abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 november 2023 @ 13:09:36 #1
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211463963
Samenvatting 7 oktober tot met 6 november (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.

Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis.

Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Isralische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas. In de nacht van 27 op 28 oktober leek een nieuwe fase aangebroken, Isral trok met niet alleen bommen, maar ook mankracht Gaza binnen. Dit bleek het begin van het grondoffensief te zijn. Op 5 november is Noord Gaza van Zuid-Gaza gescheiden door de Isralische troepen. Ondertussen zijn een groot deel van de Nederlanders die vast zaten in Gaza weer terug in Nederland.

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Steve Lookner live

Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 29 november 2023 @ 13:09:58 #2
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211463967
Waarom staat eigenlijk Palestina in de TT?
Dat is geen bestaand iets
  woensdag 29 november 2023 @ 13:10:33 #3
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211463970
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Punt is juist dat bovenstaande niet gebeurd.
Hoezo, is het al voorbij dan?

En hou je een organogram bij, wie er wel of niet al dood is, soms?
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 29 november 2023 @ 13:11:16 #4
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211463981
Younes lijkt me trouwens geen verpleegkundige die je nou echt in je zorgorganisatie wil met zijn ronselwerk voor kwakzalverij, en gezien mevrouw drie maanden later ineens kankervrij is, zelfs medewerking aan oplichting

Van Marokko Forum

quote:
bericht is afkomstig van Younes el Harouchi en is verstuurd op zondag 05-12-2010, tijd: 09:00h te bereiken via 06-24691874.
bij enige twijfel of onraad direct contact maken met younes el harouchi a.u.b. (dit kan via mail of zijn nr).

assalamoe 3alaykoem warahmatoe allah wabarakatoeh.

bismillahi ' ramaani' rahiem.

waarlijk alle lof is aan Allah, raboe samawaati wa'l ard, wij prijzen hem, wij vragen hem om hulp, wij vagen hem om vergeving
en we keren berouwvol terug naar hem. en we zoeken toevlucht bij Allah tegen de kwaadheden van onze zielen en de slechtheden
van onze daden.
ik getuig dat er geen ware god is die het recht heeft aanbeden te worden dan Allah , alleen en zonder deelgenoten, en ik getuig dat
Mohamed zijn edele dienaar een boodschapper is, vrede en zegeningen van Allah met hem, zijn familie leden, zijn metgezellen en
met diegene die hem volgen tot de dag des oordeels.

we hebben insa alah hulp nodig voor een zuster van ons.

ik (younes) ben benaderd door een broeder uit Zoetermeer getrouwd en heeft 2 kinderen.
Ik ken deze broeder zelf niet maar via een vriend van hem (die ik ook ken) zijn we bij elkaar gekomen al hamdoelilalh we danken Allah swt daarvoor.

Deze broeder vertelde mij over zijn zieke vrouw. Ze heeft namelijk borstkanker en is momenteel in behandeling voor deze ziekte,moge Allah swt haar genezen ''amien''.
Ze heeft de behandelingen in het ziekenhuis (borstamputatie,bestraling etc )al gehad behalve chemotherapie omdat dit voor haar geen optie is vanwege teveel gifstoffen in haar lichaam en een niet goed functionerende lever (storing van 51 procent ).
Ze wordt nu verder behandeld met natuurgeneeskunde waarvan zij zelf vind dat ze er baat bij heeft.

Deze zuster heeft ook problemen met haar lever die niet goed functioneert en deze week kreeg ze te horen dat ze mogelijk ook tumorcellen in haar lever en botten heeft nu.
Om deze reden wil de zuster zo snel mogelijk met infusen beginnen en een behandeling in een ziekenhuis in duitsland waar ze patinten
in deze situatie kunnen behandelen.

Deze behandelingen die ze wil ondergaan zijn echter duur en worden niet vergoed door de verzekering.
Dit gezin heeft al veel geld moeten lenen voor de behandelingen tot nu toe en momenteel hebben ze het geld niet om verder te gaan met
behandelen.
Om deze reden wil ik jullie vragen of jullie bereid zijn om deze mensen te helpen insa alah (en zuiver de intentie), elke cent is in principe welkom en is hard nodig.
Deze oproep doe ik aan alle broeders en zusters die financieel in staat zijn om te helpen, voor degene die dat niet zijn volstaat een dou3a ook voor dit gezin.
Weet jullie beloning is bij Allah swt ''wat jullie uitgeven dat is goed voor jullie zelf''.

Met toestemming van de broeder heb ik een aantal documenten van zijn vrouw ook er bij gekregen als bewijs, degene die deze documenten wilt gaan inzien kan contact met mij opnemen (younes).

De man van deze zuster heet Ali Taslibayir en is te bereiken op nr: 06-27062307.

Een donatie kunt u doen op naam van:
F el Hamouchi
533081254.
ABN-AMRO BANK
en voor mensen die vanuit het buitenland willen storten is dat ook mogelijk en daarvoor gebruiken ze de iban nr: nl04ABNA0533081254
bic code:ABNANL2A

U kunt ook contact met mij (younes) opnemen voor vragen of dergelijks dat is geen enkel probleem.
uiteraard zal ik jullie allemaal op de hoogte gaan houden wat betreft de inzameling en de situatie van deze zuster zoals voorheen met een aantal zaken die ik onder mijn hoede had en waarvan ik jullie allemaal op de hoogte heb gehouden.

wa salamoe 3alaykoem beste geloofsgenoot in de islaam.

Zusters kunnen mijn vrouw bellen,
Fayrouzia
0644322273

Als broeders vragen hebben ben ik te bereiken via telefoon en e-mail.
Ali Taslibayir
0627062307
0644567319
  woensdag 29 november 2023 @ 13:11:48 #5
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211463983
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:09 schreef Molo het volgende:
Volgens mij heet de reeks al 100.000 jaar zo.
Dus laat maar lekker staan.
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 29 november 2023 @ 13:12:23 #6
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211463986
Vind sowieso dat hele 'moslims zijn er altijd en alleen voor elkaar' denken en uiten in alles zo eng als maar zijn kan
  woensdag 29 november 2023 @ 13:12:57 #7
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211463992
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:11 schreef Molo het volgende:
assalamoe 3alaykoem warahmatoe allah wabarakatoeh.

bismillahi ' ramaani' rahiem.

waarlijk alle lof is aan Allah, raboe samawaati wa'l ard, wij prijzen hem, wij vragen hem om hulp, wij vagen hem om vergeving
en we keren berouwvol terug naar hem. en we zoeken toevlucht bij Allah tegen de kwaadheden van onze zielen en de slechtheden
van onze daden.
ik getuig dat er geen ware god is die het recht heeft aanbeden te worden dan Allah , alleen en zonder deelgenoten, en ik getuig dat
Mohamed zijn edele dienaar een boodschapper is, vrede en zegeningen van Allah met hem, zijn familie leden, zijn metgezellen en
met diegene die hem volgen tot de dag des oordeels.
Doen ze nu bij elk bericht eerst zo'n lulverhaal ervoor voordat ze to the point komen :?
pi_211463993
quote:
7s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:10 schreef ExTec het volgende:

[..]
Hoezo, is het al voorbij dan?

En hou je een organogram bij, wie er wel of niet al dood is, soms?
Het is logica. Hamas elimineren, is een einde aan de status-quo. Zowel de politiek van Isral als Hamas wil dat niet.
  woensdag 29 november 2023 @ 13:13:07 #9
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211463994
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:11 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Volgens mij heet de reeks al 100.000 jaar zo.
Dus laat maar lekker staan.
Als er een China reeks is zetten we daar Taiwan en Atlantis ook wel meteen bij. Prima
  woensdag 29 november 2023 @ 13:13:33 #10
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211463996
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:12 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Doen ze nu bij elk bericht eerst zo'n lulverhaal ervoor doen voordat ze to the point komen :?
Soort rituele en religieuze indekking ofzo? :D
  woensdag 29 november 2023 @ 13:15:51 #11
438527 MissButterflyy
pi_211464021
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:12 schreef Molo het volgende:
Vind sowieso dat hele 'moslims zijn er altijd en alleen voor elkaar' denken en uiten in alles zo eng als maar zijn kan
Het zou verboden moeten worden.

Sorry hoor, maar stel je niet aan. Zo zijn er ook ‘vrouwen voor elkaar’ , of hondenliefhebbers, of wat voor groep dan ook die zich verbonden voelen met elkaar.

En zo te zien heeft hij zijn geloofsgenoten dus opgelicht? Is er een aangifte van gedaan?
pi_211464023
quote:
Moet je in NWS feedback plaatsen zodat mods die het eventueel kunnen veranderen het zien.
  woensdag 29 november 2023 @ 13:16:18 #13
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211464025
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het is logica. Hamas elimineren, is een einde aan de status-quo. Zowel de politiek van Isral als Hamas wil dat niet.
Maar israel heeft geen hamas in gaza nodig om het te negeren h?

Ze zullen er wel een enorme muur om heen gaan zetten.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 29 november 2023 @ 13:17:41 #14
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211464038
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:15 schreef MissButterflyy het volgende:
En zo te zien heeft hij zijn geloofsgenoten dus opgelicht? Is er een aangifte van gedaan?
Je weet dat we elk jaar wel een paar keer kunnen lezen over moslims die door andere moslims opgelicht worden met hun reis naar mekka?
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 29 november 2023 @ 13:17:57 #15
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211464041
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:11 schreef Molo het volgende:
we hebben insa alah hulp nodig voor een zuster van ons.
we danken Allah swt daarvoor.
'insa alah' is toch zoiets als 'als Allah het wil' ofzo? Waarom wordt het dan als 'alah' geschreven en een zin later weer op de normale manier als 'Allah' :?

Waarom is het sowieso niet 'inshallah' zoals bij de Super Mario meme?
SPOILER
  woensdag 29 november 2023 @ 13:18:50 #16
438527 MissButterflyy
pi_211464045
quote:
7s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:16 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik weet het niet… dat is geen oplossing.

7 oktober is men ook over de muur gekomen.
Denk eerder dat de opdeling blijft en dat er een groot stuk niemandsland tussen Gaza en Isral komt.
pi_211464047
quote:
7s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:16 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ondanks je eigen fantasien, zijn geen Joden geen magirs die zich van de rest van de wereld niets hoeven aan te trekken, lieve ExTec.

Als Hamas er niet meer is, zal Israel een nieuwe goede reden moeten bedenken om de tweestaten-oplossing te frustreren. En waarom zouden ze, als Hamas gewoon nog bestaat?
  woensdag 29 november 2023 @ 13:19:48 #18
438527 MissButterflyy
pi_211464054
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:17 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
'insa alah' is toch zoiets als 'als Allah het wil' ofzo? Waarom wordt het dan als 'alah' geschreven en een zin later weer op de normale manier als 'Allah' :?

Waarom is het sowieso niet inshallah zoals bij de Super Mario meme?
SPOILER
Schat zo in dat ie z’n tekst niet heeft gecondoleerd op spelfouten. :')
  woensdag 29 november 2023 @ 13:20:38 #19
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211464058
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:15 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het zou verboden moeten worden.

Sorry hoor, maar stel je niet aan. Zo zijn er ook ‘vrouwen voor elkaar’ , of hondenliefhebbers, of wat voor groep dan ook die zich verbonden voelen met elkaar.

Verbod? Ik spreek mijn gevoel erbij uit, unheimisch.

En welnee, net of iemand zijn broeder gaat aanspreken op zoiets of berhaupt in twijfel trekken.

De kwakzalverij aanmoedigen als verpleegkundige vind ik erger in dit geval trouwens. Had DJI ook wat beter op kunnen screenen gezien dit gewoon openbaar staat
  woensdag 29 november 2023 @ 13:23:00 #20
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211464071
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:19 schreef theunderdog het volgende:
Ondanks je eigen fantasien, zijn geen Joden geen magirs die zich van de rest van de wereld niets hoeven aan te trekken,
Jahoor, draaien ze hun hand niet voor om.

Echt hilarisch, hoe jij blijkbaar denkt dat demonstraties 1000en KMs verderop er blijkbaar toe doen.

Ja, die doen 'iets', motiveren joden om naar israel te gaan. Wordt dat land alleen maar sterker.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 29 november 2023 @ 13:23:54 #21
438527 MissButterflyy
pi_211464075
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:20 schreef Molo het volgende:

[..]
Verbod? Ik spreek mijn gevoel erbij uit, unheimisch.

En welnee, net of iemand zijn broeder gaat aanspreken op zoiets of berhaupt in twijfel trekken.

De kwakzalverij aanmoedigen als verpleegkundige vind ik erger in dit geval trouwens. Had DJI ook wat beter op kunnen screenen gezien dit gewoon openbaar staat
Dat weet je niet Molo. Mensen die uiteindelijk worden opgelicht schamen zich vaak en praten er niet over. Zeker in bepaalde culturen zal men eerder zwijgen uit schaamte.

En wie weet is hij ontslagen omdat er meer is gebeurd, en de uitspraken over de kwestie Isral/ Palestina de druppel waren.
  woensdag 29 november 2023 @ 13:24:23 #22
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211464078
quote:

[..]

SPOILER
Conversieproblemen naar Latijnse alfabet denk ik :+
  woensdag 29 november 2023 @ 13:24:41 #23
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211464081
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:18 schreef MissButterflyy het volgende:
7 oktober is men ook over de muur gekomen.
Die vielen aan die kant dus erg mee.

Kijk maar naar de muur tussen gaza en egypte. Weetjewel, die constructies zijn zo enorm dat de berlijnse muur er een heg bij lijkt.
&lt;signature here&gt;.
pi_211464085
quote:
7s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:23 schreef ExTec het volgende:

[..]
Jahoor, draaien ze hun hand niet voor om.

Echt hilarisch, hoe jij blijkbaar denkt dat demonstraties 1000en KMs verderop er blijkbaar toe doen.

Ja, die doen 'iets', motiveren joden om naar israel te gaan. Wordt dat land alleen maar sterker.
Demonstraties?

Je bent weer tegen jezelf aan het praten.
  woensdag 29 november 2023 @ 13:25:48 #25
438527 MissButterflyy
pi_211464092
quote:
7s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Die vielen aan die kant dus erg mee.

Kijk maar naar de muur tussen gaza en egypte. Weetjewel, die constructies zijn zo enorm dat de berlijnse muur er een heg bij lijkt.
Ik heb m gezien hoor, die muur.

De Berlijnse muur nog niet, hopelijk :+ binnenkort.
  woensdag 29 november 2023 @ 13:26:17 #26
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211464099
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Demonstraties?

Je bent weer tegen jezelf aan het praten.
Welke andere denkbeeldige uitingen waar israel zich zogenaamd dan echt wel iets van aan moet trekken heb je het dan over?

Sorry dat ik iets te snel ga voor je.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 29 november 2023 @ 13:26:32 #27
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211464103
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:23 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat weet je niet Molo. Mensen die uiteindelijk worden opgelicht schamen zich vaak en praten er niet over. Zeker in bepaalde culturen zal men eerder zwijgen uit schaamte.

En wie weet is hij ontslagen omdat er meer is gebeurd, en de uitspraken over de kwestie Isral/ Palestina de druppel waren.
Hij werkte daar sowieso als ZZPer dus politieke uitingen doen op je werk is dan al helemaal bijzonder. Je zit helemaal niet vast in een ingebed team.

Had laatst een klant die de zwarte pieten discussie even op tafel gooide. Ja leuk maar ik ben daar niet voor een koffiekransje dus weghouden van zaken doen die handel
pi_211464117
quote:
7s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:26 schreef ExTec het volgende:

[..]
Welke andere denkbeeldige uitingen waar israel zich zogenaamd dan echt wel iets van aan moet trekken heb je het dan over?

Sorry dat ik iets te snel ga voor je.
Internationale verdragen, uberhaupt geopolitiek.

Jij denkt zonder ironie dat Israel net zo makkelijk de tweestaten-oplossing kan negeren, frustreren als de andere partij (de Palestijnse kant) redelijk en rationeel was? natuurlijk niet.
  woensdag 29 november 2023 @ 13:30:55 #29
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211464149
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Internationale verdragen, uberhaupt geopolitiek.
Ow,

En als israel niet luistert, dan komt het "internationale verdragen/geopolitieke leger" ze wel ff aanpakken?

Maak nou gewoon eens ff concreet welke gevolgen er staan op dat wat anderen willen negeren?

quote:
Jij denkt zonder ironie dat Israel net zo makkelijk de tweestaten-oplossing kan negeren, frustreren als de andere partij (de Palestijnse kant) redelijk en rationeel was? natuurlijk niet.
Redelijke en rationele oppositie in gaza?

Ik denk niet dat zo iemand als bibi wakker ligt van dat prospectus.
&lt;signature here&gt;.
pi_211464186
quote:
10s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:30 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ow,

En als israel niet luistert, dan komt het "internationale verdragen/geopolitieke leger" ze wel ff aanpakken?

Maak nou gewoon eens ff concreet welke gevolgen er staan op dat wat anderen willen negeren?
[..]
Redelijke en rationele oppositie in gaza?

Ik denk niet dat zo iemand als bibi wakker ligt van dat prospectus.
Sancties, bijvoorbeeld.

Je moet je realiseren dat geopolitiek om eigen belang draait. Als Israel zaken gaat doen die teveel in ons nadeel is en/of een te negatief daglicht laat schijnen op 'het westen', dan zullen zaken veranderen.

Of leef jij in de fantasie-wereld dat de band tussen 'het westen' (met Amerika voorop) en Israel een soort eeuwige band is? waar niets aan kan veranderen?

Ben jij een evangalistisch christen?
  woensdag 29 november 2023 @ 13:40:15 #31
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211464243
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:35 schreef theunderdog het volgende:
Sancties, bijvoorbeeld.
Van wie?

Is niet concreet h?

Jij denkt dat er ook maar 1 westers politicus is die z'n economische welvaart ondergeschikt maakt aan hoe israel al dan niet palestijnen behandeld?

quote:
Of leef jij in de fantasie-wereld dat de band tussen 'het westen' (met Amerika voorop) en Israel een soort eeuwige band is? waar niets aan kan veranderen?
En jij leeft in de fantasie wereld waar alhoewel die band al zolang jij en ik leven is wat die is,

Dat nu echt wel gaat veranderen?

Hilarisch.
&lt;signature here&gt;.
pi_211464245
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:12 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Doen ze nu bij elk bericht eerst zo'n lulverhaal ervoor voordat ze to the point komen :?
Zo nemen ze ook de telefoon op.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_211464253
Dit krijg je dus als je een bepaalde politieke stroming macht geeft in een (lokale) overheid. Verbijsterend om te zien.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Overall beste user 2022 woensdag 29 november 2023 @ 13:43:18 #34
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_211464267
-

Ik check deze nog even.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_211464344
quote:
10s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:40 schreef ExTec het volgende:

[..]
Van wie?

Is niet concreet h?

Jij denkt dat er ook maar 1 westers politicus is die z'n economische welvaart ondergeschikt maakt aan hoe israel al dan niet palestijnen behandeld?
[..]
En jij leeft in de fantasie wereld waar alhoewel die band al zolang jij en ik leven is wat die is,

Dat nu echt wel gaat veranderen?

Hilarisch.
1: Israel is vooral economisch afhankelijk van het westen (de EU). De band tussen Amerika en Israel is voornamelijk historisch en qua inlichtingen, wapens.

Maar allemaal geen zaken die kunnen veranderen. En ja, niemand boeit de Palestijnen veel, maar ook daaraan zitten grenzen. De wensen van een Ben Gvir, Smotrich zullen bijvoorbeeld niet in praktijk kunnen worden gebracht, of in elk geval niet te snel.

En omtrent Gaza is er vanuit het westen (de politiek) gewoon heel veel kritiek jegens het optreden van Israel. Israel zal haar best moeten blijven doen, om ons ervan te blijven overtuigen dat het hen echt gaat om het bestrijden van Hamas. En dat de omgekomen burgers, nevenschade zijn.

Vandaar ook alle propaganda he.

2: Die band is altijd al troebel geweest. Israel is gewoon voor ons (het westen) net wat beter dan de andere landen aldaar.

Maar er is veel veranderd. Israel is van een links-liberaal land, naar een land gegaan waar extreme-kolonisten steeds meer invloed krijgen. Het is tenzeerste de vraag hoelang Israel nog kan dienen als een westerse vazalstaat.
pi_211464396
quote:
13s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:41 schreef HowardRoark het volgende:
Dit krijg je dus als je een bepaalde politieke stroming macht geeft in een (lokale) overheid. Verbijsterend om te zien.

[ twitter ]
Ik vind dit ook walgelijk en dit is zeker niet hoe iedereen met kritiek op Isral er in staat.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 29 november 2023 @ 13:56:09 #37
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211464419
quote:
Israeli government spokesman: Hamas continues to hold 161 hostages

Israeli government spokesman Eylon Levy held a briefing, Sky News reports, his quotes from there:

▪️ 161 people remain hostage in Gaza, including: 146 Israelis and 15 foreigners, 126 are male and 35 are female. Among them are four children, four people aged 18-19, 10 people over 75.

▪️ 86 hostages released: 66 Israelis, 20 foreigners.

▪️ Two more, according to Levy, were "murdered in captivity."

▪️ "Last week's government decision provides for a five day extension of the hostage release pause with enough violent criminals in Israeli prisons lined up for release to get another 50 hostages out - 40 at this point, 10 a day," says Mr Levy.

▪️ "And the government has approved a list of another 50 violent criminals for prospective release should Hamas decide to continue releasing hostages."
&lt;signature here&gt;.
pi_211464531
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 20:52 schreef Alov het volgende:

[..]
Goh, niet eens een greintje zelfverdediging, als in, een naburig volk die ons vijandig gezind is stak onlangs de grens over om onze bevolking uit te moorden, dus we gaan de militaire kracht van dat naburig volk eens neutralizeren zodat we onze bevolking veilig kunnen houden?
Door de boel plat te bombarderen en 10x zoveel dodelijke slachtoffers te maken en nog veel meer mensen gewond en dakloos? Ws het maar alleen gericht op militaire kracht dan hadden we deze hele discussie niet gehad. En ja ik weet dat Hamas deels schuilt tussen burgers en dus zul je chirurgisch en met geduld te werk moeten gaan, niet met een grootschalige bombardement campagne. Zelfde geldt voor al die tunnels... die verwoest je niet d.m.v. bombardementen en door water en energie af te knijpen voor iedereen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 29 november 2023 @ 14:20:45 #39
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211464593
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 14:11 schreef Ronald-Koeman het volgende:
En ja ik weet dat Hamas deels schuilt tussen burgers en dus zul je chirurgisch en met geduld te werk moeten gaan, niet met een grootschalige bombardement campagne.
Maar dat gezeur houd je toch. Voor bepaalde mensen is 1 burgerdode al te veel.
&lt;signature here&gt;.
pi_211464674
quote:
13s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:41 schreef HowardRoark het volgende:

[ twitter ]
M'n bingokaart was weer snel vol :{w

Hamas is geen terroristische organisatie want dat is racistisch :')
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Overall beste user 2022 woensdag 29 november 2023 @ 14:34:55 #41
3928 Ulx
pi_211464730
Heeft iemand nou al foto's van de 12-14000 graven die er in Gaza bij zijn gekomen gezien?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_211464765
quote:
7s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:56 schreef ExTec het volgende:

[..]

dit is inclusief die pas 10 maanden oude minderjarige vrouw?
  woensdag 29 november 2023 @ 14:39:25 #43
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211464774
twitter
pi_211464780
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 14:34 schreef Ulx het volgende:
Heeft iemand nou al foto's van de 12-14000 graven die er in Gaza bij zijn gekomen gezien?
Ik heb die 1.200 graven in Isral ook niet gezien, maar ik vind het een meer dan terechte vraag. Ik heb maar twee massa graven gezien en daar zagen we maar +/- 100 blauwe zakken.
pi_211464835
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 14:39 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
Die arme Palestijnse kinderen, we moeten ze redden! :'(

Terroristen in zakformaat, dat zijn het.
Nieuw is niet altijd beter.
pi_211464874
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 14:39 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
Waardeloze clip die net iets te vroeg afloopt.

Zulke beelden van kolonisten die dit jaar al wel burgers over de kling hebben gejaagd gaan we natuurlijk weer niet zien.
  woensdag 29 november 2023 @ 14:53:42 #47
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211464884
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 14:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
_O-
&lt;signature here&gt;.
pi_211464909
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 14:47 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]
Die arme Palestijnse kinderen, we moeten ze redden! :'(

Terroristen in zakformaat, dat zijn het.
Deze jongeren worden van kleins af opgevoed met het idee om Isralirs/Joden te haten en waar mogelijk de confrontatie op te zoeken er een paar om het leven te brengen. Hoe je voor zulke mensen kunt opkomen is mij echt een raadsel. Dit is niets meer dan kwaadwillend schorem.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Overall beste user 2022 woensdag 29 november 2023 @ 14:58:17 #49
3928 Ulx
pi_211464919
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 14:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik heb die 1.200 graven in Isral ook niet gezien, maar ik vind het een meer dan terechte vraag. Ik heb maar twee massa graven gezien en daar zagen we maar +/- 100 blauwe zakken.
Gezien het enthousiasme waarmee Hamas de cijfers openbaar maakt zou je toch ook wel veel beelden van begrafenissen verwachten, of niet soms?
  woensdag 29 november 2023 @ 15:02:48 #50
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211464945
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 14:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Zulke beelden van kolonisten die dit jaar al wel burgers over de kling hebben gejaagd gaan we natuurlijk weer niet zien.
:')

Hier speciaal voor jou

twitter
pi_211464964
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:02 schreef Tarado het volgende:

[..]

Hier speciaal voor jou

[ twitter ]
Oja je hebt gelijk zulke beelden van kolonisten zien we wel
Bedankt voor de video. Ziet er goed uit, heeft niet lang geleden
pi_211464974
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 14:58 schreef Ulx het volgende:

[..]
Gezien het enthousiasme waarmee Hamas de cijfers openbaar maakt zou je toch ook wel veel beelden van begrafenissen verwachten, of niet soms?
Daarom zei ik
Ik heb maar twee massa graven gezien en daar zagen we maar +/- 100 blauwe zakken.

Lees daar vooral iets achterlijks in
  woensdag 29 november 2023 @ 15:13:30 #53
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211465021
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Oja je hebt gelijk zulke beelden van kolonisten zien we wel
Bedankt voor de video.
Het staat je vrij om te vinden en te plaatsen maar doen alsof er geen 2 kanten aan het verhaal zitten is ook een beetje naef.

Verder voor de duidelijkheid, ik ben wel pro Israel maar dan in de zin dat het land moet blijven bestaan, dat betekent niet dat ik het met alles eens ben wat ze denken te moeten doen om te blijven bestaan.
  woensdag 29 november 2023 @ 15:14:50 #54
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211465030
quote:
Goed punt ergens omdat daarmee onbewust een stuk legitimatie ontstaat waar onbewust geen vragen bij worden gesteld. Als er al een gebied bij moet worden genoemd, zou dat Gaza moeten zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_211465055
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:13 schreef Tarado het volgende:

[..]
Het staat je vrij om te vinden en te plaatsen maar doen alsof er geen 2 kanten aan het verhaal zitten is ook een beetje naef.
Die ene kant dat een Palestijn nogal snel dood mag vind ik soms wel lastig. Wat is die tweede kant aan 't verhaal?

Er is vandaag nog een minderjarige man(9 jaar oud) doodgeschoten. Daar was de video ook geknipt. Daar zagen we alleen dat hij tijdens het rennen doodgeschoten werd. Als iets weggelaten wordt, heeft dat een doel
  woensdag 29 november 2023 @ 15:19:47 #56
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211465057
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:04 schreef opgebaarde het volgende:
Ziet er goed uit, heeft niet lang geleden
Matig. Geen headshot.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 29 november 2023 @ 15:20:01 #57
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 29 november 2023 @ 15:21:24 #58
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211465070
SPOILER
twitter
  woensdag 29 november 2023 @ 15:23:11 #59
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211465089
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:19 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Die ene kant dat een Palestijn nogal snel dood mag vind ik soms wel lastig. Wat is die tweede kant aan 't verhaal?
Dat is die kant waar jij je ogen voor sluit, dat is uiteraard jouw probleem en niet het mijne.
pi_211465097
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:23 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat is die kant waar jij je ogen voor sluit, dat is uiteraard jouw probleem en niet het mijne.
Kan je iets concreter worden, waar sluit ik volgens jou mijn ogen voor?
  woensdag 29 november 2023 @ 15:49:26 #61
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211465357
https://www.nu.nl/midden-(...)or-gazaconflict.html
Kans op aanslag in Duitsland 'aanzienlijk toegenomen' door Gazaconflict
De kans op een terroristische aanval in Duitsland is aanzienlijk toegenomen door de oorlog tussen Isral en Hamas. Jihadisten hebben volgens de Duitse binnenlandse inlichtingendienst oproepen tot aanvallen gedaan. Er bestaat een reel gevaar dat Al Qaida of IS zich zal roeren.

In Duitsland is het risico op mogelijke terreuraanvallen tegen Joodse en Isralische individuen en instellingen aanzienlijk toegenomen, schijft de Duitse binnenlandse inlichtingendienst (BfV) in een dreigingsanalyse. Ook de kans op "aanvallen op het Westen in het algemeen" is een stuk groter door het conflict in Gaza.

"Het risico is groter dan het in lange tijd geweest is", zegt BfV-voorzitter Thomas Haldenwang. Ook de kans op aanslagen door eenlingen is volgens hem toegenomen.

Volgens de BfV valt op dat Palestijnen en moslims in het algemeen vaker worden afgeschilderd als "slachtoffers van het Westen". Bovendien zouden vaker duidelijk antisemitische clichs verspreid worden.

Tegelijk hebben aanhangers van Hamas en Hezbollah nog nauwelijks van zich laten horen in Duitsland, merkt de dienst op. Dat zou onder meer komen doordat betrokkenheid bij die groeperingen strafbaar is.

Sinds de oorlog tussen Isral en Hamas opnieuw oplaaide, werden verschillende pro-Palestijnse demonstraties al gestopt of verboden door de Duitse politie.
pi_211465484
Ik hoop (hoe triest ook hoe hopen hier geldt) maar op psychologische oorlogsvoering en niet waar, maar sky news meldt:
Hamas claims 3 members of Bibas family killed in Gaza.

https://news.sky.com/stor(...)rom-lebanon-12978800
Israel-Gaza latest: Hamas claims 10-month-old hostage killed in strike with brother and mother

The Israeli army says it is investigating a claim from the armed wing of Hamas that Kfir Bibas, the youngest hostage, was killed in an Israeli airstrike before the ceasefire began along with his four-year-old brother, Ariel, and mother Shiri.
pi_211465530
https://news.sky.com/stor(...)838763#liveblog-body
Israel says it will consider 'every serious proposal' to release more hostages - as four children remain captive

Israel government spokesperson Eylon Levy is holding a news conference.

He says 161 people remain hostage in Gaza, including:

146 Israelis and 15 foreign nationals
126 are male and 35 are female
Four children and four people aged 18 and 19
10 people aged over 75

At present, 86 hostages have been released:

66 Israelis
20 foreign nationals

A further two hostages were "murdered in captivity", he says.

"Last week's government decision provides for a five day extension of the hostage release pause with enough violent criminals in Israeli prisons lined up for release to get another 50 hostages out - 40 at this point, 10 a day," says Mr Levy.

"And the government has approved a list of another 50 violent criminals for prospective release should Hamas decide to continue releasing hostages."

He says the war cabinet decides which prisoners are released.

"We will consider every serious proposal" to release the remaining hostages.
  woensdag 29 november 2023 @ 16:23:16 #64
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211465746
quote:

[..]

SPOILER
Omdat hij niet kan spellen. Hele tekst is kut om te lezen.
De Nederlandse spelling van deze Arabisch uitdrukking is Insjallah maar omdat dit een transliteratie is zul je nogal wat gefreewheel zien. Betekent inderdaad iets als "als God het wil".

Arabisch spreken zonder Insjallah, Alhamdoellillah of Masjallah en dergelijke is als pindakaas zonder stukjes vandaar dat dit soort teksten zo overkomen ;)
  woensdag 29 november 2023 @ 16:33:45 #65
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211465835
twitter

Ah gadver ;(
  woensdag 29 november 2023 @ 16:55:27 #66
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211466035
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 16:33 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]

Ah gadver ;(
wilde het net posten...
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  woensdag 29 november 2023 @ 17:01:12 #67
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211466089
Het kleinste menselijke schild denkbaar. Hamas-helden
pi_211466623
Germany arrests teen for planning terror attack; synagogue said to be among possible targets
https://www.timesofisrael(...)ng-possible-targets/
pi_211466679
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 17:53 schreef Aether het volgende:
Germany arrests teen for planning terror attack; synagogue said to be among possible targets
Dat zat er wel in na al die haatdragende oproepen met die #freepalestina demonstraties. Dat waren onvervalste dreigementen jegens het westen.
  woensdag 29 november 2023 @ 18:04:18 #70
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211466744
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 17:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dat zat er wel in na al die haatdragende oproepen met die #freepalestina demonstraties. Dat waren onvervalste dreigementen jegens het westen.
Het trieste is dat dit er eerder ook wel in zat, net zoals de kans er inmiddels inzit dat er iemand zijn magazijn leegt in een proPa-demonstratie of in een moskee. Je hebt er altijd gekken tussen zitten die een goddelijke roeping ervaren of gewoon blinde haat. In deze tijden is de kans groter dat iemand zijn idiotie eraan ophangt.
pi_211466893
twitter

twitter
  woensdag 29 november 2023 @ 18:27:32 #72
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211467092
https://www.nu.nl/binnenl(...)ag-te-voorkomen.html
Er zijn steeds meer signalen dat jihadistische organisaties voorbereidingen treffen om in Europa terroristische aanslagen te plegen. Deze groeperingen noemen daarbij expliciet Nederland als doelwit
  woensdag 29 november 2023 @ 19:06:48 #73
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211467848
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 18:27 schreef slashdotter3 het volgende:
Er zijn steeds meer signalen dat jihadistische organisaties voorbereidingen treffen om in Europa terroristische aanslagen te plegen. Deze groeperingen noemen daarbij expliciet Nederland als doelwit
niet heel erg verrassend, zo rollen die mensen
pi_211468995
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:02 schreef Tarado het volgende:

[..]

Hier speciaal voor jou

[ twitter ]
Daar lig je dan met je pijpbom.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  woensdag 29 november 2023 @ 20:07:08 #75
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211469101
quote:
11s.gif Op woensdag 29 november 2023 20:07 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)s_to_be_calmed_down/
A student at UC Dublin needs to be calmed down after shouting “We will do what happened on October 7th Again and Again. Allahu Akbar.
Die gozer heeft een snicker nodig.
#superniger2020
pi_211469394
Released Thai hostage says Israelis held with him were beaten with electric cables
https://www.timesofisrael(...)ith-electric-cables/

A Thai foreign worker who was released in recent days from Hamas captivity is quoted by Channel 12 news saying that Israeli hostages with whom he was held were beaten by their captors, including with electric cables.

He says there was little to eat for the hostages — a pita a day, sometimes a tin of tuna to share between four, and sometimes a piece of cheese. Held for more than seven weeks, he says they were allowed to shower once.

“We were with Israelis, and they were guarded all the time,” he is quoted saying. “The Jews who were held with me were treated very harshly, sometimes they were beaten with electric cables.”
pi_211469594
quote:
quote:
A student at UC Dublin needs to be calmed down after shouting “We will do what happened on October 7th Again and Again. Allahu Akbar.
Hmmm. Raar toch dat mensen in Europa stemmen op partijen die kritisch zijn tegenover migratie en de Islam. Hoe zou dat toch komen? Als we sommige media mogen geloven is het alleen maar racisme, xenofobie en Islamofobie.
pi_211469887
quote:
Wat een islamofoben om tijdens de toespraak weg te lopen.
  woensdag 29 november 2023 @ 20:50:04 #80
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211469946
quote:
Dat zo'n pipo een driftaanval krijgt vind ik minder interessant als wat er hierna is gebeurd. Filmpje is al weken oud, dus:

-loopt deze man nog steeds vrij rond?
-bezoekt hij nog steeds colleges?
-heeft hij berhaupt de belangstelling gewekt van opsporingsdiensten?
pi_211469983
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 20:05 schreef superniger het volgende:

[..]
Daar lig je dan met je pijpbom.
Zie hier een andere minderjarige mannelijke terrorist die ook vandaag onderweg was naar zijn 70 maagden

let niet op de tekst in de tweet. Ik heb even moeten zoeken naar een tweet zonder teveel afkeuring op 't gebeuren en veel beter dan dit werd 't niet

twitter
pi_211470067
quote:
Waarom leidt een conflict in Isral tot een grotere kans op een aanslag in Europa? Ik snap dat jihadis elke kans aangrijpen, maar ik snap het verband niet helemaal...
  woensdag 29 november 2023 @ 21:34:45 #83
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211470504
quote:
Hoe oud zijn die maagden die dit mannetje krijgt? Allemaal leeftijdsgenoten van 8 en 9 of zitten er ook 18 jarigen bij wat wel een gek gezicht zal zijn? 🤔
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 29 november 2023 @ 21:50:11 #84
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_211470656
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 20:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Zie hier een andere minderjarige mannelijke terrorist die ook vandaag onderweg was naar zijn 70 maagden

let niet op de tekst in de tweet. Ik heb even moeten zoeken naar een tweet zonder teveel afkeuring op 't gebeuren en veel beter dan dit werd 't niet

[ twitter ]
Die 'sniper' zal wel weer trots aan het eten zitten 's avonds, een ware held!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_211470795
Het is vooral bijzonder om te zien dat zo'n video meteen op de voorpagina's van menig internationale media staat. Dit in tegenstelling tot allerlei andere videos. Er wordt wel selectief journalistiek bedreven om het maar zo te zeggen.
  woensdag 29 november 2023 @ 22:08:53 #86
438527 MissButterflyy
pi_211470852
quote:
14s.gif Op woensdag 29 november 2023 22:04 schreef HowardRoark het volgende:
Het is vooral bijzonder om te zien dat zo'n video meteen op de voorpagina's van menig internationale media staat. Dit in tegenstelling tot allerlei andere videos. Er wordt wel selectief journalistiek bedreven om het maar zo te zeggen.
Het slaat natuurlijk nergens op zo’n jong kind dood te schieten.
Jammer dat het niet in je straatje past.

Trouwens, de Nederlandse media zie ik er nog niet over berichten.
pi_211470994
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 22:08 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ik heb het nog even gecheckt bij het volgens howardroarks antisemitische Volkskrant, antisemitische CNN en de antisemitische BBC en bijalle drie niks. Niks op de voorpagina's en als je verder surft naar Isral - Gaza oorlog segment bij twee van de drie wel berichten over de dood van twee kinderen mindere jarige mannen maar geen beelden
pi_211471046
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 22:20 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik heb het nog even gecheckt bij het volgens howardroarks antisemitische Volkskrant, antisemitische CNN en de antisemitische BBC en bijalle drie niks. Niks op de voorpagina's en als je verder surft naar Isral - Gaza oorlog segment bij twee van de drie wel berichten over de dood van twee kinderen mindere jarige mannen maar geen beelden
Rare post. Media zoals Reuters, The Guardian en The New York Times hebben er allen al over bericht. En dit dus op basis van een video waar verder niets uit is op te maken.
  woensdag 29 november 2023 @ 22:30:44 #89
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211471095
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 22:08 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Of het nergens op slaat weet ik eigenlijk niet. Voor deze jongen stond namelijk die andere wat oudere jongen met die vermoedelijk pijpbom of detonator. Je ziet ook dat er meerdere minderjarigen kat en muis lopen te spelen met de politie/soldaten en dat ze dat opzoeken.

Nu vind ik het ook erg zielig dat zo'n jochie wat geen idee heeft van het gevaar nu dood is, maar wat deed dat jochie tussen al die andere rellende kindjes? Er is een oorlog aan de gang, je weet dat er geschoten wordt en dan laat je als ouders je kinderen los op straat lopen?
  woensdag 29 november 2023 @ 22:34:12 #90
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211471132
quote:
Hamas heeft woensdag een Nederlandse gijzelaar vrijgelaten, meldt bemiddelaar Qatar. Voor zover bekend was de achttienjarige Ofir Engel de enige Nederlander die vastzat in de Gazastrook.
nu.nl

Mooi voor de familie :)
pi_211471180
Mooi dat onze landgenoot is vrijgelaten.
#superniger2020
pi_211471188
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 22:38 schreef superniger het volgende:
"Landgenoot"
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_211471202
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 22:30 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Of het nergens op slaat weet ik eigenlijk niet. Voor deze jongen stond namelijk die andere wat oudere jongen met die vermoedelijk pijpbom of detonator. Je ziet ook dat er meerdere minderjarigen kat en muis lopen te spelen met de politie/soldaten en dat ze dat opzoeken.

Nu vind ik het ook erg zielig dat zo'n jochie wat geen idee heeft van het gevaar nu dood is, maar wat deed dat jochie tussen al die andere rellende kindjes? Er is een oorlog aan de gang, je weet dat er geschoten wordt en dan laat je als ouders je kinderen los op straat lopen?
De vraag is ook waarom zulke jongeren die confrontatie steeds opzoeken. Als je met bommen gaat gooien richting militairen (als dit verhaal inderdaad zou kloppen) zal er met scherp worden geschoten. Play stupid games, win stupid prizes.

En het is dus tevens ook opmerkelijk dat dit soort videos meteen in gerenommeerde media komen, terwijl andere videos worden genegeerd. Het geeft de indruk dat het weer eens gaat om een bepaald narratief.
pi_211471249
quote:
14s.gif Op woensdag 29 november 2023 22:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Rare post. Media zoals Reuters, The Guardian en The New York Times hebben er allen al over bericht. En dit dus op basis van een video waar verder niets uit is op te maken.
Je zei dat het bijzonder is dat "zo'n video meteen op de voorpagina's van menig internationale media staat."
Je bedoelde dus dat media bericht over het overlijden van deze mannen, alleen IDF ontkent het toch niet?

Het is ook interessant dat jij aangeeft dat er op basis van de video niets "uit op te maken is". Twee van jouw medestanders, @ExTec #47 en @Tarado #50, waren het daar vanmiddag zo mee oneens dat ze alleen nog maar konden communiceren via een denigrerende emoticon. Het is bijna alsof wij het met elkaar eens zijn Howard
pi_211471254
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 22:38 schreef superniger het volgende:
Vast niet welkom in NL. Stemt PVV.
pi_211471312
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 22:39 schreef FireFox1 het volgende:

[..]
"Landgenoot"
Rustig Geert.
#superniger2020
pi_211471737
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 17:53 schreef Aether het volgende:
quote:
Twee tieners verdacht van beramen aanslag op kerstmarkt Keulen
https://nos.nl/l/2499701

De politie in Duitsland heeft twee tieners aangehouden op verdenking van het beramen van een aanslag in Keulen. Het tweetal zou via sociale media contact met elkaar hebben gehad over het plannen van de aanslag, melden meerdere Duitse media.

De aanslag zou gepleegd worden met brandbommen of een kleine vrachtwagen op een synagoge of een kerstmarkt in Keulen, meldt de krant Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Volgens de krant gaat het om een Duits-Afghaanse jongen van 15 en een Russische jongen van 16 jaar. Ze zijn bekend bij de Duitse inlichtingendienst.
  donderdag 30 november 2023 @ 00:13:41 #98
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211471793
Yarden Roman - a heroic mother - is coming home.

On Oct 7, Yarden, her husband, Alon, and their three-year-old daughter Geffen were forced into a car by four Hamas terrorists. As the car raced toward Gaza, they caught sight of an IDF tank. took the chance, jumped out and ran.

As they ran, Yarden handed little Geffen to Alon, knowing he could run faster. The terrorists chased them, firing their guns. They ran in different directions - Yarden hid behind a tree, directing the fire and the terrorists toward her. Alon, with Geffen, hid under branches and bushes for 12 hours as terrorists searched for them.

Tonight, after 53 agonizing days, the family will be reunited.
twitter
pi_211471881
pi_211471885
10 Israeli, 4 Thai hostages back in Israel after release from Hamas in Gaza
https://www.timesofisrael(...)-from-hamas-in-gaza/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')