abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 november 2023 @ 13:09:36 #1
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211463963
Samenvatting 7 oktober tot met 6 november (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.

Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis.

Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Isralische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas. In de nacht van 27 op 28 oktober leek een nieuwe fase aangebroken, Isral trok met niet alleen bommen, maar ook mankracht Gaza binnen. Dit bleek het begin van het grondoffensief te zijn. Op 5 november is Noord Gaza van Zuid-Gaza gescheiden door de Isralische troepen. Ondertussen zijn een groot deel van de Nederlanders die vast zaten in Gaza weer terug in Nederland.

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Steve Lookner live

Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 29 november 2023 @ 13:09:58 #2
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211463967
Waarom staat eigenlijk Palestina in de TT?
Dat is geen bestaand iets
  woensdag 29 november 2023 @ 13:10:33 #3
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211463970
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Punt is juist dat bovenstaande niet gebeurd.
Hoezo, is het al voorbij dan?

En hou je een organogram bij, wie er wel of niet al dood is, soms?
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 29 november 2023 @ 13:11:16 #4
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211463981
Younes lijkt me trouwens geen verpleegkundige die je nou echt in je zorgorganisatie wil met zijn ronselwerk voor kwakzalverij, en gezien mevrouw drie maanden later ineens kankervrij is, zelfs medewerking aan oplichting

Van Marokko Forum

quote:
bericht is afkomstig van Younes el Harouchi en is verstuurd op zondag 05-12-2010, tijd: 09:00h te bereiken via 06-24691874.
bij enige twijfel of onraad direct contact maken met younes el harouchi a.u.b. (dit kan via mail of zijn nr).

assalamoe 3alaykoem warahmatoe allah wabarakatoeh.

bismillahi ' ramaani' rahiem.

waarlijk alle lof is aan Allah, raboe samawaati wa'l ard, wij prijzen hem, wij vragen hem om hulp, wij vagen hem om vergeving
en we keren berouwvol terug naar hem. en we zoeken toevlucht bij Allah tegen de kwaadheden van onze zielen en de slechtheden
van onze daden.
ik getuig dat er geen ware god is die het recht heeft aanbeden te worden dan Allah , alleen en zonder deelgenoten, en ik getuig dat
Mohamed zijn edele dienaar een boodschapper is, vrede en zegeningen van Allah met hem, zijn familie leden, zijn metgezellen en
met diegene die hem volgen tot de dag des oordeels.

we hebben insa alah hulp nodig voor een zuster van ons.

ik (younes) ben benaderd door een broeder uit Zoetermeer getrouwd en heeft 2 kinderen.
Ik ken deze broeder zelf niet maar via een vriend van hem (die ik ook ken) zijn we bij elkaar gekomen al hamdoelilalh we danken Allah swt daarvoor.

Deze broeder vertelde mij over zijn zieke vrouw. Ze heeft namelijk borstkanker en is momenteel in behandeling voor deze ziekte,moge Allah swt haar genezen ''amien''.
Ze heeft de behandelingen in het ziekenhuis (borstamputatie,bestraling etc )al gehad behalve chemotherapie omdat dit voor haar geen optie is vanwege teveel gifstoffen in haar lichaam en een niet goed functionerende lever (storing van 51 procent ).
Ze wordt nu verder behandeld met natuurgeneeskunde waarvan zij zelf vind dat ze er baat bij heeft.

Deze zuster heeft ook problemen met haar lever die niet goed functioneert en deze week kreeg ze te horen dat ze mogelijk ook tumorcellen in haar lever en botten heeft nu.
Om deze reden wil de zuster zo snel mogelijk met infusen beginnen en een behandeling in een ziekenhuis in duitsland waar ze patinten
in deze situatie kunnen behandelen.

Deze behandelingen die ze wil ondergaan zijn echter duur en worden niet vergoed door de verzekering.
Dit gezin heeft al veel geld moeten lenen voor de behandelingen tot nu toe en momenteel hebben ze het geld niet om verder te gaan met
behandelen.
Om deze reden wil ik jullie vragen of jullie bereid zijn om deze mensen te helpen insa alah (en zuiver de intentie), elke cent is in principe welkom en is hard nodig.
Deze oproep doe ik aan alle broeders en zusters die financieel in staat zijn om te helpen, voor degene die dat niet zijn volstaat een dou3a ook voor dit gezin.
Weet jullie beloning is bij Allah swt ''wat jullie uitgeven dat is goed voor jullie zelf''.

Met toestemming van de broeder heb ik een aantal documenten van zijn vrouw ook er bij gekregen als bewijs, degene die deze documenten wilt gaan inzien kan contact met mij opnemen (younes).

De man van deze zuster heet Ali Taslibayir en is te bereiken op nr: 06-27062307.

Een donatie kunt u doen op naam van:
F el Hamouchi
533081254.
ABN-AMRO BANK
en voor mensen die vanuit het buitenland willen storten is dat ook mogelijk en daarvoor gebruiken ze de iban nr: nl04ABNA0533081254
bic code:ABNANL2A

U kunt ook contact met mij (younes) opnemen voor vragen of dergelijks dat is geen enkel probleem.
uiteraard zal ik jullie allemaal op de hoogte gaan houden wat betreft de inzameling en de situatie van deze zuster zoals voorheen met een aantal zaken die ik onder mijn hoede had en waarvan ik jullie allemaal op de hoogte heb gehouden.

wa salamoe 3alaykoem beste geloofsgenoot in de islaam.

Zusters kunnen mijn vrouw bellen,
Fayrouzia
0644322273

Als broeders vragen hebben ben ik te bereiken via telefoon en e-mail.
Ali Taslibayir
0627062307
0644567319
  woensdag 29 november 2023 @ 13:11:48 #5
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211463983
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:09 schreef Molo het volgende:
Volgens mij heet de reeks al 100.000 jaar zo.
Dus laat maar lekker staan.
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 29 november 2023 @ 13:12:23 #6
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211463986
Vind sowieso dat hele 'moslims zijn er altijd en alleen voor elkaar' denken en uiten in alles zo eng als maar zijn kan
  woensdag 29 november 2023 @ 13:12:57 #7
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211463992
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:11 schreef Molo het volgende:
assalamoe 3alaykoem warahmatoe allah wabarakatoeh.

bismillahi ' ramaani' rahiem.

waarlijk alle lof is aan Allah, raboe samawaati wa'l ard, wij prijzen hem, wij vragen hem om hulp, wij vagen hem om vergeving
en we keren berouwvol terug naar hem. en we zoeken toevlucht bij Allah tegen de kwaadheden van onze zielen en de slechtheden
van onze daden.
ik getuig dat er geen ware god is die het recht heeft aanbeden te worden dan Allah , alleen en zonder deelgenoten, en ik getuig dat
Mohamed zijn edele dienaar een boodschapper is, vrede en zegeningen van Allah met hem, zijn familie leden, zijn metgezellen en
met diegene die hem volgen tot de dag des oordeels.
Doen ze nu bij elk bericht eerst zo'n lulverhaal ervoor voordat ze to the point komen :?
pi_211463993
quote:
7s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:10 schreef ExTec het volgende:

[..]
Hoezo, is het al voorbij dan?

En hou je een organogram bij, wie er wel of niet al dood is, soms?
Het is logica. Hamas elimineren, is een einde aan de status-quo. Zowel de politiek van Isral als Hamas wil dat niet.
  woensdag 29 november 2023 @ 13:13:07 #9
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211463994
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:11 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Volgens mij heet de reeks al 100.000 jaar zo.
Dus laat maar lekker staan.
Als er een China reeks is zetten we daar Taiwan en Atlantis ook wel meteen bij. Prima
  woensdag 29 november 2023 @ 13:13:33 #10
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211463996
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:12 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Doen ze nu bij elk bericht eerst zo'n lulverhaal ervoor doen voordat ze to the point komen :?
Soort rituele en religieuze indekking ofzo? :D
  woensdag 29 november 2023 @ 13:15:51 #11
438527 MissButterflyy
pi_211464021
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:12 schreef Molo het volgende:
Vind sowieso dat hele 'moslims zijn er altijd en alleen voor elkaar' denken en uiten in alles zo eng als maar zijn kan
Het zou verboden moeten worden.

Sorry hoor, maar stel je niet aan. Zo zijn er ook ‘vrouwen voor elkaar’ , of hondenliefhebbers, of wat voor groep dan ook die zich verbonden voelen met elkaar.

En zo te zien heeft hij zijn geloofsgenoten dus opgelicht? Is er een aangifte van gedaan?
pi_211464023
quote:
Moet je in NWS feedback plaatsen zodat mods die het eventueel kunnen veranderen het zien.
  woensdag 29 november 2023 @ 13:16:18 #13
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211464025
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het is logica. Hamas elimineren, is een einde aan de status-quo. Zowel de politiek van Isral als Hamas wil dat niet.
Maar israel heeft geen hamas in gaza nodig om het te negeren h?

Ze zullen er wel een enorme muur om heen gaan zetten.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 29 november 2023 @ 13:17:41 #14
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211464038
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:15 schreef MissButterflyy het volgende:
En zo te zien heeft hij zijn geloofsgenoten dus opgelicht? Is er een aangifte van gedaan?
Je weet dat we elk jaar wel een paar keer kunnen lezen over moslims die door andere moslims opgelicht worden met hun reis naar mekka?
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 29 november 2023 @ 13:17:57 #15
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211464041
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:11 schreef Molo het volgende:
we hebben insa alah hulp nodig voor een zuster van ons.
we danken Allah swt daarvoor.
'insa alah' is toch zoiets als 'als Allah het wil' ofzo? Waarom wordt het dan als 'alah' geschreven en een zin later weer op de normale manier als 'Allah' :?

Waarom is het sowieso niet 'inshallah' zoals bij de Super Mario meme?
SPOILER
  woensdag 29 november 2023 @ 13:18:50 #16
438527 MissButterflyy
pi_211464045
quote:
7s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:16 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik weet het niet… dat is geen oplossing.

7 oktober is men ook over de muur gekomen.
Denk eerder dat de opdeling blijft en dat er een groot stuk niemandsland tussen Gaza en Isral komt.
pi_211464047
quote:
7s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:16 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ondanks je eigen fantasien, zijn geen Joden geen magirs die zich van de rest van de wereld niets hoeven aan te trekken, lieve ExTec.

Als Hamas er niet meer is, zal Israel een nieuwe goede reden moeten bedenken om de tweestaten-oplossing te frustreren. En waarom zouden ze, als Hamas gewoon nog bestaat?
  woensdag 29 november 2023 @ 13:19:48 #18
438527 MissButterflyy
pi_211464054
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:17 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
'insa alah' is toch zoiets als 'als Allah het wil' ofzo? Waarom wordt het dan als 'alah' geschreven en een zin later weer op de normale manier als 'Allah' :?

Waarom is het sowieso niet inshallah zoals bij de Super Mario meme?
SPOILER
Schat zo in dat ie z’n tekst niet heeft gecondoleerd op spelfouten. :')
  woensdag 29 november 2023 @ 13:20:38 #19
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211464058
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:15 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het zou verboden moeten worden.

Sorry hoor, maar stel je niet aan. Zo zijn er ook ‘vrouwen voor elkaar’ , of hondenliefhebbers, of wat voor groep dan ook die zich verbonden voelen met elkaar.

Verbod? Ik spreek mijn gevoel erbij uit, unheimisch.

En welnee, net of iemand zijn broeder gaat aanspreken op zoiets of berhaupt in twijfel trekken.

De kwakzalverij aanmoedigen als verpleegkundige vind ik erger in dit geval trouwens. Had DJI ook wat beter op kunnen screenen gezien dit gewoon openbaar staat
  woensdag 29 november 2023 @ 13:23:00 #20
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211464071
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:19 schreef theunderdog het volgende:
Ondanks je eigen fantasien, zijn geen Joden geen magirs die zich van de rest van de wereld niets hoeven aan te trekken,
Jahoor, draaien ze hun hand niet voor om.

Echt hilarisch, hoe jij blijkbaar denkt dat demonstraties 1000en KMs verderop er blijkbaar toe doen.

Ja, die doen 'iets', motiveren joden om naar israel te gaan. Wordt dat land alleen maar sterker.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 29 november 2023 @ 13:23:54 #21
438527 MissButterflyy
pi_211464075
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:20 schreef Molo het volgende:

[..]
Verbod? Ik spreek mijn gevoel erbij uit, unheimisch.

En welnee, net of iemand zijn broeder gaat aanspreken op zoiets of berhaupt in twijfel trekken.

De kwakzalverij aanmoedigen als verpleegkundige vind ik erger in dit geval trouwens. Had DJI ook wat beter op kunnen screenen gezien dit gewoon openbaar staat
Dat weet je niet Molo. Mensen die uiteindelijk worden opgelicht schamen zich vaak en praten er niet over. Zeker in bepaalde culturen zal men eerder zwijgen uit schaamte.

En wie weet is hij ontslagen omdat er meer is gebeurd, en de uitspraken over de kwestie Isral/ Palestina de druppel waren.
  woensdag 29 november 2023 @ 13:24:23 #22
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211464078
quote:

[..]

SPOILER
Conversieproblemen naar Latijnse alfabet denk ik :+
  woensdag 29 november 2023 @ 13:24:41 #23
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211464081
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:18 schreef MissButterflyy het volgende:
7 oktober is men ook over de muur gekomen.
Die vielen aan die kant dus erg mee.

Kijk maar naar de muur tussen gaza en egypte. Weetjewel, die constructies zijn zo enorm dat de berlijnse muur er een heg bij lijkt.
&lt;signature here&gt;.
pi_211464085
quote:
7s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:23 schreef ExTec het volgende:

[..]
Jahoor, draaien ze hun hand niet voor om.

Echt hilarisch, hoe jij blijkbaar denkt dat demonstraties 1000en KMs verderop er blijkbaar toe doen.

Ja, die doen 'iets', motiveren joden om naar israel te gaan. Wordt dat land alleen maar sterker.
Demonstraties?

Je bent weer tegen jezelf aan het praten.
  woensdag 29 november 2023 @ 13:25:48 #25
438527 MissButterflyy
pi_211464092
quote:
7s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Die vielen aan die kant dus erg mee.

Kijk maar naar de muur tussen gaza en egypte. Weetjewel, die constructies zijn zo enorm dat de berlijnse muur er een heg bij lijkt.
Ik heb m gezien hoor, die muur.

De Berlijnse muur nog niet, hopelijk :+ binnenkort.
  woensdag 29 november 2023 @ 13:26:17 #26
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211464099
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Demonstraties?

Je bent weer tegen jezelf aan het praten.
Welke andere denkbeeldige uitingen waar israel zich zogenaamd dan echt wel iets van aan moet trekken heb je het dan over?

Sorry dat ik iets te snel ga voor je.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 29 november 2023 @ 13:26:32 #27
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211464103
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:23 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat weet je niet Molo. Mensen die uiteindelijk worden opgelicht schamen zich vaak en praten er niet over. Zeker in bepaalde culturen zal men eerder zwijgen uit schaamte.

En wie weet is hij ontslagen omdat er meer is gebeurd, en de uitspraken over de kwestie Isral/ Palestina de druppel waren.
Hij werkte daar sowieso als ZZPer dus politieke uitingen doen op je werk is dan al helemaal bijzonder. Je zit helemaal niet vast in een ingebed team.

Had laatst een klant die de zwarte pieten discussie even op tafel gooide. Ja leuk maar ik ben daar niet voor een koffiekransje dus weghouden van zaken doen die handel
pi_211464117
quote:
7s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:26 schreef ExTec het volgende:

[..]
Welke andere denkbeeldige uitingen waar israel zich zogenaamd dan echt wel iets van aan moet trekken heb je het dan over?

Sorry dat ik iets te snel ga voor je.
Internationale verdragen, uberhaupt geopolitiek.

Jij denkt zonder ironie dat Israel net zo makkelijk de tweestaten-oplossing kan negeren, frustreren als de andere partij (de Palestijnse kant) redelijk en rationeel was? natuurlijk niet.
  woensdag 29 november 2023 @ 13:30:55 #29
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211464149
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Internationale verdragen, uberhaupt geopolitiek.
Ow,

En als israel niet luistert, dan komt het "internationale verdragen/geopolitieke leger" ze wel ff aanpakken?

Maak nou gewoon eens ff concreet welke gevolgen er staan op dat wat anderen willen negeren?

quote:
Jij denkt zonder ironie dat Israel net zo makkelijk de tweestaten-oplossing kan negeren, frustreren als de andere partij (de Palestijnse kant) redelijk en rationeel was? natuurlijk niet.
Redelijke en rationele oppositie in gaza?

Ik denk niet dat zo iemand als bibi wakker ligt van dat prospectus.
&lt;signature here&gt;.
pi_211464186
quote:
10s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:30 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ow,

En als israel niet luistert, dan komt het "internationale verdragen/geopolitieke leger" ze wel ff aanpakken?

Maak nou gewoon eens ff concreet welke gevolgen er staan op dat wat anderen willen negeren?
[..]
Redelijke en rationele oppositie in gaza?

Ik denk niet dat zo iemand als bibi wakker ligt van dat prospectus.
Sancties, bijvoorbeeld.

Je moet je realiseren dat geopolitiek om eigen belang draait. Als Israel zaken gaat doen die teveel in ons nadeel is en/of een te negatief daglicht laat schijnen op 'het westen', dan zullen zaken veranderen.

Of leef jij in de fantasie-wereld dat de band tussen 'het westen' (met Amerika voorop) en Israel een soort eeuwige band is? waar niets aan kan veranderen?

Ben jij een evangalistisch christen?
  woensdag 29 november 2023 @ 13:40:15 #31
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211464243
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:35 schreef theunderdog het volgende:
Sancties, bijvoorbeeld.
Van wie?

Is niet concreet h?

Jij denkt dat er ook maar 1 westers politicus is die z'n economische welvaart ondergeschikt maakt aan hoe israel al dan niet palestijnen behandeld?

quote:
Of leef jij in de fantasie-wereld dat de band tussen 'het westen' (met Amerika voorop) en Israel een soort eeuwige band is? waar niets aan kan veranderen?
En jij leeft in de fantasie wereld waar alhoewel die band al zolang jij en ik leven is wat die is,

Dat nu echt wel gaat veranderen?

Hilarisch.
&lt;signature here&gt;.
pi_211464245
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:12 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Doen ze nu bij elk bericht eerst zo'n lulverhaal ervoor voordat ze to the point komen :?
Zo nemen ze ook de telefoon op.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_211464253
Dit krijg je dus als je een bepaalde politieke stroming macht geeft in een (lokale) overheid. Verbijsterend om te zien.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Overall beste user 2022 woensdag 29 november 2023 @ 13:43:18 #34
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_211464267
-

Ik check deze nog even.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_211464344
quote:
10s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:40 schreef ExTec het volgende:

[..]
Van wie?

Is niet concreet h?

Jij denkt dat er ook maar 1 westers politicus is die z'n economische welvaart ondergeschikt maakt aan hoe israel al dan niet palestijnen behandeld?
[..]
En jij leeft in de fantasie wereld waar alhoewel die band al zolang jij en ik leven is wat die is,

Dat nu echt wel gaat veranderen?

Hilarisch.
1: Israel is vooral economisch afhankelijk van het westen (de EU). De band tussen Amerika en Israel is voornamelijk historisch en qua inlichtingen, wapens.

Maar allemaal geen zaken die kunnen veranderen. En ja, niemand boeit de Palestijnen veel, maar ook daaraan zitten grenzen. De wensen van een Ben Gvir, Smotrich zullen bijvoorbeeld niet in praktijk kunnen worden gebracht, of in elk geval niet te snel.

En omtrent Gaza is er vanuit het westen (de politiek) gewoon heel veel kritiek jegens het optreden van Israel. Israel zal haar best moeten blijven doen, om ons ervan te blijven overtuigen dat het hen echt gaat om het bestrijden van Hamas. En dat de omgekomen burgers, nevenschade zijn.

Vandaar ook alle propaganda he.

2: Die band is altijd al troebel geweest. Israel is gewoon voor ons (het westen) net wat beter dan de andere landen aldaar.

Maar er is veel veranderd. Israel is van een links-liberaal land, naar een land gegaan waar extreme-kolonisten steeds meer invloed krijgen. Het is tenzeerste de vraag hoelang Israel nog kan dienen als een westerse vazalstaat.
pi_211464396
quote:
13s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:41 schreef HowardRoark het volgende:
Dit krijg je dus als je een bepaalde politieke stroming macht geeft in een (lokale) overheid. Verbijsterend om te zien.

[ twitter ]
Ik vind dit ook walgelijk en dit is zeker niet hoe iedereen met kritiek op Isral er in staat.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 29 november 2023 @ 13:56:09 #37
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211464419
quote:
Israeli government spokesman: Hamas continues to hold 161 hostages

Israeli government spokesman Eylon Levy held a briefing, Sky News reports, his quotes from there:

▪️ 161 people remain hostage in Gaza, including: 146 Israelis and 15 foreigners, 126 are male and 35 are female. Among them are four children, four people aged 18-19, 10 people over 75.

▪️ 86 hostages released: 66 Israelis, 20 foreigners.

▪️ Two more, according to Levy, were "murdered in captivity."

▪️ "Last week's government decision provides for a five day extension of the hostage release pause with enough violent criminals in Israeli prisons lined up for release to get another 50 hostages out - 40 at this point, 10 a day," says Mr Levy.

▪️ "And the government has approved a list of another 50 violent criminals for prospective release should Hamas decide to continue releasing hostages."
&lt;signature here&gt;.
pi_211464531
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 20:52 schreef Alov het volgende:

[..]
Goh, niet eens een greintje zelfverdediging, als in, een naburig volk die ons vijandig gezind is stak onlangs de grens over om onze bevolking uit te moorden, dus we gaan de militaire kracht van dat naburig volk eens neutralizeren zodat we onze bevolking veilig kunnen houden?
Door de boel plat te bombarderen en 10x zoveel dodelijke slachtoffers te maken en nog veel meer mensen gewond en dakloos? Ws het maar alleen gericht op militaire kracht dan hadden we deze hele discussie niet gehad. En ja ik weet dat Hamas deels schuilt tussen burgers en dus zul je chirurgisch en met geduld te werk moeten gaan, niet met een grootschalige bombardement campagne. Zelfde geldt voor al die tunnels... die verwoest je niet d.m.v. bombardementen en door water en energie af te knijpen voor iedereen.
  woensdag 29 november 2023 @ 14:20:45 #39
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211464593
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 14:11 schreef Ronald-Koeman het volgende:
En ja ik weet dat Hamas deels schuilt tussen burgers en dus zul je chirurgisch en met geduld te werk moeten gaan, niet met een grootschalige bombardement campagne.
Maar dat gezeur houd je toch. Voor bepaalde mensen is 1 burgerdode al te veel.
&lt;signature here&gt;.
pi_211464674
quote:
13s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:41 schreef HowardRoark het volgende:

[ twitter ]
M'n bingokaart was weer snel vol :{w

Hamas is geen terroristische organisatie want dat is racistisch :')
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Overall beste user 2022 woensdag 29 november 2023 @ 14:34:55 #41
3928 Ulx
pi_211464730
Heeft iemand nou al foto's van de 12-14000 graven die er in Gaza bij zijn gekomen gezien?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_211464765
quote:
7s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:56 schreef ExTec het volgende:

[..]

dit is inclusief die pas 10 maanden oude minderjarige vrouw?
  woensdag 29 november 2023 @ 14:39:25 #43
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211464774
twitter
pi_211464780
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 14:34 schreef Ulx het volgende:
Heeft iemand nou al foto's van de 12-14000 graven die er in Gaza bij zijn gekomen gezien?
Ik heb die 1.200 graven in Isral ook niet gezien, maar ik vind het een meer dan terechte vraag. Ik heb maar twee massa graven gezien en daar zagen we maar +/- 100 blauwe zakken.
pi_211464835
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 14:39 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
Die arme Palestijnse kinderen, we moeten ze redden! :'(

Terroristen in zakformaat, dat zijn het.
Nieuw is niet altijd beter.
pi_211464874
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 14:39 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
Waardeloze clip die net iets te vroeg afloopt.

Zulke beelden van kolonisten die dit jaar al wel burgers over de kling hebben gejaagd gaan we natuurlijk weer niet zien.
  woensdag 29 november 2023 @ 14:53:42 #47
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211464884
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 14:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
_O-
&lt;signature here&gt;.
pi_211464909
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 14:47 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]
Die arme Palestijnse kinderen, we moeten ze redden! :'(

Terroristen in zakformaat, dat zijn het.
Deze jongeren worden van kleins af opgevoed met het idee om Isralirs/Joden te haten en waar mogelijk de confrontatie op te zoeken er een paar om het leven te brengen. Hoe je voor zulke mensen kunt opkomen is mij echt een raadsel. Dit is niets meer dan kwaadwillend schorem.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Overall beste user 2022 woensdag 29 november 2023 @ 14:58:17 #49
3928 Ulx
pi_211464919
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 14:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik heb die 1.200 graven in Isral ook niet gezien, maar ik vind het een meer dan terechte vraag. Ik heb maar twee massa graven gezien en daar zagen we maar +/- 100 blauwe zakken.
Gezien het enthousiasme waarmee Hamas de cijfers openbaar maakt zou je toch ook wel veel beelden van begrafenissen verwachten, of niet soms?
  woensdag 29 november 2023 @ 15:02:48 #50
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211464945
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 14:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Zulke beelden van kolonisten die dit jaar al wel burgers over de kling hebben gejaagd gaan we natuurlijk weer niet zien.
:')

Hier speciaal voor jou

twitter
pi_211464964
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:02 schreef Tarado het volgende:

[..]

Hier speciaal voor jou

[ twitter ]
Oja je hebt gelijk zulke beelden van kolonisten zien we wel
Bedankt voor de video. Ziet er goed uit, heeft niet lang geleden
pi_211464974
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 14:58 schreef Ulx het volgende:

[..]
Gezien het enthousiasme waarmee Hamas de cijfers openbaar maakt zou je toch ook wel veel beelden van begrafenissen verwachten, of niet soms?
Daarom zei ik
Ik heb maar twee massa graven gezien en daar zagen we maar +/- 100 blauwe zakken.

Lees daar vooral iets achterlijks in
  woensdag 29 november 2023 @ 15:13:30 #53
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211465021
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Oja je hebt gelijk zulke beelden van kolonisten zien we wel
Bedankt voor de video.
Het staat je vrij om te vinden en te plaatsen maar doen alsof er geen 2 kanten aan het verhaal zitten is ook een beetje naef.

Verder voor de duidelijkheid, ik ben wel pro Israel maar dan in de zin dat het land moet blijven bestaan, dat betekent niet dat ik het met alles eens ben wat ze denken te moeten doen om te blijven bestaan.
  woensdag 29 november 2023 @ 15:14:50 #54
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211465030
quote:
Goed punt ergens omdat daarmee onbewust een stuk legitimatie ontstaat waar onbewust geen vragen bij worden gesteld. Als er al een gebied bij moet worden genoemd, zou dat Gaza moeten zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_211465055
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:13 schreef Tarado het volgende:

[..]
Het staat je vrij om te vinden en te plaatsen maar doen alsof er geen 2 kanten aan het verhaal zitten is ook een beetje naef.
Die ene kant dat een Palestijn nogal snel dood mag vind ik soms wel lastig. Wat is die tweede kant aan 't verhaal?

Er is vandaag nog een minderjarige man(9 jaar oud) doodgeschoten. Daar was de video ook geknipt. Daar zagen we alleen dat hij tijdens het rennen doodgeschoten werd. Als iets weggelaten wordt, heeft dat een doel
  woensdag 29 november 2023 @ 15:19:47 #56
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211465057
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:04 schreef opgebaarde het volgende:
Ziet er goed uit, heeft niet lang geleden
Matig. Geen headshot.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 29 november 2023 @ 15:20:01 #57
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 29 november 2023 @ 15:21:24 #58
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211465070
SPOILER
twitter
  woensdag 29 november 2023 @ 15:23:11 #59
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211465089
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:19 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Die ene kant dat een Palestijn nogal snel dood mag vind ik soms wel lastig. Wat is die tweede kant aan 't verhaal?
Dat is die kant waar jij je ogen voor sluit, dat is uiteraard jouw probleem en niet het mijne.
pi_211465097
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:23 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat is die kant waar jij je ogen voor sluit, dat is uiteraard jouw probleem en niet het mijne.
Kan je iets concreter worden, waar sluit ik volgens jou mijn ogen voor?
  woensdag 29 november 2023 @ 15:49:26 #61
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211465357
https://www.nu.nl/midden-(...)or-gazaconflict.html
Kans op aanslag in Duitsland 'aanzienlijk toegenomen' door Gazaconflict
De kans op een terroristische aanval in Duitsland is aanzienlijk toegenomen door de oorlog tussen Isral en Hamas. Jihadisten hebben volgens de Duitse binnenlandse inlichtingendienst oproepen tot aanvallen gedaan. Er bestaat een reel gevaar dat Al Qaida of IS zich zal roeren.

In Duitsland is het risico op mogelijke terreuraanvallen tegen Joodse en Isralische individuen en instellingen aanzienlijk toegenomen, schijft de Duitse binnenlandse inlichtingendienst (BfV) in een dreigingsanalyse. Ook de kans op "aanvallen op het Westen in het algemeen" is een stuk groter door het conflict in Gaza.

"Het risico is groter dan het in lange tijd geweest is", zegt BfV-voorzitter Thomas Haldenwang. Ook de kans op aanslagen door eenlingen is volgens hem toegenomen.

Volgens de BfV valt op dat Palestijnen en moslims in het algemeen vaker worden afgeschilderd als "slachtoffers van het Westen". Bovendien zouden vaker duidelijk antisemitische clichs verspreid worden.

Tegelijk hebben aanhangers van Hamas en Hezbollah nog nauwelijks van zich laten horen in Duitsland, merkt de dienst op. Dat zou onder meer komen doordat betrokkenheid bij die groeperingen strafbaar is.

Sinds de oorlog tussen Isral en Hamas opnieuw oplaaide, werden verschillende pro-Palestijnse demonstraties al gestopt of verboden door de Duitse politie.
pi_211465484
Ik hoop (hoe triest ook hoe hopen hier geldt) maar op psychologische oorlogsvoering en niet waar, maar sky news meldt:
Hamas claims 3 members of Bibas family killed in Gaza.

https://news.sky.com/stor(...)rom-lebanon-12978800
Israel-Gaza latest: Hamas claims 10-month-old hostage killed in strike with brother and mother

The Israeli army says it is investigating a claim from the armed wing of Hamas that Kfir Bibas, the youngest hostage, was killed in an Israeli airstrike before the ceasefire began along with his four-year-old brother, Ariel, and mother Shiri.
pi_211465530
https://news.sky.com/stor(...)838763#liveblog-body
Israel says it will consider 'every serious proposal' to release more hostages - as four children remain captive

Israel government spokesperson Eylon Levy is holding a news conference.

He says 161 people remain hostage in Gaza, including:

146 Israelis and 15 foreign nationals
126 are male and 35 are female
Four children and four people aged 18 and 19
10 people aged over 75

At present, 86 hostages have been released:

66 Israelis
20 foreign nationals

A further two hostages were "murdered in captivity", he says.

"Last week's government decision provides for a five day extension of the hostage release pause with enough violent criminals in Israeli prisons lined up for release to get another 50 hostages out - 40 at this point, 10 a day," says Mr Levy.

"And the government has approved a list of another 50 violent criminals for prospective release should Hamas decide to continue releasing hostages."

He says the war cabinet decides which prisoners are released.

"We will consider every serious proposal" to release the remaining hostages.
  woensdag 29 november 2023 @ 16:23:16 #64
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211465746
quote:

[..]

SPOILER
Omdat hij niet kan spellen. Hele tekst is kut om te lezen.
De Nederlandse spelling van deze Arabisch uitdrukking is Insjallah maar omdat dit een transliteratie is zul je nogal wat gefreewheel zien. Betekent inderdaad iets als "als God het wil".

Arabisch spreken zonder Insjallah, Alhamdoellillah of Masjallah en dergelijke is als pindakaas zonder stukjes vandaar dat dit soort teksten zo overkomen ;)
  woensdag 29 november 2023 @ 16:33:45 #65
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211465835
twitter

Ah gadver ;(
  woensdag 29 november 2023 @ 16:55:27 #66
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211466035
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 16:33 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]

Ah gadver ;(
wilde het net posten...
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  woensdag 29 november 2023 @ 17:01:12 #67
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211466089
Het kleinste menselijke schild denkbaar. Hamas-helden
pi_211466623
Germany arrests teen for planning terror attack; synagogue said to be among possible targets
https://www.timesofisrael(...)ng-possible-targets/
pi_211466679
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 17:53 schreef Aether het volgende:
Germany arrests teen for planning terror attack; synagogue said to be among possible targets
Dat zat er wel in na al die haatdragende oproepen met die #freepalestina demonstraties. Dat waren onvervalste dreigementen jegens het westen.
  woensdag 29 november 2023 @ 18:04:18 #70
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211466744
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 17:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dat zat er wel in na al die haatdragende oproepen met die #freepalestina demonstraties. Dat waren onvervalste dreigementen jegens het westen.
Het trieste is dat dit er eerder ook wel in zat, net zoals de kans er inmiddels inzit dat er iemand zijn magazijn leegt in een proPa-demonstratie of in een moskee. Je hebt er altijd gekken tussen zitten die een goddelijke roeping ervaren of gewoon blinde haat. In deze tijden is de kans groter dat iemand zijn idiotie eraan ophangt.
pi_211466893
twitter

twitter
  woensdag 29 november 2023 @ 18:27:32 #72
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211467092
https://www.nu.nl/binnenl(...)ag-te-voorkomen.html
Er zijn steeds meer signalen dat jihadistische organisaties voorbereidingen treffen om in Europa terroristische aanslagen te plegen. Deze groeperingen noemen daarbij expliciet Nederland als doelwit
  woensdag 29 november 2023 @ 19:06:48 #73
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211467848
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 18:27 schreef slashdotter3 het volgende:
Er zijn steeds meer signalen dat jihadistische organisaties voorbereidingen treffen om in Europa terroristische aanslagen te plegen. Deze groeperingen noemen daarbij expliciet Nederland als doelwit
niet heel erg verrassend, zo rollen die mensen
pi_211468995
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:02 schreef Tarado het volgende:

[..]

Hier speciaal voor jou

[ twitter ]
Daar lig je dan met je pijpbom.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  woensdag 29 november 2023 @ 20:07:08 #75
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211469101
quote:
11s.gif Op woensdag 29 november 2023 20:07 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)s_to_be_calmed_down/
A student at UC Dublin needs to be calmed down after shouting “We will do what happened on October 7th Again and Again. Allahu Akbar.
Die gozer heeft een snicker nodig.
#superniger2020
pi_211469394
Released Thai hostage says Israelis held with him were beaten with electric cables
https://www.timesofisrael(...)ith-electric-cables/

A Thai foreign worker who was released in recent days from Hamas captivity is quoted by Channel 12 news saying that Israeli hostages with whom he was held were beaten by their captors, including with electric cables.

He says there was little to eat for the hostages — a pita a day, sometimes a tin of tuna to share between four, and sometimes a piece of cheese. Held for more than seven weeks, he says they were allowed to shower once.

“We were with Israelis, and they were guarded all the time,” he is quoted saying. “The Jews who were held with me were treated very harshly, sometimes they were beaten with electric cables.”
pi_211469594
quote:
quote:
A student at UC Dublin needs to be calmed down after shouting “We will do what happened on October 7th Again and Again. Allahu Akbar.
Hmmm. Raar toch dat mensen in Europa stemmen op partijen die kritisch zijn tegenover migratie en de Islam. Hoe zou dat toch komen? Als we sommige media mogen geloven is het alleen maar racisme, xenofobie en Islamofobie.
pi_211469887
quote:
Wat een islamofoben om tijdens de toespraak weg te lopen.
  woensdag 29 november 2023 @ 20:50:04 #80
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211469946
quote:
Dat zo'n pipo een driftaanval krijgt vind ik minder interessant als wat er hierna is gebeurd. Filmpje is al weken oud, dus:

-loopt deze man nog steeds vrij rond?
-bezoekt hij nog steeds colleges?
-heeft hij berhaupt de belangstelling gewekt van opsporingsdiensten?
pi_211469983
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 20:05 schreef superniger het volgende:

[..]
Daar lig je dan met je pijpbom.
Zie hier een andere minderjarige mannelijke terrorist die ook vandaag onderweg was naar zijn 70 maagden

let niet op de tekst in de tweet. Ik heb even moeten zoeken naar een tweet zonder teveel afkeuring op 't gebeuren en veel beter dan dit werd 't niet

twitter
pi_211470067
quote:
Waarom leidt een conflict in Isral tot een grotere kans op een aanslag in Europa? Ik snap dat jihadis elke kans aangrijpen, maar ik snap het verband niet helemaal...
  woensdag 29 november 2023 @ 21:34:45 #83
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211470504
quote:
Hoe oud zijn die maagden die dit mannetje krijgt? Allemaal leeftijdsgenoten van 8 en 9 of zitten er ook 18 jarigen bij wat wel een gek gezicht zal zijn? 🤔
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 29 november 2023 @ 21:50:11 #84
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_211470656
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 20:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Zie hier een andere minderjarige mannelijke terrorist die ook vandaag onderweg was naar zijn 70 maagden

let niet op de tekst in de tweet. Ik heb even moeten zoeken naar een tweet zonder teveel afkeuring op 't gebeuren en veel beter dan dit werd 't niet

[ twitter ]
Die 'sniper' zal wel weer trots aan het eten zitten 's avonds, een ware held!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_211470795
Het is vooral bijzonder om te zien dat zo'n video meteen op de voorpagina's van menig internationale media staat. Dit in tegenstelling tot allerlei andere videos. Er wordt wel selectief journalistiek bedreven om het maar zo te zeggen.
  woensdag 29 november 2023 @ 22:08:53 #86
438527 MissButterflyy
pi_211470852
quote:
14s.gif Op woensdag 29 november 2023 22:04 schreef HowardRoark het volgende:
Het is vooral bijzonder om te zien dat zo'n video meteen op de voorpagina's van menig internationale media staat. Dit in tegenstelling tot allerlei andere videos. Er wordt wel selectief journalistiek bedreven om het maar zo te zeggen.
Het slaat natuurlijk nergens op zo’n jong kind dood te schieten.
Jammer dat het niet in je straatje past.

Trouwens, de Nederlandse media zie ik er nog niet over berichten.
pi_211470994
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 22:08 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ik heb het nog even gecheckt bij het volgens howardroarks antisemitische Volkskrant, antisemitische CNN en de antisemitische BBC en bijalle drie niks. Niks op de voorpagina's en als je verder surft naar Isral - Gaza oorlog segment bij twee van de drie wel berichten over de dood van twee kinderen mindere jarige mannen maar geen beelden
pi_211471046
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 22:20 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik heb het nog even gecheckt bij het volgens howardroarks antisemitische Volkskrant, antisemitische CNN en de antisemitische BBC en bijalle drie niks. Niks op de voorpagina's en als je verder surft naar Isral - Gaza oorlog segment bij twee van de drie wel berichten over de dood van twee kinderen mindere jarige mannen maar geen beelden
Rare post. Media zoals Reuters, The Guardian en The New York Times hebben er allen al over bericht. En dit dus op basis van een video waar verder niets uit is op te maken.
  woensdag 29 november 2023 @ 22:30:44 #89
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211471095
quote:

[..]

Of het nergens op slaat weet ik eigenlijk niet. Voor deze jongen stond namelijk die andere wat oudere jongen met die vermoedelijk pijpbom of detonator. Je ziet ook dat er meerdere minderjarigen kat en muis lopen te spelen met de politie/soldaten en dat ze dat opzoeken.

Nu vind ik het ook erg zielig dat zo'n jochie wat geen idee heeft van het gevaar nu dood is, maar wat deed dat jochie tussen al die andere rellende kindjes? Er is een oorlog aan de gang, je weet dat er geschoten wordt en dan laat je als ouders je kinderen los op straat lopen?
  woensdag 29 november 2023 @ 22:34:12 #90
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211471132
quote:
Hamas heeft woensdag een Nederlandse gijzelaar vrijgelaten, meldt bemiddelaar Qatar. Voor zover bekend was de achttienjarige Ofir Engel de enige Nederlander die vastzat in de Gazastrook.
nu.nl

Mooi voor de familie :)
pi_211471180
Mooi dat onze landgenoot is vrijgelaten.
#superniger2020
pi_211471188
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 22:38 schreef superniger het volgende:
"Landgenoot"
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_211471202
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 22:30 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Of het nergens op slaat weet ik eigenlijk niet. Voor deze jongen stond namelijk die andere wat oudere jongen met die vermoedelijk pijpbom of detonator. Je ziet ook dat er meerdere minderjarigen kat en muis lopen te spelen met de politie/soldaten en dat ze dat opzoeken.

Nu vind ik het ook erg zielig dat zo'n jochie wat geen idee heeft van het gevaar nu dood is, maar wat deed dat jochie tussen al die andere rellende kindjes? Er is een oorlog aan de gang, je weet dat er geschoten wordt en dan laat je als ouders je kinderen los op straat lopen?
De vraag is ook waarom zulke jongeren die confrontatie steeds opzoeken. Als je met bommen gaat gooien richting militairen (als dit verhaal inderdaad zou kloppen) zal er met scherp worden geschoten. Play stupid games, win stupid prizes.

En het is dus tevens ook opmerkelijk dat dit soort videos meteen in gerenommeerde media komen, terwijl andere videos worden genegeerd. Het geeft de indruk dat het weer eens gaat om een bepaald narratief.
pi_211471249
quote:
14s.gif Op woensdag 29 november 2023 22:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Rare post. Media zoals Reuters, The Guardian en The New York Times hebben er allen al over bericht. En dit dus op basis van een video waar verder niets uit is op te maken.
Je zei dat het bijzonder is dat "zo'n video meteen op de voorpagina's van menig internationale media staat."
Je bedoelde dus dat media bericht over het overlijden van deze mannen, alleen IDF ontkent het toch niet?

Het is ook interessant dat jij aangeeft dat er op basis van de video niets "uit op te maken is". Twee van jouw medestanders, @ExTec #47 en @Tarado #50, waren het daar vanmiddag zo mee oneens dat ze alleen nog maar konden communiceren via een denigrerende emoticon. Het is bijna alsof wij het met elkaar eens zijn Howard
pi_211471254
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 22:38 schreef superniger het volgende:
Vast niet welkom in NL. Stemt PVV.
pi_211471312
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 22:39 schreef FireFox1 het volgende:

[..]
"Landgenoot"
Rustig Geert.
#superniger2020
pi_211471737
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 17:53 schreef Aether het volgende:
quote:
Twee tieners verdacht van beramen aanslag op kerstmarkt Keulen
https://nos.nl/l/2499701

De politie in Duitsland heeft twee tieners aangehouden op verdenking van het beramen van een aanslag in Keulen. Het tweetal zou via sociale media contact met elkaar hebben gehad over het plannen van de aanslag, melden meerdere Duitse media.

De aanslag zou gepleegd worden met brandbommen of een kleine vrachtwagen op een synagoge of een kerstmarkt in Keulen, meldt de krant Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Volgens de krant gaat het om een Duits-Afghaanse jongen van 15 en een Russische jongen van 16 jaar. Ze zijn bekend bij de Duitse inlichtingendienst.
  donderdag 30 november 2023 @ 00:13:41 #98
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211471793
Yarden Roman - a heroic mother - is coming home.

On Oct 7, Yarden, her husband, Alon, and their three-year-old daughter Geffen were forced into a car by four Hamas terrorists. As the car raced toward Gaza, they caught sight of an IDF tank. took the chance, jumped out and ran.

As they ran, Yarden handed little Geffen to Alon, knowing he could run faster. The terrorists chased them, firing their guns. They ran in different directions - Yarden hid behind a tree, directing the fire and the terrorists toward her. Alon, with Geffen, hid under branches and bushes for 12 hours as terrorists searched for them.

Tonight, after 53 agonizing days, the family will be reunited.
twitter
pi_211471881
pi_211471885
10 Israeli, 4 Thai hostages back in Israel after release from Hamas in Gaza
https://www.timesofisrael(...)-from-hamas-in-gaza/
  donderdag 30 november 2023 @ 02:10:35 #102
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211471962
https://www.reddit.com/r/(...)by_the_israelis_who/
12 y/o Karim was detained by the "Israelis" who during his interrogation showed him a video of children being shot and killed and told him they will do the same to him if he throws stones.
pi_211472196
Niet echt duidelijk, maar vooralsnog behoud van het bestand.
twitter

twitter

"Hoge Isralische functionaris: Het staakt-het-vuren zal voortduren nadat Isral zijn eisen met betrekking tot de vrijlating van de ontvoerden heeft aanvaard
5:57 a.m. 30 nov. 2023"
pi_211472236
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 22:34 schreef Momo het volgende:

[..]
nu.nl

Mooi voor de familie :)

De hulp en steun die Nederland bood aan de familie Engel en hun waardering daarvan vond ik echt hartverwarmend.
pi_211472544
twitter

twitter
pi_211472545
quote:
Isral valt Tulkarm op Westoever binnen
Het Isralische leger is volgens Palestijnse en Isralische media de stad Tulkarm en het gelijknamige vluchtelingenkamp op de Westelijke Jordaanoever binnengevallen. Volgens het Palestijnse persbureau Wafa gaat het om operatie met veel militairen, maar het noemt geen aantallen. Ook zou een grote bulldozer zijn ingezet.

Een verslaggever van Wafa meldt dat er vuurgevechten zijn uitgebroken tussen jongeren in het kamp en militairen. Daarbij zouden geen slachtoffers zijn gevallen.
https://nos.nl/liveblog/2(...)ra-dag-gevechtspauze

Benieuwd welke goede reden Isral hiervoor heeft.
pi_211472551
Vandaag in de Telegraaf een stuk over 2 dames die een inzamelingsactie voor Isral zijn gestart en in ruil daarvoor beveiliging nodig hebben om op werk te komen, naast honderden bedreigingen.

Wat een tolerantie van de pro-Hamas lieden weer.
  donderdag 30 november 2023 @ 08:37:08 #108
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211472639
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 08:16 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Er zijn "vuurgevechten met jongeren in het kamp" dus ik zet in op een competitie met de lokale Wilhelm Tell-vereniging.
pi_211472764
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 08:16 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Je doet alsof dit iets bijzonders is? Er zijn al jaren invallen en arrestaties daar.
pi_211472784
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 08:52 schreef oblo het volgende:

[..]
Je doet alsof dit iets bijzonders is? Er zijn al jaren invallen en arrestaties daar.
Dat weet ik maar blijft belangrijk om het onder aandacht te brengen. Het moet niet normaal worden.
pi_211472803
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 08:54 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dat weet ik maar blijft belangrijk om het onder aandacht te brengen. Het moet niet normaal worden.
Dat het daar een terroristen bolwerk is, is niet normaal. Maar ik vind het heel normaal dat je terroristen arresteert.
pi_211472807
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 08:57 schreef oblo het volgende:

[..]
Dat het daar een terroristen bolwerk is, is niet normaal. Maar ik vind het heel normaal dat je terroristen arresteert.
Hetzelfde kan je over bezettingen van Israel daar in Westelijke Jordaanoever zeggen maar soit.
pi_211472820
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 08:57 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Hetzelfde kan je over bezettingen van Israel daar in Westelijke Jordaanoever zeggen maar soit.
Klopt, dat is ook niet normaal en dat moet je onder aandacht brengen.
  donderdag 30 november 2023 @ 09:09:16 #114
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211472913
quote:
Needs to be shot down! :( :R
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211472946
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 08:18 schreef Scorpie het volgende:
Vandaag in de Telegraaf een stuk over 2 dames die een inzamelingsactie voor Isral zijn gestart en in ruil daarvoor beveiliging nodig hebben om op werk te komen, naast honderden bedreigingen.

Zucht. Hoe zijn we hier gekomen en waar gaat dit heen
  donderdag 30 november 2023 @ 09:21:54 #116
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211472986
https://www.telegraaf.nl/(...)ushalte-in-jeruzalem
Doden en gewonden bij aanslag op bushalte in Jeruzalem
Aanvallers hebben in de wijk Givat Shaul in Jeruzalem het vuur geopend op een bushalte waar mensen stonden te wachten. Een 24-jarige vrouw werd doodgeschoten en een man dodelijk getroffen. Hij overleed iets later in een ziekenhuis, volgens Isralische media. Zeker zes mensen raakten gewond, onder wie twee ernstig.
De politie spreekt volgens de Jerusalem Post van twee Palestijnse terroristen uit Arabisch Oost-Jeruzalem die door twee agenten en een burger zijn doodgeschoten. Volgens Isralische media stapten de twee terroristen rond 07:40 uur plaatselijke tijd uit een auto en openden ze het vuur. Volgens de politie zijn de aanvallers twee broers.
De aanslag vond plaats vlak nadat bekend gemaakt werd dat de wapenstilstand tussen Isral en Hamas met minstens n dag verlengd zou worden.

twitter
  donderdag 30 november 2023 @ 09:26:03 #117
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211473024
Wel knap hoe snel de burger en daarna het leger reageren. Dat was echt secondenwerk van aanslag naar zelf doodgeschoten worden.
  donderdag 30 november 2023 @ 09:32:54 #118
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211473057
quote:

En dat gecombineerd met social media en meer waar je overladen wordt met dit soort berichten. Echt zieke shit.
Informatieoorlog en idioten all around us to the max

twitter
  donderdag 30 november 2023 @ 09:34:35 #119
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211473068
quote:
9s.gif Op woensdag 29 november 2023 21:50 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Die 'sniper' zal wel weer trots aan het eten zitten 's avonds, een ware held!
Denk dat niemand behalve een echte sadistische psychopaat daar trots van zou worden. Een normale militair, normaal mens, zou hier eerder PTSD van krijgen. Omdat je gedwongen wordt om dit te doen, de andere keuze is om dat kind met granaat of pijpbom jou of je medesoldaten te laten doden.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 30 november 2023 @ 09:41:14 #120
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_211473113
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 09:34 schreef nixxx het volgende:

[..]
Denk dat niemand behalve een echte sadistische psychopaat daar trots van zou worden. Een normale militair, normaal mens, zou hier eerder PTSD van krijgen. Omdat je gedwongen wordt om dit te doen, de andere keuze is om dat kind met granaat of pijpbom jou of je medesoldaten te laten doden.
Oh, hij had daadwerkelijk een bom of granaat bij zich? Ik heb het filmpje niet gekeken, want ik had niet de behoefte om te kijken hoe een klein kind dood wordt geschoten.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_211473120
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 09:32 schreef Molo het volgende:

[..]
En dat gecombineerd met social media en meer waar je overladen wordt met dit soort berichten. Echt zieke shit.
Informatieoorlog en idioten all around us to the max

[ twitter ]
Even blij de handjes schudden met de verkrachters en moordenaars van je zusje, tuurlijk :)

Ik ben ervan overtuigd dat extremistische moslims zwaar zwakzinnig zijn, kijk ook maar eens die documentaire over Bataclan, die Franse vrouw met die rare stem kon zelfs ruiken dat ze zwakzinnig en debiel waren.
  donderdag 30 november 2023 @ 09:53:08 #122
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211473188
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 09:41 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Even blij de handjes schudden met de verkrachters en moordenaars van je zusje, tuurlijk :)

Ik ben ervan overtuigd dat extremistische moslims zwaar zwakzinnig zijn, kijk ook maar eens die documentaire over Bataclan, die Franse vrouw met die rare stem kon zelfs ruiken dat ze zwakzinnig en debiel waren.
Of kijk dat filmpje hierboven met die schreeuwende vent op de universiteit van Dublin. Totaal over de toeren "Allahu akbar!" blijven krijsen nadat hij eerst riep: “We will do what happened on October 7th Again and Again!

Dan denk ik: Welke "we"? Gast, jij hebt helemaal niks gedaan en je gaat ook niks doen want jij staat daar in je trendy trainingspakje op zachte sneakers en je hebt niet eens de impulscontrole om je normaal te gedragen tegen mensen die het niet me je eens zijn. Als ze jou een bomvest geven dan haal je het niet eens tot het winkelcentrum zonder in je broek te kakken omdat je tegelijk op die detonator moet letten terwijl je niet over je eigen poten struikelt en niet vergeet adem te halen.
  donderdag 30 november 2023 @ 09:54:29 #123
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211473198
quote:

[..]

Welke documentaire is dat?

En het is een religie en levensbeschouwing waarin vragen stellen en nadenken niet gewaardeerd en zelfs tegengewerkt wordt. Dus ja, dan krijg je hele kuddes van letterlijke volgers
  donderdag 30 november 2023 @ 09:55:22 #124
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211473206
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 09:53 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Of kijk dat filmpje hierboven met die schreeuwende vent op de universiteit van Dublin. Totaal over de toeren "Allahu akbar!" blijven krijsen nadat hij eerst riep: “We will do what happened on October 7th Again and Again!

Dan denk ik: Welke "we"? Gast, jij hebt helemaal niks gedaan en je gaat ook niks doen want jij staat daar in je trendy trainingspakje op zachte sneakers en je hebt niet eens de impulscontrole om je normaal te gedragen tegen mensen die het niet me je eens zijn. Als ze jou een bomvest geven dan haal je het niet eens tot het winkelcentrum zonder in je broek te kakken omdat je tegelijk op die detonator moet letten terwijl je niet over je eigen poten struikelt en niet vergeet adem te halen.
Yep

Maar de Ummah voelt zich altijd samen verbonden op zulke momenten. Net zo debiel als de broederschap van de Hells Angels enzo, stelletje primitieven
pi_211473241
quote:

[..]

Ik denk dat mensen met beperkte intelligentie makkelijker te ronselen zijn voor wat criminaliteit dan ook, maar ik vraag me sterk af of extremisten per se 'dom' zijn.

Eerder dat ze hun gereedschap, dus hun vermogen tot nadenken, inzetten voor de verkeerde dingen, zoals een enkele keer goed georganiseerde aanslagen plegen of met een vrij ingewikkelde theologie op de proppen komen.

Maar ik zit te gissen, dus kan er prima naast zitten.
pi_211473253
quote:

[..]

Goed verhaal wel.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 30 november 2023 @ 10:06:35 #127
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211473302
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 09:59 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Ik denk dat mensen met beperkte intelligentie makkelijker te ronselen zijn voor wat criminaliteit dan ook, maar ik vraag me sterk af of extremisten per se 'dom' zijn.

Eerder dat ze hun gereedschap, dus hun vermogen tot nadenken, inzetten voor de verkeerde dingen, zoals een enkele keer goed georganiseerde aanslagen plegen of met een vrij ingewikkelde theologie op de proppen komen.

Maar ik zit te gissen, dus kan er prima naast zitten.
Er zijn prima begaafde extremisten en die maken graag gebruik van useful idiots. Een hoop van wat er naar het kalifaat is afgereisd was ook spul dat het gewoon niet redde in het leven wegens gebrek aan mentale vaardigheden of zelfs behoorlijke stoornissen. Er zaten er ook tussen echter waarvan ik eigenlijk dacht dat als die beter gericht waren in hun leven, het juist erg actieve, initiatiefrijke burgers hadden kunnen zijn die nuttig hadden kunnen zijn voor hun gemeenschap.
pi_211473429
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 09:54 schreef Molo het volgende:

[..]
Welke documentaire is dat?

En het is een religie en levensbeschouwing waarin vragen stellen en nadenken niet gewaardeerd en zelfs tegengewerkt wordt. Dus ja, dan krijg je hele kuddes van letterlijke volgers
13 Novembre, Fluctuat Nec Mergitur
  donderdag 30 november 2023 @ 10:32:46 #129
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211473532
It’s 8:05 AM, and a group of people had the audacity to be a Jew walking on the streets of Jerusalem. Palestinian terrorists opened fire with automatic weapons.

Initial reports are saying seven serious injuries, out of which three in critical condition and one 17 year old who just succumbed to her wounds.

And this is why Israel is fighting this war, to ensure that Jews will once again be able to walk around freely and safely in the capital of their ancestral homeland.

What country in the world would tolerate this? Terrorists walking around with M16 automatic rifles?

This must stop. Israel must put an end to this once and for all.
twitter
  donderdag 30 november 2023 @ 10:39:27 #130
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211473595
Groetjes iig van Joe

twitter
pi_211473855
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 09:34 schreef nixxx het volgende:

[..]
Zou die dan nog een keer of tien schieten terwijl het doel al op rug op de grond ligt? Of een kind van nog geen tien jaar oud een kogel door het hoofd jassen?

Laten we er niet omheen draaien. Het is gewoon de modus operadi. Anders vallen er ook geen paar honderd doden bij de (zogenaamd geweldloze) vrijdag demonstraties waarbij geen enkele militair gewond is geraakt. Het is gewoon de MO, een Palestijnse burger is voor het IDF niet gelijk met een mens. Ene kant is daar nog best iets voor te zeggen, maar dat maakt het niet acceptabel
  donderdag 30 november 2023 @ 11:11:28 #132
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211473902
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:07 schreef opgebaarde het volgende:
Het is gewoon de MO, een Palestijnse burger met een explosief is voor het IDF niet gelijk met een mens een valide doel.
FTFY.
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 30 november 2023 @ 11:16:10 #133
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211473956
quote:

[..]
Zou die dan nog een keer of tien schieten terwijl het doel al op rug op de grond ligt?
Dat doel had mogelijk een pijpbom vast en bewoog nog. Je wilt niet voor de vorm schieten en dat ie toch nog kan bewegen en alsnog dat explosief naar jou smijt. Ik denk dat dit gewoon de instructies zijn in geval van zo'n scenario: schieten totdat de bedreiging weg is. Je kunt in zo'n situatie en in die paar seconden die je hebt ook niet goed zien of hij nog stuiptrekt en echt niet meer overeind kan komen of dat zijn armen nog bewegen omdat hij alsnog wil gooien.
quote:
Of een kind van nog geen tien jaar oud een kogel door het hoofd jassen?
Dat kind liep dus helaas verderop achter die jongen met die (mogelijk) pijpbom. Volgens mij wordt hij ook maar n keer geraakt, dus het was geen schiettent met kinderen erin expres.
quote:
Laten we er niet omheen draaien. Het is gewoon de modus operadi. Anders vallen er ook geen paar honderd doden bij de (zogenaamd geweldloze) vrijdag demonstraties waarbij geen enkele militair gewond is geraakt.
Deze zin snap ik niet. Zijn er een paar honderd gewonden geweest?
quote:
Het is gewoon de MO, een Palestijnse burger is voor het IDF niet gelijk met een mens. Ene kant is daar nog best iets voor te zeggen, maar dat maakt het niet acceptabel
In de Westoever is de situatie vrij walgelijk, ja.
pi_211473989
quote:
quote:
Israel hasn't even finished counting the bodies from October 7th, and this has just happened
Dit soort framing kan ik me zo aan irriteren. Alsof ze in Gaza al wel klaar zijn met het tellen van de lichamen? Man, doe je oogkleppen af...

Wat verder niet afdoet aan het feit dat deze aanslag fout is en dat ik blij ben dat de daders uitgeschakeld zijn.
  donderdag 30 november 2023 @ 11:19:56 #135
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211474019
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:16 schreef Qarrad het volgende:
Dat doel had mogelijk een pijpbom vast en bewoog nog. Je wilt niet voor de vorm schieten en dat ie toch nog kan bewegen en alsnog dat explosief naar jou smijt. Ik denk dat dit gewoon de instructies zijn in geval van zo'n scenario: schieten totdat de bedreiging weg is. Je kunt in zo'n situatie en in die paar seconden die je hebt ook niet goed zien of hij nog stuiptrekt en echt niet meer overeind kan komen of dat zijn armen nog bewegen omdat hij alsnog wil gooien.
Ik zag gisteren een video van ik denk Amerika waarin iemand met een stok dreigend op een agent af liep en op hem begon in te slaan. Die agent bleef maar schieten (in totaal 12 kogels) en die gast bleef maar doorlopen en op hem af komen. Dat was wel freaky, normaal ben je gewend te zien dat ze na 2~3 schoten wel neergaan.
pi_211474141
Woningen Hamas-aanhangers doorzocht in Duitsland en Belgi
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-73757226

In twee steden in Duitsland en een plaats in Belgi hebben politiemensen woningen doorzocht van vermoedelijke Hamas-aanhangers. De doorzoekingen waren in de Duitse steden Mnster en Nordhorn, dat net over de grens bij Oldenzaal ligt. Ook werd er een huis in Eupen binnengevallen, niet ver van Luik.

Volgens de Duitse politie kwam de recherche een 46-jarige verdachte op het spoor die op TikTok het geweld van Hamas zou hebben verheerlijkt. Vervolgens kwam ook een 49-jarige verdachte in beeld.

Bij de doorzoekingen heeft de politie telefoons en tablets in beslag genomen. Het onderzoek gaat verder.
  donderdag 30 november 2023 @ 11:30:07 #137
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211474148
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:19 schreef slashdotter3 het volgende:
Dat was wel freaky, normaal ben je gewend te zien dat ze na 2~3 schoten wel neergaan.
Dat is hollywood'esq. Ligt aan het gestel van de beschoten persoon. Je kan prima een aantal maal geraakt worden en nog bij bewustzijn zijn. Drugs bv, kunnen maken dat je er op het moment amper last van hebt.

Een 'zwak' persoon kan na 1 schot dood zijn. En dat zwak heeft niet perse te maken met je oppervlakkige fysieke gesteldheid. Gaat om je centrale zenuwstelsel. Bij zwakke mensen is 1 kogel instant overload -> game over. Mensen met een sterk zenuwstelsel kunnen gewoon een scherpe pijn voelen, en that's it. En er bestaat geen gemakkelijke manier om uit te vinden wie qua dat zwak of sterk is.
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 30 november 2023 @ 11:33:04 #138
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211474193
quote:

[..]
Zou die dan nog een keer of tien schieten terwijl het doel al op rug op de grond ligt? Of een kind van nog geen tien jaar oud een kogel door het hoofd jassen?

Laten we er niet omheen draaien. Het is gewoon de modus operadi. Anders vallen er ook geen paar honderd doden bij de (zogenaamd geweldloze) vrijdag demonstraties waarbij geen enkele militair gewond is geraakt. Het is gewoon de MO, een Palestijnse burger is voor het IDF niet gelijk met een mens. Ene kant is daar nog best iets voor te zeggen, maar dat maakt het niet acceptabel
Als je schiet, dan is het voor het echie h, dan stop je niet voor het gevaar weg is.
Dat kun je die soldaat niet kwalijk nemen, en die jongen is te jong om verantwoordelijk te kunnen houden, maar de ouders, en/of degenen die dat explosief in zijn handen geven en hem op weg sturen, ja, die hebben wmb de verantwoordelijkheid.
  Overall beste user 2022 donderdag 30 november 2023 @ 11:46:18 #139
3928 Ulx
pi_211474363
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
[..]
Dit soort framing kan ik me zo aan irriteren. Alsof ze in Gaza al wel klaar zijn met het tellen van de lichamen?
Hamas geeft toch steeds "35 baby's en peuters, 17 oudere kinderen, 12 zwangere vrouwen en 5 bejaarden"-achtige lijsten met slachtoffers door?

Lijkt me dat je dan de telling wel hebt gedaan.
pi_211474460
quote:

Tja, dat is schijnbaar allemaal acceptabel. En we weten natuurlijk allemaal wel uit welke hoek deze bedreigingen komen.
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 09:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Zucht. Hoe zijn we hier gekomen en waar gaat dit heen
Het wordt niet afgekeurd en aangepakt. Mocht het je zijn ontgaan, er zijn al weken demonstraties gaande waarbij (in)direct wordt opgeroepen tot geweld of het vernietigen van de staat Isral. Politie staat erbij en doet niets.

Door niet hardhandig op te treden of vanwege 'veiligheidsoverwegingen' bijeenkomsten, herdenkingen of vieringen van de Joodse gemeenschappen in Nederland niet te laten doorgaan geef je het signaal af dat dit dus gewoon kan.
quote:

[..]

Er binnen Islamtische kringen een groot probleem met het wegkijken, goedpraten of toejuichen van terrorisme. Uiteindelijk is voor veel moslims trouw aan de 'Ummah' belangrijker dan al het andere, zelfs al betreft dit de meest radicale terroristen die je je maar kunt bedenken.
quote:

[..]

Dat is wellicht het resultaat van een groep mensen die zich al decennialang niet als mensen gedragen. Actie, reactie.
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:33 schreef nixxx het volgende:

[..]
Als je schiet, dan is het voor het echie h, dan stop je niet voor het gevaar weg is.
Dat kun je die soldaat niet kwalijk nemen, en die jongen is te jong om verantwoordelijk te kunnen houden, maar de ouders, en/of degenen die dat explosief in zijn handen geven en hem op weg sturen, ja, die hebben wmb de verantwoordelijkheid.
Zulke ouders zullen misschien wel trots zijn. Hun kind is gestorven als martelaar terwijl hij en zijn vrienden het leven van een paar Joden zuur probeerden te maken. Dat het hoogst haalbare goed binnen de Palestijnse cultuur.
pi_211474505
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:46 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hamas geeft toch steeds "35 baby's en peuters, 17 oudere kinderen, 12 zwangere vrouwen en 5 bejaarden"-achtige lijsten met slachtoffers door?

Lijkt me dat je dan de telling wel hebt gedaan.
Het valt ook op dat men het zo snel al stelt te weten. Na een bombardement weet men binnen een uur het exacte aantal slachtoffers. Dat is natuurlijk nogal raar, want juist als er bijvoorbeeld mensen onder het puin liggen zou je verwachten dat dit dagen kan duren alvorens je het daadwerkelijke aantal weet en dit ook soms moet worden bijgesteld.

Maar we hebben het ook al gezien met die zogenaamde Isralische raketaanval op dat ziekenhuis aan het begin van deze oorlog, binnen een half uur wist men dat het meer dan 500 slachtoffers waren, waarvan voornamelijk vrouwen en kinderen. En Westerse media die dit soort leugens napapegaaien en naeve lezers zoals Ronald-Koeman die dit dan meteen geloven.
  donderdag 30 november 2023 @ 12:03:17 #142
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211474566
quote:
7s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:30 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat is hollywood'esq. Ligt aan het gestel van de beschoten persoon. Je kan prima een aantal maal geraakt worden en nog bij bewustzijn zijn. Drugs bv, kunnen maken dat je er op het moment amper last van hebt.

Een 'zwak' persoon kan na 1 schot dood zijn. En dat zwak heeft niet perse te maken met je oppervlakkige fysieke gesteldheid. Gaat om je centrale zenuwstelsel. Bij zwakke mensen is 1 kogel instant overload -> game over. Mensen met een sterk zenuwstelsel kunnen gewoon een scherpe pijn voelen, en that's it. En er bestaat geen gemakkelijke manier om uit te vinden wie qua dat zwak of sterk is.
Uhm wat?

Dat is een dusdanig wazig verhaal dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen met het ontkrachten
  donderdag 30 november 2023 @ 12:06:27 #143
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 30 november 2023 @ 12:13:40 #144
307622 Perox
(niet de echte)
pi_211474714
quote:
14s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het valt ook op dat men het zo snel al stelt te weten. Na een bombardement weet men binnen een uur het exacte aantal slachtoffers. Dat is natuurlijk nogal raar, want juist als er bijvoorbeeld mensen onder het puin liggen zou je verwachten dat dit dagen kan duren alvorens je het daadwerkelijke aantal weet en dit ook soms moet worden bijgesteld.

Maar we hebben het ook al gezien met die zogenaamde Isralische raketaanval op dat ziekenhuis aan het begin van deze oorlog, binnen een half uur wist men dat het meer dan 500 slachtoffers waren, waarvan voornamelijk vrouwen en kinderen. En Westerse media die dit soort leugens napapegaaien en naeve lezers zoals Ronald-Koeman die dit dan meteen geloven.
Ja inderdaad, al die verhalen over slachtoffers! Hoeveel kunnen het er nou helemaal zijn?
;( ;( ;(
  donderdag 30 november 2023 @ 12:17:45 #145
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211474752
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:13 schreef Perox het volgende:

[..]
Ja inderdaad, al die verhalen over slachtoffers! Hoeveel kunnen het er nou helemaal zijn?
;( ;( ;(
[ afbeelding ]
500 naast een ziekenhuis op een parkeerplaats is best veel

Het ging om dat specifieke voorbeeld. Dat er nu gruwelijk veel mensen dood gaan bij bombardementen is ook waar ja
  donderdag 30 november 2023 @ 12:18:47 #146
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211474764
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:03 schreef Molo het volgende:

[..]
Uhm wat?

Dat is een dusdanig wazig verhaal dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen met het ontkrachten
Give it your best shot.
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 30 november 2023 @ 12:21:38 #147
307622 Perox
(niet de echte)
pi_211474778
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:17 schreef Molo het volgende:

[..]
500 naast een ziekenhuis op een parkeerplaats is best veel

Het ging om dat specifieke voorbeeld. Dat er nu gruwelijk veel mensen dood gaan bij bombardementen is ook waar ja
Ja, en door zuur te doen over de exacte aantallen kun je dit lekker weg bagatelliseren. Het is oorlog er is veel propaganda en desinformatie. Kun je een studie van maken.
pi_211474802
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:21 schreef Perox het volgende:

[..]
Ja, en door zuur te doen over de exacte aantallen kun je dit lekker weg bagatelliseren. Het is oorlog er is veel propaganda en desinformatie. Kun je een studie van maken.
Wat zou er dan worden gebagatelliseerd? Volgens mij heeft niemand het daar hier over, behalve jij.
  donderdag 30 november 2023 @ 12:25:23 #149
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211474822
quote:
14s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:18 schreef ExTec het volgende:

[..]
Give it your best shot.
"Zo werkt het menselijk lichaam helemaal niet"

The end
  donderdag 30 november 2023 @ 12:26:24 #150
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211474834
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:21 schreef Perox het volgende:

[..]
Er waren vele malen minder doden en het bleek te komen door een afzwaaier van Hamas zelf, en ook nog eens buiten en niet op het ziekenhuis gericht
  donderdag 30 november 2023 @ 12:27:30 #151
307622 Perox
(niet de echte)
pi_211474845
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:26 schreef Molo het volgende:

[..]
Er waren vele malen minder doden en het bleek te komen door een afzwaaier van Hamas zelf, en ook nog eens buiten en niet op het ziekenhuis gericht
Ja ik herinner me dat. En waarom wordt dat nu nog steeds aangehaald? Omdat het zo relevant is vanwege?
pi_211474865
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:27 schreef Perox het volgende:

[..]
Ja ik herinner me dat. En waarom wordt dat nu nog steeds aangehaald? Omdat het zo relevant is vanwege?
  donderdag 30 november 2023 @ 12:29:48 #153
307622 Perox
(niet de echte)
pi_211474875
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Sterk argument pik.
pi_211474900
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:29 schreef Perox het volgende:

[..]
Sterk argument pik.
Ik moet gewoon lachen om je doorzichtige poging de propaganda mechanismes van Hamas en co te downplayen. Het is werkelijk kleuterschool niveau wat je hier laat zien.
pi_211474916
quote:

[..]
Het kenmerkend is voor hoe Hamas handelt als het gaat om de vermeende aantallen slachtoffers. Ze roepen maar wat in de hoop dat de internationale media het oppikt en vervolgens kan het worden gebruikt als propaganda tegen Isral.
pi_211474920
quote:

[..]

Wat een debiele onderbuik reactie. Het Isralisch leger heeft gewoon regels wanneer je vuur mag openen en wanneer niet. In de west bank als een soldaat een persoon ziet die een dreiging vormt en dat kan je alleen oplossen door vuur te openen mag je dat doen. En dan is de vraag welke dreiging en had je anders kunnen handelen? Als je iemand een molotov cocktail, pijpbom etc.. ziet aansteken kan dat niet.

En dat iemand op de grond ligt op zn rug zegt op zichzelf natuurlijk niks, dit is geen scene uit een james bond film gast.

En ken jij de context van dat jongetje dat door zijn hoofd werd geschoten? Kan zijn dat het inderdaad een sadistische soldaat is, maar net zo goed dat het een verdwaalde kogel was. Er zijn tientallen opties. Dan kan je niet zonder meer info een conclusie trekken.
  donderdag 30 november 2023 @ 12:33:49 #157
307622 Perox
(niet de echte)
pi_211474930
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik moet gewoon lachen om je doorzichtige poging de propaganda mechanismes van Hamas en co te downplayen. Het is werkelijk kleuterschool niveau wat je hier laat zien.
Er wordt hier juist propaganda toegepast. Door over slachtoffer aantallen steeds te verwijzen naar het incident met dat ziekenhuis moet het lijken of het allemaal wel mee valt met de genocide. Maar het valt niet mee.
pi_211474935
quote:
7s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:11 schreef ExTec het volgende:

[..]
FTFY.
Leuk dat je zo bijdehand doet. Het toont vooral aan hoe ongelofelijk slecht jij genformeerd bent of jezelf dom voordoet. Allereerst had dat kind van 9 jaar geen explosief, even later wel n kogel door zijn hoofd.

Ten tweede en ik begrijp gewoon niet hoe het kan dat je doet alsof je dit niet weet, mag sinds 2015 het IDF met scherp schieten op die Palestijnen https://www.huffpost.com/(...)5fade4b08820d91c447d

https://www.timesofisrael(...)leeing-rock-throwers

Het antisemitische HRW heeft al meerdere rapporten geschreven over dubieuze gevallen

Nog een leuk. Het Isralische B'tselem over stenengooiende kolonisten die wel gespaard worden
https://www.btselem.org/settler_violence_updates_list
pi_211474947
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:33 schreef Perox het volgende:

[..]
Er wordt hier juist propaganda toegepast. Door over slachtoffer aantallen steeds te verwijzen naar het incident met dat ziekenhuis moet het lijken of het allemaal wel mee valt met de genocide. Maar het valt niet mee.
Want dat baseer je op cijfers afkomstig van….een bron die aantoonbaar in het verleden gelogen heeft.

om met je eigen woorden te spreken; lekker argument, pik.
  donderdag 30 november 2023 @ 12:35:13 #160
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211474950
quote:

[..]
Voorbeeld van informatieoorlog
  donderdag 30 november 2023 @ 12:35:50 #161
307622 Perox
(niet de echte)
pi_211474960
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Want dat baseer je op cijfers afkomstig van….een bron die aantoonbaar in het verleden gelogen heeft.

Daarom een foto geplaatst. Zegt meer dan 1000 woorden.
pi_211475011
quote:
14s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat zou er dan worden gebagatelliseerd? Volgens mij heeft niemand het daar hier over, behalve jij.
Users als jij doen niet anders dan het bagatelliseren van slachtoffers aan Palestijnse zijde. Aantallen in twijfel trekken, bronnen in twijfel trekken, Palestijnse propaganda of per ongeluk foutieve berichtgeving gebruiken om het geheel te bagatelliseren. Isral doet weinig fout want allemaal propaganda en zo is Isral niet en oh ja als ze het wel zouden doen dan zou het gerechtvaardigd zijn want 7 oktober. Palestijnse slachtoffers hebben het aan zichzelf te danken want ze komen niet op tegen Hamas en luisteren niet naar vooraankondigingen van Israelische bombardementen. n en al bagatelliseren.
  donderdag 30 november 2023 @ 12:39:55 #163
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211475017
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:33 schreef Perox het volgende:

[..]
Genocide is je eigen of andermans interpretatie van de definitie ervan en moet nog maar bezien worden

Dat de bombardementen gruwelijk n heftig zijn is wel duidelijk natuurlijk
pi_211475026
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:35 schreef Perox het volgende:

[..]
Daarom een foto geplaatst. Zegt meer dan 1000 woorden.
Dat zeg ik, retoriek die je op de kleuterschool en bij de meelopende pro-Hamas useful idiots terug ziet. Vol op de emotie kaart spelen teneinde geen inhoudelijke discussies te hoeven hebben of berhaupt na hoeven te denken waar ze het in Gods naam over hebben.

Ik kan ook wel 25 foto’s van 7 oktober plaatsen maar met jouw post gedrag ga je dan vast wel roepen dat dat alweer zo lang geleden is of zo.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2023 12:42:56 ]
pi_211475034
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Users als jij doen niet anders dan het bagatelliseren van slachtoffers aan Palestijnse zijde. Aantallen in twijfel trekken, bronnen in twijfel trekken, Palestijnse propaganda of per ongeluk foutieve berichtgeving gebruiken om het geheel te bagatelliseren. Isral doet weinig fout want allemaal propaganda en zo is Isral niet en oh ja als ze het wel zouden doen dan zou het gerechtvaardigd zijn want 7 oktober. Palestijnse slachtoffers hebben het aan zichzelf te danken want ze komen niet op tegen Hamas en luisteren niet naar vooraankondigingen van Israelische bombardementen. n en al bagatelliseren.
“Per ongeluk foutieve berichtgeving”

Dit geloof je zelf toch niet eh?
  donderdag 30 november 2023 @ 12:44:57 #166
307622 Perox
(niet de echte)
pi_211475064
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dat zeg ik, retoriek die je op de kleuterschool en de meelopende pro-Hamas useful idiots terug ziet. Vol op de emotie kaart spelen teneinde geen inhoudelijke discussies te hoeven hebben.

Ik kan ook wel 25 foto’s van 7 oktober plaatsen maar met jouw post gedrag ga je dan vast wel roepen dat dat alweer zo lang geleden is of zo.
Zo ik ben meteen een useful Hamas idiot en een kleuter. De inhoud is dat er veel gruwelijke bombardementen hebben plaatsgevonden, waarbij veel onschuldige burgers zijn overleden. Ook wat Hamas heeft gedaan is gruwelijk en onbegrijpelijk. Ik keur beide af. Ik keur ook af als er pogingen worden gedaan om het geweld te bagatelliseren. Aan beide kanten.
pi_211475067
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, juist in de fog of war. Niet door Hamas maar wel door media die pogen neutraal te zijn. Die raket op de parkeerplaats van dat ziekenhuis is daarvan een toonvoorbeeld.
pi_211475068
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Je bedoelt het prikken door de propaganda van Hamas, die sommigen media meteen napapegaaien? Dat lijkt mij inderdaad wel belangrijk. Dat jij vervolgens op naeve wijze valt voor zulke narratieven uit de media, moet je mij niet kwalijk nemen.
pi_211475076
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 17:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Naast de 15-jarige Afghaan is ook een 16-jarige Rus opgepakt voor het plannen van aanslagen op kerstmarkten en synagoges, het mag inmiddels toch wel duidelijk zijn dat er geen enkele reden meer te bedenken is waarom leden van zulke barbaarse volkeren in het westen thuis zouden horen.
pi_211475082
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Tuurlijk wel, juist in de fog of war. Niet door Hamas maar wel door media die pogen neutraal te zijn. Die raket op de parkeerplaats van dat ziekenhuis is daarvan een toonvoorbeeld.
Sorry, maar je bent echt een mongool als je denkt dat die berichtgeving “per ongeluk” foutief is geweest. Net zoals bij de onthoofde babies situatie aan Isral kant bestaat er niet zoiets als “oeps, foutje, verkeerde vertaling” ofzo. Dat is allemaal om een narratief te pushen en als je denkt dat dat niet zo is ben je een erg naef persoon waarvan men makkelijk misbruik kan maken.
pi_211475092
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:44 schreef Perox het volgende:

[..]
Zo ik ben meteen een useful Hamas idiot en een kleuter. De inhoud is dat er veel gruwelijke bombardementen hebben plaatsgevonden, waarbij veel onschuldige burgers zijn overleden. Ook wat Hamas heeft gedaan is gruwelijk en onbegrijpelijk. Ik keur beide af. Ik keur ook af als er pogingen worden gedaan om het geweld te bagatelliseren. Aan beide kanten.
Dan begrijp je er weinig van. Deze twee zaken zijn namelijk niet te vergelijken omdat de intentie niet hetzelfde is.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Sorry, maar je bent echt een mongool als je denkt dat die berichtgeving “per ongeluk” foutief is geweest. Net zoals bij de onthoofde babies situatie aan Isral kant bestaat er niet zoiets als “oeps, foutje, verkeerde vertaling” ofzo. Dat is allemaal om een narratief te pushen en als je denkt dat dat niet zo is ben je een erg naef persoon waarvan men makkelijk misbruik kan maken.
Dat geldt helaas voor velen. Men leest een artikel van de NOS of The Guardian en denken vervolgens precies te weten hoe de vork aan de steel zit. Dat blijft bijzonder om te zien.
  donderdag 30 november 2023 @ 12:49:27 #172
307622 Perox
(niet de echte)
pi_211475101
quote:
14s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dan begrijp je er weinig van. Deze twee zaken zijn namelijk niet te vergelijken omdat de intentie niet hetzelfde is.
Ik keur het excessief geweld van Isral af. Of jij het nou leuk vindt of niet.
pi_211475105
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:49 schreef Perox het volgende:

[..]
Dat moet jij weten. Ik ben vooral benieuwd of je kunt onderbouwen waar het 'excessieve' component zich zou bevinden ..
pi_211475108
quote:

[..]

Intolerant voor intolerantie
  donderdag 30 november 2023 @ 12:50:57 #175
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211475112
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Media die berichten van een door de staat gestuurde (lees: Hamas) mediabureau klakkeloos door plaatsen zijn of teringdom of niet neutraal. Van media mag je verwachten dat ze iig niet teringdom zijn en hun journalistiek een beetje basaal uitvoeren op zijn minst

We nemen ook geen berichten vanuit de Doema over die gaan over neutrale berichtgeving rondom de gruwelijke nazipraktijken door Oekrane (sarcasm intended)
pi_211475118
quote:

[..]

Explosieven worden niet minder dodelijk wanneer ze door een 9-jarige gegooid worden.
  donderdag 30 november 2023 @ 12:51:44 #177
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211475120
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:49 schreef Perox het volgende:

[..]
Excessief is een interpretatie en geen feit
pi_211475130
quote:
14s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je bedoelt het prikken door de propaganda van Hamas, die sommigen media meteen napapegaaien? Dat lijkt mij inderdaad wel belangrijk. Dat jij vervolgens op naeve wijze valt voor zulke narratieven uit de media, moet je mij niet kwalijk nemen.
Je doet net alsof iedereen maar Hamas napapegaait maar dat is niet zo. Ontzettend veel media en journalisten die door hoor en wederhoor en meerdere bronnen te raadplegen tot hun informatie komen. Uiteraard gaat er weleens wat mis, helemaal tijdens een oorlog, maar om dan maar alles af te doen als Hamas propaganda is onjuist.
pi_211475155
quote:
14s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Dat geldt helaas voor velen. Men leest een artikel van de NOS of The Guardian en denken vervolgens precies te weten hoe de vork aan de steel zit. Dat blijft bijzonder om te zien.
Vervolgens lees jij het IDF Twitterkanaal en andere vage users met een Isralisch vlaggetje en weet jij hoe het cht zit :') oke prima.
pi_211475167
“Er gaat weleens wat mis, 450 doden inclusief de dader ernaast zitten bijvoorbeeld, maar dat gebeurt de beste, kan gebeuren toch? Was gewoon een vertaalfoutje ”

Ik moet er gewoon hardop om lachen, zo’n argument verzin je toch niet.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2023 12:58:36 ]
pi_211475174
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Die toespraak op de parkeerplaats was inderdaad propaganda, maar de media eromheen die er verslag van deden moesten het doen met de beperkte info die ze hadden. Vanuit hun oogpunt was het zeker wel per ongeluk.

Ik ben me er juist heel erg van bewust dat er propaganda komt van alle kanten en dat de media er chocola van proberen te maken en dat dat niet altijd zo eenvoudig is.
pi_211475192
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:59 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Die toespraak op de parkeerplaats was inderdaad propaganda, maar de media eromheen die er verslag van deden moesten het doen met de beperkte info die ze hadden. Vanuit hun oogpunt was het zeker wel per ongeluk.

Ik ben me er juist heel erg van bewust dat er propaganda komt van alle kanten en dat de media er chocola van proberen te maken en dat dat niet altijd zo eenvoudig is.
Je legt de lat wel verdomd laag voor jezelf en voor de media om dan straks “ich habe es nicht gewusst” te kunnen zeggen.
  donderdag 30 november 2023 @ 13:07:19 #183
307622 Perox
(niet de echte)
pi_211475234
quote:
14s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat moet jij weten. Ik ben vooral benieuwd of je kunt onderbouwen waar het 'excessieve' component zich zou bevinden ..
In Gaza
  donderdag 30 november 2023 @ 13:08:43 #184
307622 Perox
(niet de echte)
pi_211475249
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:51 schreef Molo het volgende:

[..]
Excessief is een interpretatie en geen feit
Wanneer is het voor jou een feit dan? Want het lijkt mij vrij duidelijk als je naar de beelden kijkt.
pi_211475250
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:58 schreef Scorpie het volgende:
“Er gaat weleens wat mis, 450 doden inclusief de dader ernaast zitten bijvoorbeeld, maar dat gebeurt de beste, kan gebeuren toch? Was gewoon een vertaalfoutje ”

Ik moet er gewoon hardop om lachen, zo’n argument verzin je toch niet.
Het precieze dodenaantal is nog helemaal niet duidelijk. De directeur van dat ziekenhuis had het over 250 en op beelden zijn ongeveer 70 lichamen en lijkzakken te zien. Dat laatste is waarschijnlijk waarom jij denkt dat men er 450 naast zat maar als jij dat als feit ziet ben je zelf slachtoffer van slechte journalistiek.

https://www.hrw.org/news/(...)i-hospital-explosion
pi_211475269
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 13:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Het precieze dodenaantal is nog helemaal niet duidelijk. De directeur van dat ziekenhuis had het over 250 en op beelden zijn ongeveer 70 lichamen en lijkzakken te zien. Dat laatste is waarschijnlijk waarom jij denkt dat men er 450 naast zat maar als jij dat als feit ziet ben je zelf slachtoffer van slechte journalistiek.

https://www.hrw.org/news/(...)i-hospital-explosion
Ja doei, https://nos.nl/artikel/24(...)t-ziekenhuis-in-gaza

Het is goed met je :D
pi_211475305
quote:
Wat wil je hier mee bewijzen? Ze deden gewoon verslag van wat er gezegd werd en door wie, zonder een beschuldigende vinger of iets als hard feit neer te zetten.

Als jij dit als pro-Palestina propaganda ziet dan ben je echt van het padje af.
  donderdag 30 november 2023 @ 13:16:27 #188
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211475319
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 13:08 schreef Perox het volgende:

[..]
Wanneer is het voor jou een feit dan? Want het lijkt mij vrij duidelijk als je naar de beelden kijkt.
Volgens mij lees je net tig posts die aangeven dat er nogal met berichtgeving wordt geknutseld met naar gelang welk narratief uitkomt

Beelden zijn daar al helemaal fantastisch voor

Genocide van achter je beeldscherm beoordelen, echt top dit
  donderdag 30 november 2023 @ 13:17:13 #189
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211475325
We moeten echt iets aan het onderwijs gaan fixen hier hoor, mijn hemel wat een geestelijke armoede
pi_211475330
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:32 schreef oblo het volgende:

[..]
Wat een debiele onderbuik reactie. Het Isralisch leger heeft gewoon regels wanneer je vuur mag openen en wanneer niet. In de west bank als een soldaat een persoon ziet die een dreiging vormt en dat kan je alleen oplossen door vuur te openen mag je dat doen. En dan is de vraag welke dreiging en had je anders kunnen handelen? Als je iemand een molotov cocktail, pijpbom etc.. ziet aansteken kan dat niet.

En dat iemand op de grond ligt op zn rug zegt op zichzelf natuurlijk niks, dit is geen scene uit een james bond film gast.

En ken jij de context van dat jongetje dat door zijn hoofd werd geschoten? Kan zijn dat het inderdaad een sadistische soldaat is, maar net zo goed dat het een verdwaalde kogel was. Er zijn tientallen opties. Dan kan je niet zonder meer info een conclusie trekken.
Het kan inderdaad zo zijn dat het een verdwaald de kogel was of dat die jongen echt een gevaar was. Dat kan het geval geweest zijn.

Of het past is een patroon waar clubjes zoals HRW, Amnesty of een B'tselem over rapporteren.

Als een Palestijnse automobilist veel te hard richting een checkpoint rijdt en niet remt, kan het zijn dat de remmen van zijn auto kapot zijn of hij achter het stuur onwel is geworden. Dat kan
  donderdag 30 november 2023 @ 13:18:25 #191
307622 Perox
(niet de echte)
pi_211475338
Excessief he
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 13:16 schreef Molo het volgende:

[..]
Volgens mij lees je net tig posts die aangeven dat er nogal met berichtgeving wordt geknutseld met naar gelang welk narratief uitkomt

Beelden zijn daar al helemaal fantastisch voor

Genocide van achter je beeldscherm beoordelen, echt top dit
Ik betoog geen genocide in de post die je quote.
Excessief geweld lijkt me evident. Genocide is mogelijk maar moet inderdaad worden onderzocht.

Ik ben gewoon benieuwd waar jij de grens trekt die wat mij betreft al is overschreden.
pi_211475376
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 13:14 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Wat wil je hier mee bewijzen? Ze deden gewoon verslag van wat er gezegd werd en door wie, zonder een beschuldigende vinger of iets als hard feit neer te zetten.

Als jij dit als pro-Palestina propaganda ziet dan ben je echt van het padje af.
Je bent doelpalen aan het verzetten teneinde uit de discussie te komen waaruit duidelijk blijkt dat je ernstig naief bent als het gaat om de rol van media, de aanwezigheid van propaganda en de manier waarop jij dat allemaal tot je neemt.

Dat maakt je bij uitstek geschikt om de rol van useful idiot aan te nemen, waarbij het kritisch denken op een laag pitje wordt gezet, de waarheid geweld aan wordt gedaan teneinde een moreel gelijk na te jagen, en zodra er een confrontatie plaatsvindt waarbij al die dingen voor je voeten worden geworpen, je er een sport van maakt de discussie te laten verzanden in details, zodat je niet ter verantwoording hoeft te worden geroepen over je zeer dubieuze rol en opstelling in dit alles.

Je zegt wel dat je "kritisch" bent op Israel, maar de waarheid is dat je vooral anti-Israel bent. Elk nieuwsbericht waarin Israel de boeman is neem je klakkeloos aan en gebruik je om vooral je eigen mening over Israel bevestigd te zien krijgen. Je gebruikt woorden als "excessief", "buitensporig" en "onmenselijk", maar ondertussen heb je nog geen 1 keer de terreurdaad van vandaag(!) van Hamas, waarbij ze onschuldige burgers in Jeruzalem neermaaide, veroordeeld.

Dat is de ware jij; een anti-Isreal persoon verpakt in een matige versie van een columnist, die denkt dat hij "genuanceerd" post in dit topic, terwijl zo onderhand voor iedereen wel duidelijk is dat je alles behalve genuanceerd, noch neutraal bent.
pi_211475379
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

https://aoav.org.uk/2023/(...)e-they-are-credible/

Weer zo'n clubje die de cijfers enigszins betrouwbaar vindt. Met (vond ik) interessante argumentatie.
pi_211475394
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 13:18 schreef Perox het volgende:
Excessief he
[..]
Excessief geweld lijkt me evident. Genocide is mogelijk maar moet inderdaad worden onderzocht.

Ik ben gewoon benieuwd waar jij de grens trekt die wat mij betreft al is overschreden.
Ik trok de grens bij 1200 dode Israeliers. En jij? Hoeveel Gazanen mogen er door de slachtpartij van 7 oktober volgens jou dood gaan?
  donderdag 30 november 2023 @ 13:23:58 #195
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211475401
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 13:18 schreef Perox het volgende:
Excessief he
[..]

Waar ik de grens trek? Dat is helemaal niet aan mij en ik ben me er heel erg van bewust dat ik talloze stukken informatie om tot conclusies te komen mis.
Is ook mijn rol en plaats niet natuurlijk, daar hebben we instanties voor
  donderdag 30 november 2023 @ 13:24:31 #196
307622 Perox
(niet de echte)
pi_211475409
quote:
7s.gif Op donderdag 30 november 2023 13:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik trok de grens bij 1200 dode Israeliers. En jij? Hoeveel Gazanen mogen er door de slachtpartij van 7 oktober volgens jou dood gaan?
Ik ben niet echt benieuwd meer naar jouw mening eigenlijk.
pi_211475422
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 13:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
https://aoav.org.uk/2023/(...)e-they-are-credible/

Weer zo'n clubje die de cijfers enigszins betrouwbaar vindt. Met (vond ik) interessante argumentatie.
Dat zegt niks over het ziekenhuis. Sterker nog, 1 van de auteurs van jouw bron gelooft Hamas ook niet:

twitter

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2023 13:26:39 ]
pi_211475438
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 13:24 schreef Perox het volgende:

[..]
Ik ben niet echt benieuwd meer naar jouw mening eigenlijk.
Hoezo, vind je de vraag een beetje confronterend? Je kan toch wel aangeven hoeveel dode Gaza-inwoners wel rechtvaardig was geweest, gezien je luchtige manier van beoordelen dat wat Israel nu doet excessief is? Plak er eens een nummertje op, dat helpt de discussie.
  donderdag 30 november 2023 @ 13:31:06 #199
307622 Perox
(niet de echte)
pi_211475463
quote:
7s.gif Op donderdag 30 november 2023 13:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Hoezo, vind je de vraag een beetje confronterend? Je kan toch wel aangeven hoeveel dode Gaza-inwoners wel rechtvaardig was geweest, gezien je luchtige manier van beoordelen dat wat Israel nu doet excessief is? Plak er eens een nummertje op, dat helpt de discussie.
Nee, ik vind jou gewoon niet zo constructief in de discussie. Je bedient je van ad hominems en flauwe tactieken. Geen zin in.
  donderdag 30 november 2023 @ 13:32:05 #200
307622 Perox
(niet de echte)
pi_211475471
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 13:23 schreef Molo het volgende:

[..]
Waar ik de grens trek? Dat is helemaal niet aan mij en ik ben me er heel erg van bewust dat ik talloze stukken informatie om tot conclusies te komen mis.
Is ook mijn rol en plaats niet natuurlijk, daar hebben we instanties voor
Dus je keurt het geweld van Isral niet goed maar ook niet af? Zoiets?
pi_211475473
quote:
14s.gif Op donderdag 30 november 2023 13:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Je bent doelpalen aan het verzetten teneinde uit de discussie te komen waaruit duidelijk blijkt dat je ernstig naief bent als het gaat om de rol van media, de aanwezigheid van propaganda en de manier waarop jij dat allemaal tot je neemt.

Dat maakt je bij uitstek geschikt om de rol van useful idiot aan te nemen, waarbij het kritisch denken op een laag pitje wordt gezet, de waarheid geweld aan wordt gedaan teneinde een moreel gelijk na te jagen, en zodra er een confrontatie plaatsvindt waarbij al die dingen voor je voeten worden geworpen, je er een sport van maakt de discussie te laten verzanden in details, zodat je niet ter verantwoording hoeft te worden geroepen over je zeer dubieuze rol en opstelling in dit alles.

Je zegt wel dat je "kritisch" bent op Israel, maar de waarheid is dat je vooral anti-Israel bent. Elk nieuwsbericht waarin Israel de boeman is neem je klakkeloos aan en gebruik je om vooral je eigen mening over Israel bevestigd te zien krijgen. Je gebruikt woorden als "excessief", "buitensporig" en "onmenselijk", maar ondertussen heb je nog geen 1 keer de terreurdaad van vandaag(!) van Hamas, waarbij ze onschuldige burgers in Jeruzalem neermaaide, veroordeeld.

Dat is de ware jij; een anti-Isreal persoon verpakt in een matige versie van een columnist, die denkt dat hij "genuanceerd" post in dit topic, terwijl zo onderhand voor iedereen wel duidelijk is dat je alles behalve genuanceerd, noch neutraal bent.
Is dit een copy pasta? Zo leest het namelijk. En geen betrekking op mij want...
pi_211475491
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 13:31 schreef Perox het volgende:

[..]
Nee, ik vind jou gewoon niet zo constructief in de discussie. Je bedient je van ad hominems en flauwe tactieken. Geen zin in.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 13:32 schreef Perox het volgende:

[..]
Dus je keurt het geweld van Isral niet goed maar ook niet af? Zoiets?
Over flauwe tactieken gesproken. Je bent beter af gewoon de vraag die ik had te beantwoorden - bij hoeveel doden is het excessief? Je hebt er blijkbaar over nagedacht want je vindt wat Isral nu doet teveel. Wanneer is het niet te veel?
pi_211475500
quote:
7s.gif Op donderdag 30 november 2023 13:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dat zegt niks over het ziekenhuis. Sterker nog, 1 van de auteurs van jouw bron gelooft Hamas ook niet:

[ twitter ]
Sowieso zeer kritisch blijven. Dat Hamas en al die andere terroristische clubjes daar geen openheid geven, geen waarnemers toelaten, geen kritiek verdragen, nergens op terugkomen en geen fouten toegeven maakt ze een zeer onbetrouwbare bron.
Met dat idee vond ik het aoav artikel bijzonder en informerend.
pi_211475513
Verschrikkelijk

twitter
#superniger2020
pi_211475516
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 13:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Is dit een copy pasta? Zo leest het namelijk. En geen betrekking op mij want...
Je wil werkelijk een klacht over het frame van het verhaal gevolgd door een mager "foei" als argument gebruiken? Je denkt dat ik gekke Pietje ben en geloof dat dat echt een veroordeling was?
  donderdag 30 november 2023 @ 13:44:52 #206
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211475577
Nadat Israel extreem succesvol de Six Day War had gewonnen wilden ze niet erg meewerken aan Amerikaanse voorstellen voor het MiddenOosten.

Kissinger vond dat Israel arrogant was geworden en een toontje lager moest zingen.
Toen Israel bij de Yom Kippur War zware verliezen leedt en dreigde te verliezen weigerde hij nog te helpen.
Israel moest dreigen met kernwapens te gebruiken tegen Egypte en Syrie om de VS over te halen hulp te sturen.

Jup, dat is dezelfde Kissinger die nu eindelijk dood is.

============
Edit: maar goed, dezelfde Kissinger is ook verantwoordelijk voor het vredesakkoord met Egypte in 1978

[ Bericht 10% gewijzigd door slashdotter3 op 30-11-2023 13:59:02 ]
pi_211475587
Ik lees net dat Hamas de verantwoordelijkheid voor de aanslag opeist.
Zal dit nu nog gevolgen hebben voor eventuele verlenging van het bestand vraag ik me af.

https://news.sky.com/stor(...)845398#liveblog-body
pi_211475597
Ze laten er 10 vrij, maar knallen er elders 3 neer :{
  donderdag 30 november 2023 @ 13:50:32 #209
307622 Perox
(niet de echte)
pi_211475619
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 13:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]
[..]
Over flauwe tactieken gesproken. Je bent beter af gewoon de vraag die ik had te beantwoorden - bij hoeveel doden is het excessief? Je hebt er blijkbaar over nagedacht want je vindt wat Isral nu doet teveel. Wanneer is het niet te veel?
Ik hoop dat je iets kunt met mijn feedback en er misschien iets van leert.
pi_211475687
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als er iets is wat barbaren niet "per ongeluk" doen dan is het wel liegen.
  donderdag 30 november 2023 @ 14:05:19 #211
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211475749
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:34 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Leuk dat je zo bijdehand doet. Het toont vooral aan hoe ongelofelijk slecht jij genformeerd bent of jezelf dom voordoet. Allereerst had dat kind van 9 jaar geen explosief, even later wel n kogel door zijn hoofd.
Ow, dus dit is een gevalletje waar de soldaten maar even rustig op ze af hadden moeten lopen, en het e.e.a. maar even hadden moeten controleren?

Maar aan het inherente risico dat ze dan lopen, heb je geen boodschap, is het niet?

Past immers niet in je "palestijnen zijn zielug" oeuvre.
&lt;signature here&gt;.
pi_211475845
quote:
7s.gif Op donderdag 30 november 2023 14:05 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ow, dus dit is een gevalletje waar de soldaten maar even rustig op ze af hadden moeten lopen, en het e.e.a. maar even hadden moeten controleren?

Maar aan het inherente risico dat ze dan lopen, heb je geen boodschap, is het niet?

Past immers niet in je "palestijnen zijn zielug" oeuvre.
Als jij zo in extremen voorbeelden praat dan kan ik je natuurlijk niet serieus nemen :)

Dat een soldaat ook aan zijn eigen haggie denkt lijkt me logisch en ze doen het natuurlijk 'nooit' goed. Dat is inderdaad veel te makkelijk en zelfs wel een beetje dom. Alleen ik postte bronnen die zorgen voor mijn gekleurde bril, bronnen met voorbeelden, en die knip jij gemakshalve maar weer weg... je maakt het er op die manier niet beter op
pi_211476074
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 13:38 schreef superniger het volgende:
Verschrikkelijk

[ twitter ]
De reden waarom er niets mag overblijven van Gaza.
  donderdag 30 november 2023 @ 14:50:57 #214
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211476100
twitter

Uh...wapenstilstand? :?
pi_211476116
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 14:46 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De reden waarom er niets mag overblijven van Gaza.
Ik kan er ook geen traan om laten wat daar gebeurd eigenlijk
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_211476248
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 14:50 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Ik zet ook een groot "?" nu.
Wellicht geldt dat alleen in Gaza :?
pi_211476261
Zo dan!
twitter
pi_211476284
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 15:20 schreef Ebinas het volgende:
Zo dan!
[ twitter ]
De VN :')

Die club is niet gemaakt voor dit soort haatconflicten.
pi_211476357
twitter
pi_211476369
https://www.jpost.com/israel-news/article-775893

Jerusalem Post Israel News

Released testimony of returned Israeli hostage, Ofir Engel.

By EREZ HAREL/WALLA!
NOVEMBER 30, 2023 16:21

After 17-year-old Ofir Engel was returned to Israel from Hamas captivity, his grandfather describes his grandson's experiences and where the boy was held captive.

Yosef Engel, the grandfather of returned 17-year-old Israeli hostage, Ofir Engel, provided a detailed account of his grandson's recent captivity, during an exclusive interview with Walla! News.

Ofir was released on Wednesday after a harrowing experience, which began on Saturday, October 7, at Kibbutz Be'eri.

"Although he lost significant weight and his diet was poor, he's now recovering and smiling," Engel shared.

Taken hostage on October 7
Ofir's ordeal started during a visit to his girlfriend Yuval's home at Kibbutz Be'eri. It was from there that he and Yuval's father, Yossi Sharaabi, were forcibly taken to the Gaza Strip. Contrary to common belief, Engel reveals that Ofir was moved between various above-ground locations, not through tunnels.

"The first words he said to me were, 'Grandpa, they treated me well,'" Engel recounts about his grandson's experience.

During his captivity, Ofir was shifted between five different houses, but he was neither blindfolded nor kept underground. Despite the ordeal, Ofir remained unharmed and is now safe and back with his family.

"Our emotions are overwhelming now that Ofir is back home," Yosef concludes, expressing relief and joy at his grandson's return.

"We embraced him warmly; I held him very close."
  donderdag 30 november 2023 @ 15:36:55 #221
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211476374
quote:
7s.gif Op donderdag 30 november 2023 14:15 schreef opgebaarde het volgende:
Dat een soldaat ook aan zijn eigen haggie denkt lijkt me logisch en ze doen het natuurlijk 'nooit' goed.
Uh huh. En wanneer ga je je hier dan naar gedragen? Of blijf je liever doordrammen dat ze het natuurlijk 'nooit' goed doen?

quote:
Alleen ik postte bronnen die zorgen voor mijn gekleurde bril, bronnen met voorbeelden,
Non-discussie. Ik ben niet verbaast dat de IDF al heel lang het mandaat heeft om met scherp te schieten. Mss even de topic doorlezen, over die doden vandaag bij die bushalte, daar hebben ze in de praktijk mee te maken.
&lt;signature here&gt;.
pi_211476382
Of ze bij zulke getuigenissen ook echt de waarheid zullen zeggen.
Wanneer zullen we de echte verhalen van de overlevenden horen?
Waarschijnlijk nooit.
pi_211476409
quote:
7s.gif Op donderdag 30 november 2023 15:36 schreef ExTec het volgende:

[..]
Uh huh. En wanneer ga je je hier dan naar gedragen? Of blijf je liever doordrammen dat ze het natuurlijk 'nooit' goed doen?
Dan is het een goede zaak dat er ook mensen zoals jij zijn die een natuurlijk evenwicht geven door middel van 'alles wat Israel doet is toch wel goed'.
pi_211476426
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 14:50 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
quote:
Hamas heeft de verantwoordelijkheid opgeist voor de aanslag in Jeruzalem van vanochtend. Daarbij kwamen drie Isralirs om het leven. De twee vermoedelijke daders werden doodgeschoten. Hamas wil een "escalatie van het verzet" en zweert wraakt voor de Palestijnse "martelaren".

De militante en terroristische beweging noemt de aanslag "een vanzelfsprekend antwoord op de onvergelijkbare misdaden van de bezetter". Hamas wijst onder meer op de dood van twee kinderen gisteren in Jenin, een jongen van 8 en een van 15. De laatste was volgens Hamas een strijder van de beweging.

Isralische media melden ondertussen dat de ouders en de broers van de schutters zijn meegenomen door de politie voor ondervraging.
NOS

Ze zweren wraak voor de 'martelaren'. Wat hadden ze verwacht dan, als je laf onschuldige burgers neermaait, dat men ze niet zou doodschieten?
  donderdag 30 november 2023 @ 15:52:16 #225
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211476452
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 15:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dan is het een goede zaak dat er ook mensen zoals jij zijn die een natuurlijk evenwicht geven door middel van 'alles wat Israel doet is toch wel goed'.
Verre van.

Maar het 100% door emotie gedreven argument dat hier ad nauseum langskomt:

quote:
Ow, er gaat iemand dood. Is niet goed hoor. Kan niet anders dan dat israel meer kan doen om dat te voorkomen! :{
..is gewoon prijsschieten.
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 30 november 2023 @ 15:58:02 #226
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211476490
Heldhaftig het leven van een terrorist proberen te redden, eventueel ten koste van je eigen leven of dat van (vele) anderen, is natuurlijk niet erg realistisch. Die maai je in de chaos helemaal overhoop om daarna thuis met PTSS het betweterige commentaar van internethelden te lezen.
pi_211476822
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 15:46 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
[..]
NOS

Ze zweren wraak voor de 'martelaren'. Wat hadden ze verwacht dan, als je laf onschuldige burgers neermaait, dat men ze niet zou doodschieten?
Hamas heeft niet zoveel meer te zweren...

Ze moeten niet denken dat Isral al klaar is met deze oorlog. :)
  Overall beste user 2022 donderdag 30 november 2023 @ 17:02:13 #228
3928 Ulx
pi_211476909
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:13 schreef Perox het volgende:

[..]
;( ;( ;(
[ afbeelding ]
Waarom zien we geen begrafenissen?
  donderdag 30 november 2023 @ 19:30:49 #229
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211478388
twitter

_O-

twitter

Minder grappig
  donderdag 30 november 2023 @ 19:34:47 #230
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211478474
twitter

Shaky wapenstilstand inmiddels, ook na de aanslag in Jeruzalem eerder.
pi_211478499
ICC prosecutor in Israel to meet survivors of Oct. 7 onslaught, families of victims
https://www.timesofisrael(...)families-of-victims/

THE HAGUE, Netherlands — International Criminal Court Prosecutor Karim Khan is visiting Israel “at the request and invitation of survivors & the families of victims of the 7 October attacks,” the court says in a tweet.

It says Khan will also visit Ramallah to meet senior Palestinian officials.

“The visit, while not investigative in nature, represents an important opportunity to express sympathy for all victims and engage in dialogue,” the court says.
  donderdag 30 november 2023 @ 19:50:54 #232
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211478694
https://www.ynetnews.com/article/hyqaezusa
quote:
The family of Aisha al-Ziadna, 17, and her brother Bilal, 18, residents of the Bedouin city of Rahat, were informed that the teens will be released Thursday as part of the seventh round of releases in the deal to free hostages from Gaza. The two were kidnapped along with their father Yosef, 49, and their brother Hamza, 21, while at work at Kibbutz Holit.
De bedoeenengemeenschap heeft ook nog een appeltje te schillen met Hamas.

quote:
If I don't get news soon I will go to Gaza myself to fight the terrorists and bring them home.

Bron
Maar Isral is ze ook nog wat gelijkwaardigheid schuldig.
  donderdag 30 november 2023 @ 19:56:19 #233
438527 MissButterflyy
pi_211478793
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 17:02 schreef Ulx het volgende:

[..]
Waarom zien we geen begrafenissen?
Er liggen nog veel lichamen onder de puinhopen van de bombardementen.
Maar foto’s genoeg gezien van mortuariums die uitpuilen. En denk je dat de gazanen zich nu uitgebreide begrafenissen kunnen veroorloven?
  donderdag 30 november 2023 @ 20:02:54 #234
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211478902
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 19:56 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Er liggen nog veel lichamen onder de puinhopen van de bombardementen.
Maar foto’s genoeg gezien van mortuariums die uitpuilen. En denk je dat de gazanen zich nu uitgebreide begrafenissen kunnen veroorloven?
Vind het persoonlijk ook een non-discussie, 1, 10, 100, 100, een miljoen miljard?

Dat mensen daar afzichtelijk lijden is iets dat duidelijk mag zijn, dat geldt voor elke zijde. Dat ik van mening ben dat Hamas de aanstichter is is een ander ding, maar afschuwelijk is het en ik deel het afgrijzen.
  donderdag 30 november 2023 @ 21:17:51 #236
438527 MissButterflyy
pi_211480121
quote:
Tsja. Alles voor de media aandacht h.
pi_211480867
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 21:51 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Het westen heeft verloren. Gewoon een biertje pakken en genieten van de ondergang
Het enige positieve is dat het grootste deel niet de meest heldere lichten zijn zonder lange termijn visie. En dat ze ook continue met elkaar ruzie maken.
pi_211481025
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 19:30 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
_O-

[ twitter ]
Minder grappig
Haha, weer iets met kinderen.
  donderdag 30 november 2023 @ 22:54:22 #239
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 30 november 2023 @ 22:55:12 #240
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 30 november 2023 @ 23:18:59 #241
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 30 november 2023 @ 23:44:56 #242
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211482204
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 23:18 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)assympathetic_unrwa/
Hostages held in homes of Hamas-sympathetic UNRWA employees
Water is nat.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_211482721
*O* De tweede ronde *O*
  vrijdag 1 december 2023 @ 07:34:38 #244
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211482825
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 23:44 schreef Vallon het volgende:

[..]
Water is nat.
Die hele organisatie moet opgeheven worden, en als er dan nog besloten wordt om hulp te verlenen aan Gaza zouden dat allemaal externe partijen moeten zijn.
pi_211483198
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2023 07:34 schreef nixxx het volgende:

[..]
Die hele organisatie moet opgeheven worden, en als er dan nog besloten wordt om hulp te verlenen aan Gaza zouden dat allemaal externe partijen moeten zijn.
Ja dat lijkt mij ook. Een vn organisatie deels gerund door terroristen lijkt mij niet handig.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_211483203
quote:
Zo’n lijstje kun je ook maken van Torah of Bijbel. In deze situatie dus weinig relevant.

Maar wat hoor ik, genoeg gegijzelden uitgeruild? Dan nu de genadeklap voor Gaza. Destroy!

🇮🇱
  vrijdag 1 december 2023 @ 08:55:37 #247
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211483248
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 08:51 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Zo’n lijstje kun je ook maken van Torah of Bijbel. In deze situatie dus weinig relevant.
Precies.
Volgens mij is de Satansbijbel nog het meest verteerbaar qua wanneer geweld en waarom.
quote:
Maar wat hoor ik, genoeg gegijzelden uitgeruild? Dan nu de genadeklap voor Gaza. Destroy!

🇮🇱
Ik had liever gezien dat de rest ook vrijkwam, maar aangezien Hamas denkt dat een wapenstilstand betekent dat je dan burgers neer mag paffen bij terreuraanslagen zal ik er ook niet wakker om liggen dat ze weer wat verder worden ingemaakt. Wel taai voor de burgers.
pi_211483270
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 08:55 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Precies.
Volgens mij is de Satansbijbel nog het meest verteerbaar qua wanneer geweld en waarom.
[..]
Ik had liever gezien dat de rest ook vrijkwam, maar aangezien Hamas denkt dat een wapenstilstand betekent dat je dan burgers neer mag paffen bij terreuraanslagen zal ik er ook niet wakker om liggen dat ze weer wat verder worden ingemaakt. Wel taai voor de burgers.
Gaza moet bevrijd worden van Hamas, waarna bij voorkeur een VN-missie een nieuw Gaza en misschien wel een nieuw Palestina helpt op te starten. Alleen dan heb je jarenlange rust.

🇮🇱
  vrijdag 1 december 2023 @ 09:01:44 #249
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211483290
twitter

Dat meende ik al te zien op het filmpje, man links aan het eind. Dat is dus het nadeel van de combi van wapendragende, erg alerte burgers en soldaten ;(

twitter

Vervelend detail: de soldaat dit schoot is lid van de Hilltop Youth, het zootje nare kolonisten uit de West Bank. Daar heeft een flink deel van de Isralische bevolking al een mening over. Een ander deel, waaronder Ben Gvir, kan weer trots zijn op zichzelf.
  vrijdag 1 december 2023 @ 09:02:25 #250
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211483295
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 08:58 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Gaza moet bevrijd worden van Hamas, waarna bij voorkeur een VN-missie een nieuw Gaza en misschien wel een nieuw Palestina helpt op te starten. Alleen dan heb je jarenlange rust.

🇮🇱
Er zit een VN-missie. Die heet UNRWA. Niet zo'n succes, eigenlijk.
  vrijdag 1 december 2023 @ 09:09:55 #251
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211483353
twitter
pi_211483644
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 09:01 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]

Dat meende ik al te zien op het filmpje, man links aan het eind. Dat is dus het nadeel van de combi van wapendragende, erg alerte burgers en soldaten ;(

[ twitter ]

Vervelend detail: de soldaat dit schoot is lid van de Hilltop Youth, het zootje nare kolonisten uit de West Bank. Daar heeft een flink deel van de Isralische bevolking al een mening over. Een ander deel, waaronder Ben Gvir, kan weer trots zijn op zichzelf.
Dat zal nog wel vaker gebeuren op de westbank.

Veel Israeliers hebben daar nu assault rifles. Mensen met nauwelijks training. Een weekje op een bolletje schieten noem ik geen training.
  vrijdag 1 december 2023 @ 09:51:01 #253
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211483703
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 09:09 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
Eerste fase om er een soort Hunger Games van te maken?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_211483745
quote:

[..]
Dit is denk ik ook een externe partij. Alle externe partijen gaan met lokale mensen werken en in dat vat buskruit wonen heel veel verschrikkelijke mensen waaronder docenten en artsen. Er zijn 88 VN scholen dus daar werken gegarandeerd nog veel meer haatbaarden.

Ik ben benieuwd wat ze met de UNRWA gaan doen, het is wel iets waar sowieso iets mee moet gebeuren. Duitsland had het vorige maand ook al geescaleerd
  vrijdag 1 december 2023 @ 10:04:48 #255
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211483843
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2023 09:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dit is denk ik ook een externe partij. Alle externe partijen gaan met lokale mensen werken en in dat vat buskruit wonen heel veel verschrikkelijke mensen waaronder docenten en artsen. Er zijn 88 VN scholen dus daar werken gegarandeerd nog veel meer haatbaarden.

Ik ben benieuwd wat ze met de UNRWA gaan doen, het is wel iets waar sowieso iets mee moet gebeuren. Duitsland had het vorige maand ook al geescaleerd
Dat bedoel ik dus, geen lokale werknemers aannemen, 100% externen.
  vrijdag 1 december 2023 @ 10:08:05 #256
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Moderator vrijdag 1 december 2023 @ 10:16:19 #257
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211483942
UNRWA is geen vredesmacht en heeft ook geen autoriteit

Kan prima blijven bestaan as is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_211483956
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 21:17 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Tsja. Alles voor de media aandacht h.
Doen ze een stuk intelligenter dan Israel. Hoe is dat toch mogelijk, zou je denken.
pi_211483968
quote:

[..]
Vroeger: reddit is voor pubers die zich vervelen.

Nu: Reddit is een serieuze bron.
  vrijdag 1 december 2023 @ 10:22:14 #260
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211483978
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 10:16 schreef sp3c het volgende:

Prima

Geldstroom zou ik wel even goed bekijken, en wat ze inhoudelijk doen ermee
pi_211484013
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2023 10:22 schreef Molo het volgende:

[..]
Prima

Geldstroom zou ik wel even goed bekijken, en wat ze inhoudelijk doen ermee
Het is altijd belangrijk om dat in de gaten te houden. Vervelende is alleen: waar ga je je op focussen? waar de geldstromen direct heengaan, of ook indirect?

Want bij organisaties die werken in dat soort gebieden, kan het altijd zijn dat een deel van de geldstromen onbedoeld in handen komt van mensen waarbij je niet wil dat het in hun handen komt.
  vrijdag 1 december 2023 @ 10:28:32 #262
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211484024
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 10:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Vroeger: reddit is voor pubers die zich vervelen.

Nu: Reddit is een serieuze bron.
De hele geschiedenis van unrwa is er toch een van indoctrinatie op scholen, betrokkenheid bij maken/opslaan van wapens.

In een gebied zoals Gaza waar de overgrote meerderheid van de bevolking ontzettend radicaal is, kun je als een verondersteld neutrale organisatie als de VN toch geen lokale werknemers aannemen.
pi_211484038
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2023 10:28 schreef nixxx het volgende:

[..]
De hele geschiedenis van unrwa is er toch een van indoctrinatie op scholen, betrokkenheid bij maken/opslaan van wapens.

In een gebied zoals Gaza waar de overgrote meerderheid van de bevolking ontzettend radicaal is, kun je als een verondersteld neutrale organisatie als de VN toch geen lokale werknemers aannemen.
De UNRWA is geen 'neutrale' organisatie. Het is een organisatie die zich inzet voor de Palestijnen.

Dag mag gewoon he.
  Moderator vrijdag 1 december 2023 @ 10:31:12 #264
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211484047
Wie wil er anders in de Gazastrook werken?
  vrijdag 1 december 2023 @ 10:39:19 #265
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211484125
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 10:31 schreef sp3c het volgende:
Weldoeners
  vrijdag 1 december 2023 @ 10:39:50 #266
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211484133
quote:
Al die mensen die in Nederland en andere Europese landen de straat op gaan om terreur te verheerlijken te demonstreren voor de palestijnen?

:+
  Moderator vrijdag 1 december 2023 @ 10:40:22 #267
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211484138
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2023 10:39 schreef nixxx het volgende:

[..]
Al die mensen die in Nederland en andere Europese landen de straat op gaan om te demonstreren voor de palestijnen?
nee die niet
  vrijdag 1 december 2023 @ 10:40:47 #268
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211484143
quote:
88s.gif Op vrijdag 1 december 2023 10:40 schreef sp3c het volgende:

[..]
nee die niet
Idd :D
  vrijdag 1 december 2023 @ 10:45:06 #269
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211484177
Ach ach, nou de eerste tranentrekkers van de media over de vermeend hartstikke zielige Palestijnen staan alweer op de voorpagina's.
  vrijdag 1 december 2023 @ 10:52:08 #270
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211484303
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 09:02 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Er zit een VN-missie. Die heet UNRWA. Niet zo'n succes, eigenlijk.
Voor de Palestijnse terroristen is die organisatie een groot succes te noemen. Men heeft indoctrinatie en terrorisme zo kunnen vermommen als onderdeel van de een humanitaire vluchtelingenorganisatie en er zijn genoeg in het Westen die er nog in mee willen ook. De goedgelovigheid van Westerse 'gutmenschen' is wat dat betreft verbazingwekkend.
  vrijdag 1 december 2023 @ 10:54:17 #271
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Moderator vrijdag 1 december 2023 @ 10:57:13 #272
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211484353
quote:
13s.gif Op vrijdag 1 december 2023 10:45 schreef HowardRoark het volgende:
Ach ach, nou de eerste tranentrekkers van de media over de vermeend hartstikke zielige Palestijnen staan alweer op de voorpagina's.
vreselijk
  vrijdag 1 december 2023 @ 11:01:49 #273
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 1 december 2023 @ 11:03:58 #274
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211484439
quote:
Ja, niemand dus. Zie de werkloosheidscijfers ter plaatse.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 1 december 2023 @ 11:05:55 #275
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 1 december 2023 @ 11:08:29 #276
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211484503
Is het bekend hoeveel gijzelaars Hamas nu nog heeft?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 1 december 2023 @ 11:10:09 #277
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211484517
Dit is een pop, je kan onder andere zien dat het gewicht niet klopt voor een echte baby en dat hij het veel te makkelijk optilt

=======
What an invested doll... indescribable
Share so the whole world will see their lie in Gaza
Netanyahu is killing children according to his lying
twitter
  vrijdag 1 december 2023 @ 11:11:48 #278
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211484552
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 10:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]
De UNRWA is geen 'neutrale' organisatie. Het is een organisatie die zich inzet voor de Palestijnen.

Dag mag gewoon he.
De VN doet zich voor als neutrale organisatie. UNRWA is een vn missie.

Als je zegt dat unrwa zich inzet voor de palestijnen en niet neutraal is, haal dan al die mooie blauwe van vlaggen en logo’s maar weg
pi_211484688
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 11:08 schreef Janneke141 het volgende:
Is het bekend hoeveel gijzelaars Hamas nu nog heeft?
139 in totaal in gaza, geen idee hoeveel hamas specifiek
  vrijdag 1 december 2023 @ 11:23:50 #280
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211484704
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 11:10 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit is een pop, je kan onder andere zien dat het gewicht niet klopt voor een echte baby en dat hij het veel te makkelijk optilt

=======
What an invested doll... indescribable
Share so the whole world will see their lie in Gaza
Netanyahu is killing children according to his lying
[ twitter ]
En dan zijn er serieus nog mensen in deze topic die vinden dat we eigenlijk maar niet te zwaar moeten tillen aan dit soort stompzinnige propaganda, want als hamas straks weer zegt dat er 1000 miljoen miljard babies dood zijn, dan zou dat best wel eens kunnen!

&lt;signature here&gt;.
pi_211484728
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2023 11:11 schreef nixxx het volgende:

[..]
De VN doet zich voor als neutrale organisatie. UNRWA is een vn missie.

Als je zegt dat unrwa zich inzet voor de palestijnen en niet neutraal is, haal dan al die mooie blauwe van vlaggen en logo’s maar weg
Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat de VN zich voordoet als neutrale organisatie?
  vrijdag 1 december 2023 @ 11:29:01 #282
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211484787
Mooi, kunnen ze de boel verder uitmesten.

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_211484842
https://twitter.com/Resist_05/status/1730379785610920346

Isralische verhoormethode bij een kind. Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt al jaren dat dit soort verhoren, averechts werken. Je krijgt 'sneller' antwoorden, maar de antwoorden zijn vaak incorrect. Degene wil immers gewoon dat de stress die je krijgt bij dit soort verhoren, voorbij gaat.

Je zou toch denken dat een westerse vazalstaat in het Midden-Oosten dit hoort te weten.
pi_211484890
quote:
Zo hey die afbeelding, zou 'm liefst + 10 likes geven. Scherpere samenvattingen zie je niet vaak.
pi_211485025
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 11:34 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/Resist_05/status/1730379785610920346

Isralische verhoormethode bij een kind. Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt al jaren dat dit soort verhoren, averechts werken. Je krijgt 'sneller' antwoorden, maar de antwoorden zijn vaak incorrect. Degene wil immers gewoon dat de stress die je krijgt bij dit soort verhoren, voorbij gaat.

Je zou toch denken dat een westerse vazalstaat in het Midden-Oosten dit hoort te weten.
De video is van 8 jaar geleden.
twitter

quote:
On October 12, 2015, two Palestinian boys, 15-year-old Hassan Khalid Manasra and his cousin 13-year-old Ahmad Manasra, both from Beit Hanina, stabbed two Israelis in Pisgat Ze'ev, an Israeli settlement in East Jerusalem. The victims were 20-year-old Yosef Ben-Shalom, a security guard, and Naor Shalev Ben-Ezra, a 13-year-old boy.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pisgat_Ze%27ev_stabbings
Al met al een onschuldig palestijns kindje dat slachtoffer is van het meedogenloze zionistische rechtssysteem.
  vrijdag 1 december 2023 @ 11:56:44 #286
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211485136
Wel netjes gedaan dan.

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_211485296
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 december 2023 11:56 schreef ExTec het volgende:
Wel netjes gedaan dan.

[ twitter ]
Klopt niet. Volgens Hamas zijn er 351 mensen waaronder 73,6 kinderen omgekomen bij deze genocidiale aanval
  vrijdag 1 december 2023 @ 12:20:37 #288
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211485386
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 11:49 schreef oblo het volgende:

[..]
[ twitter ]
[..]
Al met al een onschuldig palestijns kindje dat slachtoffer is van het meedogenloze zionistische rechtssysteem.
Tja, hier zijn talloze voorbeelden van. Palestijnse jongeren die allerlei vormen van terreur achter hun naam hebben, vervolgens worden opgepakt en veroordeeld en dan in sommige media of door bepaalde mensenrechtenorganisaties worden weggezet als het eigenlijke slachtoffer. Het is de omgekeerde wereld.
pi_211485408
#superniger2020
  vrijdag 1 december 2023 @ 12:40:11 #290
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211485543
twitter

twitter

Grote discrepantie tussen de verhalen van de gegijzelden dus. Sommigen goed behandeld, anderen ronduit wreed mishandeld. Lijkt erop dat er nogal wat willekeur was naarmate men bij verschillende gijzelnemers terecht kwam.
pi_211485591
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 11:10 schreef slashdotter3 het volgende:

quote:
7s.gif Op vrijdag 1 december 2023 11:23 schreef ExTec het volgende:

[..]
En dan zijn er serieus nog mensen in deze topic die vinden dat we eigenlijk maar niet te zwaar moeten tillen aan dit soort stompzinnige propaganda, want als hamas straks weer zegt dat er 1000 miljoen miljard babies dood zijn, dan zou dat best wel eens kunnen!

Hou toch op man :')

Natuurlijk is er aan beide kanten propaganda, doe niet zo achterlijk.
Maar het staat absoluut boven water dat Isral echt vreselijke oorlogsmisdaden pleegt.

Het steunen van Isral is gewoon te walgelijk voor woorden. Je steunt gewoon openlijk een terroristische organisatie/land.
pi_211485615
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 11:49 schreef oblo het volgende:

[..]
[ twitter ]
[..]
Waar in mijn post staat dat het recent is dan?
  vrijdag 1 december 2023 @ 12:58:37 #293
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211485681
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 12:46 schreef bianconeri het volgende:
Maar het staat absoluut boven water dat Isral echt vreselijke oorlogsmisdaden pleegt.
Want het menselijke hamas-vuilnis zegt het, dan moet het wel zo zijn.
&lt;signature here&gt;.
pi_211485744
Resume
Er zijn tot nu toe 110 gijzelaars bevrijd. 86 Isralirs en 24 buitenlanders.

Hamas zou nog 137+4 (137 van 7 okt en 4 van ver voor 7 okt) mensen gegijzeld hebben. Waaronder twee jongetjes van 10 maanden en 4 jaar die volgens Hamas niet meer leven.

Ik ben benieuwd hoeveel er berhaupt nog leven. Hamas heeft al een paar keer geclaimd dat er bij bombardementen gijzelaars omgekomen zijn, dat onduidelijk is wat nu een leugen is en wat klopt
  vrijdag 1 december 2023 @ 13:13:01 #295
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211485797
Wel humor.

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_211485942
quote:

[..]
[..]

Het steunen van Isral is gewoon te walgelijk voor woorden. Je steunt gewoon openlijk een terroristische organisatie/land.
@AIVD

Opruimen graag.
  vrijdag 1 december 2023 @ 13:39:57 #297
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211486025
quote:

[..]
[..]

Boven water! Da's weer eens wat anders dan buiten kijf ;)

Ik vind persoonlijk de steun voor Hamas nogal walgelijk. Een hoop van de mensen die meelopen in de ProPa-demonstraties wil ik nog het voordeel van de twijfel geven met dank aan juist de lawine aan ongefundeerd materiaal en het idiote idee dat we voor alle meningen respect moeten hebben, maar dat houdt echt wel op als er bij elk nieuwsfeit over Isralische slachtoffers "propaganda, ja maar Isral!" gebulkt wordt en bij elk nieuwsfeit over Palestijnse slachtoffers "propaganda, maar Isral ook!".

Jij hebt het hierboven over "openlijk een terroristische organisatie/land" maar je hebt het niet over Hamas, dat verdorie trots hun eigen terroristische daden filmde. Hoe openlijk is die oogklep wel niet, denk ik dan.
pi_211486065
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 10:16 schreef sp3c het volgende:

Ja, maar wij hoeven niet de feestslingers en taart te financieren zodat zij het weer eens uitbundig kunnen vieren als Hamas Joden afslacht.
pi_211486235
quote:

[..]
[..]

:') bedankt weer voor het lachen
pi_211486246
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 december 2023 11:23 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ho ho we noemen dat “per ongeluk foutieve berichtgeving, door de fog of war”

:D
pi_211486248
Vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')