abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211535106
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 15:43 schreef alpeko het volgende:

[..]
Dat voorkomt niet dat ze naast het bed belanden.
Dat is waar, nooit meegemaakt omdat R niet echt in een ledikant geslapen heeft.
pi_211535889
B. lanceert haar speen ooit een meter van het bed af. Of nog vervelender, aan de andere kant bij de muur ónder het bed.

Wij gaan ook maar voor de meerdere spenen in bed denk ik. Dan kan niet alleen B. er sneller een vinden maar wij ook. 😜
  woensdag 6 december 2023 @ 17:13:48 #103
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211535991
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 15:42 schreef Lokasenna het volgende:
Glow in the dark spenen _O_
Blijft grappig om naast je te kijken en ineens zo'n lichtgevende cirkel te zien _O-.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_211539033
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 16:15 schreef Piles het volgende:

[..]
Hm, ik kijk er naar uit. We starten nu net met opvang (hij is 4 maanden). En slaapt ruk, ook overdag. Dus als ie dan ook nog verkouden wordt, is het helemaal feest ;(
Nou dat was sneller dan verwacht. Meneer wilde vanavond zn fles amper en heeft afgelopen 2 uur alles ondergekotst :{
Wat een zielig hoopje mens als ie zo beroerd is ;(
  woensdag 6 december 2023 @ 20:58:49 #105
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211539167
@Debsterr, hoe ging de eerste dag op de opvang?
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
  donderdag 7 december 2023 @ 03:44:40 #106
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211540964
quote:
17s.gif Op woensdag 6 december 2023 20:58 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
@:Debsterr, hoe ging de eerste dag op de opvang?
Best goed! Iets te weinig geslapen en ze hadden de voedingen tot 4 uur gerekt wat iets te ambitieus bleek dus vraag volgende week even max 3 uur aan te houden, maar ze heeft niet alleen maar gehuild haha. Wel fijn dat ze ook een draagzak hebben, die hebben ze wel regelmatig gebruikt voor haar.
  donderdag 7 december 2023 @ 05:47:18 #107
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211541052
quote:
17s.gif Op donderdag 7 december 2023 03:44 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Best goed! Iets te weinig geslapen en ze hadden de voedingen tot 4 uur gerekt wat iets te ambitieus bleek dus vraag volgende week even max 3 uur aan te houden, maar ze heeft niet alleen maar gehuild haha. Wel fijn dat ze ook een draagzak hebben, die hebben ze wel regelmatig gebruikt voor haar.
Fijn dat het best goed ging! En voor jou? Was je gelijk aan het werk of had je even tijd voor jezelf?
|| justdiggit.org ||
  donderdag 7 december 2023 @ 07:29:51 #108
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211541210
quote:
17s.gif Op donderdag 7 december 2023 05:47 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Fijn dat het best goed ging! En voor jou? Was je gelijk aan het werk of had je even tijd voor jezelf?
Nee had tijd voor mezelf, wat heel gek voelde haha! Het ging best okay, al duurde het op een gegeven moment wel lang voor er een update kwam. Dan zit je toch een beetje vol spanning te wachten.
  donderdag 7 december 2023 @ 08:39:40 #109
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211541524
quote:
17s.gif Op donderdag 7 december 2023 07:29 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Nee had tijd voor mezelf, wat heel gek voelde haha! Het ging best okay, al duurde het op een gegeven moment wel lang voor er een update kwam. Dan zit je toch een beetje vol spanning te wachten.
Lekker joh! En ja, dat voelt in het begin heel gek :D Èn ook begrijpelijk van de spanning :D
|| justdiggit.org ||
pi_211541890
quote:
17s.gif Op donderdag 7 december 2023 03:44 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Oh wat heerlijk dat ze een draagzak hebben!
  donderdag 7 december 2023 @ 10:21:51 #111
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211542281
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 09:41 schreef Bami het volgende:

[..]
Zat ze ook in toen we aankwamen. Werd ze voorzichtig losgemaakt, lachje O+. Toen switchte het naar OH JULLIE HEBBEN ME HIER ACHTERGELATEN HÈ?! *krijst in 1000 tonen*
pi_211542433
quote:
17s.gif Op donderdag 7 december 2023 10:21 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Zat ze ook in toen we aankwamen. Werd ze voorzichtig losgemaakt, lachje O+. Toen switchte het naar OH JULLIE HEBBEN ME HIER ACHTERGELATEN HÈ?! *krijst in 1000 tonen*
Ah gos. _O- O+
Was ze iig wel blij om jullie te zien!

Had mij wel een hoop kopzorgen gescheeld, als ze bij ons op de opvang aan een draagzak hadden gedaan. Echt heel fijn zeg!
  donderdag 7 december 2023 @ 14:18:59 #113
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211544307
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 10:36 schreef Bami het volgende:

[..]
Ah gos. _O- O+
Was ze iig wel blij om jullie te zien!

Had mij wel een hoop kopzorgen gescheeld, als ze bij ons op de opvang aan een draagzak hadden gedaan. Echt heel fijn zeg!
Ik bedenk dan maar dat ons zien waarschijnlijk de spanning los maakte van de dag en dat het uit vertrouwen en veiligheid komt dat ze zo moest huilen.

Vandaag lekker veel op schoot en wandelen met de draagzak O+.
pi_211544980
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 09:41 schreef Bami het volgende:

[..]
Ja luxe! Helaas bij ons, niet wat dat zou 'm wel goed doen. Aan de andere kant zijn we nu wel volledig gestopt met draagzak en doet ie 5 slaapjes van een half uur in z'n bed, ook thuis. Omdat ie op de opvang ook moet :P

Vanochtend bij de huisarts geweest i.v.m. projectielkotsen en hij gaat richting uitdroging :{ Dus ik hoop maar dat het snel verbeterd, want zoveel zorgen is niet leuk -O-
pi_211545904
quote:
17s.gif Op donderdag 7 december 2023 14:18 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Ik bedenk dan maar dat ons zien waarschijnlijk de spanning los maakte van de dag en dat het uit vertrouwen en veiligheid komt dat ze zo moest huilen.

Vandaag lekker veel op schoot en wandelen met de draagzak O+.
Ja dat klinkt heel logisch! Extra fijn om dan nu weer lekker te kunnen cocoonen samen. O+

quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 15:50 schreef Piles het volgende:

[..]
Ja luxe! Helaas bij ons, niet wat dat zou 'm wel goed doen. Aan de andere kant zijn we nu wel volledig gestopt met draagzak en doet ie 5 slaapjes van een half uur in z'n bed, ook thuis. Omdat ie op de opvang ook moet :P

Vanochtend bij de huisarts geweest i.v.m. projectielkotsen en hij gaat richting uitdroging :{ Dus ik hoop maar dat het snel verbeterd, want zoveel zorgen is niet leuk -O-
Wij doen nog steeds bijna dagelijks draagzakdutjes en ze is nu 14 maanden. Toch gaan de bed-dutjes op de opvang ook nog steeds prima. :D

Wat sneu dat hij zo ziek is, beterschap!
  vrijdag 8 december 2023 @ 13:55:32 #116
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211554461
Dat je zo ongeveer de hele voeding van 10 minuten aan de borst weer over je heen krijgt gespuugd O+. Blij dat ik m’n spijkerbroek met zure vlekken weer aan had vandaag ipv een schone.
pi_211554629
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 17:27 schreef Bami het volgende:
Wat sneu dat hij zo ziek is, beterschap!
Thanks!
quote:
17s.gif Op vrijdag 8 december 2023 13:55 schreef Debsterr het volgende:
Dat je zo ongeveer de hele voeding van 10 minuten aan de borst weer over je heen krijgt gespuugd O+. Blij dat ik m’n spijkerbroek met zure vlekken weer aan had vandaag ipv een schone.
Heel fijn ja :') Als papa krijg ik het meestal op m'n schouder/rug als ik 'm ff overpak :X

Vannacht is de buikgriep wat gezakt: van kotsen naar diarree. Ik weet niet of ik daar blij mee ben... Hopelijk zakt het wel snel z'n lichaam uit (en raken wij niet besmet) :+
  vrijdag 8 december 2023 @ 14:16:29 #118
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211554664
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 14:13 schreef Piles het volgende:

[..]
Thanks!
[..]
Heel fijn ja :') Als papa krijg ik het meestal op m'n schouder/rug als ik 'm ff overpak :X

Vannacht is de buikgriep wat gezakt: van kotsen naar diarree. Ik weet niet of ik daar blij mee ben... Hopelijk zakt het wel snel z'n lichaam uit (en raken wij niet besmet) :+
Ik heb denk ik liever diarree. Dat blijft vaker op de plek waar het hoort :') en kost vooral veel luiers. Maar goed, ik ben dan ook helemaal klaar met de hoeveelheid was die onze kleine meid produceert met het spugen. Bijna dagelijks bedje verschonen, vaak 2 outfits en soms wel 3 of 4 (pyjama niet meegerekend), stuk of 4/5 spuugdoekjes en een grote hydrofiel of 2/3 is niet ongewoon. Over mijn eigen kleding gezwegen, al trek ik dus tegenwoordig ook zonder pardon een broek met spuug vlekken aan :@.
pi_211554805
Ja eens, ben net ook 3 kwartier bezig geweest om was op te ruimen, en weer nieuwe was op te hangen. Er komt gewoon geen eind aan ;(
Dan liever af en toe een doorgelekte poepluier, das een romper en een broek (en soms een bed). Maar al die truien, rompers, doekjes met kots is zo'n enorme berg steeds :X
pi_211554807
Overigens bijzonder hoe vrolijk een baby met buikgriep kan zijn _O-
Alsof ie nergens last van heeft...
  vrijdag 8 december 2023 @ 14:34:16 #121
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_211554812
Hier laatste dagen ook veel was. Haha! Er is een kleine verbetering in E. Maar ze heeft het echt goed te pakken, haar aller eerste virus. Nadeel is dat ze dus vaak melk weer uit kotst als ze een hoestbui net na dr fles krijgt.
  vrijdag 8 december 2023 @ 15:32:54 #122
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211555279
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 14:33 schreef Piles het volgende:
Overigens bijzonder hoe vrolijk een baby met buikgriep kan zijn _O-
Alsof ie nergens last van heeft...
Dat is nog wel een beetje troost, dat je iig nog je dosis lachjes enzo krijgt O+
pi_211555304
Ik was wel zo'n loedermoeder die pas schone kleren aan deed als het zo nat was van spuug dat haar romper ook vochtig werd. En dan liet ik de romper dus mooi aan. :@
Maar Pukje haaaatte omkleden, dus ik had liever spuug dan doorlek want bij spuug kwam ik er vaak wel mee weg om iig de romper aan te laten. Deed haar na een voeding altijd een hydrofiel'slab' om. :')

Poeh nu ik dit zo lees realiseer ik me weer wat een gedoe dat was. Best fijn dat ze niet meer zoveel spugen wanneer ze groter worden!
  vrijdag 8 december 2023 @ 16:06:11 #124
318361 Bienelientjee
pi_211555573
Ik mis mijn babies lach wel hoor, ze is zo'n hoopje verdriet!
pi_211561859
quote:
17s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:32 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Dat is nog wel een beetje troost, dat je iig nog je dosis lachjes enzo krijgt O+
Heel fijn ja O+
Zeker vandaag, want hij is hartstikke vrolijk en wij allebei beroerd want buikgriep sinds vannacht :{
  zaterdag 9 december 2023 @ 11:28:26 #126
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211562921
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 09:53 schreef Piles het volgende:

[..]
Heel fijn ja O+
Zeker vandaag, want hij is hartstikke vrolijk en wij allebei beroerd want buikgriep sinds vannacht :{
Oef… beterschap en sterkte. Iemand in de omgeving die wellicht eten kan langs brengen zodat je die energie kan besparen?
pi_211565275
quote:
17s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:28 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Oef… beterschap en sterkte. Iemand in de omgeving die wellicht eten kan langs brengen zodat je die energie kan besparen?
Pff eten, moet er niet aan denken. Vandaag leven we op beschuit, fruit en ORS. En voor noodgevallen gelukkig altijd eten in de vriezer :P

Wel sneu voor die kleine, zo'n dag. Is hij eindelijk weer beter, hebben wij niet de energie om iets met m te doen :@
pi_211582032
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 15:30 schreef Piles het volgende:

[..]
Pff eten, moet er niet aan denken. Vandaag leven we op beschuit, fruit en ORS. En voor noodgevallen gelukkig altijd eten in de vriezer :P

Wel sneu voor die kleine, zo'n dag. Is hij eindelijk weer beter, hebben wij niet de energie om iets met m te doen :@
Ik ben ook de sjaak. Al de 2e keer buikklachten dit jaar. Heb ik normaal nooit. De kleine man tobt ook maar door.

Za superblij maar in de avond weer 39 graden koorts. Onrustigere nacht maar ok. Zondag was drama. Ik ziek. Stef wilde niet in bed slapen. Op mama wel. Ook in de avond huilen in bed. Dat is echt lang geleden. Uiteindelijk lukte het hem wel.

En het einde van het lange wachten is in zicht. Woensdag wordt mama geopereerd aan de hernia. Timing is niet ideaal zo maar liever nu dan volgend jaar. Spannende tijd. Ik zie er erg tegenop zeker omdat ik zelf nu 0 energie heb maar hopelijk knap ik snel genoeg op om op volle kracht de zorgtaken van mama over te nemen.
  maandag 11 december 2023 @ 14:18:14 #129
318361 Bienelientjee
pi_211584149
Pff, beterschap allen! Echt een rampen maand qua gezondheid zeg! Dat we allemaal met kerst ons goed mogen voelen weer!

Ik heb gister een halve dag in het ziekenhuis door gebracht met E. Ze was erg slecht afgelopen week en dronk al drie dagen nauwelijks en hoest kotste het vaak weer uit of ronduit weigeren en ze begon uitdrogings verschijnselen te krijgen, 15 uur geen natte luier en dan maar klein beetje. Gelukkig mochten we terug naar huis avonds, blijkt RS bronchiolitis te zijn na de swab test. Arme meid.

Godzijdank blijven de kleine beetjes melk er in vandaag. (30/40 ml per keer) We moeten wel echt de fles knijpen om te helpen omdat ze er de energie niet echt voor heeft om het zelf te doen. Hopelijk knapt ze snel weer op!

En ik ben mijn hoest ook helemaal zat!
pi_211584950
Klinkt heftig Bienelientjee! Stuk heftiger dan onze zieke smurf, en daar maakten wij ons al enorm zorgen om :@ Beterschap!

En succes/sterkte alpeko! Hopelijk weer een goede stap richting herstel voor je vrouw, maar zal wel ff pittig zijn ja...

Wij gaan deze week naar de CB-jeugdarts met R. Helemaal klaar en op na 2 maanden overdag 5x30 min slapen en s nachts vaak elk uur wakker. We willen nu ff een plan: medische oorzaak zoeken of richting slaapcoaching. Want dit is voor niemand leuk. En zo weinig slaap kan ook niet goed zijn voor R.'s ontwikkeling.
pi_211592643
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2023 15:27 schreef Piles het volgende:
Klinkt heftig Bienelientjee! Stuk heftiger dan onze zieke smurf, en daar maakten wij ons al enorm zorgen om :@ Beterschap!

En succes/sterkte alpeko! Hopelijk weer een goede stap richting herstel voor je vrouw, maar zal wel ff pittig zijn ja...

Wij gaan deze week naar de CB-jeugdarts met R. Helemaal klaar en op na 2 maanden overdag 5x30 min slapen en s nachts vaak elk uur wakker. We willen nu ff een plan: medische oorzaak zoeken of richting slaapcoaching. Want dit is voor niemand leuk. En zo weinig slaap kan ook niet goed zijn voor R.'s ontwikkeling.
Lijkt me een verstandige stap! R. kan zo niet maximaal rusten en voor jullie al helemaal onhoudbaar lijkt me. Hopelijk komt er iets concreets uit waar jullie iets mee kunnen.
  dinsdag 12 december 2023 @ 22:05:02 #133
318361 Bienelientjee
pi_211599933
We gaan gelukkig met kleine stapjes vooruit. Ze heeft sinds gister niet meer overgegeven met hoesten. Ze drinkt nog wel erg weinig en we moeten in de fles knijpen om haar te helpen. Met een spuitje is absolute hel, ze haat dat ding! Er gaat net 30/60ml om de twee uur in nu. Maar beter dan helemaal niets zoals voor het ziekenhuis bezoek! En we zien zo nu en dan weer een glimlach!
  woensdag 13 december 2023 @ 10:17:24 #134
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211602536
Succes vandaag @alpeko! En @Piles hopelijk biedt de jeugdarts soelaas. @Bienelientjee fijn dat er vooruitgang is, klinkt wel echt heel sneu zo ziek!

Okay ik ben van de wap... ze kwam vannacht al heel vroeg voor een voeding en was ook echt even druk en overstuur. Maar in mijn beleving hebben we daarna ook echt amper nog geslapen, mijn man zegt dat ze heeft doorgeslapen van 1 tot 6:30 :D (en hij wordt van dat gerommel ook echt wel wakker). Dus nu twijfel ik of ik nou zo druk gedroomd heb of dat hij beter sliep dan 'ie verwacht had :P.
  woensdag 13 december 2023 @ 10:23:01 #135
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211602575
quote:
17s.gif Op woensdag 13 december 2023 10:17 schreef Debsterr het volgende:
Succes vandaag @:alpeko! En @:piles hopelijk biedt de jeugdarts soelaas. @:Bienelientjee fijn dat er vooruitgang is, klinkt wel echt heel sneu zo ziek!

Okay ik ben van de wap... ze kwam vannacht al heel vroeg voor een voeding en was ook echt even druk en overstuur. Maar in mijn beleving hebben we daarna ook echt amper nog geslapen, mijn man zegt dat ze heeft doorgeslapen van 1 tot 6:30 :D (en hij wordt van dat gerommel ook echt wel wakker). Dus nu twijfel ik of ik nou zo druk gedroomd heb of dat hij beter sliep dan 'ie verwacht had :P.
Zo herkenbaar :') Dan ben ik altijd blij dat ik met een smartwatch slaap, die verteld me precies wanneer en hoe lang ik wakker was. Vaak heb ik dan beter geslapen dan ik dacht, en dus inderdaad gedroomd dat het onrustiger was :P
|| justdiggit.org ||
  woensdag 13 december 2023 @ 10:28:16 #136
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211602659
quote:
17s.gif Op woensdag 13 december 2023 10:23 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Zo herkenbaar :') Dan ben ik altijd blij dat ik met een smartwatch slaap, die verteld me precies wanneer en hoe lang ik wakker was. Vaak heb ik dan beter geslapen dan ik dacht, en dus inderdaad gedroomd dat het onrustiger was :P
Ja goeie, die ga ik weer eens opladen :D want ik was echt heilig overtuigd vanochtend dat ze de hele nacht haar stem had liggen oefenen haha
pi_211603797
Dank je @Debsterr Operatie is goed gegaan. Al wat voorzichtige tekenen van herstel qua afname tintelingen en krachtsverlies.

Beetje gewend al de combi werk en kind? Wij vonden, inmiddels is dat wel een stuk beter, het deel van thuiskomen zelf eten altijd heel hectisch. Was in het begon vaak niet mogelijk om allebei tegelijk te eten.
  woensdag 13 december 2023 @ 12:17:37 #138
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211604183
Weer goedgekeurd bij het CB. Stats: 66,7 cm, 7,6kg. Ze nam de prikjes als een champ. Alleen op het moment van prikken was ze even aan het huilen, daarna direct stil en zelfs weer lachen. Heerlijk, zo'n vrolijke baby O+
|| justdiggit.org ||
pi_211607353
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 10:18 schreef archito het volgende:

[..]
Lijkt me een verstandige stap! R. kan zo niet maximaal rusten en voor jullie al helemaal onhoudbaar lijkt me. Hopelijk komt er iets concreets uit waar jullie iets mee kunnen.
Net terug, met toch een sterk vermoeden van reflux.
Dus kleinere en meer voedingen en indikken.

We geven nu Omneo maar gaan dus (weer) switchen naar Nutrilion AR. Arts gaf aan zo weinig mogelijk wisselen, maar we hebben niet het idee dat Omneo veel veranderd heeft, en AR is al ingedikt (gemak is ook wat waard).
Dus weer langzaam over naar de nieuwe, en dan komende weken maar eens kijken.

Z'n groeicurve vlakte ook flink af, dus dat moet weer ff omgebogen worden. Ik ben benieuwd.
pi_211611171
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:46 schreef Piles het volgende:

[..]

We geven nu Omneo maar gaan dus (weer) switchen naar Nutrilion AR. Arts gaf aan zo weinig mogelijk wisselen, maar we hebben niet het idee dat Omneo veel veranderd heeft, en AR is al ingedikt (gemak is ook wat waard).

Z'n groeicurve vlakte ook flink af, dus dat moet weer ff omgebogen worden. Ik ben benieuwd.
Slecht slapen, een groeicurve die afvlakt en reflux-klachten; is er al naar een allergie gekeken? Voedingen indikken is symptoombestrijding en kan ook juist weer darmklachten veroorzaken die dan de slaap verstoren. Ik hoop natuurlijk dat het helpt, maar het klinkt een beetje alsof ze nog niet grondig genoeg hebben gekeken naar de oorzaak.
  donderdag 14 december 2023 @ 01:57:56 #141
318361 Bienelientjee
pi_211613191
Ik denk dat E nu misschien ook slechte ervaringen heeft met constant kotsen na het hoesten? Ze drinkt nog niet veel en kotst niet meer, maar zodra ze maar een beetje hoest is er paniek en wilt ze niet meer drinken. Soms krijg ik de fles er weer terug in voor een beetje meer. Maar na 40/60ml max is het wel gedaan.

Gelukkig heeft ze vandaag voor het eerst in bijna twee weken weer wat fruit puree geaccepteerd! En met plezier!

Hoop echt dat ze zich snel weer wat beter voelt. Want ik merk dat ze wat gewicht verloren is. Gelukkig zaten we vandaag op ongeveer 450ml melk.
pi_211613406
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 21:29 schreef Bami het volgende:

[..]
Slecht slapen, een groeicurve die afvlakt en reflux-klachten; is er al naar een allergie gekeken?
Hebben we het wel over gehad, maar hij reageert niet direct na een voeding, heeft geen vlekjes/uitslag en weigert zeker z'n fles niet. Dus ik zie ook weinig symptomen van een allergie verder.
Het wakker worden na een half uur tot uur, vaak overgeven na langere tijd na de fles en het niet willen liggen wijst juist richting reflux.
Maar we gaan indikken en kleinere porties even proberen en dan over 3 weken bespreken of het iets van resultaat heeft.
pi_211613563
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2023 06:29 schreef Piles het volgende:

[..]
Hebben we het wel over gehad, maar hij reageert niet direct na een voeding, heeft geen vlekjes/uitslag en weigert zeker z'n fles niet. Dus ik zie ook weinig symptomen van een allergie verder.
Het wakker worden na een half uur tot uur, vaak overgeven na langere tijd na de fles en het niet willen liggen wijst juist richting reflux.
Maar we gaan indikken en kleinere porties even proberen en dan over 3 weken bespreken of het iets van resultaat heeft.
Ik hoor vanuit een facebookgroep waar ik in zit regelmatig kinderen waarbij slechte groei ongeveer het enige allergiesymptoom was en die toch echt allergisch waren. Veel baby acne kan trouwens ook een symptoom zijn.
Plus naar wat ik begreep is reflux meestal een symptoom ergens van, ook al wordt het vaak behandeld als een oorzaak.

Maargoed, wat ik zei; ik hoop heel erg dat dit helpt en jullie ook weer wat betere nachten krijgen. :*
pi_211613627
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 07:32 schreef Bami het volgende:

[..]
Ik hoor vanuit een facebookgroep waar ik in zit regelmatig kinderen waarbij slechte groei ongeveer het enige allergiesymptoom was en die toch echt allergisch waren. Veel baby acne kan trouwens ook een symptoom zijn.
Plus naar wat ik begreep is reflux meestal een symptoom ergens van, ook al wordt het vaak behandeld als een oorzaak.
Tja, zoveel mensen zoveel meningen. Zelfs medici spreken elkaar regelmatig tegen (CB-arts vs huisarts). Dus ik weet het op een gegeven moment ook niet meer, en dan luister ik toch liever naar een arts dan naar een Faceboekgroep ;)
quote:
Maargoed, wat ik zei; ik hoop heel erg dat dit helpt en jullie ook weer wat betere nachten krijgen. :*
Dat hoop ik ook. Voor onszelf, maar vooral voor hem (waar ie dan ook last van heeft).
  donderdag 14 december 2023 @ 09:35:54 #145
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211614323
Wij hadden - en ik begrijp echt heel goed dat je naar de arts luistert! - ook een niet-groeiend ventje dat slecht dronk en nooit sliep. Moesten eerst behandelen voor reflux, maar dat vond ik met bv geen doen en hij kreeg bovendien onwijs buikpijn van johannesbroodboompitmeel. Uiteindelijk bij 8 maanden gestopt met koemelk (zowel in bijvoeding als borstvoeding) en van -3 naar +1 lijn.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 14 december 2023 @ 10:13:43 #146
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211614607
@alpeko ik ga in januari pas aan het werk :) nog even genieten van de laatste dagen samen! Ben wel benieuwd hoe dat gaat zijn, weer vroeg moeten opstaan enzo. Scheelt dat van mijn 4 werkdagen, man er 3 thuis is bij Knorrie en ik dus eigenlijk alleen hoef te voeden ‘s ochtends.

@TheGirlNextDoor verder ook goed gegaan na de prikjes?

@Piles ben benieuwd wat dit gaat doen!
pi_211615839
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:46 schreef Piles het volgende:

[..]

Heftig zeg, hopelijk vinden jullie de weg omhoog weer!
Het is altijd zo lastig om te weten waar je goed aan doet, zeker wat betreft reflux, slecht slapen en allergieen zijn 101 meningen te vinden.
pi_211622860
Ik kom ook weer even klagen en advies vragen aan borstvoeding experts, mochten die in dit topic huizen :)

Ik sukkel al sinds de geboorte met borstvoeding. Vooral mijn rechter borst is een drama. Ik heb al 2x beginnende borstontsteking gehad en dat wist ik met ibuprofen en koelen snel te onderdrukken. Ik had wel andere pijnklachten (pijn met kolven (ik kolf volledig) en zomaar ineens uit het niks random pijnlijke tepel) maar nu heb ik wéér zomaar out of the blue sinds 20:00 flinke pijn in zo’n beetje mijn hele borst. Ibuprofen al genomen en coldpack gebruikt, maar het lijkt wel steeds erger te worden. Ik heb al een lactatiekundige, maar die lijkt het ook niet zo goed te weten. Ik smeer op haar advies ook al daktarin ivm "misschien een schimmeltje?".

Twijfel om morgen de huisarts even te bellen, maar vraag me af of ik daarbij aan het juiste adres ben, want zou liever geen antibiotica nemen. En CB legde vorige keer dat ik bv daar besprak heel erg de nadruk op “lief zijn voor mezelf en stoppen is ook OK”. Ik weet het even niet zo goed meer… :{
Sarcasme. Herken het.
pi_211622983
Heb je recent nog gecontroleerd of je kolfschild de juiste maat heeft? En is je lactatie er ook een die kolfconsulten geeft? Want kolven schijnt ook een kunst op zichzelf te zijn met wel hard genoeg zetten maar niet te hard enzo.
Let er verder op dat je de onderdelen controleert en regelmatig vervangt, met name het ventiel slijt snel. En als je schildmaat of ventiel niet meer goed is dan krijg je ook de borst niet goed leeg dus sneller klachten.
Daarnaast zijn sommige moeders er gewoon wat gevoeliger voor helaas. Slik je al lecithine? Dat kan ook helpen om verstoppingen te voorkomen.
pi_211623091
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 22:50 schreef Bami het volgende:
Heb je recent nog gecontroleerd of je kolfschild de juiste maat heeft? En is je lactatie er ook een die kolfconsulten geeft? Want kolven schijnt ook een kunst op zichzelf te zijn met wel hard genoeg zetten maar niet te hard enzo.
Let er verder op dat je de onderdelen controleert en regelmatig vervangt, met name het ventiel slijt snel. En als je schildmaat of ventiel niet meer goed is dan krijg je ook de borst niet goed leeg dus sneller klachten.
Daarnaast zijn sommige moeders er gewoon wat gevoeliger voor helaas. Slik je al lecithine? Dat kan ook helpen om verstoppingen te voorkomen.
Oei, dat zijn kritische en goede vragen. Ik gebruik afwisselend 2 elektrische kolven met schilden van 21 (vrijwel zeker te klein) en 28 mm. Nooit gedacht dat dat problemen op kon leveren. Qua stand worstel ik ook. Ik kreeg alleen het advies: zo hard mogelijk, maar het mag geen pijn doen.. Nooit een kolfconsult gehad inderdaad, dus ik doe eigenlijk maar wat :@ Ik weet zeker dat de borst niet goed leegt, want ik kolf rechts maar een fractie van wat ik links produceer, maar dat is zo met beide schilden en kolven en kolf meestal zowel links als rechts met dezelfde kolf en schild (en dus ventiel). Ik ga meteen ook even googelen op lecithine, dank je wel O+
Sarcasme. Herken het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')