Dat is waar, nooit meegemaakt omdat R niet echt in een ledikant geslapen heeft.quote:Op woensdag 6 december 2023 15:43 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat voorkomt niet dat ze naast het bed belanden.
Blijft grappig om naast je te kijken en ineens zo'n lichtgevende cirkel te zienquote:
Nou dat was sneller dan verwacht. Meneer wilde vanavond zn fles amper en heeft afgelopen 2 uur alles ondergekotstquote:Op dinsdag 5 december 2023 16:15 schreef Piles het volgende:
[..]
Hm, ik kijk er naar uit. We starten nu net met opvang (hij is 4 maanden). En slaapt ruk, ook overdag. Dus als ie dan ook nog verkouden wordt, is het helemaal feest
Best goed! Iets te weinig geslapen en ze hadden de voedingen tot 4 uur gerekt wat iets te ambitieus bleek dus vraag volgende week even max 3 uur aan te houden, maar ze heeft niet alleen maar gehuild haha. Wel fijn dat ze ook een draagzak hebben, die hebben ze wel regelmatig gebruikt voor haar.quote:Op woensdag 6 december 2023 20:58 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
@:Debsterr, hoe ging de eerste dag op de opvang?
Fijn dat het best goed ging! En voor jou? Was je gelijk aan het werk of had je even tijd voor jezelf?quote:Op donderdag 7 december 2023 03:44 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Best goed! Iets te weinig geslapen en ze hadden de voedingen tot 4 uur gerekt wat iets te ambitieus bleek dus vraag volgende week even max 3 uur aan te houden, maar ze heeft niet alleen maar gehuild haha. Wel fijn dat ze ook een draagzak hebben, die hebben ze wel regelmatig gebruikt voor haar.
Nee had tijd voor mezelf, wat heel gek voelde haha! Het ging best okay, al duurde het op een gegeven moment wel lang voor er een update kwam. Dan zit je toch een beetje vol spanning te wachten.quote:Op donderdag 7 december 2023 05:47 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Fijn dat het best goed ging! En voor jou? Was je gelijk aan het werk of had je even tijd voor jezelf?
Lekker joh! En ja, dat voelt in het begin heel gekquote:Op donderdag 7 december 2023 07:29 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Nee had tijd voor mezelf, wat heel gek voelde haha! Het ging best okay, al duurde het op een gegeven moment wel lang voor er een update kwam. Dan zit je toch een beetje vol spanning te wachten.
Oh wat heerlijk dat ze een draagzak hebben!quote:Op donderdag 7 december 2023 03:44 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Best goed! Iets te weinig geslapen en ze hadden de voedingen tot 4 uur gerekt wat iets te ambitieus bleek dus vraag volgende week even max 3 uur aan te houden, maar ze heeft niet alleen maar gehuild haha. Wel fijn dat ze ook een draagzak hebben, die hebben ze wel regelmatig gebruikt voor haar.
Zat ze ook in toen we aankwamen. Werd ze voorzichtig losgemaakt, lachjequote:Op donderdag 7 december 2023 09:41 schreef Bami het volgende:
[..]
Oh wat heerlijk dat ze een draagzak hebben!
Ah gos.quote:Op donderdag 7 december 2023 10:21 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Zat ze ook in toen we aankwamen. Werd ze voorzichtig losgemaakt, lachje. Toen switchte het naar OH JULLIE HEBBEN ME HIER ACHTERGELATEN HÈ?! *krijst in 1000 tonen*
Ik bedenk dan maar dat ons zien waarschijnlijk de spanning los maakte van de dag en dat het uit vertrouwen en veiligheid komt dat ze zo moest huilen.quote:Op donderdag 7 december 2023 10:36 schreef Bami het volgende:
[..]
Ah gos.![]()
![]()
Was ze iig wel blij om jullie te zien!
Had mij wel een hoop kopzorgen gescheeld, als ze bij ons op de opvang aan een draagzak hadden gedaan. Echt heel fijn zeg!
Ja luxe! Helaas bij ons, niet wat dat zou 'm wel goed doen. Aan de andere kant zijn we nu wel volledig gestopt met draagzak en doet ie 5 slaapjes van een half uur in z'n bed, ook thuis. Omdat ie op de opvang ook moetquote:Op donderdag 7 december 2023 09:41 schreef Bami het volgende:
[..]
Oh wat heerlijk dat ze een draagzak hebben!
Ja dat klinkt heel logisch! Extra fijn om dan nu weer lekker te kunnen cocoonen samen.quote:Op donderdag 7 december 2023 14:18 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ik bedenk dan maar dat ons zien waarschijnlijk de spanning los maakte van de dag en dat het uit vertrouwen en veiligheid komt dat ze zo moest huilen.
Vandaag lekker veel op schoot en wandelen met de draagzak.
Wij doen nog steeds bijna dagelijks draagzakdutjes en ze is nu 14 maanden. Toch gaan de bed-dutjes op de opvang ook nog steeds prima.quote:Op donderdag 7 december 2023 15:50 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja luxe! Helaas bij ons, niet wat dat zou 'm wel goed doen. Aan de andere kant zijn we nu wel volledig gestopt met draagzak en doet ie 5 slaapjes van een half uur in z'n bed, ook thuis. Omdat ie op de opvang ook moet
Vanochtend bij de huisarts geweest i.v.m. projectielkotsen en hij gaat richting uitdrogingDus ik hoop maar dat het snel verbeterd, want zoveel zorgen is niet leuk
Thanks!quote:Op donderdag 7 december 2023 17:27 schreef Bami het volgende:
Wat sneu dat hij zo ziek is, beterschap!
Heel fijn jaquote:Op vrijdag 8 december 2023 13:55 schreef Debsterr het volgende:
Dat je zo ongeveer de hele voeding van 10 minuten aan de borst weer over je heen krijgt gespuugd. Blij dat ik m’n spijkerbroek met zure vlekken weer aan had vandaag ipv een schone.
Ik heb denk ik liever diarree. Dat blijft vaker op de plek waar het hoortquote:Op vrijdag 8 december 2023 14:13 schreef Piles het volgende:
[..]
Thanks!
[..]
Heel fijn jaAls papa krijg ik het meestal op m'n schouder/rug als ik 'm ff overpak
Vannacht is de buikgriep wat gezakt: van kotsen naar diarree. Ik weet niet of ik daar blij mee ben... Hopelijk zakt het wel snel z'n lichaam uit (en raken wij niet besmet)
Dat is nog wel een beetje troost, dat je iig nog je dosis lachjes enzo krijgtquote:Op vrijdag 8 december 2023 14:33 schreef Piles het volgende:
Overigens bijzonder hoe vrolijk een baby met buikgriep kan zijn
Alsof ie nergens last van heeft...
Heel fijn jaquote:Op vrijdag 8 december 2023 15:32 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Dat is nog wel een beetje troost, dat je iig nog je dosis lachjes enzo krijgt
Oef… beterschap en sterkte. Iemand in de omgeving die wellicht eten kan langs brengen zodat je die energie kan besparen?quote:Op zaterdag 9 december 2023 09:53 schreef Piles het volgende:
[..]
Heel fijn ja
Zeker vandaag, want hij is hartstikke vrolijk en wij allebei beroerd want buikgriep sinds vannacht
Pff eten, moet er niet aan denken. Vandaag leven we op beschuit, fruit en ORS. En voor noodgevallen gelukkig altijd eten in de vriezerquote:Op zaterdag 9 december 2023 11:28 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Oef… beterschap en sterkte. Iemand in de omgeving die wellicht eten kan langs brengen zodat je die energie kan besparen?
Ik ben ook de sjaak. Al de 2e keer buikklachten dit jaar. Heb ik normaal nooit. De kleine man tobt ook maar door.quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:30 schreef Piles het volgende:
[..]
Pff eten, moet er niet aan denken. Vandaag leven we op beschuit, fruit en ORS. En voor noodgevallen gelukkig altijd eten in de vriezer![]()
Wel sneu voor die kleine, zo'n dag. Is hij eindelijk weer beter, hebben wij niet de energie om iets met m te doen
Lijkt me een verstandige stap! R. kan zo niet maximaal rusten en voor jullie al helemaal onhoudbaar lijkt me. Hopelijk komt er iets concreets uit waar jullie iets mee kunnen.quote:Op maandag 11 december 2023 15:27 schreef Piles het volgende:
Klinkt heftig Bienelientjee! Stuk heftiger dan onze zieke smurf, en daar maakten wij ons al enorm zorgen omBeterschap!
En succes/sterkte alpeko! Hopelijk weer een goede stap richting herstel voor je vrouw, maar zal wel ff pittig zijn ja...
Wij gaan deze week naar de CB-jeugdarts met R. Helemaal klaar en op na 2 maanden overdag 5x30 min slapen en s nachts vaak elk uur wakker. We willen nu ff een plan: medische oorzaak zoeken of richting slaapcoaching. Want dit is voor niemand leuk. En zo weinig slaap kan ook niet goed zijn voor R.'s ontwikkeling.
Zo herkenbaarquote:Op woensdag 13 december 2023 10:17 schreef Debsterr het volgende:
Succes vandaag @:alpeko! En @:piles hopelijk biedt de jeugdarts soelaas. @:Bienelientjee fijn dat er vooruitgang is, klinkt wel echt heel sneu zo ziek!
Okay ik ben van de wap... ze kwam vannacht al heel vroeg voor een voeding en was ook echt even druk en overstuur. Maar in mijn beleving hebben we daarna ook echt amper nog geslapen, mijn man zegt dat ze heeft doorgeslapen van 1 tot 6:30(en hij wordt van dat gerommel ook echt wel wakker). Dus nu twijfel ik of ik nou zo druk gedroomd heb of dat hij beter sliep dan 'ie verwacht had
.
Ja goeie, die ga ik weer eens opladenquote:Op woensdag 13 december 2023 10:23 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Zo herkenbaarDan ben ik altijd blij dat ik met een smartwatch slaap, die verteld me precies wanneer en hoe lang ik wakker was. Vaak heb ik dan beter geslapen dan ik dacht, en dus inderdaad gedroomd dat het onrustiger was
Net terug, met toch een sterk vermoeden van reflux.quote:Op dinsdag 12 december 2023 10:18 schreef archito het volgende:
[..]
Lijkt me een verstandige stap! R. kan zo niet maximaal rusten en voor jullie al helemaal onhoudbaar lijkt me. Hopelijk komt er iets concreets uit waar jullie iets mee kunnen.
Slecht slapen, een groeicurve die afvlakt en reflux-klachten; is er al naar een allergie gekeken? Voedingen indikken is symptoombestrijding en kan ook juist weer darmklachten veroorzaken die dan de slaap verstoren. Ik hoop natuurlijk dat het helpt, maar het klinkt een beetje alsof ze nog niet grondig genoeg hebben gekeken naar de oorzaak.quote:Op woensdag 13 december 2023 16:46 schreef Piles het volgende:
[..]
Net terug, met toch een sterk vermoeden van reflux.
Dus kleinere en meer voedingen en indikken.
We geven nu Omneo maar gaan dus (weer) switchen naar Nutrilion AR. Arts gaf aan zo weinig mogelijk wisselen, maar we hebben niet het idee dat Omneo veel veranderd heeft, en AR is al ingedikt (gemak is ook wat waard).
Dus weer langzaam over naar de nieuwe, en dan komende weken maar eens kijken.
Z'n groeicurve vlakte ook flink af, dus dat moet weer ff omgebogen worden. Ik ben benieuwd.
Hebben we het wel over gehad, maar hij reageert niet direct na een voeding, heeft geen vlekjes/uitslag en weigert zeker z'n fles niet. Dus ik zie ook weinig symptomen van een allergie verder.quote:Op woensdag 13 december 2023 21:29 schreef Bami het volgende:
[..]
Slecht slapen, een groeicurve die afvlakt en reflux-klachten; is er al naar een allergie gekeken?
Ik hoor vanuit een facebookgroep waar ik in zit regelmatig kinderen waarbij slechte groei ongeveer het enige allergiesymptoom was en die toch echt allergisch waren. Veel baby acne kan trouwens ook een symptoom zijn.quote:Op donderdag 14 december 2023 06:29 schreef Piles het volgende:
[..]
Hebben we het wel over gehad, maar hij reageert niet direct na een voeding, heeft geen vlekjes/uitslag en weigert zeker z'n fles niet. Dus ik zie ook weinig symptomen van een allergie verder.
Het wakker worden na een half uur tot uur, vaak overgeven na langere tijd na de fles en het niet willen liggen wijst juist richting reflux.
Maar we gaan indikken en kleinere porties even proberen en dan over 3 weken bespreken of het iets van resultaat heeft.
Tja, zoveel mensen zoveel meningen. Zelfs medici spreken elkaar regelmatig tegen (CB-arts vs huisarts). Dus ik weet het op een gegeven moment ook niet meer, en dan luister ik toch liever naar een arts dan naar een Faceboekgroepquote:Op donderdag 14 december 2023 07:32 schreef Bami het volgende:
[..]
Ik hoor vanuit een facebookgroep waar ik in zit regelmatig kinderen waarbij slechte groei ongeveer het enige allergiesymptoom was en die toch echt allergisch waren. Veel baby acne kan trouwens ook een symptoom zijn.
Plus naar wat ik begreep is reflux meestal een symptoom ergens van, ook al wordt het vaak behandeld als een oorzaak.
Dat hoop ik ook. Voor onszelf, maar vooral voor hem (waar ie dan ook last van heeft).quote:Maargoed, wat ik zei; ik hoop heel erg dat dit helpt en jullie ook weer wat betere nachten krijgen.
Heftig zeg, hopelijk vinden jullie de weg omhoog weer!quote:Op woensdag 13 december 2023 16:46 schreef Piles het volgende:
[..]
Net terug, met toch een sterk vermoeden van reflux.
Dus kleinere en meer voedingen en indikken.
We geven nu Omneo maar gaan dus (weer) switchen naar Nutrilion AR. Arts gaf aan zo weinig mogelijk wisselen, maar we hebben niet het idee dat Omneo veel veranderd heeft, en AR is al ingedikt (gemak is ook wat waard).
Dus weer langzaam over naar de nieuwe, en dan komende weken maar eens kijken.
Z'n groeicurve vlakte ook flink af, dus dat moet weer ff omgebogen worden. Ik ben benieuwd.
Oei, dat zijn kritische en goede vragen. Ik gebruik afwisselend 2 elektrische kolven met schilden van 21 (vrijwel zeker te klein) en 28 mm. Nooit gedacht dat dat problemen op kon leveren. Qua stand worstel ik ook. Ik kreeg alleen het advies: zo hard mogelijk, maar het mag geen pijn doen.. Nooit een kolfconsult gehad inderdaad, dus ik doe eigenlijk maar watquote:Op donderdag 14 december 2023 22:50 schreef Bami het volgende:
Heb je recent nog gecontroleerd of je kolfschild de juiste maat heeft? En is je lactatie er ook een die kolfconsulten geeft? Want kolven schijnt ook een kunst op zichzelf te zijn met wel hard genoeg zetten maar niet te hard enzo.
Let er verder op dat je de onderdelen controleert en regelmatig vervangt, met name het ventiel slijt snel. En als je schildmaat of ventiel niet meer goed is dan krijg je ook de borst niet goed leeg dus sneller klachten.
Daarnaast zijn sommige moeders er gewoon wat gevoeliger voor helaas. Slik je al lecithine? Dat kan ook helpen om verstoppingen te voorkomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |