Ik denk niet dat dat levensvatbaar is - het probleem voor PvdAGL is dat ze als “enige” grote linkse blok in de 2e kamer zitten. Wat dat betreft staan ze tegen een veel groter rechts front.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:35 schreef trein2000 het volgende: Is de meest logische uitkomst niet een minderheidskabinet PvdAGL-NSC nu?
extraparlementair maar dan de andere kant opquote:Op vrijdag 24 november 2023 12:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Geen expliciete steun. Maar getolereerd door het brede midden in het kader van de boel moet bestuurd worden. Soort van extraparlementair
Dat hele 'diegene die de meeste zetels wint' moet regeren is heel vermoeiend.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:34 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
FlokstraGod
@:maxi-mus @:onlogisch
D66 nog 9 zeteltjes nu. Tja dat wordt wel heel krap.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat levensvatbaar is - het probleem voor PvdAGL is dat ze als “enige” grote linkse blok in de 2e kamer zitten. Wat dat betreft staan ze tegen een veel groter rechts front.
Ja, winst of verlies is zeer irrelevant, het gaat gewoon om het aantal zetels.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:41 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat hele 'diegene die de meeste zetels wint' moet regeren is heel vermoeiend.
Pieter met zijn zakenkabinet dan maar ?quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
D66 nog 9 zeteltjes nu. Tja dat wordt wel heel krap.
Als alles behalve VVD, PVV, FvD, JA21 en BBB het steunt, haal je het net.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:41 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
extraparlementair maar dan de andere kant opNee dat lijkt de vvd niet te willen.
Dat is denk ik ook waar de VVD op aan het sturen is.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Pieter met zijn zakenkabinet dan maar ?
Je vergeet de SGP nogquote:Op vrijdag 24 november 2023 12:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als alles behalve VVD, PVV, FvD, JA21 en BBB het steunt, haal je het net.
Dat worden zware onderhandelingen voor elke motie danquote:Op vrijdag 24 november 2023 12:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
SGP en CDA kunnen dat niet aan hun kiezers verkopen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk met name dat Omtzigt daarop stuurt, hij zegt ook duidelijk vandaag dat hij op een bijzondere manier wil steunen. Wellicht heeft hij wat gezegd tegen Yeşilgz?quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is denk ik ook waar de VVD op aan het sturen is.
Dan mag de PVV wel meedoen met de macht, maar gaat Geert niet in het torentje zitten.
Een regenboogcoalitie van Denk tot SGP. Klinkt wel plausibel.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
De SGP staat wel dicht bij Omtzigt, sowieso kijken die altijd naar de inhoud en spelen die niet echt politieke spelletjes.quote:
Moeilijk doen om maar niet gelijk toe te hoeven geven en een onderhandelingspositie te verwerven maar we weten allemaal wel wat het gaat worden toch?quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:36 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ook wel een reden om nooit meer op de VVD te stemmen: Het lege gelul van Jorritsma.
Moties zijn niet ze vreselijk relevant, de regering mag die naast zich neerleggen dus daar ligt het probleem niet.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat worden zware onderhandelingen voor elke motie dan
Die steunen wel vaker rechts dan links en die voelen ook wel aan dat ze hiermee niet het sentiment ten goede laten komenquote:Op vrijdag 24 november 2023 12:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
De SGP staat wel dicht bij Omtzigt, sowieso kijken die altijd naar de inhoud en spelen die niet echt politieke spelletjes.
Nee, het is zeer onwaarschijnlijk, maar wel de enige optie om op die zeer onwaarschijnlijke variant van @trein2000 te komen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:46 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Een regenboogcoalitie van Denk tot SGP. Klinkt wel plausibel.
Nou nee, volgens mij heeft niemand hier een flauw benul wat het gaat worden.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:47 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Moeilijk doen om maar niet gelijk toe te hoeven geven en een onderhandelingspositie te verwerven maar we weten allemaal wel wat het gaat worden toch?
Kunnen ze toch ook niet maken om dat bij elke motie te doen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Moties zijn niet ze vreselijk relevant, de regering mag die naast zich neerleggen dus daar ligt het probleem niet.
Wat scheelt is dat ook de politici en duiders geen flauw benul hebben momenteelquote:Op vrijdag 24 november 2023 12:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nou nee, volgens mij heeft niemand hier een flauw benul wat het gaat worden.
Ja, dat kunnen ze wel. Staatsrechterlijk, he? Een motie is geen dienstbevel, tenslottequote:Op vrijdag 24 november 2023 12:48 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Kunnen ze toch ook niet maken om dat bij elke motie te doen.
Jawel, gewoon een kabinet met PVV en VVD, de vraag is even of Wilders dan premier kan worden.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nou nee, volgens mij heeft niemand hier een flauw benul wat het gaat worden.
We zijn het voor het eerst eens vandaag.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat scheelt is dat ook de politici en duiders geen flauw benul hebben momenteel
Ook met 45-50 zetels kan je niet regeren, zeker niet als die nieuwe zetels van de VVD moeten komen. Stemmen op de PVV wordt een heilloze weg.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Met 2 gaat hij zijn hele campagne bouwen op het feit dat hij politiek gezien uitgesloten is (in zijn ogen). Dat worden dan zo 45-50 zetels.
Stopped clock en zoquote:Op vrijdag 24 november 2023 12:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
We zijn het voor het eerst eens vandaag.
Tja. Gewoon een kabinet met VVD als ze meteen de deur dichtgooien? Moeten nog heel wat congressen worden georganiseerd voor die deur weer volledig open is.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jawel, gewoon een kabinet met PVV en VVD, de vraag is even of Wilders dan premier kan worden.
Er is vast wel een nieuwe messias die gratis bier belooft bij de volgende verkiezingen en nooit vertelt hoe dat er dan gaat komenquote:Op vrijdag 24 november 2023 12:50 schreef speknek het volgende:
[..]
Ook met 45-50 zetels kan je niet regeren, zeker niet als die nieuwe zetels van de VVD moeten komen. Stemmen op de PVV wordt een heilloze weg.
Dus het is vrij simpel, bij nieuwe verkiezingen krijgt de PVV waarschijnlijk (uiteindelijk) minder stemmen.
Wat gaat het worden dan? Ik denk niet dat NSC gaat regeren met de PVV. Alleen BBB lijkt er wel zin in te hebben.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:47 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Moeilijk doen om maar niet gelijk toe te hoeven geven en een onderhandelingspositie te verwerven maar we weten allemaal wel wat het gaat worden toch?
Nee, daar zijn niet zo veel congressen voor nodig. En weekend lijkt me voldoende.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:50 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Tja. Gewoon een kabinet met VVD als ze meteen de deur dichtgooien? Moeten nog heel wat congressen worden georganiseerd voor die deur weer volledig open is.
Of Baudet schikt zich wat in en mensen stemmend dan massaal op hem.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er is vast wel een nieuwe messias die gratis bier belooft bij de volgende verkiezingen en nooit vertelt hoe dat er dan gaat komen
Ik denk het wel.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:50 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Wat gaat het worden dan? Ik denk niet dat NSC gaat regeren met de PVV. Alleen BBB lijkt er wel zin in te hebben.
Het ironische is dat de PVV op de punten die voor deze kiezers belangrijk zijn dichter bij PVDA/GL en de SP staat dan bij een VVD en NSC als je hun programma mag geloven.VVD en NSC vinden de PVV dan eerder op de (afgezwakte) migratie- en asielstandpunten en wellicht een paar law & order puntjes.quote:
Precies. Als vvd nu al toegeeft zit Wilders morgen in het torentje.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jawel, gewoon een kabinet met PVV en VVD, de vraag is even of Wilders dan premier kan worden.
Dat zou typisch een kabinet worden dat na een half jaar valt en dat zou ook zeer slecht afstralen op Omtzigt. Als de VVD ook in het kabinet zou plaatsnemen, dan zou dat al een soort verzekering zijn, maar die ontbreekt nu.quote:
Nee, want dat krijgt geen meerderheid. PVV gaat dat nooit steunen, PvdA-GL en de rest van links/progressief ook nietquote:Op vrijdag 24 november 2023 12:53 schreef ElProf het volgende:
Zou een minderheidskabinet VVD, NSC, BBB met Yesilgz realistisch gezien tot de mogelijkheden behoren?
De enige logische verklaring op dit moment denk ik. Anders neem je dit standpunt niet al in dit stadium, maar pas na een half jaar praten in.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:47 schreef mcmlxiv het volgende:
Nu hardop nee roepen is een onderhandelingspositie, niet meer niet minder. De VVD is behoorlijk bedreven in onderhandelingen, dat moeten we nooit vergeten.
De VVD zal de meest extremistische standpunten van PVV willen neutraliseren, daarvoor is nu ruimte gecreerd. Ruimte waar ook NSC in kan duiken.
De onderhandelingen zijn begonnen met een openbare en een verborgen realiteit. Pas zodra er in de verborgenheid van de echte onderhandelingen meters worden gemaakt zal de openbare realiteit bijgesteld worden.
Woorden als liegen en draaien gebruiken of het over “oude politiek” hebben om dit proces te duiden is of grenzeloos naef of volstrekt niet begrijpen hoe onderhandelen werkt. Wat op zich wel weer vreemd is, elk mens past dit bijna dagelijks toe. Niet in je kaarten laten kijken en zo.
Die VVD ontbreekt nu even, ik zou niet te zwaar tillen aan die afwijzing. Die komen daar zeker binnen 2 weken en ik denk zelfs binnen een week op terug.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:54 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Dat zou typisch een kabinet worden dat na een half jaar valt en dat zou ook zeer slecht afstralen op Omtzigt. Als de VVD ook in het kabinet zou plaatsnemen, dan zou dat al een soort verzekering zijn, maar die ontbreekt nu.
Ik geef het toe dat het kan: PVV, NSC, (BBB) met gedoogsteun van de VVD. Maar stabiel is het niet bepaald.
Lijkt me stug. Ik denk dat de PVV, uit wraak, dat niet gaat gedogen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:53 schreef ElProf het volgende:
Zou een minderheidskabinet VVD, NSC, BBB met Yesilgz realistisch gezien tot de mogelijkheden behoren?
Ik vond dat de VVD in Rutte IV bepaald niet veel gekregen heeft.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:47 schreef mcmlxiv het volgende:
Nu hardop nee roepen is een onderhandelingspositie, niet meer niet minder. De VVD is behoorlijk bedreven in onderhandelingen, dat moeten we nooit vergeten.
De VVD zal de meest extremistische standpunten van PVV willen neutraliseren, daarvoor is nu ruimte gecreerd. Ruimte waar ook NSC in kan duiken.
De onderhandelingen zijn begonnen met een openbare en een verborgen realiteit. Pas zodra er in de verborgenheid van de echte onderhandelingen meters worden gemaakt zal de openbare realiteit bijgesteld worden.
Woorden als liegen en draaien gebruiken of het over “oude politiek” hebben om dit proces te duiden is of grenzeloos naef of volstrekt niet begrijpen hoe onderhandelen werkt. Wat op zich wel weer vreemd is, elk mens past dit bijna dagelijks toe. Niet in je kaarten laten kijken en zo.
VVD moet gewoon meeregeren. Elk ander kabinet wordt er sowieso niet stabieler op. En wat denk jij van de achterbannen van alle partij als na deze verkiezingsuitslag een coalitie met VVD/PvdA/GL wordt gevormd?quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:54 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Dat zou typisch een kabinet worden dat na een half jaar valt en dat zou ook zeer slecht afstralen op Omtzigt. Als de VVD ook in het kabinet zou plaatsnemen, dan zou dat al een soort verzekering zijn, maar die ontbreekt nu.
Ik geef het toe dat het kan: PVV, NSC, (BBB) met gedoogsteun van de VVD. Maar stabiel is het niet bepaald.
Even los van het sentiment. 7 zetels van de PVV naar de VVD had het er waarschijnlijk een stuk makkelijker op gemaakt.quote:
Ik ben druk bezig met de Kerst voorbereidingen en zondag is het weer F1. Boodschappen moeten ook gedaan wordenquote:Op vrijdag 24 november 2023 12:58 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
We moeten ook niet vergeten dat het leven van alledag doorgaat en dat ook niet ineens de aarde zal stilstaan
Ja dat is in Venezuela ook zo.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:58 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
We moeten ook niet vergeten dat het leven van alledag doorgaat en dat ook niet ineens de aarde zal stilstaan
Met dit weer (steeds weer hagel) kan ik toch bijna niks door de pijn, dus laten we lekker over politiek discussirenquote:Op vrijdag 24 november 2023 12:58 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Ik dacht dat we daar al woonden? Als ik de campagnes mag geloven dan hebben wij het zo ontzettend slecht in Nederland...quote:
Ik denk dat ze bang zijn dat het na een jaar klapt en ze veel zetels denken te verliezen als ze meeregeren met Wilders als pm. Te radicaal voor een grote groep en voor anderen kunnen ze zich niet zo profileren als in het verleden, als rechtse motor in het kabinet.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:57 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat een van de banale redenen voor de VVD om Wilders uit het torentje te houden is dat Mark Rutte dan NAVO-chef mag worden.
Dez coalitie lijkt me echt heel ver gezocht.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:57 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
VVD moet gewoon meeregeren. Elk ander kabinet wordt er sowieso niet stabieler op. En wat denk jij van de achterbannen van alle partij als na deze verkiezingsuitslag een coalitie met VVD/PvdA/GL wordt gevormd?
Polls wijzen toch uit dat een overgrote meerderheid van de VVD-aanhangers best in een regering met de PVV wil.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik denk dat ze bang zijn dat het na een jaar klapt en ze veel zetels denken te verliezen als ze meeregeren met Wilders als pm. Te radicaal voor een grote groep en voor anderen kunnen ze zich niet zo profileren als in het verleden, als rechtse motor in het kabinet.
Ja, vooral PvdA/GL blonk daar dit jaar in uit.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik dacht dat we daar al woonden? Als ik de campagnes mag geloven dan hebben wij het zo ontzettend slecht in Nederland...
Klopt. Dat is de groep waarvoor ze zich niet als rechtse motor kunnen profileren in een dergelijk kabinet, zoals ze in het verleden met Rutte deden.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Polls wijzen toch uit dat een overgrote meerderheid van de VVD-aanhangers best in een regering met de PVV wil.
Liever dan het programma van GLPvdAD66 uitvoeren.
Yesilgoz premier, Omtzigt vice premier, Wilders het ministerie van anti-immigratie?quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik denk dat ze bang zijn dat het na een jaar klapt en ze veel zetels denken te verliezen als ze meeregeren met Wilders als pm. Te radicaal voor een grote groep en voor anderen kunnen ze zich niet zo profileren als in het verleden, als rechtse motor in het kabinet.
Ja, denk dat wel een goede oplossing hiervoor is. Ik zou dan wel graag zien dat de PVV eerst mag kiezen welke ministers ze willen leveren.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Yesilgoz premier, Omtzigt vice premier, Wilders het ministerie van anti-immigratie?
Iedereen happy.
Dat is precies wat ik zeg inderdaad. VVD kan zich niet onttrekken. Ik zie niet in waarom NSC berhaupt met pvda/GL in een coalitie gaat zitten dus de VVD blijft in elke coalitie gewoon nodig. De makkelijkste optie is PVV/VVD/NSC, maar de VVD blijft linksom of rechtsom nodig voor een meerderheid die enige stabiliteit biedt. Als na deze uitslag alsnog over links geregeerd gaat worden dan denk ik dat het alleen de PVV maar in de kaart gaat spelen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dez coalitie lijkt me echt heel ver gezocht.
Het lijkt me sterk dat Wilders daar blij mee is?! Maar wie weet... of minister tegen ontwikkelingssamenwerking.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Yesilgoz premier, Omtzigt vice premier, Wilders het ministerie van anti-immigratie?
Iedereen happy.
De enige optie op een kabinet die ik zie idd.quote:
Best kans dat Wilders een andere premierskandidaat naar voren gaat schuiven. Ook al omdat over de hele wereld reizen voor hem, toch op een aantal doodslijsten die gevonden zijn, heel gevaarlijk is helaas.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:08 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat Wilders daar blij mee is?! Maar wie weet...
PVV/VVD/BBB en NSC gedogen, verwacht ik.quote:
Als de VVD tweede was geworden, dan zou dit een optie geweest zijn. Maar ze zijn derde. Met veel verlies.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Iedereen happy.
Van Wijngaarden heeft 9 jaar lang niets anders gedaan dan dansen naar de pijpen van Rutte, maar is nu plots principieel?quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:09 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Oud Kamerlid. Gaat goed @:hanca
Ja, die partij ontploft dit weekend en maandag komt ze netjes voor ze naar de verkenner gaat op haar woorden terug.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:09 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Oud Kamerlid. Gaat goed @:hanca
Voor de VVD wel heel onaantrekkelijk om Omtzigt zo een vrije rol te geven. Maar ik verwacht dit ook.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
PVV/VVD/BBB en NSC gedogen, verwacht ik.
Klopt. Beter kan hij de aandacht een beetje van zich afleiden op deze manier.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Best kans dat Wilders een andere premierskandidaat naar voren gaat schuiven. Ook al omdat over de hele wereld reizen voor hem, toch op een aantal doodslijsten die gevonden zijn, heel gevaarlijk is helaas.
En dat is nou net de optie die de VVD 'afgesneden' heeft met die verklaring vanmorgen. Het gras voor de voeten van twijfelaar Omtzigt weggemaaid.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
PVV/VVD/BBB en NSC gedogen, verwacht ik.
Dat valt wel mee, de VVD prominenten zijn al weer begonnen om Yeşilgz terug het kabinet in te duwen. En Omtzigt laat zich niet zo makkelijk duwen door buitenstaanders.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:13 schreef capricia het volgende:
[..]
En dat is nou net de optie die de VVD 'afgesneden' heeft met die verklaring vanmorgen. Het gras voor de voeten van twijfelaar Omtzigt weggemaaid.
Dan had ie sneller moeten zijn.
Nou nou, afgesneden. Wat een grote woorden “wij hebben in tegenstelling tot de VVD telkens gezegd niet met de pvv ta gaan. Bovendien zijn zij nog altijd groter dan ons. De door mevrouw Yezilgoz geschetste weg ligt daarom niet voor de hand en is voor mijn partij ook niet begaanbaar. We zijn van harte bereid verantwoordelijkheid te nemen vanuit de Kamer”quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:13 schreef capricia het volgende:
[..]
En dat is nou net de optie die de VVD 'afgesneden' heeft met die verklaring vanmorgen. Het gras voor de voeten van twijfelaar Omtzigt weggemaaid.
Dan had ie sneller moeten zijn.
Voor Omtzigt toch ook niet aantrekkelijk om vanuit de oppositie een regering te gaan gedogen? Dat staat zo ongeveer haaks op alles wat hij heeft lopen te verkopen de afgelopen tijd.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voor de VVD wel heel onaantrekkelijk om Omtzigt zo een vrije rol te geven. Maar ik verwacht dit ook.
Dat gaat niet gebeuren, dat is te instabiel. VVD gaat gewoon het kabinet in. Zo niet, dan komt er geen coalitie.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:15 schreef bertrandtraore het volgende:
Kabinet PVV en BBB, gedoogd door VVD en NSC. Twee losse gedoogafspraken? Of gaan NSC en VVD gecordineerd gedogen? Best een shit show voor Wilders.
Dan hou je over een kabinet van PVV en BBB. Wat een kneuzenkermis moet dat worden qua bewindspersonen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:11 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Sucidaal voor Omtzigt. Het hoogste dat hij kan doen is ook gedogen.
Hij was voor een minderheidskabinet toch?quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Voor Omtzigt toch ook niet aantrekkelijk om vanuit de oppositie een regering te gaan gedogen? Dat staat zo ongeveer haaks op alles wat hij heeft lopen te verkopen de afgelopen tijd.
Dan is zij toast. Vernietigend.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou nou, afgesneden. Wat een grote woorden “wij hebben in tegenstelling tot de VVD telkens gezegd niet met de pvv ta gaan. Bovendien zijn zij nog altijd groter dan ons. De door mevrouw Yezilgoz geschetste weg ligt daarom niet voor de hand en is voor mijn partij ook niet begaanbaar. We zijn van harte bereid verantwoordelijkheid te nemen vanuit de Kamer”
Rechtgetrokken.
De VVD gaat volgens mij niet in een minderheidskabinet met de PVV. Dan zou Omtzigt ook moeten meedoen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren, dat is te instabiel. VVD gaat gewoon het kabinet in. Zo niet, dan komt er geen coalitie.
Nee, Wilders wil PM zijn.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Iedereen happy.
Juist wel. Meer macht voor de kamer is wat hij steeds riep en dat heb je met een minderheidskabinet. Het is voor Omtzigt heel onaantrekkelijk om in een coalitie te gaan zitten met een dik regeerakkoord. En als je met de PVV regeert is dat dikke regeerakkoord wel nodig.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Voor Omtzigt toch ook niet aantrekkelijk om vanuit de oppositie een regering te gaan gedogen? Dat staat zo ongeveer haaks op alles wat hij heeft lopen te verkopen de afgelopen tijd.
Van alle Nederlanders.quote:
Dat weet ik niet, ik denk dat zijn beveiliging hem dat zelfs af raadt.quote:
En wie gaat dan 30 bewindslieden leveren? MelkUnie?quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom zou Omtzigt dat doen zeg?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |