Rosa da Silvaquote:Op dinsdag 5 december 2023 07:08 schreef Rostrup het volgende:
Wie was/is eigenlijk die vrouwelijke piet?
Ik geloofde mijn ogen niet toen ok het zag. Dat mede-Flodder acteur Horace Cohen erbij was, was een leuke touch.quote:Op woensdag 6 december 2023 12:03 schreef Benny het volgende:
[..]
Dit was wat mij betreft wel het mooiste moment van de editie van dit jaar
Dat is echt een goed lekker wijf.quote:
Daar hoopte mijn klas ook op.quote:Op woensdag 6 december 2023 12:15 schreef Tourniquet het volgende:
Ik had Sinterklaas wel in politie-uniform de boekpiet in boevenpak willen zien arresteren.
Ja, de gimmicks waren niet van de lucht deze editie. Wat mij betreft was het nagebootste Catshuis overleg, inclusief politiek verslaggevers en Hoofdpiet als Mark Rutte het leukst. Overigens heeft Horace Cohen nooit met Stefan de Walle in Flodder gespeeld. Horace speelde met René van 't Hof in de eerste film. René van 't Hof zat dan weer in Speculasies en werd in de laatste aflevering aangezien voor degene die de nieuwe Sinterklaas zou worden. Dát was een leuk knipoog, omdat ze dus allebei Kees Flodder hebben gespeeld. Volgend jaar Tatjana erin graagquote:Op woensdag 6 december 2023 13:57 schreef Writersright het volgende:
[..]
Ik geloofde mijn ogen niet toen ok het zag. Dat mede-Flodder acteur Horace Cohen erbij was, was een leuke touch.
Sowieso veel leuke (en passende) gastoptredens dit jaar. Van de presentators van de programma's van de NPO in de eerste week tot de drie potentieele Sinterklazen. Top gedaan.
Ook leuk hoe ze het aan de verkiezingen koppelden dit jaar. Scherp.
Enige wat ik nog wel leuk had gevonden was iets meer Jeroen. Die was na het politieke gebeuren volgens mij helemaal niet meer te zien.
De ontknoping was ook gewoon anticlimax. Sinterklaas komt binnen en alles is opgelost. Geen uitleg over de code oid. Natuurlijk is het een kinderprogramma, dus een moeilijke ontknoping kan ook niet, maar nu was het wel heel lame. Dan had een arrestatiescène er wel wat meer jus aan gegeven.quote:
Mee eens. Dat einde was echt raar, ook dat feest met Dieuwertje, die duidelijk niet in de auto zat.quote:Op woensdag 6 december 2023 17:45 schreef Japepk het volgende:
De ontknoping was ook gewoon anticlimax. Sinterklaas komt binnen en alles is opgelost. Geen uitleg over de code oid. Natuurlijk is het een kinderprogramma, dus een moeilijke ontknoping kan ook niet, maar nu was het wel heel lame. Dan had een arrestatiescène er wel wat meer jus aan gegeven.
1811. 18/11 was de aankomstdatum van de Sintquote:Juist daarmee kon je ook iets met de code doen/uitleggen
Verschrikkelijk. Onze kinderen vinden dat ook het minst leuke. Ik vind de namen en plaatsnamen dan soms nog wel grappigquote:Op woensdag 6 december 2023 20:16 schreef Writersright het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van die kort-nieuws items?
Dat had ik ook. Flauwe photoshop-grapjes. Zou leuker zijn als ze dan wat meer doen met vragen aan Sint/Piet, een beetje zoals Bart Peeters deed in Dag Sinterklaasje, zodat je grappige dingen over die w leert.quote:Op donderdag 7 december 2023 00:29 schreef Vlinder het volgende:
[..]
Verschrikkelijk. Onze kinderen vinden dat ook het minst leuke. Ik vind de namen en plaatsnamen dan soms nog wel grappig
Ik zou het ook leuk vinden als ze daar wat meer inbouwden zodat de mensen die 'in den lande' Sint en Piet spelen ook wat meer handvaten krijgen. Kan me herinneren dat er vroeger nog weleens items over schoensmeer en dergelijk in zaten. Dat dat kwijt was of ineens op een andere plek lag in een huis ofzo.quote:Op donderdag 7 december 2023 08:34 schreef Writersright het volgende:
[..]
Dat had ik ook. Flauwe photoshop-grapjes. Zou leuker zijn als ze dan wat meer doen met vragen aan Sint/Piet, een beetje zoals Bart Peeters deed in Dag Sinterklaasje, zodat je grappige dingen over die w leert.
Dat klinkt een beetje in het verlengde van Dag Sinterklaasje, een formule die denk ik nog steeds zou werken.quote:Op donderdag 14 december 2023 21:00 schreef Japepk het volgende:
[..]
Ik zou het ook leuk vinden als ze daar wat meer inbouwden zodat de mensen die 'in den lande' Sint en Piet spelen ook wat meer handvaten krijgen. Kan me herinneren dat er vroeger nog weleens items over schoensmeer en dergelijk in zaten. Dat dat kwijt was of ineens op een andere plek lag in een huis ofzo.
