Oeh zelf in slaap vallen is wel echt heel fijn inderdaad! Wij hadden die omslag ook rond die tijd denk ik, dat je niet meer avonden loopt te wiegen maar gewoon af en toe terug moet voor het speentje o.i.d.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:01 schreef Debsterr het volgende:
Knorrie had gisteravond een boze buik. Echt ontroostbaar krijsen, uiteindelijk flink gespuugd over m’n man heen, nog samen met haar gedoucht en toen gelukkig na een voeding rond half 9 braaf haar bedje in en geslapen tot 3 uur. Het zelfstandig in slaap vallen gaat wel echt heel goed, zetten op de babyfoon een projectie en muziekje aan en dan dommelt ze zo lekker weg.
Topicje opschuiven inderdaad.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:31 schreef Bami het volgende:
Pukje mag wel uit de OP, die is geen baby meer.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De kans is natuurlijk wel aanwezig. Las net op NOS dat de piek erg vroeg komt dit jaar.quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:15 schreef Debsterr het volgende:
@:archito ik duim dat het geen RS virus is!
@:alpeko wat een leuke foto’s. En lekker van het slapen!
Wij hebben een voetenzak (die nu ze klein is tot net onder haar borstkas komt)quote:Op woensdag 22 november 2023 15:59 schreef Spirit82 het volgende:
Thanks allemaal. Het is fijn om te lezen dat mensen het herkennen.
Meteen een vraag: wat doen jullie je kindje aan in de maxi cosi of wandelwagen als je naar buiten gaat? Ik dacht dat ik dit soort dingen wist, maar ik ben alles kwijt
Eerst de zak en dan de verkleiner? Zo kan het bij de mijne in ieder gevalquote:Op woensdag 22 november 2023 16:44 schreef Spirit82 het volgende:
Ik heb ook een voetenzak, maar met de verkleiner in de maxi Cosi krijg ik dat ding er dus gewoon met geen mogelijkheid in… is daar een trucje voor?
Ik schuif met je mee.quote:Op maandag 20 november 2023 21:35 schreef Spirit82 het volgende:
Hallo halloMet een baby van inmiddels alweer ruim 2 weken schuif ik door naar dit topic. Ik was even vergeten hoe heftig die eerste weken zijn, dus meer dan slapen en voeden doen we op dit moment niet
![]()
Het kindje doet het goed, maar ik was de bak angsten die loskomen met zo’n dierbaar iets even vergeten.. kan daarom nog niet echt genieten en ben vooral bezig met “ademt ze nog??”, “heb ik wel genoeg borstvoeding” en hopen dat ze niet ziek wordt van het kraambezoek. Woensdag was hier familie van vriend die gisteren appte dat ze Corona hebben. Dat geeft dus echt geen vertrouwen. Het liefst verzegel ik het huis en komt niemand erin. Sowieso vind ik het lastig om met uitspraken als “ik wil komen knuffelen” van anderen om te gaan. Of “ik hoest wel, maar ik ben echt niet besmettelijk hoor!”. Echt.. mensen! Misschien is dit wel herkenbaar voor anderen, maar ik vraag me soms echt af of het wel helemaal goed met mij gaat…
De onze is van januari. Met sneeuw het ziekenhuis uit. We hadden een warme dikke deken voor in de maxi cosi en kinderwagen. Die deken had ook 'sleuven' voor de gordels die met klitteband dicht konden. En we verwarmde de kinderwagen of maxi cosi voor met kruiken. Verder een jas en muts. Dat voorverwarmen deden we echt alleen de periode dat hij zichzelf niet warm kon houden. Voelt als een eeuwigheid geleden dat gezeul met kruiken en met de verwarming in onze eigen slaapkamer aan.quote:Op woensdag 22 november 2023 15:59 schreef Spirit82 het volgende:
Thanks allemaal. Het is fijn om te lezen dat mensen het herkennen.
Meteen een vraag: wat doen jullie je kindje aan in de maxi cosi of wandelwagen als je naar buiten gaat? Ik dacht dat ik dit soort dingen wist, maar ik ben alles kwijt
O nee... ik zal voor je duimenquote:Op donderdag 23 november 2023 13:34 schreef Debsterr het volgende:
Welkom nieuwe aanwas. Altijd gezellig!
Ik dacht net wat pijn te voelen in m’n linkerborst… duimen jullie mee dat ik niet weer een borstontsteking krijg?
Ellendequote:Op donderdag 23 november 2023 13:34 schreef Debsterr het volgende:
Welkom nieuwe aanwas. Altijd gezellig!
Ik dacht net wat pijn te voelen in m’n linkerborst… duimen jullie mee dat ik niet weer een borstontsteking krijg?
Een stuk beter! Nog wel regelmatig hoestbuien en de fles gaat niet altijd op, maar ze ademt rustiger en is lekker vrolijk. Mijn vader blijkt corona te hebben, dus dat zou het ook goed geweest kunnen zijn.quote:
Mja, hier al 3 weken vanaf 4 uur onrustig gedoe inderdaad. Man heeft het nu ook eindelijk eens meegemaaktquote:Op zondag 26 november 2023 05:30 schreef Bienelientjee het volgende:
Bij E zie ik het einde nog niet in zicht. Wedden dat man gaat klagen hoe slecht hij wel niet geslapen heeft naast J in bed (daar ligt hij nu al een uur diep te slapen nadat J huilde) en E wilt maar niet in diepe slaap komen en blijft haar hoofd links en rechts gooien en rusteloos en miepen behalve als ik haar vasthoud.
Ik was gister nacht ook al de pineut en ben nu ook al sinds 3 uur bezig. Gaaaaaap!
Ik lust het niet maar zou het nu drinken, hahaquote:
Wat goedquote:Op maandag 27 november 2023 12:18 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ik lust het niet maar zou het nu drinken, haha![]()
Gelukkig een relaxte werkgever, heb vandaag maar verlof genomen zodat ik kan bijslapen. Heerlijk, even een dag alleen in huis
Pff, klinkt vreselijk. Is hij alleen klaar wakker of aan het huilen ook? Extra voeding en zo heb je denk ik al geprobeerd?quote:Op dinsdag 28 november 2023 04:05 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Fijn dat de prikjes goed gingen Debsterr!![]()
Tweede nacht die echt absurd is. Vanaf 1:30 al bezig, niet in slaap te krijgen. Is het hierna dan over? Dit heeft de oudste nooit zo erg gehad.
Ja, wakker en babbelen. Niet huilen gelukkig. Extra voeding inderdaad gedaan, daarna valt ze wel even in slaap maar echt maar kort (half uurtje ofzo). Elke keer als ze even slaapt wordt ze weer wakker tegen de tijd dat het mij eindelijk lukt in slaap te vallen. Heel slopend.quote:Op dinsdag 28 november 2023 05:51 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Pff, klinkt vreselijk. Is hij alleen klaar wakker of aan het huilen ook? Extra voeding en zo heb je denk ik al geprobeerd?
E is ook nog steeds elke twee uur wakker, maar is nu ook met veel mijlpalen bezig ineens. Dus denk dat ze van slaap regressie door is gegaan naar teveel nieuwe skills in korte tijd slaap regressie ofzo!
Ja, klinkt hetzelfde als E. Ze wordt half wakker en huilt niet maar maakt luide geluidjes. Laat je haar liggen dan wordt ze steeds luider. Zodra je haar oppakt slaapt ze binnen 5 minuten weer. Maar leg je haar te snel weer terug dan wordt ze meteen weer wakker, dus je zit daar minstens een half uur. Maar dan zit ze ook alweer bijna halverwege de tijd waarop ze weer wakker wordt. En dan slaapt ze eindelijk, lig je lekker warm weer en huilt de oudste.....!quote:Op dinsdag 28 november 2023 07:06 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ja, wakker en babbelen. Niet huilen gelukkig. Extra voeding inderdaad gedaan, daarna valt ze wel even in slaap maar echt maar kort (half uurtje ofzo). Elke keer als ze even slaapt wordt ze weer wakker tegen de tijd dat het mij eindelijk lukt in slaap te vallen. Heel slopend.
