abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211430597
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 13:08 schreef Hexagon het volgende:
Sowieso je hebt pas een claim op de macht met 76 zetels. Als de PVV recht had op de macht met een minderheid van de zetels, dan zouden ze iedereen hiermee dus hun wil op kunnen leggen. Dat is pas ondemocratisch.
Het was toch absurd geweest als welke partijleider ook met 37 zetels en een voorsprong van 11 zou zeggen: ik heb geen meerderheid, mij past deemoedigheid en ik hoop dat men zo vriendelijk zou willen zijn om aan ons te denken bij het vormen van een coalitie...

Hij gaat naar de verkenner met de mening dat de PVV hoe dan ook in de regering hoort en dat lijkt me vanuit zijn positie geen raar standpunt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 november 2023 @ 13:12:55 #102
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211430601
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 13:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee. Er bestaat geen moeten zolang je geen absolute meerderheid haalt. Dat is evident gelul. Het gaat erom wie een werkbare coalitie van 76 zetels kan maken.
Volgens mij is de boodschap dat ze groter worden als er spelletjes gespeeld gaan worden, en zonder spelletjes geen meerderheid zonder PVV. Het zou ook echt absurd zijn als we een GLPvdA-D66-NSC-VVD coalitie krijgen, dat is toch wel een mooie manier om de PVV nog groter te maken en zou eveneens een enorme implosie van NSC betekenen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 26 november 2023 @ 13:13:17 #103
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_211430602
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 13:12 schreef Buendia het volgende:

[..]
Ik denk dat dit is om zijn schreeuwende achterban tevreden te stellen, om vervolgens weer een beetje bij te draaien om zijn gematigde achterban (en mogelijke coalitiepartners) tevreden te stellen. Dat heet politiek. Geert is niet dom, al lijkt dat af en toe zo.
Ik denk dat je gelijk hebt. Ook het feit dat elke paragraaf uit 1 zin bestaat, is wel een teken dat dit bericht vooral bedoeld is voor de wat simpelere zielen.
  zondag 26 november 2023 @ 13:14:32 #104
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211430617
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 13:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Klopt toch gewoon?
Nee, een partij met een minderheid van de zetels "moet" niet regeren. De hebben een goede onderhandelingspositie vooral.

Maar de mogelijkheid om ze buiten de boot de laten vallen zorgt ervoor dat een partij met een minderheid aan zetels niet zomaar iedereen zijn wil kan opleggen.
pi_211430626
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 13:12 schreef Buendia het volgende:

[..]
Ik denk dat dit is om zijn schreeuwende achterban tevreden te stellen, om vervolgens weer een beetje bij te draaien om zijn gematigde achterban (en mogelijke coalitiepartners) tevreden te stellen. Dat heet politiek. Geert is niet dom, al lijkt dat af en toe zo.
Nee, Wilders is verre van dom. Is ook wel een risico, want hij kan het politieke spel veel beter spelen dan Yeşilgz en Omtzigt. Alleen Rutte was hem echt de baas.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_211430627
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 13:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Volgens mij is de boodschap dat ze groter worden als er spelletjes gespeeld gaan worden, en zonder spelletjes geen meerderheid zonder PVV. Het zou ook echt absurd zijn als we een GLPvdA-D66-NSC-VVD coalitie krijgen, dat is toch wel een mooie manier om de PVV nog groter te maken en zou eveneens een enorme implosie van NSC betekenen.
Het zou absurd zijn maar tegelijkertijd is dat clubje wel het meest rationeel en zitten er veel goede bestuurders die al jarenlang ervaring hebben.

Alleen zal de PVDA dan ook echt bereid moeten zijn om stevig rechts beleid op migratie te gaan voeren. Alleen dan komen ze ermee weg. Als het weer de slappe linkse retoriek (is het retoriek?) is die we al 20 jaar zien dan wordt dat helemaal niets en is het een perfecte stok om mee te slaan.

Types als Oudkerk en Cohen konden daar nog wel iets mee.
pi_211430630
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 13:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]
PVV heeft zijn informateur gekregen dus wie speelt er nu eigenlijk spelletjes? Hij is aan zet en HIJ moet een coalitie vormen, als hij dat niet kan dan ligt het probleem bij hem.

Laten we nu maar niet doen alsof partijen die meer zetels haalden dan de PVV niet aan de kant geschoven zijn in het verleden. En dat dit zich dit niet vertaalde in dikke winst voor die partijen.
pi_211430636
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 13:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, Wilders is verre van dom. Is ook wel een risico, want hij kan het politieke spel veel beter spelen dan Yeşilgz en Omtzigt. Alleen Rutte was hem echt de baas.
Geert is een hele goede politicus, met de verkeerde ideen. Net als Rutte ;)
  zondag 26 november 2023 @ 13:16:42 #109
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_211430640
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 13:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

PVV heeft zijn informateur gekregen dus wie speelt er nu eigenlijk spelletjes?
Verkenner. Niet per se dezelfde persoon als de informateur.
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 november 2023 @ 13:17:13 #110
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211430649
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 13:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Het zou absurd zijn maar tegelijkertijd is dat clubje wel het meest rationeel
Gestopt met lezen en keihard in lachen uitgebarsten.

Dit land is jarenlang gesloopt door VVD66, niets rationeels aan. Die twee partijen dragen verreweg de grootste verantwoordelijkheid voor de huidige puinhopen in dit land, en alles is beter dan die twee.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 26 november 2023 @ 13:17:48 #111
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211430655
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 13:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het was toch absurd geweest als welke partijleider ook met 37 zetels en een voorsprong van 11 zou zeggen: ik heb geen meerderheid, mij past deemoedigheid en ik hoop dat men zo vriendelijk zou willen zijn om aan ons te denken bij het vormen van een coalitie...

Hij gaat naar de verkenner met de mening dat de PVV hoe dan ook in de regering hoort en dat lijkt me vanuit zijn positie geen raar standpunt.
Nouja binnen de PvdA hebben ze nog trauma's van hoe ze in 1977 de macht verspeeld hebben door zo hoog van de toren te blazen. Dus een te arrogante opstelling is ook niet verstandig als men om je heen kan.

En dat is democratisch ook een prima contragewicht dat een partij die een minderheid van zetels heeft niet zomaar de macht kan opeisen.
pi_211430660
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 13:16 schreef Buendia het volgende:

[..]
Geert is een hele goede politicus, met de verkeerde ideen. Net als Rutte ;)
Is dat zo? Want hij lijkt toch een aantal essentieele zaken te ontbreken als we naar de PVV, waar hij alleenheerser is, kijken over de afgelopen 20 jaar.

Hij is heel goed in langs de zijlijn schreeuwen maar wat zijn de constructieve bijdrages geweest van de PVV in de afgelopen 20 jaar?
  zondag 26 november 2023 @ 13:18:06 #113
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_211430661
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 13:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dit land is jarenlang gesloopt door VVD66, niets rationeels aan. Die twee partijen dragen verreweg de grootste verantwoordelijkheid voor de huidige puinhopen in dit land, en alles is beter dan die twee.
Nou nou, vlak het CDA niet uit :T
pi_211430666
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 13:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]

Alleen zal de PVDA dan ook echt bereid moeten zijn om stevig rechts beleid op migratie te gaan voeren.
Nogmaals: dat lukt zelfs een kabinet PVV-BBB-VVD-JA21 niet, steviger dan we nu hebben loopt tegen meerdere internationale verdragen aan. Vraag maar aan Sunak en zijn Rwanda plan. Dat er een 'stevig migratiebeleid' gaat komen is een utopie, zelfs de deal die in juni voor lag was waarschijnlijk niet uitvoerbaar. En dat weet iedereen in Den Haag ook prima, inclusief Wilders.
pi_211430667
quote:

[..]

* Tijger_m barst in lachen uit.
pi_211430669
quote:

[..]

Zie jij een mogelijke coalitie zonder VVD?
pi_211430683
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 13:18 schreef Buendia het volgende:

[..]
Maar dat is anders!

En als de VVD waar we vanaf moeten niet wil meeregeren dan spellen ze gemene spelletjes! _O-

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2023 13:19:58 ]
  zondag 26 november 2023 @ 13:19:45 #118
8369 speknek
Another day another slay
pi_211430685
twitter

Aah heerlijk, het is begonnen. Het spotlicht op alle kleine crimineeltjes die de PVV aantrekt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_211430697
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 13:19 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]

Aah heerlijk, het is begonnen. Het spotlicht op alle kleine crimineeltjes die de PVV aantrekt.
Rijkelijk laat, dit was gisteren al nieuws hier :D :P
  zondag 26 november 2023 @ 13:20:28 #120
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_211430698
- Sorry, geen omzeilen van paywalls posten aub -

[ Bericht 91% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2023 13:21:07 ]
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 november 2023 @ 13:20:40 #121
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211430701
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 13:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
PVV heeft zijn informateur gekregen dus wie speelt er nu eigenlijk spelletjes? Hij is aan zet en HIJ moet een coalitie vormen, als hij dat niet kan dan ligt het probleem bij hem.

Laten we nu maar niet doen alsof partijen die meer zetels haalden dan de PVV niet aan de kant geschoven zijn in het verleden. En dat dit zich dit niet vertaalde in dikke winst voor die partijen.
Deze reactie is van hetzelfde niveau als "ik heb deze winst echt niet zien aankomen, hoe kan dit nou?". Als je wel snapt waar die groei van de PVV vandaan is gekomen, zie je ook de mogelijke gevolgen van de PVV nu buitenspel zetten door de partijen waar heel veel twijfelaars op gestemd hebben.

NSC en VVD gaan beiden afgestraft worden voor een dergelijke coalitie, en zelfs een idioot kan zien waar die zetels terecht gaan komen. Ondertussen kan Geert ook nog vrolijk oppositie voeren.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211430704
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 13:19 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]

Waar denk je dat de titel op wijst ;)
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 november 2023 @ 13:21:25 #123
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211430707
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 13:18 schreef Buendia het volgende:

[..]
Nee, maar ik heb het over VVD66. Dus allebei.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211430718
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 13:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Deze reactie is van hetzelfde niveau als "ik heb deze winst echt niet zien aankomen, hoe kan dit nou?". Als je wel snapt waar die groei van de PVV vandaan is gekomen, zie je ook de mogelijke gevolgen van de PVV nu buitenspel zetten door de partijen waar heel veel twijfelaars op gestemd hebben.

NSC en VVD gaan beiden afgestraft worden voor een dergelijke coalitie, en zelfs een idioot kan zien waar die zetels terecht gaan komen. Ondertussen kan Geert ook nog vrolijk oppositie voeren.
Inderdaad. PVV nu negeren is echt politiek het domste wat heel Den Haag nu kan doen, zelfs Timmermans zou dat moeten weigeren.
pi_211430719
quote:

[..]

En zelfs een idioot snapt dat als je roept dat de VVD het land gesloopt heeft en tegelijkertijd roept dat de VVD moet gaan regeren met Wilders je lachwekkend bezig bent.
pi_211430727
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 12:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, zie stemgedrag de afgelopen jaren. Volt stemt consequent voor zoveel mogelijk bescherming van ondernemers en bedrijven, niet voor de werknemers.
Nou sorry maar als ik zie hoeveel ze op economisch gebied gelijkenis hebben met pvda-gl en Sp geloof ik dat niet
https://www.partijgedrag.nl/partijgelijkenis.php
k geloof wel dat die gundogan conservatiever/ meer liberaal is.
  zondag 26 november 2023 @ 13:23:14 #127
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211430729
quote:

[..]

Hangt er maar helemaal vanaf hoe de PVV zich gaat opstellen. Als ze zich hoogmoedig gaan gedragen kan het ook flink in hun gezicht ontploffen heeft de geschiedenis bewezen.
  zondag 26 november 2023 @ 13:23:57 #128
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_211430739
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 13:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ga je hier nog op reageren @:Hanca . Is dus onzin wat je zei, Volt is economisch ongeveer gelijk aan de PVDA.
lol.

Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_211430757
quote:
Laat de berekende koopkracht naar inkomen ook even zien dan. Lasten is de helft van het verhaal.
  zondag 26 november 2023 @ 13:26:20 #130
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211430763
Ach indien er een rechts kabinet komt, en D66 dus naar de oppositie gaat, denk ik dat die twee VOLT zetels van ze bij de volgende verkiezingen weer terug naar D66 gaan.
pi_211430764
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 13:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Is dat zo? Want hij lijkt toch een aantal essentieele zaken te ontbreken als we naar de PVV, waar hij alleenheerser is, kijken over de afgelopen 20 jaar.

Hij is heel goed in langs de zijlijn schreeuwen maar wat zijn de constructieve bijdrages geweest van de PVV in de afgelopen 20 jaar?
Okee, goede volksmenner dan. Goed in stemmen trekken. Besturen is iets anders.
pi_211430769
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 13:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Hangt er maar helemaal vanaf hoe de PVV zich gaat opstellen. Als ze zich hoogmoedig gaan gedragen kan het ook flink in hun gezicht ontploffen heeft de geschiedenis bewezen.
Maar niet bij de PVV kiezers en waarschijnlijk ook niet bij de naar PVV neigende vleugels van VVD en NSC. Nu PVV negeren vergroot het wantrouwen, wat je in 4 jaar nooit kan herstellen, en zal ook gewoon voor een PVV met 50+ zetels zorgen.

Overleggen met de PVV en als je er niet uit komt naar de kiezer gaan met 'een stem op PVV is blijkbaar echt weggegooid, er valt niet met ze te praten' is echt de enige optie denk ik. Nu is vooraf door andere de nu weigerende Yeşilgz aangegeven dat er best met Wilders valt te praten.
pi_211430772
Anyways, we gaan het wel zien maar voorlopig begint het alweer goed met de handgeplukte manschappen van Wilders.

Ben benieuwd wat dat gaat worden met ministers en staatssecretarissen.
  zondag 26 november 2023 @ 13:27:10 #134
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_211430774
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 13:25 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Laat de berekende koopkracht naar inkomen ook even zien dan. Lasten is de helft van het verhaal.
Laat zelf maar zien.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 november 2023 @ 13:27:10 #135
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211430775
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 13:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En zelfs een idioot snapt dat als je roept dat de VVD het land gesloopt heeft en tegelijkertijd roept dat de VVD moet gaan regeren met Wilders je lachwekkend bezig bent.
Jezus wat ben jij slecht in de kamer lezen :')

Ik ga niet eens uitleggen waarom ik denk dat de VVD nodig is, dat ligt zo erg voor de hand dat je dat dondersgoed snapt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211430786
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 13:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Jezus wat ben jij slecht in de kamer lezen :')

Ik ga niet eens uitleggen waarom ik denk dat de VVD nodig is, dat ligt zo erg voor de hand dat je dat dondersgoed snapt.
Maar de VVD heeft het land gesloopt? Oh nee, sorry, je maakt er een lulverhaal van door het VVD66 te noemen, hi ha ho.

Ik snap dondersgoed dat de VVD noodzakelijk is, dat waren ze de vorige keer ook (net als D66) maar DAAR heb jij dan ineens geen begrip voor, grappig hoe dat werkt.
  zondag 26 november 2023 @ 13:29:20 #137
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211430794
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 13:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar niet bij de PVV kiezers en waarschijnlijk ook niet bij de naar PVV neigende vleugels van VVD en NSC. Nu PVV negeren vergroot het wantrouwen, wat je in 4 jaar nooit kan herstellen, en zal ook gewoon voor een PVV met 50+ zetels zorgen.

Overleggen met de PVV en als je er niet uit komt naar de kiezer gaan met 'een stem op PVV is blijkbaar echt weggegooid, er valt niet met ze te praten' is echt de enige optie denk ik. Nu is vooraf door andere de nu weigerende Yeşilgz aangegeven dat er best met Wilders valt te praten.
Dat is ook wat ik met hoogmoed van de PVV bedoel. Als de PVV allerlei absurde eisen wil doorduwen omdat ze denken recht te hebben op de macht, dan kan dat ook fout voor ze aflopen.
pi_211430795
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 13:27 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Laat zelf maar zien.
Heb ik destijds toen de doorrekening uit kwam al gedaan.
pi_211430802
Tja, ik denk nu wel: is het niet tijd voor een heel ander model hoe partijen ingericht moeten worden?
Kan je haast niet beter stemmen op 1 persoon dan op fractie.
Dus dat mensen steun vragen voor hun ideen, dat je met voldoende handtekeningen je kan plaatsen voor de verkiezingen en dat er dan op basis van ideen die overeenkomen ongeacht de hoeveelheid een zakenkabinet wordt gemaakt.
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 november 2023 @ 13:30:12 #140
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211430804
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 13:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar de VVD heeft het land gesloopt? Oh nee, sorry, je maakt er een lulverhaal van door het VVD66 te noemen, hi ha ho.

Ik snap dondersgoed dat de VVD noodzakelijk is, dat waren ze de vorige keer ook (net als D66) maar DAAR heb jij dan ineens geen begrip voor, grappig hoe dat werkt.
Nee, dat is het, ze zijn noodzakelijk. Ik had het ook liever anders gezien, maar we hebben het er maar mee te doen. D66 is niet noodzakelijk en hoort ver buiten de onderhandelingen te blijven.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211430808
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 13:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat is ook wat ik met hoogmoed van de PVV bedoel. Als de PVV allerlei absurde eisen wil doorduwen omdat ze denken recht te hebben op de macht, dan kan dat ook fout voor ze aflopen.
Maar voorlopig heeft de PVV nog helemaal niks geeist, dus ze nu afwijzen terwijl je dat voor de verkiezingen niet deed is gewoon vreemd. En dan heb ik het over de VVD, Omtzigt was vooraf duidelijker dat er met Wilders niet te praten valt.
pi_211430811
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 13:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dus daarom is het ook belangrijk ze in een coalitie te hebben zodat je ze dwingt een matigere toon aan te slaan
pi_211430816
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 13:30 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Tja, ik denk nu wel: is het niet tijd voor een heel ander model hoe partijen ingericht moeten worden?
Kan je haast niet beter stemmen op 1 persoon dan op fractie.
Dus dat mensen steun vragen voor hun ideen, dat je met voldoende handtekeningen je kan plaatsen voor de verkiezingen en dat er dan op basis van ideen ongeacht de hoeveelheid een zakenkabinet wordt gemaakt.
En dat zakenkabinet moet voor elk punt steeds 76 individuele kamerleden achter hun plan krijgen? Per wet trekken we 10 jaar uit?
  zondag 26 november 2023 @ 13:32:47 #144
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211430823
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 13:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar voorlopig heeft de PVV nog helemaal niks geeist, dus ze nu afwijzen terwijl je dat voor de verkiezingen niet deed is gewoon vreemd. En dan heb ik het over de VVD, Omtzigt was vooraf duidelijker dat er met Wilders niet te praten valt.
Ja zover zijn we inderdaad nog niet.

Maar het idee dat de PVV door de grootste te zijn automatisch ergens recht op zou hebben wat sommigen hier beweren klopt gewoon niet.
pi_211430836
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 13:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
En dat zakenkabinet moet voor elk punt steeds 76 individuele kamerleden achter hun plan krijgen? Per wet trekken we 10 jaar uit?
Dan maakt een zakenkabinet hierop een voorstel en als ze niet de meerderheid krijgen, zo'n voorstel maken waarbij het wel lukt en je ziet nu ook dat als een minister een wet maakt dat toch vaak maar een paar partijen tegen blijven en de grote meerderheid zich toch wel kan vinden in dat voorstel
pi_211430862
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 13:33 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Dan maakt een zakenkabinet hierop een voorstel en als ze niet de meerderheid krijgen, zo'n voorstel maken waarbij het wel lukt en je ziet nu ook dat als een minister een wet maakt dat toch vaak maar een paar partijen tegen blijven en de grote meerderheid zich toch wel kan vinden in dat voorstel
Of dat je wel politieke partijen houd maar dat alle moties hoofdelijke moties worden en dat meer de ideen van de individu meer naar voren komt dan partijprogramma
pi_211430911
quote:

[..]
Alsof een wet maken peanuts is.

En zelfs al zou je het zo doen kan ik je garanderen dat er bij een stemming nog zaken veranderen omdat een partij ineens intern veel pushback ondervind en tegen dreigt te gaan stemmen als X niet anders geregeld wordt.

Een zakenkabinet in ons bestel is gewoon lulkoek naar mijn mening.
pi_211430920
quote:

[..]
En om dus een meerderheid te krijgen moeten ze steeds met iedereen in overleg tot ze 76 zetels hebben, totaal onwerkbaar.
pi_211430961
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 13:35 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Of dat je wel politieke partijen houd maar dat alle moties hoofdelijke moties worden en dat meer de ideen van de individu meer naar voren komt dan partijprogramma
Dus de totaal onbekende X, op plek 20 bij de VVD met 125 stemmen, is dan niet meer gebonden aan wat zijn woordvoerder zegt en kan lekker alles frustreren? Of wil je bij elk debat over elk onderwerp 150 leden het woord geven?
pi_211430991
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 13:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dus de totaal onbekende X, op plek 20 bij de VVD met 125 stemmen, is dan niet meer gebonden aan wat zijn woordvoerder zegt en kan lekker alles frustreren? Of wil je bij elk debat over elk onderwerp 150 leden het woord geven?
Misschien dat ze het ergens kunnen adresseren waar bijv ook de staatscourant wordt gedaan. Niet dat er een kip is die dat leest maar toch. Ja ik zit ook maar mijn gedachten te uiten he want dit politiek bestel houd het op den duur niet meer ben ik bang.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')