abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211470343
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 19:32 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik heb NSC gestemd en geef bij deze toe dat ik daar nu spijt van heb. Heb Omtzigt lang verdedigd maar ik ben er nu wel een beetje klaar mee. Wat wil die kerel nu eigenlijk 🥴
Lees zijn brief. Het is een herhaling van wat hij al de hele campagne heeft gezegd over de PVV. Waarom heb je op Omtzigt gestemd?
pi_211470453
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 17:56 schreef Drekkoning het volgende:
Op naar de stembus!
Dan krijgt Wilders twee keer zoveel stemmen door al dit gedoe
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_211470460
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 18:03 schreef Poepz0r het volgende:
Omtzigt veel lullen weinig inhoud. Blijft gewoon een plucheplakker niks meer of minder
Greet Wilders kleeft als sinds mensenheugenis aan het pluche.
pi_211470461
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 18:08 schreef Poepz0r het volgende:
Vvd en nsc vinden hun mogelijk verlies aan zetels belangrijk dan wat het volk wil. De arrogantie. En dan zijn er nog mensen die werkelijk geloven dat de politiek er voor ons zit :D
Staat dilan niet aan jouw kant ?
pi_211470534
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 20:05 schreef bianconeri het volgende:

[..]
ik ben er alleen wel voor om mensen die maar 2 hersencellen hebben dat recht niet te geven. En in Nederland is dat gehalte een beetje erg hoog.
It takes one to know one he
pi_211470608
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 18:08 schreef Poepz0r het volgende:
Vvd en nsc vinden hun mogelijk verlies aan zetels belangrijk dan wat het volk wil. De arrogantie. En dan zijn er nog mensen die werkelijk geloven dat de politiek er voor ons zit :D
Het volk wil PVV met PvdA/GL en VVD

Zet je daar maar voor in
pi_211470792
quote:
Wat zullen er veel schuimbekken ! :P

Zat onze Wilders trouwens niet eerder vandaag te raaskallen dat de partijen vooral open en ruimdenkend zich op moesten stellen? Niet erin gaan met al, voor jou geschikte, partijen in je hoofd zei die. Wat een berg los zand is het ook. :N

[ Bericht 20% gewijzigd door Nebelwerfer op 29-11-2023 22:11:59 ]
pi_211470825
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 18:23 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Gegoede burgerij
Henk en Ingrid
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_211470958
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 20:17 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Zal ik proberen de andere kant te belichten?

Wilders heeft een partijprogramma waar niet veel van over blijft als je de grondwet, getekende verdragen en rechtelijke uitspraken mee neemt. Wilders heeft ook de reputatie om nogal ferm uit de hoek te komen als hij zijn zin niet krijgt. Volgens mij zou het geheel niet vreemd zijn om te veronderstellen dat Wilders zijn coalitiepartners, gedurende of na de val van het kabinet, de schuld geeft als dingen gewoon wettelijk niet konden. Of zoals Gert Leers liet optekenen in de NRC: “We kwamen bijvoorbeeld een lijn overeen over Europees beleid voor gezinshereniging. Ik kwam terug uit Brussel met wat we hadden afgesproken, maar direct sloeg Wilders om zich heen.”

Nu Wilders het torentje ruikt zegt hij “ik houd mij aan de wet, Pieter, kom dan, doe dan mee”. Maar tegelijk is er nog het partijprogramma en de reputatie. Je kan niet voetballen met iemand als één partij zich niet aan de buitenspel regel houdt. Daarom lijkt het mij ook helemaal niet vreemd dat degene die met Wilders in het kabinet willen stappen, eerst zeker willen weten dat ze met dezelfde spelregels spelen.

Ik snap dat dit voor Wilders, met zijn spierballenprogramma, heel lastig is. Maar je kan Pieter Omtzigt moeilijk verwijten dat hij als mister “goed bestuur, bestaanszekerheid en zaken eerlijk en goed oplossen” heel voorzichtig dit traject in gaat. Anders word het net zulk iets als Kaag der nieuwe bestuurscultuur.
Complimenten hoe je telkens treffend van repliek dient! Vaak ook met de juiste parate kennis.
Je zal er weinig overtuigen, maar het wordt gewaardeerd.
  woensdag 29 november 2023 @ 22:19:34 #160
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_211470979
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 21:31 schreef TLC het volgende:

[..]
Dan krijgt Wilders twee keer zoveel stemmen door al dit gedoe
Nouja als hij er twee keer zoveel krijgt dan hoeven we daarna ook niet meer te formeren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_211471057
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 18:13 schreef Raw85 het volgende:

[..]
37 zetels is niet Het Volk
24 ook niet
En toch kregen we de vorige keer het grafbeleid van d66 in onze reet geboord.

Maareh, gooi dr nog maar eens een dooddoenertje in. Lees de hele week al niks anders van linksers.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211471082
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 21:44 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Het volk wil PVV met PvdA/GL en VVD

Zet je daar maar voor in
Yes. Mogen ze zich wel voor inzetten. Probeer nsc er nog bij te krijgen.
Prima balans.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211471119
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 22:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Yes. Mogen ze zich wel voor inzetten. Probeer nsc er nog bij te krijgen.
Prima balans.
Als Wilders driekwart van z'n verkiezingsprogramma door de shredder haalt, is Omtzigt ongetwijfeld bereid aan te haken. En zonder NSC wordt het een moeilijk verhaal.

Persoonlijk kan ik niet wachten op een kabinet dat is volgepropt met zoveel mogelijk PVV-bewindslieden.

Helaas is de kans dat we dat krijgen nihil.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 29 november 2023 @ 22:37:29 #164
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211471169
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 22:04 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Wat zullen er veel schuimbekken ! :P

Zat onze Wilders trouwens niet eerder vandaag te raaskallen dat de partijen vooral open en ruimdenkend zich op moesten stellen? Niet erin gaan met al, voor jou geschikte, partijen in je hoofd zei die. Wat een berg los zand is het ook. :N
Lees die comments onder die tweet.

WEF hier, WEF daar, WEF overal!
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_211471323
Een verkiezingsprogramma kun je voor de verkiezingen nog aanpassen, naar daarna vind ik dat lastig", zei Omtzigt daarover in een korte toelichting na zijn gesprek met de verkenner.

Hierin heeft hij gelijk. Zelfs op verkiezingsavond wilde Wilders al aanpassen, zo werkt het niet natuurlijk.
pi_211471352
quote:
10s.gif Op woensdag 29 november 2023 22:37 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Lees die comments onder die tweet.

WEF hier, WEF daar, WEF overal!
Het World Economic Forum staat voor progressie.

Degressieven als de PVV en FvD haten progressie.
  woensdag 29 november 2023 @ 23:02:17 #167
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211471413
Ik denk dat de uitweg is dat Wilders een proeve van een regeerakkoord gaat schrijven waarmee hij denkt een werkbare coalitie te krijgen. Dan hebben de andere partijen voor hun achterbannen ook duidelijk waar de grenzen liggen.
pi_211471434
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 23:02 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat de uitweg is dat Wilders een proeve van een regeerakkoord gaat schrijven waarmee hij denkt een werkbare coalitie te krijgen. Dan hebben de andere partijen voor hun achterbannen ook duidelijk waar de grenzen liggen.
Wel leuk om daar zijn verkiezingsprogramma naast te leggen.
pi_211471528
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 23:02 schreef Hexagon het volgende:
Hoop dat de financiële paragraaf dan iets meer om het lijf heeft dan die in z'n verkiezingsprogramma.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_211471601
quote:
15s.gif Op woensdag 29 november 2023 23:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Hoop dat de financiële paragraaf dan iets meer om het lijf heeft dan die in z'n verkiezingsprogramma.
Het geld wordt toch verdient met al die asielzoekers die niet meer opgevangen worden? Of zoiets?
pi_211471604
Normaliter zouden we nu op nieuwe verkiezingen afstormen, maar aangezien zowel de VVD alsmede NSC dan beiden op min 10 kunnen rekenen (ten gunste van de PVV), gaan NSC en VVD dus alles doen om die verkiezingen te voorkomen.

En dat doen ze simpelweg door met Timmermans en Jetten een kabinet te gaan vormen.

Mark my words.
pi_211471613
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 18:15 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Tsja, waarom ziet iedereen er zo tegenop om met Wilders samen te werken? Vreemd dat de achterban van de PVV die vraag nooit stelt.
Waarom zou ik?
pi_211471636
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 18:17 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat een clusterfuck. De inhoudelijke bezwaren van bv vvd en nsc zijn terecht, maar het is meteen wel een catch22.

De enige die hier garen bij spint is Wilders zelf..en die gaat, bij een eventuele nieuwe stemronde, zijn programma niet matigen. Sterker nog, die "gematigde" toon die hij nu aan slaat gaat hij dan helemaal laten varen. Zit je straks met een pvv van 40+ Zetels waar helemaal niet mee te werken valt.
Het is voor BBB, PVV, VVD & NSC dan ook een gouden kans. Jammer dat die laatste 2 dat niet lijken te begrijpen.
pi_211471644
Net omzichtig bij op1. Zijn manier van tegen het formeren aankijken bevalt me wel. Niet dat hij niet politiek bedrijft, maar wil toch vooral inhoudelijk aan de slag. Teksten als het gaat er niet om wie er regeren, we moeten naar oplossingen toe.
pi_211471853
De PVV moet de volgende verkiezingen wel meer dan 45 mensen op de kandidatenlijst plaatsen want anders redden ze het niet. Hopelijk gaan nog meer mensen op hun stemmen om de plucheplakkers weg te stemmen.

De gevestigde politiek zit er alleen maar voor hun eigen belang en het belang van Brussel. De nationale democratie is sinds de toetreding tot de EU allang dood en begraven, dat moet nu wel duidelijk zijn. De gevestigde partijen zijn allemaal hetzelfde en dienen enkel het belang van vreemde mogendheden. Van Timmermans tot Omtzigt.

Het was vanaf dag 1 al duidelijk dat VVD en NSC nooit met Wilders in zee zouden gaan omdat de PVV indruist tegen de speerpunten van hun opdrachtgevers uit Brussel en Amerika.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 30 november 2023 @ 00:56:15 #176
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_211471874
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 00:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De PVV moet de volgende verkiezingen wel meer dan 45 mensen op de kandidatenlijst plaatsen want anders redden ze het niet. Hopelijk gaan nog meer mensen op hun stemmen om de plucheplakkers weg te stemmen.

De gevestigde politiek zit er alleen maar voor hun eigen belang en het belang van Brussel. De nationale democratie is sinds de toetreding tot de EU allang dood en begraven, dat moet nu wel duidelijk zijn. De gevestigde partijen zijn allemaal hetzelfde en dienen enkel het belang van vreemde mogendheden. Van Timmermans tot Omtzigt.

Het was vanaf dag 1 al duidelijk dat VVD en NSC nooit met Wilders in zee zouden gaan omdat de PVV indruist tegen de speerpunten van hun opdrachtgevers uit Brussel en Amerika.
_O- het is een wonder dat deze act je nooit verveelt
Laffe huichelaar
pi_211471901
Lijkt erop dat alles en iedereen aanstuurt op nieuwe verkiezingen.

Er moet nu alleen nog ff gezocht worden hoe de MSM het kan spinnen als zijnde Geert zijn schuld.

Lang leve de democratie dit. Man man man. :')
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_211471907
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 00:56 schreef timmmmm het volgende:

[..]
_O- het is een wonder dat deze act je nooit verveelt
Het is gewoon waar dat ons parlement geen kul meer te vertellen heeft en alles per decreet uit Brussel beslist wordt door ondemocratisch gekozen volksvertegenwoordigers. 80% van ons parlement zit in de reet van Brussel dus noemenswaardige veranderingen op de grote thema's die problemen veroorzaken zullen nooit doorgevoerd kunnen worden omdat alles zal worden teruggefloten door Brussel of rechters.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_211471923
quote:
18s.gif Op donderdag 30 november 2023 01:08 schreef vosss het volgende:

Er moet nu alleen nog ff gezocht worden hoe de MSM het kan spinnen als zijnde Geert zijn schuld.

Lang leve de democratie dit. Man man man. :')
Dit is juist het ultieme voorbeeld van hoe goed de democratie werkt. Zelfs als er 2 miljoen mensen op een fascist stemmen kan hij van de uitvoerende macht gehouden worden.

Trots op VVD en NSC.
blablablabla
  donderdag 30 november 2023 @ 01:45:05 #180
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_211471928
Weet je wat ik wil? Ik wil BOLLETJE.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 30 november 2023 @ 01:45:25 #181
37950 JAM
pi_211471929
Weet je wat ik wil? Ik wil van mijn auto af.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 30 november 2023 @ 01:46:21 #182
37950 JAM
pi_211471930
Dat wil het volk nu echt! Bolletje koekjes en van hun auto af! De kiezer heeft gesproken, mensen!
pi_211472021
quote:
18s.gif Op donderdag 30 november 2023 01:08 schreef vosss het volgende:

Ik denk dat ze alleen op dit moment de achterban tevreden willen houden.
Zeggen dat mensen uitgesloten worden, elkaar vast moeten houden, niet met de PVV willen regeren, niet conform de wet etc. Dat is waar ze voor stonden, en al vrij rap hun principes op geven werkt wantrouwen.

Dus gaat het nog even zo door, de kiezers zien dat hun partij niet zomaar in zee wil met de PVV, waardeert het verzet.

Dan gaan er stemmen komen die steeds vaker zeggen dat er mogelijkheden liggen, dat ze de stem van het volk niet kunnen negeren. En dat ze door niet met Wilders in zee te gaan ze eigenlijk ook hun eigen kiezers duperen, en komen ze toch nog tot elkaar.

Dit is een spel, waarbij Omtzigt terechte kritiek uit, zoals men van hem gewend is.
pi_211472121
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 01:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Het is gewoon waar dat ons parlement geen kul meer te vertellen heeft en alles per decreet uit Brussel beslist wordt door ondemocratisch gekozen volksvertegenwoordigers. 80% van ons parlement zit in de reet van Brussel dus noemenswaardige veranderingen op de grote thema's die problemen veroorzaken zullen nooit doorgevoerd kunnen worden omdat alles zal worden teruggefloten door Brussel of rechters.
Ja EU is aardig Kut.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_211472123
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 22:55 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Het World Economic Forum staat voor progressie.

Degressieven als de PVV en FvD haten progressie.
Stond
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_211472125
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 23:28 schreef Spraypaint het volgende:
Normaliter zouden we nu op nieuwe verkiezingen afstormen, maar aangezien zowel de VVD alsmede NSC dan beiden op min 10 kunnen rekenen (ten gunste van de PVV), gaan NSC en VVD dus alles doen om die verkiezingen te voorkomen.

En dat doen ze simpelweg door met Timmermans en Jetten een kabinet te gaan vormen.

Mark my words.
Jupppp, maar het is de manier om de kiezer klaar te laten zijn met je partij.
pi_211472129
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 04:50 schreef ludovico het volgende:

[..]
Zoals na Rutte 3 zeker, heel Nederland leek er klaar mee te zijn en vervolgens kregen we met Rutte 4 weer precies hetzelfde _O- Als er iets onvoorspelbaar is zijn het wel verkiezingen, dat ervaren ze bij de VVD nu ook nadat ze dachten weer mooi de verkiezingen te kunnen winnen na het opblazen van de vorige coalitie :D

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2023 05:03:04 ]
pi_211472172
quote:
Zijn milder-masker begint langzaam af te vallen. Hoe langer hij niet krijgt waar hij op had gehoopt hoe harder de toon gaat zijn.

Persoonlijk denk ik ook niet dat het bij het formatieproces helpt dat Wilders campagne blijft voeren op zijn Twitter-account waarbij hij harde woorden uit over de mensen/partijen waarmee hij een samenwerking hoopt.

De tijd die hij steekt in Twitter en het voor de bühne op bezoek gaan bij bezorgde bewoners had hij beter kunnen steken in een concept regeerakkoord. Dan was hij daadwerkelijk constructief met het land bezig geweest. Nu is Wilders zelf ook alleen maar voor de bühne bezig en steekt hij zelf geen enkele energie in de inhoud.

En als dan het formeren niet gaat lukken is het vast en zeker de schuld van alle andere partijen en niet van Wilders zelf.
pi_211472187
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 22:26 schreef Red_85 het volgende:
Maareh, gooi dr nog maar eens een dooddoenertje in. Lees de hele week al niks anders van linksers.
Haha je hebt het tegen een VVD’er sherrif :s) met je linksers. En dan zelf met dooddoeners aan komen zetten :')

[ Bericht 4% gewijzigd door Raw85 op 30-11-2023 05:59:42 ]
pi_211472189
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 04:50 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nee hoor, dan zijn we namelijk weer 4 jaar verder en is iedereen alles weer vergeten.

Wat Wilders nu het beste kan doen, denk ik, is nieuwe verkiezingen eisen en wel zsm.
En dan gaan NSC en VVD natuurlijk hard roepen dat we dit niet moeten gaan doen, en dan weet iedereen gelijk hoe de vork in de steel zit.
Ze willen stiekum gewoon met Timmermans en Jetten in zee, de enige dan overgebleven optie namelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Spraypaint op 30-11-2023 05:55:52 ]
pi_211472193
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 01:28 schreef Elan het volgende:

[..]
Dit is juist het ultieme voorbeeld van hoe goed de democratie werkt. Zelfs als er 2 miljoen mensen op een fascist stemmen kan hij van de uitvoerende macht gehouden worden.

Trots op VVD en NSC.
Ja, of dit werkt averechts en bij snelle nieuwe verkiezingen blijft er weinig meer van de VVD en NSC over en kan Wilders in z'n eentje een regering vormen.
En zeg dan maar dag tegen je moskeetje.

De geest is uit de fles en die kun je niet meer terugduwen. De PVV zal steeds groter worden als je die blijft dwarsbomen.
pi_211472198
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 05:48 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Haha je hebt het tegen een VVD’er sherrif :s) met je linksers. En dan zelf met dooddoeners aan komen zetten :')
Wat ga je doen als het stiekume plan van Yesilgöz en Omtzigt blijkt te zijn om met Timmermans en Jetten in zee te gaan?
Daar gaat dit op uit draaien namelijk mocht je het nog niet door hebben.

Het is óf nieuwe verkiezingen, óf een kabinet Timmermans / Yesilgöz / Omtzigt en Jetten.
pi_211472200
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 05:58 schreef Spraypaint het volgende:

[..]
Wat ga je doen als het stiekume plan van Yesilgöz en Omtzigt blijkt te zijn om met Timmermans en Jetten in zee te gaan?
Daar git dit op uit draaien namelijk mocht je het nog niet door hebben.
Dan ben ik best tevreden. 100x liever PvdA/GL-NSC-VVD-D66 dan samenwerken met de PVV
pi_211472204
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 06:00 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Dan ben ik best tevreden. 100x liever PvdA/GL-NSC-VVD-D66 dan samenwerken met de PVV
Kijk, een medestander van Yesilgöz. Maar jij komt er tenminste voor uit, in tegenstelling tot mevrouw.
85% van de VVD stemmers gruwelt trouwens van de gedachte Timmermans en had nevernooit geen VVD gestemd als ze dit hadden geweten.

Dus ik zou zeggen, nieuwe verkiezingen zodat de VVD stemmer even opnieuw zijn mening kan geven. Succes met je 10 zetels die je dan nog overhoudt.
pi_211472205
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 06:04 schreef Spraypaint het volgende:

[..]
Kijk, een medestander van Yesilgöz. Maar jij komt er tenminste voor uit, in tegenstelling tot mevrouw.
85% van de VVD stemmers gruwelt van de gedachte Timmermans en had nevernooit geen VVD gestemd als ze dit hadden geweten.
Ik heb ook weinig met Timmermans maar nog heel veel minder met Wilders
pi_211472206
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 06:06 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ik heb ook weinig met Timmermans maar nog heel veel minder met Wilders
Zo denkt Yesilgöz (en Rutte en Dijkhoff en Hermans e.d.) er ook over.
Succes met je 10 zetels straks als we snel nieuwe verkiezingen krijgen.
Een links clubje blijft er over.
pi_211472213
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 06:08 schreef Spraypaint het volgende:

[..]
Zo denkt Yesilgöz (en Rutte en Dijkhoff en Hermans e.d.) er ook over.
Succes met je 10 zetels straks als we snel nieuwe verkiezingen krijgen.
Een links clubje blijft er over.
Waar haal jij het eigenlijk steeds het idee vandaan dat je ‘links’ zou zijn als je niet met een ‘partij’ wil samenwerken die totaal belachelijke standpunten heeft? Alleen financieel al vinden de partijen elkaar nergens. Daarnaast heeft de VVD ook niet echt een goede herinnering aan de vorige samenwerking. Je kan gewoon rechts zijn en principieel niet met een belachelijke partij als de PVV samen willen werken
pi_211472226
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 06:16 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Waar haal jij het eigenlijk steeds het idee vandaan dat je ‘links’ zou zijn als je niet met een ‘partij’ wil samenwerken die totaal belachelijke standpunten heeft? Alleen financieel al vinden de partijen elkaar nergens. Daarnaast heeft de VVD ook niet echt een goede herinnering aan de vorige samenwerking. Je kan gewoon rechts zijn en principieel niet met een belachelijke partij als de PVV samen willen werken
Heel simpel, omdat iedere coalitie zonder de PVV en dus met Timmermans afstevent op een links beleid qua klimaat, stikstof en immigratie.
Als je de voorkeur aan Timmermans geeft boven Wilders ben je gewoon van de uiterst linkse tak van de VVD.

Nu verkiezingen houden en je houdt enkel nog die linkse tak over. Een zeteltje of 10 schat ik nog, hooguit. De rest vertrekt naar elders, veelal PVV en BBB schat ik in.

[ Bericht 2% gewijzigd door Spraypaint op 30-11-2023 06:32:57 ]
  donderdag 30 november 2023 @ 06:33:49 #199
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_211472231
twitter

Gelukkig. Ik was al bang voor een Timmermans 1. Dan nog liever nieuwe verkiezingen.
pi_211472248
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 22:53 schreef Za het volgende:
Een verkiezingsprogramma kun je voor de verkiezingen nog aanpassen, naar daarna vind ik dat lastig", zei Omtzigt daarover in een korte toelichting na zijn gesprek met de verkenner.

Hierin heeft hij gelijk. Zelfs op verkiezingsavond wilde Wilders al aanpassen, zo werkt het niet natuurlijk.
Omtzigt moet niet zo hypocriet doen.
Hij weet zelf nog altijd niet wat hij wil, dus hij is wel de allerlaatste die iets mag zeggen.

Daarnaast passen alle politici uiteindelijk het programma aan.
Verkiezingsprogramma is leuk, daar haal je het domme volk mee over. Alleen uiteindelijk moet je toch aanpassen, dat moeten ze allemaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')