Ja, precies. De oudste slaapt hier gelukkig gewoon door in de nacht, dat is wel fijn.quote:Op dinsdag 28 november 2023 07:33 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Ja, klinkt hetzelfde als E. Ze wordt half wakker en huilt niet maar maakt luide geluidjes. Laat je haar liggen dan wordt ze steeds luider. Zodra je haar oppakt slaapt ze binnen 5 minuten weer. Maar leg je haar te snel weer terug dan wordt ze meteen weer wakker, dus je zit daar minstens een half uur. Maar dan zit ze ook alweer bijna halverwege de tijd waarop ze weer wakker wordt. En dan slaapt ze eindelijk, lig je lekker warm weer en huilt de oudste.....!Gaaaaap!
Koffie, koffie, koffie.
Dat ze het maar snel uitvogelen die babies, haha!
quote:Op dinsdag 28 november 2023 13:32 schreef Clubsoda het volgende:
Wat ik bijna net zo vermoeiend vind als de nachten is hoe erg je moet opletten met een babyMijn oudste was (is
) echt geen brave stilzitter maar dit had ik anders in herinnering. Dit exemplaar kruipt in de vaatwasser, trekt keukenkastjes op, duikt in het hooi voor de cavia's, is geobsedeerd door de broodrooster (die staat op knielhoogte), plukt met zijn prutsvingertjes allerlei stofjes van de grond en stopt het in zijn snuit en gaat steeds staan en dondert weer om
![]()
De box is voor sukkels dus daar kom ik niet vaak mee weg.
Ja daar heb je wel oplossingen voor dat het blokkeert, maar wil je dat als je een mooie keuken hebt. Ik zou alle schadelijke meuk zoals schoonmaak en vaatwasser blokjes in afgesloten containers bewaren die goed afgesloten zijn. Deze fase gaat ook wel weer over gelukkig.quote:
Sneller dan je denkt! Hij begon vier maanden geleden met rollen, een maand later kruipen weer twee maanden later met knielen en staan.quote:Op dinsdag 28 november 2023 13:38 schreef Piles het volgende:
[..]
Hier begint het rollen net, dus bovenstaande fase duurt nog even. Aan de ene kant kijk ik uit naar de kruip&ontdek-fase, maar aan de andere kant ook totaal niet door bovenstaande
Ja, die dingen moeten veilig staan natuurlijk. Maar hij mag van mij best met maatbekers en pannendeksels rommelen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 13:47 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Ja daar heb je wel oplossingen voor dat het blokkeert, maar wil je dat als je een mooie keuken hebt. Ik zou alle schadelijke meuk zoals schoonmaak en vaatwasser blokjes in afgesloten containers bewaren die goed afgesloten zijn. Deze fase gaat ook wel weer over gelukkig.
Ik wil je niet ontmoedigen, maar mijn baby was tot deze slaapregressie ook een makkelijke slaperquote:Op woensdag 29 november 2023 10:16 schreef Debsterr het volgende:
Ik voel me zo gezegend met onze slaper tot nu toemaar ben echt bang voor hoe hard het tegen gaat vallen mocht dat eens veranderen.
Gister intake gehad op het KDV. Volgende week woensdag gaat ze voor het eerst en omdat het zo'n kleine locatie is (1 groep) is er geen wen moment, gewoon meteen de hele dag. Dat wordt even goed uitvogelen hoeveel melk ik mee moet geven
.
Het zal vast volgens de letter niet mogen maar het is te kort om iets te kunnen doen. Zijn knuffel heeft langere oren en die krijgen we ook niet zijn bed meer uit. Niet iets voor de baby-baby fase uiteraard.... op naar zijn laatste maand als baby.quote:Op woensdag 29 november 2023 14:17 schreef Bami het volgende:
Ik dacht dat slapen met een speen koord niet mocht ivm veiligheid ofzo? Of is dat alleen op de opvang zo?
Onze dreumes weigert momenteel haar speen resoluut ‘s nachts, en gooit hem vervolgens weg.
Dat is nog beter idd.quote:Op woensdag 29 november 2023 14:23 schreef Clubsoda het volgende:
Geen speen, dus die is ook nooit kwijt![]()
Het kan prima zo blijven hoor @:Debsterr, mijn oudste heeft altijd prima geslapen en sliep met drie maanden van 19 tot 7 (die moest ik zelf wakker maken voor een droomvoeding omdat hij afviel). Maar goed, toen hij baby was bestond slaapregressie ook nog niet
Haha ja, ik geniet van elke goeie nacht hoor, we weten dat het zomaar voorbij kan zijnquote:Op woensdag 29 november 2023 12:24 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ik wil je niet ontmoedigen, maar mijn baby was tot deze slaapregressie ook een makkelijke slaper
En spannend, gelijk een hele dag
Hahaquote:Op woensdag 29 november 2023 10:16 schreef Debsterr het volgende:
Ik voel me zo gezegend met onze slaper tot nu toemaar ben echt bang voor hoe hard het tegen gaat vallen mocht dat eens veranderen.
Gister intake gehad op het KDV. Volgende week woensdag gaat ze voor het eerst en omdat het zo'n kleine locatie is (1 groep) is er geen wen moment, gewoon meteen de hele dag. Dat wordt even goed uitvogelen hoeveel melk ik mee moet geven
.
Ze is nu ruim 4 maanden toch? Het schijnt zo te zijn dat pas met 6 maanden de darmen helemaal klaar zijn voor vast voedsel, dus wat dat betreft zou het kunnen dat ze last van haar buik heeft en daardoor minder goed slaapt.quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:04 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Vannacht weer een relatief goede nacht gehad. Heb haar gisteren ook geen oefenhapje gegeven, kan het daarmee te maken hebben? Ze sliep al drie weken slecht, afgelopen weekend begonnen met eerste oefenhapjes en dat elke dag gedaan tot gisteren. Sinds afgelopen weekend waren de nachten dus echt dramatisch slecht. Nu een dagje geen oefenhapje en ze slaapt weer relatief goed. Ik durf nu in ieder geval even geen oefenhapje meer te doen tot we weer een beetje bijgekomen zijn
Ja, 4,5 maand inderdaadquote:Op vrijdag 1 december 2023 10:34 schreef Bami het volgende:
[..]
Ze is nu ruim 4 maanden toch? Het schijnt zo te zijn dat pas met 6 maanden de darmen helemaal klaar zijn voor vast voedsel, dus wat dat betreft zou het kunnen dat ze last van haar buik heeft en daardoor minder goed slaapt.
Mijn grote doet vaak staarwedstrijden met de baby. Die laatste wint altijdquote:Op vrijdag 1 december 2023 10:23 schreef Spirit82 het volgende:
Mijn baby heeft iets nieuws! Je minutenlang onbeweeglijk recht in je ogen aanstaren zonder te knipperen. Ik word daar toch zo ongemakkelijk van. Dan ga ik haar oogjes maar dicht duwen omdat ik zelf hele droge ogen heb en dat niet zou trekken
Lijkt een simpele optelsom dan inderdaad! Fijn dat het even wat beter ging weer.quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:04 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Vannacht weer een relatief goede nacht gehad. Heb haar gisteren ook geen oefenhapje gegeven, kan het daarmee te maken hebben? Ze sliep al drie weken slecht, afgelopen weekend begonnen met eerste oefenhapjes en dat elke dag gedaan tot gisteren. Sinds afgelopen weekend waren de nachten dus echt dramatisch slecht. Nu een dagje geen oefenhapje en ze slaapt weer relatief goed. Ik durf nu in ieder geval even geen oefenhapje meer te doen tot we weer een beetje bijgekomen zijn
Maar mama, ik staar zo graag in je zielquote:Op vrijdag 1 december 2023 10:23 schreef Spirit82 het volgende:
Mijn baby heeft iets nieuws! Je minutenlang onbeweeglijk recht in je ogen aanstaren zonder te knipperen. Ik word daar toch zo ongemakkelijk van. Dan ga ik haar oogjes maar dicht duwen omdat ik zelf hele droge ogen heb en dat niet zou trekken
Verbaast me niks!quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:52 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Mijn grote doet vaak staarwedstrijden met de baby. Die laatste wint altijd
Maak me niet bang voor mijn eigen babyquote:Op vrijdag 1 december 2023 11:39 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Maar mama, ik staar zo graag in je ziel.
Balen. Hier zitten we in dezelfde overweging.quote:Op zaterdag 2 december 2023 03:07 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Pff, blijkbaar was het niet alléén aan de oefenhapjes te wijten. Ik had echt goede hoop
Lekkerquote:Op zaterdag 2 december 2023 14:18 schreef DevilsWhore het volgende:
De kleine meid is vannacht gewoon maar één keer wakker geworden voor voeding, om 1.00 uur, daarna doorgeslapen tot 7.30 uur.
Ja, vannacht kwam ze elke 2-2,5 uur ter compensatie.quote:Op maandag 4 december 2023 10:58 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Lekker.
Meidje ging hier gisteravond redelijk makkelijk haar bedje in, maar werd na een uur of 2 toch huilend wakker. Nog een fles van 100ml erin gegaan (ik had een glas whisky op) en vannacht om 4 uur had ze alweer honger
Vanaf dag drie zat er al minimaal drie uur tussen de voedingen, dus dit was een beetje gek.quote:Op maandag 4 december 2023 20:31 schreef Clubsoda het volgende:
Iedereen 2-2,5 is vooral een heel normaal ritme voor een newborn denk ik
Sterkte!quote:Op maandag 4 december 2023 22:51 schreef Bienelientjee het volgende:
E is al bijna anderhalf uur non stop aan het huilen.... Zo zielig. Ze dronk haar fles, boertje, viel in slaap, werd wakker, boer en bijna overgeven, maar kwam niets uit (door de hoest heeft ze al twee keer melk overgegeven vandaag) en nu al 1,5 uur huilen huilen huilen
Tussentijd zit ik mij kapot te hoesten tot kokhalsen aan toe..
Zucht
Zo'n nacht hebben wij in het begin ook 1 keer gehad. Toen dachten we nog: dit is best chill. Onwetend dat we warenquote:Op maandag 4 december 2023 20:58 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Vanaf dag drie zat er al minimaal drie uur tussen de voedingen, dus dit was een beetje gek.
Achgossie! En je weet niet waarom? Heeft ie inmiddels al wat geslapen?quote:Op dinsdag 5 december 2023 10:01 schreef alpeko het volgende:
Het is hier weer een groot drama. Stik kapot maar in bed is het janken en krijsen. Gaat een leuke Pakjesavond worden.
Inmiddels weten we het wel. Hij had de hele ochtend tegen me aan gehangen. Zo ken ik hem sowieso niet. Zeker bij mij ligt ie nooit stil. Hij heeft op me geslapen terwijl ik op mijn rug op zijn speelkleed lag. En eten wilde hij ook niet. Hij had zo’n lege blik en was zo timide dat ik de huisarts maar heb gebeld. Mocht meteen komen.quote:Op dinsdag 5 december 2023 14:12 schreef Anne het volgende:
[..]
Achgossie! En je weet niet waarom? Heeft ie inmiddels al wat geslapen?
Beterschap voor jullie baby smurf. Eerste winter is pittig. Zeker icm opvang. Succes. Bij ons begon het vorige week ook met verkoudheid. Dat het maar snel lente isquote:Op dinsdag 5 december 2023 14:11 schreef Anne het volgende:
Hier is kleine smurf (bijna 5 maanden) weer behoorlijk verkouden sinds een dag of drie (hoesten, snotteren, hoesten, snotteren en hoesten). Zo erg hebben we het niet gehad (en hoop dat erger ook niet bestaat).
Heb hem zojuist opgehaald van de opvang, want daar wilde drinken en slapen niet lukken en was ie helemaal overstuur. Nu thuis gelukkig wel wat gedronken en hij ligt nu op bed wat te pruttelen/hoesten/snotteren/snurken met af en toe een klein huiltje tussendoor.
Ik vind het zo zielig. Kan wel janken en ik haat de herfst/winter hierom alleen maar meer.
Het is wel echt een bikkel, want hij lacht en kletst nog steeds heel veel, ook al zie je dat ie helemaal niet lekker is. En ook in de nachten lukt het hem zichzelf te troosten, dus hij slaapt nog steeds van 19:00 tot 06:00 uur ongeveer.
Wij hebben al de derde verkoudheid te pakken in 2 maanden geloof ik.quote:Op dinsdag 5 december 2023 15:30 schreef alpeko het volgende:
[..]
Beterschap voor jullie baby smurf. Eerste winter is pittig. Zeker icm opvang. Succes. Bij ons begon het vorige week ook met verkoudheid. Dat het maar snel lente is
Hm, ik kijk er naar uit. We starten nu net met opvang (hij is 4 maanden). En slaapt ruk, ook overdag. Dus als ie dan ook nog verkouden wordt, is het helemaal feestquote:Op dinsdag 5 december 2023 16:13 schreef Lokasenna het volgende:
Als ze eenmaal naar de opvang gaan, gaat de verkoudheid ook gewoon niet meer over.
Zelfs in de zomer bleef de snotneus.
Yayyyy ze gaat morgen voor het eerstquote:Op dinsdag 5 december 2023 16:13 schreef Lokasenna het volgende:
Als ze eenmaal naar de opvang gaan, gaat de verkoudheid ook gewoon niet meer over.
Zelfs in de zomer bleef de snotneus.
Niet gek staan te kijken dat als ie thuis slecht slaapt dat ie op de opvang dan juist wel goed slaapt. Of andersom. Bij ons deed ie het lang op de opvang beter dan thuis. Nu vaak andersom.quote:Op dinsdag 5 december 2023 16:15 schreef Piles het volgende:
[..]
Hm, ik kijk er naar uit. We starten nu net met opvang (hij is 4 maanden). En slaapt ruk, ook overdag. Dus als ie dan ook nog verkouden wordt, is het helemaal feest
Sterktequote:Op dinsdag 5 december 2023 17:50 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Yayyyy ze gaat morgen voor het eerst
Volgens mij worden koortjes en dergelijke afgeraden in bed, wij hebben standaard meerdere spenen in bed liggen. Nu weet ze er altijd wel eentje te vindenquote:Op woensdag 29 november 2023 14:14 schreef alpeko het volgende:
Bij ons heeft een speenkoordje ook echt wel geholpen met doorslapen. Hij was hem anders constant kwijt. Viel regelmatig door de spijlen op de grond. Nu pakt ie hem zelf al ie wakker is. En heeft hij ons zelfs toen ie zo vaak hoestend wakker werd niet nodig gehad.
Slaapt ook niet lekker, al dat gezangquote:Op woensdag 6 december 2023 08:10 schreef 111210 het volgende:
[..]
Volgens mij worden koortjes en dergelijke afgeraden in bed, wij hebben standaard meerdere spenen in bed liggen. Nu weet ze er altijd wel eentje te vinden
Het was vroegquote:Op woensdag 6 december 2023 08:51 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Slaapt ook niet lekker, al dat gezang
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |