abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212425224
Kick Out Zwarte Piet houdt ermee op: ‘Geven het stokje door aan de samenleving’

Antiracismeorganisatie Nederland Wordt Beter, de organisatie achter Kick Out Zwarte Piet (KOZP), houdt er op 5 december 2025 mee op. De organisatie kondigt een actiebijeenkomst aan op 9 maart in Amsterdam, ‘om de laatste push te geven die nodig is om onze doelen te behalen’.

Volgens voorman Jerry Afriyie was het al sinds de oprichting in 2010 het plan om in 2025 te stoppen. ,,Mensen die ons voorgingen in de strijd tegen racisme en niet zo’n einddatum stelden, raakten opgebrand.” Naast een einddatum stelde de stichting ook drie doelen om in vijftien jaar te behalen: meer educatie en bewustwording over (de gevolgen van) het Nederlandse slavernijverleden; een nationale herdenkingsdag voor de afschaffing van de slavernij, op 1 juli, en dat de racistische karikatuur Zwarte Piet uit de openbare ruimte verdwijnt.

Terugkijkend vindt Afriyie dat er veel vooruitgang is geboekt. ,,In 2010 kon je makkelijker met racisme wegkomen dan nu. Toen ging 99 procent van het land voorbij aan de slavernijherdenking op 1 juli, nu hebben we een live-uitzending.” De organisatie zegt bij de doelen realistisch te zijn geweest. ,,We hebben nooit gezegd dat we binnen vijftien jaar racisme uit de samenleving weg wilden krijgen. We wilden een stimulans zijn voor mensen om een anti-racistische houding aan te nemen.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)amenleving~a3dfb89c/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_212425248
slim, decentraliseren iedereen demonstreert voor zichzelf en kunnen ze gewoon hun ding blijven doen :')

[ Bericht 60% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2024 16:03:45 ]
pi_212425257
Mooi, kunnen we nu gewoon roetveegpieten doen en het feest terug geven aan de kinderen? De kinderen die het worst vinden hoe Piet er uit ziet?
pi_212425258
quote:
84s.gif Op woensdag 14 februari 2024 16:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De organisatie zegt bij de doelen realistisch te zijn geweest.
Las racistisch.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  woensdag 14 februari 2024 @ 16:10:13 #5
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212425335
quote:
84s.gif Op woensdag 14 februari 2024 16:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
meer educatie en bewustwording over (de gevolgen van) het Nederlandse slavernijverleden; een nationale herdenkingsdag voor de afschaffing van de slavernij, op 1 juli, en dat de racistische karikatuur Zwarte Piet uit de openbare ruimte verdwijnt.

Op een paar achtergestelde dorpen na hebben ze die doelen bereikt.
Goed gedaan.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_212425341
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 16:03 schreef Questular het volgende:
Mooi, kunnen we nu gewoon roetveegpieten doen en het feest terug geven aan de kinderen? De kinderen die het worst vinden hoe Piet er uit ziet?
Ik weet niet hoor ... idioten die zich dom gedragen, zich raar verkleden en om helemaal niks een opstand gaan lopen te maken en heel erg 'boos zijn, is toch een beetje tot nederlandse cultuur geworden.
Dat kun je niet zomaar verder aan de kinderen overlaten

Stemmings-beeld:
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 14 februari 2024 @ 16:15:17 #7
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_212425387
Moet hij weten.
pi_212425412
Trudolf zal morgen wel een dag vrij nemen :P
Heel veel sambal
pi_212425440
quote:
14s.gif Op woensdag 14 februari 2024 16:10 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Goed gedaan.
Zou me niets verbazen als een hoop gemeenten gewoon weer roetveegpieten of zelfs zwarte pieten gaan inzetten nu de dreiging van ontregeling door dat debiele volk weg is.
  Forum Admin woensdag 14 februari 2024 @ 16:19:16 #10
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212425444
Ergens netjes dat ze zelf een einddatum hebben gesteld en zich daar ook aan willen houden. Dat gezegd hebbende kan ik er ook geen traan om laten want deze mensen hebben meer kwaad dan goed gedaan imo
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 14 februari 2024 @ 16:21:23 #11
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_212425477
Dit is dan nog ~2 jaar te laat wat mij betreft
Want het wetboek ken ik ook
pi_212425659
Zonde. Waar moeten al die schuimbekkende tokkies zich nu druk over maken op Feesboek?
U MAD?
pi_212425756
Opmerkelijk dat ze er mee stoppen want volgens rechts genuanceerd Nederland verdiende deze gasten elk jaar een fortuin aan subsidies en andere inkomsten.
pi_212425768
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 16:38 schreef de_boswachter het volgende:
Zonde. Waar moeten al die schuimbekkende tokkies zich nu druk over maken op Feesboek?
Ze zullen vast wel een nieuw doelwit vinden om over te schuimbekken na zwarte piet.
pi_212425788
quote:

[..]
Goed gedaan.
:')

Tolerante dorpen zonder rubberen robbie's die gewoon mensen laten zijn zoals ze zijn bedoel je.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_212425803
Mooi dat ze stoppen. Kunnen we weer veilig een feest organiseren voor kinderen zonder opruiend crimineel racistisch schreeuwend huiltuig.

Mooi man, net goed.
1947-2016
  woensdag 14 februari 2024 @ 17:01:17 #17
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_212425908
Opgeflikkerd staat netjes :W
pi_212425963
Ik moet eerlijk bekennen dat hun doel wmb wel is geslaagd. Juist doordat alle voorstanders donkere mensen als Zwarte piet of zeurpiet gingen benoemen besefte ik dat er weldegelijk een racistisch element in zat. Toen ik met een vriend van mij door de stad liep en hij werd aangesproken door een tokkie kind als Zwarte piet en zijn aso moeder dat kind niet corrigeerde was voor mij de maat vol.

Los daarvan zijn Jerry Afriye, Akwasi en die hele kliek een stel vermoeiende racisme roepers. Alleen die foto in de OP al waarin ze ala de Black Panthers met hun pakkies en de vuisten in de lucht staan is gewoon lachwekkend en treurig. Want het verhaal zoals het systeem in Amerika is qua segregatie is totaal maar dan ook totaal niet toepasbaar op Nederland. Hoe graag ze ook zouden willen.
  woensdag 14 februari 2024 @ 17:13:25 #19
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_212426014
Het feest is inderdaad kapot nu.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_212426065
Mooi. Kan zwarte Piet ook weer terug, zoals het hoort. Helaas moeten we nog ruim 1,5 jaar wachten tot dit racisten clubje opgerot is.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  woensdag 14 februari 2024 @ 17:21:32 #21
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_212426125
Die groep heeft meer kwaad dan goed gedaan. Nou, gefeliciteerd.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_212426144
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 17:07 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik moet eerlijk bekennen dat hun doel wmb wel is geslaagd. Juist doordat alle voorstanders donkere mensen als Zwarte piet of zeurpiet gingen benoemen besefte ik dat er weldegelijk een racistisch element in zat. Toen ik met een vriend van mij door de stad liep en hij werd aangesproken door een tokkie kind als Zwarte piet en zijn aso moeder dat kind niet corrigeerde was voor mij de maat vol.
(...)
Dat ligt aan die tokkie ouders, niet aan het kinderfeest an sich.

Wie racisme ziet in een kinderfeest is niet goed bij zn leest.
1947-2016
pi_212426235
Mooi, ze verdienen felicitaties omdat hun doelen grotendeels behaald zijn. Te beschamend voor woorden hoe agressief deze protestgroep bij tijd en wijle is benaderd, en hoe dat is gedoogd. Zou bijna een parlementaire enquete waard zijn.
Jesus saves but death prevails.
pi_212426295
quote:
....Juist doordat alle voorstanders donkere mensen als Zwarte piet of zeurpiet gingen benoemen ...
Alle??? :')

Ja, met zulk geframe heeft de grote groep voorstanders die zich niet racistisch uitlaat geen schijn van kans meer he. Je kan er gerust van uitgaan dat het (zich racistisch uitlatende) tokkievolk maar een gering percentage van de voorstanders uitmaakt.

Alle....man, man. :R
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_212426410
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 17:37 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ja, met zulk geframe heeft de grote groep voorstanders die zich niet racistisch uitlaat geen schijn van kans meer he. Je kan er gerust van uitgaan dat het (zich racistisch uitlatende) tokkievolk maar een gering percentage van de voorstanders uitmaakt.

En als je als een debiel tegen een groep gaat trappen en hen allemaal racisten noemt (en nog vele andere grove dingen), kun je soortgelijk getrap terug verwachten, ook van mensen die niet racistisch zijn. Koekje van eigen deeg en dergelijken.
pi_212426843
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 17:31 schreef Shivo het volgende:
Te beschamend voor woorden hoe agressief deze protestgroep bij tijd en wijle is benaderd, en hoe dat is gedoogd. Zou bijna een parlementaire enquete waard zijn.
Je bedoeld zoals een koninklijk lintje voor het schreeuwen tegen zwarte pieten en 2x geen strafvervolging door het OM bij overduidelijke misdrijven?
  woensdag 14 februari 2024 @ 18:23:36 #27
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212426871
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 16:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Tolerante dorpen zonder rubberen robbie's die gewoon mensen laten zijn zoals ze zijn bedoel je.
Leg me geen woorden in de mond Henk.
  woensdag 14 februari 2024 @ 18:24:31 #28
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212426878
quote:
e beschamend voor woorden hoe agressief deze protestgroep bij tijd en wijle is benaderd, en hoe dat is gedoogd
Vooral dat laatste was schandalig.
pi_212426926
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 17:37 schreef Montagui het volgende:

[..]

Klopt, alle was teveel van het goede. I stand corrected.
  woensdag 14 februari 2024 @ 18:42:06 #30
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212427013
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 18:24 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Vooral dat laatste was schandalig.
Je oogst wat je zaait. Kopschoppen op zwarte pieten? Ben je niet goed bij je hoofd.

Hoop dat deze kneuzen zich voortaan constructief bezig houden met hun stokpaardje racisme. Zonder vermeend racisme waren het maar nobody's.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Moderator / Redactie FP woensdag 14 februari 2024 @ 18:44:15 #31
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_212427030
Goed nieuws *O*
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 14 februari 2024 @ 18:46:58 #32
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_212427052
ok top, dan kunnen ze nu weer uit de uitkering en een baan gaan zoeken.
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_212427066
Eindelijk, racistenclubje
  Trouwste user 2022 woensdag 14 februari 2024 @ 18:54:07 #34
7889 tong80
Spleenheup
pi_212427128
Het is Tong en tong80, FOK! en geen fok, en zwarte piet.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_212427153
Het overgewaaide zwart supremacy uit Amerika blijft levensgevaarlijk. Je ziet hoe dat tot blinde haat leidt in Amerika.
pi_212427232
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 17:46 schreef ToT het volgende:

[..]
En als je als een debiel tegen een groep gaat trappen en hen allemaal racisten noemt (en nog vele andere grove dingen), kun je soortgelijk getrap terug verwachten, ook van mensen die niet racistisch zijn. Koekje van eigen deeg en dergelijken.
Voor woke bestaat dat niet; mensen, of in ieder geval blanken, zijn per definitie racistisch.

Lees ook dit fenomenale artikel op Joop:

https://www.bnnvara.nl/jo(...)ind-naar-kleurbewust

Niet kleurenblindheid, maar juist weer kleur zien, daar gaat het over bij clubjes als KOZP en hun 'progressieve' meelopers. Alles waar een Martin Luther King en Nelson Mandela voor geijverd hebben kan bij het grof vuil; alles moet en zal juist door de lens van huidskleur bekeken worden. Weer in hokjes gaan denken. Weer mensen opdelen in categorieën, met bijbehorende dader- dan wel slachtofferrol. En useful 'witte' woke adepten krijgen er geen genoeg van, met hun post-moderne, seculiere vorm van erfzonde.

En uiteraard zit daar ook weer een heel bataljon subsidieslurpende 'diversiteitsexperts' achter. Of Henk en Ingrid even op bewustwordingscursus willen om hun privileges en ingebakken superioriteitsgevoelens te leren kennen, liefst een Nzume of Wekker als gespreksleider.

Er moet en zal over RAS gesproken worden. Liefst 24 uur per dag.

Over racistisch gesproken...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212427265
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Voor woke bestaat dat niet; mensen, of in ieder geval blanken, zijn per definitie racistisch.

Lees ook dit fenomenale artikel op Joop:

https://www.bnnvara.nl/jo(...)ind-naar-kleurbewust

Niet kleurenblindheid, maar juist weer kleur zien, daar gaat het over bij clubjes als KOZP en hun 'progressieve' meelopers. Alles waar een Martin Luther King en Nelson Mandela voor geijverd hebben kan bij het grof vuil; alles moet en zal juist door de lens van huidskleur bekeken worden. Weer in hokjes gaan denken. Weer mensen opdelen in categorieën, met bijbehorende dader- dan wel slachtofferrol.

En uiteraard zit daar ook weer een heel bataljon subsidieslurpende 'diversiteitsexperts' achter. Of Henk en Ingrid even op bewustwordingscursus willen om hun privileges en ingebakken superioriteitsgevoelens te leren kennen, liefst een Nzume of Wekker als gespreksleider.

Er moet en zal over RAS gesproken worden. Liefst 24 uur per dag.

Over racistisch gesproken...
Echt ja! :X Dit absoluut!
pi_212427286
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:07 schreef ToT het volgende:

[..]
Echt ja! :X Dit absoluut!
Woke en extreem-rechts verschilt dan ook niet in denkwijze.

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 14 februari 2024 @ 19:13:37 #39
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212427326
quote:
Kastracisten zijn inderdaad mooi uit de kast gekomen.
Verkiezingsuitslag is ook een mooi voorbeeld daar van.
pi_212427423
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:13 schreef Harvest89 het volgende:

Zucht....

Ja hoor, écht alle PVV-stemmers zijn ook racisten in de ogen van fe linkse deugneuzen...

Slecht tegen je verlies kunnen noemen we dat gewoon..

pi_212427456
quote:

[..]
Woke discipelen blijven niet eens in de kast, die pronken met hun racisme.

En daar staan types als jij nog voor te klappen ook. "Goed bezig".

Lol.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 14 februari 2024 @ 19:24:01 #42
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212427476
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:20 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Zucht....

Ja hoor, écht alle PVV-stemmers zijn ook racisten in de ogen van fe linkse deugneuzen...

Slecht tegen je verlies kunnen noemen we dat gewoon..

Niet alle.

Maar een deel is wel degelijk zwaar racistisch. Ze willen alleen niet zo genoemd worden.
pi_212427484
quote:
10s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:24 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Niet alle.

Maar een deel is wel degelijk zwaar racistisch. Ze willen alleen niet zo genoemd worden.
Nog een overeenkomst met woke.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212427528
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Woke en extreem-rechts verschilt dan ook niet in denkwijze.

Beetje als:

en:

Maar idd erg goed! :Y
pi_212427532
quote:

[..]
Niet alle.

Maar een deel is wel degelijk zwaar racistisch.
Ze zullen er vast zijn.
Maar uiteindelijk zal het wel meevallen. 2,5 Miljoen stemmen. Ik denk dat dat "zware" een kleine minderheid treft hoor.
pi_212427602
quote:
De woke pyramide van slachtofferschap.

In de top staat huidskleur.

Daar draait alles om.

Niets doet een 'progressief' meer schudden van angst dan 'racist' genoemd te worden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 14 februari 2024 @ 19:36:06 #47
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212427678
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:28 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ze zullen er vast zijn.
Maar uiteindelijk zal het wel meevallen. 2,5 Miljoen stemmen. Ik denk dat dat "zware" een kleine minderheid treft hoor.
Ik denk dat het niet meevalt. Of het ligt aan de regio waar je zit. De haat tegen buitenlanders zit al jaren diep waar ik vandaan kom.
pi_212427695
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:36 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik denk dat het niet meevalt. Of het ligt aan de regio waar je zit. De haat tegen buitenlanders zit al jaren diep waar ik vandaan kom.
Wat is de oplossing?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212427732
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat is de oplossing?
Alle blanken naar Weiteveen verhuizen?
pi_212427743
Gekheid natuurlijk, maar mentaliteit moet heel langzaam veranderen. En dat zal op en neer gaan naar aanleiding van ervaringen.
pi_212427768
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:39 schreef ToT het volgende:
Gekheid natuurlijk, maar mentaliteit moet heel langzaam veranderen. En dat zal op en neer gaan naar aanleiding van ervaringen.
Wat niet werkt: a priori mensen al wegzetten ALS racisten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212427783
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat niet werkt: a priori mensen al wegzetten ALS racisten.
Precies, zoals ik al zei: KOZP ziet alle feestvierende mensen als racisten en werpt allerlei akelige verwensingen naar hun hoofden, en dan krijg je dus datzelfde terug, met nog wat bonus er bovenop.
  woensdag 14 februari 2024 @ 19:44:57 #53
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212427840
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat is de oplossing?
Ik ben wit, hetero, en niet arm.
Dus ik schud mijzelf maar een whiskey in.
Dat hele volksstammen op halve fascisten stemmen is verder niet mijn probleem. Ik zeg er alleen wat van.
pi_212427846
quote:
10s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:44 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat hele volksstammen op halve fascisten stemmen is verder niet mijn probleem. Ik zeg er alleen wat van.
Ach jee, je hebt privilege. :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212427916
quote:
10s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:44 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Oef, gebruik je wel factor 50 in de zon?

Als kind was ik wel erg bleek, maar echt wit? Ik kan me niet voorstellen hoe akelig dat moet zijn, zeg! -O-
  woensdag 14 februari 2024 @ 19:51:19 #56
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212427941
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ach jee, je hebt privilege. :')
Ik vermoed dat ik er persoonlijk niet veel last van ga hebben.
Mensen met een andere afkomst, en/of de economisch zwakkeren waarschijnlijk wel.
pi_212428131
Ik ben benieuwd waar ze zich nu weer op gaan richten.
pi_212428312
quote:
11s.gif Op woensdag 14 februari 2024 16:46 schreef opgebaarde het volgende:
Opmerkelijk dat ze er mee stoppen want volgens rechts genuanceerd Nederland verdiende deze gasten elk jaar een fortuin aan subsidies en andere inkomsten.
Geld is binnen
pi_212428445
Stopt de subsidie soms per 1-1-2026?
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  woensdag 14 februari 2024 @ 20:49:55 #60
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_212428852
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 16:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Zou me niets verbazen als een hoop gemeenten gewoon weer roetveegpieten of zelfs zwarte pieten gaan inzetten nu de dreiging van ontregeling door dat debiele volk weg is.
Inderdaad, zwarte piet weer terug.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_212429420
Hahaha Geertje komt eraan 8} 8} oO/ oO/ ^p^ ^p^
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_212429663
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 20:01 schreef Jacy-Jacy het volgende:
Ik ben benieuwd waar ze zich nu weer op gaan richten.
KOTJ
  woensdag 14 februari 2024 @ 22:03:55 #63
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_212429798
quote:

[..]
Ga je nog een keer excuses maken aan de slachtoffers van je potenram praktijken van vroeger? Ik weet zeker dat 99% van de mensen die jij als racist bestempeld een fatsoenlijker mens is dan jij.

Jij bent echt het prototype van een persoon met psychopathische trekjes. Je hebt alleen je naziverleden verruild voor een ander groepje waarmee je je haat naar anderen kan uitten. 80% van Nederland achterlijke boeren noemen omdat ze niet in de randstad wonen. Je hebt gewoon de ene haat voor andere haat ingeruild. :')
pi_212429818
Heel mooi nieuws, ze zullen niet gemist worden
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_212429876
quote:
11s.gif Op woensdag 14 februari 2024 16:46 schreef opgebaarde het volgende:
Ze zien de bui al hangen natuurlijk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 14 februari 2024 @ 22:24:41 #66
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212430004
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 22:03 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Ga je nog een keer excuses maken aan de slachtoffers van je potenram praktijken van vroeger? Ik weet zeker dat 99% van de mensen die jij als racist bestempeld een fatsoenlijker mens is dan jij.

Jij bent echt het prototype van een persoon met psychopathische trekjes. Je hebt alleen je naziverleden verruild voor een ander groepje waarmee je je haat naar anderen kan uitten. 80% van Nederland achterlijke boeren noemen omdat ze niet in de randstad wonen. Je hebt gewoon de ene haat voor andere haat ingeruild. :')
Dat waren willekeurige gasten, ik heb geen idee wat hun namen zijn joh.
Maar omdat ik vroeger ontspoorde, mag ik nu geen mening meer hebben? Gaat niet gebeuren.

Ik noem achterlijke boeren achterlijke boeren niet omdat ze niet uit de randstad komen maar omdat ze zich gedragen als achterlijke boeren.
  woensdag 14 februari 2024 @ 22:32:01 #67
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_212430080
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 22:24 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat waren willekeurige gasten, ik heb geen idee wat hun namen zijn joh.
Maar omdat ik vroeger ontspoorde, mag ik nu geen mening meer hebben? Gaat niet gebeuren.

Ik noem achterlijke boeren achterlijke boeren niet omdat ze niet uit de randstad komen maar omdat ze zich gedragen als achterlijke boeren.
Je mag best een mening hebben, ik zeg alleen dat meer dan 99% van de mensen fatsoenlijker is dan jij, ook de mensen die in jouw ogen een racist zijn. Die hebben niet voor de "lol" mensen in elkaar getrimd.

En ik ben niet zo goed met de zoekfunctie maar nog niet zolang geleden noemde je weldegelijk iedereen buiten Amsterdam/de Randstad domme boeren zonder aanzien des persoons.
  woensdag 14 februari 2024 @ 22:36:48 #68
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212430126
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 22:32 schreef RealistAtheist het volgende:
Je mag best een mening hebben, ik zeg alleen dat meer dan 99% van de mensen fatsoenlijker is dan jij
Domme claim.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 22:32 schreef RealistAtheist het volgende:
En ik ben niet zo goed met de zoekfunctie maar nog niet zolang geleden noemde je weldegelijk iedereen buiten Amsterdam/de Randstad domme boeren zonder aanzien des persoons.
Ik zie weinig stedelingen trekkerterreur veroorzaken.
  Forum Admin woensdag 14 februari 2024 @ 22:39:22 #69
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212430158
Het mag wel wat minder persoonlijk
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_212430188
Mooi.

Gaan ze nu dan een baan zoeken?
  woensdag 14 februari 2024 @ 22:44:36 #71
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_212430218
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 22:36 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Domme claim.
[..]
Ik zie weinig stedelingen trekkerterreur veroorzaken.
Want buiten de randstad wonen alleen maar boeren natuurlijk. :') vrijwel alle mensen in mijn omgeving vinden boeren zeikerds wie veel te lang de hand boven het hoofd gehouden is.

En over die claim. Jij vindt het wel fatsoenlijk om mensen voor de "lol" in elkaar te slaan? En dan ook nog meerdere keren. Dan ben je echt ziek in je hoofd. En 99% van de mensen zou dat nooit doen dus die vind ik fatsoenlijker dan jou.
  woensdag 14 februari 2024 @ 22:50:14 #72
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212430276
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 22:44 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Want buiten de randstad wonen alleen maar boeren natuurlijk. :') vrijwel alle mensen in mijn omgeving vinden boeren zeikerds wie veel te lang de hand boven het hoofd gehouden is.

En over die claim. Jij vindt het wel fatsoenlijk om mensen voor de "lol" in elkaar te slaan? En dan ook nog meerdere keren. Dan ben je echt ziek in je hoofd. En 99% van de mensen zou dat nooit doen dus die vind ik fatsoenlijker dan jou.
Niet vindt maar vond.

Maar goed dit is offtopic. Ik heb blijkbaar een gevoelige snaar bij je geraakt met mijn eerdere post, dat is niet mijn probleem.

Ik heb mijn mening gegeven. Er is altijd een groot electoraal gat geweest voor mensen met racistische sentimenten, en een rechtse volkspopulist maakt daar gulzig gebruik van.
pi_212430291
quote:

[..]
Goed gedaan.
Ja, vind het ook goed 😊! Knap gedaan eigenlijk en die dorpen die blijven toch wel achterlopen. Doe je weinig aan. Behalve tijd..
pi_212430351
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:42 schreef ToT het volgende:

[..]
Precies, zoals ik al zei: KOZP ziet alle feestvierende mensen als racisten en werpt allerlei akelige verwensingen naar hun hoofden, en dan krijg je dus datzelfde terug, met nog wat bonus er bovenop.
Akelige verwensingen? Volgens mij zijn het voornamelijk de tokkies die wegen blokkeren en met eieren etc gooien naar de Kozp activisten die met akelige verwensingen komen.
pi_212430476
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 18:23 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Leg me geen woorden in de mond Henk.
Kap met dorpen achtergesteld te noemen omdat ze niet aan jouw mening willen voldoen.
1947-2016
pi_212430503
quote:
Mooi, ze verdienen felicitaties omdat hun doelen grotendeels behaald zijn. Te beschamend voor woorden hoe agressief deze protestgroep bij tijd en wijle is benaderd, en hoe dat is gedoogd. Zou bijna een parlementaire enquete waard zijn.
Actie reactie en dat krijg je er van als je 95% van de mensen weg zet als racist omdat ze niet naar je geschreeuw, geframe en getraineer willen luisteren. Ga je daarna nog harder schreeuwen, krijg je het nog harder.
1947-2016
pi_212430509
Ik geloof er overigens niks van dat ze ermee stoppen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 14 februari 2024 @ 23:28:00 #78
65846 Bocaj
47th President.
pi_212430635
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 16:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Ergens netjes dat ze zelf een einddatum hebben gesteld en zich daar ook aan willen houden. Dat gezegd hebbende kan ik er ook geen traan om laten want deze mensen hebben meer kwaad dan goed gedaan imo
Nog even volhouden dus en dan kunnen we weer normaal doen.
Zwarte piet kan dan weer of de roetveeg piet.
Dat laatste is wat realistischer, tenzij de schoorsteen echt vies is. :D
pi_212431622
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:36 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Haat? Of afkeer?
Ik vind de toenemende islamisering in NL ook zorgelijk. Bij deze figuren zit een nóg grotere groep die nóg racistischer is tegen andersgelovigen, LHBQT-mensen.
Straatbeeld verandert, en niet in positieve zin.

Of wil jij met droge ogen beweren dat bijv vrouwen in burka's werkelijk ook maar iets bijdragen aan een positieve samenleving?

Ben ik dan racistisch? Nee, want heb gewoon buitenlandse vrienden en collega's die ook nog vaak hetzelfde denken.

Er is ook nog een grijs gebied. Het is niet allemaal zwart/wit.
pi_212432369
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 23:28 schreef Bocaj het volgende:
Nog even volhouden dus en dan kunnen we weer normaal doen.
Waarom laat jij de vraag of je zelf 'normaal' doet, afhangen van anderen?

Volgens mij is het oer- en oer-dom je als een idioot te gaan gedragen en domme dingen roepen en dan als 'rechtvaardiging' daarvoor aanhalen: "jamaar, de andere zijde roept ook domme dingen"...

Zeker rondom de handelswijze rond de zwarte piet-discussie die volgens mij al sinds de jaren zeventig bestond en altijd gewoon netjes gevoerd werd, zonder een kinderfeest ermee te willen verpesten, is het vooral verschrikkelijk dat radikale idioten aan beide zijdes deze tot hun eigendom gemaakt hebben en het hele land kennelijk naar de pijpen van gasten aan extreme zijdes van d e publieke opinie-vorming ging dansen en ging toejuichen dat hun 'eigen kant' best overlastgevende handelingen mocht doen om hun mening te verbreiden.

Je ziet nu dat er sindsdien steed meer politieke thema's en publieke discussies gekenmerkt worden door een zeer kleine groep die met illegaal en overlastgevend gedrag alle aandacht naar zich toe weet te trekken:

Klimaatklevers, snelwegblokkeerders en ga zo maar door.

Hoeveel kritiek ik ook op de politiek en zker bestuurspolitiek kan hebben... ik vind de diepte die de publieke opinie en media-berichtgeving over politieke thema's op is gaan zoeken, en de schreeuwerigheid van steeds meer actie-voerders, nog veel erger dan of ik het wel of niet eens ben met een bepaald wetsvoorstel of beleidsmaatregelen.

quote:
Ik maak hier een opmerking terzijde. Soms lijkt het allemaal de schijn te hebben van een nieuwe religie; wie zondag niet meer naar de kerk gaat, gaat zaterdag in processie met de actiegroep mee. Het TV-journaal op zaterdagavond bevat voor wat zijn binnenlands gedeelte betreft vaak voor de helft van de tijd
reportages van demonstraties. En zo langzamerhand kom je tot de constatering
dat alleen de rooms-katholieken zich boven de grote rivieren nog moeten beperken tot een Stille Omgang. Het getuigenis zit ons, dames en heren, klaarblijkelijk in het bloed.
uit "Parlement tussen politieke partijen en actiegroepen" door J. Th. J. van den Berg, geschreven in 1981
(overigens een interssant leesvoer omdat de onderzoeker ook relatief goed vaststelde, al in 1981, dat zulke luidruchtige en soms ook geweldadige actie-voerders vaak helemaal niet voortkomen uit politieke groepen die _niet_ gehoord worden, maar het politiek eerder zer direkt invloedrijke groepen in parlement en ook regeringscoalties en formaties zijn)

[ Bericht 1% gewijzigd door RM-rf op 15-02-2024 10:23:09 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_212432442
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 22:56 schreef prunus het volgende:

[..]
Akelige verwensingen? Volgens mij zijn het voornamelijk de tokkies die wegen blokkeren en met eieren etc gooien naar de Kozp activisten die met akelige verwensingen komen.
Kleine als Sinterklaas verklede kindjes voor racist uitmaken enzo.... :')
pi_212432638
quote:

[..]
Niet alle.

Ja joh. Zoals Pizzakoppo@ al aangaf; tokkie kinderen en aso moeders + aso vaders ja. Die aso zijn, omdat ze aso doen. Die hou je altijd.
pi_212433254
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 22:56 schreef prunus het volgende:

[..]
Complete bullshit.

Die gasten stonden de weg te blokkeren voor kozp omdat overal waar kozp komt, het een bende is. Ze wilden een kinderfeest, geen rellen en zonder kozp blijft het een kinderfeest. Hinderlijk in de weg staan, kinderen toeschreeuwen dat het racisten zijn, openlijke geweldpleging, uitdagen. Alleen maar rottigheid.
Is kozp er niet, dan is er geen rottigheid op het feest.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 22:51 schreef prunus het volgende:

[..]
Ja, vind het ook goed 😊! Knap gedaan eigenlijk en die dorpen die blijven toch wel achterlopen. Doe je weinig aan. Behalve tijd..
Daarbij kijk jij net zo neer op 'achterlopende dorpen' als jullie denken dat mensen kijken naar gekleurde medemensen. Jullie zijn dus in de praktijk net zo discriminatoir als jullie denken dat blanken uit dorpen zijn.

Let wel, jullie zijn het. Jullie denken dat anderen zo zijn.

Dat maakt jullie zeer slechte mensen. Hypocriete slechte mensen.
1947-2016
  donderdag 15 februari 2024 @ 12:40:42 #84
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212435399
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 09:07 schreef ToT het volgende:

[..]
Kleine als Sinterklaas verklede kindjes voor racist uitmaken enzo.... :')
Ik zou niet weten waarom men hun kinderen zo nodig moest besmetten met dat racistisch feest in de oude vorm.
Maar het is nog lang geen december dus laat deze discussie maar hangen verder.
pi_212436023
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 12:40 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik zou niet weten waarom men hun kinderen zo nodig moest besmetten met dat racistisch feest in de oude vorm.
Maar het is nog lang geen december dus laat deze discussie maar hangen verder.
"Besmetten met een racistisch feest"...

Houd toch op man...

Weet je wie racisme ook heel goed in stand houden? Types als jij, die alles wat ze niet zint maar onder die grove beschuldiging plaatst.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212436176
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 10:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]

[..]
Daarbij kijk jij net zo neer op 'achterlopende dorpen' als jullie denken dat mensen kijken naar gekleurde medemensen. Jullie zijn dus in de praktijk net zo discriminatoir als jullie denken dat blanken uit dorpen zijn.

Let wel, jullie zijn het. Jullie denken dat anderen zo zijn.

Dat is het leuke aan woke 'progressievelingen'; ze zijn zelf zo intolerant als de pest.

Slecht noem ik mensen verder niet. Maar schijnheilig en beladen met kilo's boter op het hoofd zijn ze wel.

En ik durf ook best te stellen, dat juist al die blanke wokies die menen te moeten opkomen voor hun 'gekleurde broeders en zusters' zélf een behoorlijk superioriteitscomplex hebben. Alsof donkere mensen niet zonder hun deugdzaamheid, hun begrip, hun hulp zouden kunnen. Soort kindertjes die de bemoedering nodig hebben van de white savior, en die als sneeuwvlokjes dreigen weg te smelten wanneer zij, juist zij, niet voor deze inherent zwakke doelgroep (an sich al super racistisch) opkomen.

Voor de rest van de wokies reikt die diversiteit en integratie niet verder dan een keer bewust naast een donker persoon gaan zitten in de bus ("Zie mij, ik durf er gewoon naast te zitten, het is gewoon een mens, net als ik!") en thuis een Knorr Wereldgerechten maaltijd in elkaar te flansen.

[ Bericht 9% gewijzigd door EttovanBelgie op 15-02-2024 13:46:46 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212436575
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 13:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat is het leuke aan woke 'progressievelingen'; ze zijn zelf zo intolerant als de pest.

Slecht noem ik mensen verder niet. Maar schijnheilig en beladen met kilo's boter op het hoofd zijn ze wel.

En ik durf ook best te stellen, dat juist al die blanke wokies die menen te moeten opkomen voor hun 'gekleurde broeders en zusters' zélf een behoorlijk superioriteitscomplex hebben. Alsof donkere mensen niet zonder hun deugdzaamheid, hun begrip, hun hulp zouden kunnen. Soort kindertjes die de bemoedering nodig hebben van de white savior, en die als sneeuwvlokjes dreigen weg te smelten wanneer zij, juist zij, niet voor deze inherent zwakke doelgroep (an sich al super racistisch) opkomen.

Voor de rest van de wokies reikt die diversiteit en integratie niet verder dan een keer bewust naast een donker persoon gaan zitten in de bus ("Zie mij, ik durf er gewoon naast te zitten, het is gewoon een mens, net als ik!") en thuis een Knorr Wereldgerechten maaltijd in elkaar te flansen.
Ik noem ze wel slecht. Omdat ze op een schijnheilige manier zich beter willen voordoen dan een ander, maar eigenlijk inderdaad intolerant zijn als de neten.
Hypocriet, leugenachtig, achterbaks. Allemaal eigenschappen van slechte mensen.

Voor de rest spot on hoor ^O^
1947-2016
  donderdag 15 februari 2024 @ 14:22:38 #88
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_212436774
quote:
Juist doordat alle voorstanders donkere mensen als Zwarte piet of zeurpiet gingen benoemen besefte ik dat er weldegelijk een racistisch element in zat.
Is zeurpiet nu ook al racistisch? Die heb ik helemaal gemist :D
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_212436853
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:50 schreef ToT het volgende:

[..]
Oef, gebruik je wel factor 50 in de zon?

Als kind was ik wel erg bleek, maar echt wit? Ik kan me niet voorstellen hoe akelig dat moet zijn, zeg! -O-
Keer in Spanje een Engels gezin gezien aan het zwembad in het hotel, die waren echt lijkbleek, echt letterlijk bijna wit. Na een aantal dagen waren ze allemaal zo rood als een kreeft, bruin worden doen ze niet, alleen verbranden, vervolgens vervellen en dan zijn ze weer net zo wit als daarvoor. Lijkt me vreselijk als je zo'n bleke huid hebt.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_212437165
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 13:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Houd toch op man...

Weet je wie racisme ook heel goed in stand houden? Types als jij, die alles wat ze niet zint maar onder die grove beschuldiging plaatst.
Ik zag vanmorgen ook weer een filmpje over dat "black national anthem" wat ze bij American football spelen. :X Hoe hou je racisme in stand idd?

En dit filmpje is ook erg waar:

pi_212437206
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 14:26 schreef Hathor het volgende:

[..]
Keer in Spanje een Engels gezin gezien aan het zwembad in het hotel, die waren echt lijkbleek, echt letterlijk bijna wit. Na een aantal dagen waren ze allemaal zo rood als een kreeft, bruin worden doen ze niet, alleen verbranden, vervolgens vervellen en dan zijn ze weer net zo wit als daarvoor. Lijkt me vreselijk als je zo'n bleke huid hebt.
Waren het gingers? :P Volgens jouw UI verbranden ze waarschijnlijk omdat ze geen ziel hebben! ;)

Maar idd, zo wit zijn, vreselijk....
Ik ben nog steeds niet echt bruin, ben gewoon blank. :)
  donderdag 15 februari 2024 @ 14:57:17 #92
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_212437465
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 14:22 schreef sanger het volgende:

[..]
Is zeurpiet nu ook al racistisch? Die heb ik helemaal gemist :D
Door zulke onzin heb je dus geen normale discussie meer.

Alles is meteen racisme. Zo kun je dus alle kritiek wegvegen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_212437490
Mooi, kunnen ze op 6 december mee naar Spanje ^O^

'jamaar we zijn KOZP niet meer hoor!'

-'Niet volgens het grote boek van Sinterklaas' <O) 8} ~O>
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  donderdag 15 februari 2024 @ 15:38:55 #94
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212438069
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 13:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Houd toch op man...

Niet alles natuurlijk.
Maar blijkbaar mag je het beestje niet bij de naam noemen. Daar kunnen sommigen niet tegen.
  donderdag 15 februari 2024 @ 15:41:09 #95
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212438102
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 13:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
Alsof donkere mensen niet zonder hun deugdzaamheid, hun begrip, hun hulp zouden kunnen. Soort kindertjes die de bemoedering nodig hebben van de white savior, en die als sneeuwvlokjes dreigen weg te smelten wanneer zij, juist zij, niet voor deze inherent zwakke doelgroep (an sich al super racistisch) opkomen.
Ach dan kunnen we ze net zo goed als derderangburgers behandelen of zelfs vervolgen zoals sommige lieden willen. Prima, die redden zich wel.
pi_212439165
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 23:12 schreef Hathor het volgende:
Ik geloof er overigens niks van dat ze ermee stoppen.
Ze hebben nog 2 jaar om van mening te veranderen.
  donderdag 15 februari 2024 @ 17:06:33 #97
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_212439183
Dan pas?? -O-
Naja beter laat dan nooit :)
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
  donderdag 15 februari 2024 @ 17:08:05 #98
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_212439199
mooi

op tijd voor het volgende setje gestoorden

de houten paardjes idioten of zo
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_212439374
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 15:38 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Niet alles natuurlijk.
Maar blijkbaar mag je het beestje niet bij de naam noemen. Daar kunnen sommigen niet tegen.
Er zijn inderdaad mensen met een wat korter lontje als ze onterecht beschuldigd worden van racisme.
  donderdag 15 februari 2024 @ 17:24:37 #100
3542 Gia
User under construction
pi_212439458
*O* *O* *O* Zwarte Piet weer terug!! *O* *O* *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')