Las racistisch.quote:Op woensdag 14 februari 2024 16:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De organisatie zegt bij de doelen realistisch te zijn geweest.
Op een paar achtergestelde dorpen na hebben ze die doelen bereikt.quote:Op woensdag 14 februari 2024 16:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
meer educatie en bewustwording over (de gevolgen van) het Nederlandse slavernijverleden; een nationale herdenkingsdag voor de afschaffing van de slavernij, op 1 juli, en dat de racistische karikatuur Zwarte Piet uit de openbare ruimte verdwijnt.
Ik weet niet hoor ... idioten die zich dom gedragen, zich raar verkleden en om helemaal niks een opstand gaan lopen te maken en heel erg 'boos zijn, is toch een beetje tot nederlandse cultuur geworden.quote:Op woensdag 14 februari 2024 16:03 schreef Questular het volgende:
Mooi, kunnen we nu gewoon roetveegpieten doen en het feest terug geven aan de kinderen? De kinderen die het worst vinden hoe Piet er uit ziet?
Zou me niets verbazen als een hoop gemeenten gewoon weer roetveegpieten of zelfs zwarte pieten gaan inzetten nu de dreiging van ontregeling door dat debiele volk weg is.quote:Op woensdag 14 februari 2024 16:10 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Op een paar achtergestelde dorpen na hebben ze die doelen bereikt.
Goed gedaan.
Ze zullen vast wel een nieuw doelwit vinden om over te schuimbekken na zwarte piet.quote:Op woensdag 14 februari 2024 16:38 schreef de_boswachter het volgende:
Zonde. Waar moeten al die schuimbekkende tokkies zich nu druk over maken op Feesboek?
quote:Op woensdag 14 februari 2024 16:10 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Goed gedaan.
Dat ligt aan die tokkie ouders, niet aan het kinderfeest an sich.quote:Op woensdag 14 februari 2024 17:07 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik moet eerlijk bekennen dat hun doel wmb wel is geslaagd. Juist doordat alle voorstanders donkere mensen als Zwarte piet of zeurpiet gingen benoemen besefte ik dat er weldegelijk een racistisch element in zat. Toen ik met een vriend van mij door de stad liep en hij werd aangesproken door een tokkie kind als Zwarte piet en zijn aso moeder dat kind niet corrigeerde was voor mij de maat vol.
(...)
Alle???quote:Op woensdag 14 februari 2024 17:07 schreef Pizzakoppo het volgende:
....Juist doordat alle voorstanders donkere mensen als Zwarte piet of zeurpiet gingen benoemen ...
En als je als een debiel tegen een groep gaat trappen en hen allemaal racisten noemt (en nog vele andere grove dingen), kun je soortgelijk getrap terug verwachten, ook van mensen die niet racistisch zijn. Koekje van eigen deeg en dergelijken.quote:Op woensdag 14 februari 2024 17:37 schreef Montagui het volgende:
[..]
Alle???![]()
Ja, met zulk geframe heeft de grote groep voorstanders die zich niet racistisch uitlaat geen schijn van kans meer he. Je kan er gerust van uitgaan dat het (zich racistisch uitlatende) tokkievolk maar een gering percentage van de voorstanders uitmaakt.
Alle....man, man.
Je bedoeld zoals een koninklijk lintje voor het schreeuwen tegen zwarte pieten en 2x geen strafvervolging door het OM bij overduidelijke misdrijven?quote:Op woensdag 14 februari 2024 17:31 schreef Shivo het volgende:
Te beschamend voor woorden hoe agressief deze protestgroep bij tijd en wijle is benaderd, en hoe dat is gedoogd. Zou bijna een parlementaire enquete waard zijn.
Leg me geen woorden in de mond Henk.quote:Op woensdag 14 februari 2024 16:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tolerante dorpen zonder rubberen robbie's die gewoon mensen laten zijn zoals ze zijn bedoel je.
Vooral dat laatste was schandalig.quote:Op woensdag 14 februari 2024 17:31 schreef Shivo het volgende:
e beschamend voor woorden hoe agressief deze protestgroep bij tijd en wijle is benaderd, en hoe dat is gedoogd
Klopt, alle was teveel van het goede. I stand corrected.quote:Op woensdag 14 februari 2024 17:37 schreef Montagui het volgende:
[..]
Alle???![]()
Ja, met zulk geframe heeft de grote groep voorstanders die zich niet racistisch uitlaat geen schijn van kans meer he. Je kan er gerust van uitgaan dat het (zich racistisch uitlatende) tokkievolk maar een gering percentage van de voorstanders uitmaakt.
Alle....man, man.
Je oogst wat je zaait. Kopschoppen op zwarte pieten? Ben je niet goed bij je hoofd.quote:Op woensdag 14 februari 2024 18:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Vooral dat laatste was schandalig.
Voor woke bestaat dat niet; mensen, of in ieder geval blanken, zijn per definitie racistisch.quote:Op woensdag 14 februari 2024 17:46 schreef ToT het volgende:
[..]
En als je als een debiel tegen een groep gaat trappen en hen allemaal racisten noemt (en nog vele andere grove dingen), kun je soortgelijk getrap terug verwachten, ook van mensen die niet racistisch zijn. Koekje van eigen deeg en dergelijken.
Echt ja!quote:Op woensdag 14 februari 2024 19:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor woke bestaat dat niet; mensen, of in ieder geval blanken, zijn per definitie racistisch.
Lees ook dit fenomenale artikel op Joop:
https://www.bnnvara.nl/jo(...)ind-naar-kleurbewust
Niet kleurenblindheid, maar juist weer kleur zien, daar gaat het over bij clubjes als KOZP en hun 'progressieve' meelopers. Alles waar een Martin Luther King en Nelson Mandela voor geijverd hebben kan bij het grof vuil; alles moet en zal juist door de lens van huidskleur bekeken worden. Weer in hokjes gaan denken. Weer mensen opdelen in categorieën, met bijbehorende dader- dan wel slachtofferrol.
En uiteraard zit daar ook weer een heel bataljon subsidieslurpende 'diversiteitsexperts' achter. Of Henk en Ingrid even op bewustwordingscursus willen om hun privileges en ingebakken superioriteitsgevoelens te leren kennen, liefst een Nzume of Wekker als gespreksleider.
Er moet en zal over RAS gesproken worden. Liefst 24 uur per dag.
Over racistisch gesproken...
Woke en extreem-rechts verschilt dan ook niet in denkwijze.quote:
Kastracisten zijn inderdaad mooi uit de kast gekomen.quote:Op woensdag 14 februari 2024 17:07 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik moet eerlijk bekennen dat hun doel wmb wel is geslaagd. Juist doordat alle voorstanders donkere mensen als Zwarte piet of zeurpiet gingen benoemen besefte ik dat er weldegelijk een racistisch element in zat. Toen ik met een vriend van mij door de stad liep en hij werd aangesproken door een tokkie kind als Zwarte piet en zijn aso moeder dat kind niet corrigeerde was voor mij de maat vol.
Zucht....quote:Op woensdag 14 februari 2024 19:13 schreef Harvest89 het volgende:
Verkiezingsuitslag is ook een mooi voorbeeld daar van.
Woke discipelen blijven niet eens in de kast, die pronken met hun racisme.quote:Op woensdag 14 februari 2024 19:13 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Kastracisten zijn inderdaad mooi uit de kast gekomen.
Niet alle.quote:Op woensdag 14 februari 2024 19:20 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Zucht....
Ja hoor, écht alle PVV-stemmers zijn ook racisten in de ogen van fe linkse deugneuzen...
Slecht tegen je verlies kunnen noemen we dat gewoon..
Nog een overeenkomst met woke.quote:Op woensdag 14 februari 2024 19:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Niet alle.
Maar een deel is wel degelijk zwaar racistisch. Ze willen alleen niet zo genoemd worden.
Beetje als:quote:Op woensdag 14 februari 2024 19:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Woke en extreem-rechts verschilt dan ook niet in denkwijze.
Ze zullen er vast zijn.quote:Op woensdag 14 februari 2024 19:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Niet alle.
Maar een deel is wel degelijk zwaar racistisch.
De woke pyramide van slachtofferschap.quote:
Ik denk dat het niet meevalt. Of het ligt aan de regio waar je zit. De haat tegen buitenlanders zit al jaren diep waar ik vandaan kom.quote:Op woensdag 14 februari 2024 19:28 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ze zullen er vast zijn.
Maar uiteindelijk zal het wel meevallen. 2,5 Miljoen stemmen. Ik denk dat dat "zware" een kleine minderheid treft hoor.
Wat is de oplossing?quote:Op woensdag 14 februari 2024 19:36 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet meevalt. Of het ligt aan de regio waar je zit. De haat tegen buitenlanders zit al jaren diep waar ik vandaan kom.
Wat niet werkt: a priori mensen al wegzetten ALS racisten.quote:Op woensdag 14 februari 2024 19:39 schreef ToT het volgende:
Gekheid natuurlijk, maar mentaliteit moet heel langzaam veranderen. En dat zal op en neer gaan naar aanleiding van ervaringen.
Precies, zoals ik al zei: KOZP ziet alle feestvierende mensen als racisten en werpt allerlei akelige verwensingen naar hun hoofden, en dan krijg je dus datzelfde terug, met nog wat bonus er bovenop.quote:Op woensdag 14 februari 2024 19:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat niet werkt: a priori mensen al wegzetten ALS racisten.
Ik ben wit, hetero, en niet arm.quote:
Ach jee, je hebt privilege.quote:Op woensdag 14 februari 2024 19:44 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik ben wit, hetero, en niet arm.
Dus ik schud mijzelf maar een whiskey in.
Dat hele volksstammen op halve fascisten stemmen is verder niet mijn probleem. Ik zeg er alleen wat van.
Oef, gebruik je wel factor 50 in de zon?quote:Op woensdag 14 februari 2024 19:44 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik ben wit, hetero, en niet arm.
Dus ik schud mijzelf maar een whiskey in.
Dat hele volksstammen op halve fascisten stemmen is verder niet mijn probleem. Ik zeg er alleen wat van.
Ik vermoed dat ik er persoonlijk niet veel last van ga hebben.quote:Op woensdag 14 februari 2024 19:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ach jee, je hebt privilege.
Geld is binnenquote:Op woensdag 14 februari 2024 16:46 schreef opgebaarde het volgende:
Opmerkelijk dat ze er mee stoppen want volgens rechts genuanceerd Nederland verdiende deze gasten elk jaar een fortuin aan subsidies en andere inkomsten.
Inderdaad, zwarte piet weer terug.quote:Op woensdag 14 februari 2024 16:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zou me niets verbazen als een hoop gemeenten gewoon weer roetveegpieten of zelfs zwarte pieten gaan inzetten nu de dreiging van ontregeling door dat debiele volk weg is.
KOTJquote:Op woensdag 14 februari 2024 20:01 schreef Jacy-Jacy het volgende:
Ik ben benieuwd waar ze zich nu weer op gaan richten.
Ga je nog een keer excuses maken aan de slachtoffers van je potenram praktijken van vroeger? Ik weet zeker dat 99% van de mensen die jij als racist bestempeld een fatsoenlijker mens is dan jij.quote:Op woensdag 14 februari 2024 19:13 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Kastracisten zijn inderdaad mooi uit de kast gekomen.
Ze zien de bui al hangen natuurlijk.quote:Op woensdag 14 februari 2024 16:46 schreef opgebaarde het volgende:
Opmerkelijk dat ze er mee stoppen want volgens rechts genuanceerd Nederland verdiende deze gasten elk jaar een fortuin aan subsidies en andere inkomsten.
Dat waren willekeurige gasten, ik heb geen idee wat hun namen zijn joh.quote:Op woensdag 14 februari 2024 22:03 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Ga je nog een keer excuses maken aan de slachtoffers van je potenram praktijken van vroeger? Ik weet zeker dat 99% van de mensen die jij als racist bestempeld een fatsoenlijker mens is dan jij.
Jij bent echt het prototype van een persoon met psychopathische trekjes. Je hebt alleen je naziverleden verruild voor een ander groepje waarmee je je haat naar anderen kan uitten. 80% van Nederland achterlijke boeren noemen omdat ze niet in de randstad wonen. Je hebt gewoon de ene haat voor andere haat ingeruild.
Je mag best een mening hebben, ik zeg alleen dat meer dan 99% van de mensen fatsoenlijker is dan jij, ook de mensen die in jouw ogen een racist zijn. Die hebben niet voor de "lol" mensen in elkaar getrimd.quote:Op woensdag 14 februari 2024 22:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat waren willekeurige gasten, ik heb geen idee wat hun namen zijn joh.
Maar omdat ik vroeger ontspoorde, mag ik nu geen mening meer hebben? Gaat niet gebeuren.
Ik noem achterlijke boeren achterlijke boeren niet omdat ze niet uit de randstad komen maar omdat ze zich gedragen als achterlijke boeren.
Domme claim.quote:Op woensdag 14 februari 2024 22:32 schreef RealistAtheist het volgende:
Je mag best een mening hebben, ik zeg alleen dat meer dan 99% van de mensen fatsoenlijker is dan jij
Ik zie weinig stedelingen trekkerterreur veroorzaken.quote:Op woensdag 14 februari 2024 22:32 schreef RealistAtheist het volgende:
En ik ben niet zo goed met de zoekfunctie maar nog niet zolang geleden noemde je weldegelijk iedereen buiten Amsterdam/de Randstad domme boeren zonder aanzien des persoons.
Want buiten de randstad wonen alleen maar boeren natuurlijk.quote:Op woensdag 14 februari 2024 22:36 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Domme claim.
[..]
Ik zie weinig stedelingen trekkerterreur veroorzaken.
Niet vindt maar vond.quote:Op woensdag 14 februari 2024 22:44 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Want buiten de randstad wonen alleen maar boeren natuurlijk.vrijwel alle mensen in mijn omgeving vinden boeren zeikerds wie veel te lang de hand boven het hoofd gehouden is.
En over die claim. Jij vindt het wel fatsoenlijk om mensen voor de "lol" in elkaar te slaan? En dan ook nog meerdere keren. Dan ben je echt ziek in je hoofd. En 99% van de mensen zou dat nooit doen dus die vind ik fatsoenlijker dan jou.
Ja, vind het ook goed 😊! Knap gedaan eigenlijk en die dorpen die blijven toch wel achterlopen. Doe je weinig aan. Behalve tijd..quote:Op woensdag 14 februari 2024 16:10 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Goed gedaan.
Akelige verwensingen? Volgens mij zijn het voornamelijk de tokkies die wegen blokkeren en met eieren etc gooien naar de Kozp activisten die met akelige verwensingen komen.quote:Op woensdag 14 februari 2024 19:42 schreef ToT het volgende:
[..]
Precies, zoals ik al zei: KOZP ziet alle feestvierende mensen als racisten en werpt allerlei akelige verwensingen naar hun hoofden, en dan krijg je dus datzelfde terug, met nog wat bonus er bovenop.
Kap met dorpen achtergesteld te noemen omdat ze niet aan jouw mening willen voldoen.quote:Op woensdag 14 februari 2024 18:23 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Leg me geen woorden in de mond Henk.
Actie reactie en dat krijg je er van als je 95% van de mensen weg zet als racist omdat ze niet naar je geschreeuw, geframe en getraineer willen luisteren. Ga je daarna nog harder schreeuwen, krijg je het nog harder.quote:Op woensdag 14 februari 2024 17:31 schreef Shivo het volgende:
Mooi, ze verdienen felicitaties omdat hun doelen grotendeels behaald zijn. Te beschamend voor woorden hoe agressief deze protestgroep bij tijd en wijle is benaderd, en hoe dat is gedoogd. Zou bijna een parlementaire enquete waard zijn.
Nog even volhouden dus en dan kunnen we weer normaal doen.quote:Op woensdag 14 februari 2024 16:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Ergens netjes dat ze zelf een einddatum hebben gesteld en zich daar ook aan willen houden. Dat gezegd hebbende kan ik er ook geen traan om laten want deze mensen hebben meer kwaad dan goed gedaan imo
Haat? Of afkeer?quote:Op woensdag 14 februari 2024 19:36 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet meevalt. Of het ligt aan de regio waar je zit. De haat tegen buitenlanders zit al jaren diep waar ik vandaan kom.
Waarom laat jij de vraag of je zelf 'normaal' doet, afhangen van anderen?quote:Op woensdag 14 februari 2024 23:28 schreef Bocaj het volgende:
Nog even volhouden dus en dan kunnen we weer normaal doen.
uit "Parlement tussen politieke partijen en actiegroepen" door J. Th. J. van den Berg, geschreven in 1981quote:Ik maak hier een opmerking terzijde. Soms lijkt het allemaal de schijn te hebben van een nieuwe religie; wie zondag niet meer naar de kerk gaat, gaat zaterdag in processie met de actiegroep mee. Het TV-journaal op zaterdagavond bevat voor wat zijn binnenlands gedeelte betreft vaak voor de helft van de tijd
reportages van demonstraties. En zo langzamerhand kom je tot de constatering
dat alleen de rooms-katholieken zich boven de grote rivieren nog moeten beperken tot een Stille Omgang. Het getuigenis zit ons, dames en heren, klaarblijkelijk in het bloed.
Kleine als Sinterklaas verklede kindjes voor racist uitmaken enzo....quote:Op woensdag 14 februari 2024 22:56 schreef prunus het volgende:
[..]
Akelige verwensingen? Volgens mij zijn het voornamelijk de tokkies die wegen blokkeren en met eieren etc gooien naar de Kozp activisten die met akelige verwensingen komen.
Ja joh. Zoals Pizzakoppo@ al aangaf; tokkie kinderen en aso moeders + aso vaders ja. Die aso zijn, omdat ze aso doen. Die hou je altijd.quote:Op woensdag 14 februari 2024 19:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Niet alle.
Maar een deel is wel degelijk zwaar racistisch. Ze willen alleen niet zo genoemd worden.
Complete bullshit.quote:Op woensdag 14 februari 2024 22:56 schreef prunus het volgende:
[..]
Akelige verwensingen? Volgens mij zijn het voornamelijk de tokkies die wegen blokkeren en met eieren etc gooien naar de Kozp activisten die met akelige verwensingen komen.
Daarbij kijk jij net zo neer op 'achterlopende dorpen' als jullie denken dat mensen kijken naar gekleurde medemensen. Jullie zijn dus in de praktijk net zo discriminatoir als jullie denken dat blanken uit dorpen zijn.quote:Op woensdag 14 februari 2024 22:51 schreef prunus het volgende:
[..]
Ja, vind het ook goed 😊! Knap gedaan eigenlijk en die dorpen die blijven toch wel achterlopen. Doe je weinig aan. Behalve tijd..
Ik zou niet weten waarom men hun kinderen zo nodig moest besmetten met dat racistisch feest in de oude vorm.quote:Op donderdag 15 februari 2024 09:07 schreef ToT het volgende:
[..]
Kleine als Sinterklaas verklede kindjes voor racist uitmaken enzo....
"Besmetten met een racistisch feest"...quote:Op donderdag 15 februari 2024 12:40 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom men hun kinderen zo nodig moest besmetten met dat racistisch feest in de oude vorm.
Maar het is nog lang geen december dus laat deze discussie maar hangen verder.
Dat is het leuke aan woke 'progressievelingen'; ze zijn zelf zo intolerant als de pest.quote:Op donderdag 15 februari 2024 10:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Daarbij kijk jij net zo neer op 'achterlopende dorpen' als jullie denken dat mensen kijken naar gekleurde medemensen. Jullie zijn dus in de praktijk net zo discriminatoir als jullie denken dat blanken uit dorpen zijn.
Let wel, jullie zijn het. Jullie denken dat anderen zo zijn.
Ik noem ze wel slecht. Omdat ze op een schijnheilige manier zich beter willen voordoen dan een ander, maar eigenlijk inderdaad intolerant zijn als de neten.quote:Op donderdag 15 februari 2024 13:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is het leuke aan woke 'progressievelingen'; ze zijn zelf zo intolerant als de pest.
Slecht noem ik mensen verder niet. Maar schijnheilig en beladen met kilo's boter op het hoofd zijn ze wel.
En ik durf ook best te stellen, dat juist al die blanke wokies die menen te moeten opkomen voor hun 'gekleurde broeders en zusters' zélf een behoorlijk superioriteitscomplex hebben. Alsof donkere mensen niet zonder hun deugdzaamheid, hun begrip, hun hulp zouden kunnen. Soort kindertjes die de bemoedering nodig hebben van de white savior, en die als sneeuwvlokjes dreigen weg te smelten wanneer zij, juist zij, niet voor deze inherent zwakke doelgroep (an sich al super racistisch) opkomen.
Voor de rest van de wokies reikt die diversiteit en integratie niet verder dan een keer bewust naast een donker persoon gaan zitten in de bus ("Zie mij, ik durf er gewoon naast te zitten, het is gewoon een mens, net als ik!") en thuis een Knorr Wereldgerechten maaltijd in elkaar te flansen.
Is zeurpiet nu ook al racistisch? Die heb ik helemaal gemistquote:Op woensdag 14 februari 2024 17:07 schreef Pizzakoppo het volgende:
Juist doordat alle voorstanders donkere mensen als Zwarte piet of zeurpiet gingen benoemen besefte ik dat er weldegelijk een racistisch element in zat.
Keer in Spanje een Engels gezin gezien aan het zwembad in het hotel, die waren echt lijkbleek, echt letterlijk bijna wit. Na een aantal dagen waren ze allemaal zo rood als een kreeft, bruin worden doen ze niet, alleen verbranden, vervolgens vervellen en dan zijn ze weer net zo wit als daarvoor. Lijkt me vreselijk als je zo'n bleke huid hebt.quote:Op woensdag 14 februari 2024 19:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Oef, gebruik je wel factor 50 in de zon?
Als kind was ik wel erg bleek, maar echt wit? Ik kan me niet voorstellen hoe akelig dat moet zijn, zeg!
Ik zag vanmorgen ook weer een filmpje over dat "black national anthem" wat ze bij American football spelen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 13:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
"Besmetten met een racistisch feest"...
Houd toch op man...
Weet je wie racisme ook heel goed in stand houden? Types als jij, die alles wat ze niet zint maar onder die grove beschuldiging plaatst.
Waren het gingers?quote:Op donderdag 15 februari 2024 14:26 schreef Hathor het volgende:
[..]
Keer in Spanje een Engels gezin gezien aan het zwembad in het hotel, die waren echt lijkbleek, echt letterlijk bijna wit. Na een aantal dagen waren ze allemaal zo rood als een kreeft, bruin worden doen ze niet, alleen verbranden, vervolgens vervellen en dan zijn ze weer net zo wit als daarvoor. Lijkt me vreselijk als je zo'n bleke huid hebt.
Door zulke onzin heb je dus geen normale discussie meer.quote:Op donderdag 15 februari 2024 14:22 schreef sanger het volgende:
[..]
Is zeurpiet nu ook al racistisch? Die heb ik helemaal gemist
Niet alles natuurlijk.quote:Op donderdag 15 februari 2024 13:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
"Besmetten met een racistisch feest"...
Houd toch op man...
Weet je wie racisme ook heel goed in stand houden? Types als jij, die alles wat ze niet zint maar onder die grove beschuldiging plaatst.
Ach dan kunnen we ze net zo goed als derderangburgers behandelen of zelfs vervolgen zoals sommige lieden willen. Prima, die redden zich wel.quote:Op donderdag 15 februari 2024 13:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
Alsof donkere mensen niet zonder hun deugdzaamheid, hun begrip, hun hulp zouden kunnen. Soort kindertjes die de bemoedering nodig hebben van de white savior, en die als sneeuwvlokjes dreigen weg te smelten wanneer zij, juist zij, niet voor deze inherent zwakke doelgroep (an sich al super racistisch) opkomen.
Ze hebben nog 2 jaar om van mening te veranderen.quote:Op woensdag 14 februari 2024 23:12 schreef Hathor het volgende:
Ik geloof er overigens niks van dat ze ermee stoppen.
Er zijn inderdaad mensen met een wat korter lontje als ze onterecht beschuldigd worden van racisme.quote:Op donderdag 15 februari 2024 15:38 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Niet alles natuurlijk.
Maar blijkbaar mag je het beestje niet bij de naam noemen. Daar kunnen sommigen niet tegen.
Benieuwd wat er gebeurt als een groepje activisten stelt dat Pino kapitalisme promoot omdat die blauw is. Gaan extreemrechts, hooligans en overig maatschappelijk randvolk dan rellen voor de blauwheid van Pino?quote:Op donderdag 15 februari 2024 17:08 schreef michaelmoore het volgende:
mooi
op tijd voor het volgende setje gestoorden
de houten paardjes idioten of zo
Nee. Je zoekt het trouwens wel erg ver.quote:Op donderdag 15 februari 2024 18:03 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Benieuwd wat er gebeurt als een groepje activisten stelt dat Pino kapitalisme promoot omdat die blauw is. Gaan extreemrechts, hooligans en overig maatschappelijk randvolk dan rellen voor de blauwheid van Pino?
Weet ik niks van eigenlijk?quote:Op donderdag 15 februari 2024 09:07 schreef ToT het volgende:
[..]
Kleine als Sinterklaas verklede kindjes voor racist uitmaken enzo....
Ah je kijkt dus eenzijdig nieuws!quote:Op donderdag 15 februari 2024 18:21 schreef prunus het volgende:
[..]
Weet ik niks van eigenlijk?
Andersom heb ik wel mensen gezien die kozp activisten lopen uit te schelden en bekogelen met eieren etc. Ik snap wel dat die aanvallers vaak mensen zijn die niet al te slim zijn, niet in aanraking komen met verschillende type mensen en ook de capaciteit niet hebben om open te staan voor andere geluiden en meningen, maar toch is het altijd eng om te zien.
KOZP is heel goed in het slachtoffer spelen. Terwijl ze dondersgoed weten dat ze komen provoceren met hun demonstraties. En dan gaan janken als ze tegengeluid krijgen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 18:21 schreef prunus het volgende:
[..]
Andersom heb ik wel mensen gezien die kozp activisten lopen uit te schelden en bekogelen met eieren etc. Ik snap wel dat die aanvallers vaak mensen zijn die niet al te slim zijn, niet in aanraking komen met verschillende type mensen en ook de capaciteit niet hebben om open te staan voor andere geluiden en meningen, maar toch is het altijd eng om te zien.
Stond KOZP open voor die andere mening?quote:Op donderdag 15 februari 2024 18:21 schreef prunus het volgende:
[..]
Het feest is racistisch gemaakt juist door de groeperingen en medestanders van KOZP. Geen enkel kind in de doelgroep van het feest weet wat racisme isquote:Op donderdag 15 februari 2024 15:38 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Niet alles natuurlijk.
Maar blijkbaar mag je het beestje niet bij de naam noemen. Daar kunnen sommigen niet tegen.
Dat ze het niet weten doet er niet toe. Je kunt ook fout bezig zijn zonder het te weten.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 17:46 schreef sanger het volgende:
[..]
Het feest is racistisch gemaakt juist door de groeperingen en medestanders van KOZP. Geen enkel kind in de doelgroep van het feest weet wat racisme is
Zonder politiebescherming zouden die demonstranten zwaar gewond in het ziekenhuis liggen door die hooligans, terwijl ze gewoon gebruik maken van hun demonstratierecht en vreedzaam met hun borden bij intochten hebben gestaan.quote:Op donderdag 15 februari 2024 18:21 schreef prunus het volgende:
[..]
Zwarte Piet is nooit fout geweest.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 17:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat ze het niet weten doet er niet toe. Je kunt ook fout bezig zijn zonder het te weten.
Die ouders zijn gewoon bewust of onbewust hun kinderen aan het besmeuren met dat feest in de oude vorm.
quote:Op woensdag 14 februari 2024 16:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Antiracismeorganisatie Racismeorganisatie Nederland Wordt Beter, de organisatie achter Kick Out Zwarte Piet (KOZP)
Kortzichtige gedachte. Helaas.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 17:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat ze het niet weten doet er niet toe. Je kunt ook fout bezig zijn zonder het te weten.
Die ouders zijn gewoon bewust of onbewust hun kinderen aan het besmeuren met dat feest in de oude vorm.
Zou 't akwasi zijn? @Zipportalquote:Op woensdag 14 februari 2024 16:10 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor ... idioten die zich dom gedragen, zich raar verkleden en om helemaal niks een opstand gaan lopen te maken en heel erg 'boos zijn, is toch een beetje tot nederlandse cultuur geworden.
Dat kun je niet zomaar verder aan de kinderen overlaten
Stemmings-beeld:
[ afbeelding ]
Geinternaliseerd racisme heeft geen enkele valide wetenschappelijke basis. Onderzoeken die hierover zijn geweest hebben en geen interbeoordelaarvaliditeit en testen die dit moeten aantonen kunnen zelfs per dag veranderen en voorspellen geen enkel gedrag van de testpersonen. Ondanks dit worden ze nog steeds aangehaald en opgelegd bij diversiteitslessen en zo.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 17:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Volgens mij begon die Havertong er als 1e over.quote:Op donderdag 15 februari 2024 17:38 schreef havanagila het volgende:
Kan iemand zich nog herinneren hoe de zwarte piet discussie op gang is gekomen?
Twitter zette het op de frontpage en toen had "heel Nederland" het er over.......
Melis Stoke in 1930:quote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Volgens mij begon die Havertong er als 1e over.
Uit het Paas-neger-nummer van De Groene Amsterdammer, 19 april 1930..quote:‘En het behoeft nimmer tot verwezenlijking te komen wanneer ge tijdig van uwe dwalingen mocht terugkeeren, door den neger, een eervoller plaats in uwe belangstelling in te ruimen. En aangezien elk opvoedingssysteem zich richt op een komende generatie, moet u met de kinderen beginnen, door bijvoorbeeld op 5 december a.s. een zwarten Sinterklaas te laten optreden, gediend door een wit knechtje…’
Of, en dat kan ook, je behandelt iedereen gewoon met fatsoen. Zonder alles eerst door een kleurtjeslens te bekijken.quote:Op donderdag 15 februari 2024 15:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ach dan kunnen we ze net zo goed als derderangburgers behandelen of zelfs vervolgen zoals sommige lieden willen. Prima, die redden zich wel.
En dat is dus waar ik een schijthekel aan heb. Types die even komen verkondigen dat mensen 'onbewust' kwade dingen in gedachten hebben of doen.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 17:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Niemand kan gedachtes lezen, ik doel natuurlijk op daden.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 19:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En dat is dus waar ik een schijthekel aan heb. Types die even komen verkondigen dat mensen 'onbewust' kwade dingen in gedachten hebben of doen.
Moet je eens mee stoppen.
Oh dat weet ik, dat ik daar niet over ga.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 19:30 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Niemand kan gedachtes lezen, ik doel natuurlijk op daden.
Dat vetgedrukte? Daar ga jij niet over.
Als je Naomie bedoeld, die zal vast wel ergens anders over blijven zeiken.quote:
Zoals al door anderen is aangegeven is er al lang verzet geweest tegen Zwarte Piet en de vermeende connectie met slavernij, kolonialisme, blackface en racisme. Het huidige activisme met als voornaamste gezicht KOZP en Afriyie is ontstaan als kunstproject waarvan (kunstenaar) Raul Balai (eind 2010) de initiator is geweest. Hij heeft in januari 2011 een aantal gelijkgestemden bij elkaar getrommeld en vanuit die sessie is het huidige activisme ontstaan. Quinsy Gario heeft de term 'Zwarte Piet is racisme' bedacht en samen met Jerry Afriyie zijn ze met deze activistische kreet op een t-shirt rond gaan lopen op het Keti Koti festival in 2011 (1 juli), en later dat jaar tijdens de nationale Sinterklaas intocht in Dordrecht (12 november).quote:Op donderdag 15 februari 2024 17:38 schreef havanagila het volgende:
Kan iemand zich nog herinneren hoe de zwarte piet discussie op gang is gekomen?
Twitter zette het op de frontpage en toen had "heel Nederland" het er over.......
Niks mis met het woord 'neger'.quote:
Black history month is ook wel lichtelijk overdreven moet ik zeggen.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 09:47 schreef FlippingCoin het volgende:
Wel toevallig, Israël is in oorlog, en de black history month en kozp is ineens beide geen hot topic meer.
Zeker, maar raar dat je er dit jaar bijna niks van meekrijgt itt eerdere jaren.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 15:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Black history month is ook wel lichtelijk overdreven moet ik zeggen.
Behalve als je niet blank bent, dan mag je het woord prima gebruiken. In bepaalde kringen is dat zelfs heel gewoon (rapscene bv). En dan bedoelen ze het veelal als de Amerikaanse variant oftewel wat in NL vertaald zou worden als nikker.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 11:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Niks mis met het woord 'neger'.
Het heeft pas een negatieve betekenis gekregen toen negers zelf het gingen duiden als het Amerikaanse 'nigger', wat wel een scheldwoord is. 'Neger' is Nederlands voor 'negro', niet voor 'nigger', daar hebben we 'nikker' voor.
Dus, toen mocht 'neger' ineens niet meer
Neger mag nog steeds net als zwarte pietquote:Op zaterdag 17 februari 2024 11:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Het heeft pas een negatieve betekenis gekregen toen negers zelf het gingen duiden als het Amerikaanse 'nigger', wat wel een scheldwoord is. 'Neger' is Nederlands voor 'negro', niet voor 'nigger', daar hebben we 'nikker' voor.
Dus, toen mocht 'neger' ineens niet meer en 'zwarte' klonk ook al negatief. Dus werd het 'mensen van kleur'. En dat is dus grote onzin. Alsof blanken geen kleur hebben.
Oh, ja, ze worden 'witten' genoemd en dat mag, volgens hen, maar 'zwarten' is dan weer racistisch.
Er zijn blanken, Chinezen, Indianen, Negers, Eskimo's.... Dat sommigen worden aangeduid bij huidskleur ligt denk ik aan het wijdverspreid zijn van die volkeren.
Chinezen wonen hoofdzakelijk in China of komen er vandaan. Zij zijn wat geelbruin van uiterlijk.
Indianen is eigenlijk een naam die gegeven is aan oorspronkelijke bewoners van Amerika omdat de ontdekkingsreizigers dachten dat ze in India waren. Anyway, zij zijn wat roodbruin van uiterlijk.
Eskimo's zijn wat bleekjes, eigenlijk heten ze Inuit en ook zij wonen op een specifieke plek. Zijn wat bleek.
Tja en zowel blanken als negers wonen over de hele wereld. Dus het zou raar zijn om hun Europeanen en Afrikanen te noemen. Dat dekt de lading allang niet meer.
Overigens zijn al deze volkeren mensen van kleur.
Dat hele kleurgedoe is een Noord- en Zuid-Amerikaans dingetje omdat het gemengde samenlevingen zijn waar etnische afkomst niet veel meer zegt. Mensen kunnen voorouders uit vele landen hebben, als ze al weten waar die vandaan komen. De rest van de wereld kijkt gewoon naar etnische afkomst.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 11:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus, toen mocht 'neger' ineens niet meer en 'zwarte' klonk ook al negatief. Dus werd het 'mensen van kleur'. En dat is dus grote onzin. Alsof blanken geen kleur hebben.
Oh, ja, ze worden 'witten' genoemd en dat mag, volgens hen, maar 'zwarten' is dan weer racistisch.
Er zijn blanken, Chinezen, Indianen, Negers, Eskimo's.... Dat sommigen worden aangeduid bij huidskleur ligt denk ik aan het wijdverspreid zijn van die volkeren.
Chinezen wonen hoofdzakelijk in China of komen er vandaan. Zij zijn wat geelbruin van uiterlijk.
Indianen is eigenlijk een naam die gegeven is aan oorspronkelijke bewoners van Amerika omdat de ontdekkingsreizigers dachten dat ze in India waren. Anyway, zij zijn wat roodbruin van uiterlijk.
Eskimo's zijn wat bleekjes, eigenlijk heten ze Inuit en ook zij wonen op een specifieke plek. Zijn wat bleek.
Tja en zowel blanken als negers wonen over de hele wereld. Dus het zou raar zijn om hun Europeanen en Afrikanen te noemen. Dat dekt de lading allang niet meer.
Overigens zijn al deze volkeren mensen van kleur.
Helemaal mee eens. Komt ook wel doordat veel, hoofdzakelijk blanke families door de jaren hoger opgeleid zijn dan zwarte. Hierdoor ontstaan achterstandsbuurten waar het al moeilijk is om uit te komen. Dat leidt weer tot bendevorming. Gevolg klasseverschil. De zwarte voelt zich gediscrimineerd en geeft de blanke daar de schuld van.quote:Op zondag 18 februari 2024 12:06 schreef Havermout2 het volgende:
In Nederland wordt pas een paar jaar krampachtig gedaan over kleur en dat wijt ik toch echt aan het overwaaien via socials uit de VS.
quote:Burgemeester roept op KOZP-demonstranten geen aandacht te geven: ‘Ga met de rug naar hen toe staan’
Burgemeester Bouke Arends roept Westlanders op om demonstranten van Kick Out Zwarte Piet (KOZP) te negeren als zij weer in Westland komen demonstreren bij een intocht van Sinterklaas. „En met de rug naar hen toe te gaan staan. Geen aandacht aan hen te besteden.’’
Want dat is volgens hem het enige wat KOZP wil. Hij wijst in dit verband op een voorbeeld in Groningen, waar een soortgelijke intocht rustig verliep omdat er daar geen tegenactie aanwezig was.
https://www.ad.nl/westlan(...)-toe-staan~a8e2f642/
Hij heeft gemist dat KOZP niet meer bestaat?quote:
Domme debiele cultuur die overgewaaid is uit amerikaquote:Op woensdag 14 februari 2024 16:10 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor ... idioten die zich dom gedragen, zich raar verkleden en om helemaal niks een opstand gaan lopen te maken en heel erg 'boos zijn, is toch een beetje tot nederlandse cultuur geworden.
Dat kun je niet zomaar verder aan de kinderen overlaten
Stemmings-beeld:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:15 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Zijn er signalen dat deze opgeheven club weer komt protesteren dan?
Ze gaan nog door tot 5 december 2025 omdat hun subsidie aan het einde van dat jaar stopt. Hun 'afscheidstournee' duurt dus nog 2 jaar en KOZP zal ongetwijfeld met een klapper afscheid willen nemen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:17 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hij heeft gemist dat KOZP niet meer bestaat?
Leuk!quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
Ze gaan nog door tot 5 december 2025 omdat hun subsidie aan het einde van dat jaar stopt. Hun 'afscheidstournee' duurt dus nog 2 jaar en KOZP zal ongetwijfeld met een klapper afscheid willen nemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |