Dat snap ik nou dus ook niet, daar hoef je geen kerngeleerde voor te zijn.quote:Op maandag 4 december 2023 01:37 schreef Mercedes. het volgende:
Ik snap echt niet wat er zo geweldig is aan de zet van Willem t.o.v. de anderen. Het andere kamp kon die ZET niet zetten want dan hadden die deze zet ook wel bedacht. Daar zijn Mark en Guido en Floris echt wel slim genoeg voor.
Het programma werd in een mooi sausje gegoten. Heerlijk, echt genieten, dat wel.
Dat dus.quote:Op maandag 4 december 2023 08:55 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Ze hebben benoemd dat Willem zijn munt aan Jochen zou kunnen geven omdat Willem met hem de finale wilde spelen en dat Willem veel stappen vooruit kon denken. Dit scenario met Ilse was denk ik ook voorzien maar hadden wellicht verwacht dat zowel Jochen als Ilse de vrijstelling net als Floris hadden geweigerd omdat je op deze risicovolle wijze niet geholpen wil worden. Als Willem de stemmen had ontvangen was het flink zuur geworden voor Ilse en Willem. Iets wat Floris terecht niet wilde laten gebeuren bij Mark.
Niet zo verbaasd hoor, het was het één of het ander. En Willem had mazzel en gokte de juiste.quote:Op maandag 4 december 2023 10:05 schreef Document1 het volgende:
Het was een masterclass tactiek gisteren, Willem was ervan overtuigd dat ze voor Ilse zouden gaan en heeft dit maximaal uitgebuit. Dat andere team is er ook met open ogen ingetrapt. 'Jochen krijgt dan de munt' Zo hebben ze ook gestemd want anders hadden ze idd de stemmen wel beter verdeeld.
Ik vond dit een geweldige eilandraad. Vooral dat gezicht van Mark die zich realiseert een inschattingsfout gemaakt te hebben is fantastisch.
Ze hadden de stemmen inderdaad anders moeten verdelen maar gingen vol voor Ilse en daarmee de fout in.quote:Op maandag 4 december 2023 10:32 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Als je dit scenario voorzien had, ga je toch niet volledig op Ilse en verdeel je de stemmen? Zoals Willem wel deed door ook nog 2 stemmen naar Mark te laten gaan voor het geval hij de munt zou weggeven.
En natuurlijk nam Willem een flink risico, maar ik ben het er niet mee eens dat het andere team geen andere mogelijkheid had.
Eens, ze waren helemaal op Ilse en dat is minder slim natuurlijk.quote:Op maandag 4 december 2023 10:33 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar dan heb je de scenario’s toch niet volledig bekeken als je dat wel doet? Wat Willem wel heeft geprobeerd (en dat had uiteraard verkeerd af kunnen lopen)
Het was van t willem team gewoon slim om ook Mark wat stemmen te geven, naast Floris.quote:Op maandag 4 december 2023 10:30 schreef Chea49 het volgende:
[..]
Van mij mag Mark winnen. Floris wilde trouwens die munt niet van Mark omdat Mark dan geslachtofferd zou worden. Die 2 zijn echt niet gek hoor, wisten dit echt wel. Ze hadden niet al hun stemmen op Ilse moeten gooien.
Dat was inderdaad niet slim terwijl ze het er volgens mij wél over hadden gehad te spreiden. Ze wisten dus van de mogelijkheden maar kozen voor de verkeerde.quote:Op maandag 4 december 2023 10:43 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Het was van t willem team gewoon slim om ook Mark wat stemmen te geven, naast Floris.
Mochten ze dan de munt gewisseld hebben dan was Mark genomineerd.
Team Mark heeft gewoon niet slim gespeeld door alles op 1 te zetten ipv te spreiden met kans op overdracht van munt.
Verkeerde gok geweest van de ene, goede van de ander.
Of het gok was twijfel ik over. Ik denk dat hij er een kansberekening op heeft los gelaten daaruit kwam dit als beste scenario.quote:Op maandag 4 december 2023 10:40 schreef Chea49 het volgende:
[..]
Niet zo verbaasd hoor, het was het één of het ander. En Willem had mazzel en gokte de juiste.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De regisseurs wisten de uitkomst al en hebben dit zo express geknipt en geplakt.quote:Op maandag 4 december 2023 10:05 schreef Document1 het volgende:
Het was een masterclass tactiek gisteren, Willem was ervan overtuigd dat ze voor Ilse zouden gaan en heeft dit maximaal uitgebuit. Dat andere team is er ook met open ogen ingetrapt. 'Jochen krijgt dan de munt' Zo hebben ze ook gestemd want anders hadden ze idd de stemmen wel beter verdeeld.
Ik vond dit een geweldige eilandraad. Vooral dat gezicht van Mark die zich realiseert een inschattingsfout gemaakt te hebben is fantastisch.
Hoe konden ze spreiden gezien 1 persoon al zijn stemmen maar op 1 persoon mag inzetten? Had het dan zin?quote:Op maandag 4 december 2023 10:43 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Het was van t willem team gewoon slim om ook Mark wat stemmen te geven, naast Floris.
Mochten ze dan de munt gewisseld hebben dan was Mark genomineerd.
Team Mark heeft gewoon niet slim gespeeld door alles op 1 te zetten ipv te spreiden met kans op overdracht van munt.
Verkeerde gok geweest van de ene, goede van de ander.
ze waren met z'n drieen, net zoals team Willem, ze hebben er voor gekozen om allemaal op Ilse te stemmen, omdat ze ervan uitgingen dat Willem de munt zelf zou houden, of aan Jochen zou geven.quote:Op maandag 4 december 2023 12:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Hoe konden ze spreiden gezien 1 persoon al zijn stemmen maar op 1 persoon mag inzetten? Had het dan zin?
Team Willem was zelfs maar met z'n 2en gezien Jochem niet mocht stemmen.quote:Op maandag 4 december 2023 12:14 schreef Verida het volgende:
[..]
ze waren met z'n drieen, net zoals team Willem, ze hebben er voor gekozen om allemaal op Ilse te stemmen, omdat ze ervan uitgingen dat Willem de munt zelf zou houden, of aan Jochen zou geven.
Er zijn toch meerdere mensen?quote:Op maandag 4 december 2023 12:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Hoe konden ze spreiden gezien 1 persoon al zijn stemmen maar op 1 persoon mag inzetten? Had het dan zin?
Klopt maar aan misschien heb je niks.quote:Op maandag 4 december 2023 12:38 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Er zijn toch meerdere mensen?1 persoon mag niet spreiden, maar met 3 mag je natuurlijk wel persoon A op 1 laten gana en persoon B en C op een ander.
Zowel Mark, Floris als Guido hadden er voor kunnen kiezne niet allemaal op 1 persoon te gaan, maar ieder op een ander.
Nu hebben ze op Iris gegokt, en waren meteen AL hun stemmen ongeldig.
Ze hadden het ook kunnen spreiden op Jochen en Iris, dan waren die van Iris ongeldig, maar dan had Jochen nog wat gehad.
Dat was dan misschien net zoveel geweest als Floris, en dan was e rnog een battle.
Nee, maar aan deze uitslag ook niet hequote:Op maandag 4 december 2023 12:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt maar aan misschien heb je niks.
Sinds de coronatijd moeten programma’s opeens 1,5 uur (of zelfs 1 uur en 40 minuten) zijn ipv 1 uur, terwijl dit best in een uur had gekund ook.. en dan reken je de ellenlange reclames nog meequote:Op maandag 4 december 2023 14:10 schreef maxi-mus het volgende:
Slim gespeeld wel, toch wel weer een leuk seizoen zo al met al. Al blijf ik de uitzendingen wel een heel hoog -terugblik-proef-battle-stemming- gehalte hebben, krijg liever in de afleveringen zelf ook wat meer mee van het eiland.
Ze konden het niet beter verdelen, wat je moet alle stemmen op 1 persoon zetten, dus ze hadden een 6-3 keuze.quote:Op maandag 4 december 2023 10:05 schreef Document1 het volgende:
Ze hadden het vemoeden dat Willem zijn munt zou weggeven, maar niet aan wie.quote:Op maandag 4 december 2023 11:25 schreef Bayswater het volgende:
Team Guido moest er minimaal 6 op Ilse zetten. Dan hadden ze er nog 3 op Willem op Jochen kunnen zetten, maar met die 4 op Floris hadden ze het niet gered. Als Marc zijn munt aan Floris toch had gegeven hadden ze ook 6 op Ilse gezet en waren de 3 op Willem en Jochen dan ook niet genoeg geweest omdat er 3 stemmen op Marc waren (had de gelijke stand verloren op stemmen daarvoor). In deze situatie heeft Willem het gewoon goed uitgerekend en team Guido kon eigenlijk niet anders..
quote:Op maandag 4 december 2023 17:38 schreef Za het volgende:
Ze konden het niet beter verdelen, wat je moet alle stemmen op 1 persoon zetten, dus ze hadden een 6-3 keuze.
Willen had de 4-4 optie omdat Mark een zwarte stem had.
Als ze alle stemmen op Jochen of Willem hadden gezet, waren ze er alsnog als winnaar uitgekomen. Dus ze hadden wel andere opties. Al helpt de regel niet qua tactische opties dat je blijkbaar alle stemmen op dezelfde in moet zettenquote:Op maandag 4 december 2023 18:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]eindelijk iemand die het snapt....
Dat hebben ze waarschijnlijk wel besproken en toen kwamen ze tot die conclusie, maar omdat de regisseur de uitslag al wist is dat eruit geknipt om effect te maken.....
Nou wordt gedaan alsof willem een zo geweldig is met tactieken, maar elke kleuter kon dit bedenken. Dit is nogmaals versterkt doordat iemand ( geen idee meer wie) zei dat Willem alles uitzocht, van hoeveel dagen tot proeven, hoeveel dagen tot stemmen, etc. Als dat niveau als niet eens meer als normaal kan worden beschouwd dan zijn we als mensheid wel erg diep gezonken.....
Is dat zo?quote:Op maandag 4 december 2023 18:33 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Als ze alle stemmen op Jochen of Willem hadden gezet, waren ze er alsnog als winnaar uitgekomen. Dus ze hadden wel andere opties. Al helpt de regel niet qua tactische opties dat je blijkbaar alle stemmen op dezelfde in moet zetten
Dan had die ander gewonnenquote:Op maandag 4 december 2023 18:30 schreef Marcoss het volgende:
Guido had dus achteraf beter Mark of Floris het verliezersspel kunnen laten spelen
Oh, daar ging ik vanuit omdat ik het hier las.. als dat niet zo is, waren er nog wel meer tactische optiesquote:
Die ander is Ilse? Zou kunnen hoor, maar bij winst van Mark/Floris had je een groter tactischer voordeel dan nu met 2 uit dezelfde groep tegen elkaarquote:
Deze post verdient meer likes. Jij (en later Za en sjors1982) hebben als enige door dat het verdelen van de stemmen geen nut had.quote:Op maandag 4 december 2023 11:25 schreef Bayswater het volgende:
Team Guido moest er minimaal 6 op Ilse zetten. Dan hadden ze er nog 3 op Willem op Jochen kunnen zetten, maar met die 4 op Floris hadden ze het niet gered. Als Marc zijn munt aan Floris toch had gegeven hadden ze ook 6 op Ilse gezet en waren de 3 op Willem en Jochen dan ook niet genoeg geweest omdat er 3 stemmen op Marc waren (had de gelijke stand verloren op stemmen daarvoor). In deze situatie heeft Willem het gewoon goed uitgerekend en team Guido kon eigenlijk niet anders..
Dus dat!!!quote:Op maandag 4 december 2023 11:25 schreef Bayswater het volgende:
Voor Jochen valt ook wel wat te zeggen. Ilse is in de groepsproeven toch wel wat zwakker ja. Willem vind ik de enige die in de finale zou moeten.quote:Op dinsdag 5 december 2023 06:56 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Guido, Mark en Willem zou op basis van de resterende kandidaten wel de verdiende finale zijn.
Nou Ilse deed dat niet moeiteloos, want er is zefs getoond dat ze tegenstribbelde en het niet wilde hebben.quote:Op maandag 4 december 2023 17:52 schreef Za het volgende:
[..]
Ze hadden het vemoeden dat Willem zijn munt zou weggeven, maar niet aan wie.
Dus hadden ze gewoon vol op Willem moeten gaan.
Maar omdat Floris absoluut niet iemands finale plaats wilde innemen, heeft hij daarmee denk ik hun gedachten beïnvloed, dat Jochen en Ilse dat ook nooit zouden toestaan.
In feite heeft de ethiek hier verloren van het egoïsme omdat Ilse dat wel moeiteloos deed.
Hooguit anticipeerde Willem hier op het fijne karakter van Floris en het laakbare karakter van Ilse.
Wat is Guido een fijne man, ik hoop dat hij wint, of Mark uiteraard.
Mark is wel de uitblinker, maar ik vind ook Willem en Jochen smaak geven. Guido was sinds de laatste 2-3 afleveringen, Floris is enkel eye-candy (vast een goede gast hoor, daar gaat het niet om). Ilse weinig boeiends te melden gehad.quote:Op dinsdag 5 december 2023 01:28 schreef Mercedes. het volgende:
Maar Mark is wel de smaakmaker van dit seizoen toch? Vind ik wel. En het is een heel goed seizoen.
Dat denk ik idd ook. In eerste instantie wilde ze het iig niet.quote:Op dinsdag 5 december 2023 10:23 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nou Ilse deed dat niet moeiteloos, want er is zefs getoond dat ze tegenstribbelde en het niet wilde hebben.
Dus dat "laakbaar" is een beetje overdreven, niet? Willem heeft er waarschijnlijk zelf op aangedrongen.
Ik denk dat dit ook niet helemaal eerlijk is qua vergelijking. Van Mark wisten ze niet 100% zeker of hij een munt had én hij stond vrij hoog op de lijst om naar huis te gaan. Bij Willem was er echt geen vuiltje aan de lucht en de immuniteitsmunt was openbaar bekendquote:Op dinsdag 5 december 2023 10:23 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nou Ilse deed dat niet moeiteloos, want er is zefs getoond dat ze tegenstribbelde en het niet wilde hebben.
Dus dat "laakbaar" is een beetje overdreven, niet? Willem heeft er waarschijnlijk zelf op aangedrongen.
Dus dat.quote:Op maandag 4 december 2023 17:52 schreef Za het volgende:
[..]
Ze hadden het vemoeden dat Willem zijn munt zou weggeven, maar niet aan wie.
Dus hadden ze gewoon vol op Willem moeten gaan.
Maar omdat Floris absoluut niet iemands finale plaats wilde innemen, heeft hij daarmee denk ik hun gedachten beïnvloed, dat Jochen en Ilse dat ook nooit zouden toestaan.
In feite heeft de ethiek hier verloren van het egoïsme omdat Ilse dat wel moeiteloos deed.
Hooguit anticipeerde Willem hier op het fijne karakter van Floris en het laakbare karakter van Ilse.
Wat is Guido een fijne man, ik hoop dat hij wint, of Mark uiteraard.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |