abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212425224
Kick Out Zwarte Piet houdt ermee op: ‘Geven het stokje door aan de samenleving’

Antiracismeorganisatie Nederland Wordt Beter, de organisatie achter Kick Out Zwarte Piet (KOZP), houdt er op 5 december 2025 mee op. De organisatie kondigt een actiebijeenkomst aan op 9 maart in Amsterdam, ‘om de laatste push te geven die nodig is om onze doelen te behalen’.

Volgens voorman Jerry Afriyie was het al sinds de oprichting in 2010 het plan om in 2025 te stoppen. ,,Mensen die ons voorgingen in de strijd tegen racisme en niet zo’n einddatum stelden, raakten opgebrand.” Naast een einddatum stelde de stichting ook drie doelen om in vijftien jaar te behalen: meer educatie en bewustwording over (de gevolgen van) het Nederlandse slavernijverleden; een nationale herdenkingsdag voor de afschaffing van de slavernij, op 1 juli, en dat de racistische karikatuur Zwarte Piet uit de openbare ruimte verdwijnt.

Terugkijkend vindt Afriyie dat er veel vooruitgang is geboekt. ,,In 2010 kon je makkelijker met racisme wegkomen dan nu. Toen ging 99 procent van het land voorbij aan de slavernijherdenking op 1 juli, nu hebben we een live-uitzending.” De organisatie zegt bij de doelen realistisch te zijn geweest. ,,We hebben nooit gezegd dat we binnen vijftien jaar racisme uit de samenleving weg wilden krijgen. We wilden een stimulans zijn voor mensen om een anti-racistische houding aan te nemen.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)amenleving~a3dfb89c/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_212425248
slim, decentraliseren iedereen demonstreert voor zichzelf en kunnen ze gewoon hun ding blijven doen :')

[ Bericht 60% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2024 16:03:45 ]
pi_212425257
Mooi, kunnen we nu gewoon roetveegpieten doen en het feest terug geven aan de kinderen? De kinderen die het worst vinden hoe Piet er uit ziet?
pi_212425258
quote:
84s.gif Op woensdag 14 februari 2024 16:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De organisatie zegt bij de doelen realistisch te zijn geweest.
Las racistisch.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  woensdag 14 februari 2024 @ 16:10:13 #5
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212425335
quote:
84s.gif Op woensdag 14 februari 2024 16:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
meer educatie en bewustwording over (de gevolgen van) het Nederlandse slavernijverleden; een nationale herdenkingsdag voor de afschaffing van de slavernij, op 1 juli, en dat de racistische karikatuur Zwarte Piet uit de openbare ruimte verdwijnt.

Op een paar achtergestelde dorpen na hebben ze die doelen bereikt.
Goed gedaan.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_212425341
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 16:03 schreef Questular het volgende:
Mooi, kunnen we nu gewoon roetveegpieten doen en het feest terug geven aan de kinderen? De kinderen die het worst vinden hoe Piet er uit ziet?
Ik weet niet hoor ... idioten die zich dom gedragen, zich raar verkleden en om helemaal niks een opstand gaan lopen te maken en heel erg 'boos zijn, is toch een beetje tot nederlandse cultuur geworden.
Dat kun je niet zomaar verder aan de kinderen overlaten

Stemmings-beeld:
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 14 februari 2024 @ 16:15:17 #7
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_212425387
Moet hij weten.
pi_212425412
Trudolf zal morgen wel een dag vrij nemen :P
Heel veel sambal
pi_212425440
quote:
14s.gif Op woensdag 14 februari 2024 16:10 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Goed gedaan.
Zou me niets verbazen als een hoop gemeenten gewoon weer roetveegpieten of zelfs zwarte pieten gaan inzetten nu de dreiging van ontregeling door dat debiele volk weg is.
  Forum Admin woensdag 14 februari 2024 @ 16:19:16 #10
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212425444
Ergens netjes dat ze zelf een einddatum hebben gesteld en zich daar ook aan willen houden. Dat gezegd hebbende kan ik er ook geen traan om laten want deze mensen hebben meer kwaad dan goed gedaan imo
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 14 februari 2024 @ 16:21:23 #11
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_212425477
Dit is dan nog ~2 jaar te laat wat mij betreft
Want het wetboek ken ik ook
pi_212425659
Zonde. Waar moeten al die schuimbekkende tokkies zich nu druk over maken op Feesboek?
U MAD?
pi_212425756
Opmerkelijk dat ze er mee stoppen want volgens rechts genuanceerd Nederland verdiende deze gasten elk jaar een fortuin aan subsidies en andere inkomsten.
pi_212425768
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 16:38 schreef de_boswachter het volgende:
Zonde. Waar moeten al die schuimbekkende tokkies zich nu druk over maken op Feesboek?
Ze zullen vast wel een nieuw doelwit vinden om over te schuimbekken na zwarte piet.
pi_212425788
quote:
14s.gif Op woensdag 14 februari 2024 16:10 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Goed gedaan.
:')

Tolerante dorpen zonder rubberen robbie's die gewoon mensen laten zijn zoals ze zijn bedoel je.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_212425803
Mooi dat ze stoppen. Kunnen we weer veilig een feest organiseren voor kinderen zonder opruiend crimineel racistisch schreeuwend huiltuig.

Mooi man, net goed.
1947-2016
  woensdag 14 februari 2024 @ 17:01:17 #17
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_212425908
Opgeflikkerd staat netjes :W
pi_212425963
Ik moet eerlijk bekennen dat hun doel wmb wel is geslaagd. Juist doordat alle voorstanders donkere mensen als Zwarte piet of zeurpiet gingen benoemen besefte ik dat er weldegelijk een racistisch element in zat. Toen ik met een vriend van mij door de stad liep en hij werd aangesproken door een tokkie kind als Zwarte piet en zijn aso moeder dat kind niet corrigeerde was voor mij de maat vol.

Los daarvan zijn Jerry Afriye, Akwasi en die hele kliek een stel vermoeiende racisme roepers. Alleen die foto in de OP al waarin ze ala de Black Panthers met hun pakkies en de vuisten in de lucht staan is gewoon lachwekkend en treurig. Want het verhaal zoals het systeem in Amerika is qua segregatie is totaal maar dan ook totaal niet toepasbaar op Nederland. Hoe graag ze ook zouden willen.
  woensdag 14 februari 2024 @ 17:13:25 #19
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_212426014
Het feest is inderdaad kapot nu.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_212426065
Mooi. Kan zwarte Piet ook weer terug, zoals het hoort. Helaas moeten we nog ruim 1,5 jaar wachten tot dit racisten clubje opgerot is.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  woensdag 14 februari 2024 @ 17:21:32 #21
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_212426125
Die groep heeft meer kwaad dan goed gedaan. Nou, gefeliciteerd.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_212426144
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 17:07 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik moet eerlijk bekennen dat hun doel wmb wel is geslaagd. Juist doordat alle voorstanders donkere mensen als Zwarte piet of zeurpiet gingen benoemen besefte ik dat er weldegelijk een racistisch element in zat. Toen ik met een vriend van mij door de stad liep en hij werd aangesproken door een tokkie kind als Zwarte piet en zijn aso moeder dat kind niet corrigeerde was voor mij de maat vol.
(...)
Dat ligt aan die tokkie ouders, niet aan het kinderfeest an sich.

Wie racisme ziet in een kinderfeest is niet goed bij zn leest.
1947-2016
pi_212426235
Mooi, ze verdienen felicitaties omdat hun doelen grotendeels behaald zijn. Te beschamend voor woorden hoe agressief deze protestgroep bij tijd en wijle is benaderd, en hoe dat is gedoogd. Zou bijna een parlementaire enquete waard zijn.
Jesus saves but death prevails.
pi_212426295
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 17:07 schreef Pizzakoppo het volgende:
....Juist doordat alle voorstanders donkere mensen als Zwarte piet of zeurpiet gingen benoemen ...
Alle??? :')

Ja, met zulk geframe heeft de grote groep voorstanders die zich niet racistisch uitlaat geen schijn van kans meer he. Je kan er gerust van uitgaan dat het (zich racistisch uitlatende) tokkievolk maar een gering percentage van de voorstanders uitmaakt.

Alle....man, man. :R
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_212426410
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 17:37 schreef Montagui het volgende:

[..]
Alle??? :')

Ja, met zulk geframe heeft de grote groep voorstanders die zich niet racistisch uitlaat geen schijn van kans meer he. Je kan er gerust van uitgaan dat het (zich racistisch uitlatende) tokkievolk maar een gering percentage van de voorstanders uitmaakt.

Alle....man, man. :R
En als je als een debiel tegen een groep gaat trappen en hen allemaal racisten noemt (en nog vele andere grove dingen), kun je soortgelijk getrap terug verwachten, ook van mensen die niet racistisch zijn. Koekje van eigen deeg en dergelijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')