PVV/VVD/BBB en NSC gedogen, verwacht ik.quote:
Als de VVD tweede was geworden, dan zou dit een optie geweest zijn. Maar ze zijn derde. Met veel verlies.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Yesilgoz premier, Omtzigt vice premier, Wilders het ministerie van anti-immigratie?
Iedereen happy.
Van Wijngaarden heeft 9 jaar lang niets anders gedaan dan dansen naar de pijpen van Rutte, maar is nu plots principieel?quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:09 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Oud Kamerlid. Gaat goed @:hanca
Ja, die partij ontploft dit weekend en maandag komt ze netjes voor ze naar de verkenner gaat op haar woorden terug.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:09 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Oud Kamerlid. Gaat goed @:hanca
Voor de VVD wel heel onaantrekkelijk om Omtzigt zo een vrije rol te geven. Maar ik verwacht dit ook.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
PVV/VVD/BBB en NSC gedogen, verwacht ik.
Klopt. Beter kan hij de aandacht een beetje van zich afleiden op deze manier.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Best kans dat Wilders een andere premierskandidaat naar voren gaat schuiven. Ook al omdat over de hele wereld reizen voor hem, toch op een aantal doodslijsten die gevonden zijn, heel gevaarlijk is helaas.
En dat is nou net de optie die de VVD 'afgesneden' heeft met die verklaring vanmorgen. Het gras voor de voeten van twijfelaar Omtzigt weggemaaid.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
PVV/VVD/BBB en NSC gedogen, verwacht ik.
Dat valt wel mee, de VVD prominenten zijn al weer begonnen om Yeşilgöz terug het kabinet in te duwen. En Omtzigt laat zich niet zo makkelijk duwen door buitenstaanders.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:13 schreef capricia het volgende:
[..]
En dat is nou net de optie die de VVD 'afgesneden' heeft met die verklaring vanmorgen. Het gras voor de voeten van twijfelaar Omtzigt weggemaaid.
Dan had ie sneller moeten zijn.
Nou nou, afgesneden. Wat een grote woorden “wij hebben in tegenstelling tot de VVD telkens gezegd niet met de pvv ta gaan. Bovendien zijn zij nog altijd groter dan ons. De door mevrouw Yezilgoz geschetste weg ligt daarom niet voor de hand en is voor mijn partij ook niet begaanbaar. We zijn van harte bereid verantwoordelijkheid te nemen vanuit de Kamer”quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:13 schreef capricia het volgende:
[..]
En dat is nou net de optie die de VVD 'afgesneden' heeft met die verklaring vanmorgen. Het gras voor de voeten van twijfelaar Omtzigt weggemaaid.
Dan had ie sneller moeten zijn.
Voor Omtzigt toch ook niet aantrekkelijk om vanuit de oppositie een regering te gaan gedogen? Dat staat zo ongeveer haaks op alles wat hij heeft lopen te verkopen de afgelopen tijd.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voor de VVD wel heel onaantrekkelijk om Omtzigt zo een vrije rol te geven. Maar ik verwacht dit ook.
Dat gaat niet gebeuren, dat is te instabiel. VVD gaat gewoon het kabinet in. Zo niet, dan komt er geen coalitie.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:15 schreef bertrandtraore het volgende:
Kabinet PVV en BBB, gedoogd door VVD en NSC. Twee losse gedoogafspraken? Of gaan NSC en VVD gecoördineerd gedogen? Best een shit show voor Wilders.
Dan hou je over een kabinet van PVV en BBB. Wat een kneuzenkermis moet dat worden qua bewindspersonen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:11 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Suïcidaal voor Omtzigt. Het hoogste dat hij kan doen is ook gedogen.
Hij was voor een minderheidskabinet toch?quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Voor Omtzigt toch ook niet aantrekkelijk om vanuit de oppositie een regering te gaan gedogen? Dat staat zo ongeveer haaks op alles wat hij heeft lopen te verkopen de afgelopen tijd.
Dan is zij toast. Vernietigend.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou nou, afgesneden. Wat een grote woorden “wij hebben in tegenstelling tot de VVD telkens gezegd niet met de pvv ta gaan. Bovendien zijn zij nog altijd groter dan ons. De door mevrouw Yezilgoz geschetste weg ligt daarom niet voor de hand en is voor mijn partij ook niet begaanbaar. We zijn van harte bereid verantwoordelijkheid te nemen vanuit de Kamer”
Rechtgetrokken.
De VVD gaat volgens mij niet in een minderheidskabinet met de PVV. Dan zou Omtzigt ook moeten meedoen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren, dat is te instabiel. VVD gaat gewoon het kabinet in. Zo niet, dan komt er geen coalitie.
Nee, Wilders wil PM zijn.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Yesilgoz premier, Omtzigt vice premier, Wilders het ministerie van anti-immigratie?
Iedereen happy.
Juist wel. Meer macht voor de kamer is wat hij steeds riep en dat heb je met een minderheidskabinet. Het is voor Omtzigt heel onaantrekkelijk om in een coalitie te gaan zitten met een dik regeerakkoord. En als je met de PVV regeert is dat dikke regeerakkoord wel nodig.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Voor Omtzigt toch ook niet aantrekkelijk om vanuit de oppositie een regering te gaan gedogen? Dat staat zo ongeveer haaks op alles wat hij heeft lopen te verkopen de afgelopen tijd.
Van alle Nederlanders.quote:
Dat weet ik niet, ik denk dat zijn beveiliging hem dat zelfs af raadt.quote:
En wie gaat dan 30 bewindslieden leveren? MelkUnie?quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom zou Omtzigt dat doen zeg?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |