abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 december 2023 @ 07:01:48 #151
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211624102
Verkeerde schildmaat kan volgens mij veel kwaad doen dus snel een lactatiekundige die ook verstand heeft van kolven laten meekijken :)! Overigens produceren je borsten nooit hetzelfde hè ;). Iedereen heeft een betere kant.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 15 december 2023 @ 07:09:38 #152
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211624119
quote:
17s.gif Op donderdag 14 december 2023 10:13 schreef Debsterr het volgende:
@:alpeko ik ga in januari pas aan het werk :) nog even genieten van de laatste dagen samen! Ben wel benieuwd hoe dat gaat zijn, weer vroeg moeten opstaan enzo. Scheelt dat van mijn 4 werkdagen, man er 3 thuis is bij Knorrie en ik dus eigenlijk alleen hoef te voeden ‘s ochtends.

@:thegirlnextdoor verder ook goed gegaan na de prikjes?

@:piles ben benieuwd wat dit gaat doen!
Fijn dat je nog even vrij hebt van werk! Gaat Knorrie nog een paar keer naar de opvang voordat je gaat werken? Het is echt heerlijk om even echt me-time te hebben voor je weer gaat werken :Y

Ja, Lilo doet het zo bizar goed. Ik voelde even naar de prikplekjes, ze keek me alleen maar lachend aan. Toen ik er iets op drukte en wreef (om die harde knobbel er een beetje uit te wrijven) bleef ze lachen. Nergens last van dit kind _O-
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
  vrijdag 15 december 2023 @ 07:32:23 #153
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211624170
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 december 2023 07:09 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Fijn dat je nog even vrij hebt van werk! Gaat Knorrie nog een paar keer naar de opvang voordat je gaat werken? Het is echt heerlijk om even echt me-time te hebben voor je weer gaat werken :Y

Ja, Lilo doet het zo bizar goed. Ik voelde even naar de prikplekjes, ze keek me alleen maar lachend aan. Toen ik er iets op drukte en wreef (om die harde knobbel er een beetje uit te wrijven) bleef ze lachen. Nergens last van dit kind _O-
Oh heerlijk O+ hopelijk gaat de 5 maanden hier straks ook zo soepel!

Man heeft vanaf volgende week vakantie dus hebben we nog 2 woensdagen samen dat Knorrie naar de opvang is. Komende woensdag gebruiken we dat om samen naar de sauna te gaan *O* zoveel zin in.

Gisteren het verdrietige nieuws gekregen dat schoonvader is uitbehandeld ;( en in gunstigste omstandigheden nog 2 jaar heeft obv chemo. Dus dat is erg heftig -O-
pi_211624225
Zeker goed om kritisch naar de maat van het borstschild te kijken. Medela heeft in ieder geval een heel duidelijke handleiding online, andere merken vast ook. Ik bleek ook met te grote schilden te kolven, nu ik de kleinste maat heb, is kolven veel prettiger.

Ik heb trouwens ook pijnlijke tepels als ik ongesteld moet worden ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_211624236
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 december 2023 07:32 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Man heeft vanaf volgende week vakantie dus hebben we nog 2 woensdagen samen dat Knorrie naar de opvang is. Komende woensdag gebruiken we dat om samen naar de sauna te gaan *O* zoveel zin in.

Gisteren het verdrietige nieuws gekregen dat schoonvader is uitbehandeld ;( en in gunstigste omstandigheden nog 2 jaar heeft obv chemo. Dus dat is erg heftig -O-
Wat verdrietig ;( sterkte.

Wat fijn dat jullie lekker ene dag samen gepland hebben. Wij zijn volgende week ook een dag allebei vrij terwijl baby naar de opvang gaat ik verheug me erop O+
pi_211624255
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2023 07:54 schreef Clubsoda het volgende:
Zeker goed om kritisch naar de maat van het borstschild te kijken. Medela heeft in ieder geval een heel duidelijke handleiding online, andere merken vast ook. Ik bleek ook met te grote schilden te kolven, nu ik de kleinste maat heb, is kolven veel prettiger.

Ik heb trouwens ook pijnlijke tepels als ik ongesteld moet worden ;)
Nooit gedacht dat ik ooit mijn tepel zou opmeten, maar beide schilden zijn dus te groot :@ Dank voor de tips allemaal! Weer wat geleerd O+
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 15 december 2023 @ 08:04:55 #157
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211624276
quote:

[..]

Oh dat is echt heerlijk! Geniet ervan samen! O+

En wat een heftig nieuws zeg ;( Sterkte! Hopelijk kunnen jullie nog een hoop mooie herinneringen maken samen voor het echt over is :*
|| justdiggit.org ||
pi_211624277
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 08:00 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
Nooit gedacht dat ik ooit mijn tepel zou opmeten, maar beide schilden zijn dus te groot :@
Bij sommige kolfapparaten krijg je een handig papiertje met gaten, zodat je goed kan meten welke maat je moet hebben ;)
En zou me niet verbazen dat ze die bij een Babydump, Prenatal etc ook gewoon hebben liggen.

Verder onthoud ik me van commentaar rond bv/kolven O-) Laat ik zeggen dat we hier thuis blij zijn dat we over zijn naar kv :+
pi_211624278
quote:

[..]

Wat erg, van je schoonvader.. en wat ontzettend verdrietig dat hij zijn kleinkind niet groot zal zien worden. Ik hoop dat jullie nog heel veel mooie herinneringen samen kunnen maken.
Sarcasme. Herken het.
pi_211624285
quote:
Damn :{ Zeker niet het nieuws wat je wil horen in deze fase ;(
pi_211624308
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 08:05 schreef Piles het volgende:

[..]
Bij sommige kolfapparaten krijg je een handig papiertje met gaten, zodat je goed kan meten welke maat je moet hebben ;)
En zou me niet verbazen dat ze die bij een Babydump, Prenatal etc ook gewoon hebben liggen.

Verder onthoud ik me van commentaar rond bv/kolven O-) Laat ik zeggen dat we hier thuis blij zijn dat we over zijn naar kv :+
Haha nou, je weet er blijkbaar meer van dan ik ;) En wij kijken ook erg uit naar het einde van dit avontuur :D, het zou een hoop rust brengen, maar dat verantwoordelijkheidsgevoel staat me zo in de weg. Nooit gedacht ook dat borstvoeding geven zoveel duurder zou zijn dan flesvoeding :')
Sarcasme. Herken het.
pi_211624394
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 08:10 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
Haha nou, je weet er blijkbaar meer van dan ik ;)
Ja dat hele avontuur zijn wij ook doorheen gegaan. Ik niet geheel vrijwillig, maar onderstaande had vriendin ook :P
quote:
En wij kijken ook erg uit naar het einde van dit avontuur :D, het zou een hoop rust brengen, maar dat verantwoordelijkheidsgevoel staat me zo in de weg. Nooit gedacht ook dat borstvoeding geven zoveel duurder zou zijn dan flesvoeding :')
Hier ook nog boxen vol met handkolven, elektrische kolf, schilden, flesjes etc. Mag niet weg, want stel dat er nog een 2e komt... :D
pi_211624400
Ik ben bij mijn oudste na 8 maanden heel abrupt gestopt omdat mijn ex en ik uit elkaar gingen en het gewoon niet te doen was met de stress en zo lang zonder baby -O- daarvoor ook niet vlekkeloos met pijn, matige productie en flesweigeren.

Maar dit keer loopt het als een zonnetje en ik voed al bijna 9 maanden zonder gedoe O+ Na de kerstvakantie heb ik geen kolftijd op mijn werk meer maar denk dat ik het red met kolven in de pauze dus dan kunnen we nog even door. Wel een zegen hoor, zo fijn als het tot nu toe loopt O+ In combinatie met zijn gevoelige darmen k zie ik onze situatie alleen maar voordelen van de borstvoeding :Y
pi_211624407
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 08:00 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
Nooit gedacht dat ik ooit mijn tepel zou opmeten, maar beide schilden zijn dus te groot :@ Dank voor de tips allemaal! Weer wat geleerd O+
^O^ Ik vind mezelf niet per se heel klein betepeld dus ik was ook verbaasd :') hopelijk verbetert dit het kolven in ieder geval iets!
pi_211624514
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 08:25 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben bij mijn oudste na 8 maanden heel abrupt gestopt omdat mijn ex en ik uit elkaar gingen en het gewoon niet te doen was met de stress en zo lang zonder baby -O- daarvoor ook niet vlekkeloos met pijn, matige productie en flesweigeren.

Maar dit keer loopt het als een zonnetje en ik voed al bijna 9 maanden zonder gedoe O+ Na de kerstvakantie heb ik geen kolftijd op mijn werk meer maar denk dat ik het red met kolven in de pauze dus dan kunnen we nog even door. Wel een zegen hoor, zo fijn als het tot nu toe loopt O+ In combinatie met zijn gevoelige darmen k zie ik onze situatie alleen maar voordelen van de borstvoeding :Y
Dat klinkt ook echt super fijn! Wat heerlijk dat het nu zo goed gaat na een vervelende ervaring ervaring O+
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 15 december 2023 @ 09:45:35 #166
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211625041
Dank voor de lieve woorden :*
  zaterdag 16 december 2023 @ 06:31:57 #167
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211635122
Baby vindt het tegenwoordig vanaf een uur of 5 wel wakker tijd :O. Gisteravond maar om 21:15 gaan slapen.
  zaterdag 16 december 2023 @ 06:50:19 #168
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211635129
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 december 2023 06:31 schreef Debsterr het volgende:
Baby vindt het tegenwoordig vanaf een uur of 5 wel wakker tijd :O. Gisteravond maar om 21:15 gaan slapen.
Haha, het is begonnen :+ Succes. Optijd naar bed is dan slim. Mijn standaard bedtijd is 21:00. Gister lag ik er zelfs om 20:00 in.
|| justdiggit.org ||
  zaterdag 16 december 2023 @ 07:02:22 #169
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211635139
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 december 2023 06:50 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Haha, het is begonnen :+ Succes. Optijd naar bed is dan slim. Mijn standaard bedtijd is 21:00. Gister lag ik er zelfs om 20:00 in.
Yep :'). Maar goed, volgens m’n Fitbit dus wel 7 uur geslapen vannacht :P.
pi_211635148
Is die echt betrouwbaar?
Ik heb laatst een hele nacht niet kunnen slapen en toen gaf mijn Garmin aan dat ik 9 uur had geslapen :'). Sindsdien draag ik hem snachts ook niet meer. Bij mijn vriend werkt zijn Garmin dan overigens wel weer goed in de nachten.

Ik snap nu wat vriendinnen bedoelden met Geniet! Ook van de rotmomenten! Het gaat namelijk snel allemaal. Baby is alweer 5 maanden, slaapt nog steeds van 19:00 tot 6:30 uur, maar slaapt tegenwoordig ook overdag veel (3x1-2 uur), vindt eten helemaal de shit (pindakaas-test is ook alweer gedaan, nu ei nog) en rolt en woelt door de hele woonkamer heen. Het voelt bijna alsof ie morgen al naar school moet :') ;(.
pi_211635156
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 december 2023 06:50 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Mijn grote gaat pas half 9 naar bed, na een hoop discussie ook nog, dus wij werken hem het bed in en dan gaan wij ook :') hier is het ook vaak 5 of 6 uur.

Maar: vannacht geslapen van 19 tot 5 *O* ik was om 3 uur klaarwakker natuurlijk, maar dat mag de pret niet drukken :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 16-12-2023 07:42:05 ]
  zaterdag 16 december 2023 @ 07:19:58 #172
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211635161
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 december 2023 07:02 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Yep :'). Maar goed, volgens m’n Fitbit dus wel 7 uur geslapen vannacht :P.
Dat klopt dan ook wel aardig toch? Of ben je veel wakker/eruit geweest vannacht? Van 21:15 tot 5:00 is 7:45 uur, dus dan 45 minuten wakker van de tijd dat je in bed lag.
|| justdiggit.org ||
pi_211635227
Over slapen kan ik ook goed meepraten ;)
Mijn 2 maanden oude baby lijkt langzaamaan een ritme te krijgen: om 22 uur een uur lang heel hard huilen en dan om 23 uur slapen. Soms al wel 4 uur achter elkaar.

Maar deze nacht was dat ritme ver te zoeken: hij huilde tot 1 uur 's nachts en werd elke 2 uur wakker.
pi_211635231
Sterkte Debsterr met het droevige nieuws van je schoonvader. Ik hoop dat hij nu nog wel kan genieten van jullie kleine.
pi_211635444
@Debsterr sterkte! Geniet extra van alle mooie momenten die nog gaan komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')