abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211196887
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Mogen jij en Brundle uiteraard vinden. Ik zit echter op de lijn Max: sprintraces horen niet bij de koningsklasse.
Max is een uitzondering onder de coureurs. En een zeurkous.

Dat het niet zou 'horen' is natuurlijk ook geen argument.
  zaterdag 4 november 2023 @ 22:43:21 #252
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211196903
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:41 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Max is een uitzondering onder de coureurs. En een zeurkous.

Dat het niet zou 'horen' is natuurlijk ook geen argument.
Je hebt geen Viaplay gekeken vandaag zeker? :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_211196926
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Je hebt geen Viaplay gekeken vandaag zeker? :D
Natuurlijk niet. Waarom zou ik mezelf dat vrijwillig aandoen?

Wellicht kun je dus uitleggen wat je bedoelt.
  zaterdag 4 november 2023 @ 22:46:46 #254
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211196936
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:46 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Wellicht kun je beter geen stellige uitspraken doen als je info mist ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_211196952
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:36 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Brundle zei het goed: zelfs de saaiste sprintrace die we hebben gezien, was leuker dan spannendste FP2.
wat een sukkel, je kan het toch niet met elkaar vergelijken. Indy 500 heeft een hele week training en kwali.
kan je niet met elkaar vergelijken.
pi_211196958
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Wellicht kun je beter geen stellige uitspraken doen als je info mist ;)
Welke stellige uitspraak? Dat bijna alle coureurs het leuk vinden en Max een uitzondering is?

Zo ja, dan heb jij zeker geen Sky gekeken vandaag.
  zaterdag 4 november 2023 @ 22:49:38 #257
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_211196966
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:46 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Er was een item over sprintraces, waar de coureurs zeiden het geen goed idee te vinden. O.a. Verstappen, Perez, Norris en nog een aantal willen het liefst een weekend zonder sprintraces.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_211196972
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:48 schreef THEFXR het volgende:

[..]
wat een sukkel, je kan het toch niet met elkaar vergelijken. Indy 500 heeft een hele week training en kwali.
Je kunt dat juist prima met elkaar vergelijken. In een weekend zonder sprintraces krijgen we FP2 en FP3. Da's een stuk minder leuk om naar te kijken.
  zaterdag 4 november 2023 @ 22:51:34 #259
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_211196982
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:50 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Je kunt dat juist prima met elkaar vergelijken. In een weekend zonder sprintraces krijgen we FP2 en FP3. Da's een stuk minder leuk om naar te kijken.
Voor de kijkers misschien. De coureurs denken er anders over.
pi_211196988
quote:

[..]
ze kunnen ook vrijdag weg doen heb je FP1 en kwali op zeterdag.
  zaterdag 4 november 2023 @ 22:52:13 #261
307622 Perox
(niet de echte)
pi_211196989
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:48 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Ja dit, waarom waren er überhaupt 3 vrije trainingen? Niet voor niets natuurlijk. Je wilt (in de koningsklasse) de ultieme prestatie op het gebied van motorsport neer kunnen zetten. Dan moeten de teams wel fatsoenlijk de tijd krijgen om de auto goed af te stellen. Maar hier wordt geselecteerd op entertainment value.
  FOK!fotograaf zaterdag 4 november 2023 @ 22:52:52 #262
842 Zorro
Z
pi_211196999
quote:

[..]
De "hoofdrace" in een sprintweekend is dan weer vaak voorspelbaar door die sprint. En dat lijkt me nou net niet de bedoeling.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_211197004
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:52 schreef Perox het volgende:

[..]
Ja dit, waarom waren er überhaupt 3 vrije trainingen? Niet voor niets natuurlijk. Je wilt (in de koningsklasse) de ultieme prestatie op het gebied van motorsport neer kunnen zetten. Dan moeten de teams wel fatsoenlijk de tijd krijgen om de auto goed af te stellen. Maar hier wordt geselecteerd op entertainment value.
eindelijk iemand die dit ook inziet.
pi_211197008
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:31 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat is niet het punt. De meeste rijders vinden de sprintraces leuk. Kijkers en andere betrokkenen ook. Het gaat om het format. Zo zijn er bijv. mensen die opperen dat het los zou moeten staan van de normale races, dus dat er een apart sprintkampioenschap komt.
Krijg je nagenoeg dezelfde stand als het reguliere kampioenschap. Dat geeft meteen aan wat er (nu nog) mis is met sprintraces. Het is leuker dan een vrije training, maar de volgorde van 't veld blijft nagenoeg hetzelfde, op zaterdag zijn de kaarten voor zondag al redelijk duidelijk en de races van zondag verliezen glans/minder speciaal (net zoals dat ook komt door een vollere kalender).
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 4 november 2023 @ 22:54:34 #265
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_211197010
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:48 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Welke stellige uitspraak? Dat bijna alle coureurs het leuk vinden en Max een uitzondering is?

Zo ja, dan heb jij zeker geen Sky gekeken vandaag.
https://www.racefans.net/(...)er-reduced-practice/
Daar staat iets anders.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_211197027
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:51 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Voor de kijkers misschien. De coureurs denken er anders over.
De meeste coureurs zijn voorstander. Dat betekent overigens niet dat ze elk raceweekend een sprintrace willen en sommigen zijn voorstander van een iets ander format (Sainz wil bijv. een reverse grid), maar dát er weekend zijn met sprintraces, is positief. Diverse coureurs geven zelf ook aan dat ze de vrije trainingen saai vinden. Ieder keer hetzelfde programma afwerken. Dan liever racen.
  zaterdag 4 november 2023 @ 23:00:21 #267
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_211197062
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:56 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
De meeste coureurs zijn voorstander. Dat betekent overigens niet dat ze elk raceweekend een sprintrace willen en sommigen zijn voorstander van een iets ander format (Sainz wil bijv. een reverse grid), maar dát er weekend zijn met sprintraces, is positief. Diverse coureurs geven zelf ook aan dat ze de vrije trainingen saai vinden. Ieder keer hetzelfde programma afwerken. Dan liever racen.
Zie mijn eerdere post. Er zijn genoeg coureurs die er vanaf willen. Dus ik neem dat over de meeste coureurs met een korrel zout.
  zaterdag 4 november 2023 @ 23:00:51 #268
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_211197065
quote:

[..]
Vandaag bleek dus dat de meeste coureurs geen voorstander zijn.
Rini dankjewel.
  zaterdag 4 november 2023 @ 23:08:40 #269
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_211197137
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 23:00 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Vandaag bleek dus dat de meeste coureurs geen voorstander zijn.
In een seizoen met 22 races is het gewoon teveel en als het aan de FIA ligt komen er nog meer races in een seizoen.
Vorige week zaten ze nog in Maxico en dan moeten ze nu al klaar zijn voor een sprintrace én een gewone race.
Ook hebben ze maar 1 vrije training om zich voor te bereiden voor die 2 races.
  zaterdag 4 november 2023 @ 23:08:57 #270
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_211197138
quote:

Diverse coureurs geven zelf ook aan dat ze de vrije trainingen saai vinden. Ieder keer hetzelfde programma afwerken. Dan liever racen.
Serieus, wie zijn dit? Kunnen sowieso geen toppers zijn, want als je vecht voor de titel is een goede afstelling van je auto nogal belangrijk. Maar ja, als je Logan Sargeant bent, vind je het misschien saai, ja...

Of is het Hamilton weer, die ook niet in de sim wil, maar achteraf wel z'n team de schuld geeft dat de auto traag is?

Zelf kijk ik trouwens graag naar de trainingen, maar ik zal wel raar zijn. Ik beleef meer plezier aan een raceweekend waarin volledig toegewerkt wordt naar de daadwerkelijke race op zondag.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zaterdag 4 november 2023 @ 23:14:17 #271
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_211197167
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 november 2023 23:08 schreef Jane het volgende:

[..]
Serieus, wie zijn dit? Kunnen sowieso geen toppers zijn, want als je vecht voor de titel is een goede afstelling van je auto nogal belangrijk. Maar ja, als je Logan Sargeant bent, vind je het misschien saai, ja...

Of is het Hamilton weer, die ook niet in de sim wil, maar achteraf wel z'n team de schuld geeft dat de auto traag is?

Zelf kijk ik trouwens graag naar de trainingen, maar ik zal wel raar zijn. Ik beleef meer plezier aan een raceweekend waarin volledig toegewerkt wordt naar de daadwerkelijke race op zondag.
Ik ook, maar ik moet toegeven dat als ik op een circuit ben ik het sprintformat wel boeiender vind. Maar kom de teams en coureurs dag tegemoet. Wat is het grootste bezwaar? Dat ze niet kunnen werken aan afstelling. Dan voor het weekend zo op:
Vrijdag: VT1 en sprint quali. Dan kun je tijdens VT1 mooi oefenen op longruns en in de sprint quali aan de vliegende rondes.
Zaterdag: Sprint race (mooi oefenen op long runs) en daarna de echte kwalificatie. Dan heb je daarna pas parc fermé. En dan op zondag de race. Dan heb je het beste van 2 werelden, waarbij je voor het publiek veel actie hebt en de teams flink kunnen ontwikkelen met de auto.
Rini dankjewel.
pi_211197183
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 23:00 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Zie mijn eerdere post. Er zijn genoeg coureurs die er vanaf willen. Dus ik neem dat over de meeste coureurs met een korrel zout.
Als ik zie wat erover gezegd wordt dat zijn er een paar coureurs die willen vasthouden aan wat er was, er zijn er een paar die de sprintraces leuk vinden en er zijn er tenslotte een paar die het saai vinden wat er was, maar de huidige sprintraces ook niet zo fijn vinden. Die derde groep is de groep die zegt: de vrijdag is nu een stuk leuker, maar de zaterdag heeft nog verbetering nodig. Als je groep twee en drie optelt kom je wel op een meerderheid voor sprintraces, zij het niet per se in het huidige format.
  zaterdag 4 november 2023 @ 23:18:52 #273
307622 Perox
(niet de echte)
pi_211197204
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 23:15 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Als ik zie wat erover gezegd wordt dat zijn er een paar coureurs die willen vasthouden aan wat er was, er zijn er een paar die de sprintraces leuk vinden en er zijn er tenslotte een paar die het saai vinden wat er was, maar de huidige sprintraces ook niet zo fijn vinden. Die derde groep is de groep die zegt: de vrijdag is nu een stuk leuker, maar de zaterdag heeft nog verbetering nodig. Als je groep twee en drie optelt kom je wel op een meerderheid voor sprintraces, zij het niet per se in het huidige format.
En dan nu het volgende: Een F1 team is meer dan alleen de coureur. Wat vinden de teams?
pi_211197207
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 november 2023 23:08 schreef Jane het volgende:

[..]

O.a. Leclerc vindt dit. Lijkt me toch wel een topper. Sargeant is juist een tegenstander van de sprintraces. Hamilton zit in het kamp daar tussenin: die vindt drie trainingen ook saai, maar vindt tegelijk dat de huidige zaterdag in een sprintweekend niet goed werkt en er nagedacht moet worden over een andere invulling.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2023 23:21:22 ]
pi_211197243
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Krijg je nagenoeg dezelfde stand als het reguliere kampioenschap. Dat geeft meteen aan wat er (nu nog) mis is met sprintraces. Het is leuker dan een vrije training, maar de volgorde van 't veld blijft nagenoeg hetzelfde, op zaterdag zijn de kaarten voor zondag al redelijk duidelijk en de races van zondag verliezen glans/minder speciaal (net zoals dat ook komt door een vollere kalender).
Misschien moet de F1 inzien dat de max is bereikt en dat er niet meer geld uit te persen is, door zaken te veranderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')