abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211322471
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet: je bent altijd de beste ouder voor jouw baby.

• Automatic_, Pixel, 20 december
• alpeko, Stef, 19 januari
• archito, B., 7 juni
• TheGirlNextDoor, Lilo, 18 juli
• Piles, R., 25 juli
• Debsterr, Knorrie, 25 augustus

[ Bericht 1% gewijzigd door archito op 17-11-2023 13:38:36 ]
pi_211322510
quote:
17s.gif Op vrijdag 17 november 2023 11:01 schreef Debsterr het volgende:
Knorrie had gisteravond een boze buik. Echt ontroostbaar krijsen, uiteindelijk flink gespuugd over m’n man heen, nog samen met haar gedoucht en toen gelukkig na een voeding rond half 9 braaf haar bedje in en geslapen tot 3 uur. Het zelfstandig in slaap vallen gaat wel echt heel goed, zetten op de babyfoon een projectie en muziekje aan en dan dommelt ze zo lekker weg.
Oeh zelf in slaap vallen is wel echt heel fijn inderdaad! Wij hadden die omslag ook rond die tijd denk ik, dat je niet meer avonden loopt te wiegen maar gewoon af en toe terug moet voor het speentje o.i.d.

Wel altijd erg sneu om zo'n kindje ontroostbaar te horen krijsen, voel je je zo machteloos.
pi_211322589
Pukje mag wel uit de OP, die is geen baby meer. :'( :P
pi_211322623
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 11:31 schreef Bami het volgende:
Pukje mag wel uit de OP, die is geen baby meer. :'( :P
Topicje opschuiven inderdaad. ;)
pi_211322783
Mag die van mij in de OP? R. is van 25 juli :) En een echte FOK!baby :7
pi_211322918
Onze boy is op weg naar zijn laatste 2 maanden als baby. Zondag al weer 10 maanden. En hij luidt dat in met een week van ongekende proporties. Het moet de vakantie begin sept zijn geweest dat hij voor het laatst dagen achteraan de ochtend heeft gehaald zonder onze hulp. Wat een luxe. We worden eerder wakker dan hij tegenwoordig. En wat een blijderd is het. Hij heeft sinds kort ontdekt dat hij kiekeboe kan spelen door zijn handen voor zijn ogen te doen en daarna weer weg te halen en dan heel ondeugend naar ons te kijken in afwachting van onze reactie. Smelt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 17 november 2023 @ 11:50:14 #7
396386 sturmpie
for night & nature
pi_211322945
-weg-

[ Bericht 92% gewijzigd door MaJo op 18-11-2023 18:09:35 ]
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_211323314
@archito ik duim dat het geen RS virus is!

@alpeko wat een leuke foto’s O+. En lekker van het slapen!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_211324171
quote:
17s.gif Op vrijdag 17 november 2023 12:15 schreef Debsterr het volgende:
@:archito ik duim dat het geen RS virus is!

@:alpeko wat een leuke foto’s O+. En lekker van het slapen!
De kans is natuurlijk wel aanwezig. Las net op NOS dat de piek erg vroeg komt dit jaar.
Maar dan nog is de kans natuurlijk heel klein op ernstig verloop, dus voorlopig maak ik me geen zorgen. Hopelijk knapt ze snel een beetje op, al is ze verder wel heel vrolijk gelukkig.
pi_211363414
Hallo hallo :) Met een baby van inmiddels alweer ruim 2 weken schuif ik door naar dit topic. Ik was even vergeten hoe heftig die eerste weken zijn, dus meer dan slapen en voeden doen we op dit moment niet :+

Het kindje doet het goed, maar ik was de bak angsten die loskomen met zo’n dierbaar iets even vergeten.. kan daarom nog niet echt genieten en ben vooral bezig met “ademt ze nog??”, “heb ik wel genoeg borstvoeding” en hopen dat ze niet ziek wordt van het kraambezoek. Woensdag was hier familie van vriend die gisteren appte dat ze Corona hebben. Dat geeft dus echt geen vertrouwen :{ . Het liefst verzegel ik het huis en komt niemand erin. Sowieso vind ik het lastig om met uitspraken als “ik wil komen knuffelen” van anderen om te gaan. Of “ik hoest wel, maar ik ben echt niet besmettelijk hoor!”. Echt.. mensen! Misschien is dit wel herkenbaar voor anderen, maar ik vraag me soms echt af of het wel helemaal goed met mij gaat…
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 21 november 2023 @ 07:49:08 #11
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211365211
Hoe is het nu @archito?

Welkom @Spirit82 O+. Deels herkenbaar, al zaten wij qua kraambezoek in een “gezondere” tijd natuurlijk. Er heerst zo in het najaar van alles en ik zou het dan ook heel normaal vinden als mensen daar zelf strikter mee om gaan. Jammer dat dat niet gebeurd!
  dinsdag 21 november 2023 @ 07:59:03 #12
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211365267
@Spirit82 Welkom O+ Fijn dat ze het goed doet! Wat Debsterr zegt inderdaad, maar ik merk wel dat de angsten (zoals 'ademt ze nog?') bij de tweede nu erger zijn dan bij de eerste. Dat kan in mijn geval komen doordat ik sowieso nog niet lekker in mijn vel zit. Hormonen spelen daarin ook sowieso een rol. Maar als de angsten je dagelijks functioneren in de weg zitten, is het goed om het te bespreken met bijvoorbeeld je verloskundige of je huisarts.

Voor mij klinkt het in ieder geval nog als normaal,maar dat kan je alleen zelf (met je omgeving) het beste inschatten :*
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_211366830
Welkom @Spirit82 ! Er is niks mis met bezorgd zijn. Zeker als dat de eerste is. Ik zou bij een tweede denk ik juist wat relaxter zijn. Eerste weken zijn ook heel spannend. We hingen al meteen aan de telefoon bij ondertemperatuur. En later ook bij koorts. Daarin moet je groeien en je kindje leren kennen en ook de andere signalen kunnen lezen.

In het begin is dat heel lastig en dan ze enerzijds idd kwetsbaar (fragiel) maar anderzijds ook weer sterker dan je denkt. Juist in het begin dragen ze nog antistoffen mee van de moeder. Wat niet betekent dat je er risico mee moet nemen uiteraard maar maak jezelf ook niet gek. Ik ging in week 2 ook weer naar het werk en kon daar ook iets oplopen waarmee ik de kleine kon besmetten. Maar wij deden kraambezoek dan juist niet al zo vroeg. Pas echt pas in maand 2 of 3 zelfs voor de buitenstaanders. Vooral voor onze eigen rust want de meeste komen natuurlijk in het weekend waar we juist graag ook even tijd voor ons 3en wilden hebben of 's avonds als wij zelf op bed hadden willen liggen.

De onze ging na 3 maanden voor het eerst naar de opvang en dan kun je alles overboord gooien want dan is er geen redden meer aan ;) RS kan ook nog gevaarlijk zijn met 10 of 11 maanden. Het is hopen en vertrouwen op de eigen weerstand. Je hebt er enige invloed op maar niet alles want je kunt de deur niet dichthouden. Kan wel maar voor het opbouwen van weerstand is het juist ook goed dat ze in contact komen met de buitenwereld.
pi_211382177
Thanks allemaal. Het is fijn om te lezen dat mensen het herkennen.

Meteen een vraag: wat doen jullie je kindje aan in de maxi cosi of wandelwagen als je naar buiten gaat? Ik dacht dat ik dit soort dingen wist, maar ik ben alles kwijt :@
Sarcasme. Herken het.
pi_211382549
Wij hadden toen zoontje nog echt een mini was een dikke voetenzak ik de maxicosi en een wollen dekentje in de wagen. Hij droeg dan gewoon de kleding die hij al aan had, maar dan met mutsje. Hij is van januari, voor mijn gevoel was het toen warmer dan nu.

Nu vind ik lastiger, want stil zitten wil hij niet meer. Jas aan in de auto is niet veilig. Dus nu gooi ik in de auto een dekentje over hem heen. Voor als we gaan wandelen heb ik een wollen kinderwagenpak.
pi_211382629
Ik heb ook een voetenzak, maar met de verkleiner in de maxi Cosi krijg ik dat ding er dus gewoon met geen mogelijkheid in… is daar een trucje voor?
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 22 november 2023 @ 18:26:32 #17
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_211383557
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 15:59 schreef Spirit82 het volgende:

Meteen een vraag: wat doen jullie je kindje aan in de maxi cosi of wandelwagen als je naar buiten gaat? Ik dacht dat ik dit soort dingen wist, maar ik ben alles kwijt :@
Wij hebben een voetenzak (die nu ze klein is tot net onder haar borstkas komt)

En ze draagt een pramsuit, zo noemen we het hier. Soort sneeuwpak en een muts. Over haar normale kleding. Is het later in de ochtend warmer dan open ik de voetenzak.

In de auto alleen normale kleding vooralsnog!
pi_211383566
Wij hebben de verkleiner eruit gehaald. Voetenzak erin en toen de verkleiner er weer in gedaan. Wel al redelijk vlug alleen het hoofd gedeelte van de verkleiner, ik geloof dat zoon toen een maand of 2 was. De zak werkt zelf ook als verkleiner.
  woensdag 22 november 2023 @ 18:28:05 #19
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211383567
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 16:44 schreef Spirit82 het volgende:
Ik heb ook een voetenzak, maar met de verkleiner in de maxi Cosi krijg ik dat ding er dus gewoon met geen mogelijkheid in… is daar een trucje voor?
Eerst de zak en dan de verkleiner? Zo kan het bij de mijne in ieder geval
|| justdiggit.org ||
pi_211390177
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 21:35 schreef Spirit82 het volgende:
Hallo hallo :) Met een baby van inmiddels alweer ruim 2 weken schuif ik door naar dit topic. Ik was even vergeten hoe heftig die eerste weken zijn, dus meer dan slapen en voeden doen we op dit moment niet :+

Het kindje doet het goed, maar ik was de bak angsten die loskomen met zo’n dierbaar iets even vergeten.. kan daarom nog niet echt genieten en ben vooral bezig met “ademt ze nog??”, “heb ik wel genoeg borstvoeding” en hopen dat ze niet ziek wordt van het kraambezoek. Woensdag was hier familie van vriend die gisteren appte dat ze Corona hebben. Dat geeft dus echt geen vertrouwen :{ . Het liefst verzegel ik het huis en komt niemand erin. Sowieso vind ik het lastig om met uitspraken als “ik wil komen knuffelen” van anderen om te gaan. Of “ik hoest wel, maar ik ben echt niet besmettelijk hoor!”. Echt.. mensen! Misschien is dit wel herkenbaar voor anderen, maar ik vraag me soms echt af of het wel helemaal goed met mij gaat…
Ik schuif met je mee. O+ Alhoewel ik meer meelees dan reageer. En een angst als: 'ademt hij nog wel?' heb ik ook vaak, net als: 'wat als ik hem nu uit mijn handen laat vallen?'. Tegelijk kan ik het wel goed naast me neerleggen en kan ik wel heel veel genieten van die lieve spruit O+ Alhoewel hij nu met 5 weken wel middenin het krampjesseizoen zit (in ieder geval: ik hoop dat het tijdelijk is). Slapen gaat daarmee nog niet echt top. Maar ach, dat komt nog wel.
pi_211398165
Ik kom ook graag doorschuiven naar dit topic. On4 dame is alweer 8 dagen jong.
pi_211398232
Welkom nieuwe aanwas O+. Altijd gezellig!

Ik dacht net wat pijn te voelen in m’n linkerborst… duimen jullie mee dat ik niet weer een borstontsteking krijg?
pi_211399399
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 15:59 schreef Spirit82 het volgende:

De onze is van januari. Met sneeuw het ziekenhuis uit. We hadden een warme dikke deken voor in de maxi cosi en kinderwagen. Die deken had ook 'sleuven' voor de gordels die met klitteband dicht konden. En we verwarmde de kinderwagen of maxi cosi voor met kruiken. Verder een jas en muts. Dat voorverwarmen deden we echt alleen de periode dat hij zichzelf niet warm kon houden. Voelt als een eeuwigheid geleden dat gezeul met kruiken en met de verwarming in onze eigen slaapkamer aan.
pi_211399435
quote:
17s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:34 schreef Debsterr het volgende:

Ik dacht net wat pijn te voelen in m’n linkerborst… duimen jullie mee dat ik niet weer een borstontsteking krijg?
O nee... ik zal voor je duimen :{
pi_211403062
quote:
17s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:34 schreef Debsterr het volgende:

Ellende ;( Hopelijk niet! Heb de eerste er ook alweer opzitten. Vooral de dip in productie vond ik lastig..
Sarcasme. Herken het.
pi_211403084
En dank voor de tips allemaal! Ik had de voetenzak inderdaad over de verkleiner heen gedaan. Geen idee meer waarom ik dat een goed idee vond :@
Sarcasme. Herken het.
pi_211413469
Welkom allemaal! Leuk nieuwe babies erbij.

quote:
17s.gif Op dinsdag 21 november 2023 07:49 schreef Debsterr het volgende:
Hoe is het nu @:archito?

Een stuk beter! Nog wel regelmatig hoestbuien en de fles gaat niet altijd op, maar ze ademt rustiger en is lekker vrolijk. Mijn vader blijkt corona te hebben, dus dat zou het ook goed geweest kunnen zijn.
  vrijdag 24 november 2023 @ 19:27:41 #28
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211413559
Fijn om te horen zeg :)!
  zaterdag 25 november 2023 @ 22:43:42 #29
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211426298
Pff, die 4 maanden slaapregressie is wel weer pittig zeg. Al bijna 3 weken onderweg. Ik hoop echt dat ie bijna voorbij is.
|| justdiggit.org ||
  zondag 26 november 2023 @ 05:30:37 #30
318361 Bienelientjee
pi_211428079
Bij E zie ik het einde nog niet in zicht. Wedden dat man gaat klagen hoe slecht hij wel niet geslapen heeft naast J in bed (daar ligt hij nu al een uur diep te slapen nadat J huilde) en E wilt maar niet in diepe slaap komen en blijft haar hoofd links en rechts gooien en rusteloos en miepen behalve als ik haar vasthoud.

Ik was gister nacht ook al de pineut en ben nu ook al sinds 3 uur bezig. Gaaaaaap!
  zondag 26 november 2023 @ 06:13:27 #31
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211428104
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 05:30 schreef Bienelientjee het volgende:
Bij E zie ik het einde nog niet in zicht. Wedden dat man gaat klagen hoe slecht hij wel niet geslapen heeft naast J in bed (daar ligt hij nu al een uur diep te slapen nadat J huilde) en E wilt maar niet in diepe slaap komen en blijft haar hoofd links en rechts gooien en rusteloos en miepen behalve als ik haar vasthoud.

Ik was gister nacht ook al de pineut en ben nu ook al sinds 3 uur bezig. Gaaaaaap!
Mja, hier al 3 weken vanaf 4 uur onrustig gedoe inderdaad. Man heeft het nu ook eindelijk eens meegemaakt :O
|| justdiggit.org ||
pi_211428173
Wij schuiven ook door naar dit topic. O+ A. is nu precies een week oud.
En ook ik heb echt onderschat hoe heftig de new born fase kan zijn - vooral in combinatie met nog 2 andere kindjes thuis. We beginnen wel steeds meer onze weg te vinden.

Buiten heeft hij over z’n eigen kleding een wollen overal aan + wollen strikmuts + wollen deken + schapenvachtje. In de maxicosi een voetenzak ipv de deken en het vachtje.
Protège moi de mes désirs.
pi_211428308
Zooo herkenbaar die slaapregressie. En dan heeft meneer hier ook opeens het rollen ontdekt, dus das ook leuk in bed 8)7
  maandag 27 november 2023 @ 04:20:32 #34
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211439894
Deze nacht slaat echt alles :{
|| justdiggit.org ||
  maandag 27 november 2023 @ 10:42:57 #35
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211441915
quote:
17s.gif Op maandag 27 november 2023 04:20 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Deze nacht slaat echt alles :{
*schuift koffie door*
  maandag 27 november 2023 @ 12:18:08 #36
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211443148
quote:
17s.gif Op maandag 27 november 2023 10:42 schreef Debsterr het volgende:

[..]
*schuift koffie door*
Ik lust het niet maar zou het nu drinken, haha :D
Gelukkig een relaxte werkgever, heb vandaag maar verlof genomen zodat ik kan bijslapen. Heerlijk, even een dag alleen in huis O+
|| justdiggit.org ||
  maandag 27 november 2023 @ 13:29:30 #37
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211443827
quote:
17s.gif Op maandag 27 november 2023 12:18 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Ik lust het niet maar zou het nu drinken, haha :D
Gelukkig een relaxte werkgever, heb vandaag maar verlof genomen zodat ik kan bijslapen. Heerlijk, even een dag alleen in huis O+
Wat goed O+ klinkt als een heel verstandige keuze.

Vandaag eerste prikjes gehad. Prikken zelf was even huilen maar daarna de speen en toen de tiet erin en toen was ze alweer vrolijk :D. Nu even kijken of ze koortsig wordt en dan eventueel zet pilletje erin.
  dinsdag 28 november 2023 @ 04:05:36 #38
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211451060
Fijn dat de prikjes goed gingen Debsterr! O+

Tweede nacht die echt absurd is. Vanaf 1:30 al bezig, niet in slaap te krijgen. Is het hierna dan over? Dit heeft de oudste nooit zo erg gehad.
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 28 november 2023 @ 05:51:20 #39
318361 Bienelientjee
pi_211451139
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 november 2023 04:05 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Fijn dat de prikjes goed gingen Debsterr! O+

Tweede nacht die echt absurd is. Vanaf 1:30 al bezig, niet in slaap te krijgen. Is het hierna dan over? Dit heeft de oudste nooit zo erg gehad.
Pff, klinkt vreselijk. Is hij alleen klaar wakker of aan het huilen ook? Extra voeding en zo heb je denk ik al geprobeerd?

E is ook nog steeds elke twee uur wakker, maar is nu ook met veel mijlpalen bezig ineens. Dus denk dat ze van slaap regressie door is gegaan naar teveel nieuwe skills in korte tijd slaap regressie ofzo!
  dinsdag 28 november 2023 @ 07:06:18 #40
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211451215
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 05:51 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]
Pff, klinkt vreselijk. Is hij alleen klaar wakker of aan het huilen ook? Extra voeding en zo heb je denk ik al geprobeerd?

E is ook nog steeds elke twee uur wakker, maar is nu ook met veel mijlpalen bezig ineens. Dus denk dat ze van slaap regressie door is gegaan naar teveel nieuwe skills in korte tijd slaap regressie ofzo!
Ja, wakker en babbelen. Niet huilen gelukkig. Extra voeding inderdaad gedaan, daarna valt ze wel even in slaap maar echt maar kort (half uurtje ofzo). Elke keer als ze even slaapt wordt ze weer wakker tegen de tijd dat het mij eindelijk lukt in slaap te vallen. Heel slopend.
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 28 november 2023 @ 07:33:43 #41
318361 Bienelientjee
pi_211451323
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 november 2023 07:06 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Ja, wakker en babbelen. Niet huilen gelukkig. Extra voeding inderdaad gedaan, daarna valt ze wel even in slaap maar echt maar kort (half uurtje ofzo). Elke keer als ze even slaapt wordt ze weer wakker tegen de tijd dat het mij eindelijk lukt in slaap te vallen. Heel slopend.
Ja, klinkt hetzelfde als E. Ze wordt half wakker en huilt niet maar maakt luide geluidjes. Laat je haar liggen dan wordt ze steeds luider. Zodra je haar oppakt slaapt ze binnen 5 minuten weer. Maar leg je haar te snel weer terug dan wordt ze meteen weer wakker, dus je zit daar minstens een half uur. Maar dan zit ze ook alweer bijna halverwege de tijd waarop ze weer wakker wordt. En dan slaapt ze eindelijk, lig je lekker warm weer en huilt de oudste.....! :D Gaaaaap!

Koffie, koffie, koffie.

Dat ze het maar snel uitvogelen die babies, haha!
  dinsdag 28 november 2023 @ 08:49:28 #42
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211451721
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 07:33 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]
Ja, klinkt hetzelfde als E. Ze wordt half wakker en huilt niet maar maakt luide geluidjes. Laat je haar liggen dan wordt ze steeds luider. Zodra je haar oppakt slaapt ze binnen 5 minuten weer. Maar leg je haar te snel weer terug dan wordt ze meteen weer wakker, dus je zit daar minstens een half uur. Maar dan zit ze ook alweer bijna halverwege de tijd waarop ze weer wakker wordt. En dan slaapt ze eindelijk, lig je lekker warm weer en huilt de oudste.....! :D Gaaaaap!

Koffie, koffie, koffie.

Dat ze het maar snel uitvogelen die babies, haha!
Ja, precies. De oudste slaapt hier gelukkig gewoon door in de nacht, dat is wel fijn.
Maar de baby maakt het nu wel heel bont. Hopelijk is dit de piek en is het over een paar dagen (of eigenlijk gewoon het liefst nu) klaar.

Wel fijn dat we samen in die shit zitten, voelt toch minder alleen :Y)
|| justdiggit.org ||
pi_211451983
Ja die fase zitten/zaten we hier ook middenin. Komende week gaat vriendin weer werken, gelukkig lijkt het iets de goede kant op te gaan.
Wekenlang weer fles om 23u en 3/4u, maar nu slaat ie die van 23u weer eens over.
Vannacht wilde hij wel om 23u, dus geprobeerd om die van 4u over te slaan. Geen succes :X

Dus komende weken maar weer gewoon die nachtfles, tot hij er zelf klaar voor/mee is.
pi_211454568
Wat ik bijna net zo vermoeiend vind als de nachten is hoe erg je moet opletten met een baby :') Mijn oudste was (is :+ ) echt geen brave stilzitter maar dit had ik anders in herinnering. Dit exemplaar kruipt in de vaatwasser, trekt keukenkastjes op, duikt in het hooi voor de cavia's, is geobsedeerd door de broodrooster (die staat op knielhoogte), plukt met zijn prutsvingertjes allerlei stofjes van de grond en stopt het in zijn snuit en gaat steeds staan en dondert weer om :') O+ De box is voor sukkels dus daar kom ik niet vaak mee weg.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_211454622
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 13:32 schreef Clubsoda het volgende:
Wat ik bijna net zo vermoeiend vind als de nachten is hoe erg je moet opletten met een baby :') Mijn oudste was (is :+ ) echt geen brave stilzitter maar dit had ik anders in herinnering. Dit exemplaar kruipt in de vaatwasser, trekt keukenkastjes op, duikt in het hooi voor de cavia's, is geobsedeerd door de broodrooster (die staat op knielhoogte), plukt met zijn prutsvingertjes allerlei stofjes van de grond en stopt het in zijn snuit en gaat steeds staan en dondert weer om :') O+ De box is voor sukkels dus daar kom ik niet vaak mee weg.
_O-

Hier begint het rollen net, dus bovenstaande fase duurt nog even. Aan de ene kant kijk ik uit naar de kruip&ontdek-fase, maar aan de andere kant ook totaal niet door bovenstaande :D
pi_211454710
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 13:32 schreef Clubsoda het volgende:
trekt keukenkastjes op
Ja daar heb je wel oplossingen voor dat het blokkeert, maar wil je dat als je een mooie keuken hebt. Ik zou alle schadelijke meuk zoals schoonmaak en vaatwasser blokjes in afgesloten containers bewaren die goed afgesloten zijn. Deze fase gaat ook wel weer over gelukkig.
pi_211454798
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 13:38 schreef Piles het volgende:

[..]
_O-

Hier begint het rollen net, dus bovenstaande fase duurt nog even. Aan de ene kant kijk ik uit naar de kruip&ontdek-fase, maar aan de andere kant ook totaal niet door bovenstaande :D
Sneller dan je denkt! Hij begon vier maanden geleden met rollen, een maand later kruipen weer twee maanden later met knielen en staan.

Ach, het is een enorm gezellig blij ei en ik kan die ondernemingsdrift ook wel waarderen inderdaad.
pi_211454804
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 13:47 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Ja daar heb je wel oplossingen voor dat het blokkeert, maar wil je dat als je een mooie keuken hebt. Ik zou alle schadelijke meuk zoals schoonmaak en vaatwasser blokjes in afgesloten containers bewaren die goed afgesloten zijn. Deze fase gaat ook wel weer over gelukkig.
Ja, die dingen moeten veilig staan natuurlijk. Maar hij mag van mij best met maatbekers en pannendeksels rommelen.
pi_211462413
Ik voel me zo gezegend met onze slaper tot nu toe :@ maar ben echt bang voor hoe hard het tegen gaat vallen mocht dat eens veranderen.

Gister intake gehad op het KDV. Volgende week woensdag gaat ze voor het eerst en omdat het zo'n kleine locatie is (1 groep) is er geen wen moment, gewoon meteen de hele dag _O-. Dat wordt even goed uitvogelen hoeveel melk ik mee moet geven :D.
  woensdag 29 november 2023 @ 12:24:04 #50
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211463462
quote:
17s.gif Op woensdag 29 november 2023 10:16 schreef Debsterr het volgende:
Ik voel me zo gezegend met onze slaper tot nu toe :@ maar ben echt bang voor hoe hard het tegen gaat vallen mocht dat eens veranderen.

Gister intake gehad op het KDV. Volgende week woensdag gaat ze voor het eerst en omdat het zo'n kleine locatie is (1 groep) is er geen wen moment, gewoon meteen de hele dag _O-. Dat wordt even goed uitvogelen hoeveel melk ik mee moet geven :D.
Ik wil je niet ontmoedigen, maar mijn baby was tot deze slaapregressie ook een makkelijke slaper :P

En spannend, gelijk een hele dag :o
|| justdiggit.org ||
pi_211464538
De eerste 3 maanden van Pukje’s leven hebben we de beste nachten gehad. :') Sindsdien is het steady ‘meh’, haha. Met soms een echt slechte ertussen.
pi_211464556
Eerste paar maanden was het een gevecht maar daarna heeft ie echt een dag en nachtritme ontwikkeld. Zeker vanaf een half jaar gaat dat prima. De 8 maanden slaapregressie was nog wel een pittige periode.

Hier een record te pakken. Van 19 tot 8 geslapen en hem toen maar wakker gemaakt. Hij was zo kapot. Ziek. Net als zijn papa. Arme mama.

Zag er vandaag een stuk beter uit. En vrolijker. Gister overdag ook al veel geslapen.

Bij ons heeft een speenkoordje ook echt wel geholpen met doorslapen. Hij was hem anders constant kwijt. Viel regelmatig door de spijlen op de grond. Nu pakt ie hem zelf al ie wakker is. En heeft hij ons zelfs toen ie zo vaak hoestend wakker werd niet nodig gehad.
pi_211464570
Ik dacht dat slapen met een speen koord niet mocht ivm veiligheid ofzo? Of is dat alleen op de opvang zo?

Onze dreumes weigert momenteel haar speen resoluut ‘s nachts, en gooit hem vervolgens weg. :')
pi_211464586
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 14:17 schreef Bami het volgende:
Ik dacht dat slapen met een speen koord niet mocht ivm veiligheid ofzo? Of is dat alleen op de opvang zo?

Onze dreumes weigert momenteel haar speen resoluut ‘s nachts, en gooit hem vervolgens weg. :')
Het zal vast volgens de letter niet mogen maar het is te kort om iets te kunnen doen. Zijn knuffel heeft langere oren en die krijgen we ook niet zijn bed meer uit. Niet iets voor de baby-baby fase uiteraard.... op naar zijn laatste maand als baby.

[ Bericht 2% gewijzigd door alpeko op 29-11-2023 14:31:22 ]
pi_211464612
Geen speen, dus die is ook nooit kwijt ^O^

Het kan prima zo blijven hoor @Debsterr, mijn oudste heeft altijd prima geslapen en sliep met drie maanden van 19 tot 7 (die moest ik zelf wakker maken voor een droomvoeding omdat hij afviel). Maar goed, toen hij baby was bestond slaapregressie ook nog niet :+
pi_211464669
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 14:23 schreef Clubsoda het volgende:
Geen speen, dus die is ook nooit kwijt ^O^

Het kan prima zo blijven hoor @:Debsterr, mijn oudste heeft altijd prima geslapen en sliep met drie maanden van 19 tot 7 (die moest ik zelf wakker maken voor een droomvoeding omdat hij afviel). Maar goed, toen hij baby was bestond slaapregressie ook nog niet :+
Dat is nog beter idd.

Tegenwoordig lezen ze in de buik al Oei ik groei... krijg je al die narigheid van :D Je kunt er niks van zeggen idd. Koester de momenten dat het goed gaat en als het minder gaat dan komt er een tijd dat het weer beter gaat worden.

[ Bericht 4% gewijzigd door alpeko op 29-11-2023 14:40:12 ]
pi_211464722
quote:
17s.gif Op woensdag 29 november 2023 12:24 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Ik wil je niet ontmoedigen, maar mijn baby was tot deze slaapregressie ook een makkelijke slaper :P

En spannend, gelijk een hele dag :o
Haha ja, ik geniet van elke goeie nacht hoor, we weten dat het zomaar voorbij kan zijn _O-
pi_211464735
Net nog hard zitten lachen om hem. Hij pakt zelf zijn broodstukjes tegenwoordig. En zelf ook zijn speen. Als ie de fles ziet en een speen in heeft dan legt hij prima de link dat de fles ook een speen heeft en spuugt ie zijn speen uit. Met eten is dat anders. Hij laat hem in en probeert vervolgens iets in zijn mond te krijgen maar dat lukt niet. Ander gat dan maar? Probeert ie het in zijn neus. En lukt dat ook niet? Dan toch maar een ander stukje brood proberen... kijken of dat wel past. _O- We hebben hem snel een handje geholpen hoor ;)
  woensdag 29 november 2023 @ 22:02:49 #59
318361 Bienelientjee
pi_211470777
quote:
17s.gif Op woensdag 29 november 2023 10:16 schreef Debsterr het volgende:

Haha :D Snap het hoor. E sliep heerlijk eerste vier maanden. Een fles snachts en klaar. En toen BOEM! :D Mijn oudste sliep niet door tot zeker 2 jaar!

En ze is druk met mijlpalen bezig, maar nu heeft ze ook ontdekt omrollen in haar slaap en dan boos worden..... We zijn vanavond al drie keer naar dr toe geweest. Dat wordt gezellig vannacht!
pi_211477143
Ik meld me hier ook maar, A. is onderhand al een week oud (wat gaat dat snel) en is over het algemeen een tevreden baby.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_211478984
Welkom O+
pi_211478997
Vannacht en vandaag was weer een dag van de was :') vannacht doorgelekt met poep. Vanochtend nat van de spuug. Vanmiddag wederom doorgelekt met poep en daarna nog een keertje spuug O+. Leuk man, zo’n baby. Ik mis m’n droger ;(.
  vrijdag 1 december 2023 @ 10:04:02 #63
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211483837
Vannacht weer een relatief goede nacht gehad. Heb haar gisteren ook geen oefenhapje gegeven, kan het daarmee te maken hebben? Ze sliep al drie weken slecht, afgelopen weekend begonnen met eerste oefenhapjes en dat elke dag gedaan tot gisteren. Sinds afgelopen weekend waren de nachten dus echt dramatisch slecht. Nu een dagje geen oefenhapje en ze slaapt weer relatief goed. Ik durf nu in ieder geval even geen oefenhapje meer te doen tot we weer een beetje bijgekomen zijn :')
|| justdiggit.org ||
pi_211483977
Wij zoeken ook steeds oorzaken van slecht/goed slapen, maar ik heb dat een beetje opgegeven. Eerst ging het goed ^O^, toen heel slecht -O-, toen weer iets beter *O*, toen toch weer niet :')

Hapjes zijn hier ook gestart, heerlijk die moeilijke gezichten die hij trekt _O-
pi_211483986
Mijn baby heeft iets nieuws! Je minutenlang onbeweeglijk recht in je ogen aanstaren zonder te knipperen. Ik word daar toch zo ongemakkelijk van. Dan ga ik haar oogjes maar dicht duwen omdat ik zelf hele droge ogen heb en dat niet zou trekken :')
Sarcasme. Herken het.
pi_211484076
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 december 2023 10:04 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Vannacht weer een relatief goede nacht gehad. Heb haar gisteren ook geen oefenhapje gegeven, kan het daarmee te maken hebben? Ze sliep al drie weken slecht, afgelopen weekend begonnen met eerste oefenhapjes en dat elke dag gedaan tot gisteren. Sinds afgelopen weekend waren de nachten dus echt dramatisch slecht. Nu een dagje geen oefenhapje en ze slaapt weer relatief goed. Ik durf nu in ieder geval even geen oefenhapje meer te doen tot we weer een beetje bijgekomen zijn :')
Ze is nu ruim 4 maanden toch? Het schijnt zo te zijn dat pas met 6 maanden de darmen helemaal klaar zijn voor vast voedsel, dus wat dat betreft zou het kunnen dat ze last van haar buik heeft en daardoor minder goed slaapt.
  vrijdag 1 december 2023 @ 10:44:04 #67
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211484169
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 10:34 schreef Bami het volgende:

[..]
Ze is nu ruim 4 maanden toch? Het schijnt zo te zijn dat pas met 6 maanden de darmen helemaal klaar zijn voor vast voedsel, dus wat dat betreft zou het kunnen dat ze last van haar buik heeft en daardoor minder goed slaapt.
Ja, 4,5 maand inderdaad :Y

Ik ga nu eerst maar eens kijken of de nachten rustiger blijven zonder oefenhapjes. Als we weer fitter zijn ga ik het wel weer proberen, bij de oudste ging dat volgens mij ook prima.
|| justdiggit.org ||
pi_211484310
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 10:23 schreef Spirit82 het volgende:
Mijn baby heeft iets nieuws! Je minutenlang onbeweeglijk recht in je ogen aanstaren zonder te knipperen. Ik word daar toch zo ongemakkelijk van. Dan ga ik haar oogjes maar dicht duwen omdat ik zelf hele droge ogen heb en dat niet zou trekken :')
Mijn grote doet vaak staarwedstrijden met de baby. Die laatste wint altijd :')
  vrijdag 1 december 2023 @ 11:38:52 #69
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211484891
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 december 2023 10:04 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Lijkt een simpele optelsom dan inderdaad! Fijn dat het even wat beter ging weer.
  vrijdag 1 december 2023 @ 11:39:20 #70
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211484897
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 10:23 schreef Spirit82 het volgende:
Maar mama, ik staar zo graag in je ziel O+.
pi_211485585
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 10:52 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Mijn grote doet vaak staarwedstrijden met de baby. Die laatste wint altijd :')
Verbaast me niks! :D

quote:
17s.gif Op vrijdag 1 december 2023 11:39 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Maar mama, ik staar zo graag in je ziel O+.
Maak me niet bang voor mijn eigen baby :D . Ze slaapt in een cosleeper naast ons bed. Zou wat zijn als je zo wakker wordt :@
Sarcasme. Herken het.
  zaterdag 2 december 2023 @ 03:07:04 #72
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211492754
Pff, blijkbaar was het niet alléén aan de oefenhapjes te wijten. Ik had echt goede hoop :')
|| justdiggit.org ||
pi_211493033
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 december 2023 03:07 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Pff, blijkbaar was het niet alléén aan de oefenhapjes te wijten. Ik had echt goede hoop :')
Balen. Hier zitten we in dezelfde overweging.
De onrust s nachts is redelijk voorbij, maar nu komt ie niet om 23u en om 4u voor fles (wat chill was, want slaapt ie tot half 7/7). Nee, meneer komt om 2u, en is dan om 5u wakker en niet meer in slaap te krijgen -O-
pi_211495704
De kleine meid is vannacht gewoon maar één keer wakker geworden voor voeding, om 1.00 uur, daarna doorgeslapen tot 7.30 uur.
  maandag 4 december 2023 @ 01:02:22 #75
318361 Bienelientjee
pi_211511900
Dacht dat E al ons virus te pakken had, omdat ze beetje hoestte maar het al twee drie dagen niet erger werd.

Nu heeft ze koorts en haar hoest is stukje erger. Hopelijk is het niets ernstigs. Ze slaapt gelukkig ok nu nog, maar wel koorts kreuntjes.
  maandag 4 december 2023 @ 10:58:00 #76
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211513534
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 december 2023 14:18 schreef DevilsWhore het volgende:
De kleine meid is vannacht gewoon maar één keer wakker geworden voor voeding, om 1.00 uur, daarna doorgeslapen tot 7.30 uur.
Lekker O+.

Meidje ging hier gisteravond redelijk makkelijk haar bedje in, maar werd na een uur of 2 toch huilend wakker. Nog een fles van 100ml erin gegaan (ik had een glas whisky op) en vannacht om 4 uur had ze alweer honger _O-
pi_211518717
quote:
17s.gif Op maandag 4 december 2023 10:58 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Lekker O+.

Meidje ging hier gisteravond redelijk makkelijk haar bedje in, maar werd na een uur of 2 toch huilend wakker. Nog een fles van 100ml erin gegaan (ik had een glas whisky op) en vannacht om 4 uur had ze alweer honger _O-
Ja, vannacht kwam ze elke 2-2,5 uur ter compensatie. :') Maar goed, ze is pas 11 dagen oud, dus het zou ook een regeldag kunnen zijn of gewoon de newborn chaos.
pi_211519038
Iedere 2-2,5 is vooral een heel normaal ritme voor een newborn denk ik :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 04-12-2023 20:59:11 ]
pi_211519382
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 20:31 schreef Clubsoda het volgende:
Iedereen 2-2,5 is vooral een heel normaal ritme voor een newborn denk ik :)
Vanaf dag drie zat er al minimaal drie uur tussen de voedingen, dus dit was een beetje gek.
  maandag 4 december 2023 @ 22:51:30 #80
318361 Bienelientjee
pi_211520360
E is al bijna anderhalf uur non stop aan het huilen.... Zo zielig. Ze dronk haar fles, boertje, viel in slaap, werd wakker, boer en bijna overgeven, maar kwam niets uit (door de hoest heeft ze al twee keer melk overgegeven vandaag) en nu al 1,5 uur huilen huilen huilen

Tussentijd zit ik mij kapot te hoesten tot kokhalsen aan toe..

Zucht
pi_211520483
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 22:51 schreef Bienelientjee het volgende:
E is al bijna anderhalf uur non stop aan het huilen.... Zo zielig. Ze dronk haar fles, boertje, viel in slaap, werd wakker, boer en bijna overgeven, maar kwam niets uit (door de hoest heeft ze al twee keer melk overgegeven vandaag) en nu al 1,5 uur huilen huilen huilen

Tussentijd zit ik mij kapot te hoesten tot kokhalsen aan toe..

Zucht
Sterkte!
pi_211521298
quote:
12s.gif Op maandag 4 december 2023 20:58 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]
Vanaf dag drie zat er al minimaal drie uur tussen de voedingen, dus dit was een beetje gek.
Zo'n nacht hebben wij in het begin ook 1 keer gehad. Toen dachten we nog: dit is best chill. Onwetend dat we waren :D

Vannacht van 20u tot 2u geslapen (1e fles), en daarna niet meer echt (R. onrustig, wij niet meer in slaap). Om 5u begon het gehuil, dus maar weer een fles. Maar slapen ho maar. Dus dit wordt een productieve dag :Z
En R. moet zo ook voor de 2e echte dag naar de opvang, waar ie sowieso heel slecht slaapt en nog heel erg moet wennen -O-
pi_211521308
Maar het goede nieuws is dat ik gisteren mn eerste fulltime papa-dag had (al haat ik dat woord wel een beetje). En dat het ontzettend goed ging en leuk was. Zelfs in z'n bed slapen lukte makkelijk :7
Voor mama was het moeilijker, na 4 maanden voor het eerst een hele dag zonder :P R. deed het weinig toen ze weer thuis was :@
pi_211522299
Het is hier weer een groot drama. Stik kapot maar in bed is het janken en krijsen. Gaat een leuke Pakjesavond worden.
pi_211525145
Hier is kleine smurf (bijna 5 maanden) weer behoorlijk verkouden sinds een dag of drie (hoesten, snotteren, hoesten, snotteren en hoesten). Zo erg hebben we het niet gehad (en hoop dat erger ook niet bestaat).

Heb hem zojuist opgehaald van de opvang, want daar wilde drinken en slapen niet lukken en was ie helemaal overstuur. Nu thuis gelukkig wel wat gedronken en hij ligt nu op bed wat te pruttelen/hoesten/snotteren/snurken met af en toe een klein huiltje tussendoor.

Ik vind het zo zielig :@. Kan wel janken en ik haat de herfst/winter hierom alleen maar meer.

Het is wel echt een bikkel, want hij lacht en kletst nog steeds heel veel, ook al zie je dat ie helemaal niet lekker is. En ook in de nachten lukt het hem zichzelf te troosten, dus hij slaapt nog steeds van 19:00 tot 06:00 uur ongeveer.
pi_211525161
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 10:01 schreef alpeko het volgende:
Het is hier weer een groot drama. Stik kapot maar in bed is het janken en krijsen. Gaat een leuke Pakjesavond worden.
Achgossie! En je weet niet waarom? Heeft ie inmiddels al wat geslapen?
pi_211525808
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 december 2023 14:12 schreef Anne het volgende:

[..]
Achgossie! En je weet niet waarom? Heeft ie inmiddels al wat geslapen?
Inmiddels weten we het wel. Hij had de hele ochtend tegen me aan gehangen. Zo ken ik hem sowieso niet. Zeker bij mij ligt ie nooit stil. Hij heeft op me geslapen terwijl ik op mijn rug op zijn speelkleed lag. En eten wilde hij ook niet. Hij had zo’n lege blik en was zo timide dat ik de huisarts maar heb gebeld. Mocht meteen komen.

Oorontsteking. Arme schat. Mama was ook wat eerder thuisgekomen. Flesje gegeven ipv brood eten en een verhoogde dosis pijnstilling als advies gekregen. Hij mocht meer dan wat we normaal gaven. Wisten we niet. Ligt nu al sinds 13:45 te slapen. Arm ding. Alsof ie in bed duidelijk wilde maken dat hij mijn hulp nodig had ook al had ie ook slaap nodig.
pi_211525875
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 december 2023 14:11 schreef Anne het volgende:
Hier is kleine smurf (bijna 5 maanden) weer behoorlijk verkouden sinds een dag of drie (hoesten, snotteren, hoesten, snotteren en hoesten). Zo erg hebben we het niet gehad (en hoop dat erger ook niet bestaat).

Heb hem zojuist opgehaald van de opvang, want daar wilde drinken en slapen niet lukken en was ie helemaal overstuur. Nu thuis gelukkig wel wat gedronken en hij ligt nu op bed wat te pruttelen/hoesten/snotteren/snurken met af en toe een klein huiltje tussendoor.

Ik vind het zo zielig :@. Kan wel janken en ik haat de herfst/winter hierom alleen maar meer.

Het is wel echt een bikkel, want hij lacht en kletst nog steeds heel veel, ook al zie je dat ie helemaal niet lekker is. En ook in de nachten lukt het hem zichzelf te troosten, dus hij slaapt nog steeds van 19:00 tot 06:00 uur ongeveer.
Beterschap voor jullie baby smurf. Eerste winter is pittig. Zeker icm opvang. Succes. Bij ons begon het vorige week ook met verkoudheid. Dat het maar snel lente is ;)
pi_211526190
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 15:30 schreef alpeko het volgende:

[..]
Beterschap voor jullie baby smurf. Eerste winter is pittig. Zeker icm opvang. Succes. Bij ons begon het vorige week ook met verkoudheid. Dat het maar snel lente is ;)
Wij hebben al de derde verkoudheid te pakken in 2 maanden geloof ik. :')
We hebben denk ik 2 weken terug corona gehad en ik was net 3 dagen van de hoest af. Nu weer snotverkouden. B. rochelt ook aardig in bed en bij het drinken.

Sowieso slaapt B. sinds kort weer onrustiger. Waar ze eerder uren achtereen stil sliep en een halve of geen nachtvoeding nodig had, wil ze nu weer een volle fles ergens tussen 12 en 2, die schrokt ze dan hongerig in een kwartiertje naar binnen.

Ook kermt ze nu om het uur als ze slaapjes aan elkaar moet koppelen. Meestal hoeven we er niet naartoe en slaapt ze na een paar minuten wel weer in, maar wij liggen intussen wakker. :+

De 3 slaapjes overdag gaan juist weer perfect, we leggen haar in bed en meestal hoeven we niet een keer terug, soms even nog één keer speentje terug doen maar verder niet. En dan slaapt ze of 45 minuten of anderhalf uur.
pi_211526372
Als ze eenmaal naar de opvang gaan, gaat de verkoudheid ook gewoon niet meer over. :')
Zelfs in de zomer bleef de snotneus. :P
pi_211526385
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 16:13 schreef Lokasenna het volgende:
Als ze eenmaal naar de opvang gaan, gaat de verkoudheid ook gewoon niet meer over. :')
Hm, ik kijk er naar uit. We starten nu net met opvang (hij is 4 maanden). En slaapt ruk, ook overdag. Dus als ie dan ook nog verkouden wordt, is het helemaal feest ;(
  dinsdag 5 december 2023 @ 17:50:06 #92
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211527045
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 16:13 schreef Lokasenna het volgende:
Yayyyy ze gaat morgen voor het eerst :')
pi_211528720
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 16:15 schreef Piles het volgende:

[..]
Hm, ik kijk er naar uit. We starten nu net met opvang (hij is 4 maanden). En slaapt ruk, ook overdag. Dus als ie dan ook nog verkouden wordt, is het helemaal feest ;(
Niet gek staan te kijken dat als ie thuis slecht slaapt dat ie op de opvang dan juist wel goed slaapt. Of andersom. Bij ons deed ie het lang op de opvang beter dan thuis. Nu vaak andersom.
pi_211528755
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 december 2023 17:50 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Yayyyy ze gaat morgen voor het eerst :')
Sterkte ;) Ik ben best wel blij dat ie bij ons in mei voor het eerst ging. En toen had ie toch al snel de eerste oorontsteking te pakken. Sowieso spannend de eerste keer. Ik zat de hele dag op updates te wachten in de app :@
pi_211531465
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 14:14 schreef alpeko het volgende:

Bij ons heeft een speenkoordje ook echt wel geholpen met doorslapen. Hij was hem anders constant kwijt. Viel regelmatig door de spijlen op de grond. Nu pakt ie hem zelf al ie wakker is. En heeft hij ons zelfs toen ie zo vaak hoestend wakker werd niet nodig gehad.
Volgens mij worden koortjes en dergelijke afgeraden in bed, wij hebben standaard meerdere spenen in bed liggen. Nu weet ze er altijd wel eentje te vinden
pi_211531723
Tot 8:45 geslapen met een paar keer wat rommelen... de prul. Zo moe.
pi_211531742
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 08:10 schreef 111210 het volgende:

[..]
Volgens mij worden koortjes en dergelijke afgeraden in bed, wij hebben standaard meerdere spenen in bed liggen. Nu weet ze er altijd wel eentje te vinden
Slaapt ook niet lekker, al dat gezang :+
pi_211531790
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 08:51 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Slaapt ook niet lekker, al dat gezang :+
Het was vroeg :)
pi_211535072
Glow in the dark spenen _O_
pi_211535082
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 15:42 schreef Lokasenna het volgende:
Dat voorkomt niet dat ze naast het bed belanden.
pi_211535106
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 15:43 schreef alpeko het volgende:

[..]
Dat voorkomt niet dat ze naast het bed belanden.
Dat is waar, nooit meegemaakt omdat R niet echt in een ledikant geslapen heeft.
pi_211535889
B. lanceert haar speen ooit een meter van het bed af. Of nog vervelender, aan de andere kant bij de muur ónder het bed.

Wij gaan ook maar voor de meerdere spenen in bed denk ik. Dan kan niet alleen B. er sneller een vinden maar wij ook. 😜
  woensdag 6 december 2023 @ 17:13:48 #103
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211535991
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 15:42 schreef Lokasenna het volgende:
Blijft grappig om naast je te kijken en ineens zo'n lichtgevende cirkel te zien _O-.
pi_211539033
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 16:15 schreef Piles het volgende:

[..]
Nou dat was sneller dan verwacht. Meneer wilde vanavond zn fles amper en heeft afgelopen 2 uur alles ondergekotst :{
Wat een zielig hoopje mens als ie zo beroerd is ;(
  woensdag 6 december 2023 @ 20:58:49 #105
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211539167
@Debsterr, hoe ging de eerste dag op de opvang?
|| justdiggit.org ||
  donderdag 7 december 2023 @ 03:44:40 #106
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211540964
quote:
17s.gif Op woensdag 6 december 2023 20:58 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
@:Debsterr, hoe ging de eerste dag op de opvang?
Best goed! Iets te weinig geslapen en ze hadden de voedingen tot 4 uur gerekt wat iets te ambitieus bleek dus vraag volgende week even max 3 uur aan te houden, maar ze heeft niet alleen maar gehuild haha. Wel fijn dat ze ook een draagzak hebben, die hebben ze wel regelmatig gebruikt voor haar.
  donderdag 7 december 2023 @ 05:47:18 #107
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211541052
quote:
17s.gif Op donderdag 7 december 2023 03:44 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Best goed! Iets te weinig geslapen en ze hadden de voedingen tot 4 uur gerekt wat iets te ambitieus bleek dus vraag volgende week even max 3 uur aan te houden, maar ze heeft niet alleen maar gehuild haha. Wel fijn dat ze ook een draagzak hebben, die hebben ze wel regelmatig gebruikt voor haar.
Fijn dat het best goed ging! En voor jou? Was je gelijk aan het werk of had je even tijd voor jezelf?
|| justdiggit.org ||
  donderdag 7 december 2023 @ 07:29:51 #108
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211541210
quote:
17s.gif Op donderdag 7 december 2023 05:47 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Fijn dat het best goed ging! En voor jou? Was je gelijk aan het werk of had je even tijd voor jezelf?
Nee had tijd voor mezelf, wat heel gek voelde haha! Het ging best okay, al duurde het op een gegeven moment wel lang voor er een update kwam. Dan zit je toch een beetje vol spanning te wachten.
  donderdag 7 december 2023 @ 08:39:40 #109
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211541524
quote:
17s.gif Op donderdag 7 december 2023 07:29 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Nee had tijd voor mezelf, wat heel gek voelde haha! Het ging best okay, al duurde het op een gegeven moment wel lang voor er een update kwam. Dan zit je toch een beetje vol spanning te wachten.
Lekker joh! En ja, dat voelt in het begin heel gek :D Èn ook begrijpelijk van de spanning :D
|| justdiggit.org ||
pi_211541890
quote:
17s.gif Op donderdag 7 december 2023 03:44 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Oh wat heerlijk dat ze een draagzak hebben!
  donderdag 7 december 2023 @ 10:21:51 #111
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211542281
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 09:41 schreef Bami het volgende:

[..]
Zat ze ook in toen we aankwamen. Werd ze voorzichtig losgemaakt, lachje O+. Toen switchte het naar OH JULLIE HEBBEN ME HIER ACHTERGELATEN HÈ?! *krijst in 1000 tonen*
pi_211542433
quote:
17s.gif Op donderdag 7 december 2023 10:21 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Zat ze ook in toen we aankwamen. Werd ze voorzichtig losgemaakt, lachje O+. Toen switchte het naar OH JULLIE HEBBEN ME HIER ACHTERGELATEN HÈ?! *krijst in 1000 tonen*
Ah gos. _O- O+
Was ze iig wel blij om jullie te zien!

Had mij wel een hoop kopzorgen gescheeld, als ze bij ons op de opvang aan een draagzak hadden gedaan. Echt heel fijn zeg!
  donderdag 7 december 2023 @ 14:18:59 #113
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211544307
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 10:36 schreef Bami het volgende:

[..]
Ah gos. _O- O+
Was ze iig wel blij om jullie te zien!

Had mij wel een hoop kopzorgen gescheeld, als ze bij ons op de opvang aan een draagzak hadden gedaan. Echt heel fijn zeg!
Ik bedenk dan maar dat ons zien waarschijnlijk de spanning los maakte van de dag en dat het uit vertrouwen en veiligheid komt dat ze zo moest huilen.

Vandaag lekker veel op schoot en wandelen met de draagzak O+.
pi_211544980
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 09:41 schreef Bami het volgende:

[..]
Ja luxe! Helaas bij ons, niet wat dat zou 'm wel goed doen. Aan de andere kant zijn we nu wel volledig gestopt met draagzak en doet ie 5 slaapjes van een half uur in z'n bed, ook thuis. Omdat ie op de opvang ook moet :P

Vanochtend bij de huisarts geweest i.v.m. projectielkotsen en hij gaat richting uitdroging :{ Dus ik hoop maar dat het snel verbeterd, want zoveel zorgen is niet leuk -O-
pi_211545904
quote:
17s.gif Op donderdag 7 december 2023 14:18 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Ik bedenk dan maar dat ons zien waarschijnlijk de spanning los maakte van de dag en dat het uit vertrouwen en veiligheid komt dat ze zo moest huilen.

Vandaag lekker veel op schoot en wandelen met de draagzak O+.
Ja dat klinkt heel logisch! Extra fijn om dan nu weer lekker te kunnen cocoonen samen. O+

quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 15:50 schreef Piles het volgende:

[..]
Ja luxe! Helaas bij ons, niet wat dat zou 'm wel goed doen. Aan de andere kant zijn we nu wel volledig gestopt met draagzak en doet ie 5 slaapjes van een half uur in z'n bed, ook thuis. Omdat ie op de opvang ook moet :P

Vanochtend bij de huisarts geweest i.v.m. projectielkotsen en hij gaat richting uitdroging :{ Dus ik hoop maar dat het snel verbeterd, want zoveel zorgen is niet leuk -O-
Wij doen nog steeds bijna dagelijks draagzakdutjes en ze is nu 14 maanden. Toch gaan de bed-dutjes op de opvang ook nog steeds prima. :D

Wat sneu dat hij zo ziek is, beterschap!
  vrijdag 8 december 2023 @ 13:55:32 #116
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211554461
Dat je zo ongeveer de hele voeding van 10 minuten aan de borst weer over je heen krijgt gespuugd O+. Blij dat ik m’n spijkerbroek met zure vlekken weer aan had vandaag ipv een schone.
pi_211554629
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 17:27 schreef Bami het volgende:
Wat sneu dat hij zo ziek is, beterschap!
Thanks!
quote:
17s.gif Op vrijdag 8 december 2023 13:55 schreef Debsterr het volgende:
Dat je zo ongeveer de hele voeding van 10 minuten aan de borst weer over je heen krijgt gespuugd O+. Blij dat ik m’n spijkerbroek met zure vlekken weer aan had vandaag ipv een schone.
Heel fijn ja :') Als papa krijg ik het meestal op m'n schouder/rug als ik 'm ff overpak :X

Vannacht is de buikgriep wat gezakt: van kotsen naar diarree. Ik weet niet of ik daar blij mee ben... Hopelijk zakt het wel snel z'n lichaam uit (en raken wij niet besmet) :+
  vrijdag 8 december 2023 @ 14:16:29 #118
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211554664
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 14:13 schreef Piles het volgende:

[..]
Thanks!
[..]
Heel fijn ja :') Als papa krijg ik het meestal op m'n schouder/rug als ik 'm ff overpak :X

Vannacht is de buikgriep wat gezakt: van kotsen naar diarree. Ik weet niet of ik daar blij mee ben... Hopelijk zakt het wel snel z'n lichaam uit (en raken wij niet besmet) :+
Ik heb denk ik liever diarree. Dat blijft vaker op de plek waar het hoort :') en kost vooral veel luiers. Maar goed, ik ben dan ook helemaal klaar met de hoeveelheid was die onze kleine meid produceert met het spugen. Bijna dagelijks bedje verschonen, vaak 2 outfits en soms wel 3 of 4 (pyjama niet meegerekend), stuk of 4/5 spuugdoekjes en een grote hydrofiel of 2/3 is niet ongewoon. Over mijn eigen kleding gezwegen, al trek ik dus tegenwoordig ook zonder pardon een broek met spuug vlekken aan :@.
pi_211554805
Ja eens, ben net ook 3 kwartier bezig geweest om was op te ruimen, en weer nieuwe was op te hangen. Er komt gewoon geen eind aan ;(
Dan liever af en toe een doorgelekte poepluier, das een romper en een broek (en soms een bed). Maar al die truien, rompers, doekjes met kots is zo'n enorme berg steeds :X
pi_211554807
Overigens bijzonder hoe vrolijk een baby met buikgriep kan zijn _O-
Alsof ie nergens last van heeft...
  vrijdag 8 december 2023 @ 14:34:16 #121
318361 Bienelientjee
pi_211554812
Hier laatste dagen ook veel was. Haha! Er is een kleine verbetering in E. Maar ze heeft het echt goed te pakken, haar aller eerste virus. Nadeel is dat ze dus vaak melk weer uit kotst als ze een hoestbui net na dr fles krijgt.
  vrijdag 8 december 2023 @ 15:32:54 #122
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211555279
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 14:33 schreef Piles het volgende:
Overigens bijzonder hoe vrolijk een baby met buikgriep kan zijn _O-
Alsof ie nergens last van heeft...
Dat is nog wel een beetje troost, dat je iig nog je dosis lachjes enzo krijgt O+
pi_211555304
Ik was wel zo'n loedermoeder die pas schone kleren aan deed als het zo nat was van spuug dat haar romper ook vochtig werd. En dan liet ik de romper dus mooi aan. :@
Maar Pukje haaaatte omkleden, dus ik had liever spuug dan doorlek want bij spuug kwam ik er vaak wel mee weg om iig de romper aan te laten. Deed haar na een voeding altijd een hydrofiel'slab' om. :')

Poeh nu ik dit zo lees realiseer ik me weer wat een gedoe dat was. Best fijn dat ze niet meer zoveel spugen wanneer ze groter worden!
  vrijdag 8 december 2023 @ 16:06:11 #124
318361 Bienelientjee
pi_211555573
Ik mis mijn babies lach wel hoor, ze is zo'n hoopje verdriet!
pi_211561859
quote:
17s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:32 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Dat is nog wel een beetje troost, dat je iig nog je dosis lachjes enzo krijgt O+
Heel fijn ja O+
Zeker vandaag, want hij is hartstikke vrolijk en wij allebei beroerd want buikgriep sinds vannacht :{
  zaterdag 9 december 2023 @ 11:28:26 #126
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211562921
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 09:53 schreef Piles het volgende:

[..]
Heel fijn ja O+
Zeker vandaag, want hij is hartstikke vrolijk en wij allebei beroerd want buikgriep sinds vannacht :{
Oef… beterschap en sterkte. Iemand in de omgeving die wellicht eten kan langs brengen zodat je die energie kan besparen?
pi_211565275
quote:
17s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:28 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Oef… beterschap en sterkte. Iemand in de omgeving die wellicht eten kan langs brengen zodat je die energie kan besparen?
Pff eten, moet er niet aan denken. Vandaag leven we op beschuit, fruit en ORS. En voor noodgevallen gelukkig altijd eten in de vriezer :P

Wel sneu voor die kleine, zo'n dag. Is hij eindelijk weer beter, hebben wij niet de energie om iets met m te doen :@
pi_211582032
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 15:30 schreef Piles het volgende:

[..]
Pff eten, moet er niet aan denken. Vandaag leven we op beschuit, fruit en ORS. En voor noodgevallen gelukkig altijd eten in de vriezer :P

Wel sneu voor die kleine, zo'n dag. Is hij eindelijk weer beter, hebben wij niet de energie om iets met m te doen :@
Ik ben ook de sjaak. Al de 2e keer buikklachten dit jaar. Heb ik normaal nooit. De kleine man tobt ook maar door.

Za superblij maar in de avond weer 39 graden koorts. Onrustigere nacht maar ok. Zondag was drama. Ik ziek. Stef wilde niet in bed slapen. Op mama wel. Ook in de avond huilen in bed. Dat is echt lang geleden. Uiteindelijk lukte het hem wel.

En het einde van het lange wachten is in zicht. Woensdag wordt mama geopereerd aan de hernia. Timing is niet ideaal zo maar liever nu dan volgend jaar. Spannende tijd. Ik zie er erg tegenop zeker omdat ik zelf nu 0 energie heb maar hopelijk knap ik snel genoeg op om op volle kracht de zorgtaken van mama over te nemen.
  maandag 11 december 2023 @ 14:18:14 #129
318361 Bienelientjee
pi_211584149
Pff, beterschap allen! Echt een rampen maand qua gezondheid zeg! Dat we allemaal met kerst ons goed mogen voelen weer!

Ik heb gister een halve dag in het ziekenhuis door gebracht met E. Ze was erg slecht afgelopen week en dronk al drie dagen nauwelijks en hoest kotste het vaak weer uit of ronduit weigeren en ze begon uitdrogings verschijnselen te krijgen, 15 uur geen natte luier en dan maar klein beetje. Gelukkig mochten we terug naar huis avonds, blijkt RS bronchiolitis te zijn na de swab test. Arme meid.

Godzijdank blijven de kleine beetjes melk er in vandaag. (30/40 ml per keer) We moeten wel echt de fles knijpen om te helpen omdat ze er de energie niet echt voor heeft om het zelf te doen. Hopelijk knapt ze snel weer op!

En ik ben mijn hoest ook helemaal zat!
pi_211584950
Klinkt heftig Bienelientjee! Stuk heftiger dan onze zieke smurf, en daar maakten wij ons al enorm zorgen om :@ Beterschap!

En succes/sterkte alpeko! Hopelijk weer een goede stap richting herstel voor je vrouw, maar zal wel ff pittig zijn ja...

Wij gaan deze week naar de CB-jeugdarts met R. Helemaal klaar en op na 2 maanden overdag 5x30 min slapen en s nachts vaak elk uur wakker. We willen nu ff een plan: medische oorzaak zoeken of richting slaapcoaching. Want dit is voor niemand leuk. En zo weinig slaap kan ook niet goed zijn voor R.'s ontwikkeling.
pi_211592643
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2023 15:27 schreef Piles het volgende:
Klinkt heftig Bienelientjee! Stuk heftiger dan onze zieke smurf, en daar maakten wij ons al enorm zorgen om :@ Beterschap!

En succes/sterkte alpeko! Hopelijk weer een goede stap richting herstel voor je vrouw, maar zal wel ff pittig zijn ja...

Wij gaan deze week naar de CB-jeugdarts met R. Helemaal klaar en op na 2 maanden overdag 5x30 min slapen en s nachts vaak elk uur wakker. We willen nu ff een plan: medische oorzaak zoeken of richting slaapcoaching. Want dit is voor niemand leuk. En zo weinig slaap kan ook niet goed zijn voor R.'s ontwikkeling.
Lijkt me een verstandige stap! R. kan zo niet maximaal rusten en voor jullie al helemaal onhoudbaar lijkt me. Hopelijk komt er iets concreets uit waar jullie iets mee kunnen.
  dinsdag 12 december 2023 @ 22:05:02 #133
318361 Bienelientjee
pi_211599933
We gaan gelukkig met kleine stapjes vooruit. Ze heeft sinds gister niet meer overgegeven met hoesten. Ze drinkt nog wel erg weinig en we moeten in de fles knijpen om haar te helpen. Met een spuitje is absolute hel, ze haat dat ding! Er gaat net 30/60ml om de twee uur in nu. Maar beter dan helemaal niets zoals voor het ziekenhuis bezoek! En we zien zo nu en dan weer een glimlach!
  woensdag 13 december 2023 @ 10:17:24 #134
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211602536
Succes vandaag @alpeko! En @Piles hopelijk biedt de jeugdarts soelaas. @Bienelientjee fijn dat er vooruitgang is, klinkt wel echt heel sneu zo ziek!

Okay ik ben van de wap... ze kwam vannacht al heel vroeg voor een voeding en was ook echt even druk en overstuur. Maar in mijn beleving hebben we daarna ook echt amper nog geslapen, mijn man zegt dat ze heeft doorgeslapen van 1 tot 6:30 :D (en hij wordt van dat gerommel ook echt wel wakker). Dus nu twijfel ik of ik nou zo druk gedroomd heb of dat hij beter sliep dan 'ie verwacht had :P.
  woensdag 13 december 2023 @ 10:23:01 #135
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211602575
quote:
17s.gif Op woensdag 13 december 2023 10:17 schreef Debsterr het volgende:
Succes vandaag @:alpeko! En @:piles hopelijk biedt de jeugdarts soelaas. @:Bienelientjee fijn dat er vooruitgang is, klinkt wel echt heel sneu zo ziek!

Okay ik ben van de wap... ze kwam vannacht al heel vroeg voor een voeding en was ook echt even druk en overstuur. Maar in mijn beleving hebben we daarna ook echt amper nog geslapen, mijn man zegt dat ze heeft doorgeslapen van 1 tot 6:30 :D (en hij wordt van dat gerommel ook echt wel wakker). Dus nu twijfel ik of ik nou zo druk gedroomd heb of dat hij beter sliep dan 'ie verwacht had :P.
Zo herkenbaar :') Dan ben ik altijd blij dat ik met een smartwatch slaap, die verteld me precies wanneer en hoe lang ik wakker was. Vaak heb ik dan beter geslapen dan ik dacht, en dus inderdaad gedroomd dat het onrustiger was :P
|| justdiggit.org ||
  woensdag 13 december 2023 @ 10:28:16 #136
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211602659
quote:
17s.gif Op woensdag 13 december 2023 10:23 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Zo herkenbaar :') Dan ben ik altijd blij dat ik met een smartwatch slaap, die verteld me precies wanneer en hoe lang ik wakker was. Vaak heb ik dan beter geslapen dan ik dacht, en dus inderdaad gedroomd dat het onrustiger was :P
Ja goeie, die ga ik weer eens opladen :D want ik was echt heilig overtuigd vanochtend dat ze de hele nacht haar stem had liggen oefenen haha
pi_211603797
Dank je @Debsterr Operatie is goed gegaan. Al wat voorzichtige tekenen van herstel qua afname tintelingen en krachtsverlies.

Beetje gewend al de combi werk en kind? Wij vonden, inmiddels is dat wel een stuk beter, het deel van thuiskomen zelf eten altijd heel hectisch. Was in het begon vaak niet mogelijk om allebei tegelijk te eten.
  woensdag 13 december 2023 @ 12:17:37 #138
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211604183
Weer goedgekeurd bij het CB. Stats: 66,7 cm, 7,6kg. Ze nam de prikjes als een champ. Alleen op het moment van prikken was ze even aan het huilen, daarna direct stil en zelfs weer lachen. Heerlijk, zo'n vrolijke baby O+
|| justdiggit.org ||
pi_211607353
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 10:18 schreef archito het volgende:

[..]
Lijkt me een verstandige stap! R. kan zo niet maximaal rusten en voor jullie al helemaal onhoudbaar lijkt me. Hopelijk komt er iets concreets uit waar jullie iets mee kunnen.
Net terug, met toch een sterk vermoeden van reflux.
Dus kleinere en meer voedingen en indikken.

We geven nu Omneo maar gaan dus (weer) switchen naar Nutrilion AR. Arts gaf aan zo weinig mogelijk wisselen, maar we hebben niet het idee dat Omneo veel veranderd heeft, en AR is al ingedikt (gemak is ook wat waard).
Dus weer langzaam over naar de nieuwe, en dan komende weken maar eens kijken.

Z'n groeicurve vlakte ook flink af, dus dat moet weer ff omgebogen worden. Ik ben benieuwd.
pi_211611171
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:46 schreef Piles het volgende:

[..]

We geven nu Omneo maar gaan dus (weer) switchen naar Nutrilion AR. Arts gaf aan zo weinig mogelijk wisselen, maar we hebben niet het idee dat Omneo veel veranderd heeft, en AR is al ingedikt (gemak is ook wat waard).

Z'n groeicurve vlakte ook flink af, dus dat moet weer ff omgebogen worden. Ik ben benieuwd.
Slecht slapen, een groeicurve die afvlakt en reflux-klachten; is er al naar een allergie gekeken? Voedingen indikken is symptoombestrijding en kan ook juist weer darmklachten veroorzaken die dan de slaap verstoren. Ik hoop natuurlijk dat het helpt, maar het klinkt een beetje alsof ze nog niet grondig genoeg hebben gekeken naar de oorzaak.
  donderdag 14 december 2023 @ 01:57:56 #141
318361 Bienelientjee
pi_211613191
Ik denk dat E nu misschien ook slechte ervaringen heeft met constant kotsen na het hoesten? Ze drinkt nog niet veel en kotst niet meer, maar zodra ze maar een beetje hoest is er paniek en wilt ze niet meer drinken. Soms krijg ik de fles er weer terug in voor een beetje meer. Maar na 40/60ml max is het wel gedaan.

Gelukkig heeft ze vandaag voor het eerst in bijna twee weken weer wat fruit puree geaccepteerd! En met plezier!

Hoop echt dat ze zich snel weer wat beter voelt. Want ik merk dat ze wat gewicht verloren is. Gelukkig zaten we vandaag op ongeveer 450ml melk.
pi_211613406
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 21:29 schreef Bami het volgende:

[..]
Slecht slapen, een groeicurve die afvlakt en reflux-klachten; is er al naar een allergie gekeken?
Hebben we het wel over gehad, maar hij reageert niet direct na een voeding, heeft geen vlekjes/uitslag en weigert zeker z'n fles niet. Dus ik zie ook weinig symptomen van een allergie verder.
Het wakker worden na een half uur tot uur, vaak overgeven na langere tijd na de fles en het niet willen liggen wijst juist richting reflux.
Maar we gaan indikken en kleinere porties even proberen en dan over 3 weken bespreken of het iets van resultaat heeft.
pi_211613563
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2023 06:29 schreef Piles het volgende:

[..]
Hebben we het wel over gehad, maar hij reageert niet direct na een voeding, heeft geen vlekjes/uitslag en weigert zeker z'n fles niet. Dus ik zie ook weinig symptomen van een allergie verder.
Het wakker worden na een half uur tot uur, vaak overgeven na langere tijd na de fles en het niet willen liggen wijst juist richting reflux.
Maar we gaan indikken en kleinere porties even proberen en dan over 3 weken bespreken of het iets van resultaat heeft.
Ik hoor vanuit een facebookgroep waar ik in zit regelmatig kinderen waarbij slechte groei ongeveer het enige allergiesymptoom was en die toch echt allergisch waren. Veel baby acne kan trouwens ook een symptoom zijn.
Plus naar wat ik begreep is reflux meestal een symptoom ergens van, ook al wordt het vaak behandeld als een oorzaak.

Maargoed, wat ik zei; ik hoop heel erg dat dit helpt en jullie ook weer wat betere nachten krijgen. :*
pi_211613627
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 07:32 schreef Bami het volgende:

[..]
Ik hoor vanuit een facebookgroep waar ik in zit regelmatig kinderen waarbij slechte groei ongeveer het enige allergiesymptoom was en die toch echt allergisch waren. Veel baby acne kan trouwens ook een symptoom zijn.
Plus naar wat ik begreep is reflux meestal een symptoom ergens van, ook al wordt het vaak behandeld als een oorzaak.
Tja, zoveel mensen zoveel meningen. Zelfs medici spreken elkaar regelmatig tegen (CB-arts vs huisarts). Dus ik weet het op een gegeven moment ook niet meer, en dan luister ik toch liever naar een arts dan naar een Faceboekgroep ;)
quote:
Maargoed, wat ik zei; ik hoop heel erg dat dit helpt en jullie ook weer wat betere nachten krijgen. :*
Dat hoop ik ook. Voor onszelf, maar vooral voor hem (waar ie dan ook last van heeft).
  donderdag 14 december 2023 @ 09:35:54 #145
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211614323
Wij hadden - en ik begrijp echt heel goed dat je naar de arts luistert! - ook een niet-groeiend ventje dat slecht dronk en nooit sliep. Moesten eerst behandelen voor reflux, maar dat vond ik met bv geen doen en hij kreeg bovendien onwijs buikpijn van johannesbroodboompitmeel. Uiteindelijk bij 8 maanden gestopt met koemelk (zowel in bijvoeding als borstvoeding) en van -3 naar +1 lijn.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 14 december 2023 @ 10:13:43 #146
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211614607
@alpeko ik ga in januari pas aan het werk :) nog even genieten van de laatste dagen samen! Ben wel benieuwd hoe dat gaat zijn, weer vroeg moeten opstaan enzo. Scheelt dat van mijn 4 werkdagen, man er 3 thuis is bij Knorrie en ik dus eigenlijk alleen hoef te voeden ‘s ochtends.

@TheGirlNextDoor verder ook goed gegaan na de prikjes?

@Piles ben benieuwd wat dit gaat doen!
pi_211615839
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:46 schreef Piles het volgende:

[..]

Heftig zeg, hopelijk vinden jullie de weg omhoog weer!
Het is altijd zo lastig om te weten waar je goed aan doet, zeker wat betreft reflux, slecht slapen en allergieen zijn 101 meningen te vinden.
pi_211622860
Ik kom ook weer even klagen en advies vragen aan borstvoeding experts, mochten die in dit topic huizen :)

Ik sukkel al sinds de geboorte met borstvoeding. Vooral mijn rechter borst is een drama. Ik heb al 2x beginnende borstontsteking gehad en dat wist ik met ibuprofen en koelen snel te onderdrukken. Ik had wel andere pijnklachten (pijn met kolven (ik kolf volledig) en zomaar ineens uit het niks random pijnlijke tepel) maar nu heb ik wéér zomaar out of the blue sinds 20:00 flinke pijn in zo’n beetje mijn hele borst. Ibuprofen al genomen en coldpack gebruikt, maar het lijkt wel steeds erger te worden. Ik heb al een lactatiekundige, maar die lijkt het ook niet zo goed te weten. Ik smeer op haar advies ook al daktarin ivm "misschien een schimmeltje?".

Twijfel om morgen de huisarts even te bellen, maar vraag me af of ik daarbij aan het juiste adres ben, want zou liever geen antibiotica nemen. En CB legde vorige keer dat ik bv daar besprak heel erg de nadruk op “lief zijn voor mezelf en stoppen is ook OK”. Ik weet het even niet zo goed meer… :{
Sarcasme. Herken het.
pi_211622983
Heb je recent nog gecontroleerd of je kolfschild de juiste maat heeft? En is je lactatie er ook een die kolfconsulten geeft? Want kolven schijnt ook een kunst op zichzelf te zijn met wel hard genoeg zetten maar niet te hard enzo.
Let er verder op dat je de onderdelen controleert en regelmatig vervangt, met name het ventiel slijt snel. En als je schildmaat of ventiel niet meer goed is dan krijg je ook de borst niet goed leeg dus sneller klachten.
Daarnaast zijn sommige moeders er gewoon wat gevoeliger voor helaas. Slik je al lecithine? Dat kan ook helpen om verstoppingen te voorkomen.
pi_211623091
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 22:50 schreef Bami het volgende:
Heb je recent nog gecontroleerd of je kolfschild de juiste maat heeft? En is je lactatie er ook een die kolfconsulten geeft? Want kolven schijnt ook een kunst op zichzelf te zijn met wel hard genoeg zetten maar niet te hard enzo.
Let er verder op dat je de onderdelen controleert en regelmatig vervangt, met name het ventiel slijt snel. En als je schildmaat of ventiel niet meer goed is dan krijg je ook de borst niet goed leeg dus sneller klachten.
Daarnaast zijn sommige moeders er gewoon wat gevoeliger voor helaas. Slik je al lecithine? Dat kan ook helpen om verstoppingen te voorkomen.
Oei, dat zijn kritische en goede vragen. Ik gebruik afwisselend 2 elektrische kolven met schilden van 21 (vrijwel zeker te klein) en 28 mm. Nooit gedacht dat dat problemen op kon leveren. Qua stand worstel ik ook. Ik kreeg alleen het advies: zo hard mogelijk, maar het mag geen pijn doen.. Nooit een kolfconsult gehad inderdaad, dus ik doe eigenlijk maar wat :@ Ik weet zeker dat de borst niet goed leegt, want ik kolf rechts maar een fractie van wat ik links produceer, maar dat is zo met beide schilden en kolven en kolf meestal zowel links als rechts met dezelfde kolf en schild (en dus ventiel). Ik ga meteen ook even googelen op lecithine, dank je wel O+
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 15 december 2023 @ 07:01:48 #151
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211624102
Verkeerde schildmaat kan volgens mij veel kwaad doen dus snel een lactatiekundige die ook verstand heeft van kolven laten meekijken :)! Overigens produceren je borsten nooit hetzelfde hè ;). Iedereen heeft een betere kant.
  vrijdag 15 december 2023 @ 07:09:38 #152
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211624119
quote:
17s.gif Op donderdag 14 december 2023 10:13 schreef Debsterr het volgende:
@:alpeko ik ga in januari pas aan het werk :) nog even genieten van de laatste dagen samen! Ben wel benieuwd hoe dat gaat zijn, weer vroeg moeten opstaan enzo. Scheelt dat van mijn 4 werkdagen, man er 3 thuis is bij Knorrie en ik dus eigenlijk alleen hoef te voeden ‘s ochtends.

@:thegirlnextdoor verder ook goed gegaan na de prikjes?

@:piles ben benieuwd wat dit gaat doen!
Fijn dat je nog even vrij hebt van werk! Gaat Knorrie nog een paar keer naar de opvang voordat je gaat werken? Het is echt heerlijk om even echt me-time te hebben voor je weer gaat werken :Y

Ja, Lilo doet het zo bizar goed. Ik voelde even naar de prikplekjes, ze keek me alleen maar lachend aan. Toen ik er iets op drukte en wreef (om die harde knobbel er een beetje uit te wrijven) bleef ze lachen. Nergens last van dit kind _O-
|| justdiggit.org ||
  vrijdag 15 december 2023 @ 07:32:23 #153
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211624170
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 december 2023 07:09 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Fijn dat je nog even vrij hebt van werk! Gaat Knorrie nog een paar keer naar de opvang voordat je gaat werken? Het is echt heerlijk om even echt me-time te hebben voor je weer gaat werken :Y

Ja, Lilo doet het zo bizar goed. Ik voelde even naar de prikplekjes, ze keek me alleen maar lachend aan. Toen ik er iets op drukte en wreef (om die harde knobbel er een beetje uit te wrijven) bleef ze lachen. Nergens last van dit kind _O-
Oh heerlijk O+ hopelijk gaat de 5 maanden hier straks ook zo soepel!

Man heeft vanaf volgende week vakantie dus hebben we nog 2 woensdagen samen dat Knorrie naar de opvang is. Komende woensdag gebruiken we dat om samen naar de sauna te gaan *O* zoveel zin in.

Gisteren het verdrietige nieuws gekregen dat schoonvader is uitbehandeld ;( en in gunstigste omstandigheden nog 2 jaar heeft obv chemo. Dus dat is erg heftig -O-
pi_211624225
Zeker goed om kritisch naar de maat van het borstschild te kijken. Medela heeft in ieder geval een heel duidelijke handleiding online, andere merken vast ook. Ik bleek ook met te grote schilden te kolven, nu ik de kleinste maat heb, is kolven veel prettiger.

Ik heb trouwens ook pijnlijke tepels als ik ongesteld moet worden ;)
pi_211624236
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 december 2023 07:32 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Man heeft vanaf volgende week vakantie dus hebben we nog 2 woensdagen samen dat Knorrie naar de opvang is. Komende woensdag gebruiken we dat om samen naar de sauna te gaan *O* zoveel zin in.

Gisteren het verdrietige nieuws gekregen dat schoonvader is uitbehandeld ;( en in gunstigste omstandigheden nog 2 jaar heeft obv chemo. Dus dat is erg heftig -O-
Wat verdrietig ;( sterkte.

Wat fijn dat jullie lekker ene dag samen gepland hebben. Wij zijn volgende week ook een dag allebei vrij terwijl baby naar de opvang gaat ik verheug me erop O+
pi_211624255
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2023 07:54 schreef Clubsoda het volgende:
Zeker goed om kritisch naar de maat van het borstschild te kijken. Medela heeft in ieder geval een heel duidelijke handleiding online, andere merken vast ook. Ik bleek ook met te grote schilden te kolven, nu ik de kleinste maat heb, is kolven veel prettiger.

Ik heb trouwens ook pijnlijke tepels als ik ongesteld moet worden ;)
Nooit gedacht dat ik ooit mijn tepel zou opmeten, maar beide schilden zijn dus te groot :@ Dank voor de tips allemaal! Weer wat geleerd O+
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 15 december 2023 @ 08:04:55 #157
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211624276
quote:

[..]

Oh dat is echt heerlijk! Geniet ervan samen! O+

En wat een heftig nieuws zeg ;( Sterkte! Hopelijk kunnen jullie nog een hoop mooie herinneringen maken samen voor het echt over is :*
|| justdiggit.org ||
pi_211624277
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 08:00 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
Nooit gedacht dat ik ooit mijn tepel zou opmeten, maar beide schilden zijn dus te groot :@
Bij sommige kolfapparaten krijg je een handig papiertje met gaten, zodat je goed kan meten welke maat je moet hebben ;)
En zou me niet verbazen dat ze die bij een Babydump, Prenatal etc ook gewoon hebben liggen.

Verder onthoud ik me van commentaar rond bv/kolven O-) Laat ik zeggen dat we hier thuis blij zijn dat we over zijn naar kv :+
pi_211624278
quote:

[..]

Wat erg, van je schoonvader.. en wat ontzettend verdrietig dat hij zijn kleinkind niet groot zal zien worden. Ik hoop dat jullie nog heel veel mooie herinneringen samen kunnen maken.
Sarcasme. Herken het.
pi_211624285
quote:
Damn :{ Zeker niet het nieuws wat je wil horen in deze fase ;(
pi_211624308
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 08:05 schreef Piles het volgende:

[..]
Bij sommige kolfapparaten krijg je een handig papiertje met gaten, zodat je goed kan meten welke maat je moet hebben ;)
En zou me niet verbazen dat ze die bij een Babydump, Prenatal etc ook gewoon hebben liggen.

Verder onthoud ik me van commentaar rond bv/kolven O-) Laat ik zeggen dat we hier thuis blij zijn dat we over zijn naar kv :+
Haha nou, je weet er blijkbaar meer van dan ik ;) En wij kijken ook erg uit naar het einde van dit avontuur :D, het zou een hoop rust brengen, maar dat verantwoordelijkheidsgevoel staat me zo in de weg. Nooit gedacht ook dat borstvoeding geven zoveel duurder zou zijn dan flesvoeding :')
Sarcasme. Herken het.
pi_211624394
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 08:10 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
Haha nou, je weet er blijkbaar meer van dan ik ;)
Ja dat hele avontuur zijn wij ook doorheen gegaan. Ik niet geheel vrijwillig, maar onderstaande had vriendin ook :P
quote:
En wij kijken ook erg uit naar het einde van dit avontuur :D, het zou een hoop rust brengen, maar dat verantwoordelijkheidsgevoel staat me zo in de weg. Nooit gedacht ook dat borstvoeding geven zoveel duurder zou zijn dan flesvoeding :')
Hier ook nog boxen vol met handkolven, elektrische kolf, schilden, flesjes etc. Mag niet weg, want stel dat er nog een 2e komt... :D
pi_211624400
Ik ben bij mijn oudste na 8 maanden heel abrupt gestopt omdat mijn ex en ik uit elkaar gingen en het gewoon niet te doen was met de stress en zo lang zonder baby -O- daarvoor ook niet vlekkeloos met pijn, matige productie en flesweigeren.

Maar dit keer loopt het als een zonnetje en ik voed al bijna 9 maanden zonder gedoe O+ Na de kerstvakantie heb ik geen kolftijd op mijn werk meer maar denk dat ik het red met kolven in de pauze dus dan kunnen we nog even door. Wel een zegen hoor, zo fijn als het tot nu toe loopt O+ In combinatie met zijn gevoelige darmen k zie ik onze situatie alleen maar voordelen van de borstvoeding :Y
pi_211624407
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 08:00 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
Nooit gedacht dat ik ooit mijn tepel zou opmeten, maar beide schilden zijn dus te groot :@ Dank voor de tips allemaal! Weer wat geleerd O+
^O^ Ik vind mezelf niet per se heel klein betepeld dus ik was ook verbaasd :') hopelijk verbetert dit het kolven in ieder geval iets!
pi_211624514
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 08:25 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben bij mijn oudste na 8 maanden heel abrupt gestopt omdat mijn ex en ik uit elkaar gingen en het gewoon niet te doen was met de stress en zo lang zonder baby -O- daarvoor ook niet vlekkeloos met pijn, matige productie en flesweigeren.

Maar dit keer loopt het als een zonnetje en ik voed al bijna 9 maanden zonder gedoe O+ Na de kerstvakantie heb ik geen kolftijd op mijn werk meer maar denk dat ik het red met kolven in de pauze dus dan kunnen we nog even door. Wel een zegen hoor, zo fijn als het tot nu toe loopt O+ In combinatie met zijn gevoelige darmen k zie ik onze situatie alleen maar voordelen van de borstvoeding :Y
Dat klinkt ook echt super fijn! Wat heerlijk dat het nu zo goed gaat na een vervelende ervaring ervaring O+
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 15 december 2023 @ 09:45:35 #166
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211625041
Dank voor de lieve woorden :*
  zaterdag 16 december 2023 @ 06:31:57 #167
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211635122
Baby vindt het tegenwoordig vanaf een uur of 5 wel wakker tijd :O. Gisteravond maar om 21:15 gaan slapen.
  zaterdag 16 december 2023 @ 06:50:19 #168
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211635129
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 december 2023 06:31 schreef Debsterr het volgende:
Baby vindt het tegenwoordig vanaf een uur of 5 wel wakker tijd :O. Gisteravond maar om 21:15 gaan slapen.
Haha, het is begonnen :+ Succes. Optijd naar bed is dan slim. Mijn standaard bedtijd is 21:00. Gister lag ik er zelfs om 20:00 in.
|| justdiggit.org ||
  zaterdag 16 december 2023 @ 07:02:22 #169
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211635139
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 december 2023 06:50 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Haha, het is begonnen :+ Succes. Optijd naar bed is dan slim. Mijn standaard bedtijd is 21:00. Gister lag ik er zelfs om 20:00 in.
Yep :'). Maar goed, volgens m’n Fitbit dus wel 7 uur geslapen vannacht :P.
pi_211635148
Is die echt betrouwbaar?
Ik heb laatst een hele nacht niet kunnen slapen en toen gaf mijn Garmin aan dat ik 9 uur had geslapen :'). Sindsdien draag ik hem snachts ook niet meer. Bij mijn vriend werkt zijn Garmin dan overigens wel weer goed in de nachten.

Ik snap nu wat vriendinnen bedoelden met Geniet! Ook van de rotmomenten! Het gaat namelijk snel allemaal. Baby is alweer 5 maanden, slaapt nog steeds van 19:00 tot 6:30 uur, maar slaapt tegenwoordig ook overdag veel (3x1-2 uur), vindt eten helemaal de shit (pindakaas-test is ook alweer gedaan, nu ei nog) en rolt en woelt door de hele woonkamer heen. Het voelt bijna alsof ie morgen al naar school moet :') ;(.
pi_211635156
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 december 2023 06:50 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Mijn grote gaat pas half 9 naar bed, na een hoop discussie ook nog, dus wij werken hem het bed in en dan gaan wij ook :') hier is het ook vaak 5 of 6 uur.

Maar: vannacht geslapen van 19 tot 5 *O* ik was om 3 uur klaarwakker natuurlijk, maar dat mag de pret niet drukken :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 16-12-2023 07:42:05 ]
  zaterdag 16 december 2023 @ 07:19:58 #172
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211635161
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 december 2023 07:02 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Yep :'). Maar goed, volgens m’n Fitbit dus wel 7 uur geslapen vannacht :P.
Dat klopt dan ook wel aardig toch? Of ben je veel wakker/eruit geweest vannacht? Van 21:15 tot 5:00 is 7:45 uur, dus dan 45 minuten wakker van de tijd dat je in bed lag.
|| justdiggit.org ||
pi_211635227
Over slapen kan ik ook goed meepraten ;)
Mijn 2 maanden oude baby lijkt langzaamaan een ritme te krijgen: om 22 uur een uur lang heel hard huilen en dan om 23 uur slapen. Soms al wel 4 uur achter elkaar.

Maar deze nacht was dat ritme ver te zoeken: hij huilde tot 1 uur 's nachts en werd elke 2 uur wakker.
pi_211635231
Sterkte Debsterr met het droevige nieuws van je schoonvader. Ik hoop dat hij nu nog wel kan genieten van jullie kleine.
pi_211635444
@Debsterr sterkte! Geniet extra van alle mooie momenten die nog gaan komen.
pi_211635459
We roepen het al tevergeefs 6 maanden maar er lijken nu echt tandjes aan te komen. Bobbels op de boven- en onderkaak. Boven al serieus gevorderd stadium. Werd ook wel tijd. Volgende week 11 maanden.

Het is een dankbare taak om voor Stef en mama te zorgen. Mama heeft het zwaar af en toe. Zeker als de kleine thuis is. Confronterend hoeveel momenten je er dan voor hem wilt zijn maar niet kunt zijn. Al helpt ze meer mee dan dat ze denkt.
  zaterdag 16 december 2023 @ 11:50:14 #177
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211636528
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 december 2023 07:19 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Dat klopt dan ook wel aardig toch? Of ben je veel wakker/eruit geweest vannacht? Van 21:15 tot 5:00 is 7:45 uur, dus dan 45 minuten wakker van de tijd dat je in bed lag.
Nee sluit inderdaad aardig aan, ze was ff onrustig toen man het bed inkroop om 22:30, toen een nachtvoeding en toen idd wakker vanochtend.
  donderdag 21 december 2023 @ 08:28:55 #178
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211688295
Nou, na een paar keer vroege dagen, lijkt het weer stukken beter te gaan qua slapen O+. Vannacht zelfs van 19:30 tot 4:45, vervolgens kwam er zoveel melk uit 1 tiet dat ze de ander niet bliefte. Kon ik gaan kolven om 5 uur 's nachts :').

KDV gaat een stuk beter, gisteren 3e dag geweest en slapen doet ze nog weinig daar, maar ze was gisteren veel blijer zeiden ze en schrikt ook niet meer zo tijdens de fles drinken. Wij hadden een dagje sauna met z’n 2en, was ook wel weer eens fijn.
  donderdag 21 december 2023 @ 09:04:58 #179
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211688546
quote:
17s.gif Op donderdag 21 december 2023 08:28 schreef Debsterr het volgende:
Nou, na een paar keer vroege dagen, lijkt het weer stukken beter te gaan qua slapen O+. Vannacht zelfs van 19:30 tot 4:45, vervolgens kwam er zoveel melk uit 1 tiet dat ze de ander niet bliefte. Kon ik gaan kolven om 5 uur 's nachts :').

KDV gaat een stuk beter, gisteren 3e dag geweest en slapen doet ze nog weinig daar, maar ze was gisteren veel blijer zeiden ze en schrikt ook niet meer zo tijdens de fles drinken. Wij hadden een dagje sauna met z’n 2en, was ook wel weer eens fijn.
Klinkt goed allemaal! *O*
|| justdiggit.org ||
  donderdag 21 december 2023 @ 10:12:52 #180
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211689201
quote:
17s.gif Op donderdag 21 december 2023 09:04 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Klinkt goed allemaal! *O*
Zeker O+

Hoe is het daar? Ziekenboeg een beetje herstellende?
  donderdag 21 december 2023 @ 10:18:02 #181
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211689238
quote:
17s.gif Op donderdag 21 december 2023 10:12 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Zeker O+

Hoe is het daar? Ziekenboeg een beetje herstellende?
Langzaam maar zeker beter. Peuter en ik zijn nog flink aan het hoesten, maar verder lijkt het beter te gaan :Y
|| justdiggit.org ||
  donderdag 21 december 2023 @ 10:31:42 #182
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211689339
quote:
17s.gif Op donderdag 21 december 2023 10:18 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Langzaam maar zeker beter. Peuter en ik zijn nog flink aan het hoesten, maar verder lijkt het beter te gaan :Y
Dat is iets :*
  donderdag 21 december 2023 @ 11:53:10 #183
318361 Bienelientjee
pi_211690010
E is gelukkig helemaal terug haarzelf. Zo fijn om te zien! Heb haar vrolijke kant zo gemist. Weer volle flessen aan het drinken en we zijn weer gestart met vast voedsel.

Ze heeft wel een hekel aan lepeltje op dit moment. Spuitje voeden en calpol (paracetamol) spuitje tijdens haar ergste dagen heeft haar beetje van slag gemaakt met dingen die in haar mond gaan. Maar ze vindt het tof om zelf dingen in haar mond te doen, dus voorlopig doen we rapley methode!

Ik heb zelf een kleine terugval gehad, begon weer te snotteren en flink te hoesten. Mijn rib spieren zijn helemaal beurs van drie weken hoesten. Mijn man is gelukkig na morgen vrij voor tien dagen. Dus hopelijk kan ik dit virus dan eindelijk weg drijven!
pi_211690289
Echt heel Nederland is snotterend op dit moment geloof ik :')
R. is weer naar de opvang vandaag, en wij liggen allebei op de bank uit te zieken :@
Vannacht een minimaal stapje beter geslapen lijkt het (tot 0815 :o ). Hopelijk is zn gehoest snel over, want dat hield mij wakker. En met snotneus kan/wil ie geen speen met slapen. Maar zonder lukt blijkbaar ook.
Het indikken en kleinere flessen (150 ipv 180) lijkt wel te helpen tegen het spugen. Alleen de onrust in de nacht is nog niet weg. Na een half uur weer wakker, en dan gedoe en actief zijn. Maar hij hoeft niet meer op schoot om in te slapen, das iets :P
  donderdag 21 december 2023 @ 18:02:49 #185
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211693989
Wat fijn @Bienelientjee dat het weer beter gaat :)! Snap wel dat ze even wat negatieve associatie heeft maar hopelijk trekt dat snel weer bij.

@Piles hopelijk een beetje bijgekomen vandaag.
pi_211696262
Wij zijn ook al weken aan het snotteren. Vooral die hoest is echt hardnekkig.

B. heeft sinds gisteren last van een buikgriep ofzo. Al meerdere keren projectielspugen gehad waarbij we echt alles konden verschonen inclusief onszelf.

En de fles wil ze ook niet of half, dus hopelijk gaat het snel beter. Het ging juist zo goed afgelopen weken dus wel balen.
  Moderator donderdag 21 december 2023 @ 21:45:47 #187
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_211697885
Ja joh, of we morgen voor onze ziekenhuisafspraak voor onze prematuur en dysmatuur geboren baby, die net thuis is en die we binnen moeten houden ivm temperatuur, even zijn id kaart kunnen gaan laten zien, omdat dat verplicht is en we anders de zorg wellicht niet vergoed krijgen. :')

Hoe dan?
Met dat minimensje naar de fotograaf, hem heel vriendelijk vragen toch echt zn ogen open te doen en in de camera te kijken en hem meeslepen naar t gemeentehuis? :{w

Hij zou normaal gesproken nog niet eens geboren zijn
pi_211697927
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2023 21:45 schreef noodgang het volgende:
Ja joh, of we morgen voor onze ziekenhuisafspraak voor onze prematuur en dysmatuur geboren baby, die net thuis is en die we binnen moeten houden ivm temperatuur, even zijn id kaart kunnen gaan laten zien, omdat dat verplicht is en we anders de zorg wellicht niet vergoed krijgen. :')

Hoe dan?
Met dat minimensje naar de fotograaf, hem heel vriendelijk vragen toch echt zn ogen open te doen en in de camera te kijken en hem meeslepen naar t gemeentehuis? :{w

Ja maar de regels :') Deze vraag nog nooit gehad terwijl we toch vaak in het ziekenhuis met hem zijn geweest. We hadden pas na 8 maanden een paspoort van hem aangevraagd.
pi_211701400
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2023 21:45 schreef noodgang het volgende:

Hoe dan?

Stond in de brief zeker?
Ik heb toen even gebeld; voor zo klein was het toch niet nodig. Eenmaal aan de aanmeldbalie daar zeiden ze weer "eigenlijk wel, zeker als we vaker zouden komen". Dat was ik niet van plan :P.

Sterkte trouwens met baby! Gaat verder alles wel goed?
  Moderator vrijdag 22 december 2023 @ 08:41:45 #190
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_211701650
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2023 07:44 schreef Anne het volgende:

[..]
Stond in de brief zeker?
Ik heb toen even gebeld; voor zo klein was het toch niet nodig. Eenmaal aan de aanmeldbalie daar zeiden ze weer "eigenlijk wel, zeker als we vaker zouden komen". Dat was ik niet van plan :P.

Sterkte trouwens met baby! Gaat verder alles wel goed?
Thanks, Ik kreeg er een aparte mail voor. We gaan er zo achter komen hoe streng ze hierin zijn :s)

Gelukkig gaat t verder heel goed met hem! Hij drinkt goed, komt aan en heeft verder geen klachten. We hadden een beetje een valse start, maar nu gaat t eigenlijk prima ^O^
pi_211703349
Bizar! Hopelijk tonen ze begrip na een belletje.
pi_211703806
Hier bij de huisarts kregen we ook het verzoek, maar dan: Zodra jullie een ID-bewijs hebben, kom het even een keer laten zien want officieel moet het.
Toch een iets andere toon :P

Maar inderdaad, die regels slaan wel aardig door.
pi_211704855
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 11:38 schreef Piles het volgende:
Hier bij de huisarts kregen we ook het verzoek, maar dan: Zodra jullie een ID-bewijs hebben, kom het even een keer laten zien want officieel moet het.
Toch een iets andere toon :P

Maar inderdaad, die regels slaan wel aardig door.
Ook daar is het ons nog nooit gevraagd. Mijzelf ook niet overigens. We hebben zijn paspoort vooralsnog nooit nodig gehad. Snap niet zo goed waar ze bang voor zijn. Dat ik voor de lol met een willekeurige baby naar het ziekenhuis of huisarts ga? :D
  vrijdag 22 december 2023 @ 13:42:49 #194
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211705163
Wij kregen in ons ziekenhuis het praktische issue dat ik mijn zoon niet kon inchecken. En daarvoor dus steeds naar de balie moest. De eerste maanden deden ze daar niet moeilijk over, maar na een maand of 4 wel. Wmb ook wel terecht, we kwamen daar bijna wekelijks...
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator vrijdag 22 december 2023 @ 14:04:36 #195
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_211705435
Ze deden gelukkig niet moeilijk in het ziekenhuis. Ze snapten wel dat de kleine nog geen id had :s)
Waarschijnlijk zo'n automatische mail die is opgesteld door iemand van juridische zaken ofzo.

Uiteindelijk is het uiteraard wel logisch dat ie een paspoort nodig heeft als ie nog langer naar t ziekenhuis moet komen (laten we hopen van niet O-) )
pi_211706010
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 13:20 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ook daar is het ons nog nooit gevraagd. Mijzelf ook niet overigens. We hebben zijn paspoort vooralsnog nooit nodig gehad. Snap niet zo goed waar ze bang voor zijn. Dat ik voor de lol met een willekeurige baby naar het ziekenhuis of huisarts ga? :D
Eerder andersom, je eigen baby onder andermans gegevens naar het ziekenhuis laten gaan bijvoorbeeld omdat dat beter uit komt met de vergoedingen van de verzekering. Dat gebeurd dus serieus en er zijn nog wel ergere dingen denkbaar waarom iemand wel gebruik wil maken van ziekenhuiszorg maar niet onder eigen naam.

Bij kinderen is dat IDkaart systeem niet waterdicht want een klein kind is zelden herkenbaar met de babyfoto.

[ Bericht 3% gewijzigd door Elleska op 22-12-2023 15:05:04 ]
pi_211707443
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 14:58 schreef Elleska het volgende:

[..]
Eerder andersom, je eigen baby onder andermans gegevens naar het ziekenhuis laten gaan bijvoorbeeld omdat dat beter uit komt met de vergoedingen van de verzekering. Dat gebeurd dus serieus en er zijn nog wel ergere dingen denkbaar waarom iemand wel gebruik wil maken van ziekenhuiszorg maar niet onder eigen naam.

Bij kinderen is dat IDkaart systeem niet waterdicht want een klein kind is zelden herkenbaar met de babyfoto.
Wordt voor babies niet bijna alles vergoed ongeacht de verzekering van de ouders?
pi_211708556
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 17:27 schreef archito het volgende:

[..]
Wordt voor babies niet bijna alles vergoed ongeacht de verzekering van de ouders?
Voor basiszorg wel (mits de ouders zijn verzekerd en het kind staat bijgeschreven) maar aanvullende zorg is afhankelijk van de verzekering van de ouders. Daarom wordt er, als ouders apart van elkaar verzekerd zijn, aangeraden om de kinderen aan te melden bij de ouder met de meest uitgebreide verzekering. Voor baby's weet ik zo niets maar voor oudere kinderen is de vergoeding voor beugels een voorbeeld.
  zaterdag 23 december 2023 @ 08:17:37 #199
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211713696
Knorrie begint de hond te herkennen en er naar te lachen, zo cute O+
pi_211719493
We tobben lekker door deze eerste winter. Al weer sinds woe op en af koorts. Zeer intense avonduren waar weinig goed is. Zelfs zijn pyjama flesje weigert ie nu al twee avonden op rij. ‘s Morgens drinkt ie hem wel leeg. Hij heeft reserves en eet overdag wel redelijk qua hoeveelheid. Al kost het veel doorzettingsvermogen.

Iedereen mooie eerste feestdagen gewenst met jullie kleintje en hopelijk ook een beetje rustige dagen ;)
pi_211720259
Wij hebben inmiddels ook buikgriep gekregen gisterenavond, dus voor ons waarschijnlijk geen kerst dit jaar.😞

Meest ellendige nachtfles ooit gegeven en overdag is het ook maar schipperen. Maar vriendin heeft het nog zwaarder te pakken dus weinig keus. 😜
pi_211724956
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 20:15 schreef archito het volgende:
Wij hebben inmiddels ook buikgriep gekregen gisterenavond, dus voor ons waarschijnlijk geen kerst dit jaar.😞

Meest ellendige nachtfles ooit gegeven en overdag is het ook maar schipperen. Maar vriendin heeft het nog zwaarder te pakken dus weinig keus. 😜
Beterschap! ☘ Wat vervelend dat jullie er zelf ook slecht aan toe zijn. Het lijkt me lastig er dan ook nog voor je zieke kindje te zijn. En dat met de feestdagen.

Wij laten ons deze Kerst heerlijk verwennen door onze familie: bij (schoon)ouders logeren en genieten van de rust. En onze kleine slaapt verrassend goed in een ander bedje in een andere omgeving.
  zondag 24 december 2023 @ 07:27:51 #203
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211725245
@alpeko en @archito beterschap zeg! Niet fijn zo rond deze dagen ;(.

@Rearviewmirror lekker hoor, geniet er van!
pi_211725260
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 17:05 schreef archito het volgende:
B. lanceert haar speen ooit een meter van het bed af. Of nog vervelender, aan de andere kant bij de muur ónder het bed.

Wij gaan ook maar voor de meerdere spenen in bed denk ik. Dan kan niet alleen B. er sneller een vinden maar wij ook. 😜
Wij hebben van die glow in the dark spenen, hebben er 4 in bed liggen.

Maar die liggen sochtends ook door de hele kamer.

Scheelt ons in ieder geval wel meerdere keren eruit snachts
pi_211725350
@alpeko en @archito beterschap! Buikgriep en of corona lijkt niet te ontlopen deze weken :X Hopelijk snel weer beter!

Hier hoesten we nog de hele dag en nacht met zn 3en, zo ouders en schoonouders maar vragen of ze t aandurven met kerst...
pi_211726649
Voor het eerst in lange tijd een staaf in mn neus geduwd en ja wel, corona :')
Verklaart het gehoest wel iig.

Overigens gaan we hier met slapen de goede kant op :o
Hij valt overdag helemaal zelf in slaap (alleen speen ff terugdoen), ook met zn gesnotter en gehoest. Slaapt soms zelfs langer dan 30 minuten.
S nachts ook steeds rustiger, alleen het eerste uur s avonds nog een keer of 3-4 terug om speen te doen of handjes vast te houden. Nog wel voedingen s nachts, maar vannacht dus om 1u en toen om 5.45u (en om 22u ff wakker, maar weer in slaap gevallen). Voor sommigen zal het als drama klinken, voor ons in revolutionair :D
pi_211727874
Bedankt allemaal! We zijn redelijk snel aan het opknappen, vannacht een goede nacht gehad en nu rustig aan wat meer eten. Maar we blijven nog een paar dagen besmettelijk, dus gezellig met drieën kerst vieren en het kerstdiner familie doen we na kerst.

B. is al wat langer aan het herstellen dus die is bijna de oude, alleen drinkt ze nog geen volle flessen. Maar de nacht haalde ze weer door dus dat is luxe!

quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2023 10:43 schreef Piles het volgende:
Voor het eerst in lange tijd een staaf in mn neus geduwd en ja wel, corona :')
Verklaart het gehoest wel iig.

Overigens gaan we hier met slapen de goede kant op :o
Hij valt overdag helemaal zelf in slaap (alleen speen ff terugdoen), ook met zn gesnotter en gehoest. Slaapt soms zelfs langer dan 30 minuten.
S nachts ook steeds rustiger, alleen het eerste uur s avonds nog een keer of 3-4 terug om speen te doen of handjes vast te houden. Nog wel voedingen s nachts, maar vannacht dus om 1u en toen om 5.45u (en om 22u ff wakker, maar weer in slaap gevallen). Voor sommigen zal het als drama klinken, voor ons in revolutionair :D
Beterschap!

Dat gaat de goede kant op zeg! En inderdaad, alles is relatief. Maar dat het bij jullie de weg omhoog betekent is heel positief.
  zondag 24 december 2023 @ 13:20:54 #208
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211728750
Wij hadden gisteravond onze eerste datenight sinds de geboorte van Knorrie. Konden haar zelf op bed leggen, leek soepel te gaan.. maar helaas was ze blijkbaar wakker geworden voor haar speen en die kon mijn moeder niet snel genoeg vinden. Toen had ze natuurlijk door dat er ineens iemand anders aan het bedje stond en was het even 3 kwartier paniek. Maar ze is uiteindelijk weer in slaap gevallen en werd vannacht tegen 5 weer wakker voor de voeding.

Was wel echt fijn weer even eens samen de deur uit te zijn naar een concert en daarna nog een biertje in de pub te doen O+
pi_211729836
Lekker @Debsterr ! Beetje jaloers wel :@ :D
Hier heeft schoonmoeder al paar gevraagd of R mag komen logeren, maar we durfden dat nog niet aan met die dramatische nachten. Maar het zit er wel aan te komen :7
  zondag 24 december 2023 @ 15:12:31 #210
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211730105
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2023 14:45 schreef Piles het volgende:
Lekker @:Debsterr ! Beetje jaloers wel :@ :D
Hier heeft schoonmoeder al paar gevraagd of R mag komen logeren, maar we durfden dat nog niet aan met die dramatische nachten. Maar het zit er wel aan te komen :7
Oh nee Knorrie was gewoon thuis hoor, mijn ouders zijn hier komen oppassen :).
pi_211738853
quote:
17s.gif Op zondag 24 december 2023 15:12 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Oh nee Knorrie was gewoon thuis hoor, mijn ouders zijn hier komen oppassen :).
Ah beter ja. Hier is schoonmoeder aangewezen op OV, ik weet niet of die s avonds nog thuis komt :+
pi_211738975
Zoon van 11 maanden was eergisteren logeren bij opa en oma. Voorbeeldig gegaan, nacht doorgeslapen en nu weer thuis en meermaals wakker geweest :')
pi_211739244
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2023 07:33 schreef Mathijz het volgende:
Zoon van 11 maanden was eergisteren logeren bij opa en oma. Voorbeeldig gegaan, nacht doorgeslapen en nu weer thuis en meermaals wakker geweest :')
:D
Ze doen t er gewoon om...

Hier sliep R overdag ook voor het eerst langer dan 30 minuten toen oma oppaste. En ze heeft ons vervolgens weken niet geloofd toen we zeiden dat ie echt maar een half uur slaapt overdag }:|
  dinsdag 26 december 2023 @ 07:31:36 #214
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211754608
Het beroemde omacoma _O-
pi_211754802
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2023 14:45 schreef Piles het volgende:
Lekker @:Debsterr ! Beetje jaloers wel :@ :D
Vanaf de andere kant (als tante): als dat je enige reden is om steeds nee te zeggen tot nu toe, dan gewoon doen!

Mijn nichtje komt morgen logeren, en dat vind ik hartstikke leuk. Mn broer en zn vriendin zijn best wel moe doordat de nachten de laatste tijd niet zo lekker gaan. Ik vind het heel leuk wat meer tijd met mn nichtje te hebben, alleen, want dat is heel anders dan met broer of zn vriendin erbij. En ik vind het fijn om op die manier hen even te kunnen ontlasten. Dat ik misschien 5x mn bed uit moet dan in de nacht, ja, ach. De nacht erna kan ik weer bijslapen. Ik had het heel jammer gevonden als zij nee hadden gezegd puur vanwege de niet zo lekker gaande nachten, terwijl mij dat geen bal uit maakt en ik het juist leuk vind om tijd met nichtje te hebben.
pi_211755349
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 08:21 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Vanaf de andere kant (als tante): als dat je enige reden is om steeds nee te zeggen tot nu toe, dan gewoon doen!

Mijn nichtje komt morgen logeren, en dat vind ik hartstikke leuk. Mn broer en zn vriendin zijn best wel moe doordat de nachten de laatste tijd niet zo lekker gaan. Ik vind het heel leuk wat meer tijd met mn nichtje te hebben, alleen, want dat is heel anders dan met broer of zn vriendin erbij. En ik vind het fijn om op die manier hen even te kunnen ontlasten. Dat ik misschien 5x mn bed uit moet dan in de nacht, ja, ach. De nacht erna kan ik weer bijslapen. Ik had het heel jammer gevonden als zij nee hadden gezegd puur vanwege de niet zo lekker gaande nachten, terwijl mij dat geen bal uit maakt en ik het juist leuk vind om tijd met nichtje te hebben.
Precies dit! Zelf ook lang die drempel gevoeld maar dat is niet nodig. Oma, oom en tante, zus en schoonzus… allen nemen die eventuele slechte nacht voor lief. En genieten er meestal enorm van. En bij ons de kleine ook. Andere omgeving, andere energieniveau. Gewoon doen!
  woensdag 27 december 2023 @ 16:46:30 #217
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211779114
Sinds gister drama met slapen. Ze raakte oververmoeid gisteravond en dat hebben we geweten. Hebben er superlang over gedaan om haar eindelijk in slaap te krijgen. Vannacht heel onrustig geslapen, heb zelf bijna geen oog dicht gedaan. De hele dag gaan de dutjes ook al drama. Niet te doen. Hoe moeten we nou weer uit deze neerwaartse spiraal van oververmoeidheid raken? Ik weet het even niet meer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|| justdiggit.org ||
pi_211779351
quote:
17s.gif Op woensdag 27 december 2023 16:46 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Sinds gister drama met slapen. Ze raakte oververmoeid gisteravond en dat hebben we geweten. Hebben er superlang over gedaan om haar eindelijk in slaap te krijgen. Vannacht heel onrustig geslapen, heb zelf bijna geen oog dicht gedaan. De hele dag gaan de dutjes ook al drama. Niet te doen. Hoe moeten we nou weer uit deze neerwaartse spiraal van oververmoeidheid raken? Ik weet het even niet meer.
Had ik maar tips te geven, maar ik kom hier ook vooral om tips te halen qua slapen :')
Geduldig blijven, zelf vroeg naar bed (hier om 19.30u meestal), apart slapen (met oordopjes!) en afwisselen (zij de eerste helft, ik de tweede helft v/d nacht). En bidden en hopen dat het snel beter gaat...

Overigens gaat het altijd weer beter, alleen wanneer is de vraag. Wij worden ook blij van de kleinste stapjes, en soms heel chagrijnig van een stap terug. Maar het hoort er bij zeggen ze :O
quote:
SPOILER
SPOILER
pi_211779353
:*
Sowieso krijgen ze toch wel de feestdagen hectiek mee, het valt ook niet mee voor zo'n kleintje (en hun ouders vooral). Hopelijk komt snel de rust weer terug bij jullie.
  woensdag 27 december 2023 @ 17:22:55 #220
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211779792
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 16:57 schreef Piles het volgende:

[..]
Had ik maar tips te geven, maar ik kom hier ook vooral om tips te halen qua slapen :')
Geduldig blijven, zelf vroeg naar bed (hier om 19.30u meestal), apart slapen (met oordopjes!) en afwisselen (zij de eerste helft, ik de tweede helft v/d nacht). En bidden en hopen dat het snel beter gaat...

Overigens gaat het altijd weer beter, alleen wanneer is de vraag. Wij worden ook blij van de kleinste stapjes, en soms heel chagrijnig van een stap terug. Maar het hoort er bij zeggen ze :O
[..]
SPOILER
Geduldig blijven lukt me dus op het moment gewoon echt even niet. Ik kan er echt om janken, want normaal ben ik heel geduldig. Zelf vroeg naar bed is al de standaard ja, lig al een hele tijd tussen 20:00 en 21:00 in bed. Apart slapen zit er niet in, of ik moet op een luchtbed gaan liggen, of op de bank. Maar beide gaan niet beter zijn voor mijn nachtrust. En afwisselen, tja, dat is nog wel een optie, maar dan is mijn man overdag niet te genieten en ik heb hem overdag nu even harder nodig dan 's nachts (want we hebben ook nog een peuter rondlopen).

Maar wel thanks voor het meedenken. Het wordt altijd weer beter, dat weet ik wel, maar het helpt nu gewoon even niet dat ik me al gigantisch kut voel en dan nu de oververmoeidheid van Lilo erbij.

Ze is nu gelukkig even in slaap gevallen in de draagdoek. En morgen gaan de kindjes naar de opvang, kan ik even bijslapen. En hopelijk slaapt Lilo dan ook weer het nodige bij, want ze slaapt daar altijd beter dan thuis :')
|| justdiggit.org ||
pi_211779993
quote:
17s.gif Op woensdag 27 december 2023 17:22 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Geduldig blijven lukt me dus op het moment gewoon echt even niet. Ik kan er echt om janken, want normaal ben ik heel geduldig.
Volledig herkenbaar allemaal hoor :*
Op een gegeven moment is het gewoon even op, en dan kan alle theorie ('het helpt niet als je zelf gefrustreerd bent') overboord. Dan zit er even niks anders op dan op tandvlees maar gewoon doorploeteren, en wachten op een betere dag. Zo overleven we het hier in elk geval.
En we wisselen elkaar zoveel mogelijk af in slecht humeur :') Want allebei chagrijnig is helemaal dramatisch (en sneu voor die kleine).
pi_211783382
En alles is een fase. 😜
Tot B.'s buikgriep ging het afgelopen weken echt fantastisch met slapen. Alle dagdutjes zelf in slaap vallen en snachts doorslapen.

Nu ze weer beter is, komt dat maar niet terug. Sommige dagslaapjes mislukken en 's nachts is ze begonnen met luidkeels kletsen, regelmatig midden in de nacht en oorverdovend. Een fles helpt soms maar niet altijd. Stelt nog steeds niet veel voor hoor, maar stiekem ben je snel gewend aan luxe.
pi_211790246
Ik probeer er vooral aan te denken om tegen Pukje te zeggen dat ik het moeilijk heb en graag geduldig wil zijn maar dat nu even niet lukt.

Sterkte aan de mede-nachtbrakers!
pi_211792999
Ik ben mijn vriend wat dat betreft echt zo dankbaar. Hij is heel rustig en geduldig en gaat prima op een paar uur slaap. Ik totaal niet. Dus sinds een ruime week slapen vriend en baby samen op zolder en kan ik ‘s nachts beter slapen om de dagen te trekken. Ik vind het echt wonderbaarlijk hoe goed dit gaat voor ons allemaal. Blijkbaar ben ik degene die ‘s nachts iedereen wakker houdt omdat ik van elk geluidje rechtop in mijn bed zit (mijn man snurkt als een os en mijn baby klinkt als een cavia) :@

Heel veel sterkte @TheGirlNextDoor Hopelijk komen er snel betere (slaap)tijden, want slaapgebrek is echt killing.
Sarcasme. Herken het.
pi_211794545
Vandaag de eerste schoentjes gekocht voor onze zoon. Gaat toch steeds vaker staan en kan soms net een overstapje maken. Tegelijkertijd merken we dat een groot rondje om in de kinderwagen niet meer leuk is. Hij wilt staan of kruipen.
  donderdag 28 december 2023 @ 13:21:16 #226
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211794588
quote:
17s.gif Op woensdag 27 december 2023 16:46 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

SPOILER
Allereerst een dikke knuffel :* want het is ook gewoon pittig! De normale feestdagen stress en dan ook nog een baby erbij, ik was ook echt compleet gesloopt.

Enige wat ik kan bedenken, maar daar moet wel tijd en ruimte voor zijn, is even een dagje resetten met veel knuffelen en weinig prikkels. Dus eventueel man de oudste mee laten nemen en samen met baby cocoonen op bed of de bank. Veel ruimte voor in slaap vallen, veel lichamelijk contact zodat ze zich weer helemaal lekker veilig en vertrouwd voelt.
  donderdag 28 december 2023 @ 13:22:27 #227
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211794603
Fijn dat het zo kan @Spirit82! Hier vanochtend baby meegegeven naar beneden met man en ik nog even 3 uur bijgetankt. Doet een mens erg goed.
  zondag 31 december 2023 @ 10:42:32 #228
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_211860171
Hier ook een baby erbij (nu 4,5 maand oud), naast onze volgende maand 3 wordende peuter!
Het slapen hier, door recente harde ‘reset’ middels de laten huilen-slaaptechniek voor 8 dagen, nu goed ingesteld (van 19u tot 5:30u met 1 voeding om 21:30u). Wel even op tandvlees die week 😓.
En wat viel/valt ons de overgang naar 2 kinderen zwaar zeg, veel zwaarder dan 1 kind dit.
pi_211863711
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 10:42 schreef Grumpey het volgende:
Hier ook een baby erbij (nu 4,5 maand oud), naast onze volgende maand 3 wordende peuter!
Het slapen hier, door recente harde ‘reset’ middels de laten huilen-slaaptechniek voor 8 dagen, nu goed ingesteld (van 19u tot 5:30u met 1 voeding om 21:30u). Wel even op tandvlees die week 😓.
En wat viel/valt ons de overgang naar 2 kinderen zwaar zeg, veel zwaarder dan 1 kind dit.
Klinkt pittig!
Ik hoor zoveel verhalen over de lastige overgang van 1 naar 2, ik vraag me af of wij wel voor meerdere kinderen in de wieg gelegd zijn of dat we het beter gewoon bij eentje houden. :P
Maar het klinkt alsof het pittigste stuk nu achter de rug is voor jullie.
pi_211863987
Als tegengeluid voegt de tweede hier heel makkelijk in in ons leven. Ik vond de eerste veel pittiger. Maar goed, mijn oudste is geen peuter en ik ben zelf ook een stuk ouder en wijzer dan bij de eerste, dat scheelt :P
pi_211864910
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2023 13:12 schreef Clubsoda het volgende:
Als tegengeluid voegt de tweede hier heel makkelijk in in ons leven. Ik vond de eerste veel pittiger. Maar goed, mijn oudste is geen peuter en ik ben zelf ook een stuk ouder en wijzer dan bij de eerste, dat scheelt :P
Zo'n leeftijdsverschil als bij jou lijkt me nog wel wat ja. :D
  zondag 31 december 2023 @ 14:29:47 #232
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211865467
Een peuter en baby zijn wel pittig ja. Had ik ook onderschat :') Ik snap nu wel dat het vroeger wat normaler was om pas voor de volgende te gaan als de eerste naar de basisschool ging, denk dat dat wat relaxter is. Maar vind het wel heel leuk, ondanks dat het zwaar is. En wij hebben er dus bewust voor gekozen omdat we dan gewoon zo snel mogelijk door de tropenjaren heen zijn. En ik denk dat zodra baby zelf kan zitten en kruipen de peuter ook meer met de baby kan en dat voor ons ook weer gaat schelen.
|| justdiggit.org ||
pi_211867308
Ja ik wil daarom op zijn minst een wat grotere peuter voordat er een tweede komt. Vind vooralsnog één wel pittig genoeg. :')

Maar het samen spelen lijkt me wel heel waardevol en fijn idd.

[ Bericht 14% gewijzigd door Bami op 31-12-2023 16:26:33 ]
pi_211883484
Ik wens iedereen hier een gezond 2024 toe met voldoende nachtrust!

Nog 2,5 week dan promoveert Stef tot dreumes. Sinds vandaag zien en voelen eindelijk zijn eerste tandjes. Meteen 3 tegelijk. Boven 2 en onder 1 al zal nr 2 daar ook snel doorbreken.
  woensdag 3 januari 2024 @ 10:19:13 #235
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211900929
Beste wensen iedereen en inderdaad, op slaap en blije baby’s :D. We waren van de 29e t/m de 1e in de Ardennen ivm hond en vuurwerkangst. Helaas was de nachtrust meteen slechter van Knorrie en die van ons dus ook, dus op oudejaarsavond zijn we om 22 uur gaan slapen :'). Gelukkig heeft ze thuis weer haar normale slaap herpakt al komt ze nog steeds nog wel wat eerder ‘s nachts. Maar aangezien ik weer werk sinds gisteren, maakt dat niet veel uit als ze ook vroeger wakker wordt in de ochtend.
pi_211900965
quote:
17s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:19 schreef Debsterr het volgende:
Beste wensen iedereen en inderdaad, op slaap en blije baby’s :D.
Haha, dat ja!
quote:
dus op oudejaarsavond zijn we om 22 uur gaan slapen :').
Hier hebben we het tot 21.30u volgehouden _O-
Verder beroerde nacht door al het vuurwerk, maar dat was ingecalculeerd :P
pi_211902649
Wij hebben het tot 0u00 weten vol te houden. Wel de eerste keer dat we het tot na 22u30 hebben gemaakt in 2023 (los van de avond- en nachtvoeding uiteraard). Stef sliep er zelf keurig doorheen.
  woensdag 3 januari 2024 @ 14:41:27 #238
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211903983
Ik lag met O&N om 20:00 in bed, had wekker op 23:00 gezet, toen dus nog even gezellig met man beneden gezeten en afgeteld. Rond 1:00 lag ik weer in bed. Beide kindjes hebben door het vuurwerk heen geslapen. Alleen jammer dat baby vanaf 2:00 zeer regelmatig wakker werd. En nieuwjaarsdag heeft ze overdag hooguit een uurtje geslapen :')
|| justdiggit.org ||
  woensdag 3 januari 2024 @ 19:10:38 #239
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211906748
Iemand tips om baby overdag langer te laten slapen? Ze doet nog altijd alleen maar hazenslaapjes van 30 minuten per keer en laat er vaak ook te lang tussen heb ik het idee.
pi_211906890
quote:
17s.gif Op woensdag 3 januari 2024 19:10 schreef Debsterr het volgende:
Iemand tips om baby overdag langer te laten slapen? Ze doet nog altijd alleen maar hazenslaapjes van 30 minuten per keer en laat er vaak ook te lang tussen heb ik het idee.
In de eerste paar maanden kunnen ze over het algemeen niet meerdere cycli aan elkaar koppelen. Vanaf de 4 maanden moet dat beter lukken. Maar dat is allemaal volgens de boekjes.

Nabijheid hielp bij ons vaak. In de draagzak sliep hij vaak wel een uur. Of in de kinderwagen. Sowieso beweging. Wiegen. Witte ruis. Kwestie van trial & error.

Uiteindelijk moet er een soort van dag en nachtritme gaan ontstaan. Zo rond een half jaar bij ons. Al zijn er hier ook die dat geluk niet hebben. Je hebt wel enige invloed op het aanleren van een ritme maar uiteindelijk ben je vooral afhankelijk van de capaciteiten van het kind.
pi_211907841
quote:
Volgegoten met melk voor het slapen gaan wou bij ons nog wel helpen.
  woensdag 3 januari 2024 @ 21:00:47 #242
318361 Bienelientjee
pi_211908129
quote:
Hier weinig advies. E doet hetzelfde. Op dit moment heeft ze een 30 minuten slaapje ochtends in drager of wandelwagen als we buiten zijn. Smiddags doet ze meestal een uurtje, maar dat is wel echt een ingepland contact slaapje en J krijgt dan de ipad zodat hij stil is! (ja loeder moeder! :D) en avonds een 20/30 min rond etenstijd in drager. In bed liggen wilt ze overdag niet. Wat ik ook probeer, ze zal dan meteen of binnen 5 minuten wakker zijn.

Snachts slaapt ze dan wel prima in bed, twee nachtvoedingen op dit moment.

Nieuwjaars avond besloten wij voor het eerst in maaaaanden op te blijven. Natuurlijk werd ze 5 minuten na middernacht wakker. En om 4/5/6 uur ook! :D
pi_211909772
Bij mij slaapt hij overdag enkel langer dan 40 minuten als ik met hem ga wandelen (in de draagzak of kinderwagen). 's Nachts lukt het nu wel 5u achter elkaar te slapen.
pi_211909858
En met Oudjaarsavond lag m'n baby mooi om 2 voor 12 te slapen, dus ik kon nog even buiten vuurwerk kijken (en daarna ook snel m'n bed in). Sowieso slaapt m'n zoon nu best goed 's nachts maar hij begint zo laat met slapen (rond 12 u 's nachts). Als ik over een maand weer moet werken, hoop ik, dat dat iets naar voren is verplaatst.
pi_211909933
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 21:00 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Nieuwjaars avond besloten wij voor het eerst in maaaaanden op te blijven. Natuurlijk werd ze 5 minuten na middernacht wakker. En om 4/5/6 uur ook! :D
Oef, da's wel vaak. Hopelijk maakt ze daar geen gewoonte van.
  donderdag 4 januari 2024 @ 03:23:36 #246
318361 Bienelientjee
pi_211912107
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 22:18 schreef Rearviewmirror het volgende:

[..]
Oef, da's wel vaak. Hopelijk maakt ze daar geen gewoonte van.
Gelukkig niet! Meestal twee nacht voedingen tegenwoordig. Maar ik heb het gevoel dat haar eerste tandjes er nu echt aan zitten te komen en ze is flink aan het oefenen met op handen en knieen te komen. Dus geen verrassing dat we rusteloze nachten hebben, wel k*t dat ze precies die nacht koos natuurlijk!! :D
pi_211916160
Wat voor commode gebruiken jullie eigenlijk?

Wij verwachten momenteel ons eerste kindje en zijn dus bezig met het aanschaffen van allerlei zaken. Nou is onze babykamer niet zo heel groot en we hebben een Malm-kast van IKEA (https://www.ikea.com/nl/n(...)in-30403566/#content) die qua werkhoogte perfect is en we hebben er ook een heel mooi hoekje voor in de babykamer. Alleen nou waren we laatst bij Babypark voor een ledikant en daar zagen we dus ook commodes staan. Door de afmetingen van die dingen daar beginnen we ineens te twijfelen of de breedte van 80cm van die Malm niet wat te smal gaat zijn..
  donderdag 4 januari 2024 @ 14:48:25 #248
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211916195
Wij gebruiken de kleine Hemnes :) met als voordeel dat die makkelijk opnieuw geschilderd kan worden i.t.t. bijvoorbeeld een Malm kast. En het is fijn je tenen niet te stoten tegen een plint aangezien je natuurlijk vaak dicht tegen die kast staat.

Ik merk wel dat deze qua breedte al krappig is, dus 80cm is denk ik wel heel erg smal... Maar als je het echt alleen bij het verschoonkussen houdt op de kast (wij hebben bijvoorbeeld ook een mandje met luiers en mandje met smeerspul enzo erop staan) dan is het wellicht wel te doen.
  donderdag 4 januari 2024 @ 14:49:13 #249
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211916203
Fijne bevestiging van iedereen trouwens dat die korte slaapjes dus helemaal niet zo ongewoon zijn.. KDV was er elke keer zo uitgesproken over dat ik het idee had dat wij aan het falen waren :D
pi_211916225
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 14:44 schreef Irritatie100 het volgende:

De grote Hemnes met greepjes die we ergens online hebben gekocht. Commodes die ze in de winkels hadden staan vond ik allemaal erg klein.

SPOILER

[ Bericht 12% gewijzigd door alpeko op 04-01-2024 14:58:46 ]
pi_211916253
Hier ook de grote Hemnes, en ook een dreumes die nog steeds ster is in half uur dutjes. @Debsterr De opvang benoemde het hier ook regelmatig, maar had het ook geaccepteerd als 'zo gaat dat nou eenmaal bij haar'. Thuis zijn nog steeds contactdutjes vereist om echt een goede ruk te maken, op de opvang slaapt ze nu wel regelmatig een uur of zelfs langer. :?
  donderdag 4 januari 2024 @ 14:58:58 #252
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211916274
Mooie combi @alpeko! Wij hebben er inderdaad ook andere greepjes op zitten om het wat meer eigen te maken :).

@Bami grappig hoe ze dan ineens toch ander gedrag ergens gaan vertonen he? Ze hadden haar laatst ook in een bedje weggelegd op de opvang, ging niet slapen maar vond het wel prima. Hoef ik thuis niet te proberen hoor :').
pi_211916278
@Irritatie100 Zet die Malm goed vast, die zijn berucht om het omvallen als kinderen zich aan de lades optrekken en dat gaat zeker een keer gebeuren wanneer je deze als commode gebruikt.

[ Bericht 24% gewijzigd door Elleska op 04-01-2024 15:04:52 ]
pi_211916294
quote:
17s.gif Op donderdag 4 januari 2024 14:58 schreef Debsterr het volgende:
Mooie combi @:alpeko! Wij hebben er inderdaad ook andere greepjes op zitten om het wat meer eigen te maken :).

@:bami grappig hoe ze dan ineens toch ander gedrag ergens gaan vertonen he? Ze hadden haar laatst ook in een bedje weggelegd op de opvang, ging niet slapen maar vond het wel prima. Hoef ik thuis niet te proberen hoor :').
Dinsdag heeft Pukje 3!!! uur achter elkaar geslapen op de opvang. En daar valt ze inderdaad ook zelfstandig in slaap.
Beide is thuis echt geen optie. :') Ik vertel mezelf maar dat ze te graag bij mij is, haha.
pi_211916354
quote:
17s.gif Op donderdag 4 januari 2024 14:48 schreef Debsterr het volgende:
Wij gebruiken de kleine Hemnes :) met als voordeel dat die makkelijk opnieuw geschilderd kan worden i.t.t. bijvoorbeeld een Malm kast. En het is fijn je tenen niet te stoten tegen een plint aangezien je natuurlijk vaak dicht tegen die kast staat.

Ik merk wel dat deze qua breedte al krappig is, dus 80cm is denk ik wel heel erg smal... Maar als je het echt alleen bij het verschoonkussen houdt op de kast (wij hebben bijvoorbeeld ook een mandje met luiers en mandje met smeerspul enzo erop staan) dan is het wellicht wel te doen.
Yep, in principe zal het bij het verschoonkussen blijven. De luiers etc willen we in de lades bewaren en ook een muurplank niet ver van de commode af.

Overschilderbaar vind ik niet zo spannend, ik heb echt 2 linkerhanden en deze Malm-kast heb ik al jaren in deze kleur en ik vind hem nog steeds mooi :P
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 14:51 schreef alpeko het volgende:

[..]
De grote Hemnes met greepjes die we ergens online hebben gekocht. Commodes die ze in de winkels hadden staan vond ik allemaal erg klein.

SPOILER
Das wel een mooie afmeting idd! Onze babykamer is wel maar 1.88m bij 2.92m dus we moeten spaarzaam zijn met de ruimte....
pi_211916361
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 14:59 schreef Elleska het volgende:
@:Irritatie100 Zet die Malm goed vast, die zijn berucht om het omvallen als kinderen zich aan de lades optrekken en dat gaat zeker een keer gebeuren wanneer je deze als commode gebruikt.
Dat is goed om te weten!
  donderdag 4 januari 2024 @ 15:10:15 #257
318361 Bienelientjee
pi_211916380
quote:
17s.gif Op donderdag 4 januari 2024 14:49 schreef Debsterr het volgende:
Fijne bevestiging van iedereen trouwens dat die korte slaapjes dus helemaal niet zo ongewoon zijn.. KDV was er elke keer zo uitgesproken over dat ik het idee had dat wij aan het falen waren :D
Snap nooit waarom zulke instanties ouders soms echt een paniek aanpraten. Sommige babies slapen overdag nauwelijks, andere meer, andere heel veel. Sommige babies doen korte dutjes. Andere slapen 2/3 uur achter elkaar! Net als volwassenen!

Zolang je baby tussendoor blij is en uitgerust, moeten ze niet praten over "dat is niet volgens de norm!" Je zou denken dat juist hun die verschillen duidelijk zien met zoveel verschillende babies jaar in en uit! :D
  donderdag 4 januari 2024 @ 15:14:13 #258
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211916404
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 15:10 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]
Snap nooit waarom zulke instanties ouders soms echt een paniek aanpraten. Sommige babies slapen overdag nauwelijks, andere meer, andere heel veel. Sommige babies doen korte dutjes. Andere slapen 2/3 uur achter elkaar! Net als volwassenen!

Zolang je baby tussendoor blij is en uitgerust, moeten ze niet praten over "dat is niet volgens de norm!" Je zou denken dat juist hun die verschillen duidelijk zien met zoveel verschillende babies jaar in en uit! :D
Nou ja, misschien was dit ook meer mijn interpretatie hoor! Ze hebben verder niet geklaagd dat ze daardoor humeurig of moeilijk is, maar wel dat het hen opvalt dat ze altijd alleen maar hazenslaapjes doet. En ik lees her en der wel dat voor goed "herstel" en groei enzo, iets langere slaapjes wel beter zouden zijn.

Ze belden gistermiddag wel dat ze zo chagrijnig bleef na een fles en of ze meer mochten geven. Blijkbaar maak ik de flessen te klein :').
pi_211916675
quote:
17s.gif Op donderdag 4 januari 2024 15:14 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Nou ja, misschien was dit ook meer mijn interpretatie hoor! Ze hebben verder niet geklaagd dat ze daardoor humeurig of moeilijk is, maar wel dat het hen opvalt dat ze altijd alleen maar hazenslaapjes doet. En ik lees her en der wel dat voor goed "herstel" en groei enzo, iets langere slaapjes wel beter zouden zijn.

Ze belden gistermiddag wel dat ze zo chagrijnig bleef na een fles en of ze meer mochten geven. Blijkbaar maak ik de flessen te klein :').
Geven ze de fles wel therapeutisch?

Ik heb me uitgebreid in babyslaap verdiept en de holistische slaapcoaches die wetenschappelijk onderzoek gebruiken voor hun adviezen geven allemaal aan dat een half uur ook prima herstellend is. Dus daar zou ik je iig niet (meer) druk over maken. :*
pi_211921579
quote:
Wij hebben nu de kleine hemnes en die was prima voor newborn. Nu na 5 maanden gaan we toch naar de grote hemnes, want hij trappelt alles van het blad af :P
pi_211921581
quote:
Al veel reacties zag ik, maar wij zitten het gewoon uit. Nu met 5 maanden doet ie soms 1x per dag 45, 60 of 75 minuten. Vinden wij al een hele progressie.
Kdv is er ook chill mee gelukkig, als ie maar zelf in slaap kan vallen. En dat gaat prima.
pi_211921604
quote:

Wij verwachten momenteel ons eerste kindje en zijn dus bezig met het aanschaffen van allerlei zaken. Nou is onze babykamer niet zo heel groot en we hebben een Malm-kast van IKEA (https://www.ikea.com/nl/n(...)in-30403566/#content) die qua werkhoogte perfect is en we hebben er ook een heel mooi hoekje voor in de babykamer. Alleen nou waren we laatst bij Babypark voor een ledikant en daar zagen we dus ook commodes staan. Door de afmetingen van die dingen daar beginnen we ineens te twijfelen of de breedte van 80cm van die Malm niet wat te smal gaat zijn..
Eentje waarop de baby met het gezicht naar je toe kan liggen want ik vind van opzij verschonen heel stom :D maar dat neemt wel veel ruimte in.
pi_211922006
quote:

[..]

Ik heb altijd geloofd dat een baby zichzelf grootbrengt en doet wat goed is voor hem/haar. Niet ergens wetenschappelijk op gebaseerd ofzo maar was gewoon sterk een gevoel van mij.

Soort van de natuur z’n gang laten gaan. En als dat niet volgens de norm van deskundigen is dan geloof ik de baby en niet de deskundige.

Om die reden heb ik me nooit bemoeid met lengte van slaapjes en volume van flesjes. Ik liet J begaan.

En die deed het dus echt niet volgens de normen. Die wilde 4 weken oud maar 5-6x per 24u drinken, die wilde met 3 maanden oud flessen van 180ml en als peuter gaat hij vaak pas om 20:30u naar bed. Pas bij 11 maanden (!) had hij een eerste tandje.

Maar hij heeft t hiermee altijd goed gedaan. Vrolijk en groeit goed. En ik geen stress.
pi_211923409
quote:

[..]

Wij hebben eigenlijk pas de laatste twee weken ofzo dat er geen hazenslaapjes meer zijn en dat komt vooral omdat ik gestopt ben met in slaap voeden. 9 maanden is hij nu. De opvang miepte er ook over, maar ik vind dan eigenlijk dat ze het er maar mee moeten doen ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 05-01-2024 19:13:05 ]
  vrijdag 5 januari 2024 @ 19:07:15 #265
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211928661
Thanks nogmaals voor alle reacties! Dan houden we het voorlopig gewoon bij accepteren dat dit is hoe ze werkt, wellicht alleen wat actiever slaap aanbieden als ze al een uur of 2 wakker is (dus even wegleggen, kalmerend muziekje en kijken of ze wil dutten). Gelukkig maakt ze wel goeie nachten wat me wel geruststelt qua hoeveelheid slaap.
pi_211928716

[ Bericht 100% gewijzigd door Clubsoda op 05-01-2024 19:12:44 ]
  zaterdag 6 januari 2024 @ 08:37:35 #267
318361 Bienelientjee
pi_211933464
Gaaaaaap. Laatste drie nachten slaapt E heerlijk van 7.30 tot 1/2 uur. En dan is het 4, 5, 6..... Zzzzzzzzzz....!
  zondag 7 januari 2024 @ 07:34:34 #268
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211945827
Zo heerlijk dat het echte kletsen is begonnen, niet meer alleen maar schreeuwen maar echt 'dedede' of 'dadada' O+ Zo schattig O+

We hadden een paar goede dagen qua slapen, maar vannacht was het weer drama. Kijken of ik dat vandaag gelijk recht kan trekken.
|| justdiggit.org ||
pi_211956240
Hier deze nacht voor het eerst op eigen kamer. 1 groot drama 8)7
Elke 3 kwartier huilend wakker -O-
Kijken of we dit volhouden of dat zn bed straks weer naast ons bed staat...
pi_211957254
Nou van een drama-avond naar een terrornacht :{
Zodra R. in bed lag sliep ie 20 seconden, om daarna te gaan huilen. Telkens weer. Vriendin tot 4.30 met m op schoot gezeten en ik daarna. Toen sliep ie prima. Nu allebei compleet gesloopt ;(
En maar afspraak maken met de huisarts, want dit is niet normaal en niet vol te houden.
  maandag 8 januari 2024 @ 10:01:55 #271
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211957940
Wat sneu zeg @Piles ;(. Natuurlijk zal overgang naar eigen bedje wel ff voor wat frictie zorgen maar dit klinkt idd wel heel extreem...

Na onze dagen in de Ardennen met extra voedingen 's nachts, ging het weer even volgens oude ritme (1x voeden 's nachts). Maar sinds 3 avonden zijn we weer aan het rommelen, na de laatste voeding rond 19 uur slaapt ze even, dan paniek en nog eens 10/15 minuten drinken, om vervolgens rond half 2 en rond 4/5 uur te komen. Pittig, in combinatie met weer moeten werken.
  maandag 8 januari 2024 @ 10:07:46 #272
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211957979
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 08:41 schreef Piles het volgende:
Nou van een drama-avond naar een terrornacht :{
Zodra R. in bed lag sliep ie 20 seconden, om daarna te gaan huilen. Telkens weer. Vriendin tot 4.30 met m op schoot gezeten en ik daarna. Toen sliep ie prima. Nu allebei compleet gesloopt ;(
En maar afspraak maken met de huisarts, want dit is niet normaal en niet vol te houden.
Laat z'n oortjes ook even checken. Huilen bij neerleggen komt vaak door oorpijn. Rechterop slapen gaat dan wel, want minder druk op de oren.
pi_211958343
quote:
17s.gif Op maandag 8 januari 2024 10:01 schreef Debsterr het volgende:
Wat sneu zeg @:Piles ;(. Natuurlijk zal overgang naar eigen bedje wel ff voor wat frictie zorgen maar dit klinkt idd wel heel extreem...
Ja ik denk niet dat het daaraan ligt. Want overdag is het geen enkel probleem om m wakker weg te leggen en zelf in te slapen.
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 10:07 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Laat z'n oortjes ook even checken. Huilen bij neerleggen komt vaak door oorpijn. Rechterop slapen gaat dan wel, want minder druk op de oren.
Dat is inderdaad 1 van de checks die we zo laten doen :Y
En toch maar aan de reflux-medicatie denk ik. Of er komen tandjes. Of hij heeft last van hapjes. .Hij lag ook veel op z'n zij, dus kan ook weer een fase zijn (naar buik draaien / buikslaper). Maar dat laatste wil ik even niet horen, ik wil een oplossing (en een keer een goede nacht) :')
pi_211960020
Nou, niet veel wijzer helaas. Geen fysieke oorzaak, dus R. is semi-huilbaby. Vooral tips over de Karp-methode, hulp via cb vragen en samen een manier vinden om er mee om te gaan.
Dus dat wordt wat...
  maandag 8 januari 2024 @ 19:11:02 #275
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211964405
Hmmm, lastig zeg, ergens heb je dan toch liever dat het medisch verklaarbaar en dan dus ook oplosbaar is.
pi_211966000
Is het niet gewoon nog iets te vroeg voor het eigen kamertje?
Hier lukte het pas na de 1e verjaardag. Er zat best lang tussen dat het alleen overdag lukte en dat het ook in de nacht ging om alleen te liggen. Sommige baby's hebben denk ik echt die nabijheid nodig. Neemt niet weg dat het soms klote is natuurlijk.
pi_211966299
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 20:25 schreef Lokasenna het volgende:
Hier lukte het pas na de 1e verjaardag. Er zat best lang tussen dat het alleen overdag lukte en dat het ook in de nacht ging om alleen te liggen. Sommige baby's hebben denk ik echt die nabijheid nodig. Neemt niet weg dat het soms klote is natuurlijk.
Hier na een 1,5 maand of zo. Maar uiteraard verschilt het erg per baby. Nacht ging hier beter dan de dag. Bij ons ging het ook tussen ons in of of onze kamer niet heel soepel waardoor we al snel kozen voor dan maar op de eigen kamer.
pi_211966465
Hier met 10 maanden ook nog steeds de co-sleeper voor een deel van de nacht. De oudste sliep met 3 maanden door op zijn eigen kamer :+ Ik laat het maar gewoon gaan, hij gaat vanzelf wel een keer op zijn kamer slapen.
pi_211966587
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 20:45 schreef Clubsoda het volgende:
Hier met 10 maanden ook nog steeds de co-sleeper voor een deel van de nacht. De oudste sliep met 3 maanden door op zijn eigen kamer :+ Ik laat het maar gewoon gaan, hij gaat vanzelf wel een keer op zijn kamer slapen.
Go with the flow is de beste instelling idd. Ieder kind zijn eigen tempo
pi_211966753
En zijn eigen temperament. :+
Sommige pikken het echt niet wanneer er ineens iets verandert.
pi_211969134
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 20:25 schreef Lokasenna het volgende:
Sowieso, blijkbaar.
Maar ook naast mij weer een onrustige nacht. Elk uur sputterend/huilend wakker -O-
Speen en handje vasthouden, en dan weer even slapen. Op schoot gaat beter (geen kick), maar ik wil zelf ook nog wel even mn ogen dichtdoen :z
pi_211973053
Klinkt heftig allemaal, Piles! Sterkte! En hou vol! Volgens mij gingen wij een beetje gelijk op qua baby toch?
Hier komende vrijdag in ieder geval precies 6 maanden.

Ook voor de rest; Het is ook bijna elke week wel iets hè? Of ervaren jullie dat niet zo? :@
Dan weer een sprongetje, dan weer verkouden, dan weer buikpijn van bepaalde oefenhapjes, dan weer een vaccinatie, dan weer tandjes. Hier is het deze week in ieder geval weer verkouden, dus zo'n 3 tot 5 keer wakker per nacht. Gelukkig alleen speentje erin en dan is het weer okay. /klaagmodus

Hier ging Oud en Nieuw trouwens belachelijk goed. Ik was er een beetje bang voor, want we hadden het huis vol zitten, maar we hebben hem om 19:00 uur in zijn bedje gelegd (voor het eerst op onze kamer, want zijn eigen kamer zit vast aan de woonkamer), is helemaal zelf gaan slapen en in de ochtend om 08:30 uur heb ik hem maar eens wakker gemaakt voor een flesje :o.

Om 00:00 zijn we met zijn allen trouwens naar buiten gegaan voor het vuurwerk en de babyfoon sloeg de hele tijd aan (maar reageerde dus op het vuurwerk, want onze snurkie snurkte gewoon door :') ). Nu moet ik wel zeggen dat ie de week ervoor redelijk slecht had geslapen, want vaccinatie, buikpijntjes en sprongetje nummer 5 volgens mij. Dus hij was denk ik kapotmoe.
pi_211973054
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 20:58 schreef Lokasenna het volgende:
En zijn eigen temperament. :+
Sommige pikken het echt niet wanneer er ineens iets verandert.
Wij gaan in februari dus verhuizen; ben benieuwd hoe Baby dat gaat bevallen :').

Edit: Jullie gaan binnenkort ook verhuizen zie ik, Piles? Spannend!

[ Bericht 4% gewijzigd door Anne op 09-01-2024 14:39:11 ]
pi_211973408
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 14:10 schreef Anne het volgende:
Klinkt heftig allemaal, Piles! Sterkte! En hou vol! Volgens mij gingen wij een beetje gelijk op qua baby toch?
Hier komende vrijdag in ieder geval precies 6 maanden.
Ja hier op de 25e 6 maanden. Dus scheelt niet veel nee :)

quote:
Ook voor de rest; Het is ook bijna elke week wel iets hè? Of ervaren jullie dat niet zo? :@
Haha ja precies dat. Denk je van het een af te zijn ('want na x maanden wordt dat echt beter'), rommel je zo weer het volgende in. Gelukkig is R. meestal wel vrolijk. Nou ja, overdag dan :D

Vannacht werd ie na een uur krijsend wakker en kreeg ik 'm amper stil. Daarna elk uur van de klok wel gezien (speentje geven, handje vasthouden). Na de fles om 4.00u heb ik 'm niet meer gehoord en werd ie om 7.15 babbelend wakker (met een luier vol :r ).
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 14:10 schreef Anne het volgende:

[..]
Wij gaan in februari dus verhuizen; ben benieuwd hoe Baby dat gaat bevallen :').
Gefeliciteerd! Vrienden van ons zijn laatst ook verhuisd, en baby sliep spontaan veel beter. Dus wij hebben ook weer hoop :+
quote:
Edit: Jullie gaan binnenkort ook verhuizen zie ik, Piles? Spannend!
Ja, de 25e. Precies op zijn 6 maanden :P Het kwam zo uit, maar zou slecht slapen + klussen + verhuizen niet aanraden om tegelijk te doen O-)
SPOILER
pi_211973562
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 14:47 schreef Piles het volgende:

[..]
Ja hier op de 25e 6 maanden. Dus scheelt niet veel nee :)
[..]
Haha ja precies dat. Denk je van het een af te zijn ('want na x maanden wordt dat echt beter'), rommel je zo weer het volgende in. Gelukkig is R. meestal wel vrolijk. Nou ja, overdag dan :D

Vannacht werd ie na een uur krijsend wakker en kreeg ik 'm amper stil. Daarna elk uur van de klok wel gezien (speentje geven, handje vasthouden). Na de fles om 4.00u heb ik 'm niet meer gehoord en werd ie om 7.15 babbelend wakker (met een luier vol :r ).
[..]
Gefeliciteerd! Vrienden van ons zijn laatst ook verhuisd, en baby sliep spontaan veel beter. Dus wij hebben ook weer hoop :+
[..]
Ja, de 25e. Precies op zijn 6 maanden :P Het kwam zo uit, maar zou slecht slapen + klussen + verhuizen niet aanraden om tegelijk te doen O-)
SPOILER
Heb je wel hulp met baby qua verhuizing? Ik las namelijk dat je het nog niet had aangedurfd om hem elders te laten logeren? Inmiddels wel gedaan? Zo nee; Wel doen hoor! Bij mijn ouders ging het ook 'mis', maar dat deert hun niet zo. Zoals anderen hier al zeiden; het is maar voor een nachtje (of twee) en als het slapen dan niet zo lukt vinden ze het alleen maar aandoenlijk.

Hier gaat ie met de verhuizing in ieder geval 2 weekenden op rij bij opa en oma's slapen. Bij mijn schoonmoeder voor het eerst en voor mijn ouders wordt het dan de tweede keer dat ie daar een keer slaapt, maar sowieso dus al nooit eerder 2 nachten op rij, dus ben benieuwd! Overdag slapen bij anderen lukt namelijk nooit zo best (zelfs bij onszelf is het soms wat lastig) en dan wordt in de avond wakker op bed leggen ook weer lastiger, want oververmoeid.

De keer dat ie bij mijn ouders sliep had ie dus trouwens om 1 uur in de nacht alles onder gekotst en hebben ze uiteindelijk een uurtje met hem beneden gezeten (dat heeft ie bij ons dan weer nooit gedaan), maar dat vonden ze dus alleen maar zielig voor hém. En we mochten hem niet eerder ophalen dan ergens tussen 10:00 en 12:00 uur. Mag jij raden wie er om stipt 10:00 uur op de stoep stond O-).

En sterkte voor je vriendin! Wel fijn dat jij het even oppakt, maar inderdaad. Let ook goed op jezelf.

[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 09-01-2024 15:44:55 ]
pi_211974368
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 15:05 schreef Anne het volgende:

[..]
Heb je wel hulp met baby qua verhuizing? Ik las namelijk dat je het nog niet had aangedurfd om hem elders te laten logeren? Inmiddels wel gedaan? Zo nee; Wel doen hoor!
Inmiddels durven we het wel aan, maar echt zo'n beroerde timing: ouders en schoonouders zijn beide hele maand in het buitenland :')
Dus dag v/d verhuizing en dag erna is ie op de opvang (en hebben we achtervang), maar dat is het dan ook wel. Maar ik maak me daar dan weer niet zo'n zorgen om :) We zijn al een heel eind, en de verhuizing wordt door verhuizers gedaan.
pi_212037396
Hoe gaat het met iedereen?

Ik vind de ontwikkeling in ieder geval echt snel gaan! Onze baby is qua fysieke dingen al best wel ver;
Nu met 6 maanden trekt ie zichzelf (aan ons) op om (best wel steady) te gaan staan. En dan even iedereen aankijken en trots lachen. Liggen is dus ook niet leuk meer, al is het op de buik nog enigszins acceptabel.

Hij loopt dan trouwens wel weer 'achter' in kletsen :P.
Nog steeds geen echte klanken, maar vooral heel veel kraaien, gillen en de lipjes tuiten en "prrrrtfffffttt" doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 15-01-2024 14:30:54 ]
  maandag 15 januari 2024 @ 13:49:11 #288
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_212037683
Wat leuk @Anne! Mijn oudste ging ook rond deze tijd (bijna 6 maanden) staan, kon ook al goed zelf blijven zitten. Lilo heeft duidelijk minder haast. Die is vooral heel erg aan het kletsen 'dadada, dedede' etc, maar kan nog niet goed zelf blijven zitten en zichzelf ergens aan optrekken zie ik nog niet gebeuren. Ze schuift wel al achteruit als ze op de buik ligt, doordat ze haar armen dan onder zich strekt (om omhoog te komen) en dat dus een beetje schuin doet. Dus ik leg haar regelmatig op de mat en vind haar dan een paar minuten later ineens halverwege de keuken _O- Ze gaat ook regelmatig op haar knieën zitten en een beetje heen en weer bewegen. Ik weet nog van de oudste dat ze nadat ze dat deed met een week of 2/3 begon te kruipen, maar ook dat zie ik bij Lilo eigenlijk nog niet gebeuren. Maar wie weet. Ze mag van mij lekker rustig aan doen.
|| justdiggit.org ||
pi_212037742
Heerlijk hè, als ze zo trots zijn op zichzelf! Mijn baby begon dit weekend met lopen achter zijn loopwagen. Hij is helemaal het mannetje dan O+
pi_212038124
quote:
17s.gif Op maandag 15 januari 2024 13:49 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Wat leuk @:Anne! Mijn oudste ging ook rond deze tijd (bijna 6 maanden) staan, kon ook al goed zelf blijven zitten. Lilo heeft duidelijk minder haast. Die is vooral heel erg aan het kletsen 'dadada, dedede' etc, maar kan nog niet goed zelf blijven zitten en zichzelf ergens aan optrekken zie ik nog niet gebeuren. Ze schuift wel al achteruit als ze op de buik ligt, doordat ze haar armen dan onder zich strekt (om omhoog te komen) en dat dus een beetje schuin doet. Dus ik leg haar regelmatig op de mat en vind haar dan een paar minuten later ineens halverwege de keuken _O- Ze gaat ook regelmatig op haar knieën zitten en een beetje heen en weer bewegen. Ik weet nog van de oudste dat ze nadat ze dat deed met een week of 2/3 begon te kruipen, maar ook dat zie ik bij Lilo eigenlijk nog niet gebeuren. Maar wie weet. Ze mag van mij lekker rustig aan doen.
Ach wat schattig O+. Ik hoop dat de mijne er ook eens een keer een "da" uit gooit :') :D.
Mijn moeder zegt overigens dat ie dat wel al eens heeft gedaan, maar ik heb het nog steeds niet gehoord.

En ja, Laat Lilo maar lekker rustig aan doen! En toch kan het spontaan ineens zomaar zover zijn hè? :D.
Ik zie niet altijd een aanloopje in ieder geval.

quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2024 13:56 schreef Clubsoda het volgende:
Heerlijk hè, als ze zo trots zijn op zichzelf! Mijn baby begon dit weekend met lopen achter zijn loopwagen. Hij is helemaal het mannetje dan O+
Haha! Ik zie het helemaal voor me. En dan ook aanmoedigen waardoor ie nóg meer het mannetje is, toch?
pi_212038383
Hier nog geen enkele aanstalten om te gaan lopen. Al kan ie als je hem optrekt wel redelijk blijven staan maar hij heeft zelf geen idee hoe en doet ook geen enkele moeite. Vr wordt ie 1 jaar. Nog altijd vrolijk aan het kontschuiven. Hij is duidelijk minder van de grovere motoriek. Wel van de fijne motoriek. Een pitje van het brood oppakken is geen enkel probleem. Vormenstoof lukt ook deels bij de makkelijkere vormen. Hij had laatste zelfs 2 blokken Duplo op elkaar weten te krijgen. Of iets in zijn nek leggen... het is soms echt een clown. Dan legt ie speelgoed of zijn lepel in zijn nekje en dan kijkt ie er heel boevig bij. Hij is erg van het uitlokken van reactie. Ook met de hondenbak. Hij weet dat ie daar niet aan mag komen maar dan wacht ie totdat ik zie dat hij er naartoe schuift. Wacht dan op mijn reactie. En als ik ga lopen... dan gaat ie als een gek er op af en lacht ie als ik hem te pakken heb.

Met praten is hij ook al lange tijd bezig. Als je een kreet slaakt, doe hij je na. En sinds hij een Nijntje gitaar heeft met het liedje... spreekt hij ook heel duidelijk de naam Nijntje uit op de maat van het liedje. Als je dan wijst naar Nijntje en vraagt wie dat is dan komt er ook weer Nijntje terug. Papa en mama komt er wel uit maar of ie dat nu ook echt met ons associeert betwijfel is. 'Dag' lijkt ie wel duidelijk aan afscheid nemen te koppelen. Hij zwaait erbij. Verder heel veel klanken dus. En 'dit' of 'dat' i.c.m. wijzen als ie iets duidelijk wilt maken, lukt ook prima. En het woord 'eten' hij had ook al vroeg onder de knie. Hij roept het zelf nu minder maar als je zegt 'eten' strekt hij de armen al uit om zich in de stoel te laten hijsen.

[ Bericht 7% gewijzigd door alpeko op 15-01-2024 15:06:25 ]
pi_212048306
We zijn vorige week begonnen met A 's avonds na de eerste voeding op boven op bed leggen en een dag later besloot ze dat dat het moment was dat ze alleen op iemand wilde slapen. Ook als ik gelijktijdig naar bed ga, slaapt ze niet tenzij ze op iemand ligt. De rest van de dag kunnen we haar prima wegleggen als ze slaapt of valt ze zelfstandig in slaap. Heel vermoeiend.
  dinsdag 16 januari 2024 @ 11:21:13 #293
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_212048983
quote:
10s.gif Op maandag 15 januari 2024 13:27 schreef Anne het volgende:

Ik vind de ontwikkeling in ieder geval echt snel gaan! Onze baby is qua fysieke dingen al best wel ver;
Nu met 6 maanden trekt ie zichzelf (aan ons) op om (best wel steady) te gaan staan. En dan even iedereen aankijken en trots lachen. Liggen is dus ook niet leuk meer, al is het op de buik nog enigszins acceptabel.

Nog steeds geen echte klanken, maar vooral heel veel kraaien, gillen en de lipjes tuiten en "prrrrtfffffttt" doen.
Wat leuk die ontwikkelingen O+! Ben benieuwd wanneer dat staan echt doorzet, sowieso schattig dat ze door hebben wanneer ze iets doen dat dat waardering krijgt.

quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2024 13:56 schreef Clubsoda het volgende:
Ook al zo goed bezig!

quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 15:01 schreef alpeko het volgende:
Hier nog geen enkele aanstalten om te gaan lopen. Al kan ie als je hem optrekt wel redelijk blijven staan maar hij heeft zelf geen idee hoe en doet ook geen enkele moeite. Vr wordt ie 1 jaar. Nog altijd vrolijk aan het kontschuiven. Hij is duidelijk minder van de grovere motoriek. Wel van de fijne motoriek. Een pitje van het brood oppakken is geen enkel probleem. Vormenstoof lukt ook deels bij de makkelijkere vormen. Hij had laatste zelfs 2 blokken Duplo op elkaar weten te krijgen. Of iets in zijn nek leggen... het is soms echt een clown. Dan legt ie speelgoed of zijn lepel in zijn nekje en dan kijkt ie er heel boevig bij. Hij is erg van het uitlokken van reactie. Ook met de hondenbak. Hij weet dat ie daar niet aan mag komen maar dan wacht ie totdat ik zie dat hij er naartoe schuift. Wacht dan op mijn reactie. En als ik ga lopen... dan gaat ie als een gek er op af en lacht ie als ik hem te pakken heb.

Met praten is hij ook al lange tijd bezig. Als je een kreet slaakt, doe hij je na. En sinds hij een Nijntje gitaar heeft met het liedje... spreekt hij ook heel duidelijk de naam Nijntje uit op de maat van het liedje. Als je dan wijst naar Nijntje en vraagt wie dat is dan komt er ook weer Nijntje terug. Papa en mama komt er wel uit maar of ie dat nu ook echt met ons associeert betwijfel is. 'Dag' lijkt ie wel duidelijk aan afscheid nemen te koppelen. Hij zwaait erbij. Verder heel veel klanken dus. En 'dit' of 'dat' i.c.m. wijzen als ie iets duidelijk wilt maken, lukt ook prima. En het woord 'eten' hij had ook al vroeg onder de knie. Hij roept het zelf nu minder maar als je zegt 'eten' strekt hij de armen al uit om zich in de stoel te laten hijsen.
Een uitdager dus :D lijkt me zo moeilijk om soms streng te zijn in dat soort situaties.. ben wel benieuwd aangezien we al een hond hebben die van boevengedrag houdt, Knorrie zal dat vast snel gaan snappen en mee gaan doen _O-.

quote:
2s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 10:32 schreef DevilsWhore het volgende:
We zijn vorige week begonnen met A 's avonds na de eerste voeding op boven op bed leggen en een dag later besloot ze dat dat het moment was dat ze alleen op iemand wilde slapen. Ook als ik gelijktijdig naar bed ga, slaapt ze niet tenzij ze op iemand ligt. De rest van de dag kunnen we haar prima wegleggen als ze slaapt of valt ze zelfstandig in slaap. Heel vermoeiend.
Ai, das pittig ja... hopelijk heeft ze snel door dat ze heus niet echt alleen gelaten wordt en ook 's avonds in bedje slapen prima is.

Hier zijn de nachten nog steeds pittiger dan we gewend waren. Gaan binnenkort wel starten met switchen naar ledikant, de cosleeper is beloofd aan vrienden die in verwachting zijn dus we hebben een deadline. Denk dat ik eerst toch maar eens naar slaapzak ga wisselen i.p.v. deken, en als dat okay is, dan de slaaplocatie pas ga aanpassen.
pi_212056030
Hallo iedereen!

Na een lange afwezigheid van dit forum, heb ik besloten toch weer wat te posten.

Ik schaam me een beetje dat ik zo plotseling niets meer van me heb laten horen, vooral omdat ik redelijk actief was in het zwangerschap- en geboortetopic en ook blij was dat ik daar af en toe mijn ei kwijt kom. Maar met alle nieuwe dingen en veranderingen die op me af kwamen na de geboorte van T., besloot ik om even afstand te nemen van het forum en sociale media.

Ik hoop dat ik hier weer af en toe mag meekletsen!

Hier wat extra info:

T. Is inmiddels 9 maanden oud en vandaag is zijn tweede tandje doorgekomen. Hij wil het liefst de hele dag tijgeren. Hij kan zitten als ie wordt neergezet, maar nog niet uit zichzelf. Maar eigenlijk zit ie helemaal niet graag behalve als ie in zijn eetstoel wordt gezet, want hij houdt van eten!

Hij brabbelt al een heleboel en sinds hij zijn wijsvinger heeft ontdekt, wijst hij trots van alles aan, behalve als er vreemden bij zijn; hij kan nogal verlegen zijn. Ook speelt hij graag met zijn xylofoon en andere ‘muziekinstrumentjes’. Sinds hij zes maanden is, gaan we op dinsdagen altijd gezellig naar een muziekgroep voor baby’s waar liedjes worden gezongen en met instrumenten wordt gespeeld. Op maandagen gaat hij altijd met zijn vader babyzwemmen. Deze maand krijgen we als het goed is onze longtail fiets en hopelijk kunnen we dan vanaf de lente mooie fietstochtjes maken!

Ik ben op dit moment nog met verlof tot en met midden maart, en daarna gaat mijn vriend met verlof tot eind september. Vanaf oktober hopen we dat we voor T. een plekje op de crèche hebben gevonden en werken mijn vriend en ik beide deeltijd.

[ Bericht 1% gewijzigd door margaretha_01 op 16-01-2024 21:25:19 ]
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_212068115
quote:

Volgende week is mijn zoon jarig en alle eerdere periodes van slaapregressies vielen mee maar nu is het feest.

Hij loopt steeds beter zonder ondersteuning en dat heeft hij nu nog even te verwerken voor het slapen gaan.

Ook de trap op kruipen is reuze interessant en nu begint de tijd dat je ogen in je achterhoofd nodig hebt.
  woensdag 17 januari 2024 @ 19:38:30 #296
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_212069144
Lilo is morgen alweer 6 maanden :o

Waar ik met haar nu tegenaan loop is dat ik al bijna twee maanden oefenhapjes probeer aan te bieden. In het begin at ze een paar hapjes een paar dagen dus dat ging prima. Toen sliep ze heel slecht en ben ik er even mee gestopt omdat ze mogelijk last had van haar darmen. Na twee weken weer geprobeerd, toen spuugde ze het gelijk uit. Ik heb sindsdien verschillende dingen geprobeerd:
- een paar dagen gewoon hetzelfde blijven aanbieden
- op een ander moment van de dag proberen aan te bieden
- het maar gewoon even een week niet en dan weer proberen aan te bieden
- rapley methode met een klein reepje banaan (wel maar één dag)

maar ze kokhalst steeds als de lepel bij haar mond is of ze spuugt het uit. Heb dit met verschillende hapjes geprobeerd, verschillende groente en verschillende fruitsoorten.

Ik weet even niet zo goed wat ik moet doen. Ik maak me niet perse zorgen, want het zal ongetwijfeld uiteindelijk allemaal goedkomen, maar ik vraag me af of er dingen zijn die ik nog kan proberen. Anders blijf ik het gewoon om de paar weken even proberen.

Hebben jullie tips?
|| justdiggit.org ||
pi_212072622
Is Lilo vanuit haarzelf ook geïnteresseerd in eten? Probeer de Rapley methode bijvoorbeeld eens met macaroni; pakt ze dan meteen de stukjes op en bestudeert ze die?

Bij T. wisselen we de rapley methode af met potjes. Wat ik vaak merk, is dat als ik zelf onzeker ben over het eten dat ik hem geef (bijvoorbeeld als ik zelf fruit pureer en twijfel of de stukjes te groot zijn, of dat het wel lekker smaakt), dat hij dat direct door heeft en het dan ook niet eet. Hij voelt mijn onzekerheid en verliest zo zijn eetlust. Dit gebeurt echter alleen als ik hem met de lepel eten geef. Als hij eten krijgt om zelf met zijn handen te eten, dan is ie alleen nog met zichzelf en zijn eten bezig! :p

[ Bericht 3% gewijzigd door margaretha_01 op 17-01-2024 23:51:22 ]
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  donderdag 18 januari 2024 @ 07:17:41 #298
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_212073432
Ik zou het een paar weken helemaal loslaten. In zelfs afstand te nemen. En dan soms achteloos iets aanbieden: een reepje gekookte groente, een stukje peer. Puur om vast te houden. Verder niks doen. Je hebt geen haast, en blijkbaar was het te vroeg.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 18 januari 2024 @ 09:28:40 #299
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_212074293
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2024 23:18 schreef margaretha_01 het volgende:
Is Lilo vanuit haarzelf ook geïnteresseerd in eten? Probeer de Rapley methode bijvoorbeeld eens met macaroni; pakt ze dan meteen de stukjes op en bestudeert ze die?

Bij T. wisselen we de rapley methode af met potjes. Wat ik vaak merk, is dat als ik zelf onzeker ben over het eten dat ik hem geef (bijvoorbeeld als ik zelf fruit pureer en twijfel of de stukjes te groot zijn, of dat het wel lekker smaakt), dat hij dat direct door heeft en het dan ook niet eet. Hij voelt mijn onzekerheid en verliest zo zijn eetlust. Dit gebeurt echter alleen als ik hem met de lepel eten geef. Als hij eten krijgt om zelf met zijn handen te eten, dan is ie alleen nog met zichzelf en zijn eten bezig! :p

Ze lijkt wel geïnteresseerd in ons eten, ja. Als we eten zit ze altijd bij mij of mijn man op schoot en ze volgt bijna elke hap die we nemen, haha. Ik zal inderdaad eens wat macaroni neerleggen, kijken wat ze doet.
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 07:17 schreef Lemijn het volgende:
Ik zou het een paar weken helemaal loslaten. In zelfs afstand te nemen. En dan soms achteloos iets aanbieden: een reepje gekookte groente, een stukje peer. Puur om vast te houden. Verder niks doen. Je hebt geen haast, en blijkbaar was het te vroeg.
Ja, denk dat ik dit maar ga doen (nadat ik de macaroni geprobeerd heb, want daar ben ik nog wel nieuwsgierig naar, wat ze ermee doet). Heb zelf nu ook de indruk dat het gewoon te vroeg is. Mijn oudste at vanaf 4 maanden heel gretig al haar oefenhapjes, dus het is even schakelen :+
|| justdiggit.org ||
pi_212074384
Qua eten heb ik nog helemaal geen tips. Ik heb nog het gevoel dat hij nog veel te jong daarvoor is (bijna 3 maanden), maar volgens mij wordt inderdaad gezegd, dat je dat vanaf 4 maanden aan kan bieden.

quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 21:05 schreef margaretha_01 het volgende:
Hallo iedereen!

...
Hey! Ik geloof dat toen jij poste, ik al wel zwanger was, maar nog niet zelf meeposte in het zwangertopic. Ik meen me wel te herinneren, dat jij net als ik

SPOILER
quote:
...
Hier begint de kleine man steeds vaker geluidjes te maken, die niet huilen zijn. Zo schattig, al dat 'oeh', 'aah', 'rrrr' O+

En in de kerstvakantie ging slapen opeens top: wel 5 uur achter elkaar vaak. Nu we weer terug thuis zijn (we waren logeren bij (schoon)ouders), is het opeens weer maar 2,5 uur slapen. Nou ja, ik weet nu in ieder geval dat hij langer kan slapen. :s)

Ik heb nog een paar weken verlof. Binnenkort gaan we oefenen bij de opvang. Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Ik vind het nog lastig om te zeggen hoe je hem overdag in slaap krijgt of hoeveel eten hij nodig heeft, dus ik weet nog niet hoe dat straks op de opvang gaat.
  donderdag 18 januari 2024 @ 09:58:24 #301
318361 Bienelientjee
pi_212074654
E begon met puree (ze was 5,5 maand en toen pas heel erg geinteresseerd en kon redelijk rechtop zitten met steun), maar toen kreeg ze RSV en heeft beetje een haat voor lepel voeren gekregen na calpol spuitje en melk geforceerd naar binnen spuiten omdat ze dagen bijna niets dronk.

Dus nu doen wij rapley en ze vindt het heerlijk! Brocoli is zelfs een favoriet haha! (nu 7 maanden)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')