Nu werden er bij het pietenschoenen vullen wel opmerkingen gemaakt, maar dat was veel te impliciet. Sinds het jaar met de hulpsinterklazen doen ze echt nooit meer zoiets en da's jammer. Wat dat betreft vind ik het soms ook weleens té politiek worden. Het mag misschien wel weer eens 'gewoon' een show over de dagelijkse beslommeringen van Sinterklaas worden zónder spannende verhaallijn met dramatische 'komt het wel goed' blikken. Wat dat betreft zou ik echt weleens een kijkje in de keuken willen krijgen van het Sinterklaasjournaal. Lijkt me machtig interessant om te weten op basis waarvan ze daar besluiten welke richting het uit moet.
Superinteressant wat je zegt daar. Ik heb eigenlijk een paar jaar niet gekeken en vond dat Stefan het dit jaar best aardig deed maar het punt wat je brengt is helemaal waar. Hij is de Sinterklaasjournaal-Sinterklaas maar lijkt niet dé Sinterklaas te zijn, wat Bram wel was. Vroeger was voor mij een gastoptreden met Bram legitiem, anders niet. Stefan is een goed acteur en ik denk dat hij die gastoptredens ook wel zou kunnen doen. Wie weet is het een budgetissue? Als programma je "eigen" Sinterklaas hebben zal vast een stuk goedkoper zijn.quote:Interessant des te meer, omdat de hele rebranding van Sinterklaas met Stefan niet echt uit de verf komt. Hij kreeg destijds een heel nieuw uiterlijk en karakter, maar verschijnt nergens meer behalve in zijn eigen programma. En je ziet nu al een aantal jaar dat de discussie luwt en de populariteit van andere Sinten op televisie toeneemt. Zoals De Leeuw en VI. Die borduren voort op de spitsvondigheid van Bram.
Bram heeft ook afgedwongen dat hij de Sinterklaas is (was). En geloofde daar ook echt in. Ik vind Bram echt heer en meester en een goede tweede is Hans Kesting. Stefan is ook steeds beter geworden alleen heeft hij maar weinig tv-uren.quote:Op vrijdag 15 december 2023 09:25 schreef Writersright het volgende:
[..]
Dat klinkt een beetje in het verlengde van Dag Sinterklaasje, een formule die denk ik nog steeds zou werken.
Ik vond het dit jaar vermakelijk maar het leek inderdaad meer op volwassenen gericht, met die "Kort nieuws" stukjes meer gericht op kinderen.
Een "gezelliger" show zou idd leuk zijn, met minder drama, maar ik denk deels dat dit ook gedaan wordt om kijkers te trekken. Spanning zorgt er voor dat je "moet" weten hoe het verder gaat. Dat zeggende, bij Dag Sinterklaasje werkte nieuwsgierigheid ook goed als kijkerstrekker.
Welke kant ze ook op gaan, van mij mogen ze idd wel wat nieuws doen want "Het boek is zoek/kwijt/we kunnen er niet bij" is wel een van de meest cliche verhaallijnen die al heel lang herhaald wordt.
En het is niet dat er geen opties zijn voor verhaallijnen anno nu. Je kan op een leuke manier actuele zaken er in verpakken waarbij je op niet-belerende toon iets meegeeft:
• Pieten zitten te veel op hun smartphones waardoor ze niet opletten en cadeaus verkeerd bezorgen.
• Pieten bewegen te weinig en moeten daardoor in vorm komen om de daken weer op te kunnen ed.
• Laat een "concurrerent" Sinterklaasjournaal of een nieuwe journalist verschijnen die "nepnieuws" probeert te verspreiden
• Wellicht zelfs iets van traditie vs modern. Logisch denken zou een boek anno nu niet handig zijn. Bewijs de meerwaarde van verouderde tradities (Zonder het boek kwijt te raken)
Om er maar 3 te noemen. Het boek is kwijt is gewoon te cliche. De cast is leuk en er zaten ook erg grappige segmenten in, die met een algemeen betere verhaallijn meer tot hun recht zouden komen.
[..]
Superinteressant wat je zegt daar. Ik heb eigenlijk een paar jaar niet gekeken en vond dat Stefan het dit jaar best aardig deed maar het punt wat je brengt is helemaal waar. Hij is de Sinterklaasjournaal-Sinterklaas maar lijkt niet dé Sinterklaas te zijn, wat Bram wel was. Vroeger was voor mij een gastoptreden met Bram legitiem, anders niet. Stefan is een goed acteur en ik denk dat hij die gastoptredens ook wel zou kunnen doen. Wie weet is het een budgetissue? Als programma je "eigen" Sinterklaas hebben zal vast een stuk goedkoper zijn.
Ik betwijfel dat. Stefan is een goed acteur hoor, maar toch iets minder in de improvisatie. Je merkt dat met de intochten al. Hoewel hij inderdaad loskomt. Op NPO1 is een aantal jaar een soort quiz geweest op pakjesavond waar hij dan bij was, dat is nou niet bepaald legendarische televisie geworden.quote:Op vrijdag 15 december 2023 09:25 schreef Writersright het volgende:
Stefan is een goed acteur en ik denk dat hij die gastoptredens ook wel zou kunnen doen. Wie weet is het een budgetissue? Als programma je "eigen" Sinterklaas hebben zal vast een stuk goedkoper zijn.
Swiebertje effect dusquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:55 schreef Writersright het volgende:
Ik denk dat het ook met de leeftijd te maken heeft en of je de acteur eerder ergens anders zag. Bram zag ik als eerste als Sinterklaas, dus zocht ik er geen andere rollen.
Bij Stefan keek ik vooral in het begin naar Kees Flodder als Sinterklaas.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |