de besten van de besten en dat ga jij sowieso niet worden mang'
natuurlijk niet, ze zeiden dan moet je je best doen op school!
toen stortte er een neer half bij opa in de tuin (denk een starfighter) en toen dacht ik mjah das ook niks, nu wil ik in de NHL spelen
als mijn ouders eerlijk waren zeiden ze 'topsport met jouw longen??? lol en dan nog ijshockey ook, elke Canadees heeft nu al meer uren geschaatst dan jij in je hele leven gaat doen lol, dombo'
niets van dat ze zeiden dat ik dan echt mijn best moest gaan doen op school
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Net zoiets als dat mijn vader mij wijsmaakte dat mijn broer en zus van de ooievaar kwamen...quote:Op maandag 11 november 2024 07:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is ook zo'n dom argument
tegen de tijd dat de kinderen oud genoeg zijn dat ze zich afvragen of sinterklaas echt is zijn ze de doelgroep niet meer dan zeg je gewoon nee joh dombo, heb je wel eens een bejaarde op een paard over de daken zien speedrunnen of wat dacht je
tot die tijd bestaat hij gewoon, hoef je niks van te vinden als ouder
besides, je liegt sowieso tegen je kinderen, als je je best doet kun je alles worden wat je wilt
ooit wilde ik straaljagerpiloot worden, denk je dat mijn ouders zeiden 'lol, met jouw longen en jouw ogen???? domme jongen, we hebben er maar 4, ze nemen alleen de besten van de besten en dat ga jij sowieso niet worden mang'
natuurlijk niet, ze zeiden dan moet je je best doen op school!
toen stortte er een neer half bij opa in de tuin (denk een starfighter) en toen dacht ik mjah das ook niks, nu wil ik in de NHL spelen
als mijn ouders eerlijk waren zeiden ze 'topsport met jouw longen??? lol en dan nog ijshockey ook, elke Canadees heeft nu al meer uren geschaatst dan jij in je hele leven gaat doen lol, dombo'
niets van dat ze zeiden dat ik dan echt mijn best moest gaan doen op school
"Ja, godverdomme pa, zulke lekkere wijven, en jij neukt de ooievaar!!"![]()
![]()
Dus omdat dit in het nieuws komt zijn wij allemaal slap en geïndoctrineerd?quote:Op maandag 11 november 2024 05:51 schreef asco het volgende:
[..]
Alsof er een misdaad is gepleegd. 🙄
Wat zijn wij toch een slap geïndoctrineerd volkje.![]()
![]()
Ah, dat kinderen ook liegen, ligt dus aan Sinterklaas...quote:Op maandag 11 november 2024 05:58 schreef Eightyone het volgende:
[..]![]()
![]()
quote:Op maandag 11 november 2024 05:58 schreef Eightyone het volgende:
[..]Dus net zoiets als religies waar mensen ook voorgelogen worden....quote:Het feest rust op dubieuze gronden en dwingt ouders om hun kinderen voor te liegen.![]()
![]()
Dat er bij een door KOZP verpeste intocht ook gekwetste kinderen zijn, wordt genegeerd. Men is dus nogal inconsequent.quote:Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.![]()
Tsja, dan kun je alles bagateliseren zolang je maar geen fysiek geweld gebruikt.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dus alles waar iemand zich gekwetst door voelt, moet verboden worden?quote:Op maandag 11 november 2024 09:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tsja, dan kun je alles bagateliseren zolang je maar geen fysiek geweld gebruikt.
Nou, dan blijft er niet veel meer over....![]()
![]()
Daar zit natuurlijk een bepaalde balans in. Niet alles waardoor een enkeling zich gekwetst voelt moet verboden worden en niet alles waar een groep zich aan stoort wordt oké gevonden.quote:Op maandag 11 november 2024 09:30 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Dus alles waar iemand zich gekwetst door voelt, moet verboden worden?
Nou, dan blijft er niet veel meer over....[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
En waar ligt de overgang dan? en wie bepaald dat?quote:Op maandag 11 november 2024 09:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Daar zit natuurlijk een bepaalde balans in. Niet alles waardoor een enkeling zich gekwetst voelt moet verboden worden en niet alles waar een groep zich aan stoort wordt oké gevonden.![]()
Ik voel me gekwetst doordat zwarte Piet gecanceld is.quote:Op maandag 11 november 2024 09:30 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Dus alles waar iemand zich gekwetst door voelt, moet verboden worden?
Nou, dan blijft er niet veel meer over....100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Dat is een kwestie waar je moeilijk een wetenschappelijke onderbouwing op kunt gooien, die per kwestie verschilt, etc etc.quote:Op maandag 11 november 2024 10:33 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
En waar ligt de overgang dan? en wie bepaald dat?
En waar inderdaad niet altijd de 50/50 behandeling wordt gebruikt en dat voelt soms onrechtvaardig, omdat de 50/50 benadering objectief het beste voelt. Maar een 50/50 behandeling zorgt niet altijd voor nutsmaximalisatie. Probleem is dat nutsmaximalisatie in zulke gevallen zeer subjectief zijn, want het pragmatisch 'nut' van de transitie die zwarte piet de jaren heeft doorgemaakt is afhankelijk van subjectiviteit - hoeveel is de levensstandaard van pro-ZP gedaald en hoeveel is de levensstandaard van anti-ZP gestegen door deze maatschappelijke verandering - dat is een vrijwel onmogelijk te meten begrip.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ja, daar ligt precies mijn punt - als we dit cijfermatig bekijken is jouw nut effectief gedaald (gegeven geen andere externe factoren), waarbij het nut van Akwasi gestegen is? Is jouw 'nut' minder hard gedaald dan dat van Akwasi gestegen is? Ik heb geen idee. En hoe nemen we die som voor alle Nederlanders?quote:Op maandag 11 november 2024 10:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik voel me gekwetst doordat zwarte Piet gecanceld is.
Dit benaderen als een nutsmaximalisatievraagstuk is vrijwel onmogelijk. Waardoor men pragmatisch 50/50 gaat bekijken en dan voelt het onredelijk, maar misschien is het dat helemaal niet. Maar ja, wie heeft daarover de wijsheid in pacht?
Voor mij persoonlijk voelt het als een prima keuze - een keuze waarmee voor mij persoonlijk het leven niet slechter wordt en dat van anderen beter. Maar er is ook een groep die het zich wel behoorlijk aantrekt, waarbij ik gevoelsmatig zou zeggen dat zij minder achteruitgang hebben geboekt dan de groep die erop vooruit is gegaan - maar dat is slechts een aanname op basis van gevoel en gokken.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Als ik ga wonen in een land waar ik goed behandeld word en voorzien word van een huis en inkomen en ze hebben er een traditie waar ik me aan stoor dan zou ik die voor lief nemen of als het zo ergerlijk voor me is vertrekken naar elders waar je dan waarschijnlijk ook wel weer tegen iets aan loopt wat niet deugt in jou ogen.![]()
Bedankt Bert van Marwijk.quote:Op maandag 11 november 2024 10:44 schreef Cupfighter het volgende:
Als ik ga wonen in een land waar ik goed behandeld word en voorzien word van een huis en inkomen en ze hebben er een traditie waar ik me aan stoor dan zou ik die voor lief nemen of als het zo ergerlijk voor me is vertrekken naar elders waar je dan waarschijnlijk ook wel weer tegen iets aan loopt wat niet deugt in jou ogen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Sinds KOZP actief is, wordt Nederland alleen maar racistischer, en de PVV groter.
Snappen ze zelf niet dat ze inmiddels een grotere oorzaak van racisme zijn dan Zwarte Piets dat ooit geweest kon zijn?![]()
Zie je nu? Zelfs met een roetveegpiet zijn ze uiteindelijk niet tevreden.quote:Op maandag 11 november 2024 12:01 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)strijdt-racisme-niet
Zwarte Piet Light
"Omae wa mou shindeiru."
bij het 1e punt van de eenzijdig opgelegde afspraken gaat het al fout:quote:Op maandag 11 november 2024 12:01 schreef TLC het volgende:
Zwarte Piet Light![]()
"Alle pieten, hulpen/vrienden van Sinterklaas hebben enkele roetvegen op het gezicht, waarbij het gezicht herkenbaar blijft;"
het hele idee van de schmink is juist dat het gezicht niet herkenbaar is.
Echt, alle gemeenten die hiermee akkoord gaan doen dat uit angst voor schreeuwende, schuimbekkende protestanten bij hun intocht.![]()
"De afspraken die KOZP maakt met gemeenten en sinterklaascomités zijn op papier gezet, in de vorm van een convenant. Het gaat onder andere om de volgende punten:"quote:Op maandag 11 november 2024 12:01 schreef TLC het volgende:
Zwarte Piet Light![]()
Dat mensenn nog serieus met ze gaan onderhandelen ook
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Gewoon blijven buigen.quote:Op maandag 11 november 2024 12:28 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Zie je nu? Zelfs met een roetveegpiet zijn ze uiteindelijk niet tevreden.![]()
Waarom is dit überhaupt nieuws? Veelzeggend dat de NOS dit gekkieclubje een podium blijft bieden.quote:Op maandag 11 november 2024 12:01 schreef TLC het volgende:
Zwarte Piet Light![]()
![]()
Je door deze afstammeling van slavenhandelaren de wet laten voorschrijven.quote:Afriyie verbaast het minder. "De richtlijnen zijn heel duidelijk als het gaat om hoe een roetveegpiet eruit moet zien", zegt hij. Hij vertelt dat het niet alleen om schmink gaat.![]()
![]()
![]()
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Deze dan nog maar eens:quote:Op maandag 11 november 2024 09:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tsja, dan kun je alles bagateliseren zolang je maar geen fysiek geweld gebruikt.
Bekijk deze YouTube-videoWaarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.![]()
Ik ga geen 8 minuten een filmpje kijken. Wat is je punt?quote:Op maandag 11 november 2024 12:54 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Deze dan nog maar eens:
Bekijk deze YouTube-video[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dat kan natuurlijk helemaal niet.quote:Op maandag 11 november 2024 12:01 schreef TLC het volgende:
Zwarte Piet Light![]()
Nu wordt de licht getinte medemens met een migratie achtergrond gediscrimineerd !!!!!
Wat een treurigheid
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.![]()
Misschien heb ik een nieuw punt: Je ontwikkelen kost tijd.quote:Op maandag 11 november 2024 12:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ga geen 8 minuten een filmpje kijken. Wat is je punt?Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.![]()
Tintpiet controleert in de toekomst de paspoorten van toeschouwers en rijdt stoute kinderen aan met de AMG. Tradities veranderen nu eenmaal!quote:Op maandag 11 november 2024 13:34 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk helemaal niet.
Nu wordt de licht getinte medemens met een migratie achtergrond gediscrimineerd !!!!!
Wat een treurigheid
![]()
Ja in de toekomst is Sinterklaas zwart en de Pieten wit. Het kruis op de mijter is vervangen door de halve maan en het grote boek is de Koranquote:Op maandag 11 november 2024 13:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Tintpiet controleert in de toekomst de paspoorten van toeschouwers en rijdt stoute kinderen aan met de AMG. Tradities veranderen nu eenmaal!
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.![]()
Hier in 2026 wil Denk ook een gooi doen naar een plek in de gemeenteraadquote:Op maandag 11 november 2024 13:49 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ach ja de mensen in die gemeenten, hebben zelf die gemeenteraad gekozen dus ja succes ermee
"Omae wa mou shindeiru."
Het is mij niet duidelijk of alle gemeenten en comites dit convenant ook ondertekend hebben.quote:Op maandag 11 november 2024 12:01 schreef TLC het volgende:
Zwarte Piet Light![]()
Dorp in de buurt staat ook op die lijst en ik kan me niet voorstellen dat ze akkoord zijn gegaan met de voorwaarden.“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”![]()
Is ook gewoon een wassen neus waarmee KOZP kan zwaaien. Geen weldenkende gemeente die daar ooit iets van ondertekend.quote:Op maandag 11 november 2024 14:26 schreef PirE het volgende:
[..]
Het is mij niet duidelijk of alle gemeenten en comites dit convenant ook ondertekend hebben.
Dorp in de buurt staat ook op die lijst en ik kan me niet voorstellen dat ze akkoord zijn gegaan met de voorwaarden."They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
Sint Nicolaas zijn werk was weeshuizen oprichten voor voornamelijk Afrikaanse kinderen in Zuid-Spanje, dus die was natuurlijk flink zongebruind. En rond die tijd waren de moslims daar vaak de baas, dus het hangt er maar van af wie de afbeeldingen heeft gemaakt. Want hij zal in het dagelijkse leven dat ding niet op hebben gehad.quote:Op maandag 11 november 2024 13:49 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ja in de toekomst is Sinterklaas zwart en de Pieten wit. Het kruis op de mijter is vervangen door de halve maan en het grote boek is de Koran
Die witte pieten vereisen wat meer creativiteit![]()
![]()
Een gemeente die met een stichting een zelfbedacht en opgesteld convenantje ondertekend, hoe bedoel je totaal niet bindend noch rechtsgeldig.quote:Op maandag 11 november 2024 14:27 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Is ook gewoon een wassen neus waarmee KOZP kan zwaaien. Geen weldenkende gemeente die daar ooit iets van ondertekend.![]()
Niet meer met de dikke BMW?quote:Op maandag 11 november 2024 13:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Tintpiet controleert in de toekomst de paspoorten van toeschouwers en rijdt stoute kinderen aan met de AMG. Tradities veranderen nu eenmaal!
Waar gaat het heen in dit land![]()
![]()
Zie hier het standaard probleem van progressief links, ze weten niet wanneer te stoppen.quote:Op maandag 11 november 2024 12:01 schreef TLC het volgende:
Zwarte Piet Light![]()
![]()
Ja, daarom ga ik ook geen willekeurige pulp op YouTube bekijken in die kostbare tijd.quote:Op maandag 11 november 2024 13:38 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Misschien heb ik een nieuw punt: Je ontwikkelen kost tijd.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
De meest vermoeiende discussie vh jaar komt er weer aan!
Ja hoor hij komt hij komt hij komt die goede oude discussie
Hij komt, die goede oude Sint,
met zijn mijter en boek,
door de straten van het dorp,
een glimlach,
de stemmen worden luid,
gezelligheid en spanning,
kinderen kijken vol verwachting.
Maar dan,
in het achterhoofd,
de schaduw van een discussie,
de zwarte pieten,
met hun krullen en roet,
de traditie wankelt,
een gevoelig gesprek.
Wie is de held?
Wie is de schurk?
De kleuren van het verleden,
moeten ze veranderen,
in de felle lichten van nu,
de handen wringen,
de harten twijfelen.
Hij komt, die goede oude Sint,
stap voor stap in de nacht,
maar de vraag blijft,
hoe verder te gaan,
met de liefde in het spel,
en de last van de geschiedenis,
de traditie, ons erfgoed,
hier, in dit moment.
De kinderen zingen,
het dorp is verlicht,
de Sint met zijn fijngevoelige zorg,
misschien is het tijd,
om samen opnieuw te beginnen,
met empathie en begrip,
de feestdagen samen te vieren.Vakman pur sang![]()
Weet je. Ik ben deze hele cultuur oorlog helemaal zat. Inclusief de gewelddadige protesten. Ik denk dat er een onderscheid moet komen tussen demonstreren en geweldpleging.![]()
No shit, Sherlockquote:Op maandag 11 november 2024 19:54 schreef HiZ het volgende:
Ik denk dat er een onderscheid moet komen tussen demonstreren en geweldpleging.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen![]()
Eigenlijk wel raar dit. In Amerika en andere 'gekoloniseerde' landen, worden de tradities en gebruiken van de oorspronkelijke bewoners enorm opgehemeld en zoveel mogelijk in ere hersteld. De tradities van de native Americans bekritiseren kan niet als witte immigrant. Maar hier in Nederland, waar wij de native Dutch zijn, moeten we onze tradities en cultuur allemaal aanpassen aan de immigranten.. een ieder die hier komt zou respect moeten hebben voor Zwarte Piet, de Negerzoen, Hanky Panky Shanghai en Dushi van Dijk.![]()
Leuke typetjes speelde ze. Maar dat is helaas iets uit het verleden wat nooit meer terug kan komen.quote:
Wendy van Dijk: Ushi zou nu racistisch worden gevondenSteun het Kiva Fok! team!
Bekijk deze YouTube-video
Ik zou wel weer eens een avond uitgebreid willen lachen zoals toen om deze show![]()
Ik snap waarom je het doet, maar het is toch eigenlijk te gek voor woorden met hoeveel linkse 'demonstranten' wegkomen met gedrag dat eigenlijk onaanvaardbaar is.quote:
Dat middel van bestuurlijk verplaatsen om vervolgens niks te doen met het feit dat de wet is overtreden.
Daarmee leg je als overheid de bijl aan de wortels van de rechtstaat. De boete voor 2km te hard rijden bereikt je feilloos, maar als je bewust een demonstratieverbod na een rechterlijke uitspraak negeert; als er al iemand wordt gearresteerd dan is er wel een activistische advocaat die helpt. En daarvoor de tijd heeft omdat de rest gewoon vrij is gelaten.![]()
Schijnt dat Sas van Gent toch om is gegaan:
https://nos.nl/artikel/25(...)enstift-en-oorringenquote:Sas van Gent meldt nu te kiezen voor roetveegpieten zonder oorringen en rode lippenstift, maar zegt de afropruiken niet meer op tijd te kunnen vervangen omdat de pietenpetten dan niet meer passen. De stichting laat weten altijd als doel te hebben gehad "om een feestelijke en plezierige sfeer te creëren voor jong en oud"."They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
quote:Ook streep door sinterklaasintocht Hoogezand na 'meerdere dreigingen'
De sinterklaasintocht door Hoogezand en Sappemeer gaat dit jaar niet door. Dat heeft de organiserende stichting besloten, nadat vrijwilligers van het sinterklaasfeest maandag zijn bedreigd. Het is de tweede intocht in de gemeente Midden-Groningen die is afgelast als gevolg van een dreigende situatie. In Muntendam werd onlangs hetzelfde besloten.
'Gezien de dreiging van afgelopen maandag tegen één van onze groepen vrijwilligers, heeft het bestuur in een spoedvergadering op maandagavond 11 november besloten dat wij de veiligheid van de vrijwilligers én bezoekers niet meer kunnen garanderen', schrijft de Stichting Vrienden Sinterklaas Intocht Hoogezand Sappemeer op haar Facebookpagina.
De website van de stichting is ook uit de lucht gehaald na de bedreigingen. 'Daar stonden namen en telefoonnummers op van onze vrijwilligers. Daarom hebben we de site uit voorzorg verwijderd', laat de stichting weten. De dreigmail was verstuurd aan een van de groepen vrijwilligers.
'Dreigingen voor uitvoering Zwarte Piet en Roetveegpiet'
Het negenkoppige bestuur van de stichting besloot na de bedreiging het veiligheidsprotocol in werking te stellen, met het schrappen van de sinterklaasintocht als gevolg. 'Het gaat om meerdere dreigingen voor de uitvoering van Zwarte Piet, maar ook om die van Roetveegpiet', is te lezen.
Uit welke hoek de dreigingen komen, wil secretaris Herman Meertens van de organisatie niet zeggen. 'Dat hebben we zo besloten. We willen geen olie op het vuur gooien.'
De goedheiligman en zijn gevolg zouden bij de intocht op zaterdag 16 november ook Martenshoek, de Pleiaden, de Hooge Meeren en Sappemeer bezoeken. 'Maar we kunnen de veiligheid van de kinderen op de kade, hun ouders, onze mensen en vrijwilligers niet garanderen', vertelt Meertens. 'Er is geen ander alternatief dan de intocht af te gelasten.'
De organisatie achter de intocht heeft het besluit 'met pijn in het hart' medegedeeld aan alle sponsoren, deelnemers, verkeersregelaars en vrijwilligers die bij de intocht betrokken waren. 'Wij kiezen voor de veiligheid van onze vrijwilligers én bezoekers op de locaties, en voor de veiligheid van het materiaal dat meerijdt in de stoet.'
'Wij willen geen politie of ME op kinderfeest'
Stichting Vrienden Sinterklaas Intocht Hoogezand Sappemeer had zich verheugd op 'een groot feest, maar helaas kunnen wij dit nu niet meer waarmaken'. Zij vragen begrip voor het besluit: 'Wij willen geen inzet van politie of ME op wat voor ons een kinderfeest had moeten worden.'
https://www.rtvnoord.nl/c(...)-meerdere-dreigingen
En de KOZP bedreigingen hebben hun uitwerking niet gemist:
Organisatie kan veiligheid niet garanderen: Sinterklaasintocht Hoogezand-Sappemeer afgelasthttps://dvhn.nl/weekblade(...)gelast-29275521.htmlquote:De Sinterklaasintocht in Hoogezand-Sappemeer in Martenshoek op 16 november gaat niet door. De organisatie kan de veiligheid van vrijwilligers niet garanderen.
Lees meer over
HS Krant
Midden-Groningen
‘Gezien de dreiging van afgelopen maandag tegen één van onze groepen vrijwilligers, heeft het bestuur in een spoedvergadering op maandagavond 11 november besloten dat wij de veiligheid van de vrijwilligers én bezoekers niet meer kunnen garanderen.’
‘Op dit moment treedt voor het bestuur van de Stichting het veiligheidsprotocol in werking. Het gaat om meerdere dreigingen voor zowel de uitvoering van Zwarte Piet maar ook om die van Roetveeg Piet.’
Na overleg
‘Na overleg met Sinterklaas en de organisatie hebben we met pijn in het hart besloten om de Intocht van Sinterklaas van 16 november 2024 in Midden-Groningen niet door te laten gaan. Dit geldt voor zowel Martenshoek, de Pleiaden, de Hooge Meeren als Sappemeer.’
Veiligheid
‘Dit besluit delen we met alle sponsoren, alle (meewerkende) deelnemers, verkeersregelaars en vrijwilligers van de intocht van Midden -Groningen. Wij kiezen voor de veiligheid van onze vrijwilligers én bezoekers op de locaties, en voor de veiligheid van het materiaal wat meerijdt in de stoet.’
‘Wij brengen de burgemeester en de afdeling vergunningen op de hoogte van ons besluit.’
‘Het had voor ons zaterdag 16 november een groot feest moeten worden, maar helaas kunnen wij dit nu niet meer waarmaken. Wij vragen begrip voor ons besluit gezien wij willens en wetens geen inzet van Politie of ME willen op een, wat voor ons, kinderfeest had moeten worden.’
Namens het bestuur van de Stichting Vrienden Sinterklaasintocht Hoogezand-Sappemeer.
"Alles voor een inclusief Sinterklaasfeest", aldus KOZP.
Wie staat er nog aan de kant van deze facistische organisatie?![]()
Wat een zielige trieste kneuzenbende is het ook, die hele kozp-meute...quote:
Ik had dit al voorspeld.
Als Zwarte Piet verwijderd is uit ons straatbeeld, dan houdt het bestaansrecht, lees; subsidies, op van kozp. Dus hebben Airfryer en zijn zielige hulpjes een nieuw verdienmodel waar ze weer jaren op kunnen teren...
Zum kotzen...![]()
![]()
Gewoon net als vorig jaar bij ons.quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:56 schreef Scorpie het volgende:
En de KOZP bedreigingen hebben hun uitwerking niet gemist:
Organisatie kan veiligheid niet garanderen: Sinterklaasintocht Hoogezand-Sappemeer afgelast
[..]
https://dvhn.nl/weekblade(...)gelast-29275521.html
"Alles voor een inclusief Sinterklaasfeest", aldus KOZP.
Wie staat er nog aan de kant van deze facistische organisatie?
Eerst aflassen en dan op de dag van Sinterklaas alsnog de meest zwart pieten ooit laten opkomen. Grote ringen, kroeshaar, rode lippen, alles zoals het hoort.
Vakman pur sang![]()
Hopelijk gaat dat in 2026 weer mogelijk zijn als KOZP ermee opgehouden is.quote:Op dinsdag 12 november 2024 17:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Gewoon net als vorig jaar bij ons.
Eerst aflassen en dan op de dag van Sinterklaas alsnog de meest zwart pieten ooit laten opkomen. Grote ringen, kroeshaar, rode lippen, alles zoals het hoort.Steun het Kiva Fok! team!
Nou het is mogelijk.quote:Op dinsdag 12 november 2024 17:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hopelijk gaat dat in 2026 weer mogelijk zijn als KOZP ermee opgehouden is.
Mensen moeten er gewoon totaal niet naar luisteren.Vakman pur sang![]()
Als dat zo makkelijk was.........quote:Op dinsdag 12 november 2024 17:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou het is mogelijk.
Mensen moeten er gewoon totaal niet naar luisteren.
De intochten die dit jaar afgelast zijn, zijn allebei afgelast omdat de vrijwilligers en organisators bedreigd werden omdat ze zwarte pieten en in 1 geval zelfs alleen maar roetveegpieten wilde gebruiken. En dat gaat nu al jaren zo.
Ook Danny moest jaren geleden al stoppen met de zwarte piet smileys en banners op dit forum vanwege ernstige bedreigingen. Als vrijwilligers en hun familie met de dood worden bedreigd, dan is het makkelijk om te zeggen dat ze daar niet naar moeten luisteren, maar dat zijn ook mensen die hun veiligheid en dat van hun familie niet op het spel wil zetten vanwege een kinderfeest.
Dat weet KOZP en daar maken ze al jaren dankbaar misbruik van.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Forum Opties Forumhop: Hop naar: