abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 november 2023 @ 11:34:37 #251
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211474211
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:31 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
U heeft de verkiezingsuitslag nog niet gezien?
Heel veel PVV stemmers zijn voor de mildere toon gegaan, die hadden anders nooit Wilders gestemd. Omtzigt eist dat die extremere kantjes ondubbelzinnig van tafel gaan en dat is niet meer dan een terechte opstelling.

Je kan ook net als D66 iedereen wegzetten als extreem/conservatief rechts en het daarbij laten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211474245
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:19 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Hij wil geen dubbele nationaliteiten in een kabinet en met Yesilgoz houdt het dan wel op.
[ twitter ]
Echt een visionair die Wilders, jarenlang heeft hij constructief gewerkt naar het moment waarop hij de macht kon grijpen.
pi_211474265
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:24 schreef PiyeReloaded het volgende:
Dat vind ik wel wat kortetermijndenken. Kijk alleen al naar hoe het politieke landschap veranderd is sinds Wilders zich heeft afgesplitst. Je kunt niet eeuwig blijven roepen 'zo ver komt het toch niet'. Op een gegeven moment komt het namelijk wel zo ver. Dan kijk je terug en reflecteer je 'hoe hebben we het zo ver laten komen?' en realiseer je je dat je bij iedere stap riep dat de soep vast niet zo heet gegeten wordt.
Tot op heden nog niet. En ook de partijen waarvan Wilders nu hoopt dat ze wel met hem regeren hebben al herhaaldelijk gezegd dat hij zijn anti-grondwettelijke plannetjes sowieso op zijn buik kan schrijven als er al van een mogelijke coalitie sprake gaat zijn, inclusief NEXIT geneuzel, gulden etc etc. Zeg maar 80% van zijn "programma" en speerpunten, als het niet meer is.

Tenzij Wilders met deze standpunten een absolute meerderheid in de kamer gaat krijgen zie ik geen toekomst waarin ze gerealiseerd worden. Het zijn veel te extreme standpunten. En dat weten we al jaren, en ook zijn achterban. Alleen wat minderbegaafden zullen zich daarover nog verbazen.

Rechts VVD had natuurlijk van tevoren de politieke calculatie gemaakt dat zij de verkiezingen zouden winnen en dan op rechts een rechtser kabinet konden vormen, met meer aandacht voor bijv asielzoekers en minder ervan toe te laten. Alleen liep dat iets anders en is er zelfs een kans dat ze ook bij de aankomende verkiezingen niet meer gaan herstellen van deze klap en hun oude positie waarin ze jaren domineerden definitief voorbij is. Ze maken zich helemaal ongeloofwaardig als ze in een niet rechtse coalitie gaan zitten nadat ze de vorige regering lieten vallen op een "te zacht asielbeleid". Ze zitten er niet lekker bij zeg maar.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  donderdag 30 november 2023 @ 11:38:23 #254
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_211474266
quote:
10s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:07 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
80% van de Nederlanders zal ook gratis bier willen. Gaat ook geen kabinet lukken.
De realiteit van de echte wereld is nu eenmaal net iets ingewikkelder dan de populisten je willen laten geloven.
Gratis bier is dan ook geen zaak waar de overheid zich bezig mee dient te houden. De onhoudbare asielinstroom en de daaruit voortkomende problemen dan wel weer.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Moderator donderdag 30 november 2023 @ 11:39:53 #255
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_211474288
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:37 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Echt een visionair die Wilders, jarenlang heeft hij constructief gewerkt naar het moment waarop hij de macht kon grijpen.
Onze visionair zit vanmorgen op twitter ook Omtzicht weer af te zeiken. Wat een man. _O_
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211474289
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 20:20 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Nee. Valt altijd op dat mensen nooit kijken waar partijen op stemmen met moties, maar enkel het partijprogramma lezen. Terwijl de moties laten zien waar een partij ECHT voor staat, niet een partijprogramma.
Voorlopig stemmen ze volgens mij vooral tegen moties die het leven van de gewone man en de arme zielen die in een bureaucratisch web terecht zijn gekomen fijner maken.
Foutje met uitkering? Nooit meer een uitkering. Betere bescherming voor ZZPers? Fuck you ZZPer. Schuldsanering? Je moet afgestraft en vermangeld worden. Dat soort dingen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_211474297
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:30 schreef Perox het volgende:

[..]
Je schermt hier met de term soeverein alsof dit betekent dat er buiten Nederland niets is en of er geen afspraken liggen onder andere over de verdeling van de asielopvang. Ik snap niet helemaal waarom.
Omdat het de kern raakt waar de zienswijzen uit elkaar lopen. Ik zie internationale afspraken namelijk als ondergeschikt aan de vrijheid van een land om haar eigen beleid te voeren. En het vermogen om zelf te bepalen wie toegelaten wordt is natuurlijk bij uitstek iets dat direct samenhangt met soevereiniteit.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  donderdag 30 november 2023 @ 11:43:11 #258
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211474327
Uiteindelijk komt dat rechtse kabinet er wel. Maar het vertrouwen tussen de dames en heren is duidelijk zeer laag.
pi_211474343
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:40 schreef Akathisia het volgende:
Omdat het de kern raakt waar de zienswijzen uit elkaar lopen. Ik zie internationale afspraken namelijk als ondergeschikt aan de vrijheid van een land om haar eigen beleid te voeren. En het vermogen om zelf te bepalen wie toegelaten wordt is natuurlijk bij uitstek iets dat direct samenhangt met soevereiniteit.
Overtuig de meerderheid van een NEXIT en je bent van alles af. In theorie dan. En kan je weer landsgrenzen instellen en volledig je eigen beleid gaan voeren. Alleen snappen vooralsnog veel meer Nederlanders dat een NEXIT economisch gezien niet een erg goed plan is, zacht gezegd. Misschien een goede campagne voeren bij een volgende EU-crisis als "wij" de pinpas van het falende Italië moeten zijn. Dan kan je nog een beetje momentum proberen mee te pakken in het anti-EU sentiment.
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  donderdag 30 november 2023 @ 11:44:34 #260
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_211474345
quote:
7s.gif Op donderdag 30 november 2023 10:47 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
De grondwet heb je natuurlijk niet zomaar gewijzigd, die procedure is daar naar gemaakt. Maar er moet tenminste over gesproken kunnen worden. De grondwet is geen natuurwet, het is man-made. Ik heb het idee dat de grondwet soms te makkelijk wordt ingezet als dooddoener om maar niet inhoudelijk te hoeven reageren.
Ja, maar de reikwijdte van de voorgestelde (of geïmpliceerde) grondwetswijzigingen is natuurlijk ook een factor. Als Wilders impliceert dat iets ingrijpends als administratieve detentie mogelijk zou moeten zijn in Nederland, is dat dan een uitgangspunt waar je wel een verkennend gesprekje over wilt voeren of heb je als politieke partij van een andere gezindte nog wel het voorrecht om dat als een onvoorwaardelijke non-starter te beschouwen?
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_211474358
quote:
10s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Onze visionair zit vanmorgen op twitter ook Omtzicht weer af te zeiken. Wat een man. _O_
Ik las vorige week dat Wilders z'n 'feeling' met de burger baseert op wat hij leest op Twitter. Dat verklaart echt een hele hoop.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_211474371
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 18:08 schreef Poepz0r het volgende:
Vvd en nsc vinden hun mogelijk verlies aan zetels belangrijk dan wat het volk wil. De arrogantie. En dan zijn er nog mensen die werkelijk geloven dat de politiek er voor ons zit :D
De VVD kon als tweede partij de minister van Financiën leveren, en daardoor voor het eerst sinds 2017 een begrotingspolitiek te voeren volgens de normen, en niet naar het wensdenken van partijen als D66.
Een partij met een goede minister van Financiën komt later altijd wel sterk uit bij de volgende verkiezingen.
Onbegrijpelijk dat de VVD deze kans niet grijpt.
  Moderator donderdag 30 november 2023 @ 11:46:51 #263
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_211474376
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik las vorige week dat Wilders z'n 'feeling' met de burger baseert op wat hij leest op Twitter. Dat verklaart echt een hele hoop.
Dat verbaast me niks. Hij zal zijn gedrag ook wel baseren op het aantal likes dat hij per tweet krijgt.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211474401
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat verbaast me niks. Hij zal zijn gedrag ook wel baseren op het aantal likes dat hij per tweet krijgt.
Het verklaart vooral ook waarom hij zo'n enorme botte lul is. Wilders leeft in isolement, denkt blijkbaar dat Twitter gelijkstaat aan de samenleving en z'n favorietje uitje is de Efteling.

Het resultaat is een bozige, rancuneuze bullebak die denkt in sprookjesoplossingen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 30 november 2023 @ 11:49:51 #265
307622 Perox
(niet de echte)
pi_211474405
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:31 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
U heeft de verkiezingsuitslag nog niet gezien?
Zeker wel, het overgrote deel van Nederland heeft gestemd op een partij die blijkbaar niet happig is op samenwerking met Wilders. Mogelijk is dit u ontgaan?
pi_211474425
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Grappig, dat zijn net de burgers waar ik ook wel feelings over oploop op twitter.
  donderdag 30 november 2023 @ 11:53:17 #267
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_211474432
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 10:51 schreef Perox het volgende:

[..]
Mwah, lijkt me niet. De standpunten zijn gewoon niet erg populair en roepen weerzin op. En terecht.
Weerzin of niet, het is wat mensen willen en dan bij voorbaat al je vingers in je oren stoppen is niet zo netjes.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_211474443
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:44 schreef Aloulu het volgende:
Overtuig de meerderheid van een NEXIT en je bent van alles af. In theorie dan. En kan je weer landsgrenzen instellen en volledig je eigen beleid gaan voeren. Alleen snappen vooralsnog veel meer Nederlanders dat een NEXIT economisch gezien niet een erg goed plan is, zacht gezegd. Misschien een goede campagne voeren bij een volgende EU-crisis als "wij" de pinpas van het falende Italië moeten zijn. Dan kan je nog een beetje momentum proberen mee te pakken in het anti-EU sentiment.
Ik ben er niet van overtuigd dat je de EU uitmoet om asielmigratie in te perken. Er zitten nog heel veel mogelijkheden tussen asielzoekers huizen aanbieden en een NEXIT.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  donderdag 30 november 2023 @ 11:54:26 #269
307622 Perox
(niet de echte)
pi_211474447
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Weerzin of niet, het is wat mensen willen en dan bij voorbaat al je vingers in je oren stoppen is niet zo netjes.
Volgens mij gebeurt dat niet hoor. Wilders wordt om opheldering gevraagd, althans zo lees ik het.
  Redactie Sport donderdag 30 november 2023 @ 11:54:58 #270
274204 crew  Mexicanobakker
pi_211474453
Hij is natuurlijk niet verplicht om met de PVV in zee te gaan, maar om dag 1 al de boel uit te sluiten vind ik ook weer wat flauw.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 30 november 2023 @ 11:55:37 #271
307622 Perox
(niet de echte)
pi_211474465
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:54 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ik ben er niet van overtuigd dat je de EU uitmoet om asielmigratie in te perken. Er zitten nog heel veel mogelijkheden tussen asielzoekers huizen aanbieden en een NEXIT.
Hier ben ik het wel mee eens, er zijn legio opties. Maar dat gaat wel in overleg met andere landen dus. Een hardere opstellingen en dan samen naar een beleid toewerken waar de Nederlandse burger zich meer in kan vinden.
  Redactie Sport donderdag 30 november 2023 @ 11:55:51 #272
pi_211474467
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:43 schreef Hexagon het volgende:
Uiteindelijk komt dat rechtse kabinet er wel. Maar het vertrouwen tussen de dames en heren is duidelijk zeer laag.
Vind je het gek als Wilders jarenlang jan en alleman uitmaakt voor charlatan en bovendien een nogal ondemocratisch systeem binnen zijn eigen partij hanteert.
  Redactie Sport donderdag 30 november 2023 @ 11:56:26 #273
pi_211474477
quote:

[..]
Ja, bijvoorbeeld iedereen in tentjes laten slapen in Ter Apel. Nee dat werd goed ontvangen!
  donderdag 30 november 2023 @ 11:56:47 #274
pi_211474481
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:44 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Ja, maar de reikwijdte van de voorgestelde (of geïmpliceerde) grondwetswijzigingen is natuurlijk ook een factor. Als Wilders impliceert dat iets ingrijpends als administratieve detentie mogelijk zou moeten zijn in Nederland, is dat dan een uitgangspunt waar je wel een verkennend gesprekje over wilt voeren of heb je als politieke partij van een andere gezindte nog wel het voorrecht om dat als een onvoorwaardelijke non-starter te beschouwen?
Geen idee of Wilders die heeft genoemd maar kan, ik dacht meer aan asielbeleid enzo. En zeker mag je aangeven dat je ergens niet aan mee wilt werken, dat is essentieel voor het vormen van een coalitie. Maar alleen "nee want grondwet" zeggen en dan ook gelijk de hele partij maar uitsluiten vind ik te makkelijk.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 30 november 2023 @ 11:57:31 #275
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_211474489
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:38 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Tot op heden nog niet. En ook de partijen waarvan Wilders nu hoopt dat ze wel met hem regeren hebben al herhaaldelijk gezegd dat hij zijn anti-grondwettelijke plannetjes sowieso op zijn buik kan schrijven als er al van een mogelijke coalitie sprake gaat zijn, inclusief NEXIT geneuzel, gulden etc etc. Zeg maar 80% van zijn "programma" en speerpunten, als het niet meer is.

Tenzij Wilders met deze standpunten een absolute meerderheid in de kamer gaat krijgen zie ik geen toekomst waarin ze gerealiseerd worden. Het zijn veel te extreme standpunten. En dat weten we al jaren, en ook zijn achterban. Alleen wat minderbegaafden zullen zich daarover nog verbazen.

Rechts VVD had natuurlijk van tevoren de politieke calculatie gemaakt dat zij de verkiezingen zouden winnen en dan op rechts een rechtser kabinet konden vormen, met meer aandacht voor bijv asielzoekers en minder ervan toe te laten. Alleen liep dat iets anders en is er zelfs een kans dat ze ook bij de aankomende verkiezingen niet meer gaan herstellen van deze klap en hun oude positie waarin ze jaren domineerden definitief voorbij is. Ze maken zich helemaal ongeloofwaardig als ze in een niet rechtse coalitie gaan zitten nadat ze de vorige regering lieten vallen op een "te zacht asielbeleid". Ze zitten er niet lekker bij zeg maar.
Nee voorlopig niet. Omdat andere partijen nog niet over de ongrondwettelijke plannen heen stappen onder het mom van 'zo ver komt het toch niet'. Dat is een goede zaak. Zouden ze nu zomaar met de PVV in een regering stappen, zonder publieke toezeggingen van Wilders, dan geven ze hem weer ammunitie om te huilen hoe hij gedwarsboomd wordt, terwijl het relativeren van de grondwet weer wat normaler wordt.
pi_211474515
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:55 schreef Perox het volgende:
Hier ben ik het wel mee eens, er zijn legio opties. Maar dat gaat wel in overleg met andere landen dus. Een hardere opstellingen en dan samen naar een beleid toewerken waar de Nederlandse burger zich meer in kan vinden.
Goed fine, als dat nodig is. Maar als daar geen beweegruimte zit (waar het alle schijn van heeft) dan dien je gewoon te beginnen met het toepassen van de opties, die dan wel eens als immoreel gezien kunnen worden.
  donderdag 30 november 2023 @ 12:00:10 #277
pi_211474535
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:54 schreef Perox het volgende:

[..]
Volgens mij gebeurt dat niet hoor. Wilders wordt om opheldering gevraagd, althans zo lees ik het.
Er werd gezegd dat een stem op Wilders bij voorbaat verloren is. Dat is niet hoe ik democratie voor me zie. Het zou tenminste geprobeerd moeten worden. De voorzet van de VVD was al droevig, nu maar afwachten of ze in elk geval om de tafel gaan zitten.
  donderdag 30 november 2023 @ 12:02:47 #278
pi_211474557
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:19 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Hij wil geen dubbele nationaliteiten in een kabinet en met Yesilgoz houdt het dan wel op.
[ twitter ]
Lol, oké dat was wel een domme zet.
  donderdag 30 november 2023 @ 12:03:18 #279
307622 Perox
(niet de echte)
pi_211474567
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:00 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Er werd gezegd dat een stem op Wilders bij voorbaat verloren is. Dat is niet hoe ik democratie voor me zie. Het zou tenminste geprobeerd moeten worden. De voorzet van de VVD was al droevig, nu maar afwachten of ze in elk geval om de tafel gaan zitten.
Ja, uiteindelijk zal eens te meer blijken dat het een verloren stem is. Waarom? Omdat het hele programma aan elkaar hangt van onwenselijke, onhaalbare en onbetaalbare doelstellingen. Dat is nou niet iets waar andere partijen veel mee kunnen. En dat staat nog los van onprettige herinneringen aan eerdere samenwerkingen en het constante moddergooien. Als je daar als PVV stemmer na al die jaren nog niet achter bent, dan verdien je het ook gewoon.
pi_211474621
quote:
Wel als je het wil inperken op de manier zoals Wilders dat al jaren roept. Als we het over slechts minder hebben is dat al een hele andere insteek. Overigens is de tendens in Europa sowieso wel om dit in Europees verband te gaan oplossen ipv elk land voor zichzelf. Ik weet niet wat Wilders precies voorstelt en dat verandert blijkbaar ook nogal maar vorige week riep hij vorige week nog "dat die asielzoekers eerst vier andere Europese landen doorreizen om hier pas asiel aan te vragen vanwege onze voorzieningen". Ik zie niet in hoe hij dat gaat veranderen als NL gewoon in de EU blijft. Roepen is een ding, met echte oplossingen komen is wat anders. Tenzij hij opeens wel gaat pleiten om het asielprobleem Europees op te lossen, maar dan komt hij met oplossingen aan waar partijen als D66 voor pleiten.
  donderdag 30 november 2023 @ 12:09:53 #281
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_211474670
Omtzigt haakt niet af
pi_211474674
Politiek spelletje is nog aan de gang. Zie het zo gebeuren dat de VVD en NSC alsnog besluiten om met de PVV te gaan regeren.
VVD is al weken rondom Wilders aan het dansen. |:(
Heb het idee dat de VVD en NSC de kiezers tevreden houden door aan te geven niet met hem te willen regeren en zometeen eieren voor hun geld kiezen.
pi_211474679
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:06 schreef Aloulu het volgende:
"dat die asielzoekers eerst vier andere Europese landen doorreizen om hier pas asiel aan te vragen vanwege onze voorzieningen
Dan ligt toch voor de hand om die voorzieningen niet ter beschikking te stellen? Maak Nederland net zo aantrekkelijk als een gemiddeld Oostblokland. Je moet alleen bereid zijn om immoreel te lijken.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 november 2023 @ 12:12:06 #284
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211474698
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:09 schreef Grawlix het volgende:
Politiek spelletje is nog aan de gang. Zie het zo gebeuren dat de VVD en NSC alsnog besluiten om met de PVV te gaan regeren.
VVD is al weken rondom Wilders aan het dansen. |:(
Heb het idee dat de VVD en NSC de kiezers tevreden houden door aan te geven niet met hem te willen regeren en zometeen eieren voor hun geld kiezen.
Weer iemand die niet door heeft dat Omtzigt helemaal niet is afgehaakt.

Nepnieuws doet het lekker de laatste dagen :O
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211474699
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:10 schreef Akathisia het volgende:
Dan ligt toch voor de hand om die voorzieningen niet ter beschikking te stellen? Maak Nederland net zo aantrekkelijk als een gemiddeld Oostblokland. Je moet alleen bereid zijn om immoreel te lijken.
Welke voorzieningen doel je specifiek op?

Nederland zal nooit net zo (on)aantrekkelijk worden als een gemiddeld oostblokland dat snap je zelf toch ook wel?
pi_211474711
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Weer iemand die niet door heeft dat Omtzigt helemaal niet is afgehaakt.

Nepnieuws doet het lekker de laatste dagen :O
Ik vond het al raar dat hij zou zijn afgehaakt. Stond wel op een grote nieuwssite :@
Soms trap ik er blijkbaar nog in.
  donderdag 30 november 2023 @ 12:15:45 #287
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_211474738
Toch denk ik dat dat rechtse kabinet er wel komt, maar niet onder regie van Wilders.

Het is ws voor iedereen veel aantrekkelijker om als de rituele dans voor de 'winnaar' straks voorbij is NSC of VVD te laten formeren en Wilders in een gedoogconstructie te drukken - op bepaalde thema's.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_211474762
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:12 schreef Aloulu het volgende:
Nederland zal nooit net zo (on)aantrekkelijk worden als een gemiddeld oostblokland dat snap je zelf toch ook wel?
Zonder verschaffing van een asielstatus heb je nog louter te maken met illegalen die je als zodoende kan behandelen.
  donderdag 30 november 2023 @ 12:19:00 #289
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211474765
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:15 schreef AgLarrr het volgende:
Toch denk ik dat dat rechtse kabinet er wel komt, maar niet onder regie van Wilders.

Het is ws voor iedereen veel aantrekkelijker om als de rituele dans voor de 'winnaar' straks voorbij is NSC of VVD te laten formeren en Wilders in een gedoogconstructie te drukken - op bepaalde thema's.
Een gedoogconstructie zullen ze wel niet meer willen. Maar ik denk eerder PVV erin maar andere premier.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 november 2023 @ 12:19:21 #290
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211474766
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:15 schreef AgLarrr het volgende:

Zal dan wel de VVD worden. Timmermans zie ik onder geen beding met de formatie meedoen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 30 november 2023 @ 12:21:38 #291
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_211474777
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Een gedoogconstructie zullen ze wel niet meer willen. Maar ik denk eerder PVV erin maar andere premier.
Ik denk dat gedogen beter bevalt dan samen regeren. Bovendien is compleet negeren ook geen optie.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_211474788
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:24 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Dat vind ik wel wat kortetermijndenken. Kijk alleen al naar hoe het politieke landschap veranderd is sinds Wilders zich heeft afgesplitst. Je kunt niet eeuwig blijven roepen 'zo ver komt het toch niet'. Op een gegeven moment komt het namelijk wel zo ver. Dan kijk je terug en reflecteer je 'hoe hebben we het zo ver laten komen?' en realiseer je je dat je bij iedere stap riep dat de soep vast niet zo heet gegeten wordt.

Daarnaast heeft Wilders een historie van het misbruiken van de onuitvoerbaarheid van zijn plannen, om anderen te beschuldigen van landverraad, dedain richting het volk en smerige spelletjes. Dus samenwerken met hem in een regering waarin hij veel van wat hij roept niet voor elkaar krijgt is ook niet iets waar iedereen warm voor loopt. Zeker niet mensen met een CDA-trauma.
Een Grondwetswijziging volgt het democratisch proces, dus als er op een gegeven moment een Grondwetswijziging komt dan zal er een (overgrote) meerderheid voor zijn. Daar lijkt mij op zich niets mis mee.

De angst voor bijvoorbeeld een wijziging waarbij in de Grondwet wordt vastgelegd dat in Nederland geen Islam meer getolereerd wordt lijkt mij volledig ongegrond. Dan heb je te maken met het gelijkheidsbeginsel en de vrijheid van godsdienst. Op dat punt zal de PVV nooit iets kunnen bereiken tenzij zij als partij 2/3e meerderheid hebben in zowel de 2e als 1e kamer. Not in my lifetime.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 30 november 2023 @ 12:24:32 #293
pi_211474808
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:12 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Welke voorzieningen doel je specifiek op?

Polen is eerder onaantrekkelijk door hun opstelling dan door het niveau van leven. En dan hebben we nog Denemarken, en Finland met hun normaal gesproken één asielzoeker per dag. Het is niet onmogelijk.
  donderdag 30 november 2023 @ 12:24:38 #294
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211474810
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:21 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ik denk dat gedogen beter bevalt dan samen regeren. Bovendien is compleet negeren ook geen optie.
Nouja bij gedogen kan Wilders gewoon gezellig blijven schelden op de regerende partijen, de boel laten vallen wanneer hij wil en de partijen veroordelen om bepaalde meerderheden maar bij links te gaan zoeken. Dat is toch geen betere positie dan de PVV in een regering.
  donderdag 30 november 2023 @ 12:30:22 #295
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211474885
quote:

[..]
Je bent echt een masochist als je regeringsverantwoordelijkheid neemt namens de PVV terwijl Wilders langs de zijlijn met poep smijt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Redactie Sport donderdag 30 november 2023 @ 12:33:17 #296
pi_211474924
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Zal dan wel de VVD worden. Timmermans zie ik onder geen beding met de formatie meedoen.
Omdat jij dat niet wil? Het is logisch om bij de tweede partij te gaan winkelen als de grootste geen succes heeft.
  donderdag 30 november 2023 @ 12:34:02 #297
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_211474932
quote:

[..]
Het is niet negeren. Wilders is (in zijn partijprogramma) heel erg extreem. Alles moet verboden worden, afgeschaft of ingevoerd worden.

Er is geen middenweg mogelijk, Wilders zal op ieder punt een concessie moeten maken. Laat hem inderdaad eerst maar eens duidelijk maken wat echt zijn programma is, want wat er nu in zijn programma staat maakt het onmogelijk om samen te werken.

Hoe kan je een samenwerking aangaan met iemand die op alle punten zo zwart/wit is.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 november 2023 @ 12:35:44 #298
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211474958
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:33 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Omdat jij dat niet wil? Het is logisch om bij de tweede partij te gaan winkelen als de grootste geen succes heeft.
Jij gaat wel lekker vandaag met de rare aannames
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 30 november 2023 @ 12:44:33 #299
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_211475061
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:22 schreef Montagui het volgende:

[..]
Een Grondwetswijziging volgt het democratisch proces, dus als er op een gegeven moment een Grondwetswijziging komt dan zal er een (overgrote) meerderheid voor zijn. Daar lijkt mij op zich niets mis mee.

De angst voor bijvoorbeeld een wijziging waarbij in de Grondwet wordt vastgelegd dat in Nederland geen Islam meer getolereerd wordt lijkt mij volledig ongegrond. Dan heb je te maken met het gelijkheidsbeginsel en de vrijheid van godsdienst. Op dat punt zal de PVV nooit iets kunnen bereiken tenzij zij als partij 2/3e meerderheid hebben in zowel de 2e als 1e kamer. Not in my lifetime.
Mij lijkt daar wel iets mis mee en daarom zou ik het niet gaan faciliteren onder het mom van 'ach, lukt ze toch niet'. Zo zijn er meer voor wie dat dus een obstakel is.

2/3e Van de zetels voor een partij gaat niet gebeuren. Maar 2/3e van zetels voor verschillende partijen die wel aan het gelijkheidsbeginsel willen tornen is niet onmogelijk. Inmiddels meer dan 40 zetels voor partijen die dat best een prima idee vinden (en dan zijn er nog anderen die overstag zouden kunnen). Tijdens Janmaat waren dat er 3 (6 als je de apartheidsympathisanten van de SGP niet het voordeel van de twijfel geeft).
pi_211475066
Puur hypothetisch, de optie:
PVV/VVD/NSC/D66 wel eens besproken?

Zou wilders als die andere 2, d66 erbij willen ipv BBB mee akkoord gaan?

Dit geeft VVD ruimte om niet de meest linkse / liberale partij te moeten zijn.
Omtzicht heeft dan de stem van de boze CDA'ers en het moreel van de coalitie (dus die zit niet als 2e viool bij de boeren populisten). D66 kan het beleid van PVV verpolderen en PVV kan regeren en met hun standpunten werken, maar wel via compromissen (zoals veel pvv-ers nu vaak roepenn is dit geen enkel probleem.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')