Is alleen maar voor Wikipedia joh!quote:Op zaterdag 4 november 2023 19:56 schreef Nizno het volgende:
[..]
ja maar ja Ham kan elk punt gebruiken
Door het slotje gepost gewoontequote:
doet er een vrouw mee?quote:
Aan de ene kant begrijp ik het, maar ik vind het belachelijkquote:Op zaterdag 4 november 2023 19:57 schreef Nizno het volgende:
als ze bij Mercedes echt op het einde gaan wisselen van plek dan weten we hoe laat het is
alleen bij Haas blijkbaarquote:Op zaterdag 4 november 2023 19:58 schreef greysbones het volgende:
Maar bandenslijtage valt dus wel mee hier
Ongeveer tien over 8.quote:Op zaterdag 4 november 2023 19:57 schreef Nizno het volgende:
als ze bij Mercedes echt op het einde gaan wisselen van plek dan weten we hoe laat het is
samequote:Op zaterdag 4 november 2023 19:58 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Aan de ene kant begrijp ik het, maar ik vind het belachelijk
feitquote:Op zaterdag 4 november 2023 19:58 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Zou mooi zijn als Leclerc voorbij Hamilton kan.
Ze klinken soms ook wel zoals een getrouwd stel.quote:Op zaterdag 4 november 2023 19:55 schreef ESF1Gamer het volgende: [..] Nu heb ik hier hele andere gedachten erbij
![]()
quote:Op zaterdag 4 november 2023 19:58 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
+5quote:Op zaterdag 4 november 2023 19:58 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Done.quote:
quote:
die moet even knoppie om krijgen in dat koppie... dat ie t wel kan als hij het maar rustig en goed doetquote:
Zou leuk zijnquote:
Met dank aan Charles en misschien Yukiquote:
Dat zou leuk zijn!quote:Op zaterdag 4 november 2023 20:01 schreef Nizno het volgende:
nou Dani ook even doorcrossen en Sainz voorbij!
Vooral met dank aan Mercedesquote:Op zaterdag 4 november 2023 20:00 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Met dank aan Charles en misschien Yuki
en daarna Ham ook nog voorbijquote:
Echt welquote:
Die hebben hun bandjes in het begin teveel gebruiktquote:
een vrouw mag dromenquote:
Waarom horen we dit nu even niet.quote:Op zaterdag 4 november 2023 20:02 schreef tralalala het volgende:
Bono, my tires are gone.
Maar nu echt
In emotie mag hetquote:
Lijkt me problemen met banden die van het klif vallenquote:Op zaterdag 4 november 2023 20:02 schreef trein2000 het volgende:
Hamilton problemen of banden van de klif gevallen?
dan moet ie nog twee verder hierna. alleen de eerste 8 hequote:
3 rondjes hebben die bandjes goed gedaan en daarnaquote:Op zaterdag 4 november 2023 20:03 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Lijkt me problemen met banden die van het klif vallen
Jongste vs Oudstequote:
foutje, moet kunnenquote:
Senna was hem niet goed gezind vandaagquote:Op zaterdag 4 november 2023 20:04 schreef greysbones het volgende:
Wat was dat nu
Ham en Brazilië
Dan kreeg hij wat extra’s ?
Vorige keer had ie de raketmotor, die heeft ie nu niet.quote:Op zaterdag 4 november 2023 20:04 schreef greysbones het volgende:
Wat was dat nu
Ham en Brazilië
Ik denk dat zijn grondplaat aanliep.quote:Op zaterdag 4 november 2023 20:04 schreef greysbones het volgende:
Wat was dat nu
Ham en Brazilië
je zou denken dat het een sprint isquote:
die kan echt niet naast Max gaan zitten, hij is nu al frust met de tweede plekken die hij steeds heeftquote:
Moet hij ook echt niet doen neequote:Op zaterdag 4 november 2023 20:06 schreef Nizno het volgende:
[..]
die kan echt niet naast Max gaan zitten, hij is nu al frust met de tweede plekken die hij steeds heeft
Ik denk dat Norris ook een betere race afstelling heeftquote:Op zaterdag 4 november 2023 20:07 schreef Jane het volgende:
Lando weer veel sneller dan Piastri. Oscar moet echt leren bandenmanagen (als dat het probleem is), want anders worden het vervelende zondagen voor hem.
Ham was het vooral zelf aan het benoemen elke keerquote:Op zaterdag 4 november 2023 20:08 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Waar komt eigenlijk die mythe vandaan dat HAM hier altijd goed is? De Braziliaanse GP was de laatste die hij won in 2016. Hij verprutste er 1 WK en en weet 1 tamelijk lucky. Dan hebben we nog een zege in 2018 (dankzij Ocon) en 1 dankzij de raketmotor.
de britse wanhoop.....hahaquote:Op zaterdag 4 november 2023 20:08 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Waar komt eigenlijk die mythe vandaan dat HAM hier altijd goed is? De Braziliaanse GP was de laatste die hij won in 2016. Hij verprutste er 1 WK en en weet 1 tamelijk lucky. Dan hebben we nog een zege in 2018 (dankzij Ocon) en 1 dankzij de raketmotor.
Je vergeet 2021 dat was zijn laatste win in Brazil met de raketmotorquote:Op zaterdag 4 november 2023 20:08 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Jammer dat ze morgen verder naar achteren startenquote:Op zaterdag 4 november 2023 20:06 schreef Tijn het volgende:
Alpha Tauri nu beter dan Mercedes en kan zich over een hele race denk ik wel meten met Ferrari
Piastri heeft overall een vormdipje.quote:Op zaterdag 4 november 2023 20:07 schreef Jane het volgende:
Lando weer veel sneller dan Piastri. Oscar moet echt leren bandenmanagen (als dat het probleem is), want anders worden het vervelende zondagen voor hem.
Te zuinig op de bandjes geweest? De laatste 4 rondes werden de Mercedessen weer binnen gehaald.quote:
En reed tsunoda naar leclerc toe.quote:Op zaterdag 4 november 2023 20:10 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Te zuinig op de bandjes geweest? De laatste 4 rondes werden de Mercedessen weer binnen gehaald.
en een illegale autoquote:Op zaterdag 4 november 2023 20:09 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Je vergeet 2021 dat was zijn laatste win in Brazil met de raketmotor
Ook alleen Max, niet Perezquote:Op zaterdag 4 november 2023 20:11 schreef schommelstoel het volgende:
Zo zo, Lando over Max en Redbull.
In een sollicitatiegesprek ben je na 2x unfortunately gebruiken gewoon afgewezen. Elementaire HR kennis.quote:Op zaterdag 4 november 2023 20:10 schreef Nebelwerfer het volgende:
Perez weer met een hoop unfortunately in zijn interview.
Max volgend jaar zou zomaar kunnen.quote:Op zaterdag 4 november 2023 20:10 schreef rotaderp44 het volgende:
gaat iemand dit ooit nog evenaren ??
aantal sprint overwinningen, aantal punten, aantal race overwinningen, 10 races achter elkaar gewonnen etc.....
De echte GOAT
Werd ook een beetje gehyped toen het bij Norris allemaal even stroef liep. Norris gaf nog aan dat hij het gewoon niet goed gedaan had, maar dat mocht niet baten.quote:Op zaterdag 4 november 2023 20:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Piastri heeft overall een vormdipje.
Als ze zo door blijven gaan met de kalender uitbreiden vast wel.quote:Op zaterdag 4 november 2023 20:10 schreef rotaderp44 het volgende:
gaat iemand dit ooit nog evenaren ??
aantal sprint overwinningen, aantal punten, aantal race overwinningen, 10 races achter elkaar gewonnen etc.....
De echte GOAT
Ik vind dat ook wel leuk. Jammer dat het voor Nyck te laat kwam.quote:Op zaterdag 4 november 2023 20:13 schreef Peterselieman het volgende:
Ben wel positief verrast voor de AlphaTauri's
Lijkt erop dat ze echt iets hebben gevonden
Kwam Barrichello ook nog even claimen dat hij eigenlijk beter was dan Schumacher maar die ene teamorder in Oostenrijk hem van meerdere WK's beroofde?quote:
Op die van Norris ookquote:Op zaterdag 4 november 2023 20:14 schreef HiDiHo het volgende:
Zijn naam stond er al op![]()
[ afbeelding ]
Logisch. Die naam konden ze voor de race er al op zettenquote:Op zaterdag 4 november 2023 20:14 schreef HiDiHo het volgende:
[ afbeelding ]
Voor Liam ook..quote:Op zaterdag 4 november 2023 20:14 schreef Perox het volgende:
[..]
Ik vind dat ook wel leuk. Jammer dat het voor Nyck te laat kwam.
Ik wist het...hele race is gefixtquote:
Dat waarschijnlijk, of erin klikken.quote:Op zaterdag 4 november 2023 20:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zijn het niet iets van naam plaatjes die ze erop lijmen?
quote:Op zaterdag 4 november 2023 20:14 schreef HiDiHo het volgende:
[ afbeelding ]
Toch ook wel knap van Norris dat hij zijn vorm weer heeft kunnen terugvinden ondanks de druk.quote:Op zaterdag 4 november 2023 20:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Werd ook een beetje gehyped toen het bij Norris allemaal even stroef liep. Norris gaf nog aan dat hij het gewoon niet goed gedaan had, maar dat mocht niet baten.
denk ut wel jaquote:Op zaterdag 4 november 2023 20:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ja verwacht ik wel. Anders zou het wel raar zijnquote:Op zaterdag 4 november 2023 20:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Twee-stopper of meer is niet uitzonderlijk voor dit circuit, dus niet per se!quote:Op zaterdag 4 november 2023 20:15 schreef SiGNe het volgende:
Ik vond 't maar en korte race.
En 't lijkt erop dat het morgen vooral bandensparen wordt.
Liam heeft het zeker goed gedaan, maar ik denk dat het geholpen heeft dat Dani Ric er enige tijd uit lag. Ze konden met hem in de simulator extreme setups testenquote:Op zaterdag 4 november 2023 20:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Voor Liam ook..
Al deed hij het dus beter dan TSU![]()
Dat moet RIC nog ff doen
Ik ben ook voor Lawson, maar eerlijk is eerlijk TSU heeft dit natuurlijk wel gewoon goed gedaan.quote:Op zaterdag 4 november 2023 20:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Voor Liam ook..
Al deed hij het dus beter dan TSU![]()
Dat moet RIC nog ff doen
gewoon 20 plakkies van 1 en 20 van 2 en 20 van 3quote:Op zaterdag 4 november 2023 20:16 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja verwacht ik wel. Anders zou het wel raar zijn
Heb je nog nooit gezien hoe ze de naam erop graveren na de wedstrijd bij voetbal?quote:Op zaterdag 4 november 2023 20:14 schreef HiDiHo het volgende:
[ afbeelding ]
Not really. Dik achter TSU.quote:
Het heet niet voor niets een sprintracequote:Op zaterdag 4 november 2023 20:15 schreef SiGNe het volgende:
Ik vond 't maar en korte race.
En 't lijkt erop dat het morgen vooral bandensparen wordt.
En gister waren ze het Wilhelmus ook al aan het testenquote:Op zaterdag 4 november 2023 20:14 schreef HiDiHo het volgende:
[ afbeelding ]
gaat dus niet gebeuren .....quote:Op zaterdag 4 november 2023 20:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als ze zo door blijven gaan met de kalender uitbreiden vast wel.
Je hebt wel een extreem betrouwbare auto nodig die ook nog eens de snelste is en een topcoureur met een tweederangs sidekick.
Dat kunnen ze onderhand wel dromen denk ikquote:Op zaterdag 4 november 2023 20:18 schreef SiGNe het volgende:
[..]
En gister waren ze het Wilhelmus ook al aan het testen
Ik hou er niet zo van, al was er deze keer wel veel actie op de baan, ik vind 't toch te kort.quote:Op zaterdag 4 november 2023 20:17 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het heet niet voor niets een sprintrace
Ik kijk er naar uit.quote:Op zaterdag 4 november 2023 20:21 schreef Peterselieman het volgende:
Als de Mercs vannacht niet wat vinden dan krijgen ze best wat rijders om hun oren tijdens de race
Hij maakte zich niet druk omdat hij wist wat hij fout had gedaan, hij schreeuwde het bijna van de daken, maar we moesten en zouden Piastri als de toekomstige uitdager van Verstappen aan het werk zien. Piastri doet het uitstekend, erg indrukwekkend ook qua banen die hij niet kent, maar rookies worden nou eenmaal eerder gekenmerkt door een gebrek aan constant presteren dan door een gebrek aan snelheid.quote:Op zaterdag 4 november 2023 20:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Toch ook wel knap van Norris dat hij zijn vorm weer heeft kunnen terugvinden ondanks de druk.
Kunnen ze dat wel aan bij RBRquote:Op zaterdag 4 november 2023 20:16 schreef Perox het volgende:
[..]
Ik ben ook voor Lawson, maar eerlijk is eerlijk TSU heeft dit natuurlijk wel gewoon goed gedaan.
Voor mij: PER naar huis, TSU naar RBR en Lawson naast RIC volgend jaar in de AT. Dan kunnen die 2 uitmaken wie er echt in het RBR stoeltje komt, TSU alleen als tussenpaus in de Red Bull.
Hamilton ook gewoon 10 seconden achter Russell. Een stuk of 4 daarvan mag je best op conto van positie schrijven, maar Hamilton kon Russell in schone lucht gewoon niet volgen. Dat is toch 3 tienden minder racepace.quote:Op zaterdag 4 november 2023 20:21 schreef Peterselieman het volgende:
Als de Mercs vannacht niet wat vinden dan krijgen ze best wat rijders om hun oren tijdens de race
Het Nederlands volkslied hebben ze vrijdag ook al geoefend voor zondag na de race.quote:Op zaterdag 4 november 2023 20:14 schreef HiDiHo het volgende:
[ afbeelding ]
Als Perez naar huis gaat ric door naar rbr, laatste kans ! Tsu en Law laten vechten met oog op de toekomst.quote:Op zaterdag 4 november 2023 20:16 schreef Perox het volgende:
[..]
Ik ben ook voor Lawson, maar eerlijk is eerlijk TSU heeft dit natuurlijk wel gewoon goed gedaan.
Voor mij: PER naar huis, TSU naar RBR en Lawson naast RIC volgend jaar in de AT. Dan kunnen die 2 uitmaken wie er echt in het RBR stoeltje komt, TSU alleen als tussenpaus in de Red Bull.
Tsunoda is een ongeleid projectiel, die kan echt niet bij een kampioenschapsteam.quote:Op zaterdag 4 november 2023 20:16 schreef Perox het volgende:
[..]
Kan ook natuurlijk. Ik heb alleen zelf niet zoveel vertrouwen in RIC en zie dan liever TSU in die auto om het kampioenschap veilig te stellen.quote:Op zaterdag 4 november 2023 20:43 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Als Perez naar huis gaat ric door naar rbr, laatste kans ! Tsu en Law laten vechten met oog op de toekomst.
Mwah ik denk dat het heel erg meevalt, je moet dit ook zien in het licht van die tergend slechte auto.quote:Op zaterdag 4 november 2023 20:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Tsunoda is een ongeleid projectiel, die kan echt niet bij een kampioenschapsteam.
Tsunoda is nog niet klaar. Voor de leeuw gooien vind ik zonde.quote:Op zaterdag 4 november 2023 20:44 schreef Perox het volgende:
[..]
Kan ook natuurlijk. Ik heb alleen zelf niet zoveel vertrouwen in RIC en zie dan liever TSU in die auto om het kampioenschap veilig te stellen.
Maar Ric is natuurlijk wel meer een PR kanon dan Tsu.quote:Op zaterdag 4 november 2023 20:44 schreef Perox het volgende:
[..]
Kan ook natuurlijk. Ik heb alleen zelf niet zoveel vertrouwen in RIC en zie dan liever TSU in die auto om het kampioenschap veilig te stellen.
als Perez idd tweede wordt dit seizoen zie ik sowieso geen wissel komen.quote:Op zaterdag 4 november 2023 20:56 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar Ric is natuurlijk wel meer een PR kanon dan Tsu.
Ik denk alleen dat Perez voorlopig nog wel veilig is.
Pas als Tsu of Ric écht grote stappen gaan maken dan hoeft ie zich pas zorgen te maken.
Ook als ie 3e wordt mag ie blijven zitten..al zal het team dan wel meer druk op 'm uit gaan oefenen denk ik.quote:Op zaterdag 4 november 2023 20:59 schreef Nizno het volgende:
[..]
als Perez idd tweede wordt dit seizoen zie ik sowieso geen wissel komen.
Ongeacht wat de twee heren doen.
nee, hij is gewoon geen Bottas, een 2de rijder die dekking kan geven, Max heeft het echt solo moeten doen, het houdt een keer op, tenzij RB echt alleen maar naar Per zijn sponsor gelden kijkt.quote:Op zaterdag 4 november 2023 21:10 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ook als ie 3e wordt mag ie blijven zitten..al zal het team dan wel meer druk op 'm uit gaan oefenen denk ik.
Perez heeft geluk dat Max het constructeurskampioenschap al veilig heeft gesteld, daar zit het grote geld voor de teams.
Yuki en Daniël zijn op het moment geen goede vervangers voor Perez.
Yuki doet opzich goed werk maar die rijdt vooral mee omdat hij ook onder contract staat van Honda.
Anders zou die al eerder vervangen zijn.
En Ricciardo heeft nog maar een paar races gereden, moet nog meer laten zien als hij wil bewijzen dat hij recht heeft op het RB stoeltje maar daar is het resterende seizoen te kort voor.
er zijn ook rijders die voor dit format zijn, mits het wel blijft bij zes per seizoen, niet elke race.quote:
Perez ook niet de jongste meer, dus RBR zal op den duur naar vervanging zoeken voor hemquote:Op zaterdag 4 november 2023 21:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, hij is gewoon geen Bottas, een 2de rijder die dekking kan geven, Max heeft het echt solo moeten doen, het houdt een keer op, tenzij RB echt alleen maar naar Per zijn sponsor gelden kijkt.
hij was na AM al done, alleen had veel sponsor geld, dus denk dat RB hem goedkoop heeft kunnen krijgen anders was het einde carrière. Hulk is gewoon the comeback kid.quote:Op zaterdag 4 november 2023 21:37 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Perez ook niet de jongste meer, dus RBR zal op den duur naar vervanging zoeken voor hem
Dat sponsorgeld zal RB niet boeienquote:Op zaterdag 4 november 2023 21:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, hij is gewoon geen Bottas, een 2de rijder die dekking kan geven, Max heeft het echt solo moeten doen, het houdt een keer op, tenzij RB echt alleen maar naar Per zijn sponsor gelden kijkt.
Ik denk 2025 Dani Ric in de RBR en Lawson bij AT.quote:Op zaterdag 4 november 2023 21:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hij was na AM al done, alleen had veel sponsor geld, dus denk dat RB hem goedkoop heeft kunnen krijgen anders was het einde carrière. Hulk is gewoon the comeback kid.
Je weet dat Honda 10 miljoen betaalt voor Yuki in dat zitje te hebben?quote:Op zaterdag 4 november 2023 21:42 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat sponsorgeld zal RB niet boeien
weet eigenlijk alleen dat RIC beter rugdekking aan Max kan geven dan Per.quote:Op zaterdag 4 november 2023 21:42 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik denk 2025 Dani Ric in de RBR en Lawson bij AT.
Denk dat RIC altijd voor eigen gewin zal gaan. En ik geef hem geen ongelijk.quote:Op zaterdag 4 november 2023 21:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
weet eigenlijk alleen dat RIC beter rugdekking aan Max kan geven dan Per.
ja, die move naar Renault was toen sneaky. mocht RB het doen zullen ze idd er goed met hem moeten praten.quote:Op zaterdag 4 november 2023 21:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Denk dat RIC altijd voor eigen gewin zal gaan. En ik geef hem geen ongelijk.
Die stond er toch bij?quote:Op zaterdag 4 november 2023 20:09 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Je vergeet 2021 dat was zijn laatste win in Brazil met de raketmotor
Er stond eerst 2016quote:
Lijkt me ook wel leuk, HUL naast VER.quote:Op zaterdag 4 november 2023 21:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hij was na AM al done, alleen had veel sponsor geld, dus denk dat RB hem goedkoop heeft kunnen krijgen anders was het einde carrière. Hulk is gewoon the comeback kid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
weet ik niet, is het geen safety issue?quote:Op zaterdag 4 november 2023 22:13 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Mag een flex exhaust pipe wel?
George is te stif Brits voor Red Bullquote:Op zaterdag 4 november 2023 22:15 schreef Perox het volgende:
Charles naast Max lijkt me sowieso ook heel leuk. Of Lando. Als je Senna vs. Prost wilt moet je hiervoor gaan.
Of zelfs Sjors, Ik heb niet veel met hem, maar hij kan wel een potje sturen natuurlijk.
Ja ik heb het hier puur over coureurs die de fight naar Max kunnen brengen. Ik zie daar niet veel coureurs toe in staat behalve (misschien) deze 3.quote:Op zaterdag 4 november 2023 22:19 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
George is te stif Brits voor Red Bull
zitten allemaal muurvast met contractenquote:Op zaterdag 4 november 2023 22:15 schreef Perox het volgende:
Charles naast Max lijkt me sowieso ook heel leuk. Of Lando. Als je Senna vs. Prost wilt moet je hiervoor gaan.
Of zelfs Sjors, Ik heb niet veel met hem, maar hij kan wel een potje sturen natuurlijk.
Jammer dit eigenlijk. Ik weet in de tijd van Mercedes vroeg ik me af hoe Max het zou doen in de stoel van Bottas. Het systeem werkt echter in de hand dat dit niet vaak zal gebeuren. Mocht McLaren onverhoopt een dominante auto hebben binnenkort dan misschien wel vuurwerk tussen Norris en Piastri, die ontlopen elkaar niet veel, is hooguit paar jaar ervaring verschil.quote:Op zaterdag 4 november 2023 22:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zitten allemaal muurvast met contracten
Dat is niet het punt. De meeste rijders vinden de sprintraces leuk. Kijkers en andere betrokkenen ook. Het gaat om het format. Zo zijn er bijv. mensen die opperen dat het los zou moeten staan van de normale races, dus dat er een apart sprintkampioenschap komt.quote:Op zaterdag 4 november 2023 21:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
er zijn ook rijders die voor dit format zijn, mits het wel blijft bij zes per seizoen, niet elke race.
Dat is misschien een goede manier is om het een beetje op te leuken. Weggaan doet het toch niet. En eerlijk, vandaag was een vermakelijke sprint.quote:Op zaterdag 4 november 2023 22:31 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is niet het punt. De meeste rijders vinden de sprintraces leuk. Kijkers en andere betrokkenen ook. Het gaat om het format. Zo zijn er bijv. mensen die opperen dat het los zou moeten staan van de normale races, dus dat er een apart sprintkampioenschap komt.
Brundle zei het goed: zelfs de saaiste sprintrace die we hebben gezien, was leuker dan spannendste FP2.quote:Op zaterdag 4 november 2023 22:35 schreef Perox het volgende:
[..]
Dat is misschien een goede manier is om het een beetje op te leuken. Weggaan doet het toch niet. En eerlijk, vandaag was een vermakelijke sprint.
Mogen jij en Brundle uiteraard vinden. Ik zit echter op de lijn Max: sprintraces horen niet bij de koningsklasse.quote:Op zaterdag 4 november 2023 22:36 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Brundle zei het goed: zelfs de saaiste sprintrace die we hebben gezien, was leuker dan spannendste FP2.
Max is een uitzondering onder de coureurs. En een zeurkous.quote:Op zaterdag 4 november 2023 22:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mogen jij en Brundle uiteraard vinden. Ik zit echter op de lijn Max: sprintraces horen niet bij de koningsklasse.
Je hebt geen Viaplay gekeken vandaag zeker?quote:Op zaterdag 4 november 2023 22:41 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Max is een uitzondering onder de coureurs. En een zeurkous.
Dat het niet zou 'horen' is natuurlijk ook geen argument.
Natuurlijk niet. Waarom zou ik mezelf dat vrijwillig aandoen?quote:Op zaterdag 4 november 2023 22:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je hebt geen Viaplay gekeken vandaag zeker?
Wellicht kun je beter geen stellige uitspraken doen als je info mistquote:Op zaterdag 4 november 2023 22:46 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Waarom zou ik mezelf dat vrijwillig aandoen?
Wellicht kun je dus uitleggen wat je bedoelt.
wat een sukkel, je kan het toch niet met elkaar vergelijken. Indy 500 heeft een hele week training en kwali.quote:Op zaterdag 4 november 2023 22:36 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Brundle zei het goed: zelfs de saaiste sprintrace die we hebben gezien, was leuker dan spannendste FP2.
Welke stellige uitspraak? Dat bijna alle coureurs het leuk vinden en Max een uitzondering is?quote:Op zaterdag 4 november 2023 22:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wellicht kun je beter geen stellige uitspraken doen als je info mist
Er was een item over sprintraces, waar de coureurs zeiden het geen goed idee te vinden. O.a. Verstappen, Perez, Norris en nog een aantal willen het liefst een weekend zonder sprintraces.quote:Op zaterdag 4 november 2023 22:46 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Waarom zou ik mezelf dat vrijwillig aandoen?
Wellicht kun je dus uitleggen wat je bedoelt.
Je kunt dat juist prima met elkaar vergelijken. In een weekend zonder sprintraces krijgen we FP2 en FP3. Da's een stuk minder leuk om naar te kijken.quote:Op zaterdag 4 november 2023 22:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat een sukkel, je kan het toch niet met elkaar vergelijken. Indy 500 heeft een hele week training en kwali.
kan je niet met elkaar vergelijken.
Voor de kijkers misschien. De coureurs denken er anders over.quote:Op zaterdag 4 november 2023 22:50 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Je kunt dat juist prima met elkaar vergelijken. In een weekend zonder sprintraces krijgen we FP2 en FP3. Da's een stuk minder leuk om naar te kijken.
ze kunnen ook vrijdag weg doen heb je FP1 en kwali op zeterdag.quote:Op zaterdag 4 november 2023 22:50 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Je kunt dat juist prima met elkaar vergelijken. In een weekend zonder sprintraces krijgen we FP2 en FP3. Da's een stuk minder leuk om naar te kijken.
Ja dit, waarom waren er überhaupt 3 vrije trainingen? Niet voor niets natuurlijk. Je wilt (in de koningsklasse) de ultieme prestatie op het gebied van motorsport neer kunnen zetten. Dan moeten de teams wel fatsoenlijk de tijd krijgen om de auto goed af te stellen. Maar hier wordt geselecteerd op entertainment value.quote:Op zaterdag 4 november 2023 22:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat een sukkel, je kan het toch niet met elkaar vergelijken. Indy 500 heeft een hele week training en kwali.
kan je niet met elkaar vergelijken.
De "hoofdrace" in een sprintweekend is dan weer vaak voorspelbaar door die sprint. En dat lijkt me nou net niet de bedoeling.quote:Op zaterdag 4 november 2023 22:50 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
eindelijk iemand die dit ook inziet.quote:Op zaterdag 4 november 2023 22:52 schreef Perox het volgende:
[..]
Ja dit, waarom waren er überhaupt 3 vrije trainingen? Niet voor niets natuurlijk. Je wilt (in de koningsklasse) de ultieme prestatie op het gebied van motorsport neer kunnen zetten. Dan moeten de teams wel fatsoenlijk de tijd krijgen om de auto goed af te stellen. Maar hier wordt geselecteerd op entertainment value.
Krijg je nagenoeg dezelfde stand als het reguliere kampioenschap. Dat geeft meteen aan wat er (nu nog) mis is met sprintraces. Het is leuker dan een vrije training, maar de volgorde van 't veld blijft nagenoeg hetzelfde, op zaterdag zijn de kaarten voor zondag al redelijk duidelijk en de races van zondag verliezen glans/minder speciaal (net zoals dat ook komt door een vollere kalender).quote:Op zaterdag 4 november 2023 22:31 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is niet het punt. De meeste rijders vinden de sprintraces leuk. Kijkers en andere betrokkenen ook. Het gaat om het format. Zo zijn er bijv. mensen die opperen dat het los zou moeten staan van de normale races, dus dat er een apart sprintkampioenschap komt.
https://www.racefans.net/(...)er-reduced-practice/quote:Op zaterdag 4 november 2023 22:48 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Welke stellige uitspraak? Dat bijna alle coureurs het leuk vinden en Max een uitzondering is?
Zo ja, dan heb jij zeker geen Sky gekeken vandaag.
De meeste coureurs zijn voorstander. Dat betekent overigens niet dat ze elk raceweekend een sprintrace willen en sommigen zijn voorstander van een iets ander format (Sainz wil bijv. een reverse grid), maar dát er weekend zijn met sprintraces, is positief. Diverse coureurs geven zelf ook aan dat ze de vrije trainingen saai vinden. Ieder keer hetzelfde programma afwerken. Dan liever racen.quote:Op zaterdag 4 november 2023 22:51 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Voor de kijkers misschien. De coureurs denken er anders over.
Zie mijn eerdere post. Er zijn genoeg coureurs die er vanaf willen. Dus ik neem dat over de meeste coureurs met een korrel zout.quote:Op zaterdag 4 november 2023 22:56 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
De meeste coureurs zijn voorstander. Dat betekent overigens niet dat ze elk raceweekend een sprintrace willen en sommigen zijn voorstander van een iets ander format (Sainz wil bijv. een reverse grid), maar dát er weekend zijn met sprintraces, is positief. Diverse coureurs geven zelf ook aan dat ze de vrije trainingen saai vinden. Ieder keer hetzelfde programma afwerken. Dan liever racen.
Vandaag bleek dus dat de meeste coureurs geen voorstander zijn.quote:Op zaterdag 4 november 2023 22:56 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
De meeste coureurs zijn voorstander. Dat betekent overigens niet dat ze elk raceweekend een sprintrace willen en sommigen zijn voorstander van een iets ander format (Sainz wil bijv. een reverse grid), maar dát er weekend zijn met sprintraces, is positief. Diverse coureurs geven zelf ook aan dat ze de vrije trainingen saai vinden. Ieder keer hetzelfde programma afwerken. Dan liever racen.
In een seizoen met 22 races is het gewoon teveel en als het aan de FIA ligt komen er nog meer races in een seizoen.quote:Op zaterdag 4 november 2023 23:00 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Vandaag bleek dus dat de meeste coureurs geen voorstander zijn.
Serieus, wie zijn dit? Kunnen sowieso geen toppers zijn, want als je vecht voor de titel is een goede afstelling van je auto nogal belangrijk. Maar ja, als je Logan Sargeant bent, vind je het misschien saai, ja...quote:Op zaterdag 4 november 2023 22:56 schreef Sodemieters het volgende:
Diverse coureurs geven zelf ook aan dat ze de vrije trainingen saai vinden. Ieder keer hetzelfde programma afwerken. Dan liever racen.
Ik ook, maar ik moet toegeven dat als ik op een circuit ben ik het sprintformat wel boeiender vind. Maar kom de teams en coureurs dag tegemoet. Wat is het grootste bezwaar? Dat ze niet kunnen werken aan afstelling. Dan voor het weekend zo op:quote:Op zaterdag 4 november 2023 23:08 schreef Jane het volgende:
[..]
Serieus, wie zijn dit? Kunnen sowieso geen toppers zijn, want als je vecht voor de titel is een goede afstelling van je auto nogal belangrijk. Maar ja, als je Logan Sargeant bent, vind je het misschien saai, ja...
Of is het Hamilton weer, die ook niet in de sim wil, maar achteraf wel z'n team de schuld geeft dat de auto traag is?
Zelf kijk ik trouwens graag naar de trainingen, maar ik zal wel raar zijn. Ik beleef meer plezier aan een raceweekend waarin volledig toegewerkt wordt naar de daadwerkelijke race op zondag.
Als ik zie wat erover gezegd wordt dat zijn er een paar coureurs die willen vasthouden aan wat er was, er zijn er een paar die de sprintraces leuk vinden en er zijn er tenslotte een paar die het saai vinden wat er was, maar de huidige sprintraces ook niet zo fijn vinden. Die derde groep is de groep die zegt: de vrijdag is nu een stuk leuker, maar de zaterdag heeft nog verbetering nodig. Als je groep twee en drie optelt kom je wel op een meerderheid voor sprintraces, zij het niet per se in het huidige format.quote:Op zaterdag 4 november 2023 23:00 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Zie mijn eerdere post. Er zijn genoeg coureurs die er vanaf willen. Dus ik neem dat over de meeste coureurs met een korrel zout.
En dan nu het volgende: Een F1 team is meer dan alleen de coureur. Wat vinden de teams?quote:Op zaterdag 4 november 2023 23:15 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Als ik zie wat erover gezegd wordt dat zijn er een paar coureurs die willen vasthouden aan wat er was, er zijn er een paar die de sprintraces leuk vinden en er zijn er tenslotte een paar die het saai vinden wat er was, maar de huidige sprintraces ook niet zo fijn vinden. Die derde groep is de groep die zegt: de vrijdag is nu een stuk leuker, maar de zaterdag heeft nog verbetering nodig. Als je groep twee en drie optelt kom je wel op een meerderheid voor sprintraces, zij het niet per se in het huidige format.
O.a. Leclerc vindt dit. Lijkt me toch wel een topper. Sargeant is juist een tegenstander van de sprintraces. Hamilton zit in het kamp daar tussenin: die vindt drie trainingen ook saai, maar vindt tegelijk dat de huidige zaterdag in een sprintweekend niet goed werkt en er nagedacht moet worden over een andere invulling.quote:Op zaterdag 4 november 2023 23:08 schreef Jane het volgende:
[..]
Serieus, wie zijn dit? Kunnen sowieso geen toppers zijn, want als je vecht voor de titel is een goede afstelling van je auto nogal belangrijk. Maar ja, als je Logan Sargeant bent, vind je het misschien saai, ja...
Of is het Hamilton weer, die ook niet in de sim wil, maar achteraf wel z'n team de schuld geeft dat de auto traag is?
Misschien moet de F1 inzien dat de max is bereikt en dat er niet meer geld uit te persen is, door zaken te veranderen.quote:Op zaterdag 4 november 2023 22:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Krijg je nagenoeg dezelfde stand als het reguliere kampioenschap. Dat geeft meteen aan wat er (nu nog) mis is met sprintraces. Het is leuker dan een vrije training, maar de volgorde van 't veld blijft nagenoeg hetzelfde, op zaterdag zijn de kaarten voor zondag al redelijk duidelijk en de races van zondag verliezen glans/minder speciaal (net zoals dat ook komt door een vollere kalender).
idd, een coureur is gewoon een werknemer van het team.quote:Op zaterdag 4 november 2023 23:18 schreef Perox het volgende:
[..]
En dan nu het volgende: Een F1 team is meer dan alleen de coureur. Wat vinden de teams?
Toch als ik er zo even over nadenk hoe dit bij mij als TV-kijker werkt. Ik heb wel eerder de neiging om een VT te skippen als het mij minder goed uitkomt dan een Qualifiying of een Sprint shootout of een Sprint Race. Dus het werkt wel. Dat is ook het verneukeratieve. Het is een valide pad om de sport verder helemaal kapot te commercialiseren. En dan gaat de ékte liefhebber gewoon wat anders doen, Dakar kijken of punniken ofzo.quote:Op zaterdag 4 november 2023 23:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Misschien moet de F1 inzien dat de max is bereikt en dat er niet meer geld uit te persen is, door zaken te veranderen.
Geen idee.. maar het gaat nu over RB toch? Daar rijdt Yuki niet.. en als ze Yuki goed genoeg vinden om hem in de RB te zetten, zullen ze dat doen, niet omdat het financieel zoveel bijdraagt. Dat zal bij Perez ook bijzaak zijnquote:Op zaterdag 4 november 2023 21:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Je weet dat Honda 10 miljoen betaalt voor Yuki in dat zitje te hebben?
Waarom waren er kwalifikatie-motoren? Waarom was er een set-uptraining op zondagochtend? Waarom waren er 2 kwalifikaties? De 12 ronden kwalfikatie, de hot-lap kwalifikatie?quote:Op zaterdag 4 november 2023 22:52 schreef Perox het volgende:
[..]
Ja dit, waarom waren er überhaupt 3 vrije trainingen? Niet voor niets natuurlijk. Je wilt (in de koningsklasse) de ultieme prestatie op het gebied van motorsport neer kunnen zetten. Dan moeten de teams wel fatsoenlijk de tijd krijgen om de auto goed af te stellen. Maar hier wordt geselecteerd op entertainment value.
Bij een reverse grid krijg je een wedstrijd wie het slechtste kan qualificeren.quote:Op zaterdag 4 november 2023 23:30 schreef Jane het volgende:
Coureurs die voor kermisattracties als een reverse grid zijn, kun je sowieso niet (meer) serieus nemen. Die hebben het duidelijk al opgegeven dat ze het ooit 'normaal' (van Verstappen) kunnen winnen en hopen dat door het toevoegen van allerlei gekkigheid, de bal een keer pardoes hun kant oprolt.
nee, juist dat Yuki dat zitje heeft, betekend dat ze wel om geld geven. waarom kozen ze voor perez? vanwege zijn sponsor gelden en dat hij een redelijke coureur is/was. niet omdat hij de beste was.quote:Op zaterdag 4 november 2023 23:35 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Geen idee.. maar het gaat nu over RB toch? Daar rijdt Yuki niet.. en als ze Yuki goed genoeg vinden om hem in de RB te zetten, zullen ze dat doen, niet omdat het financieel zoveel bijdraagt. Dat zal bij Perez ook bijzaak zijn
druist gewoon in tegen topsport.quote:Op zaterdag 4 november 2023 23:39 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Bij een reverse grid krijg je een wedstrijd wie het slechtste kan qualificeren.
Dan doe je een reverse grid van de top10 bij de kwalificatie van de race voor zondag.quote:Op zaterdag 4 november 2023 23:39 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Bij een reverse grid krijg je een wedstrijd wie het slechtste kan qualificeren.
Ja, maar AT is geen RB mbt Yuki..quote:Op zaterdag 4 november 2023 23:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, juist dat Yuki dat zitje heeft, betekend dat ze wel om geld geven. waarom kozen ze voor perez? vanwege zijn sponsor gelden en dat hij een redelijke coureur is/was. niet omdat hij de beste was.
hier staat het uitgelegd.quote:Op zaterdag 4 november 2023 23:44 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ja, maar AT is geen RB mbt Yuki..
En Perez was op dat moment de beste optie omdat er geen betere beschikbaar was op dat moment. Ik geloof niet sponsorgeld daarin een rol heeft gespeeld..
Maar goed, agree to disagree dan maar
Perez is voor een reversed gridquote:Op zaterdag 4 november 2023 23:30 schreef Jane het volgende:
Coureurs die voor kermisattracties als een reverse grid zijn, kun je sowieso niet (meer) serieus nemen. Die hebben het duidelijk al opgegeven dat ze het ooit 'normaal' (van Verstappen) kunnen winnen en hopen dat door het toevoegen van allerlei gekkigheid, de bal een keer pardoes hun kant oprolt.
Een reverse grid gaat nooit gebeuren in F1. Geen enkel team is het daarmee eens.quote:Op zaterdag 4 november 2023 23:42 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dan doe je een reverse grid van de top10 bij de kwalificatie van de race voor zondag.
Dat je weet dat we een leuke race krijgen?quote:Op zondag 5 november 2023 09:02 schreef TweedeKlum het volgende:
Het probleem met sprintraces is dat het alle spanning weghaalt voor de hoofdrace, je weet nu exact wat er gaat gebeuren, wat is daar de lol van?
Dat dusquote:Op zondag 5 november 2023 09:02 schreef TweedeKlum het volgende:
Het probleem met sprintraces is dat het alle spanning weghaalt voor de hoofdrace, je weet nu exact wat er gaat gebeuren, wat is daar de lol van?
Vraagje, zou je deze race eens niet de live stats willen posten voordat de beelden er ook zijn.quote:Op zondag 5 november 2023 09:02 schreef TweedeKlum het volgende:
De verrassing is compleet weg, alleen een bak regen zou het nog echt leuk kunnen maken, voor de rest is het een herhaling van gisteren.quote:Op zondag 5 november 2023 09:08 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat je weet dat we een leuke race krijgen?
Bij mij zit er amper verschil tussen de beelden en de stats en ik kijk op de Franse Belg. Maar het is goed hoorquote:Op zondag 5 november 2023 09:19 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Vraagje, zou je deze race eens niet de live stats willen posten voordat de beelden er ook zijn.
Dank.
Van mij hoeven die sprintraces ook niet maar een Mercedes bijvoorbeeld die gisteren echt een probleem hadden zullen dat vandaag minder hebben omdat ze kunnen pitten en zo zijn er wel meer factoren van invloed op de race van vandaag.quote:Op zondag 5 november 2023 09:31 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
De verrassing is compleet weg, alleen een bak regen zou het nog echt leuk kunnen maken, voor de rest is het een herhaling van gisteren.
Niet. Dat soort dingen zijn echt uitstekend voor opstapklasses, waar ook de toppers moeten leren om in het middenveld te racen en te knokken enzo. Als je in de F1 zit mag je er vanuit gaan dat je dat kunt (ja, ik weet het), en moet de startvolgorde gewoon altijd gebaseerd zijn op 'beter = verder naar voren'.quote:Op zondag 5 november 2023 09:57 schreef Montov het volgende:
Omgekeerd kampioenschapsvolgorde zou kunnen werken. Kan je 2 trainingen hebben op de vrijdag, een kwalificatie en sprint op de zaterdag en de race op zondag. Maar het blijft de vraag hoe serieus je een sprint race kan nemen als het veld zo door elkaar gehusseld is.
Het zou al schelen als je er echt 2 races van maakt met een eigen set up, nu ze met de set up van de hoofdrace rijden is het een beetje als een laatste fase van zo'n hoofdrace.quote:Op zondag 5 november 2023 10:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Niet. Dat soort dingen zijn echt uitstekend voor opstapklasses, waar ook de toppers moeten leren om in het middenveld te racen en te knokken enzo. Als je in de F1 zit mag je er vanuit gaan dat je dat kunt (ja, ik weet het), en moet de startvolgorde gewoon altijd gebaseerd zijn op 'beter = verder naar voren'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |