abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211966000
Is het niet gewoon nog iets te vroeg voor het eigen kamertje?
Hier lukte het pas na de 1e verjaardag. Er zat best lang tussen dat het alleen overdag lukte en dat het ook in de nacht ging om alleen te liggen. Sommige baby's hebben denk ik echt die nabijheid nodig. Neemt niet weg dat het soms klote is natuurlijk.
pi_211966299
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 20:25 schreef Lokasenna het volgende:
Hier lukte het pas na de 1e verjaardag. Er zat best lang tussen dat het alleen overdag lukte en dat het ook in de nacht ging om alleen te liggen. Sommige baby's hebben denk ik echt die nabijheid nodig. Neemt niet weg dat het soms klote is natuurlijk.
Hier na een 1,5 maand of zo. Maar uiteraard verschilt het erg per baby. Nacht ging hier beter dan de dag. Bij ons ging het ook tussen ons in of of onze kamer niet heel soepel waardoor we al snel kozen voor dan maar op de eigen kamer.
pi_211966465
Hier met 10 maanden ook nog steeds de co-sleeper voor een deel van de nacht. De oudste sliep met 3 maanden door op zijn eigen kamer :+ Ik laat het maar gewoon gaan, hij gaat vanzelf wel een keer op zijn kamer slapen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_211966587
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 20:45 schreef Clubsoda het volgende:
Hier met 10 maanden ook nog steeds de co-sleeper voor een deel van de nacht. De oudste sliep met 3 maanden door op zijn eigen kamer :+ Ik laat het maar gewoon gaan, hij gaat vanzelf wel een keer op zijn kamer slapen.
Go with the flow is de beste instelling idd. Ieder kind zijn eigen tempo
pi_211966753
En zijn eigen temperament. :+
Sommige pikken het echt niet wanneer er ineens iets verandert.
pi_211969134
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 20:25 schreef Lokasenna het volgende:
Sowieso, blijkbaar.
Maar ook naast mij weer een onrustige nacht. Elk uur sputterend/huilend wakker -O-
Speen en handje vasthouden, en dan weer even slapen. Op schoot gaat beter (geen kick), maar ik wil zelf ook nog wel even mn ogen dichtdoen :z
pi_211973053
Klinkt heftig allemaal, Piles! Sterkte! En hou vol! Volgens mij gingen wij een beetje gelijk op qua baby toch?
Hier komende vrijdag in ieder geval precies 6 maanden.

Ook voor de rest; Het is ook bijna elke week wel iets hè? Of ervaren jullie dat niet zo? :@
Dan weer een sprongetje, dan weer verkouden, dan weer buikpijn van bepaalde oefenhapjes, dan weer een vaccinatie, dan weer tandjes. Hier is het deze week in ieder geval weer verkouden, dus zo'n 3 tot 5 keer wakker per nacht. Gelukkig alleen speentje erin en dan is het weer okay. /klaagmodus

Hier ging Oud en Nieuw trouwens belachelijk goed. Ik was er een beetje bang voor, want we hadden het huis vol zitten, maar we hebben hem om 19:00 uur in zijn bedje gelegd (voor het eerst op onze kamer, want zijn eigen kamer zit vast aan de woonkamer), is helemaal zelf gaan slapen en in de ochtend om 08:30 uur heb ik hem maar eens wakker gemaakt voor een flesje :o.

Om 00:00 zijn we met zijn allen trouwens naar buiten gegaan voor het vuurwerk en de babyfoon sloeg de hele tijd aan (maar reageerde dus op het vuurwerk, want onze snurkie snurkte gewoon door :') ). Nu moet ik wel zeggen dat ie de week ervoor redelijk slecht had geslapen, want vaccinatie, buikpijntjes en sprongetje nummer 5 volgens mij. Dus hij was denk ik kapotmoe.
pi_211973054
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 20:58 schreef Lokasenna het volgende:
En zijn eigen temperament. :+
Sommige pikken het echt niet wanneer er ineens iets verandert.
Wij gaan in februari dus verhuizen; ben benieuwd hoe Baby dat gaat bevallen :').

Edit: Jullie gaan binnenkort ook verhuizen zie ik, Piles? Spannend!

[ Bericht 4% gewijzigd door Anne op 09-01-2024 14:39:11 ]
pi_211973408
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 14:10 schreef Anne het volgende:
Klinkt heftig allemaal, Piles! Sterkte! En hou vol! Volgens mij gingen wij een beetje gelijk op qua baby toch?
Hier komende vrijdag in ieder geval precies 6 maanden.
Ja hier op de 25e 6 maanden. Dus scheelt niet veel nee :)

quote:
Ook voor de rest; Het is ook bijna elke week wel iets hè? Of ervaren jullie dat niet zo? :@
Haha ja precies dat. Denk je van het een af te zijn ('want na x maanden wordt dat echt beter'), rommel je zo weer het volgende in. Gelukkig is R. meestal wel vrolijk. Nou ja, overdag dan :D

Vannacht werd ie na een uur krijsend wakker en kreeg ik 'm amper stil. Daarna elk uur van de klok wel gezien (speentje geven, handje vasthouden). Na de fles om 4.00u heb ik 'm niet meer gehoord en werd ie om 7.15 babbelend wakker (met een luier vol :r ).
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 14:10 schreef Anne het volgende:

[..]
Wij gaan in februari dus verhuizen; ben benieuwd hoe Baby dat gaat bevallen :').
Gefeliciteerd! Vrienden van ons zijn laatst ook verhuisd, en baby sliep spontaan veel beter. Dus wij hebben ook weer hoop :+
quote:
Edit: Jullie gaan binnenkort ook verhuizen zie ik, Piles? Spannend!
Ja, de 25e. Precies op zijn 6 maanden :P Het kwam zo uit, maar zou slecht slapen + klussen + verhuizen niet aanraden om tegelijk te doen O-)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_211973562
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 14:47 schreef Piles het volgende:

[..]
Ja hier op de 25e 6 maanden. Dus scheelt niet veel nee :)
[..]
Haha ja precies dat. Denk je van het een af te zijn ('want na x maanden wordt dat echt beter'), rommel je zo weer het volgende in. Gelukkig is R. meestal wel vrolijk. Nou ja, overdag dan :D

Vannacht werd ie na een uur krijsend wakker en kreeg ik 'm amper stil. Daarna elk uur van de klok wel gezien (speentje geven, handje vasthouden). Na de fles om 4.00u heb ik 'm niet meer gehoord en werd ie om 7.15 babbelend wakker (met een luier vol :r ).
[..]
Gefeliciteerd! Vrienden van ons zijn laatst ook verhuisd, en baby sliep spontaan veel beter. Dus wij hebben ook weer hoop :+
[..]
Ja, de 25e. Precies op zijn 6 maanden :P Het kwam zo uit, maar zou slecht slapen + klussen + verhuizen niet aanraden om tegelijk te doen O-)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je wel hulp met baby qua verhuizing? Ik las namelijk dat je het nog niet had aangedurfd om hem elders te laten logeren? Inmiddels wel gedaan? Zo nee; Wel doen hoor! Bij mijn ouders ging het ook 'mis', maar dat deert hun niet zo. Zoals anderen hier al zeiden; het is maar voor een nachtje (of twee) en als het slapen dan niet zo lukt vinden ze het alleen maar aandoenlijk.

Hier gaat ie met de verhuizing in ieder geval 2 weekenden op rij bij opa en oma's slapen. Bij mijn schoonmoeder voor het eerst en voor mijn ouders wordt het dan de tweede keer dat ie daar een keer slaapt, maar sowieso dus al nooit eerder 2 nachten op rij, dus ben benieuwd! Overdag slapen bij anderen lukt namelijk nooit zo best (zelfs bij onszelf is het soms wat lastig) en dan wordt in de avond wakker op bed leggen ook weer lastiger, want oververmoeid.

De keer dat ie bij mijn ouders sliep had ie dus trouwens om 1 uur in de nacht alles onder gekotst en hebben ze uiteindelijk een uurtje met hem beneden gezeten (dat heeft ie bij ons dan weer nooit gedaan), maar dat vonden ze dus alleen maar zielig voor hém. En we mochten hem niet eerder ophalen dan ergens tussen 10:00 en 12:00 uur. Mag jij raden wie er om stipt 10:00 uur op de stoep stond O-).

En sterkte voor je vriendin! Wel fijn dat jij het even oppakt, maar inderdaad. Let ook goed op jezelf.

[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 09-01-2024 15:44:55 ]
pi_211974368
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 15:05 schreef Anne het volgende:

[..]
Heb je wel hulp met baby qua verhuizing? Ik las namelijk dat je het nog niet had aangedurfd om hem elders te laten logeren? Inmiddels wel gedaan? Zo nee; Wel doen hoor!
Inmiddels durven we het wel aan, maar echt zo'n beroerde timing: ouders en schoonouders zijn beide hele maand in het buitenland :')
Dus dag v/d verhuizing en dag erna is ie op de opvang (en hebben we achtervang), maar dat is het dan ook wel. Maar ik maak me daar dan weer niet zo'n zorgen om :) We zijn al een heel eind, en de verhuizing wordt door verhuizers gedaan.
pi_212037396
Hoe gaat het met iedereen?

Ik vind de ontwikkeling in ieder geval echt snel gaan! Onze baby is qua fysieke dingen al best wel ver;
Nu met 6 maanden trekt ie zichzelf (aan ons) op om (best wel steady) te gaan staan. En dan even iedereen aankijken en trots lachen. Liggen is dus ook niet leuk meer, al is het op de buik nog enigszins acceptabel.

Hij loopt dan trouwens wel weer 'achter' in kletsen :P.
Nog steeds geen echte klanken, maar vooral heel veel kraaien, gillen en de lipjes tuiten en "prrrrtfffffttt" doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 15-01-2024 14:30:54 ]
  maandag 15 januari 2024 @ 13:49:11 #288
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_212037683
Wat leuk @Anne! Mijn oudste ging ook rond deze tijd (bijna 6 maanden) staan, kon ook al goed zelf blijven zitten. Lilo heeft duidelijk minder haast. Die is vooral heel erg aan het kletsen 'dadada, dedede' etc, maar kan nog niet goed zelf blijven zitten en zichzelf ergens aan optrekken zie ik nog niet gebeuren. Ze schuift wel al achteruit als ze op de buik ligt, doordat ze haar armen dan onder zich strekt (om omhoog te komen) en dat dus een beetje schuin doet. Dus ik leg haar regelmatig op de mat en vind haar dan een paar minuten later ineens halverwege de keuken _O- Ze gaat ook regelmatig op haar knieën zitten en een beetje heen en weer bewegen. Ik weet nog van de oudste dat ze nadat ze dat deed met een week of 2/3 begon te kruipen, maar ook dat zie ik bij Lilo eigenlijk nog niet gebeuren. Maar wie weet. Ze mag van mij lekker rustig aan doen.
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_212037742
Heerlijk hè, als ze zo trots zijn op zichzelf! Mijn baby begon dit weekend met lopen achter zijn loopwagen. Hij is helemaal het mannetje dan O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_212038124
quote:
17s.gif Op maandag 15 januari 2024 13:49 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Wat leuk @:Anne! Mijn oudste ging ook rond deze tijd (bijna 6 maanden) staan, kon ook al goed zelf blijven zitten. Lilo heeft duidelijk minder haast. Die is vooral heel erg aan het kletsen 'dadada, dedede' etc, maar kan nog niet goed zelf blijven zitten en zichzelf ergens aan optrekken zie ik nog niet gebeuren. Ze schuift wel al achteruit als ze op de buik ligt, doordat ze haar armen dan onder zich strekt (om omhoog te komen) en dat dus een beetje schuin doet. Dus ik leg haar regelmatig op de mat en vind haar dan een paar minuten later ineens halverwege de keuken _O- Ze gaat ook regelmatig op haar knieën zitten en een beetje heen en weer bewegen. Ik weet nog van de oudste dat ze nadat ze dat deed met een week of 2/3 begon te kruipen, maar ook dat zie ik bij Lilo eigenlijk nog niet gebeuren. Maar wie weet. Ze mag van mij lekker rustig aan doen.
Ach wat schattig O+. Ik hoop dat de mijne er ook eens een keer een "da" uit gooit :') :D.
Mijn moeder zegt overigens dat ie dat wel al eens heeft gedaan, maar ik heb het nog steeds niet gehoord.

En ja, Laat Lilo maar lekker rustig aan doen! En toch kan het spontaan ineens zomaar zover zijn hè? :D.
Ik zie niet altijd een aanloopje in ieder geval.

quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2024 13:56 schreef Clubsoda het volgende:
Heerlijk hè, als ze zo trots zijn op zichzelf! Mijn baby begon dit weekend met lopen achter zijn loopwagen. Hij is helemaal het mannetje dan O+
Haha! Ik zie het helemaal voor me. En dan ook aanmoedigen waardoor ie nóg meer het mannetje is, toch?
pi_212038383
Hier nog geen enkele aanstalten om te gaan lopen. Al kan ie als je hem optrekt wel redelijk blijven staan maar hij heeft zelf geen idee hoe en doet ook geen enkele moeite. Vr wordt ie 1 jaar. Nog altijd vrolijk aan het kontschuiven. Hij is duidelijk minder van de grovere motoriek. Wel van de fijne motoriek. Een pitje van het brood oppakken is geen enkel probleem. Vormenstoof lukt ook deels bij de makkelijkere vormen. Hij had laatste zelfs 2 blokken Duplo op elkaar weten te krijgen. Of iets in zijn nek leggen... het is soms echt een clown. Dan legt ie speelgoed of zijn lepel in zijn nekje en dan kijkt ie er heel boevig bij. Hij is erg van het uitlokken van reactie. Ook met de hondenbak. Hij weet dat ie daar niet aan mag komen maar dan wacht ie totdat ik zie dat hij er naartoe schuift. Wacht dan op mijn reactie. En als ik ga lopen... dan gaat ie als een gek er op af en lacht ie als ik hem te pakken heb.

Met praten is hij ook al lange tijd bezig. Als je een kreet slaakt, doe hij je na. En sinds hij een Nijntje gitaar heeft met het liedje... spreekt hij ook heel duidelijk de naam Nijntje uit op de maat van het liedje. Als je dan wijst naar Nijntje en vraagt wie dat is dan komt er ook weer Nijntje terug. Papa en mama komt er wel uit maar of ie dat nu ook echt met ons associeert betwijfel is. 'Dag' lijkt ie wel duidelijk aan afscheid nemen te koppelen. Hij zwaait erbij. Verder heel veel klanken dus. En 'dit' of 'dat' i.c.m. wijzen als ie iets duidelijk wilt maken, lukt ook prima. En het woord 'eten' hij had ook al vroeg onder de knie. Hij roept het zelf nu minder maar als je zegt 'eten' strekt hij de armen al uit om zich in de stoel te laten hijsen.

[ Bericht 7% gewijzigd door alpeko op 15-01-2024 15:06:25 ]
pi_212048306
We zijn vorige week begonnen met A 's avonds na de eerste voeding op boven op bed leggen en een dag later besloot ze dat dat het moment was dat ze alleen op iemand wilde slapen. Ook als ik gelijktijdig naar bed ga, slaapt ze niet tenzij ze op iemand ligt. De rest van de dag kunnen we haar prima wegleggen als ze slaapt of valt ze zelfstandig in slaap. Heel vermoeiend.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  dinsdag 16 januari 2024 @ 11:21:13 #293
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_212048983
quote:
10s.gif Op maandag 15 januari 2024 13:27 schreef Anne het volgende:

Ik vind de ontwikkeling in ieder geval echt snel gaan! Onze baby is qua fysieke dingen al best wel ver;
Nu met 6 maanden trekt ie zichzelf (aan ons) op om (best wel steady) te gaan staan. En dan even iedereen aankijken en trots lachen. Liggen is dus ook niet leuk meer, al is het op de buik nog enigszins acceptabel.

Nog steeds geen echte klanken, maar vooral heel veel kraaien, gillen en de lipjes tuiten en "prrrrtfffffttt" doen.
Wat leuk die ontwikkelingen O+! Ben benieuwd wanneer dat staan echt doorzet, sowieso schattig dat ze door hebben wanneer ze iets doen dat dat waardering krijgt.

quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2024 13:56 schreef Clubsoda het volgende:
Ook al zo goed bezig!

quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 15:01 schreef alpeko het volgende:
Hier nog geen enkele aanstalten om te gaan lopen. Al kan ie als je hem optrekt wel redelijk blijven staan maar hij heeft zelf geen idee hoe en doet ook geen enkele moeite. Vr wordt ie 1 jaar. Nog altijd vrolijk aan het kontschuiven. Hij is duidelijk minder van de grovere motoriek. Wel van de fijne motoriek. Een pitje van het brood oppakken is geen enkel probleem. Vormenstoof lukt ook deels bij de makkelijkere vormen. Hij had laatste zelfs 2 blokken Duplo op elkaar weten te krijgen. Of iets in zijn nek leggen... het is soms echt een clown. Dan legt ie speelgoed of zijn lepel in zijn nekje en dan kijkt ie er heel boevig bij. Hij is erg van het uitlokken van reactie. Ook met de hondenbak. Hij weet dat ie daar niet aan mag komen maar dan wacht ie totdat ik zie dat hij er naartoe schuift. Wacht dan op mijn reactie. En als ik ga lopen... dan gaat ie als een gek er op af en lacht ie als ik hem te pakken heb.

Met praten is hij ook al lange tijd bezig. Als je een kreet slaakt, doe hij je na. En sinds hij een Nijntje gitaar heeft met het liedje... spreekt hij ook heel duidelijk de naam Nijntje uit op de maat van het liedje. Als je dan wijst naar Nijntje en vraagt wie dat is dan komt er ook weer Nijntje terug. Papa en mama komt er wel uit maar of ie dat nu ook echt met ons associeert betwijfel is. 'Dag' lijkt ie wel duidelijk aan afscheid nemen te koppelen. Hij zwaait erbij. Verder heel veel klanken dus. En 'dit' of 'dat' i.c.m. wijzen als ie iets duidelijk wilt maken, lukt ook prima. En het woord 'eten' hij had ook al vroeg onder de knie. Hij roept het zelf nu minder maar als je zegt 'eten' strekt hij de armen al uit om zich in de stoel te laten hijsen.
Een uitdager dus :D lijkt me zo moeilijk om soms streng te zijn in dat soort situaties.. ben wel benieuwd aangezien we al een hond hebben die van boevengedrag houdt, Knorrie zal dat vast snel gaan snappen en mee gaan doen _O-.

quote:
2s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 10:32 schreef DevilsWhore het volgende:
We zijn vorige week begonnen met A 's avonds na de eerste voeding op boven op bed leggen en een dag later besloot ze dat dat het moment was dat ze alleen op iemand wilde slapen. Ook als ik gelijktijdig naar bed ga, slaapt ze niet tenzij ze op iemand ligt. De rest van de dag kunnen we haar prima wegleggen als ze slaapt of valt ze zelfstandig in slaap. Heel vermoeiend.
Ai, das pittig ja... hopelijk heeft ze snel door dat ze heus niet echt alleen gelaten wordt en ook 's avonds in bedje slapen prima is.

Hier zijn de nachten nog steeds pittiger dan we gewend waren. Gaan binnenkort wel starten met switchen naar ledikant, de cosleeper is beloofd aan vrienden die in verwachting zijn dus we hebben een deadline. Denk dat ik eerst toch maar eens naar slaapzak ga wisselen i.p.v. deken, en als dat okay is, dan de slaaplocatie pas ga aanpassen.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_212056030
Hallo iedereen!

Na een lange afwezigheid van dit forum, heb ik besloten toch weer wat te posten.

Ik schaam me een beetje dat ik zo plotseling niets meer van me heb laten horen, vooral omdat ik redelijk actief was in het zwangerschap- en geboortetopic en ook blij was dat ik daar af en toe mijn ei kwijt kom. Maar met alle nieuwe dingen en veranderingen die op me af kwamen na de geboorte van T., besloot ik om even afstand te nemen van het forum en sociale media.

Ik hoop dat ik hier weer af en toe mag meekletsen!

Hier wat extra info:

T. Is inmiddels 9 maanden oud en vandaag is zijn tweede tandje doorgekomen. Hij wil het liefst de hele dag tijgeren. Hij kan zitten als ie wordt neergezet, maar nog niet uit zichzelf. Maar eigenlijk zit ie helemaal niet graag behalve als ie in zijn eetstoel wordt gezet, want hij houdt van eten!

Hij brabbelt al een heleboel en sinds hij zijn wijsvinger heeft ontdekt, wijst hij trots van alles aan, behalve als er vreemden bij zijn; hij kan nogal verlegen zijn. Ook speelt hij graag met zijn xylofoon en andere ‘muziekinstrumentjes’. Sinds hij zes maanden is, gaan we op dinsdagen altijd gezellig naar een muziekgroep voor baby’s waar liedjes worden gezongen en met instrumenten wordt gespeeld. Op maandagen gaat hij altijd met zijn vader babyzwemmen. Deze maand krijgen we als het goed is onze longtail fiets en hopelijk kunnen we dan vanaf de lente mooie fietstochtjes maken!

Ik ben op dit moment nog met verlof tot en met midden maart, en daarna gaat mijn vriend met verlof tot eind september. Vanaf oktober hopen we dat we voor T. een plekje op de crèche hebben gevonden en werken mijn vriend en ik beide deeltijd.

[ Bericht 1% gewijzigd door margaretha_01 op 16-01-2024 21:25:19 ]
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_212068115
quote:

Volgende week is mijn zoon jarig en alle eerdere periodes van slaapregressies vielen mee maar nu is het feest.

Hij loopt steeds beter zonder ondersteuning en dat heeft hij nu nog even te verwerken voor het slapen gaan.

Ook de trap op kruipen is reuze interessant en nu begint de tijd dat je ogen in je achterhoofd nodig hebt.
  woensdag 17 januari 2024 @ 19:38:30 #296
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_212069144
Lilo is morgen alweer 6 maanden :o

Waar ik met haar nu tegenaan loop is dat ik al bijna twee maanden oefenhapjes probeer aan te bieden. In het begin at ze een paar hapjes een paar dagen dus dat ging prima. Toen sliep ze heel slecht en ben ik er even mee gestopt omdat ze mogelijk last had van haar darmen. Na twee weken weer geprobeerd, toen spuugde ze het gelijk uit. Ik heb sindsdien verschillende dingen geprobeerd:
- een paar dagen gewoon hetzelfde blijven aanbieden
- op een ander moment van de dag proberen aan te bieden
- het maar gewoon even een week niet en dan weer proberen aan te bieden
- rapley methode met een klein reepje banaan (wel maar één dag)

maar ze kokhalst steeds als de lepel bij haar mond is of ze spuugt het uit. Heb dit met verschillende hapjes geprobeerd, verschillende groente en verschillende fruitsoorten.

Ik weet even niet zo goed wat ik moet doen. Ik maak me niet perse zorgen, want het zal ongetwijfeld uiteindelijk allemaal goedkomen, maar ik vraag me af of er dingen zijn die ik nog kan proberen. Anders blijf ik het gewoon om de paar weken even proberen.

Hebben jullie tips?
|| justdiggit.org ||
pi_212072622
Is Lilo vanuit haarzelf ook geïnteresseerd in eten? Probeer de Rapley methode bijvoorbeeld eens met macaroni; pakt ze dan meteen de stukjes op en bestudeert ze die?

Bij T. wisselen we de rapley methode af met potjes. Wat ik vaak merk, is dat als ik zelf onzeker ben over het eten dat ik hem geef (bijvoorbeeld als ik zelf fruit pureer en twijfel of de stukjes te groot zijn, of dat het wel lekker smaakt), dat hij dat direct door heeft en het dan ook niet eet. Hij voelt mijn onzekerheid en verliest zo zijn eetlust. Dit gebeurt echter alleen als ik hem met de lepel eten geef. Als hij eten krijgt om zelf met zijn handen te eten, dan is ie alleen nog met zichzelf en zijn eten bezig! :p

[ Bericht 3% gewijzigd door margaretha_01 op 17-01-2024 23:51:22 ]
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  donderdag 18 januari 2024 @ 07:17:41 #298
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_212073432
Ik zou het een paar weken helemaal loslaten. In zelfs afstand te nemen. En dan soms achteloos iets aanbieden: een reepje gekookte groente, een stukje peer. Puur om vast te houden. Verder niks doen. Je hebt geen haast, en blijkbaar was het te vroeg.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 18 januari 2024 @ 09:28:40 #299
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_212074293
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2024 23:18 schreef margaretha_01 het volgende:
Is Lilo vanuit haarzelf ook geïnteresseerd in eten? Probeer de Rapley methode bijvoorbeeld eens met macaroni; pakt ze dan meteen de stukjes op en bestudeert ze die?

Bij T. wisselen we de rapley methode af met potjes. Wat ik vaak merk, is dat als ik zelf onzeker ben over het eten dat ik hem geef (bijvoorbeeld als ik zelf fruit pureer en twijfel of de stukjes te groot zijn, of dat het wel lekker smaakt), dat hij dat direct door heeft en het dan ook niet eet. Hij voelt mijn onzekerheid en verliest zo zijn eetlust. Dit gebeurt echter alleen als ik hem met de lepel eten geef. Als hij eten krijgt om zelf met zijn handen te eten, dan is ie alleen nog met zichzelf en zijn eten bezig! :p

Ze lijkt wel geïnteresseerd in ons eten, ja. Als we eten zit ze altijd bij mij of mijn man op schoot en ze volgt bijna elke hap die we nemen, haha. Ik zal inderdaad eens wat macaroni neerleggen, kijken wat ze doet.
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 07:17 schreef Lemijn het volgende:
Ik zou het een paar weken helemaal loslaten. In zelfs afstand te nemen. En dan soms achteloos iets aanbieden: een reepje gekookte groente, een stukje peer. Puur om vast te houden. Verder niks doen. Je hebt geen haast, en blijkbaar was het te vroeg.
Ja, denk dat ik dit maar ga doen (nadat ik de macaroni geprobeerd heb, want daar ben ik nog wel nieuwsgierig naar, wat ze ermee doet). Heb zelf nu ook de indruk dat het gewoon te vroeg is. Mijn oudste at vanaf 4 maanden heel gretig al haar oefenhapjes, dus het is even schakelen :+
|| justdiggit.org ||
pi_212074384
Qua eten heb ik nog helemaal geen tips. Ik heb nog het gevoel dat hij nog veel te jong daarvoor is (bijna 3 maanden), maar volgens mij wordt inderdaad gezegd, dat je dat vanaf 4 maanden aan kan bieden.

quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 21:05 schreef margaretha_01 het volgende:
Hallo iedereen!

...
Hey! Ik geloof dat toen jij poste, ik al wel zwanger was, maar nog niet zelf meeposte in het zwangertopic. Ik meen me wel te herinneren, dat jij net als ik

SPOILER
quote:
...
Hier begint de kleine man steeds vaker geluidjes te maken, die niet huilen zijn. Zo schattig, al dat 'oeh', 'aah', 'rrrr' O+

En in de kerstvakantie ging slapen opeens top: wel 5 uur achter elkaar vaak. Nu we weer terug thuis zijn (we waren logeren bij (schoon)ouders), is het opeens weer maar 2,5 uur slapen. Nou ja, ik weet nu in ieder geval dat hij langer kan slapen. :s)

Ik heb nog een paar weken verlof. Binnenkort gaan we oefenen bij de opvang. Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Ik vind het nog lastig om te zeggen hoe je hem overdag in slaap krijgt of hoeveel eten hij nodig heeft, dus ik weet nog niet hoe dat straks op de opvang gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')