Wij hebben hier in Noord en West Europa ook geen écht neoliberaal model hé. Verreweg de meeste zaken zijn collectief gefinancierd. En van een implosie is evenmin sprake. Je ziet wel dat de situatie in angelsaksische landen erger is.quote:Op vrijdag 10 november 2023 21:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik moet het nog zien. Je zou denken met de totale implosie van het neoliberalisme men anders wil. De peilingen hier vertellen wat anders.
Zit wat in; laat ik dat vervangen met rendementsdenken.quote:Op vrijdag 10 november 2023 21:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wij hebben hier in Noord en West Europa ook geen écht neoliberaal model hé. Verreweg de meeste zaken zijn collectief gefinancierd.
De grieven in de samenleving kan ik zo niet een-op-een relateren naar marktwerking. Wel aan gebrek aan huisvesting, afnemende welvaart onder jongeren, decadente culturele trekken, en een politieke constellatie die onvoldoende de bevolking representeert.
Nee ik bedoel dat de leefstijl is veranderd. Mijn moeder groeide op in een gesprek gereformeerde gezin op een boerderij met 6 broers en zussen zonder warm water en waar ze van jongs af aan mee hielpen op de boerderij. Mijn vader groeide op in een katholiek gezin van twaalf kinderen en spendeerde het gros van zijn pubertijd in een katholiek internaat omdat twaalf kinderen nou eenmaal wat veel van het goede is. Dat was een heel andere wereld dan de wereld waar ik en mijn twee broertjes in opgroeiden. De wereld veranderd continu, maar dat gegeven lijkt voor veel mensen heel moeilijk. Verwachten dat mensen vandaag de dag nog op dezelfde wijze leven als veertig jaar geleden is volkomen onzinnig. Met utilisme heeft dat verder niet zoveel van doen.quote:Op vrijdag 10 november 2023 21:07 schreef EttovanBelgie het volgende: [..] Je bedoelt dat deze samenleving door en door utilistisch is geworden? Ja, dat krijg je wanneer je je eigen geschiedenis, cultuur en tradities inwisselt voor ongebreideld individualisme.
Niet geweten dat Katholicisme en het Protestantisme steeds meer naar elkaar groeien, maar kan hoor. Het zou mij niks verbazen, die échte hardcore verzuiling is ook meer iets Nederlands en Duits dan pak'm beet in Zuid-Afrika of Amerika.quote:Op vrijdag 10 november 2023 21:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat zal er vast iets mee te maken hebben, maar de toenadering tussen protestant en katholiek zie je wereldwijd terwijl beide stromingen nog steeds jaarlijks groeien. In Nederland is de belangrijkste reden voor steeds meer samenwerking dat bijna iedere gemeente tegenwoordig een Raad van Kerken hebben, waar kerkgenootschappen van evangelisch tot gereformeerd tot katholiek in vertegenwoordigd zijn. Er wordt dus steeds meer gezamelijk gedaan.
Dat is dus precies niet wat ik heb gezegd.quote:Op vrijdag 10 november 2023 21:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee ik bedoel dat de leefstijl is veranderd. Mijn moeder groeide op in een gesprek gereformeerde gezin op een boerderij met 6 broers en zussen zonder warm water en waar ze van jongs af aan mee hielpen op de boerderij. Mijn vader groeide op in een katholiek gezin van twaalf kinderen en spendeerde het gros van zijn pubertijd in een katholiek internaat omdat twaalf kinderen nou eenmaal wat veel van het goede is. Dat was een heel andere wereld dan de wereld waar ik en mijn twee broertjes in opgroeiden. De wereld veranderd continu, maar dat gegeven lijkt voor veel mensen heel moeilijk. Verwachten dat mensen vandaag de dag nog op dezelfde wijze leven als veertig jaar geleden is volkomen onzinnig. Met utilisme heeft dat verder niet zoveel van doen.
Maar dan nog, je fulmineert vooral tegen hoe "onze mensen" vandaag de dag leven, terwijl het argument zou zijn dat "onze cultuur" behouden zou moeten worden. Nogal een incoherent verhaal als je het mij vraagt.
In mijn jeugd en jongvolwassenheid interesseerde ik me totaal niet in geschiedenis. Rond mijn 35e ben ik gaan lezen. Eerst de race naar de Maan, Toen de koude oorlog, vervolgens nam ik een abonnement op een tijdelijk maandblad De 200 dagen van Nederland (aanrader Etto). Dat komt uit mijzelf uit interesse. Wel heel mijn leven naar musea geweest en Kerken bezichtigd. Veel tradities vind ik ook leuk, maar da's puur persoonlijk. Ik vind niet dat deze dingen er maar verplicht ingeramd dienen te worden.quote:Op vrijdag 10 november 2023 21:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik heb overigens totaal niet de illusie dat dit nog een omkeerbaar proces is. Individualisme, utilisme, rendementsdenken zijn zo diep ingesleten dat het een kwestie van tijd is aleer geen Nederlander meer weet waar hij vandaan komt, wie zijn voorouders waren en wat eeuwenlange gedeelde gebruiken, tradities, geschiedenissen en verbintenissen uberhaupt betekenen.
Maar hé... dat is gelukkig ook totaal niet belangrijk allemaal.
Precies. En dat moeten we verder verbeteren.quote:Op vrijdag 10 november 2023 21:21 schreef phpmystyle het volgende:
Wij hebben hier in Noord en West Europa ook geen écht neoliberaal model hé. Verreweg de meeste zaken zijn collectief gefinancierd.
Je kunt wel aanslaan op een zinnetje, maar dan kaats ik de bal even terug. Ik leg je uit waarom dat wel is wat je doet. Ga op de inhoud in.quote:Op vrijdag 10 november 2023 21:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is dus precies niet wat ik heb gezegd.
Opnieuw: lees het nog eens.
Geschiedenis zou net zo verplicht moeten zijn als Nederlands, Engels en wiskunde.quote:Op vrijdag 10 november 2023 21:27 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
In mijn jeugd en jongvolwassenheid interesseerde ik me totaal niet in geschiedenis. Rond mijn 35e ben ik gaan lezen. Eerst de race naar de Maan, Toen de koude oorlog, vervolgens nam ik een abonnement op een tijdelijk maandblad De 200 dagen van Nederland (aanrader Etto). Dat komt uit mijzelf uit interesse. Wel heel mijn leven naar musea geweest en Kerken bezichtigd. Veel tradities vind ik ook leuk, maar da's puur persoonlijk. Ik vind niet dat deze dingen er maar verplicht ingeramd dienen te worden.
Ja je bent te pessimistisch.quote:Op vrijdag 10 november 2023 21:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zit wat in; laat ik dat vervangen met rendementsdenken.
"Het zaad mag niet verloren gaan"quote:Op vrijdag 10 november 2023 21:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee ik bedoel dat de leefstijl is veranderd. Mijn moeder groeide op in een gesprek gereformeerde gezin op een boerderij met 6 broers en zussen zonder warm water en waar ze van jongs af aan mee hielpen op de boerderij. Mijn vader groeide op in een katholiek gezin van twaalf kinderen en spendeerde het gros van zijn pubertijd in een katholiek internaat omdat twaalf kinderen nou eenmaal wat veel van het goede is. Dat was een heel andere wereld dan de wereld waar ik en mijn twee broertjes in opgroeiden. De wereld veranderd continu, maar dat gegeven lijkt voor veel mensen heel moeilijk. Verwachten dat mensen vandaag de dag nog op dezelfde wijze leven als veertig jaar geleden is volkomen onzinnig. Met utilisme heeft dat verder niet zoveel van doen.
Maar dan nog, je fulmineert vooral tegen hoe "onze mensen" vandaag de dag leven, terwijl het argument zou zijn dat "onze cultuur" behouden zou moeten worden. Nogal een incoherent verhaal als je het mij vraagt.
Dquote:Op vrijdag 10 november 2023 21:31 schreef capricia het volgende:
[..]
"Het zaad mag niet verloren gaan"
16 kinderen in het gezin van mijn vader.
(Waarvan er twee stierven voor hun eerste levensjaar)
Ongelooflijk hè.
Die verhalen komen uit een compleet andere wereld, en zo lang is dat niet geleden.
Maar mijn oma had het wel door: rijke mensen kregen helemaal niet zoveel kinderen, zei ze altijd.
Her was vroeger niet beter.
De cito is toch niet de enige toets op de basisschool? Overigens ben ik er wel voor wereldoriëntatie mee te nemen.quote:Op vrijdag 10 november 2023 21:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoe ga je dat precies 'toetsen'?
En zie mijn eerdere opmerking: converteer gesloten kerken en andere monumentale gebouwen tot lokale musea annex archief annex bibliotheek.
Je moet er inderdaad vanuit gaan dat kinderen dit leuk vinden.'quote:Op vrijdag 10 november 2023 21:27 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
In mijn jeugd en jongvolwassenheid interesseerde ik me totaal niet in geschiedenis. Rond mijn 35e ben ik gaan lezen. Eerst de race naar de Maan, Toen de koude oorlog, vervolgens nam ik een abonnement op een tijdelijk maandblad De 200 dagen van Nederland (aanrader Etto). Dat komt uit mijzelf uit interesse. Wel heel mijn leven naar musea geweest en Kerken bezichtigd. Veel tradities vind ik ook leuk, maar da's puur persoonlijk. Ik vind niet dat deze dingen er maar verplicht ingeramd dienen te worden.
Je zegt dat ik 'fulmineer' tegen mensen uit 'onze tijd'. 'Fulmineer' ik tegen hen omdat zij niet meer leven zoals men dat deed 40 jaar terug? Verwacht ik dat? Stel ik voor dat we allemaal terug de tijd in gaan? Houd ik zoiets uberhaupt voor mogelijk?quote:Op vrijdag 10 november 2023 21:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je kunt wel aanslaan op een zinnetje, maar dan kaats ik de bal even terug. Ik leg je uit waarom dat wel is wat je doet. Ga op de inhoud in.
Natuurlijk niet, maar daar zit ook mijn bezwaar tegen het normatieve aspect van Etto's betogen. Op je achttiende het huis uit gaan en voor jezelf zorgen is kennelijk "utilistisch". Je hoort gewoon braaf een heteroseksuele partner te zoeken, samen te gaan wonen en binnen niet al te lange tijd kindertjes te produceren. Want zo heurt het nou eenmaal.quote:Op vrijdag 10 november 2023 21:31 schreef capricia het volgende:
[..]
"Het zaad mag niet verloren gaan"
16 kinderen in het gezin van mijn vader.
(Waarvan er twee stierven voor hun eerste levensjaar)
Ongelooflijk hè.
Die verhalen komen uit een compleet andere wereld, en zo lang is dat niet geleden.
Maar mijn oma had het wel door: rijke mensen kregen helemaal niet zoveel kinderen, zei ze altijd.
Her was vroeger niet beter.
Ik zeg ja.quote:Op vrijdag 10 november 2023 21:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
D
Economisch is het nu 100x beter, maar of het cultureel ook beter is vraag ik mij af.
Ik neig naar nee.
Nou precies wat ik in mijn laatste post schrijf. De toegenomen behoefte aan woonruimte komt voort uit veranderende tijden en veranderende levenswijzen die jij in mijn ogen volkomen gemakzuchtig wegzet als "utilisme".quote:Op vrijdag 10 november 2023 21:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je zegt dat ik 'fulmineer' tegen mensen uit 'onze tijd'. 'Fulmineer' ik tegen hen omdat zij niet meer leven zoals men dat deed 40 jaar terug? Verwacht ik dat? Stel ik voor dat we allemaal terug de tijd in gaan? Houd ik zoiets uberhaupt voor mogelijk?
Waar ik tegen fulmineer is het utilistisch en rendementsdenken van 'onze tijd' die zaken die niet direct leiden tot economisch of financieel gewin (waaronder zaken als geschiedenis, tradities en cultuur) naar de afvalbak verwijst, hetgeen ook gewoon bewezen wordt door het schrappen van geschiedenis, biologie en aardrijkskunde uit de eindtoets basisschool. "Toetsen wat nodig is". NODIG is.
Waar ik tegen fulmineer is die absolute desinteresse in de eigen geschiedenis, de eigen voorouders, de eigen tradities en gebruiken, niet omdat ik wil omdat men die tradities allemaal weer opneemt en voortzet, maar HERINNERT en daardoor in stand houdt, niet als een of ander conservatief stokpaardje, maar omdat ik ervan ben overtuigd dat een mens, ieder mens, noodzakelijkerwijze wetenschap moet hebben van wie hij is, waar hij vandaan komt en waar hij DAAROM heengaat.
Hoe je het presteert dat om te vormen tot een 'fulmineren' tegen 'onze mensen' omdat ze weigeren op eenzelfde wijze te leven als hun voorouders, is me een volstrekt raadsel.
Ik had je hoger ingeschat, Monolith.quote:Op vrijdag 10 november 2023 21:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar daar zit ook mijn bezwaar tegen het normatieve aspect van Etto's betogen. Op je achttiende het huis uit gaan en voor jezelf zorgen is kennelijk "utilistisch". Je hoort gewoon braaf een heteroseksuele partner te zoeken, samen te gaan wonen en binnen niet al te lange tijd kindertjes te produceren. Want zo heurt het nou eenmaal.
Nee, je zit er gewoon radicaal naast. Wat jij beweert dat ik stel, heb ik niet gesteld.quote:Op vrijdag 10 november 2023 21:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou precies wat ik in mijn laatste post schrijf. De toegenomen behoefte aan woonruimte komt voort uit veranderende tijden en veranderende levenswijzen die jij in mijn ogen volkomen gemakzuchtig wegzet als "utilisme".
Bij het Rijke Roomse leven past geen vermelding van oa. het misbruik gepleegd door geestelijken. Wel de rose bril goed strak ophouden.quote:Op vrijdag 10 november 2023 21:36 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik zeg ja.
Men noemt alleen maar de goede dingen op als het om opa's tijd gaat.
Welke roze bril?quote:Op vrijdag 10 november 2023 21:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Bij het Rijke Roomse leven past geen vermelding van oa. het misbruik gepleegd door geestelijken. Wel de rose bril goed strak ophouden.
Oh sorry dat ik je stoorde met mijn post die geen reactie op jou was.quote:Op vrijdag 10 november 2023 21:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Welke roze bril?
Gaat dit spelletje nog even door onder elkander? Zo ja, ga ik even andere dingen doen.
Ho ho, ze hielpen wel de armen en zwakkeren, en als het even kon werd een kindje praktisch voorgelicht over het geheim van het leven.quote:Op vrijdag 10 november 2023 21:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Bij het Rijke Roomse leven past geen vermelding van oa. het misbruik gepleegd door geestelijken. Wel de rose bril goed strak ophouden.
Ik kan je aantijgingen en je laatste paragraaf niet echt rijmen. Ik beticht je namelijk nergens van, maar stel slechts dat de laatste paragraaf nou eenmaal niet meer is wat de facto de norm is voor jonge mensen en daarmee ook de oorzaak voor de toegenomen vraag naar woonruimte in de vorm van appartementen.quote:Op vrijdag 10 november 2023 21:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik had je hoger ingeschat, Monolith.
Want mijn hemel wat zit je er naast.
Ik merk dat ik nu ook al homofoob ben?
Als iemand wil weten waarom ik een liederlijke hekel aan 'progressieven' begin te krijgen, lees dit topic.
Ik zeg iets over de christelijke wortels van dit land, pleit voor het bewaren van die geschiedenis en presto: niet alleen aartsconservatief, maar ook iemand die opkomt voor het 'normale heteroseksuele gezin van weleer'.
En waar heb ik ergens gesteld dat dat de norm zou moeten zijn?quote:Op vrijdag 10 november 2023 21:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik kan je aantijgingen en je laatste paragraaf niet echt rijmen. Ik beticht je namelijk nergens van, maar stel slechts dat de laatste paragraaf nou eenmaal niet meer is wat de facto de norm is voor jonge mensen en daarmee ook de oorzaak voor de toegenomen vraag naar woonruimte in de vorm van appartementen.
Heel spannend is het allemaal niet.
Maar goed, ik had jou verder niet hoger ingeschat dus het verloop van de discussie verbaast mij dan weer niet.
Mee eens.quote:Op vrijdag 10 november 2023 21:48 schreef Hexagon het volgende:
En voor de politiek zie ik daarin een terughoudende rol. De politiek.moet zorgen voor een goede infrastructuur zoals theaters, bibliotheken, bereikbaar cultuuronderwijs voor amateurs en voor professionals. En voor subsidies als het niet rendabel maar toch waardevol is.
Dat past zeker wel.quote:Op vrijdag 10 november 2023 21:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Succes met de katholieke afscheiding van het CDA.quote:Op vrijdag 10 november 2023 21:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Mee eens.
Politiek moet hier ver weg van blijven. En meegaan met de veranderingen in de samenleving.
Als bijvoorbeeld meer mensen er voor kiezen om single te blijven en/of geen behoefte hebben om samen te gaan wonen moet je niet gaan zeveren over "family valjues!" maar gewoon meer huizen beschikbaar maken.
Omtzigt is gewoon CDA 2.0quote:Op vrijdag 10 november 2023 22:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Succes met de katholieke afscheiding van het CDA.![]()
Omtzigt gaat groot worden. En omarmt die waarden ook.
Maar dan wel een bepaald stuk van het CDA.quote:
Scholz is op bezoek in Spanje in Malaga voor een overleg met Sanchez en daags ervoor sloot Sanchez een deal om Catalaanse separatisten amnestie te verlenen waar oproer over is: https://www.bnr.nl/nieuws(...)alaanse-separatistenquote:Op vrijdag 10 november 2023 22:08 schreef capricia het volgende:
Ik heb dit even gemist.
Iemand een update, waar gaat dit over?
[ twitter ]
Ouwehand wil in een coalitie met Omtzigt, mits hij de bio-industrie net zo hard wil aanpakken als de PvdD, daarnet zei ze dat in Nieuwsuurquote:
Een aanrader, evenals de Vullings en Van der Wulp podcast.quote:Op vrijdag 10 november 2023 22:12 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Er is een nieuwe Rondje Binnenhof online. Straks even kijken. Ik vind dat Gerry, Marleen en Xander dat leuk doen op een luchtige manier.
Nah, heb'm niet horen pleiten voor grote gezinnen ofzo.quote:Op vrijdag 10 november 2023 22:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Succes met de katholieke afscheiding van het CDA.![]()
Omtzigt gaat groot worden. En omarmt die waarden ook.
Een katholiek is geen SGP idd.quote:Op vrijdag 10 november 2023 22:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nah, heb'm niet horen pleiten voor grote gezinnen ofzo.
Hij zal het wel willen faciliteren, maar tis geen SGP verhaal.
Heeft trouwens zelf ook een samengesteld gezin.
maar dan een CDA 2.0 met kennis van zaken en de wil om het juiste te doen zonder met alles in de bijbel te kijkenquote:
Jij stemt op hem?quote:Op vrijdag 10 november 2023 23:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar dan een CDA 2.0 met kennis van zaken en de wil om het juiste te doen zonder met alles in de bijbel te kijken
Ook wel wat vermoeiend hoor... ik heb niks met het CDA, maar denken dat ze niet de wil hebben om het juiste te doen slaat echt nergens op. Je denkt dat ze een of andere goofy professor in Balkenende wisten te strikken voor hun gemene plannetjes ofzo?quote:Op vrijdag 10 november 2023 23:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar dan een CDA 2.0 met kennis van zaken en de wil om het juiste te doen zonder met alles in de bijbel te kijken
ja net als half nederland, op wie anders alsquote:
Heb je ook BBB gestemd hier voor?quote:Op zaterdag 11 november 2023 00:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja net als half nederland, op wie anders als
Ik vind dat ie het verdient na wat Rutte en Hugo hem hebben aangedaan
om een goed kamerlid zo af te zeiken , met 49,9 % laten verliezen
En dan met de formatie Functie elders te eisen , waarbij ik vast geloof dat Ollongren expres die notulen heeft laten fotograferen
Ik vind dat ie het verdient om de grootste partij van Nederland te worden en het Rutte decennium te herstellen
Balkenende was zeer dikke vrienden met Jaap de hoop Schefferquote:Op zaterdag 11 november 2023 00:05 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ook wel wat vermoeiend hoor... ik heb niks met het CDA, maar denken dat ze niet de wil hebben om het juiste te doen slaat echt nergens op. Je denkt dat ze een of andere goofy professor in Balkenende wisten te strikken voor hun gemene plannetjes ofzo?
nee dat niet, met PS heb ik niet getemdquote:Op zaterdag 11 november 2023 00:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Heb je ook BBB gestemd hier voor?
Okay. Want het klinkt als een messias complex.quote:
ik heb groot respect voor Omtzigt en met mij half nederlandquote:Op zaterdag 11 november 2023 00:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Okay. Want het klinkt als een messias complex.
En je stemt op hem vanwege wat Rutte en Hugo de Jonge deden? Functie elders, schrijf je.quote:Op zaterdag 11 november 2023 00:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb groot respect voor Omtzigt en met mij half nederland
ben heel benieuwd, hoe dit uitpakt, ofschoon ie wel wat aan de rechtse kant is ,
Uitstekend man.quote:Op zaterdag 11 november 2023 00:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Balkenende was zeer dikke vrienden met Jaap de hoop Scheffer
nou zaken als constitutioneel hof en zulke dingen , datweet ik niet hioe dat uitpakt , alleen de antiillen hebben datquote:Op zaterdag 11 november 2023 00:11 schreef capricia het volgende:
[..]
En je stemt op hem vanwege wat Rutte en Hugo de Jonge deden? Functie elders, schrijf je.
Je noemt niet zijn programma.
Correct?
quote:Nederland beschikt niet over een constitutioneel hof, en artikel 120 van de Nederlandse Grondwet verbiedt bovendien aan de rechter om de wet te toetsen aan de Grondwet.
Binnen het Koninkrijk der Nederlanden kent alleen Sint Maarten een constitutioneel hof.
Van 2004 tot 2018 werd het Wetsvoorstel-Halsema constitutionele toetsing behandeld, wat in eerste instantie bij simpele meerderheden werd aangenomen in de Tweede en Eerste Kamer, maar nooit een tweederdemeerderheid haalde die nodig was om artikel 120 te wijzigen. Het wetsvoorstel werd uiteindelijk ingetrokken en vervallen verklaard.
De Staatscommissie parlementair stelsel heeft een advies[1] uitgebracht o.a. over een Nederlands Constitutioneel Hof.
Anno 2023 zijn de politieke partijen BBB[2], JA21[3], Nieuw Sociaal Contract[4] en Volt Nederland[5] voor een grondwettelijk hof.
Want dorpsjeugd heeft nooit psychische problemen?quote:Op vrijdag 10 november 2023 21:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, vandaar dat enorme aantal jongeren met psychische problemen, omdat dat zo zaligmakend is, dat jezelf 'oplossen in de stad'.
Leuk voor z'n achterban, maar sinds 2021 is de stikstofwet geldend. Wijzigingen zullen getoetst worden door de Raad van State inzake het europees natuurbeschermingsrecht.quote:Op zaterdag 11 november 2023 12:36 schreef phpmystyle het volgende:
En het laatste stukje draagvlak van het stikstofcircus..
https://www.telegraaf.nl/(...)n-modelwerkelijkheid
Allemaal politiek en dus staat of valt het met de "wil".quote:Op zaterdag 11 november 2023 13:02 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Leuk voor z'n achterban, maar sinds 2021 is de stikstofwet geldend. Wijzigingen zullen getoetst worden door de Raad van State inzake het europees natuurbeschermingsrecht.
Grappig, dat hoorde ik hem nooit zeggen bij de vorige formatie waarin dit afgesproken is.quote:Op zaterdag 11 november 2023 12:36 schreef phpmystyle het volgende:
En het laatste stukje draagvlak van het stikstofcircus..
https://www.telegraaf.nl/(...)n-modelwerkelijkheid
Vind het ook niet helemaal kies hoor, de impact van het beleid had ie kunnen weten als ie zich er gelijk in had verdiept.quote:Op zaterdag 11 november 2023 13:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Grappig, dat hoorde ik hem nooit zeggen bij de vorige formatie waarin dit afgesproken is.
Och, hij was maar landbouw minister, het is niet alsof het iets is wat op zijn pad kwam, toch?quote:Op zaterdag 11 november 2023 13:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vind het ook niet helemaal kies hoor, de impact van het beleid had ie kunnen weten als ie zich er gelijk in had verdiept.
Bij mij is het probleem dat iedere partij wel iets heeft waar ik me in kan vinden. Geen enkele partij die alles heeft wat ik zoek.quote:Op zaterdag 11 november 2023 13:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
Zijn er hier ook mensen die niet gaan stemmen omdat er geen politieke partij is voor hun ideeen?
Ik wil bijvoorbeeld
- minder huizen in NL
- minder mensen in NL
- meer natuur in NL
- minder bedrijven ivm het klimaat
- beter onderwijs zodat expats niet nodig zijn (minder leerlingen naar havo/vwo)
- afschaffen van de subsidie op lage lonen (toeslagen)
- Bedrijven die 25% of meer EU burgers in hun bedrijf laten werken (ingehuurd of in loondienst) laten verhuizen naar het land waar die mensen wonen zodat ze daar de economie kunnen versterken
Dat geldt voor praktisch iedereen toch?quote:Op zaterdag 11 november 2023 13:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Bij mij is het probleem dat iedere partij wel iets heeft waar ik me in kan vinden. Geen enkele partij die alles heeft wat ik zoek.
Los van het feit dat ik dit ook een waardeloze uitspraak vind van Adema, dit verwijt is natuurlijk onterecht. Adema had helemaal niks met de formatie te maken. Sterker: hij kwam er pas in nadat Staghouwer was afgehaakt, hij zit niet eens vanaf het begin in dit kabinet. Het enige wat hij heeft gedaan is honderden uren vergaderd over het landbouwakkoord.quote:Op zaterdag 11 november 2023 13:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Grappig, dat hoorde ik hem nooit zeggen bij de vorige formatie waarin dit afgesproken is.
Wat is van al die punten voor jou het belangrijkst? Ik zou mij daar op richtenquote:Op zaterdag 11 november 2023 13:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
Zijn er hier ook mensen die niet gaan stemmen omdat er geen politieke partij is voor hun ideeen?
Ik wil bijvoorbeeld
- minder huizen in NL
- minder mensen in NL
- meer natuur in NL
- minder bedrijven ivm het klimaat
- beter onderwijs zodat expats niet nodig zijn (minder leerlingen naar havo/vwo)
- afschaffen van de subsidie op lage lonen (toeslagen)
- Bedrijven die 25% of meer EU burgers in hun bedrijf laten werken (ingehuurd of in loondienst) laten verhuizen naar het land waar die mensen wonen zodat ze daar de economie kunnen versterken
Minder mensen is voor mij het belangrijkste. Dat kan geleidelijk door de krimp van de nlse bevolking.quote:Op zaterdag 11 november 2023 14:07 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Wat is van al die punten voor jou het belangrijkst? Ik zou mij daar op richten
Ik kan me dus nergens in vinden.quote:Op zaterdag 11 november 2023 13:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Bij mij is het probleem dat iedere partij wel iets heeft waar ik me in kan vinden. Geen enkele partij die alles heeft wat ik zoek.
Waarom ben je eigenlijk tegen meer huizen bouwen?quote:Op zaterdag 11 november 2023 15:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik kan me dus nergens in vinden.
Ik ben niet tegen vluchtelingen en wel tegen meer huizen bouwen. Ik ben weer voor meer natuur maar dat kan beter door bedrijven subsidie geven te verhuizen en de reden dat ze hier zitten geleidelijk te veranderen (bv gelijktrekken van belastingen voor consumenten en bedrijven).
Ik ben tegen de algemene migratie. Nsc komt daarbij het meest in de buurt.
Er staan al genoeg huizen in NLquote:Op zaterdag 11 november 2023 15:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Waarom ben je eigenlijk tegen meer huizen bouwen?
Minder mensen, minder huizen, meer natuur.quote:Op zaterdag 11 november 2023 15:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Waarom ben je eigenlijk tegen meer huizen bouwen?
Tegen ongebreidelde arbeidsmigratie zijn inderdaad wel een paar partijen, NSC, SP, CU (Segers is zelfs nu lobbyist voor circulaire arbeidsmigratie: dan moet je na 5 jaar terug en dan pas kun je worden vervangen door een ander). Ik denk dat arbeidsmigratie uit jouw punten de belangrijkste is, want minder arbeidsmigratie is ook minder bedrijven die puur op hen leunen, minder huizen en dus ook meer ruimte voor natuur.quote:Op zaterdag 11 november 2023 15:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik kan me dus nergens in vinden.
Ik ben niet tegen vluchtelingen en wel tegen meer huizen bouwen. Ik ben weer voor meer natuur maar dat kan beter door bedrijven subsidie geven te verhuizen en de reden dat ze hier zitten geleidelijk te veranderen (bv gelijktrekken van belastingen voor consumenten en bedrijven).
Ik ben tegen de algemene migratie. Nsc komt daarbij het meest in de buurt.
Een partij waar ik het met alle standpunten eens ben heb ik ook nog nooit gevonden.quote:Op zaterdag 11 november 2023 15:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Er staan al genoeg huizen in NL
Er is geen grasveldje, weiland of bosje meer over in steden.
Men moet de steden ook niet zo volproppen , kan geen auto meer parkeren daar, zou nooit in een stad willen wonen, het wordt steeds heter daarquote:Op zaterdag 11 november 2023 15:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
klopt, dat verwacht iki ook niet, maar ik kan geen partij vinden waar ik wel voor ook maar 1 standpunt ben. De nsc komt het meest in de buurt maar is het ook eigenlijk niet.quote:Op zaterdag 11 november 2023 16:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Een partij waar ik het met alle standpunten eens ben heb ik ook nog nooit gevonden.
Of gewoon niet gaan stemmen. Dat kan ook nog.
de voornaamste migratie komt omdat mensen hier in NL graag willen wonen. Ze hoeven hier niet te komen omdat ze in hun eigen land niet hoeven te vluchten. Dit is dus ook migratie uit EU landen. DIe willen naar NL komen.quote:Op zaterdag 11 november 2023 16:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het kabinet is niet zomaar gevallen. Het beperken van immigratie zal gerust kiezers trekken, echter is het onmogelijk om een getal te gaan noemen. Hoe moet dat in hemelsnaam werken, dat 50.000 immigranten het land in kunnen, maar de 50.001ste die komt er niet in.
Ja, jammer joh, u bent net de 50001ste. Probeer het volgend jaar nog maar een keer.
Even los van dat het niet mogelijk is vanwege verdragen. Stel dat het van kracht gaat worden, komt er dan iemand met zo'n teller waarbij je op een knop drukt bij elke immigrant?
Dan denk ik dat je nu doelt op de kennismigranten.quote:Op zaterdag 11 november 2023 16:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
de voornaamste migratie komt omdat mensen hier in NL graag willen wonen. Ze hoeven hier niet te komen omdat ze in hun eigen land niet hoeven te vluchten. Dit is dus ook migratie uit EU landen. DIe willen naar NL komen.
Je kan ervoor zorgen dat NL helemaal niet meer interessant is voor deze groep migranten. Dit kan door bijvoorbeeld bedrijven die veel migranten inhuren/in dient hebben subsidie te geven om jun bedrijf te laten verhuizen naar het land waar die mensen wonen om hun economie daar te versterken. Tevens kan bv de belasting voor bedrijven en consumenten op bv energie gelijk getrokken worden.
Voor vrachtwagenchauffers bv beter handhaven op EU regels.
Het zijn vooral arbeidsbureau medewerkers hoor, die arbeidsmigranten. Aspergestekers, bloembollenpellers, zulke functies. Kennismigranten is een vrij kleine groep daar binnen.quote:Op zaterdag 11 november 2023 16:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Dan denk ik dat je nu doelt op de kennismigranten.
Dit zijn hoog opgeleide immigranten die worden aangenomen voor functies waar in Nederland geen of inadequate kandidaten voor zijn. Daarvan zeg jij dat die bedrijven danmaar moeten verkassen naar de landen waar die immigranten vandaan komen? Dat is onmogelijk.
In het geval van hoogopgeleide kan je gewoon de expatregeling helemaal afschaffen. Vertrekken ze vanzelf naar omliggende landen die wel die regeling hebben. Hoef je ook niet moeilijk te doen met subsidies, lijkt me sowieso vreemd om geld uit te geven te gaan om migranten naar hun land van herkomst terug te krijgen. Die zitten hier ook gewoon met de reden dat het hier beter is dan in hun thuislandquote:Op zaterdag 11 november 2023 16:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit kan door bijvoorbeeld bedrijven die veel migranten inhuren/in dient hebben subsidie te geven om jun bedrijf
Expatregeling is 100.000 mensen, arbeidsmigranten 1,1 miljoen. Dus ja, het helpt. Maar niet al te veel en ik weet ook niet of je de goede groep raakt.quote:Op zaterdag 11 november 2023 16:25 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
In het geval van hoogopgeleide kan je gewoon de expatregeling helemaal afschaffen. Vertrekken ze vanzelf naar omliggende landen die wel die regeling hebben. Hoef je ook niet moeilijk te doen met subsidies, lijkt me sowieso vreemd om geld uit te geven te gaan om migranten naar hun land van herkomst terug te krijgen. Die zitten hier ook gewoon met de reden dat het hier beter is dan in hun thuisland
nee, kassen en de blokkendozen....quote:Op zaterdag 11 november 2023 16:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Dit zijn hoog opgeleide immigranten die worden aangenomen voor functies waar in Nederland geen of inadequate kandidaten voor zijn. Daarvan zeg jij dat die bedrijven danmaar moeten verkassen naar de landen waar die immigranten vandaan komen? Dat is onmogelijk.
de subsidie is voor de bedrijven die je wilt laten vertrekken. Migranten uit de EU weren kan niet, dus dan zorg je ervoor dat ze hier niet meer hoeven te komen.quote:Op zaterdag 11 november 2023 16:25 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
In het geval van hoogopgeleide kan je gewoon de expatregeling helemaal afschaffen. Vertrekken ze vanzelf naar omliggende landen die wel die regeling hebben. Hoef je ook niet moeilijk te doen met subsidies, lijkt me sowieso vreemd om geld uit te geven te gaan om migranten naar hun land van herkomst terug te krijgen. Die zitten hier ook gewoon met de reden dat het hier beter is dan in hun thuisland
kennismigranten behoren ook overbodig te zijn met een goed onderwijssysteem (zie punten hierboven).quote:Op zaterdag 11 november 2023 16:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Expatregeling is 100.000 mensen, arbeidsmigranten 1,1 miljoen. Dus ja, het helpt. Maar niet al te veel en ik weet ook niet of je de goede groep raakt.
Het is imho meer dat ze belasting meebetalen en gemiddeld een positievere bijdrage zullen leveren, want met de vergrijzing wordt het er niet makkelijker op om het allemaal betaalbaar te houden.quote:Op zaterdag 11 november 2023 17:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
kennismigranten behoren ook overbodig te zijn met een goed onderwijssysteem (zie punten hierboven).
een NLer betaalt met gelijk inkomen meer belastingquote:Op zaterdag 11 november 2023 17:27 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het is imho meer dat ze belasting meebetalen en gemiddeld een positievere bijdrage zullen leveren, want met de vergrijzing wordt het er niet makkelijker op om het allemaal betaalbaar te houden.
Nee hoor, dat kan prima alleen verdwijnen dan ook de banen voor de Nederlanders die daar werken naar het buitenland. Wat over het algemeen de grote meerderheid is, natuurlijk.quote:Op zaterdag 11 november 2023 16:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
En maakt minder kosten of denk jij dat hier heen verhuizen gratis is of zo? Buiten dat hebben wij al een enorm financieel voordeel omdat wij deze mensen niet hebben opgeleid.quote:Op zaterdag 11 november 2023 17:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
een NLer betaalt met gelijk inkomen meer belasting
Ja, maar pensionados niet en die kosten veel meer. Ik bedoelde overigens meer dan laaggeschoolde migranten daar.quote:Op zaterdag 11 november 2023 17:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
een NLer betaalt met gelijk inkomen meer belasting
Ik vind ook dat de vraag naar lagelonen immigranten weg moet worden genomen. Inderdaad glastuinbouw, distributiecentra, maar ook een flinke inkrimping van de veeteelt. Het levert onze economie maar weinig op, maar heeft een grote impact op ons land. Als stikstof- en klimaatbeleid kan worden doorgezet kan in ieder geval de veeteelt (ammoniakuitstoot) en de glastuinbouw (pesticiden en aardgasverbruik) worden gereduceerd.quote:Op zaterdag 11 november 2023 17:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
nee, kassen en de blokkendozen....
Krijg je dan niet een enorme toeloop in de winkelstraten?quote:Op zaterdag 11 november 2023 17:45 schreef Hexagon het volgende:
Ik heb wel eens het idee opgeworpen om een forse accijns op bezorgen in te voeren om zonde vraag naar arbeidskrachten in distributie omlaag te brengen.
Maargoed dat willen de lui die erover jammeren ook niet.
Online winkelen is indetdaad heel goed voor het milieuquote:Op zaterdag 11 november 2023 18:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Krijg je dan niet een enorme toeloop in de winkelstraten?
Niet perse verkeerd hoor.
Maar qua duurzaamheid en verkeersintensiteit is online winkelen nog niet slecht denk ik.
Ik vind het echt bizar dat VVD waarschijnlijk nog zoveel stemmen gaat krijgen.quote:Op zaterdag 11 november 2023 20:27 schreef Gehrman het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuw peiling van de Hond.
Klopt, maar nog absurder is dat PVV+FvD bijna net zo hoog staan in de peiling.quote:Op zaterdag 11 november 2023 21:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik vind het echt bizar dat VVD waarschijnlijk nog zoveel stemmen gaat krijgen.
Ik verwacht een herverkiezing over een tijdje omdat ze er niet uit gaan komen.quote:
Die kans is er gewoon,quote:
Lijkt me erg onwaarschijnlijk. Het wordt gewoon NSC, VVD, GroenRood.quote:
Ik denk niet dat ons' Frans daar intrapt. Het blijft koffiedik kijken. Het kan ook nog dat NSC in elkaar stort.quote:Op zaterdag 11 november 2023 21:53 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Lijkt me erg onwaarschijnlijk. Het wordt gewoon NSC, VVD, GroenRood.
Mja als je het debat zag tussen Omtzigt en Timmermans dan is het wel duidelijk dat die twee graag met elkaar willen samenwerken.quote:Op zaterdag 11 november 2023 22:00 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ons' Frans daar intrapt. Het blijft koffiedik kijken. Het kan ook nog dat NSC in elkaar stort.
Vanwege de compacte stad ja, in het buitengebied is plek zat. Dat de voorkeur eraan wordt gegeven dat vol te zetten met spuuglelijke gigantische blokkendozen is een andere discussie.quote:Op zaterdag 11 november 2023 15:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Gewoon doen, proberen ze als wapenfeit een wettelijk maximum op asielzoekers te zetten ofzo en dan een jaar later nieuwe verkiezingen. Hebben we dat gehad.quote:
Ik vrees dat hij wel moet. Als hij gaat dwarsliggen zal het niet kunnen vormen danwel het vormen van kabinet bruin 1 hem worden aangerekend.quote:Op zaterdag 11 november 2023 22:00 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ons' Frans daar intrapt. Het blijft koffiedik kijken. Het kan ook nog dat NSC in elkaar stort.
Ik denk aan iemand als Herman Wijffels.quote:
Die is toch 105?quote:Op zaterdag 11 november 2023 23:33 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ik denk iemand als Herman Wijffels.
Of iemand die je totaal niet ziet zitten. Nee, laten we voor de mystery box gaan.quote:Op zaterdag 11 november 2023 23:33 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ik denk iemand als Herman Wijffels.
Misschien eventueel Klaas Knot.quote:Op zaterdag 11 november 2023 23:38 schreef Gehrman het volgende:
[..]
105 is het nieuwe 60.
Kan ook een andere uitgerangeerde CDA'er worden.
Dat hoeft alleen geen enkele relatie te hebben met wat individuele kiezers willen. Stel een partij zegt "Ik weet niet wat we gaan onderhandelen, maar we willen zeker onderhandelen over een regeerakkoord!" Dan prik je er zo doorheen.quote:Op zaterdag 11 november 2023 23:57 schreef Jojoke het volgende:
Het wordt dan iemand die alle coalitiepartijen kunnen pruimen. Prima toch? Ik heb hier totaal geen problemen mee.
Nee.quote:Op zaterdag 11 november 2023 23:57 schreef Jojoke het volgende:
Het wordt dan iemand die alle coalitiepartijen kunnen pruimen. Prima toch? Ik heb hier totaal geen problemen mee.
Maar wie heeft er een probleem mee dat Omtzigt niet de premier wordt als hij de grootste wordt? Dan kunnen alleen zijn kiezers zijn, maar die weten nu al dat hij het alleen wordt als er niemand beter gevonden wordt. Als ze daar vrede mee hebben, dan is dat toch prima?quote:Op zaterdag 11 november 2023 23:58 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat hoeft alleen geen enkele relatie te hebben met wat individuele kiezers willen. Stel een partij zegt "Ik weet niet wat we gaan onderhandelen, maar we willen zeker onderhandelen over een regeerakkoord!" Dan prik je er zo doorheen.
Dus we zijn nu in een week gegaan van "Ik weet het niet" naar "Ik ga in de Kamer zittten" naar "Ik doe het als ik niemand die ik beter vind kan vinden" met Omtzigt?quote:Op zondag 12 november 2023 00:03 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Maar wie heeft er een probleem mee dat Omtzigt niet de premier wordt als hij de grootste wordt? Dan kunnen alleen zijn kiezers zijn, maar die weten nu al dat hij het alleen wordt als er niemand beter gevonden wordt. Als ze daar vrede mee hebben, dan is dat toch prima?
Ik had het gezien, was genieten. Tweebeeke vind ik een van de beste interviewers maar hier viel ze wel door de mand.quote:
Hij zal waarschijnlijk zeggen dat de kiezer dat dan aan zichzelf te danken heeft. Ik geef Bruin I nog geen maand, maar het komt er toch niet van omdat zij tegen allerlei wetten en verdragen aan gaan lopen en dat weet Dilan Yeşilgöz zelf ook wel. Ik ga er ook vanuit dat Frans Timmermans een Brussels truukje uit de hoed tovert mocht het er toch van komen omdat Nederland zich al een poos niet aan afspraken houdt.quote:Op zaterdag 11 november 2023 23:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vrees dat hij wel moet. Als hij gaat dwarsliggen zal het niet kunnen vormen danwel het vormen van kabinet bruin 1 hem worden aangerekend.
Andersom wil ik het ook nietquote:Op zaterdag 11 november 2023 22:21 schreef J.B. het volgende:
[..]
Vanwege de compacte stad ja, in het buitengebied is plek zat. Dat de voorkeur eraan wordt gegeven dat vol te zetten met spuuglelijke gigantische blokkendozen is een andere discussie.
In NL kan je de premier niet kiezen dus deze zin snap ik niet.quote:Op zaterdag 11 november 2023 23:58 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat hoeft alleen geen enkele relatie te hebben met wat individuele kiezers willen. Stel een partij zegt "Ik weet niet wat we gaan onderhandelen, maar we willen zeker onderhandelen over een regeerakkoord!" Dan prik je er zo doorheen.
Dat zit toch niet lang. Zou me er oprecht niet zo druk om maken als dat er komt.quote:
Het zou ook gelijk het einde betekenen van NSC als brede volkspartij, als die met zowel PVV als BBB in een regering gaan zitten. Dan scoren ze daarna hooguit nog een zetel of 10, verwacht ik.quote:Op zondag 12 november 2023 10:14 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat zit toch niet lang. Zou me er oprecht niet zo druk om maken als dat er komt.
Stiekem moet ik wel een beetje lachen als we overal en nergens lezen dat de vvd dramatisch beleid heeft gemaakt/uitgevoerd ze straks gewoon weer de grootste worden.quote:Op zaterdag 11 november 2023 20:27 schreef Gehrman het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuw peiling van de Hond.
Het lijkt me dat het eerder andersom gaat gebeuren: NSC en VVD gaan sowieso samen en zoeken dan een meerderheid (ondanks Omtzigt zijn gepraat over een minderheidscoalitie geloof ik daar niet in). PVV wordt uitgesloten, dus dan kan het via PvdA/GL of via een hele verzameling rechtse partijen. En dan denk ik dat de voorkeur toch gaat voor stabiel regeren met 3 partijen.quote:Op zondag 12 november 2023 11:59 schreef Kickinalfa het volgende:
Frans Timmermans als premier met nsc in het kabinet, zoiets zou prima kunnen.
Het grootste obstakel zal wel zijn of de vvd kan aansluiten.
Lukt dat niet is het wel lastig want dan zou je 3 extra partijen moeten vinden.
Als de uitslag ook maar enigszins in de buurt komt van de peilingen is ‘de grote 3’ de enige realistische coalitie. Zo simpel is het gewoon.quote:Op zondag 12 november 2023 12:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het lijkt me dat het eerder andersom gaat gebeuren: NSC en VVD gaan sowieso samen en zoeken dan een meerderheid (ondanks Omtzigt zijn gepraat over een minderheidscoalitie geloof ik daar niet in). PVV wordt uitgesloten, dus dan kan het via PvdA/GL of via een hele verzameling rechtse partijen. En dan denk ik dat de voorkeur toch gaat voor stabiel regeren met 3 partijen.
Als puntje bij paaltje komt krijgen we gewoon weer Ruttequote:
Eens. NSC, VVD, BBB komen dan wel op een zetel of 65, maar die laatste 11 zijn haast onvindbaar. CDA en SGP willen niet regeren. Je kunt JA21 nog wel toevoegen, maar dan zit je hooguit aan 68 oid.quote:Op zondag 12 november 2023 12:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als de uitslag ook maar enigszins in de buurt komt van de peilingen is ‘de grote 3’ de enige realistische coalitie. Zo simpel is het gewoon.
Is ook helemaal niet aantrekkelijk electoraal, legt je linkerflank veel te veel open. Kom je in dezelfde situatie als de VVD had in het vorig kabinet met een hele grote rechterflank. Dat is reden een.quote:Op zondag 12 november 2023 12:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens. NSC, VVD, BBB komen dan wel op een zetel of 65, maar die laatste 11 zijn haast onvindbaar. CDA en SGP willen niet regeren. Je kunt JA21 nog wel toevoegen, maar dan zit je hooguit aan 68 oid.
De hoop scheffer.quote:Op zaterdag 11 november 2023 23:50 schreef capricia het volgende:
Camiel Eurlings. Of Maxime Verhagen.
Of pipo de clown.
Blauw oog en bloedneus,quote:
100% waar.quote:Op zondag 12 november 2023 00:10 schreef Vallon het volgende:
Mariëlle Tweebeeke snapt dingen niet helemaal in het interview met Omtzigt Nieuwsuur 11/nov/23
Omtzigt geeft een voorbeeld dat Nederland afgelopen 12 jaar werd bestuurd uit het omtrent en het Catshuis. Tweebeke stelt dat alles democratisch verkiep want leden van het Kabinet zijn democratisch gekozen (waarbij ze ws bedoeld dat het vertegenwoordigers zijn die door de coalitie zijn neergezet). Omtzigt: Pardon ?
Vervolgens geeft Omtzigt een le(e)swaardig voorbeeld hoe bv het besluit van toeslagen verliep en tekende haarfijn uit dat ons Kabinet, niet bestaande uit democratisch gekozenen maar aangestelden, in klein comité besloot hoe het moest worden.
Tweebeeke realiseert zich - oortje - nu dat ze het fout stelt en maakt zich met een Mairëlle-van-lijden er vanaf door het ineens niet van belang te noemen dat Omtzigt een punt heeft dat kernbesluiten voortdurend vanuit het torentje & Catshuis worden genomen. Haar excuus/verweer omdat alles immers langs de TweedeKamer moet.
En dan niet willen bedenken, dat de Tweede Kamer doet wat het Kabinet - immer meerderheid - wil.
Wat omtzigt deed was verder wel slim door de MP kaart te reduceren als minder belangrijk. Dat media en publiek tegen depositie opkijken - Rutte is feitelijk de baas - is de kernfout die hij juist wil afbreken door de macht weer terug te brengen in de Tweede Kamer.
Hilarisch gewoon hoe Tweebeeke hier de slimme vrouw wilde uithangen om gebreken in het NSC verkiezingsprogramma proberen te schoffelen. Goed van Omtzigt die als verbeten aartsconservatief, onverstoorbaar rustig zijn dossierkennis tentoonspreidde.
Of regeren met PVV open houden en PVdA GL ermee uit te kleden in de onderhandelingen.quote:Op zondag 12 november 2023 12:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is ook helemaal niet aantrekkelijk electoraal, legt je linkerflank veel te veel open. Kom je in dezelfde situatie als de VVD had in het vorig kabinet met een hele grote rechterflank. Dat is reden een.
Reden twee is dat je PvdAGL en VVD waarschijnlijk regelmatig nodig zult hebben. In ieder geval in de EK. En als je ze buiten de coalitie houdt dan zal de prijs zeker niet omlaag gaan. Daarentegen, dat gigantische BBB-blok en het ontbreken van NSC in de senaat kan nog wel eens complicaties gaan geven. Dat zou het enige argument zijn om BBB de coalitie in te trekken. Maar voor PvdAGL zou dat onaanvaardbaar zijn.
Dit alles gaat er overigens wel vanuit de de blokkade op de PVV hard is. Als dat niet zo is gaan er wel wat panelen schuiven, maar laten we daar niet vanuit gaan.
Nou ja, ik heb er persoonlijk wel moeite mee als iemand die zó onbesluitvaardig en zó oncommunicatief is leider wordt van dit land. Nu is het weer overleg met zijn vrouw wat weer een paar weken moet kosten. Wat als de volgende crisis zich aandient, laat staan dat een crisisloze tijd het premierschap al je leven opzij zet? En over de gevoeligheid voor stress mogen we het na zijn burnout niet meer hebben, want dat is te makkelijk scoren.quote:Op zondag 12 november 2023 00:03 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Maar wie heeft er een probleem mee dat Omtzigt niet de premier wordt als hij de grootste wordt? Dan kunnen alleen zijn kiezers zijn, maar die weten nu al dat hij het alleen wordt als er niemand beter gevonden wordt. Als ze daar vrede mee hebben, dan is dat toch prima?
Nee. In praktijk werden de besluiten tijdens de kabinetten ook juist vanuit de Kamer genomen: allereerst in het fractievoorzittersoverleg, die gewoon ook contact hadden met de fractie. En daarna dat ministers langs de deuren gingen voor een meerderheid in de Eerste Kamer. De ministers waren vooral uitvoerend, besluiten kwamen van kamerleden.quote:Op zondag 12 november 2023 12:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
100% waar.
Wat ik mij afvraag, of besluiten, of de impact van besluiten, anders zouden zijn als het zou gaan zoals Omtzigt (staatsrechtelijk) het wil. Zou dat anders zijn?
Ja i know.quote:Op zondag 12 november 2023 12:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee. In praktijk werden de besluiten tijdens de kabinetten ook juist vanuit de Kamer genomen: allereerst in het fractievoorzittersoverleg, die gewoon ook contact hadden met de fractie. En daarna dat ministers langs de deuren gingen voor een meerderheid in de Eerste Kamer. De ministers waren vooral uitvoerend, besluiten kwamen van kamerleden.
Staatsrechtelijk maakt het geen drol uit wie de MP is.quote:Op zondag 12 november 2023 12:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
100% waar.
Wat ik mij afvraag, of besluiten, of de impact van besluiten, anders zouden zijn als het zou gaan zoals Omtzigt (staatsrechtelijk) het wil. Zou dat anders zijn?
Lijkt me dus niet, want Segers vertelde na zijn afscheid dat bij die fractievoorzittersoverleggen ze steeds in contact stonden met de fractie. En dus was er gewoon overleg met de meerderheid van de kamer. In de kamer tijdens een debat zelf kun je kleine dingen aanpassen, maar geen grote besluiten nemen. Al is het maar omdat je geen gesprek kunt voeren omdat een interruptie maximaal in tweeën mag en je dus al na 1 vraag om een verduidelijking van het eerste antwoord door het gesprek heen bent.quote:Op zondag 12 november 2023 13:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja i know.
Maar grote besluiten zijn en worden nog genomen in het Catshuis, of Torentje zoals Omtzigt dat gisteravond uitlegde. Stel dat ook die besluiten weer worden genomen in het volledig kabinetsberaad of de kamer, zouden sommige besluiten dan anders zijn?
Juist. Je moet de rol van de minister president nou ook niet overdrijven, aldus Omtzigt.quote:
Filmpje al meer dan een half miljoen x bekekenquote:Op zondag 12 november 2023 12:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Blauw oog en bloedneus,
Spreekwoordelijk dan.
Omtzigt heeft die oproep aan zijn ideale premier allang gedaan, 3 jaar geleden: https://www.bd.nl/politie(...)%2Fwww.google.com%2Fquote:
Hoekstra zou echt lachwekkend zijn. Maar het zal wel zoiets worden ja.quote:Op zondag 12 november 2023 14:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omtzigt heeft die oproep aan zijn ideale premier allang gedaan, 3 jaar geleden: https://www.bd.nl/politie(...)%2Fwww.google.com%2F
We krijgen dan dus gewoon premier Hoekstra, kunnen we weer een nieuwe eurocommissaris uitzoeken
Hoekstra zelf lijkt me onmogelijk na alle ruzie met Omtzigt, maar het zal gaan om een CDA'er of om iemand uit het maatschappelijk middenveld. Als Omtzigt al een naam in gedachten heeft, dat betwijfel ik eerlijk gezegd.quote:Op zondag 12 november 2023 14:15 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Hoekstra zou echt lachwekkend zijn. Maar het zal wel zoiets worden ja.
De beste uitleg is vaak de eenvoudigste uitleg. Denk dat ie het niet weet, en bang is voor de reactie van het publiek als hij aankondigt dat hij het gaat doen.quote:Op zondag 12 november 2023 14:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoekstra zelf lijkt me onmogelijk na alle ruzie met Omtzigt, maar het zal gaan om een CDA'er of om iemand uit het maatschappelijk middenveld. Als Omtzigt al een naam in gedachten heeft, dat betwijfel ik eerlijk gezegd.
Volgens mij hoopt hij gewoon heel erg dat hij niet de grootste gaat worden.quote:Op zondag 12 november 2023 14:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De beste uitleg is vaak de eenvoudigste uitleg. Denk dat ie het niet weet, en bang is voor de reactie van het publiek als hij aankondigt dat hij het gaat doen.
Grapje hoop ik.quote:Op zondag 12 november 2023 14:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omtzigt heeft die oproep aan zijn ideale premier allang gedaan, 3 jaar geleden: https://www.bd.nl/politie(...)%2Fwww.google.com%2F
We krijgen dan dus gewoon premier Hoekstra, kunnen we weer een nieuwe eurocommissaris uitzoeken
Geen grapje, dit was de wens van Omtzigt in 2020. Hij had Hoekstra specifiek gevraagd premier te worden als hij lijsttrekker van het CDA werd. Sterker: als Hoekstra mee deed aan de lijsttrekkersverkiezing, had Omtzigt nooit mee gedaan.quote:Op zondag 12 november 2023 14:32 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Grapje hoop ik.
Hoekstra heeft het charisma van een paperclip.
Volgens mij is de kans erg klein dat Hoekstra EU commissaris blijft volgend jaar gegeven de electorale omstandigheden of vergis ik mij daar nu danig in? De enige reden dat hij die plek heeft gehad is Rutte, of liever gezegd, het feit dat hij Rutte's laatste 2 kabinetten mogelijk (en andere opties onmogelijk) maakte.quote:Op zondag 12 november 2023 14:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar Hoekstra zit er nu toch minstens tot september? Maar inderdaad, ik verwacht niet dat hij terug mag komen, of hij moet het nu wel enorm goed gaan doen.quote:Op zondag 12 november 2023 14:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij is de kans erg klein dat Hoekstra EU commissaris blijft volgend jaar gegeven de electorale omstandigheden of vergis ik mij daar nu danig in? De enige reden dat hij die plek heeft gehad is Rutte, of liever gezegd, het feit dat hij Rutte's laatste 2 kabinetten mogelijk (en andere opties onmogelijk) maakte.
Hoekstra is aan het cv-builden.quote:Op zondag 12 november 2023 14:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar Hoekstra zit er nu toch minstens tot september? Maar inderdaad, ik verwacht niet dat hij terug mag komen, of hij moet het nu wel enorm goed gaan doen.
Dat betwijfel ik ten zeerste.quote:Op zondag 12 november 2023 12:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Of regeren met PVV open houden en PVdA GL ermee uit te kleden in de onderhandelingen.
Timmermans wil wel regeren, maakt niet uit wat het hem kost.
Die hele carrousel kan ook nog wel leuk worden. Zeker als NSC de grootste wordt. De kans dat Rutte in die carrousel terecht komt is niet nihil namelijkquote:Op zondag 12 november 2023 14:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar Hoekstra zit er nu toch minstens tot september? Maar inderdaad, ik verwacht niet dat hij terug mag komen, of hij moet het nu wel enorm goed gaan doen.
Prijsschieten gegarandeerd inderdaad.quote:Op zondag 12 november 2023 15:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik ten zeerste.
Bepaald geen verkeerde positie hoor, als enorme oppositiepartij als de VVD inderdaad gaat proberen te regeren met PVV, NSC én BBB.
Regeren met PvdA is makkelijker dan met partijen met nog geen bestuurservaring. Alleen dan zal de PvdA wel wat veren moeten laten,quote:Op zondag 12 november 2023 15:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik ten zeerste.
Bepaald geen verkeerde positie hoor, als enorme oppositiepartij als de VVD inderdaad gaat proberen te regeren met PVV, NSC én BBB.
.Wat bedoel je?quote:Op zondag 12 november 2023 15:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die hele carrousel kan ook nog wel leuk worden. Zeker als NSC de grootste wordt. De kans dat Rutte in die carrousel terecht komt is niet nihil namelijk
Dat het zo maar zo zou kunnen zijn dat Rutte straks kandidaat is voor een toppositie. Wat gaat een NSC-premier dan doen?quote:
Precies. En waarom zou GL-PvdA dat doen? Met name in het rode kamp daar zit nog een heel diep trauma (en terecht, overigens).quote:Op zondag 12 november 2023 16:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Regeren met PvdA is makkelijker dan met partijen met nog geen bestuurservaring. Alleen dan zal de PvdA wel wat veren moeten laten,
Ik neem aan dat Timmermans snapt wat een rechts kabinet kapot kan maken en dat hij dus absoluut niet redeneert zoals jij dat doet. Hij zal gewoon in het kabinet willen, met NSC en dan ook VVD, om verantwoordelijkheid te nemen. En niet genieten van 'prijsschieten', terwijl intussen armoede toeneemt, de klimaatdoelen uit het zicht raken en de natuur nog verder wordt vernietigd. Zowel, dan is hij geen politicus maar iemand die een spelletje denkt te spelen.quote:Op zondag 12 november 2023 16:32 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Precies. En waarom zou GL-PvdA dat doen? Met name in het rode kamp daar zit nog een heel diep trauma (en terecht, overigens).
Ik schat zo in dat Timmermans lekker vanuit de oppositie gaat kijken hoe de rechtse partijen elkaar de tent gaan uitvechten. Yesilgoz heeft nog niet misschien genoeg ervaring om dat bij elkaar te houden. Omtzigt ook niet, en mensen die dergelijke ervaring wel hebben gaan zich echt niet voor dat interim-premierkarretje van Omtzigt laten spannen mocht hij de grootste worden.
Kan nooit langer dan een jaartje duren. En tot die tijd is het prijsschieten.
Denk dat je je er op verkijkt dat alternatief rechts van nu al een stuk proffesioneler is dan ten tijde van JPB 1 en Rutte.quote:Op zondag 12 november 2023 16:32 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Precies. En waarom zou GL-PvdA dat doen? Met name in het rode kamp daar zit nog een heel diep trauma (en terecht, overigens).
Ik schat zo in dat Timmermans lekker vanuit de oppositie gaat kijken hoe de rechtse partijen elkaar de tent gaan uitvechten. Yesilgoz heeft nog niet misschien genoeg ervaring om dat bij elkaar te houden. Omtzigt ook niet, en mensen die dergelijke ervaring wel hebben gaan zich echt niet voor dat interim-premierkarretje van Omtzigt laten spannen mocht hij de grootste worden.
Kan nooit langer dan een jaartje duren. En tot die tijd is het prijsschieten.
Vast niet uit rancune dwarszitten.quote:Op zondag 12 november 2023 16:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat het zo maar zo zou kunnen zijn dat Rutte straks kandidaat is voor een toppositie. Wat gaat een NSC-premier dan doen?
Als Rutte Von der Leyen zou kunnen opvolgen, steunt Nederland hem daarin. Zoals ze ook Timmermans steunden die ook niet in een regeringspartij zat omdat die een topfunctie kon krijgen. Een andere functie zie ik Rutte niet voor gaan en dan zal het iemand van de regeringspartijen worden. Bij een combi van de grote 3 zie ik Samsom wel doorschuiven.quote:Op zondag 12 november 2023 16:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat het zo maar zo zou kunnen zijn dat Rutte straks kandidaat is voor een toppositie. Wat gaat een NSC-premier dan doen?
Rutte een functie elders geven?quote:Op zondag 12 november 2023 16:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het wordt nooit een serieuze campagne als de partijen de campagne niet serieus nemen.quote:Op zondag 12 november 2023 18:04 schreef Tijger_m het volgende:
Uitstekend redactie commentaar in de NRC over het gebrek aan duidelijkheid en inhoud in de campagnes tot nu toe:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)jker-worden-a4180484
Ja, problemen benoemen gaat iedereen goed af maar wat zijn dan de keuzes zijn die men gaat maken, als je minder migratie wil welk deel van de economie ben je dan bereid te verminderen? Dan wordt het stil en het feit dat een groot aantal partijen hun programma niet wil laten doorrekenen is daar mede debet aan, natuurlijk, want voor mij is het wel zo dat ik denk dat als je als partij een goed verhaal hebt het geen enkel probleem moet zijn om het te laten doorrekenen.
Het blote feit dat iemand als Omtzigt, zelf altijd vooraan staand om te klagen als er geen cijfers voorhanden zijn, dit weigert vind ik schandalig maar dat geld ook voor BBB en anderen.
De steun voor Timmermans was wel opmerkelijk en zeker bij D66 doet dat nog pijn. Helemaal nu Hoekstra en niet Kaag de opvolger is geworden.quote:Op zondag 12 november 2023 17:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als Rutte Von der Leyen zou kunnen opvolgen, steunt Nederland hem daarin. Zoals ze ook Timmermans steunden die ook niet in een regeringspartij zat omdat die een topfunctie kon krijgen. Een andere functie zie ik Rutte niet voor gaan en dan zal het iemand van de regeringspartijen worden. Bij een combi van de grote 3 zie ik Samsom wel doorschuiven.
Alleen mis ik de rol van de media zelf. NRC heeft het zelf over de campagne op tv, alleen vraag ik mij af hoe de online micro targeting uitpakt. De media zelf zijn ook nog meh. Hopelijk komt de reeks interviews van Nieuwsuur nog, dat was echt goed de vorige keer.quote:Op zondag 12 november 2023 18:04 schreef Tijger_m het volgende:
Uitstekend redactie commentaar in de NRC over het gebrek aan duidelijkheid en inhoud in de campagnes tot nu toe:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)jker-worden-a4180484
Ja, problemen benoemen gaat iedereen goed af maar wat zijn dan de keuzes zijn die men gaat maken, als je minder migratie wil welk deel van de economie ben je dan bereid te verminderen? Dan wordt het stil en het feit dat een groot aantal partijen hun programma niet wil laten doorrekenen is daar mede debet aan, natuurlijk, want voor mij is het wel zo dat ik denk dat als je als partij een goed verhaal hebt het geen enkel probleem moet zijn om het te laten doorrekenen.
Het blote feit dat iemand als Omtzigt, zelf altijd vooraan staand om te klagen als er geen cijfers voorhanden zijn, dit weigert vind ik schandalig maar dat geld ook voor BBB en anderen.
Heh, hangt van je definitie van serieus af, denk ik.quote:Op zondag 12 november 2023 18:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het wordt nooit een serieuze campagne als de partijen de campagne niet serieus nemen.
NRC heeft aardig goed werk gedaan tijdens de campagne, volgens mij. De rol van de media wordt overigens ook benoemd in het artikel en die komen er ook niet positief vanaf.quote:Op zondag 12 november 2023 18:15 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Alleen mis ik de rol van de media zelf. NRC heeft het zelf over de campagne op tv, alleen vraag ik mij af hoe de online micro targeting uitpakt. De media zelf zijn ook nog meh. Hopelijk komt de reeks interviews van Nieuwsuur nog, dat was echt goed de vorige keer.
Ik had er overheen gelezen. Hun podcast is ook wel goed vind ik.quote:Op zondag 12 november 2023 18:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
NRC heeft aardig goed werk gedaan tijdens de campagne, volgens mij. De rol van de media wordt overigens ook benoemd in het artikel en die komen er ook niet positief vanaf.
Je brengt het weer heel verwijtend allemaal maar de boodschap is duidelijk: Afschrikken. En dat is ook de reden waarom we de spreidingswet niet willen.quote:Op maandag 13 november 2023 08:47 schreef Hanca het volgende:
VVD en CDA hebben in september een motie ingediend die (bewust, met electorale redenen?) de wachttijd voor asielzoekers fors heeft verlengd: https://www.ad.nl/binnenl(...)versnellen~a59e7de4/
Zo krijg je inderdaad volle asielzoekerscentra. En het ziet er uit dat de VVD nog beloond gaat worden voor dit gedrag ook.
Natuurlijk breng ik het verwijtend, bewust mensen die recht hebben op asiel in de kou laten staan is Nederland onwaardig. En afschrikken werkt niet en heeft nog nooit gewerkt, dat zegt iedere immigratie-expert.quote:Op maandag 13 november 2023 09:28 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Je brengt het weer heel verwijtend allemaal maar de boodschap is duidelijk: Afschrikken. En dat is ook de reden waarom we de spreidingswet niet willen.
Er zijn genoeg mensen die twijfelen tussen PVV en VVD, die kunnen hierdoor nog overgehaald worden om VVD te stemmen. Na de verkiezingen is het geflirt weer klaar.quote:Op maandag 13 november 2023 09:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ondertussen begin ik echt het idee te krijgen dat de VVD het misschien toch met de PVV wil gaan proberen.
https://nos.nl/collectie/(...)n-eens-kunnen-worden
Inderdaad, de VVD zou zich kapot moeten schamen, waarom die parij nog zo hoog in de peilingen staat is voor mij onbegrijpelijkquote:Op maandag 13 november 2023 09:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Natuurlijk breng ik het verwijtend, bewust mensen die recht hebben op asiel in de kou laten staan is Nederland onwaardig. En afschrikken werkt niet en heeft nog nooit gewerkt, dat zegt iedere immigratie-expert.
Het doel was hier dan ook niet afschrikken, maar de wachtrij laten oplopen om daar electoraal voordeel mee te doen. En blijkbaar werkt dat wel.
En wie dan daar bij? VVD-PVV-BBB-FvD-JA21 heeft nog niet eens een meerderheid. De kans dat Omtzigt met Wilders in zee gaat lijkt me praktisch 0%. Het enige wat de VVD hier doet is kijken of ze kiezers van PVV kunnen overhalen en de huid vast duur verkopen aan Timmermans: "als jij niet aan boord springt bij ons en NSC, dan kun je wel eens een heel rechts kabinet gaan krijgen".quote:Op maandag 13 november 2023 09:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ondertussen begin ik echt het idee te krijgen dat de VVD het misschien toch met de PVV wil gaan proberen.
https://nos.nl/collectie/(...)n-eens-kunnen-worden
Laten we hopen dat er in de komende periode een nuchter rechts kabinet komt. Huizen bouwen, infrastructuur verbeteren, houdbare financiën, koopkracht op orde, veiligheid verbeteren.quote:Op maandag 13 november 2023 09:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
En wie dan daar bij? VVD-PVV-BBB-FvD-JA21 heeft nog niet eens een meerderheid. De kans dat Omtzigt met Wilders in zee gaat lijkt me praktisch 0%. Het enige wat de VVD hier doet is kijken of ze kiezers van PVV kunnen overhalen en de huid vast duur verkopen aan Timmermans: "als jij niet aan boord springt bij ons en NSC, dan kun je wel eens een heel rechts kabinet gaan krijgen".
Ach ik ben al lang blij als we over rechts gaan. Eerst maar eens zorgen dat de financiën op orde blijven, de veiligheid beter wordt, er grip komt op migratie en voldoende huizen gebouwd worden.quote:Op maandag 13 november 2023 09:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
En wie dan daar bij? VVD-PVV-BBB-FvD-JA21 heeft nog niet eens een meerderheid. De kans dat Omtzigt met Wilders in zee gaat lijkt me praktisch 0%. Het enige wat de VVD hier doet is kijken of ze kiezers van PVV kunnen overhalen en de huid vast duur verkopen aan Timmermans: "als jij niet aan boord springt bij ons en NSC, dan kun je wel eens een heel rechts kabinet gaan krijgen".
Dat inderdaad, dat lijkt mij beter dan voldoen aan het Aerius model, of eindeloos gepraat of transgenderisme, of hoe vaak iemand in het vliegtuig stapt.quote:Op maandag 13 november 2023 10:01 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ach ik ben al lang blij als we over rechts gaan. Eerst maar eens zorgen dat de financiën op orde blijven, de veiligheid beter wordt, er grip komt op migratie en voldoende huizen gebouwd worden.
Nee klopt. We moeten verstandig rechts economisch beleid blijven voeren. Ook niet idiote dingen als de vermogensbelasting (die zo ongeveer al het hoogste ligt in de wereld) verhogen zoals de PVDA wil.quote:Op maandag 13 november 2023 10:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat inderdaad, dat lijkt mij beter dan voldoen aan het Aerius model, of eindeloos gepraat of transgenderisme, of hoe vaak iemand in het vliegtuig stapt.
Mensen een beetje vrijlaten en vertrouwen, de overheid moet alleen daarvoor de juiste voorwaarde scheppen.
Dat zijn toch juist punten waarvoor je juist niet bij ‘rechts’ moet zijn?quote:Op maandag 13 november 2023 10:01 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ach ik ben al lang blij als we over rechts gaan. Eerst maar eens zorgen dat de financiën op orde blijven, de veiligheid beter wordt, er grip komt op migratie en voldoende huizen gebouwd worden.
Yupz, maar ook het eerlijke verhaal vertellen over de zorg en andere publieksdiensten. Deze kunnen niet blijven doorgroeien. Loonmatiging, eigen verantwoordelijkheid, en keuzes maken zal de trom moeten slaan wat mij betreft.quote:Op maandag 13 november 2023 10:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nee klopt. We moeten verstandig rechts economisch beleid blijven voeren. Ook niet idiote dingen als de vermogensbelasting (die zo ongeveer al het hoogste ligt in de wereld) verhogen zoals de PVDA wil.
Terug naar de eigen verantwoordelijkheid.
Deels eens, we hebben het de laatste jaren niet gezien.quote:Op maandag 13 november 2023 10:06 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat zijn toch juist punten waarvoor je juist niet bij ‘rechts’ moet zijn?
We zijn de afgelopen tig kabinetten al "over rechts" gegaan. Toch gek dat al die dingen toen niet gebeurd zijn dan..quote:Op maandag 13 november 2023 10:01 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Rechts gaat echt helpen dat hebben we gezien met de VVD ja, en dan links de schuld geven, nee rechts gaat ons niet uit de problemen helpenquote:Op maandag 13 november 2023 10:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Deels eens, we hebben het de laatste jaren niet gezien.
Ik ben daarom ook teleurgesteld.
Is dat écht het netto effect? Want D66 is ook de partij van een woud aan indirecte belastingen vliegen op tabak, van tabak naar vlees, van vlees, weer naar andere consumpties.quote:Op maandag 13 november 2023 10:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Vind Jetten het overigens niet zo heel slecht doen met zijn economische verhaal. Jammer dat het cultureel veel te progressief is.
https://www.rtl.nl/progra(...)ef-9f89-7f4d22972fc2
Dat ben ik met je eens maar ze willen werken wel meer belonen, dat is dan wel weer een redelijk rechts standpunt.quote:Op maandag 13 november 2023 10:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is dat écht het netto effect? Want D66 is ook de partij van een woud aan indirecte belastingen vliegen op tabak, van tabak naar vlees, van vlees, weer naar andere consumpties.
Leg mij eens uit wat 13 jaar rechts beleid heeft geholpen?quote:Op maandag 13 november 2023 10:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens maar ze willen werken wel meer belonen, dat is dan wel weer een redelijk rechts standpunt.
Na 30 jaar rechtse kabinetten is het eens tijd voor een rechts kabinet, volgens jou? Bijzonder...quote:Op maandag 13 november 2023 09:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Laten we hopen dat er in de komende periode een nuchter rechts kabinet komt. Huizen bouwen, infrastructuur verbeteren, houdbare financiën, koopkracht op orde, veiligheid verbeteren.
En structurele problemen zoals instroom asielzoekers (nee geen kennis en arbeidsmigranten) sterk reduceerd. En verder een kabinet dat wars is van populisme als in; bedrijven laten betalen, bankenbelastingen, winsten zorg afromen. Dat soort populisme zit niemand op te wachten.
Volgens mij zijn er de voorbije jaren genoeg linkse partijen (PvdA, CU, en soms D66, en indirect, groenlinks met akkoorden) die geregeerd hebben, en nimmer hebben zij de VPB verhoogd, of hebben dat verkwanselt voor een ander standpunt. En juist dát is de route om die "geldmachines" aan te pakken. Overigens kun je daar ook in doorschieten, daar ondervinden wij nu aan den lijve omdat Shell en Unilever hun biezen hebben gepakt.quote:Op maandag 13 november 2023 10:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Na 30 jaar rechtse kabinetten is het eens tijd voor een rechts kabinet, volgens jou? Bijzonder...
En inderdaad, vooral niet hopen dat de grote geldmachines gaan betalen. Stel dat de rijken minder rijk worden. Dat zou toch verschrikkelijk zijn. Nee, liever de armoede omhoog, toch?
En vooral ook niet de grote stromen migranten aanpakken, maar die kleine stroom met mensen die huis en haard achterlaten op de vlucht voor oorlog en geweld, want die kunnen we hier niet hebben. Stel je voor dat we een sociaal land zijn dat mensen in nooit helpt. Dat zou echt verschrikkelijk zijn. Kunnen we beter wat extra arbeidsmigranten hierheen halen om de winsten van onze rijken te verhogen, toch?
Het asielzoekersprobleem is door rechts ook niet opgelost waarschijnlijk omdat Rutte liever in het torentje bleef zitten in plaats van hier wat aan te doenquote:Op maandag 13 november 2023 10:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er de voorbije jaren genoeg linkse partijen (PvdA, CU, en soms D66, en indirect, groenlinks met akkoorden) die geregeerd hebben, en nimmer hebben zij de VPB verhoogd, of hebben dat verkwanselt voor een ander standpunt. En juist dát is de route om die "geldmachines" aan te pakken. Overigens kun je daar ook in doorschieten, daar ondervinden wij nu aan den lijve omdat Shell en Unilever hun biezen hebben gepakt.
Asielzoekers zijn een groot probleem omdat zij een bron is van criminaliteit, een groot beroep moeten doen op voorzieningen zoals bijstand, zorg, en veiligheid, en het soms jaren kost (en soms helemaal niet eens lukt) om hen naar de startblokken van de maatschappij te begeleiden. Ondertussen is er geen woning meer beschikbaar voor iemand anders, iemand die dikwijls wel werkt.
Asielzoekers helpen prima, maar wel in de regio. Niet hier.
Maar blijf vooral hangen in je eigen populisme.
Eens dat Rutte gefaald heeft en de VVD. En het CDA was ook nergens.quote:Op maandag 13 november 2023 10:27 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Het asielzoekersprobleem is door rechts ook niet opgelost waarschijnlijk omdat Rutte liever in het torentje bleef zitten in plaats van hier wat aan te doen
Rechts heeft gefaald op vele vlakken, de beste partij van de laatste jaren in de regering was de CU
Dat anti-asiel standpunt, dat is gewoon 100% populisme en niet gebaseerd op feiten. Dat asielzoekers crimineler zijn en meer beroep moeten doen op voorzieningen is gewoon onderbuikgezwam, maar dat weet jij ook wel. Ja, de eerste paar jaar, maar een in Nederland geboren persoon kost de eerste jaren ook geld. Dus dat is geen argument. En die huisvesting: we hebben meer arbeidsmigranten in Nederland wonen dan er ooit asielzoekers binnen zijn gekomen, opgeteld van alle jaren. En die asielinstroom is stabiel, de arbeidsmigratie instroom verviervoudigd elke 10/15 jaar. Maar steek vooral je kop in het zand.quote:Op maandag 13 november 2023 10:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er de voorbije jaren genoeg linkse partijen (PvdA, CU, en soms D66, en indirect, groenlinks met akkoorden) die geregeerd hebben, en nimmer hebben zij de VPB verhoogd, of hebben dat verkwanselt voor een ander standpunt. En juist dát is de route om die "geldmachines" aan te pakken. Overigens kun je daar ook in doorschieten, daar ondervinden wij nu aan den lijve omdat Shell en Unilever hun biezen hebben gepakt.
Asielzoekers zijn een groot probleem omdat zij een bron is van criminaliteit, een groot beroep moeten doen op voorzieningen zoals bijstand, zorg, en veiligheid, en het soms jaren kost (en soms helemaal niet eens lukt) om hen naar de startblokken van de maatschappij te begeleiden. Ondertussen is er geen woning meer beschikbaar voor iemand anders, iemand die dikwijls wel werkt.
Asielzoekers helpen prima, maar wel in de regio. Niet hier.
Maar blijf vooral hangen in je eigen populisme.
100% populisme?quote:Op maandag 13 november 2023 10:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat anti-asiel standpunt, dat is gewoon 100% populisme en niet gebaseerd op feiten. Dat asielzoekers crimineler zijn en meer beroep moeten doen op voorzieningen is gewoon onderbuikgezwam, maar dat weet jij ook wel. Ja, de eerste paar jaar, maar een in Nederland geboren persoon kost de eerste jaren ook geld. Dus dat is geen argument. En die huisvesting: we hebben meer arbeidsmigranten in Nederland wonen dan er ooit asielzoekers binnen zijn gekomen, opgeteld van alle jaren. En die asielinstroom is stabiel, de arbeidsmigratie instroom verviervoudigd elke 10/15 jaar. Maar steek vooral je kop in het zand.
Als je geen miljonair bent en je stemt VVD... dan stem je gewoon op het vergroten van de problematiek voor de gewone Nederlander, op het verkleinen van de kans op een huis en op hogere belasting op arbeid omdat de grote bedrijven ontzien moeten worden. Dom gedrag, maar dom zijn is niet strafbaar.
Tja, je moet wat voor dat lintje (en geld) uit Rusland doen, he?quote:Wilders werd ook gevraagd naar waarom hij tegen wapenleveranties aan Oekraïne en sancties tegen Rusland is. „We zijn niet tegen wapenleveranties aan Oekraïne, maar tegen Nederlandse wapenleveranties aan Oekraïne”, aldus Wilders. „We moeten onze tanks al leasen uit Duitsland en we hebben zelf een enorm tekort aan alles om ons eigen land te verdedigen.” Maar als andere landen zoals de Verenigde Staten Oekraïne steunen, zo zei de PVV-leider, „dan is dat natuurlijk fantastisch”.
Valt mee hoe rechts dat is. Verschuiving van de belasting van arbeid naar bijvoorbeeld consumptie of vermogen past ook prima in een progressieve agenda.quote:Op maandag 13 november 2023 10:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens maar ze willen werken wel meer belonen, dat is dan wel weer een redelijk rechts standpunt.
Grappig, degenen die eindeloos praten over transgenders zijn vooral rechts. Mensen vrijlaten is rechts? Bijzonder verhaal weer want alle rechtse regeringen de afgelopen 20 jaar hebben het tegenovergestelde gedaan maar nu, NU, gaat het ineens anders, natuurlijk.quote:Op maandag 13 november 2023 10:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat inderdaad, dat lijkt mij beter dan voldoen aan het Aerius model, of eindeloos gepraat of transgenderisme, of hoe vaak iemand in het vliegtuig stapt.
Mensen een beetje vrijlaten en vertrouwen, de overheid moet alleen daarvoor de juiste voorwaarde scheppen.
Dit is wel weer heel erg het probleem omdraaien natuurlijk. Als je niet ziet dat alle anti-racisme en pro-LHBTQ berichtgeving vanuit links komt dan heb je wel een enorme plaat voor je kop.quote:Op maandag 13 november 2023 11:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Grappig, degenen die eindeloos praten over transgenders zijn vooral rechts. Mensen vrijlaten is rechts? Bijzonder verhaal weer want alle rechtse regeringen de afgelopen 20 jaar hebben het tegenovergestelde gedaan maar nu, NU, gaat het ineens anders, natuurlijk.
Sorry als ik zeg dat ik daar niet veel vertrouwen in heb ook niet gezien de partij programma's.
Ja dit. Maar ik zie wel degelijk een trendbreuk ontstaan. Alles kan wishfull thinking zijn, maar de peilingen titk wel richting midden, of rechts.quote:Op maandag 13 november 2023 12:44 schreef nostra het volgende:
We hebben ook totaal geen rechtse kabinetten gehad in de afgelopen jaren, het is allemaal centrum met af en toe een links vleugje geweest. Of je moet PvdA, D66 en CU als rechts kwalificeren natuurlijk.
En laten we wel wezen, dat zal ook in de toekomst niet anders worden. Links heeft gelukkig te weinig kiezers, rechts ter rechterzijde van de VVD is te gefragmenteerd, deels ridicuul en fatsoenlijk rechts á la Eerdmans of Van Haga heeft geen charisma respectievelijk af en toe last van een TIA.
Dus zal je het met een compromisvol grijze bal moeten doen. Zonder richting. Zonder financiering. Zonder keuzes voor de lange termijn. Wat dat betreft past Omtzigt wel. En nadien klaagt links weer over rechts en rechts over links en beginnen we weer overnieuw.
Hij formuleert het subtieler dan Thierry.quote:Op maandag 13 november 2023 10:48 schreef Tijger_m het volgende:
WIlders staat dus nog steeds achter Poetin, ik ben niet verrast.
[..]
Tja, je moet wat voor dat lintje (en geld) uit Rusland doen, he?
Midden of rechts waren de vorige 2 kabinetten al. VVD en CDA vol rechts, D66 rechtsmidden en alleen CU linksmidden/links, dat kun je geen links kabinet noemen en zelfs nauwelijks een middenkabinet. Ik zie gelukkig ook een trendbreuk: er lijkt eindelijk weer een grote linkse partij mee te gaan regeren.quote:Op maandag 13 november 2023 13:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja dit. Maar ik zie wel degelijk een trendbreuk ontstaan. Alles kan wishfull thinking zijn, maar de peilingen titk wel richting midden, of rechts.
Ik denk vergeleken met eerder dat het beleid wel nu echt een middenpartij-beleid is.quote:Op maandag 13 november 2023 13:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Midden of rechts waren de vorige 2 kabinetten al. VVD en CDA vol rechts, D66 rechtsmidden en alleen CU linksmidden/links, dat kun je geen links kabinet noemen en zelfs nauwelijks een middenkabinet. Ik zie gelukkig ook een trendbreuk: er lijkt eindelijk weer een grote linkse partij mee te gaan regeren.
Bovendien moet ik wel heel erg mijn best doen om bovenstaande geposte quote te lezen als ''wij steunen Poetin''. Hij zegt feitelijk enkel dat hij tegen wapens leveren is, omdat we gewoon niet al te veel hebben. Kan je van vinden wat je wil, maar dat het bewijs is dat hij Poetin steunt vind ik wel heel erg neer komen op lezen wat je wil lezen.quote:Op maandag 13 november 2023 13:46 schreef Tjoent het volgende:
En vervolgens zei Wilders: 'Geen goed woord over te hebben wat Rusland doet in Oekraïne. Ik hoop dat ze met alle mogelijke middelen gaan verliezen'.
Ook zei hij dat Rusland hier de agressor is en niemand anders.
Aldus de NOS app. Gewoon even voor de volledigheid...
Ik snap dat wel, maar als iedereen zou denken zoals hij zou Oekraïne nooit de middelen krijgen om Rusland te verslaan.quote:Op maandag 13 november 2023 13:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Bovendien moet ik wel heel erg mijn best doen om bovenstaande geposte quote te lezen als ''wij steunen Poetin''. Hij zegt feitelijk enkel dat hij tegen wapens leveren is, omdat we gewoon niet al te veel hebben. Kan je van vinden wat je wil, maar dat het bewijs is dat hij Poetin steunt vind ik wel heel erg neer komen op lezen wat je wil lezen.
Wilders heeft in deze gewoon gelijk. We moeten zorgen dat we onze eigen defensie op orde krijgen voordat we dingen gaan weggeven.quote:Op maandag 13 november 2023 10:48 schreef Tijger_m het volgende:
WIlders staat dus nog steeds achter Poetin, ik ben niet verrast.
[..]
Tja, je moet wat voor dat lintje (en geld) uit Rusland doen, he?
Mensenrechten en mensen gelijk behandelen is links? Dat zegt wel heeeeeeeeeel veel over rechts en niets goeds.quote:Op maandag 13 november 2023 12:28 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dit is wel weer heel erg het probleem omdraaien natuurlijk. Als je niet ziet dat alle anti-racisme en pro-LHBTQ berichtgeving vanuit links komt dan heb je wel een enorme plaat voor je kop.
Dat rechts daar vervolgens op reageert is onvermijdelijk.
Dat is zo maar wij hadden en hebben wel erg weinig militair materieel. Duitsland en Frankrijk bijv. hebben veel meer.quote:Op maandag 13 november 2023 13:56 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ik snap dat wel, maar als iedereen zou denken zoals hij zou Oekraïne nooit de middelen krijgen om Rusland te verslaan.
Behalve dat Wilders een lange geschiedenis heeft van Poetin steunen en prijzen en je kan die geschiedenis niet los zien van de gebeurtenissen nu in Oekraine. Het is dergelijke steun uit het Westen die Poetin deed vermoeden dat hij zijn gang kon gaan.quote:Op maandag 13 november 2023 14:00 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Wilders heeft in deze gewoon gelijk. We moeten zorgen dat we onze eigen defensie op orde krijgen voordat we dingen gaan weggeven.
Om dat standpunt te linken aan pro Rusland zijn is onderbuikgezwets.
En toch wil je dat ze het weer gaan proberen.quote:Op maandag 13 november 2023 10:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eens dat Rutte gefaald heeft en de VVD. En het CDA was ook nergens.
Helemaal eens
Een coalitie buiten de VVD om lijkt me ok niet echt een succesnummer.quote:Op maandag 13 november 2023 14:14 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
En toch wil je dat ze het weer gaan proberen.
Apart.
VVD is helaas onmisbaar. We hebben ze gewoon nodig.quote:Op maandag 13 november 2023 14:14 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
En toch wil je dat ze het weer gaan proberen.
Apart.
Zoals de peilingen er nu uitzien zie ik dat ook wel heel lastig worden.quote:Op maandag 13 november 2023 14:15 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Een coalitie buiten de VVD om lijkt me ok niet echt een succesnummer.
Ja je komt er niet omheen. Dat is wat anders dan hopen dat ze gaan regeren.quote:Op maandag 13 november 2023 14:15 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Dat is een leuke afleiding van wat je zei: Namelijk dat het rechts is dat hier teveel over lult. (wat overduidelijk flauwekul is)quote:Op maandag 13 november 2023 14:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mensenrechten en mensen gelijk behandelen is links? Dat zegt wel heeeeeeeeeel veel over rechts en niets goeds.
Tja, weinig mis met de VVD toch? Het 3 jaar Rutte-bashen na die bullshit over functie elders kennen we nou wel. Ik zie Dilan als een prima premier.quote:Op maandag 13 november 2023 14:15 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet.quote:Op maandag 13 november 2023 14:28 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat is een leuke afleiding van wat je zei: Namelijk dat het rechts is dat hier teveel over lult. (wat overduidelijk flauwekul is)
Ik mis bij de VVD een terugblik van afgelopen jaren en ik mis visie. Dilan roept steeds van ''Wij moeten vooruit kijken'' maar ook van geschiedenis leer je en ik vind altijd nog wel dat Rutte excuses moet aanbieden voor wat er verkeerd gedaan is maar dat staat los van de VVD. Ze zijn op bepaalde gebieden nuchter-samenbindend en dat waardeer ik wel van ze, maar nee mijn partij zal t nooit worden.quote:Op maandag 13 november 2023 14:28 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Tja, weinig mis met de VVD toch? Het 3 jaar Rutte-bashen na die bullshit over functie elders kennen we nou wel. Ik zie Dilan als een prima premier.
Ach Rutte heeft wel 35 keer sorry-momentjes gehad, ik denk dat we die periode gewoon achter ons moeten laten. Op een gegeven moment werd dat ook vanuit de oppositie teveel gezeur en gezanik.quote:Op maandag 13 november 2023 14:32 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ik mis bij de VVD een terugblik van afgelopen jaren en ik mis visie. Dilan roept steeds van ''Wij moeten vooruit kijken'' maar ook van geschiedenis leer je en ik vind altijd nog wel dat Rutte excuses moet aanbieden voor wat er verkeerd gedaan is maar dat staat los van de VVD. Ze zijn op bepaalde gebieden nuchter-samenbindend en dat waardeer ik wel van ze, maar nee mijn partij zal t nooit worden.
Maar ben je het niet met mij eens dat die losse sorry-momenten weinig uithalen? Als er nu 1 dingetje was dat gefaald was dan zeg ik, ja dat snap ik dat je dan zo sorry zegt. Ik vind persoonlijk dat hij na zijn demissionaire periode een soort conferentie moet doen met een eerlijke terugblik. Wellicht was dat ook wel in de planning maar ik denk dat het voor veel mensen een goede afsluiting zal zijn. Een beleid waarin meer ruimte wordt gemaakt voor het collectief zou wat mij betreft beter zijn, ik vind het liberalisme teveel gericht op het individu Al heeft het liberalisme ook wel weer zijn goede kanten.quote:Op maandag 13 november 2023 14:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ach Rutte heeft wel 35 keer sorry-momentjes gehad, ik denk dat we die periode gewoon achter ons moeten laten. Op een gegeven moment werd dat ook vanuit de oppositie teveel gezeur en gezanik.
Verder heeft de VVD inderdaad een visie-probleem maar hun algehele economische beleid zie ik nog steeds als het beste voor Nederland. Overigens ook door het wereldbeeld dat ze hebben.
Hun grootste fout was dat ze teveel op de knieën gingen tegen het eind aan; waarschijnlijk voornamelijk om er voor te zorgen dat Rutte nog wat langer aan zou mogen blijven. Het voelde de laatste jaren nou niet aan als een VVD kabinet. Eens dat de VVD fouten gemaakt heeft, maar de verantwoordelijkheid lag bij de hele coalitie, dus snap niet zo waarom mensen specifiek excuses willen van enkel Rutte of de VVD. 't was een team effort.quote:Op maandag 13 november 2023 14:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ach Rutte heeft wel 35 keer sorry-momentjes gehad, ik denk dat we die periode gewoon achter ons moeten laten. Op een gegeven moment werd dat ook vanuit de oppositie teveel gezeur en gezanik.
Verder heeft de VVD inderdaad een visie-probleem maar hun algehele economische beleid zie ik nog steeds als het beste voor Nederland. Overigens ook door het wereldbeeld en mensbeeld dat ze hebben.
Bepaalde eindbeslissingen kwamen wel bij Rutte vandaan, hij draagt immers de eindverantwoording.quote:Op maandag 13 november 2023 14:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hun grootste fout was dat ze teveel op de knieën gingen tegen het eind aan; waarschijnlijk voornamelijk om er voor te zorgen dat Rutte nog wat langer aan zou mogen blijven. Het voelde de laatste jaren nou niet aan als een VVD kabinet. Eens dat de VVD fouten gemaakt heeft, maar de verantwoordelijkheid lag bij de hele coalitie, dus snap niet zo waarom mensen specifiek excuses willen van enkel Rutte of de VVD. 't was een team effort.
Dat ben ik dan wel weer met je eens ja, door ten koste van alles Rutte aan te willen houden ging het ten koste van het eigen rechtse beleid.quote:Op maandag 13 november 2023 14:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hun grootste fout was dat ze teveel op de knieën gingen tegen het eind aan; waarschijnlijk voornamelijk om er voor te zorgen dat Rutte nog wat langer aan zou mogen blijven. Het voelde de laatste jaren nou niet aan als een VVD kabinet. Eens dat de VVD fouten gemaakt heeft, maar de verantwoordelijkheid lag bij de hele coalitie, dus snap niet zo waarom mensen specifiek excuses willen van enkel Rutte of de VVD. 't was een team effort.
Spreek voor jezelf.quote:Op maandag 13 november 2023 14:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat ben ik dan wel weer met je eens ja, door ten koste van alles Rutte aan te willen houden ging het ten koste van het eigen rechtse beleid.
Een beetje middelen op de economie vind ik trouwens niet altijd slecht, we doen het op dat vlak (ondanks alle rampverhalen over armoede enzo) in vergelijking met vrijwel alle Europese landen nog steeds uitstekend. En ik vind het ook niet zo'n probleem als er meer wordt geïnvesteerd in groene energie, daar geloof ik wel in.
Op migratie en cultuur willen mensen echter wel echt een rechtsere koers zien.
Sommige mensen.quote:Op maandag 13 november 2023 14:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat ben ik dan wel weer met je eens ja, door ten koste van alles Rutte aan te willen houden ging het ten koste van het eigen rechtse beleid.
Een beetje middelen op de economie vind ik trouwens niet altijd slecht, we doen het op dat vlak (ondanks alle rampverhalen over armoede enzo) in vergelijking met vrijwel alle Europese landen nog steeds uitstekend. En ik vind het ook niet zo'n probleem als er meer wordt geïnvesteerd in groene energie, daar geloof ik wel in.
Op migratie en cultuur willen mensen echter wel echt een rechtsere koers zien.
Er is de laatste jaren wat teveel met geld gestrooid maar verder was het beleid van Rutte IV an sich niet het grootste probleem, het ging erom dat die aan het puinruimen waren van het wanbeleid/bestuur van Rutte I, II en III.quote:Op maandag 13 november 2023 14:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ongehoord Nederland als nationale omroep. Sinterklaas een officiële feestdag en uiteraard met alleen maar zwarte pieten. Als toegift voor de FvD Herdenking V(W)OC-helden. Dag van de boer waarbij iedereen verplicht is om een boerderij te bezichtigen. Nou ja er is vast wel meer te bedenkenquote:Op maandag 13 november 2023 15:05 schreef Hexagon het volgende:
Ik blijf toch reuze benieuwd naar die "rechtse cultuurkoers" en met welk beleid ze dat willen bereiken.
Tot dusver ken ik alleen "cultuur zijn linkse hobbies en kost alleen maar geld".
Volkslied in de klas, op elk gemeentehuis een NL-vlag, nationale dag waarin iedereen een boerenkiel draagt nou goed?quote:Op maandag 13 november 2023 15:05 schreef Hexagon het volgende:
Ik blijf toch reuze benieuwd naar die "rechtse cultuurkoers" en met welk beleid ze dat willen bereiken.
Tot dusver ken ik alleen "cultuur zijn linkse hobbies en kost alleen maar geld".
Er is heel veel mis met de VVD, staat los van het functie elders gedoe, ze hebben de grote problemen voor zich uitgeschoven, zelf zie ik ze niet in staat hier een koersverandering in te brengen met die heks nu als partijleider, ik hoop dat Dilan nooit premier van Nederland wordtquote:Op maandag 13 november 2023 14:28 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Tja, weinig mis met de VVD toch? Het 3 jaar Rutte-bashen na die bullshit over functie elders kennen we nou wel. Ik zie Dilan als een prima premier.
Wat voor soort mensen krijgt daar nu een opgewonden gevoel van?quote:Op maandag 13 november 2023 15:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volkslied in de klas, op elk gemeentehuis een NL-vlag, nationale dag waarin iedereen een boerenkiel draagt nou goed?
Als we nou een mooi pakkend volkslied hadden was het wel leuk geweest....quote:Op maandag 13 november 2023 15:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volkslied in de klas, op elk gemeentehuis een NL-vlag, nationale dag waarin iedereen een boerenkiel draagt nou goed?
Halbe Zijlstra zei ooit als versbenoemd OCW-stas dat schilderijen van Rembrandt het cultuurpotje wel waard waren maar dat het wel wat minder mocht met de "potjes-en-pannetjes-musea", dat vat de rechtse cultuurvisie goed samen. VVD'ers vinden Dubai dan ook het toppunt van cultuur: ze hebben er veel geld en bouwen hoge torens.quote:Op maandag 13 november 2023 15:05 schreef Hexagon het volgende:
Daar zijn ook CDA, PvdA, D66 en CU voor verantwoordelijk.quote:Op maandag 13 november 2023 15:11 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Er is heel veel mis met de VVD, staat los van het functie elders gedoe, ze hebben de grote problemen voor zich uitgeschoven, zelf zie ik ze niet in staat hier een koersverandering in te brengen met die heks nu als partijleider, ik hoop dat Dilan nooit premier van Nederland wordt
Die hebben geen een van allen 13 jaar aan het roer gestaan, dat is maar 1 partij en dat is de VVDquote:Op maandag 13 november 2023 15:44 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Daar zijn ook CDA, PvdA, D66 en CU voor verantwoordelijk.
Er staat niet 1 partij aan het roer. Het beleid van de afgelopen 13 jaar is bepaald door de diverse coalities.quote:Op maandag 13 november 2023 15:46 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Die hebben geen een van allen 13 jaar aan het roer gestaan, dat is maar 1 partij en dat is de VVD
Waar de VVD steeds in aanwezig was en de grootste partijquote:Op maandag 13 november 2023 15:48 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Er staat niet 1 partij aan het roer. Het beleid van de afgelopen 13 jaar is bepaald door de diverse coalities.
Daar is de PvdA dan ook flink op afgerekend en bijvoorbeeld Asscher heeft daar zijn verantwoordelijkheid wel voor genomen. Die zullen gewoon doorgaan zoals ze al deden.quote:Op maandag 13 november 2023 15:48 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Er staat niet 1 partij aan het roer. Het beleid van de afgelopen 13 jaar is bepaald door de diverse coalities.
Ja en veelal met steun van PvdA, GL, CU in 1e kamer.quote:Op maandag 13 november 2023 15:48 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Veel makkelijker om het allemaal op de VVD te schuiven.quote:Op maandag 13 november 2023 16:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja en veelal met steun van PvdA, GL, CU in 1e kamer.
Waren nagenoeg allemaal samenwerkignsverbanden.
En ook logischerquote:Op maandag 13 november 2023 16:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Veel makkelijker om het allemaal op de VVD te schuiven.
Maar er was 1 constante: VVD was altijd als grootste partij aanwezig. Maar je hebt gelijk, met alleen de VVD was het beleid nog veel beroerder geweest, andere partijen hebben de scherpe randjes er wat af kunnen halen.quote:Op maandag 13 november 2023 15:48 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Lijkt me wel makkelijk. Mee regeren, ook gewoon verantwoordelijk zijn voor gemaakte besluiten en als het dan fout gaat het lekker afschuiven op een andere partij. Zou je er ook zo instaan als het jouw favoriete partij zou zijn geweest? Of zou je dan wel benoemen dat andere partijen (ook) schuld hebben?quote:
Ja, sommige maken er wel een borreltafel van. Bier drinken, nootje en zoutje, zware shag, en kankeren op de VVD.quote:Op maandag 13 november 2023 16:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Veel makkelijker om het allemaal op de VVD te schuiven.
Andere partijen hebben zoals Hanca aangeeft de schade nog weten te beperken, en ja als het mijn favoriete partij was geweest had ik dat ook gevonden maar die partij is gelukkig socialer dan de VVD en had dit niet gedaan zoquote:Op maandag 13 november 2023 16:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Lijkt me wel makkelijk. Mee regeren, ook gewoon verantwoordelijk zijn voor gemaakte besluiten en als het dan fout gaat het lekker afschuiven op een andere partij. Zou je er ook zo instaan als het jouw favoriete partij zou zijn geweest? Of zou je dan wel benoemen dat andere partijen (ook) schuld hebben?
Kankeren op de VVD mag niet, schuif het maar af op links dat is ook zo gemakkelijkquote:Op maandag 13 november 2023 16:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, sommige maken er wel een borreltafel van. Bier drinken, nootje en zoutje, zware shag, en kankeren op de VVD.
Wie schuift hier de fouten van afgelopen jaren enkel op links af dan? Ik zie voornamelijk wat mensen die wel heel erg hun best te doen om het enkel bij de VVD neer te leggen. Of partijen nou links of rechts zijn; de partijen die een coalitie hebben gevormd de afgelopen jaren zijn allemaal gewoon verantwoordelijk. Inclusief de VVD, maar ook inclusief partijen als D66, CU en CDA. Beetje makkelijk om te zeggen dat die partijen niks fout hebben gedaan en enkel positief hebben bijgedragen.quote:Op maandag 13 november 2023 16:39 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Kankeren op de VVD mag niet, schuif het maar af op links dat is ook zo gemakkelijk
Die partijen hebben een aandeel maar nogmaals er is maar 1 partij die de constante factor is geweest de laatste 13 jaar en dat is de VVD , dat is toch niet te ontkennenquote:Op maandag 13 november 2023 16:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wie schuift hier de fouten van afgelopen jaren enkel op links af dan? Ik zie voornamelijk wat mensen die wel heel erg hun best te doen om het enkel bij de VVD neer te leggen. Of partijen nou links of rechts zijn; de partijen die een coalitie hebben gevormd de afgelopen jaren zijn allemaal gewoon verantwoordelijk. Inclusief de VVD, maar ook inclusief partijen als D66, CU en CDA. Beetje makkelijk om te zeggen dat die partijen niks fout hebben gedaan en enkel positief hebben bijgedragen.
Dat ontken ik ook niet. De VVD is verantwoordelijk geweest. Zeg enkel dat ook andere partijen een rol hebben gespeeld - iets wat jij juist ontkent.quote:Op maandag 13 november 2023 16:50 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Die partijen hebben een aandeel maar nogmaals er is maar 1 partij die de constante factor is geweest de laatste 13 jaar en dat is de VVD , dat is toch niet te ontkennen
En dat het de schuld van links vaak is hoor ik vooral bij het onderwerp migratie
Volgens mij steken vele midden en rechtse stemmers -waaronder ik- voor een groot deel hand in eigen boezem.quote:Op maandag 13 november 2023 16:39 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Kankeren op de VVD mag niet, schuif het maar af op links dat is ook zo gemakkelijk
Hierover ben ik het met je eens overigens met als toevoeging dst de lagere inkomens hier ook flink door geraakt zijnquote:Op maandag 13 november 2023 16:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volgens mij steken vele midden en rechtse stemmers -waaronder ik- voor een groot deel hand in eigen boezem.
De VVD heeft zich teveel laten ringeloren, en compromissen gesloten die verschrikkelijk hebben uitgepakt op het bestaan van mensen, maar wel het bedrijfsleven beschermde.
Voorbeeld: consumptie extra belasten op energie, verpakking, reizen, maar wel fiscaal tesla's subsidiëren én stroomgrootverbruikers (deels) ongemoeid laten.
Dan is nou typisch een uitruil tussen links [én rechts dat verschrikkelijk uitpakt voor de brede middenklasse.
Andere partijen hebben een aandeel, wat ik het hardst heb gevoeld is het asociale VVD beleidquote:Op maandag 13 november 2023 16:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet. De VVD is verantwoordelijk geweest. Zeg enkel dat ook andere partijen een rol hebben gespeeld - iets wat jij juist ontkent.
Links is niet de schuldige van problemen rondom migratie, dat kan vrijwel de gehele politiek zich wel aanrekenen; met de coalities voorop.
En zo zijn er teveel compromissen geweest tussen links en rechts die echt lom hebben uitgepakt.quote:Op maandag 13 november 2023 17:05 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Hierover ben ik het met je eens overigens met als toevoeging dst de lagere inkomens hier ook flink door geraakt zijn
Dat kabinet voerde naar mijn gevoel grotendeels een VVD beleidquote:Op maandag 13 november 2023 17:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En zo zijn er teveel compromissen geweest tussen links en rechts die echt lom hebben uitgepakt.
Dat was ook in het kabinet VVD/PvdA, alleen wel minder.
Wacht even, dus volgens zou is door de compromissen van de VVD nu de bestaanszekerheid een probleem?quote:Op maandag 13 november 2023 16:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volgens mij steken vele midden en rechtse stemmers -waaronder ik- voor een groot deel hand in eigen boezem.
De VVD heeft zich teveel laten ringeloren, en compromissen gesloten die verschrikkelijk hebben uitgepakt op het bestaan van mensen, maar wel het bedrijfsleven beschermde.
Voorbeeld: consumptie extra belasten op energie, verpakking, reizen, maar wel fiscaal tesla's subsidiëren én stroomgrootverbruikers (deels) ongemoeid laten.
Dan is nou typisch een uitruil tussen links [én rechts dat verschrikkelijk uitpakt voor de brede middenklasse.
Ben je nou echt zo simpel?quote:Op maandag 13 november 2023 18:15 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wacht even, dus volgens zou is door de compromissen van de VVD nu de bestaanszekerheid een probleem?
Je mag blij zijn dat er andere partijen zich hebben geofferd door een beetje op de rem te gaan staan in de coalitie, wat de afbraak van de sociale zekerheid door de VVD betreft.
Zeker, vergeet "LATEN WE DE ARBEIDSMARKT FLEXIBILISEREN WANT DAT IS VOOR IEDEREEN BETER"-lulkoek van D66 niet.quote:Op maandag 13 november 2023 18:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo simpel?
De VVD heeft inderdaad bijgedragen aan de bestaanszekerheidscrisis, maar links ook in haar drift tot vergroening en denivellering. Voor grote groepen middenklasse is het niet meer lonend om te werken.
In de hele Westerse wereld speelt het bestaanszekerheids probleem. Het is niet een-op-een te wijten aan de VVD.
Zo zie ik er wel meer momenteel. Het is verkiezingstijd, he?quote:Op maandag 13 november 2023 18:33 schreef Janneke141 het volgende:
Heeft er iemand iets authentieks aan Yesilgöz kunnen ontdekken? Ik heb het idee dat werkelijk alles wat zij zegt en doet gescript is.
Dit ben ik wel met je eens, maar de oorzaak die je aanwijst klopt wat mij betreft echt niet.quote:Op maandag 13 november 2023 18:20 schreef phpmystyle het volgende:
Voor grote groepen middenklasse is het niet meer lonend om te werken.
Maar D66 investeert in onderwijs en wetenschap waardoor die mensen van baan-naar-baan kunnen gaan. Onderwijs onderwijs onderwijs.quote:Op maandag 13 november 2023 18:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zeker, vergeet "LATEN WE DE ARBEIDSMARKT FLEXIBILISEREN WANT DAT IS VOOR IEDEREEN BETER"-lulkoek van D66 niet.
Dé grootste sloper van bestaanszekerheid bar none: morrelen aan het ontslagrecht en vaste contracten.
Uhm nee. Hahaha... Oh my, nee...quote:Op maandag 13 november 2023 18:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar D66 investeert in onderwijs en wetenschap waardoor die mensen van baan-naar-baan kunnen gaan. Onderwijs onderwijs onderwijs.
Ik sta altijd open voor aanvullingen, de redenen zijn soms ook niet-limitatief.quote:Op maandag 13 november 2023 18:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit ben ik wel met je eens, maar de oorzaak die je aanwijst klopt wat mij betreft echt niet.
Als we meer investeren in goede leraren hebben mensen meer kans op goed en vast werk. Periodieke scholing zorgt er dan nog voor dat mensen relevant en gewild blijven op de arbeidsmarkt.quote:Op maandag 13 november 2023 18:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm nee. Hahaha... Oh my, nee...
Daarom is Jetten nu ineens ook weer voor 'vast'.
Oh ja, dat leven lang leren gezeik.quote:Op maandag 13 november 2023 18:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als we meer investeren in goede leraren hebben mensen meer kans op goed en vast werk. Periodieke scholing zorgt er dan nog voor dat mensen relevant en gewild blijven op de arbeidsmarkt.
Ik bedank voor de eer. Je bent me hier iets te veel bezig om mensen uit de tent te lokken. Prima verder, maar daar ga ik niet al te veel energie insteken als je het niet erg vindt.quote:Op maandag 13 november 2023 18:36 schreef phpmystyle het volgende:
Ik sta altijd open voor aanvullingen,
Is op geen enkele manier de realiteit van de afgelopen jaren, en daarnaast ook niet de oplossing om mensen aan beter betalend danwel stabieler werk te krijgen. Maar het is wel een fijne uitspraak om Etto op de kast te jagen.quote:Op maandag 13 november 2023 18:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar D66 investeert in onderwijs en wetenschap waardoor die mensen van baan-naar-baan kunnen gaan. Onderwijs onderwijs onderwijs.
Eerder al die mensen die al jaren in flexibele schillen ronddolen.quote:Op maandag 13 november 2023 18:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik bedank voor de eer. Je bent me hier iets te veel bezig om mensen uit de tent te lokken. Prima verder, maar daar ga ik niet al te veel energie insteken als je het niet erg vindt.
Want dit:
[..]
Is op geen enkele manier de realiteit van de afgelopen jaren, en daarnaast ook niet de oplossing om mensen aan beter betalend danwel stabieler werk te krijgen. Maar het is wel een fijne uitspraak om Etto op de kast te jagen.
Ik neem aan dat Etto wel door heeft dat ik geen D66 adept ben, en dat ik ook niet zo geloof in dat eindeloos leren.quote:Op maandag 13 november 2023 18:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik bedank voor de eer. Je bent me hier iets te veel bezig om mensen uit de tent te lokken. Prima verder, maar daar ga ik niet al te veel energie insteken als je het niet erg vindt.
Want dit:
[..]
Is op geen enkele manier de realiteit van de afgelopen jaren, en daarnaast ook niet de oplossing om mensen aan beter betalend danwel stabieler werk te krijgen. Maar het is wel een fijne uitspraak om Etto op de kast te jagen.
Dat doen ze bijna allemaal. Bij haar valt het waarschijnlijk extra op.quote:Op maandag 13 november 2023 18:33 schreef Janneke141 het volgende:
Heeft er iemand iets authentieks aan Yesilgöz kunnen ontdekken? Ik heb het idee dat werkelijk alles wat zij zegt en doet gescript is.
Terwijl die nota bene door een reclamebureau gecast is.quote:Op maandag 13 november 2023 18:43 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat doen ze bijna allemaal. Bij haar valt het waarschijnlijk extra op.
Ik denk dat Caroline er niet veel mee bezig is. Die zegt gewoon wat ze denkt, en daarom gaat ze ook continue op haar bek.
Echt helemaal niets oprechts aan, helaas, zeg ik als iemand die regelmatig op de VVD heeft gestemd. Het is een wat minder onzekere versie van Sophie Hermans. Maar waar ik bij Hermans was ergens het idee heb dat zij ondanks haar wat onzekere voorkomen nog wel degelijk wat in huis heeft heb ik dat bij Yesilgoz ook helemaal niet. Een wereld van verschil met bijvoorbeeld een Henri Bontenbal.quote:Op maandag 13 november 2023 18:33 schreef Janneke141 het volgende:
Die haat jegens Sophie heb ik dan ook nooit begrepen.quote:Op maandag 13 november 2023 18:48 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Echt helemaal niets oprechts aan, helaas, zeg ik als iemand die regelmatig op de VVD heeft gestemd. Het is een wat minder onzekere versie van Sophie Hermans. Maar waar ik bij Hermans was ergens het idee heb dat zij ondanks haar wat onzekere voorkomen nog wel degelijk wat in huis heeft heb ik dat bij Yesilgoz ook helemaal niet. Een wereld van verschil met bijvoorbeeld een Henri Bontenbal.
Wel mee eens. Je ziet ook vaak aan haar gezichtsuitdrukking dat ze stiekem zelf ook weet dat ze bullshit verkoopt.quote:Op maandag 13 november 2023 18:47 schreef Janneke141 het volgende:
Maar ik vind lieden als Timmermans, Omtzigt, Bikker, of Marijnissen toch echt een stuk meer als zichzelf overkomen, alsof ze hun verhaal vertellen, waar ze ook echt achter staan. Yesilgöz leest voor uit andermans werk.
Misschien die inzinking met tranen wat ze toen had in de tweede kamer?quote:Op maandag 13 november 2023 18:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die haat jegens Sophie heb ik dan ook nooit begrepen.
Dat maakt mensen mens.quote:Op maandag 13 november 2023 18:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Misschien die inzinking met tranen wat ze toen had in de tweede kamer?
Vind ik eigenlijk ook wel.quote:Op maandag 13 november 2023 18:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat maakt mensen mens.
Achterlijk dat ze daar op wordt afgerekend
Zwakte is pretenderen dat je zelf geen breekpunt hebt.quote:Op maandag 13 november 2023 18:57 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Vind ik eigenlijk ook wel.
Maar het wordt dan weer gezien als een zwakte.
Van der Plas is toch niet gecast door het reclamebureau? Zij was varkensjournalist en zat daarmee dicht bij het pr-bureau die graag positieve stukjes ziet. Samen hebben ze BBB opgericht.quote:Op maandag 13 november 2023 18:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Terwijl die nota bene door een reclamebureau gecast is.
Maar ik vind lieden als Timmermans, Omtzigt, Bikker, of Marijnissen toch echt een stuk meer als zichzelf overkomen, alsof ze hun verhaal vertellen, waar ze ook echt achter staan. Yesilgöz leest voor uit andermans werk. Zelfs Jetten doet het tegenwoordig beter dan dit.
Toch wel opmerkelijk dat Forum er niet bij staat.quote:Op maandag 13 november 2023 19:06 schreef Perrin het volgende:
Dit is wel gaaf:
https://politiekeacademie.nl/tk23beeld/
AI-plaatjes van de verkiezingsprogramma's van alle partijen. Sommige zijn wel erg typerend.
PVV:
[ afbeelding ]
GL/PvdA:
[ afbeelding ]
Bij1:
[ afbeelding ]
edit: hm, misschien wel een beetje nieuws van gister, maar kwam het voor het eerst tegen
Qua uiterlijk of functie?.quote:
Ik had ze al gezien maar het blijft een aardig plaatje.quote:Op maandag 13 november 2023 19:06 schreef Perrin het volgende:
Dit is wel gaaf:
https://politiekeacademie.nl/tk23beeld/
AI-plaatjes van de verkiezingsprogramma's van alle partijen. Sommige zijn wel erg typerend.
PVV:
[ afbeelding ]
GL/PvdA:
[ afbeelding ]
Bij1:
[ afbeelding ]
edit: hm, misschien wel een beetje nieuws van gister, maar kwam het voor het eerst tegen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |