Nee sluit inderdaad aardig aan, ze was ff onrustig toen man het bed inkroop om 22:30, toen een nachtvoeding en toen idd wakker vanochtend.quote:Op zaterdag 16 december 2023 07:19 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Dat klopt dan ook wel aardig toch? Of ben je veel wakker/eruit geweest vannacht? Van 21:15 tot 5:00 is 7:45 uur, dus dan 45 minuten wakker van de tijd dat je in bed lag.
Klinkt goed allemaal!quote:Op donderdag 21 december 2023 08:28 schreef Debsterr het volgende:
Nou, na een paar keer vroege dagen, lijkt het weer stukken beter te gaan qua slapen. Vannacht zelfs van 19:30 tot 4:45, vervolgens kwam er zoveel melk uit 1 tiet dat ze de ander niet bliefte. Kon ik gaan kolven om 5 uur 's nachts
.
KDV gaat een stuk beter, gisteren 3e dag geweest en slapen doet ze nog weinig daar, maar ze was gisteren veel blijer zeiden ze en schrikt ook niet meer zo tijdens de fles drinken. Wij hadden een dagje sauna met z’n 2en, was ook wel weer eens fijn.
Zekerquote:
Langzaam maar zeker beter. Peuter en ik zijn nog flink aan het hoesten, maar verder lijkt het beter te gaanquote:Op donderdag 21 december 2023 10:12 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Zeker
Hoe is het daar? Ziekenboeg een beetje herstellende?
Dat is ietsquote:Op donderdag 21 december 2023 10:18 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Langzaam maar zeker beter. Peuter en ik zijn nog flink aan het hoesten, maar verder lijkt het beter te gaan
Ja maar de regelsquote:Op donderdag 21 december 2023 21:45 schreef noodgang het volgende:
Ja joh, of we morgen voor onze ziekenhuisafspraak voor onze prematuur en dysmatuur geboren baby, die net thuis is en die we binnen moeten houden ivm temperatuur, even zijn id kaart kunnen gaan laten zien, omdat dat verplicht is en we anders de zorg wellicht niet vergoed krijgen.
Hoe dan?
Met dat minimensje naar de fotograaf, hem heel vriendelijk vragen toch echt zn ogen open te doen en in de camera te kijken en hem meeslepen naar t gemeentehuis?
Hij zou normaal gesproken nog niet eens geboren zijn
Stond in de brief zeker?quote:Op donderdag 21 december 2023 21:45 schreef noodgang het volgende:
Ja joh, of we morgen voor onze ziekenhuisafspraak voor onze prematuur en dysmatuur geboren baby, die net thuis is en die we binnen moeten houden ivm temperatuur, even zijn id kaart kunnen gaan laten zien, omdat dat verplicht is en we anders de zorg wellicht niet vergoed krijgen.
Hoe dan?
Met dat minimensje naar de fotograaf, hem heel vriendelijk vragen toch echt zn ogen open te doen en in de camera te kijken en hem meeslepen naar t gemeentehuis?
Hij zou normaal gesproken nog niet eens geboren zijn
Thanks, Ik kreeg er een aparte mail voor. We gaan er zo achter komen hoe streng ze hierin zijnquote:Op vrijdag 22 december 2023 07:44 schreef Anne het volgende:
[..]
Stond in de brief zeker?
Ik heb toen even gebeld; voor zo klein was het toch niet nodig. Eenmaal aan de aanmeldbalie daar zeiden ze weer "eigenlijk wel, zeker als we vaker zouden komen". Dat was ik niet van plan.
Sterkte trouwens met baby! Gaat verder alles wel goed?
Ook daar is het ons nog nooit gevraagd. Mijzelf ook niet overigens. We hebben zijn paspoort vooralsnog nooit nodig gehad. Snap niet zo goed waar ze bang voor zijn. Dat ik voor de lol met een willekeurige baby naar het ziekenhuis of huisarts ga?quote:Op vrijdag 22 december 2023 11:38 schreef Piles het volgende:
Hier bij de huisarts kregen we ook het verzoek, maar dan: Zodra jullie een ID-bewijs hebben, kom het even een keer laten zien want officieel moet het.
Toch een iets andere toon
Maar inderdaad, die regels slaan wel aardig door.
Eerder andersom, je eigen baby onder andermans gegevens naar het ziekenhuis laten gaan bijvoorbeeld omdat dat beter uit komt met de vergoedingen van de verzekering. Dat gebeurd dus serieus en er zijn nog wel ergere dingen denkbaar waarom iemand wel gebruik wil maken van ziekenhuiszorg maar niet onder eigen naam.quote:Op vrijdag 22 december 2023 13:20 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ook daar is het ons nog nooit gevraagd. Mijzelf ook niet overigens. We hebben zijn paspoort vooralsnog nooit nodig gehad. Snap niet zo goed waar ze bang voor zijn. Dat ik voor de lol met een willekeurige baby naar het ziekenhuis of huisarts ga?
Wordt voor babies niet bijna alles vergoed ongeacht de verzekering van de ouders?quote:Op vrijdag 22 december 2023 14:58 schreef Elleska het volgende:
[..]
Eerder andersom, je eigen baby onder andermans gegevens naar het ziekenhuis laten gaan bijvoorbeeld omdat dat beter uit komt met de vergoedingen van de verzekering. Dat gebeurd dus serieus en er zijn nog wel ergere dingen denkbaar waarom iemand wel gebruik wil maken van ziekenhuiszorg maar niet onder eigen naam.
Bij kinderen is dat IDkaart systeem niet waterdicht want een klein kind is zelden herkenbaar met de babyfoto.
Voor basiszorg wel (mits de ouders zijn verzekerd en het kind staat bijgeschreven) maar aanvullende zorg is afhankelijk van de verzekering van de ouders. Daarom wordt er, als ouders apart van elkaar verzekerd zijn, aangeraden om de kinderen aan te melden bij de ouder met de meest uitgebreide verzekering. Voor baby's weet ik zo niets maar voor oudere kinderen is de vergoeding voor beugels een voorbeeld.quote:Op vrijdag 22 december 2023 17:27 schreef archito het volgende:
[..]
Wordt voor babies niet bijna alles vergoed ongeacht de verzekering van de ouders?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |