quote:Op zaterdag 11 november 2023 22:47 schreef Document1 het volgende:
Ik woon net niet op de route raak mij aan.
Yasssquote:
Precies.quote:Op maandag 13 november 2023 20:13 schreef PoesInDoos het volgende:
Hier in Fryslân zeggen we ook GEWOON puuuuuzulll
Blijft een lekker wijfquote:
Leuk dat dat dan wel blijft.quote:
Slechtweervandaagquote:Op maandag 13 november 2023 20:21 schreef Poepz0r het volgende:
Ik verlang terug naar Dag Sinterklaas van de Belgische tv
Goede Tijden, Slechte Tijden (Villa van Ludo Sanders)? Of Harry Mens met business class, das ook in een of ander fancy gebouw toch? 😂quote:Op dinsdag 14 november 2023 19:16 schreef PoesInDoos het volgende:
Heel Holland Bakt
Het Familie Diner
Wat volgt?
Inderdaad! Veel knusser dan kerst. Misschien heb ik het mis, maar ik heb wel het idee dat er weer wat meer sinterklaascommercials en dergelijke op televisie zijn. Nu het grootste gezeik rond piet is gaan liggen is het weer 'done' om Sinterklaas te vieren. En gelukkig maar. De mooiste traditie die we hier in Nederland hebbenquote:Op woensdag 15 november 2023 07:43 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Leuk dat dat dan wel blijft.
Ik mis het sinterklaas gebeuren in de winkels. Vond het altijd een gezellig tijd
Ja vond ik ook altijd. Vanmorgen hoorde ik zowaar bij AH sinterklaas muziek, en dat terwijl de goede man nog niet eens in het land is.quote:Op woensdag 15 november 2023 15:53 schreef Japepk het volgende:
[..]
Inderdaad! Veel knusser dan kerst. Misschien heb ik het mis, maar ik heb wel het idee dat er weer wat meer sinterklaascommercials en dergelijke op televisie zijn. Nu het grootste gezeik rond piet is gaan liggen is het weer 'done' om Sinterklaas te vieren. En gelukkig maar. De mooiste traditie die we hier in Nederland hebben
Ik was vandaag bij een Jumbo in een dorpje en daar hingen pietjes door de hele winkel en er stond een Sinterklaas pop. Echt heel leuk!!quote:Op woensdag 15 november 2023 16:00 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja vond ik ook altijd. Vanmorgen hoorde ik zowaar bij AH sinterklaas muziek, en dat terwijl de goede man nog niet eens in het land is.
De winkels zijn niet echt meer SInterklaas feestelijk ingericht. De etalage van de winkel is ook niet echt meer sint.
En ik zag ze gisteren op tv ik kan er niet aan wennen die nieue hulpjes van Sinterklaas.
Ja dat is leuk he, dat zag je vroeger overal HIer bij de bakker stond altijd best een grote sinterklaas te zwaaienquote:Op woensdag 15 november 2023 19:21 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik was vandaag bij een Jumbo in een dorpje en daar hingen pietjes door de hele winkel en er stond een Sinterklaas pop. Echt heel leuk!!
Zwarte Pieten zijn nog te zien in etalages van winkels die voor volwassenen bedoeld zijn.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:22 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja dat is leuk he, dat zag je vroeger overal HIer bij de bakker stond altijd best een grote sinterklaas te zwaaien
Die mag wel wat zwarter in de afleveringen. Zijn personage werd op een gegeven moment in de verhaallijn als enige onder de naam Zwarte Piet genoemd terwijl zijn personage niet eens veel zwarter is dan de rest van de Zwarte Pieten.quote:
We zijn er bijna !quote:Op dinsdag 14 november 2023 19:16 schreef PoesInDoos het volgende:
Heel Holland Bakt
Het Familie Diner
Wat volgt?
En kopen zonder kijken!quote:
Slot Loevestein staat dus leeg dit weekend...quote:Op vrijdag 17 november 2023 20:01 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
En kopen zonder kijken!
Ook Sinterklaas heeft last van de huizencrisis
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik gok dat ze ergens anders aanmeren om een elektrische ''stoom''boot op te pikken. Had zoiets gelezen ergens, dat de beste man met een elektrische boot zou aankomen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 00:36 schreef TLC het volgende:
Sinterklaas komt dus helemaal niet aan in Gorkum Gorinchem![]()
Gewoon Gorkum vs. Gorinchem neem ik aan.quote:Op zaterdag 18 november 2023 10:05 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ik gok dat ze ergens anders aanmeren om een elektrische ''stoom''boot op te pikken. Had zoiets gelezen ergens, dat de beste man met een elektrische boot zou aankomen.
Wij zitten er om 12.00 klaar voor
Dat is wel héél simpel bedacht, ik neem aan dat Sinterklaas slimmer is dan datquote:Op zaterdag 18 november 2023 10:15 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Gewoon Gorkum vs. Gorinchem neem ik aan.
Sinterklaas is heul geen vluchtelingquote:Op zaterdag 18 november 2023 12:28 schreef GereDathan het volgende:
Het is weer genieten dit jaar, geweldig om te zien dat bij elk huis waar Jeroen langsgaat een TV programma opgenomen wordt. Geweldig gevonden.
De sneer van het jaar, rondom de huizen, is volgens mij tweeledig. Enerzijds de woningcrisis waar we in zitten en anderzijds het feit dat veel gemeentes weigeren om mensen op de vlucht op te vangen.
Sinterklaas is ook niet echt, wat doet het er toe?quote:Op zaterdag 18 november 2023 12:44 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Sinterklaas is heul geen vluchteling
Nou ja, vluchtelingen zijn wél echt enzo..quote:Op zaterdag 18 november 2023 12:45 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Sinterklaas is ook niet echt, wat doet het er toe?
Ja, en de woningcrisis ook. Maar daar heeft de Sint ook geen last van, want ik verwacht dat Stefan ergens een huis heeft.quote:Op zaterdag 18 november 2023 12:47 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Nou ja, vluchtelingen zijn wél echt enzo..
Belachelijk! 49 weken chillen in Spanje en maar 3 weken aan de bak hoevenquote:
Toen viel het kwartje ook pas dat ze de val van het kabinet naspeeldenquote:
Een Piet die in het verleden illegaal achtergebleven isquote:Op dinsdag 21 november 2023 18:13 schreef PoesInDoos het volgende:
Oh en Sinterklaas met z'n ''Dit is een pietenpak en ik weet ook wel van wie..''
quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een Piet die in het verleden illegaal achtergebleven is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."You can call me Susan if it makes you happy"
quote:Op dinsdag 21 november 2023 21:52 schreef TLC het volgende:
Ik ga trouwens ook stemmenZelfde hier. Je geeft ze een vinger, ze nemen een hand.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(Erg leuk bedacht dit jaar trouwens)
Dat hele stuk met die pieten die in beraad gingen en niks tegen de pers wilden zeggen was van top tot teen briljant gedaan.quote:Op dinsdag 21 november 2023 21:47 schreef TLC het volgende:
Ik dacht gelijk al de Hoofdpiet gaat Mark Rutte nadoen toen hij met de fiets aankwam![]()
Marcel van Roosmalen bij de bakker
Je verwacht het nietquote:
Nee joh, cabaretier. Maakt met Niels v/d Laan (Hoofdpiet) Even tot Hier op NPO1.quote:Op woensdag 22 november 2023 20:01 schreef Writersright het volgende:
[..]
Was dat niet zo'n acteur uit SamSam?
Wel gewoon in de intocht toch?quote:Op woensdag 22 november 2023 20:54 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Nee joh, cabaretier. Maakt met Niels v/d Laan (Hoofdpiet) Even tot Hier op NPO1.
Ik mis Ozosnel trouwens, die is volgens mij nog niet in beeld geweest?
Ik bedoelde inderdaad in het journaal, normaal heeft hij/zij best veel schermtijd.quote:
Daar was ie dan vandaagquote:Op woensdag 22 november 2023 20:54 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Nee joh, cabaretier. Maakt met Niels v/d Laan (Hoofdpiet) Even tot Hier op NPO1.
Ik mis Ozosnel trouwens, die is volgens mij nog niet in beeld geweest?
Hilarisch random dat Sint zelf op het station achter hem aan gaat.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:58 schreef TLC het volgende:
KoolmeesGod
en de actie scene van Sinterklaas op het perron
Goede voorspellingquote:Op vrijdag 24 november 2023 20:06 schreef PoesInDoos het volgende:
Die verkleedkerel hè, die speelt blijkbaar al jaren ''boekpiet''. Die heeft vast wat met het ''vergeten'' Grote Boek te maken.
Marc Nochem - IMDb
Goed speurwerkquote:
Met de Grote Pieten Huisband Pietenhuis Bandquote:Op zaterdag 25 november 2023 23:31 schreef Tourniquet het volgende:
Speculasies is inderdaad ook erg leuk.
De aflevering van deze week was echt top gewoon! Heerlijk hoe ze veel van de ergernissen van nu zo op de hak nemen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 23:31 schreef Tourniquet het volgende:
Speculasies is inderdaad ook erg leuk.
Stephanie Louwrierquote:Op zondag 26 november 2023 14:12 schreef Japepk het volgende:
[..]
De aflevering van deze week was echt top gewoon! Heerlijk hoe ze veel van de ergernissen van nu zo op de hak nemen.
Wie is de actrice die Yvonne Kletsmeier speelt trouwens? Die komt me erg bekend voor.
Aah check! Ik ben even gaan kijken waar ik haar dan van kende, en zij speelde dus de ijskoude therapeut van Ludo Sanders in GTST. Respect voor deze actrice hoorquote:Op
[quote][b]Op zondag 26 november 2023 15:09 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Stephanie Louwrier
Kwam vandaag mooi uit.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:06 schreef PoesInDoos het volgende:
Die verkleedkerel hè, die speelt blijkbaar al jaren ''boekpiet''. Die heeft vast wat met het ''vergeten'' Grote Boek te maken.
Marc Nochem - IMDb
Haha ja.quote:Op maandag 27 november 2023 18:16 schreef DaMart het volgende:
Ze veranderen steeds een cijfer op de website als ik de goede code invoer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. geprobeerd?
Yepquote:Op maandag 27 november 2023 18:16 schreef DaMart het volgende:
Hoofdpiet idd niet maar er speelt wel degelijk al een paar jaar een acteur uit SamSam mee:John Jones.quote:Op woensdag 22 november 2023 20:01 schreef Writersright het volgende:
[..]
Was dat niet zo'n acteur uit SamSam?
En die doet het leuk.quote:Op maandag 27 november 2023 19:17 schreef Samhain het volgende:
[..]
Hoofdpiet idd niet maar er speelt wel degelijk al een paar jaar een acteur uit SamSam mee:John Jones.
quote:Op maandag 27 november 2023 18:44 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Haha ja.![]()
Heb jij ookJaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. geprobeerd?.
Na eerste keer nog een keer proberen omdat mijn zoontje dacht dat ik het verkeerd had gedaan....
Ik heb het ook meermaals geprobeerd, ze hebben veel verschillende filmpjes gemaakt na het invoeren van een code.quote:Op maandag 27 november 2023 19:51 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ja.
Na eerste keer nog een keer proberen omdat mijn zoontje dacht dat ik het verkeerd had gedaan....
Logisch toch.quote:Op maandag 27 november 2023 19:57 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ik heb het ook meermaals geprobeerd, ze hebben veel verschillende filmpjes gemaakt na het invoeren van een code.
Ik bedoel vóór het invoeren van de code door Piet hè.quote:
Ja, maar dat doen ze altijd. Stel ik ga dat met alle kinderen uit mijn klas doen. 24xquote:Op maandag 27 november 2023 20:24 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ik bedoel vóór het invoeren van de code door Piet hè.Gemorste olie waardoor de Piet uitglijdt, het briefje dat besmeurd raakt met roet, etc.
Ja, dat had ik ook. Gisteren met een andere code ook aquote:Op maandag 27 november 2023 18:16 schreef DaMart het volgende:
[..]
Haha ja.![]()
Heb jij ookWaarom zou de vorige eigenaar van het pand dan 0512 als code hebben. Niet dat ik hier te serieus op in gaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. geprobeerd?
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
Omdat hij de code natuurlijk aangepast had voor de nieuwe bewoner.quote:Op dinsdag 28 november 2023 12:41 schreef whY... het volgende:
[..]
Waarom zou de vorige eigenaar van het pand dan 0512 als code hebben. Niet dat ik hier te serieus op in ga
[..]
Haha ja.![]()
Heb jij ookDat was ook mijn eerste gedachte, ik werd er zelfs om uitgelachen toen ik het afgelopen weekend tijdens een feestje vertelde....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. geprobeerd?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb even de plothole gemist waarom het nog van landsbelang is dat we dat oude boek terug vinden. Hoofdpiet heeft toch een nieuw boek geschreven?quote:Op dinsdag 28 november 2023 12:41 schreef whY... het volgende:
[..]
Waarom zou de vorige eigenaar van het pand dan 0512 als code hebben. Niet dat ik hier te serieus op in ga
Er moet altijd iets fout gaan. En in het oude boek staat misschien ook info? In het nieuwe boek alleen de namen.quote:Op woensdag 29 november 2023 10:16 schreef Japepk het volgende:
[..]
Ik heb even de plothole gemist waarom het nog van landsbelang is dat we dat oude boek terug vinden. Hoofdpiet heeft toch een nieuw boek geschreven?
Dat zeiden ze laatst ja. In het nieuwe boek staan geen achternamen/hobbies ed.quote:Op woensdag 29 november 2023 11:22 schreef amaranta het volgende:
[..]
Er moet altijd iets fout gaan. En in het oude boek staat misschien ook info? In het nieuwe boek alleen de namen.
Wat ik niet snap is dat ze altijd alles verborgen houden voor sinterklaas.. die man heeft uiteindelijk toch de oplossing
Niet eens adressen, dus met 3 keer Emma en 5 keer Sem op een pagina weet Sinterklaas dan nog niks.quote:Op woensdag 29 november 2023 11:35 schreef Writersright het volgende:
[..]
Dat zeiden ze laatst ja. In het nieuwe boek staan geen achternamen/hobbies ed.
Das boffen als je Revolutony heetquote:Op woensdag 29 november 2023 13:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet eens adressen, dus met 3 keer Emma en 5 keer Sem op een pagina weet Sinterklaas dan nog niks.
Wie gaf welk boek aan Bram?quote:Op woensdag 29 november 2023 17:36 schreef Writersright het volgende:
Zou toch denken dat ze een backup van het boek hebben? Hoe hebben ze dat anders gedaan toen ze Bram het oude boek gaven?
Het grote boek was per ongeluk bij Bram belandt en hij mocht het houden van de Sint.quote:Op woensdag 29 november 2023 18:50 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wie gaf welk boek aan Bram?
Ik denk dat sinterklaas elk jaar een nieuw boek schrijft. En dat het goede boek van 2023 in de kluis ligt.
Dank!quote:Op woensdag 29 november 2023 19:00 schreef Writersright het volgende:
[..]
Het grote boek was per ongeluk bij Bram belandt en hij mocht het houden van de Sint.
Jouw uitleg van een jaarlijks boek vind ik slim gevonden
Wat gaaf dat je leerkracht bent zeg! Kan me inderdaad voorstellen dat je dan veel random Sint-vragen krijgt waar je antwoorden op moet verzinnen. Dat houdt je ook gelijk een beetje scherp denk ik.quote:Op woensdag 29 november 2023 19:09 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dank!
Ik ben leerkracht in groep 3. Ik heb een phd in het onzin uitkramen wat betreft sinterklaas gerelateerde zaken 😅
quote:Op dinsdag 28 november 2023 13:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat was ook mijn eerste gedachte, ik werd er zelfs om uitgelachen toen ik het afgelopen weekend tijdens een feestje vertelde....Het ís ook 0612! Ik heb ook codes geprobeerd en 0512 werd wel vies gemaakt door Piet de Smeerpoets, maar hij toetste hem wél goed in met een foutmelding als gevolg. 0612 werd inderdaad fout ingetoetst als 1-6-1-2, met foutmelding.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'t Echte en 't ware!
Hier -op aandringen van zoon- 5x 0512 geprobeerd, alle 5x verkeerd ingetoetst.quote:Op vrijdag 1 december 2023 15:24 schreef Japepk het volgende:
[..]
Het ís ook 0612! Ik heb ook codes geprobeerd en 0512 werd wel vies gemaakt door Piet de Smeerpoets, maar hij toetste hem wél goed in met een foutmelding als gevolg. 0612 werd inderdaad fout ingetoetst als 1-6-1-2, met foutmelding.
Oh die link had ik zelf nog niet gezien, geweldig seizoen dit.quote:Op zaterdag 2 december 2023 06:31 schreef Mejadg het volgende:
Vond de link met de hulpsinterklazen in de aflevering van gisteren weer briljant gevonden. Ze hebben alle 3 iets met Sinterklaas.
Henk westbroek - Sinterklaas wie kent hem niet
Edwin Rutten - ik ben toch zeker sinterklaas niet (kinderen voor kinderen)
Nol havens (zanger vof de kunst) - cd’s volgezongen met sinterklaasliedjes.
En “ik ben toch zeker Sinterklaas niet” is ook nog eens geschreven door Henk Westbroek (met Henk Temmink).quote:Op zaterdag 2 december 2023 06:31 schreef Mejadg het volgende:
Vond de link met de hulpsinterklazen in de aflevering van gisteren weer briljant gevonden. Ze hebben alle 3 iets met Sinterklaas.
Henk westbroek - Sinterklaas wie kent hem niet
Edwin Rutten - ik ben toch zeker sinterklaas niet (kinderen voor kinderen)
Nol havens (zanger vof de kunst) - cd’s volgezongen met sinterklaasliedjes.
magistrale tekst!quote:Op zaterdag 2 december 2023 11:08 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
En “ik ben toch zeker Sinterklaas niet” is ook nog eens geschreven door Henk Westbroek (met Henk Temmink).
Die scootmobielklaas was de opa uit de Jumboreclames. En hij was van 1984 tot 1993 hoofdpiet.quote:Op zaterdag 2 december 2023 19:24 schreef PoesInDoos het volgende:
Wat een fantastische aflevering weer
Was scootmobielklaas een voormalig zwarte Piet? Hij kwam me bekend voor.
En waar kennen we die stammelmeneer van Speculasies ook alweer van?
Ja kijk! Voor mijn tijd (Hoofdpiet) maar ik herkende hem wel als dusdanig.quote:Op zaterdag 2 december 2023 19:47 schreef DaMart het volgende:
[..]
Die scootmobielklaas was de opa uit de Jumboreclames. En hij was van 1984 tot 1993 hoofdpiet.
En de stem van Henk de Mol uit Alfred J Kwak.quote:Op zaterdag 2 december 2023 19:24 schreef PoesInDoos het volgende:
Dat is NOG verder voor mijn tijd!quote:Op zaterdag 2 december 2023 20:23 schreef Hupje het volgende:
[..]
En de stem van Henk de Mol uit Alfred J Kwak.
Nog even de naam erbij: Frits Lambrechts.quote:Op zaterdag 2 december 2023 19:47 schreef DaMart het volgende:
[..]
Die scootmobielklaas was de opa uit de Jumboreclames. En hij was van 1984 tot 1993 hoofdpiet.
René van 't Hof, speelde Kees Flodder in de 2 eerste Flodder-films, de rol die daarna door Stefan de Walle werd gespeeld.quote:Op zaterdag 2 december 2023 19:24 schreef PoesInDoos het volgende:
Jaaaa tuurlijk!!!quote:Op zaterdag 2 december 2023 20:43 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
René van 't Hof, speelde Kees Flodder in de 2 eerste Flodder-films, de rol die daarna door Stefan de Walle werd gespeeld.
Mijn puber herkende hem als de stem van Takel in de Cars filmsquote:Op zaterdag 2 december 2023 20:37 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Nog even de naam erbij: Frits Lambrechts.
Hij is de vader van een van de hoofdrolspelers in All Stars. Die met Antonie Kamerlingquote:Op zaterdag 2 december 2023 19:24 schreef PoesInDoos het volgende:
Die ken ik niet! Maar Kees natuurlijk wél. S herkende hem ook en kon hem ook niet plaatsen (we hebben onlangs de films gekekenquote:Op zaterdag 2 december 2023 23:51 schreef Vlinder het volgende:
[..]
Hij is de vader van een van de hoofdrolspelers in All Stars. Die met Antonie Kamerling![]()
Nou ja, wel een cliffhanger natuurlijk...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga zo nog ff kijken. Wat me 'in den lande' wel opviel; ik ben dit weekend veel op pad met de sint geweest en spreek kinderen op school enzo. Het boek is echt een ding, maar dat Sinterklaas van de radar leek verdwenen was echt totaal geen issue. Heel Speculasies hing daar zaterdag aan vast bijvoorbeeld. Als ze hadden ingecalculeerd dat dat de reuring werd is dat wel een misrekening geweest.quote:
Rosa da Silvaquote:Op dinsdag 5 december 2023 07:08 schreef Rostrup het volgende:
Wie was/is eigenlijk die vrouwelijke piet?
Ik geloofde mijn ogen niet toen ok het zag. Dat mede-Flodder acteur Horace Cohen erbij was, was een leuke touch.quote:Op woensdag 6 december 2023 12:03 schreef Benny het volgende:
[..]
Dit was wat mij betreft wel het mooiste moment van de editie van dit jaar
Dat is echt een goed lekker wijf.quote:
Daar hoopte mijn klas ook op.quote:Op woensdag 6 december 2023 12:15 schreef Tourniquet het volgende:
Ik had Sinterklaas wel in politie-uniform de boekpiet in boevenpak willen zien arresteren.
Ja, de gimmicks waren niet van de lucht deze editie. Wat mij betreft was het nagebootste Catshuis overleg, inclusief politiek verslaggevers en Hoofdpiet als Mark Rutte het leukst. Overigens heeft Horace Cohen nooit met Stefan de Walle in Flodder gespeeld. Horace speelde met René van 't Hof in de eerste film. René van 't Hof zat dan weer in Speculasies en werd in de laatste aflevering aangezien voor degene die de nieuwe Sinterklaas zou worden. Dát was een leuk knipoog, omdat ze dus allebei Kees Flodder hebben gespeeld. Volgend jaar Tatjana erin graagquote:Op woensdag 6 december 2023 13:57 schreef Writersright het volgende:
[..]
Ik geloofde mijn ogen niet toen ok het zag. Dat mede-Flodder acteur Horace Cohen erbij was, was een leuke touch.
Sowieso veel leuke (en passende) gastoptredens dit jaar. Van de presentators van de programma's van de NPO in de eerste week tot de drie potentieele Sinterklazen. Top gedaan.
Ook leuk hoe ze het aan de verkiezingen koppelden dit jaar. Scherp.
Enige wat ik nog wel leuk had gevonden was iets meer Jeroen. Die was na het politieke gebeuren volgens mij helemaal niet meer te zien.
De ontknoping was ook gewoon anticlimax. Sinterklaas komt binnen en alles is opgelost. Geen uitleg over de code oid. Natuurlijk is het een kinderprogramma, dus een moeilijke ontknoping kan ook niet, maar nu was het wel heel lame. Dan had een arrestatiescène er wel wat meer jus aan gegeven.quote:
Mee eens. Dat einde was echt raar, ook dat feest met Dieuwertje, die duidelijk niet in de auto zat.quote:Op woensdag 6 december 2023 17:45 schreef Japepk het volgende:
De ontknoping was ook gewoon anticlimax. Sinterklaas komt binnen en alles is opgelost. Geen uitleg over de code oid. Natuurlijk is het een kinderprogramma, dus een moeilijke ontknoping kan ook niet, maar nu was het wel heel lame. Dan had een arrestatiescène er wel wat meer jus aan gegeven.
1811. 18/11 was de aankomstdatum van de Sintquote:Juist daarmee kon je ook iets met de code doen/uitleggen
Verschrikkelijk. Onze kinderen vinden dat ook het minst leuke. Ik vind de namen en plaatsnamen dan soms nog wel grappigquote:Op woensdag 6 december 2023 20:16 schreef Writersright het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van die kort-nieuws items?
Dat had ik ook. Flauwe photoshop-grapjes. Zou leuker zijn als ze dan wat meer doen met vragen aan Sint/Piet, een beetje zoals Bart Peeters deed in Dag Sinterklaasje, zodat je grappige dingen over die w leert.quote:Op donderdag 7 december 2023 00:29 schreef Vlinder het volgende:
[..]
Verschrikkelijk. Onze kinderen vinden dat ook het minst leuke. Ik vind de namen en plaatsnamen dan soms nog wel grappig
Ik zou het ook leuk vinden als ze daar wat meer inbouwden zodat de mensen die 'in den lande' Sint en Piet spelen ook wat meer handvaten krijgen. Kan me herinneren dat er vroeger nog weleens items over schoensmeer en dergelijk in zaten. Dat dat kwijt was of ineens op een andere plek lag in een huis ofzo.quote:Op donderdag 7 december 2023 08:34 schreef Writersright het volgende:
[..]
Dat had ik ook. Flauwe photoshop-grapjes. Zou leuker zijn als ze dan wat meer doen met vragen aan Sint/Piet, een beetje zoals Bart Peeters deed in Dag Sinterklaasje, zodat je grappige dingen over die w leert.
Dat klinkt een beetje in het verlengde van Dag Sinterklaasje, een formule die denk ik nog steeds zou werken.quote:Op donderdag 14 december 2023 21:00 schreef Japepk het volgende:
[..]
Ik zou het ook leuk vinden als ze daar wat meer inbouwden zodat de mensen die 'in den lande' Sint en Piet spelen ook wat meer handvaten krijgen. Kan me herinneren dat er vroeger nog weleens items over schoensmeer en dergelijk in zaten. Dat dat kwijt was of ineens op een andere plek lag in een huis ofzo.
Nu werden er bij het pietenschoenen vullen wel opmerkingen gemaakt, maar dat was veel te impliciet. Sinds het jaar met de hulpsinterklazen doen ze echt nooit meer zoiets en da's jammer. Wat dat betreft vind ik het soms ook weleens té politiek worden. Het mag misschien wel weer eens 'gewoon' een show over de dagelijkse beslommeringen van Sinterklaas worden zónder spannende verhaallijn met dramatische 'komt het wel goed' blikken. Wat dat betreft zou ik echt weleens een kijkje in de keuken willen krijgen van het Sinterklaasjournaal. Lijkt me machtig interessant om te weten op basis waarvan ze daar besluiten welke richting het uit moet.
Superinteressant wat je zegt daar. Ik heb eigenlijk een paar jaar niet gekeken en vond dat Stefan het dit jaar best aardig deed maar het punt wat je brengt is helemaal waar. Hij is de Sinterklaasjournaal-Sinterklaas maar lijkt niet dé Sinterklaas te zijn, wat Bram wel was. Vroeger was voor mij een gastoptreden met Bram legitiem, anders niet. Stefan is een goed acteur en ik denk dat hij die gastoptredens ook wel zou kunnen doen. Wie weet is het een budgetissue? Als programma je "eigen" Sinterklaas hebben zal vast een stuk goedkoper zijn.quote:Interessant des te meer, omdat de hele rebranding van Sinterklaas met Stefan niet echt uit de verf komt. Hij kreeg destijds een heel nieuw uiterlijk en karakter, maar verschijnt nergens meer behalve in zijn eigen programma. En je ziet nu al een aantal jaar dat de discussie luwt en de populariteit van andere Sinten op televisie toeneemt. Zoals De Leeuw en VI. Die borduren voort op de spitsvondigheid van Bram.
Bram heeft ook afgedwongen dat hij de Sinterklaas is (was). En geloofde daar ook echt in. Ik vind Bram echt heer en meester en een goede tweede is Hans Kesting. Stefan is ook steeds beter geworden alleen heeft hij maar weinig tv-uren.quote:Op vrijdag 15 december 2023 09:25 schreef Writersright het volgende:
[..]
Dat klinkt een beetje in het verlengde van Dag Sinterklaasje, een formule die denk ik nog steeds zou werken.
Ik vond het dit jaar vermakelijk maar het leek inderdaad meer op volwassenen gericht, met die "Kort nieuws" stukjes meer gericht op kinderen.
Een "gezelliger" show zou idd leuk zijn, met minder drama, maar ik denk deels dat dit ook gedaan wordt om kijkers te trekken. Spanning zorgt er voor dat je "moet" weten hoe het verder gaat. Dat zeggende, bij Dag Sinterklaasje werkte nieuwsgierigheid ook goed als kijkerstrekker.
Welke kant ze ook op gaan, van mij mogen ze idd wel wat nieuws doen want "Het boek is zoek/kwijt/we kunnen er niet bij" is wel een van de meest cliche verhaallijnen die al heel lang herhaald wordt.
En het is niet dat er geen opties zijn voor verhaallijnen anno nu. Je kan op een leuke manier actuele zaken er in verpakken waarbij je op niet-belerende toon iets meegeeft:
• Pieten zitten te veel op hun smartphones waardoor ze niet opletten en cadeaus verkeerd bezorgen.
• Pieten bewegen te weinig en moeten daardoor in vorm komen om de daken weer op te kunnen ed.
• Laat een "concurrerent" Sinterklaasjournaal of een nieuwe journalist verschijnen die "nepnieuws" probeert te verspreiden
• Wellicht zelfs iets van traditie vs modern. Logisch denken zou een boek anno nu niet handig zijn. Bewijs de meerwaarde van verouderde tradities (Zonder het boek kwijt te raken)
Om er maar 3 te noemen. Het boek is kwijt is gewoon te cliche. De cast is leuk en er zaten ook erg grappige segmenten in, die met een algemeen betere verhaallijn meer tot hun recht zouden komen.
[..]
Superinteressant wat je zegt daar. Ik heb eigenlijk een paar jaar niet gekeken en vond dat Stefan het dit jaar best aardig deed maar het punt wat je brengt is helemaal waar. Hij is de Sinterklaasjournaal-Sinterklaas maar lijkt niet dé Sinterklaas te zijn, wat Bram wel was. Vroeger was voor mij een gastoptreden met Bram legitiem, anders niet. Stefan is een goed acteur en ik denk dat hij die gastoptredens ook wel zou kunnen doen. Wie weet is het een budgetissue? Als programma je "eigen" Sinterklaas hebben zal vast een stuk goedkoper zijn.
Ik betwijfel dat. Stefan is een goed acteur hoor, maar toch iets minder in de improvisatie. Je merkt dat met de intochten al. Hoewel hij inderdaad loskomt. Op NPO1 is een aantal jaar een soort quiz geweest op pakjesavond waar hij dan bij was, dat is nou niet bepaald legendarische televisie geworden.quote:Op vrijdag 15 december 2023 09:25 schreef Writersright het volgende:
Stefan is een goed acteur en ik denk dat hij die gastoptredens ook wel zou kunnen doen. Wie weet is het een budgetissue? Als programma je "eigen" Sinterklaas hebben zal vast een stuk goedkoper zijn.
Swiebertje effect dusquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:55 schreef Writersright het volgende:
Ik denk dat het ook met de leeftijd te maken heeft en of je de acteur eerder ergens anders zag. Bram zag ik als eerste als Sinterklaas, dus zocht ik er geen andere rollen.
Bij Stefan keek ik vooral in het begin naar Kees Flodder als Sinterklaas.
Hoewel Bram "mijn" Sint was, ben ik het wel eens met je. Bram deed qua grappen soms iets té bij de programma's. Soms haast alsof hij meer voor de oudere keker speelde dan de jongere. Zijn optredens in de volwassenprogramma's droegen daar ook aan bij. Dat zeggende is het ook belangrijk om de Sint in het tijdsbeeld te plaatsen. Met nare in de jaren 90 was de cultuur wat losser, zal ik maar zeggen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:55 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Swiebertje effect dus
Kan het zelf altijd wel aardig loskoppelen gelukkig. Ik vind Stefan vooral meer een Sint die echt meegaat met de kinderen. Vond Bram altijd wat stijfjes en zijn grappen net te ver over het randje. Natuurlijk is het belangrijk om ouders te betrekken bij de Sint, iets wat het Sinterklaasjournaal altijd echt geweldig doet, maar het is en blijft primair een kinderfeest wat mij betreft.
Waarmee ik overigens niet zeg dat Bram een slechte Sint was, foute intenties had of iets van die strekking.
Wat heeft die Merel hiervoor gedaan ? Volgens mij ken ik haar niet.quote:Op dinsdag 5 november 2024 15:19 schreef TLC het volgende:
Mooi om weer wat van Dieuwertje te horenhopelijk komt ze toch nog af en toe zo telefonisch langs dit Sinterklaasjournaal
![]()
Merel gaat haar vast goed vervangen dit jaar
Al meer dan 10 jaar voornamelijk presentatrice, je hebt vast Google om hier meer over te vinden.quote:Op dinsdag 5 november 2024 17:59 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat heeft die Merel hiervoor gedaan ? Volgens mij ken ik haar niet.
Je hebt de titel van dit programma wel begrepen toch?quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:35 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik hoorde de reclame voor ''Speculasies'' en blijkbaar vertrekt Niels als Hoofd Piet?
Gelukkig zat Dieuwertje in dat fragment, dus dat is niet van dit jaar.quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:35 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik hoorde de reclame voor ''Speculasies'' en blijkbaar vertrekt Niels als Hoofd Piet?
quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:51 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Je hebt de titel van dit programma wel begrepen toch?
Overigens een briljant programma dankzij de aanwezigheid van René van 't Hof, alleen de eckte fans begrijpen dat
Ik hoorde het op de achtergrondquote:Op vrijdag 8 november 2024 16:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Gelukkig zat Dieuwertje in dat fragment, dus dat is niet van dit jaar.
Maar morgenavond even tot daar.quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:35 schreef PoesInDoos het volgende:
Daar gaat je mastrubatiePietquote:Op vrijdag 8 november 2024 16:48 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
[..]
Ik hoorde het op de achtergrond![]()
Laten we hopen van niet zeg.. Niels
quote:
Hij was vanavond even hier. En weer ouderwets goed.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:48 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
[..]
Ik hoorde het op de achtergrond![]()
Laten we hopen van niet zeg.. Niels
Dat de brug dicht zit en er geen brugwachter is lijkt die kant wel op te gaan.quote:Op maandag 11 november 2024 18:22 schreef Aberkullie het volgende:
Zou me niks verbazen als de Pieten dit jaar het land niet in kunnen omdat het arbeidsmigranten zijn
Het was een item op Speculasiesquote:Op maandag 11 november 2024 18:56 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Heb jij jezelf even voor Piet gezet
Daarvan was al vastgesteld dat het een roddel was. Daarna beweerde jij het heel stellig. Wat dus onzin bleek, gelukkig.quote:
Grenscontroles op de Lekquote:Op maandag 11 november 2024 18:22 schreef Aberkullie het volgende:
Zou me niks verbazen als de Pieten dit jaar het land niet in kunnen omdat het arbeidsmigranten zijn
Oa jarenlang RtlNieuwsquote:Op dinsdag 5 november 2024 17:59 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat heeft die Merel hiervoor gedaan ? Volgens mij ken ik haar niet.
Lijkt me niet dat die bruggen in Nederland zijn, want hier is het nu donker en op de beelden in de controlekamer is het licht.quote:Op dinsdag 12 november 2024 19:25 schreef Jason22 het volgende:
Dus de stoomboot vaart al ergens door Nederland? Wanneer zijn ze dan vertrokken uit Spanje?
Dat was zo briljant gedaan. Leuk met Acda en de Munnik.quote:
Ik denk dat het uiteindelijk long covid wordt.quote:Op donderdag 14 november 2024 09:10 schreef ChrisCarter het volgende:
Zijn ze nou aan het voorsorteren op het helemaal stoppen met (nationale) sinterklaasviering, met deze verhaallijn over te oud zijn?
Nee, ze nemen Pietertje Omzicht op de hak.quote:Op donderdag 14 november 2024 09:10 schreef ChrisCarter het volgende:
Zijn ze nou aan het voorsorteren op het helemaal stoppen met (nationale) sinterklaasviering, met deze verhaallijn over te oud zijn?
Het zal nooit kunnen tippen aan Dag Sinterklaas met Bart Peeters en Jan Decleir als Sint. Wat was dat fantastisch en fascinerend om naar te kijken als kind.quote:Op donderdag 14 november 2024 12:09 schreef whY... het volgende:
Ik ben een beetje aan het wippen met een mening die ik heb. Door bol.com is Wilbert nu al lange tijd meer in beeld met betere verhaallijnen. Dat maakt dat ik nu, en met name dit seizoen, van Stefan erg vind tegenvallen. In tv minuten is hij nauwelijks in beeld. Zijn tekst voegt weinig toe, en het is wederom voor het zoveelste jaar in de grijze (onder/in de) boot gefilmd.
Het is dat ze de jaarlijkse intocht nog hebben bij de NTR, maar de club van Sinterklaas doet het wel beter. Hoewel ik daar ook wat karakters wel kan schieten (super piet ofzo, wat is dat dan?).
Wel zijn de stukjes van Rachel en Jeroen leuk, als ze dat wat meer naar Sinterklaas kunnen trekken dan zou dat voor mij weer mooie tv opleveren.
Hoezo heeft Bol.com verhaallijnen?quote:Op donderdag 14 november 2024 12:09 schreef whY... het volgende:
Ik ben een beetje aan het wippen met een mening die ik heb. Door bol.com is Wilbert nu al lange tijd meer in beeld met betere verhaallijnen. Dat maakt dat ik nu, en met name dit seizoen, van Stefan erg vind tegenvallen. In tv minuten is hij nauwelijks in beeld. Zijn tekst voegt weinig toe, en het is wederom voor het zoveelste jaar in de grijze (onder/in de) boot gefilmd.
Het is dat ze de jaarlijkse intocht nog hebben bij de NTR, maar de club van Sinterklaas doet het wel beter. Hoewel ik daar ook wat karakters wel kan schieten (super piet ofzo, wat is dat dan?).
Wel zijn de stukjes van Rachel en Jeroen leuk, als ze dat wat meer naar Sinterklaas kunnen trekken dan zou dat voor mij weer mooie tv opleveren.
Die zijn de hoofdsponsor van de Club van Sinterklaas.quote:Op donderdag 14 november 2024 19:48 schreef Writersright het volgende:
[..]
Hoezo heeft Bol.com verhaallijnen?
Wait whut? Heb ik Acda en de Munnik gemist?quote:Op donderdag 14 november 2024 08:41 schreef Writersright het volgende:
[..]
Dat was zo briljant gedaan. Leuk met Acda en de Munnik.
En die vrouw die ironisch lyrisch sprak over het AZC daarna
Leuke verhaallijn dit jaar.
Dat is nagenoeg altijd het geval bij het Sinterklaasjournaal. De opbouw is jaarlijks hetzelfde. In de eerste week van het journaal gaat alles mis met de boot en zie je met name de Pieten bezig om de problemen op te lossen. Sinterklaas is altijd minder in beeld en de boot des te meer. De verslaggevers zijn in die week druk bezig om de boot ergens aangelegd te krijgen. Gelukkig komt de boot altijd op tijd aan.quote:Op donderdag 14 november 2024 12:09 schreef whY... het volgende:
Dat maakt dat ik nu, en met name dit seizoen, van Stefan erg vind tegenvallen. In tv minuten is hij nauwelijks in beeld. Zijn tekst voegt weinig toe, en het is wederom voor het zoveelste jaar in de grijze (onder/in de) boot gefilmd.
Het móet goed komen! Dat kan niet anders!quote:Op donderdag 14 november 2024 20:18 schreef TLC het volgende:
Oh Sinterklaas lag op de grond, dat ziet er niet meer best uit![]()
Gelukkig te zien op Youtubequote:Op vrijdag 15 november 2024 14:15 schreef VKV het volgende:
Ik heb ook nooit specifiek iets met Dieuwertje gehad.
Iemand zei iets (in dit topic) over Dag Sinterklaasje op de Belgische tv. Dát mis ik wel, het introliedje is echt pure nostalgie.
Hij lijkt inderdaad wel dood, en de Pieten maken maar grappen. Ik vraag me af of dit voor de kleine kijkertjes misschien niet iets te veel is. Wel ben ik benieuwd hoe ze het oplossen. Als Sint morgen "opeens" weer fit is zou ik het wat jammer vinden. Zoals een goed verhaalt is het leuk om over te speculeren.quote:
Mijn zoontje van 6 vroeg inderdaad al geschrokken of Sinterklaas nu dood is.quote:Op vrijdag 15 november 2024 19:25 schreef Writersright het volgende:
[..]
Hij lijkt inderdaad wel dood, en de Pieten maken maar grappen. Ik vraag me af of dit voor de kleine kijkertjes misschien niet iets te veel is. Wel ben ik benieuwd hoe ze het oplossen. Als Sint morgen "opeens" weer fit is zou ik het wat jammer vinden. Zoals een goed verhaalt is het leuk om over te speculeren.
Hij heeft het roer overgedragen aan die Pieterbaas, die dus nu z'n eigen koers vaartquote:Op vrijdag 15 november 2024 20:17 schreef Writersright het volgende:
Ik keek net voor het eerst Speculasies, leuk gedaan. Vooral die Sinterklaasjournaalhater erbij.
En grappig dat de andere Kees Flodder er in speelt. Ze hadden het echter over dat de hoofdpiet weg zou zijn, wat ook in het topic genoemd werd. Daar is echter volgens mij niks mee gedaan in het Sinterklaasjournaall of heb ik iets gemist?
Dat klopt! Dat heb ik zien.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:20 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Hij heeft het roer overgedragen aan die Pieterbaas, die dus nu z'n eigen koers vaart
Gelukkig is Niels er nog wel bij.
Niet letterlijk, wel figuurlijkquote:Op vrijdag 15 november 2024 20:29 schreef Writersright het volgende:
[..]
Dat klopt! Dat heb ik zien.
Ik had zelf echter het idee dat de Hoofdpiet niet perse de Piet is die aan het roer staat. Wellicht nog door de Wegwijspiet ooit.
Je maakt een grapje toch?quote:Op vrijdag 15 november 2024 19:25 schreef Writersright het volgende:
[..]
Ik vind het zelf wel een beetje knullig hoe we de feed van de regie horen in Merel's oortje, maarja het blijft hvoor kinderen natuurlijk.
Speculasies is een roddelprogramma. Het is logisch dat het “serieuze” Journaal hier niks mee doet. Het zijn ook allemaal speculaties tenslotte.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:17 schreef Writersright het volgende:
Ik keek net voor het eerst Speculasies, leuk gedaan. Vooral die Sinterklaasjournaalhater erbij.
En grappig dat de andere Kees Flodder er in speelt. Ze hadden het echter over dat de hoofdpiet weg zou zijn, wat ook in het topic genoemd werd. Daar is echter volgens mij niks mee gedaan in het Sinterklaasjournaall of heb ik iets gemist?
Je onderschat kinderen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:16 schreef TLC het volgende:
Sint leek wel overleden te zijn ja, misschien hebben ze t wat te ver doorgetrokken bij het Sinterklaasjournaal voor de jonge kindertjes
Nee, dat waren Lamme Frans en Eva van Expeditie Robinsonquote:Op vrijdag 15 november 2024 19:38 schreef Vlinder het volgende:
Rob van de radio en Frank en Eva!
Wat leuk
Hij was net te zien in Even tot Hier, super leuk gedaan!quote:Op vrijdag 15 november 2024 18:59 schreef GereDathan het volgende:
Die inval Sint op de auto is overigens onze normale Sint voor de intochten hier
Nog niet gezien, maar kwam wel ergens anders ook voorbij. Kan mij niet herinneren dat ze de “reguliere hulpSint” van de aankomstplaats zoveel exposure gaven. Wel heel leuk, beste man loopt hier al vele jaren en dit is een mooie waardering.quote:Op vrijdag 15 november 2024 22:25 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Hij was net te zien in Even tot Hier, super leuk gedaan!
Die zwemmende dames is bij de sluis toch?quote:Op zaterdag 16 november 2024 00:43 schreef GereDathan het volgende:
[..]
En de zwemmende dames bevinden zich ook op de onjuiste plek. Maar weer leuk is dat de auto van de burgermeester ook echt zijn auto is bijvoorbeeld.
Klopt, aan de kant van het kleine ophaalbruggetje. Ze wijzen naar Nieuwegein, maar daar komt de boot niet vandaan dadelijkquote:Op zaterdag 16 november 2024 07:48 schreef Post-its het volgende:
[..]
Die zwemmende dames is bij de sluis toch?
Wat een schitterende auto, het zou mij moeite kosten een chauffeur daarmee te laten rijdenquote:Op zaterdag 16 november 2024 00:43 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Maar weer leuk is dat de auto van de burgermeester ook echt zijn auto is bijvoorbeeld.
Ik weet niet wie de chauffeur is, is niet in beeld geweest volgens mij. Maar normaal rijd hij er zelf in inderdaad, ik denk ook dat hij het minder prettig vind dat ie achterin moet zitten nu haha.quote:Op zaterdag 16 november 2024 08:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat een schitterende auto, het zou mij moeite kosten een chauffeur daarmee te laten rijden
Ja, hebben via de radar gezien waar hij ligt.😁quote:Op zaterdag 16 november 2024 08:38 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Klopt, aan de kant van het kleine ophaalbruggetje. Ze wijzen naar Nieuwegein, maar daar komt de boot niet vandaan dadelijk
Wij zitten al opgemaakt en volgegeten op de bank. Over een klein uurtje die kant op, hoop een mooi plekje bij de boot te vinden. Anders moeten we helaas een stukje door en langs de route staan wat we minder leuk vinden.
Veel plezier trouwens!quote:Op zaterdag 16 november 2024 08:38 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Klopt, aan de kant van het kleine ophaalbruggetje. Ze wijzen naar Nieuwegein, maar daar komt de boot niet vandaan dadelijk
Wij zitten al opgemaakt en volgegeten op de bank. Over een klein uurtje die kant op, hoop een mooi plekje bij de boot te vinden. Anders moeten we helaas een stukje door en langs de route staan wat we minder leuk vinden.
Wat leuk. Ik heb een aantal jaar terug in Apeldoorn de nationale intocht mogen meemaken en dat moment dat de Sint voorbij komt voelt dan toch wel heel magisch. Dan is het opeens allemaal heel echt.quote:Op zaterdag 16 november 2024 08:38 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik zit nu pas Even tot Hier te kijken, maar wat een mooie Sinterklaas hebben jullie normaal.quote:Op zaterdag 16 november 2024 08:40 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik weet niet wie de chauffeur is, is niet in beeld geweest volgens mij. Maar normaal rijd hij er zelf in inderdaad, ik denk ook dat hij het minder prettig vind dat ie achterin moet zitten nu haha.
Horace <3quote:Op zaterdag 16 november 2024 18:15 schreef Writersright het volgende:
Sinterklaas lijkt toch echt oud te worden..nu moet hij weer leren met een rollator lopen. We hebben denk ik toch een nieuwe Sint nodig. Hoe druk is Horace Cohen tegenwoordig?
Sintertrustnobodyklaasquote:Op zaterdag 16 november 2024 18:15 schreef Writersright het volgende:
Sinterklaas lijkt toch echt oud te worden..nu moet hij weer leren met een rollator lopen. We hebben denk ik toch een nieuwe Sint nodig. Hoe druk is Horace Cohen tegenwoordig?
hans kesting of Gtst-Jef wil niet?quote:Op zaterdag 16 november 2024 18:15 schreef Writersright het volgende:
Jef zou ook lachen zijn, dan heb je twee alberts als sinten.quote:Op zondag 17 november 2024 01:10 schreef RipCity het volgende:
[..]
hans kesting of Gtst-Jef wil niet?
Jouw burgemeester speelde echt een actieve rol in plaats van de standaard "De burgemeester regelt iets" rol. Vond dat ontzettend leuk. Een van de leukere en originelere optochten vond ik. Ondanks de technische foutjes hier en daar. Het was duidelijk dat dingen niet zoals gepland liepen maar dat mocht de pret niet drukken.quote:Op maandag 18 november 2024 09:16 schreef GereDathan het volgende:
Nu ik het van zo dichtbij allemaal gezien heb valt mij wel op dat ik niet weet of eerdere jaren de Sint van de aankomst locatie ook een rol speelt in het officiële verhaal. Hier dook onze Sint op bij het uittesten van de route onder de bogen door en hij kwam zelfs in iets van Shownieuws en Even Tot Hier voorbij.
Wel ook echt bijzonder nog steeds hoe groot de rol van onze burgemeester was. Het wordt voor de aankomende intochten echt een uitdaging voor de burgemeesters om eenzelfde presentatie neer te zetten denk ik. Normaal hakkelen ze zich 2 minuten naast Rachel door het programma heen
Ik heb enkel begrepen dat in de uitzending een foutje zat, de Piet met de Staf was zowel op de fiets als op de boot op hetzelfde moment schijnbaarquote:Op maandag 18 november 2024 15:37 schreef Writersright het volgende:
[..]
Jouw burgemeester speelde echt een actieve rol in plaats van de standaard "De burgemeester regelt iets" rol. Vond dat ontzettend leuk. Een van de leukere en originelere optochten vond ik. Ondanks de technische foutjes hier en daar. Het was duidelijk dat dingen niet zoals gepland liepen maar dat mocht de pret niet drukken.
Ze startten per ongeluk het filmpje met de staf in op een moment dat het niet hoorde qua continuiteit. Dat filmpje werd dan ook plots afgekapt. Je zag Merel ook even denken wat ze moest zeggen, dus gingen we maar kijken of de boot er al was. Later werd het filmpje opnieuw ingestart.quote:Op maandag 18 november 2024 16:09 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik heb enkel begrepen dat in de uitzending een foutje zat, de Piet met de Staf was zowel op de fiets als op de boot op hetzelfde moment schijnbaar
Voor de rest heb ik niet echt fouten gezien, behalve dan natuurlijk de "fouten" die wij enkel als bewoners zullen herkennen. Zo kan je nooit vanuit Ameide in zo'n korte tijd naar Vianen fietsen. En al zou je het fietsen, dan kom je nooit uit bij waar de Pieten gestart zijn met fietsen
Er ging overigens ook nog wel iets anders fout, maar dat is niet op TV of in de media geweest. De boot kwam te vroeg de hoek om, al rond 11:50 kwam hij in zicht voor de mensen die in de haven stondenHij is toen uiteraard weer terug gevaren. Geen idee wat er mis ging, er is geen eenduidig verhaal gekomen uit de mensen die ik sprak. Sommigen hadden het erover dat hij nog moest draaien, andere dat het gewoon een foute timing was.
Het was sowieso wel een risico qua locatie, de boot lag in een doodlopend stukje water klaar sinds donderdag. Op vrijdagavond is hij zonder versiering naar de aanleglocatie gevaren als generale repetitie. Maar je kon als bezoeker zaterdag de boot zien liggen als je te ver van de haven af stond / vanaf die kant kwam lopen langs het water. Kon ook niet echt anders, hij had geen andere plek om te gaan liggen qua afstand. Zeker niet omdat er nog Pieten aan boord zijn gegaan net voor vertrek (deel van de Pieten op de fiets bleef op kade en een deel is doorgefietst naar de boot).
Nu zullen de kinderen dat niet echt doorhebben verder, die onthouden de fouten niet. Soms benoemen ze het wel, maar als de boot in zicht komt gaat de knop om en maakt het allemaal niks meer uit voor ze
Ik vond dat ook een hilarische scène met Sint in de rolstoelquote:Op maandag 18 november 2024 19:34 schreef Fred_B het volgende:
De Hoofdpiet die Sinterklaas als een typische zorgverlener aansprak
Pietje Smeerpoets die in dat grijs, vreselijk. Klinkt alsof hij z'n gebit niet in heeft met z'n gebrabbel.quote:Op maandag 18 november 2024 19:06 schreef Writersright het volgende:
Die Piet met dat grijze pak lijkt overigens wel echt dronken, zoals hij praat en doet.
Zo mogen de John Jones Piet wel wat meer tekst geven. Hij is duidelijk een van de pieten met de beste timing en mimiek.
Dat is deze acteur, die blijkbaar de rol van "Piet" speelt:quote:Op dinsdag 19 november 2024 06:55 schreef Anouk83 het volgende:
[..]
Pietje Smeerpoets die in dat grijs, vreselijk. Klinkt alsof hij z'n gebit niet in heeft met z'n gebrabbel.
Wie bedoel je met John Jones?
Han Oldigs is wel een bekende.quote:Op dinsdag 19 november 2024 06:55 schreef Anouk83 het volgende:
[..]
Pietje Smeerpoets die in dat grijs, vreselijk. Klinkt alsof hij z'n gebit niet in heeft met z'n gebrabbel.
Wie bedoel je met John Jones?
Dat is ook denk ik wel sterk aan deze groep pieten. Er zit voor iedereen wel wat bij.quote:Op dinsdag 19 november 2024 20:59 schreef whY... het volgende:
[..]
Han Oldigs is wel een bekende.
Voor kinderen is hij volgens mij wel top.
Jaaaaa ik wil ook Bert Visscher en Brigitte Kaandorp weer zien!quote:Op woensdag 20 november 2024 11:16 schreef J83 het volgende:
Smeerpoets is wat minder aanwezig geloof ik, ik mis z'n Stan Laurel-gedrag dit jaar. De verhaallijn van een bijna stervende Sinterklaas lijkt me wat onnodig zorgwekkend voor die arme kindertjes. En waar is Bert Visscher dit jaar?
Die speelt nu in de caiway reclame, maar is bekend van villa achterwerk met raymonde en de roze koeken.quote:Op woensdag 20 november 2024 18:31 schreef Writersright het volgende:
Wie speelde de postbode? Hij kwam me bekend voor.
Mwoah stervend is ook wat overdreven of niet haha.quote:Op woensdag 20 november 2024 11:16 schreef J83 het volgende:
Smeerpoets is wat minder aanwezig geloof ik, ik mis z'n Stan Laurel-gedrag dit jaar. De verhaallijn van een bijna stervende Sinterklaas lijkt me wat onnodig zorgwekkend voor die arme kindertjes. En waar is Bert Visscher dit jaar?
Ho ho, ik schreef bijnaquote:Op donderdag 21 november 2024 10:30 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Mwoah stervend is ook wat overdreven of niet haha.
Smeerpoets was afgelopen 2 dagen ruimschoots in beeld. Bertje en Brigitte komen hopelijk nog langs, meestal maar 1 scene per seizoen. Vroeger wat vaker, maar sinds Bert ziek is geweest doet hij het volgens mij wat rustiger aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |