SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Zooi lekker stukkie inderdaad en ach ik had alles met de trein gedaanquote:Op woensdag 1 november 2023 20:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik heb wel eens van Groningen naar Holwerd gefiets, het was een brakke fiets zonder versnellingen en terugtrapremwel even heen en terug he naar was een leuke ervaring voor een keertje
(terug weg trouwens niet helemaal afgemaakt, bij buitenpost de trein gepakt zonder kaartje
gelukkig geen controle gehad, maar dit was ook weer heel wat jaren terug.)
148 alquote:
Je liep in 1944 in Vlissingen met windkracht 12?quote:Op woensdag 1 november 2023 22:03 schreef THEFXR het volgende:
valt reuze mee, voor iemand die met windkracht 12 op het strand ging lopen, je ziet wel de pure kracht van de natuur in de golven.
Jij niet?quote:Op woensdag 1 november 2023 22:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Je liep in 1944 in Vlissingen met windkracht 12?
https://www.knmi.nl/neder(...)lijsten/zwarestormen
Alle? Dat lijkt mij sterk.quote:
Dat zei men net op de radio, zal wel een deel zijn ja.quote:
Deze act begint vrij vermoeiend te wordenquote:Op donderdag 2 november 2023 07:58 schreef PzKpfw het volgende:
Ik dacht dat het ging stormen vandaag.
Sorryquote:Op donderdag 2 november 2023 08:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat zei men net op de radio, zal wel een deel zijn ja.
Je zult daar maar zitten in je gammele strandhuis.quote:Op donderdag 2 november 2023 08:27 schreef dick_laurent het volgende:
In Zeeland lijkt het nu al flink los te gaan...
Bedankt voor al je bijdragen hier.quote:Op donderdag 2 november 2023 08:44 schreef INViCTuS het volgende:
Zo maar eens naar Hoenderloo en de Veluwe over
@Guanabanaquote:Op donderdag 2 november 2023 08:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Weet even niet meer welke user vanuit Schotland naar Amsterdam zou vliegen deze middag, maar nagenoeg al die vluchten liggen er al uit.
Succes. Hopelijk is dat net voordat het in de middag nog veel erger wordt.quote:Op donderdag 2 november 2023 09:04 schreef Resistor het volgende:
Ik moet om 12:00 naar huis omdat de locatie waar ik aan het werk ben dicht gaat.
Leuk, van Heerhugowaard weer naar Amersfoort in het hoogtepunt van de storm.
De scholieren hier hebben een grotere uitdaging.
Dat is daar nog niet hoogtepunt van de storm, op basis van de modellen zou die rond 17 uur zijn in Heerhugowaardquote:Op donderdag 2 november 2023 09:04 schreef Resistor het volgende:
Ik moet om 12:00 naar huis omdat de locatie waar ik aan het werk ben dicht gaat.
Weet je al wanneer je weer ingepland staat?quote:Op woensdag 1 november 2023 12:26 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Edinburgh, vlucht om 13:50 lokale tijd.
Dat zal niet eerder zijn dan morgen.quote:Op donderdag 2 november 2023 09:10 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Weet je al wanneer je weer ingepland staat?
Sterkte vanmiddag!quote:Op donderdag 2 november 2023 09:04 schreef Resistor het volgende:
Ik hoorde het op het nieuws vanmorgen vroeg (drie middelbare scholen uit voorzorg dicht) en moest gelijk aan jullie denken. Ik zei gisteren nog: hou hem gewoon thuis, maar daar wilde je niks van wetenquote:Op donderdag 2 november 2023 09:29 schreef Papabear het volgende:
[..]
Sterkte vanmiddag!
Ik ga zoonlief eerder van school halen in Hoorn. Meerdere scholen zijn al gesloten daar.
Bij de vorige storm kon ik bijna niet bij de school komen vanwege diverse bomen op de wegen (moest een uur wachten tot ze die in stukken hadden gezaagd en verwijderd).
Deze keer ga ik de ellende niet afwachten.
Gisteren was nog niet zeker hoe de storm zich zou gaan bewegen. Vanmorgen twijfelde ik nog, maar nu is wel duidelijk dat het flink kan gaan spoken en neem ik het zekere voor het onzekere.quote:Op donderdag 2 november 2023 09:31 schreef DJMO het volgende:
[..]
Ik hoorde het op het nieuws vanmorgen vroeg (drie middelbare scholen uit voorzorg dicht) en moest gelijk aan jullie denken. Ik zei gisteren nog: hou hem gewoon thuis, maar daar wilde je niks van wetenIk ga zo de storm trotseren en richting Zaandam om te shoppen voor m'n kerstpakketen
Ik moet in het ergste geval 18 km naar huis wandelen. Soit: ik heb wel meer km's gemaakt op een dag.quote:Op donderdag 2 november 2023 09:35 schreef Papabear het volgende:
[..]
Gisteren was nog niet zeker hoe de storm zich zou gaan bewegen. Vanmorgen twijfelde ik nog, maar nu is wel duidelijk dat het flink kan gaan spoken en neem ik het zekere voor het onzekere.
Heeft meneer in ieder geval de belangrijkste lessen vanmorgen gehad
Windkracht 6/7 in Hoorn/Wognumquote:Op donderdag 2 november 2023 09:36 schreef Jor_Dii het volgende:
In het ZO valt het tot nu toe enorm mee, windkracht 4 zo'n beetje en zelfs af en toe een zonnetje.
Het oosten heeft niet eens een code geel gekregen.quote:Op donderdag 2 november 2023 09:37 schreef Sunri5e het volgende:
Ik dacht dat het ging stormen? Hier in het Oosten schijnt de zon gewoon.
In het oosten is het toch ook niks. Geen code oranje of geel.quote:Op donderdag 2 november 2023 09:37 schreef Sunri5e het volgende:
Sowieso begint het vanmiddag pas echt.quote:Op donderdag 2 november 2023 09:37 schreef Sunri5e het volgende:
Gelderland wel, is toch ook het oosten?quote:Op donderdag 2 november 2023 09:39 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
In het oosten is het toch ook niks. Geen code oranje of geel.
Dat gaan we nu constant krijgen he, mensen vanuit het binnenland, waar geen code is die klagen dat het KNMI er niks van kan en dat deze wind geen code oranje waard is.quote:Op donderdag 2 november 2023 09:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Het oosten heeft niet eens een code geel gekregen.
Waarom lees ik dit als:quote:Op donderdag 2 november 2023 09:39 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
In de oostelijke kant van het land (dat rijmt )
Denk dat die code geel eigenlijk enkel voor Betuwe is, rest van Gelderland is niet echt een code waard, maar die codes zijn nou eenmaal op provincieniveau.quote:Op donderdag 2 november 2023 09:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gelderland wel, is toch ook het oosten?
hij had moeten luisterenquote:Op donderdag 2 november 2023 09:31 schreef DJMO het volgende:
[..]
Ik hoorde het op het nieuws vanmorgen vroeg (drie middelbare scholen uit voorzorg dicht) en moest gelijk aan jullie denken. Ik zei gisteren nog: hou hem gewoon thuis, maar daar wilde je niks van wetenIk ga zo de storm trotseren en richting Zaandam om te shoppen voor m'n kerstpakketen
De kans bestaat dat ik later vandaag moet bekennen dat ik ook beter thuis had kunnen blijven, maar stubborn als ik ben ga ik nu gewoon op padquote:
12:00-17:00 ongeveer. Code oranje voor Noord-Holland vanaf 14 uur.quote:Op donderdag 2 november 2023 09:51 schreef Salina het volgende:
Heb me nog niet ingelezen in die storm. Wat is het tijdstip dat het het zwaarst wordt verwacht in Noord en Zuid Holland?
Moet vanmiddag mijn nieuwe laptop ophalen en daarna nog een afspraak. Kan pas op zijn vroegst na 15.00 terug richting zuiden. Zit nu nog in A'dam.
@:Iemand?
Dat wordt spannend dus allemaal. Wellicht gewoon weer via Utrecht en Den Bosch terug dan. Als die treinen rijden. Lol.quote:Op donderdag 2 november 2023 09:53 schreef Momo het volgende:
[..]
12:00-17:00 ongeveer. Code oranje voor Noord-Holland vanaf 14 uur.
Ik zie op Flightradar gewoon vliegtuigen naar Schiphol vliegen die pas in de middag of begin van de avond gaan landen.quote:
Wat ik begreep later zijn de meeste vluchten geannuleerd, vooral die in/naar Europa zelf.quote:Op donderdag 2 november 2023 09:57 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik zie op Flightradar gewoon vliegtuigen naar Schiphol vliegen die pas in de middag of begin van de avond gaan landen.
Die zullen moeten uitwijken naar Eindhoven of zo. Schiphol heeft voor de middag/avond alles geannuleerd (ook inkomend).quote:Op donderdag 2 november 2023 09:57 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik zie op Flightradar gewoon vliegtuigen naar Schiphol vliegen die pas in de middag of begin van de avond gaan landen.
We zitten in het goede deel van het landquote:Op donderdag 2 november 2023 09:37 schreef Sunri5e het volgende:
Ik snap dat nooit zo goed, kunnen die mensen zich dan niet voorstellen dat het ergens anders misschien wel echt kan stormen, terwijl het in hun achtertuin nagenoeg windstil is?quote:Op donderdag 2 november 2023 09:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat gaan we nu constant krijgen he, mensen vanuit het binnenland, waar geen code is die klagen dat het KNMI er niks van kan en dat deze wind geen code oranje waard is.
Mooi zonnetje ook nogquote:Op donderdag 2 november 2023 10:03 schreef ACT-F het volgende:
[..]
We zitten in het goede deel van het landHet gaat niet veel harder waaien dan nu het geval is.
Dit heb je ook altijd met onweer, dat kan soms heel lokaal zijn. Van die mensen die dan boos worden dat er geen onweer was in hun dorp en de code niet nodig was, maar een dorp verder op is het wel losgegaan dan, maar dat maakt dan niet uitquote:Op donderdag 2 november 2023 10:16 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik snap dat nooit zo goed, kunnen die mensen zich dan niet voorstellen dat het ergens anders misschien wel echt kan stormen, terwijl het in hun achtertuin nagenoeg windstil is?
Vooral op facebook zitten van die heldere lichten die daar een handje van hebbenis mijn indruk.
Volgens mij speelt het zich vandaag vooral af aan de kust.quote:Op donderdag 2 november 2023 09:59 schreef DemonRage het volgende:
De windstoten zijn er al wel maar (nog) niet zo indrukwekkend hier in het binnenland.
Als geheel is Ciaran zwaarder (200 km/h + in Frankrijk), maar voor Nederland zal Poly net wat sterker zijn waarschijnlijk.quote:
11-16 over de beneluxquote:Op donderdag 2 november 2023 09:51 schreef Salina het volgende:
Heb me nog niet ingelezen in die storm. Wat is het tijdstip dat het het zwaarst wordt verwacht in Noord en Zuid Holland?
Moet vanmiddag mijn nieuwe laptop ophalen en daarna nog een afspraak. Kan pas op zijn vroegst na 15.00 terug richting zuiden. Zit nu nog in A'dam.
@:Iemand?
Hup Volendam.quote:Op donderdag 2 november 2023 11:07 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Als Ajax weer afgelast wordt, word ik lijp.
Hier onder Nijmegen in de uiterwaarden staat ook een stevig briesje.quote:Op donderdag 2 november 2023 10:52 schreef Arizona het volgende:
Toch best wel windvlagen nu (al) in midden-overijssel
We vliegen met kut Easyjet en hij staat nog niet op gecanceld. Ik geloof er geen hol van though, dat we gewoon kunnen vliegen.quote:Op donderdag 2 november 2023 08:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Weet even niet meer welke user vanuit Schotland naar Amsterdam zou vliegen deze middag, maar nagenoeg al die vluchten liggen er al uit.
Alle andere vluchten naar AMS zijn geannuleerd.quote:Op donderdag 2 november 2023 11:39 schreef Guanabana het volgende:
[..]
We vliegen met kut Easyjet en hij staat nog niet op gecanceld. Ik geloof er geen hol van though, dat we gewoon kunnen vliegen.
Dus ik weet het nu ook niet.
Is Easyjet zó kut?quote:Op donderdag 2 november 2023 11:39 schreef Guanabana het volgende:
[..]
We vliegen met kut Easyjet en hij staat nog niet op gecanceld. Ik geloof er geen hol van though, dat we gewoon kunnen vliegen.
Lekker uitwaaien op de boulevard @Da_Sandmanquote:
In Nederland welquote:
Ja daarom. Dus ik ga er maar gewoon vanuit dat we niet kunnen gaan, maar we hebben er vooralsnog 0 informatie over gekregen.quote:Op donderdag 2 november 2023 11:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alle andere vluchten naar AMS zijn geannuleerd.
Ruimt lekker op. Alles wat wegwaait vervangen door stevig klimaatveranderingsready materiaal.quote:Op donderdag 2 november 2023 11:03 schreef Wereldgozer het volgende:
De schutting staat nu al aardig te wapperen
Het is zompigquote:Op donderdag 2 november 2023 11:41 schreef Paul het volgende:
IK ZEI TOCH DAT ER BOMEN ZOUDEN VALLEN DOOR DE SOPPIGE GROND
Als ie dat nu al doet gaat ie het einde van de dag niet halen 😱quote:Op donderdag 2 november 2023 11:03 schreef Wereldgozer het volgende:
Sta je nog steeds doodsangsten uit kerel?quote:Op donderdag 2 november 2023 11:41 schreef Paul het volgende:
IK ZEI TOCH DAT ER BOMEN ZOUDEN VALLEN DOOR DE SOPPIGE GROND
stukje Ryanairquote:Op donderdag 2 november 2023 11:41 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja daarom. Dus ik ga er maar gewoon vanuit dat we niet kunnen gaan, maar we hebben er vooralsnog 0 informatie over gekregen.
wel weer genoeg hout voor de vuurkorf, marshmellows roosteren, kopje warme choco, heerlijk.quote:Op donderdag 2 november 2023 11:41 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ruimt lekker op. Alles wat wegwaait vervangen door stevig klimaatveranderingsready materiaal.
Lekker danquote:Op donderdag 2 november 2023 11:41 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja daarom. Dus ik ga er maar gewoon vanuit dat we niet kunnen gaan, maar we hebben er vooralsnog 0 informatie over gekregen.
Op het moment van schrijven vliegt er een easyJet van Londen naar Schiphol.quote:Op donderdag 2 november 2023 11:39 schreef Guanabana het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 2 november 2023 11:43 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
wel weer genoeg hout voor de vuurkorf, marshmellows roosteren, kopje warme choco, heerlijk.
Heerluk gozerrr, net even de Aria22 uitgelaten. Maakte al water voordat we de haven uit waren. Al hozend weer terug naar de ligplek. Oud-Hollandsche taferelen, gewoon boreaal genieten.quote:Op donderdag 2 november 2023 11:43 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
wel weer genoeg hout voor de vuurkorf, marshmellows roosteren, kopje warme choco, heerlijk.
Dus Easyjet denkt als een van de enige van, oke kan wel? Ja ik weet weinig van vliegen hoor. Maar vind dit heel raar.quote:Op donderdag 2 november 2023 11:45 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Op het moment van schrijven vliegt er een easyJet van Londen naar Schiphol.
Klapperen is niet erg. Als het de panelen zijn. Dat hoort een beetje.quote:Op donderdag 2 november 2023 11:03 schreef Wereldgozer het volgende:
Wordt genieten bij de landing!quote:Op donderdag 2 november 2023 11:45 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Prachtige situatieschets van een onbezorgd 90's tafereeltje.quote:Op donderdag 2 november 2023 11:45 schreef Zipportal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Gewoon binnen opstoken. Dan krijgen we deze situatieschets. @:rambodirk
Brace for impact!quote:Op donderdag 2 november 2023 11:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wordt genieten bij de landing!
[ afbeelding ]
Skillsquote:Op donderdag 2 november 2023 11:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wordt genieten bij de landing!
[ afbeelding ]
Het was nog lang onrustigquote:Op donderdag 2 november 2023 11:45 schreef Zipportal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Gewoon binnen opstoken. Dan krijgen we deze situatieschets. @:rambodirk
Die was op weg van Schiphol naar Londen, maar is teruggeblazen.quote:Op donderdag 2 november 2023 11:45 schreef ACT-F het volgende:
[..]
ben nog bang moet ik je zeggenquote:Op donderdag 2 november 2023 11:43 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Sta je nog steeds doodsangsten uit kerel?
Of is het allemaal een beetje gezakt?
Schijnt dat de gehele crew nog extra uien heeft gegeten vanmorgen bij het englisch breakfast, om extra gas bij te kunnen geven op de Noordzee. Helaas dus niet gelukt.quote:Op donderdag 2 november 2023 11:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die was op weg van Schiphol naar Londen, maar is teruggeblazen.
Er landen nog steeds aan een stuk door vliegtuigen op Schiphol, dus ze zijn niet de enige.quote:Op donderdag 2 november 2023 11:46 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Dus Easyjet denkt als een van de enige van, oke kan wel? Ja ik weet weinig van vliegen hoor. Maar vind dit heel raar.
Zie ze zo uit het raampje hangenquote:Op donderdag 2 november 2023 11:51 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Schijnt dat de gehele crew nog extra uien heeft gegeten vanmorgen bij het englisch breakfast, om extra gas bij te kunnen geven op de Noordzee. Helaas dus niet gelukt.
Huh hier nu 9? Dat lijkt me toch nog nietquote:Op donderdag 2 november 2023 11:39 schreef Salina het volgende:
[..]
Lekker uitwaaien op de boulevard @:Da_Sandman
Flinke woei met golven klotsend en uiteenspattend tegen het standbeeld van Admiraal Michiel Adriaensz de Ruyter.
Genot.
Volgens pushbericht van RTL windkracht 9 in Zeeland.quote:Op donderdag 2 november 2023 11:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Huh hier nu 9? Dat lijkt me toch nog niet.
Straks inderdaad even naar de boule ja
Voor een spelletje jeu de boule?quote:Op donderdag 2 november 2023 11:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
https://www.weerplaza.nl/nederland/zoutelande/20560/quote:Op donderdag 2 november 2023 11:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Annuleren was voor KLM vanaf 14 uur toch ?quote:Op donderdag 2 november 2023 11:45 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Niets is beter dan met jou de wind trotserenquote:Op donderdag 2 november 2023 11:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
https://www.weerplaza.nl/nederland/zoutelande/20560/
RIP Zoutelande.
Zelfs alle kleuren zijn weggewaaidquote:
Doodt ende verderf daar in Zeeland!quote:
Serieus..... that's it? Het waait hier momenteel gewoon even hard. Teleurstellend dit.quote:Op donderdag 2 november 2023 12:02 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Zelfs alle kleuren zijn weggewaaid
Oh nee, alleen op de still![]()
Als ze blof meenemen vind ik het prima.quote:Op donderdag 2 november 2023 11:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
RIP Zoutelande.
Ik vind dat we hier in Overijssel toch ook wel een code geel verdienen, met dergelijke windstotenquote:
DAN ZATEN WE HIER IN ONS OUDE STRANDHUISquote:Op donderdag 2 november 2023 11:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
RIP Zoutelande.
Wel met drankquote:Op donderdag 2 november 2023 12:17 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
DAN ZATEN WE HIER IN ONS OUDE STRANDHUIS
Ga toch een eind fietsenquote:Op donderdag 2 november 2023 12:20 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Die waait met alle winden mee
Die blijft sowieso ook al uit de wind, want treft in deze geen enkele blaam.quote:Op donderdag 2 november 2023 12:19 schreef Oriente het volgende:
[..]
Hopelijk krijgt die organisatie de wind van voren.
Het zal ze in ieder geval geen windeieren leggen.quote:Op donderdag 2 november 2023 12:25 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Die blijft sowieso ook al uit de wind, want treft in deze geen enkele blaam.
sterkte aan de nabestaandenoh ze heeft het overlefdquote:
Geen idee. Er zijn nog KLM toestellen onderweg die na 14:00 landen. Ik denk dat ze ook naar de situatie kijken. De wind komt nu pal van het zuiden wat gunstig is voor het landen.quote:Op donderdag 2 november 2023 11:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Annuleren was voor KLM vanaf 14 uur toch ?
Wat raar. Terwijl golfballen kuiltjes hebben om windkracht 13 te doorstaan.quote:Op donderdag 2 november 2023 12:32 schreef monkyyy het volgende:
Golfbaan gesloten vanmiddag, Rutte zal dit natuurlijk weer gewoon weglachen
Doen alsof je een rijke golfer bentquote:Op donderdag 2 november 2023 12:32 schreef monkyyy het volgende:
Golfbaan gesloten vanmiddag, Rutte zal dit natuurlijk weer gewoon weglachen
Wat raar, om pannenkoeken met stroop en poedersuiker in je tomatensoep te doen 😱quote:Op donderdag 2 november 2023 12:39 schreef Jor_Dii het volgende:
Dit is weer voor tomatensoep met ballen en pannenkoeken met stroop en poedersuiker
Goeien garpquote:Op donderdag 2 november 2023 12:42 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Wat raar, om pannenkoeken met stroop en poedersuiker in je tomatensoep te doen 😱
Lijkt me helemaal niet lekker
Mietjesquote:
Meestal wel zo met het Kanaal he.quote:Op donderdag 2 november 2023 12:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Komt een sloot water aan vanaf het Kanaal.. man man
Ik heb tegen mijn boodschappentas gezegd dat het uitje naar de supermarkt naar morgen is verzet.quote:Op donderdag 2 november 2023 12:57 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Heb tegen de garage gezegd dat ik mijn nieuwe (tweedehands) auto morgen kom halen ipv vanmiddag.
Moet er niet aan denken dat ie binnen een paar uur na aanschaf al beschadigd wordt door een tak of dakpan.
Heb je dan een goed beeld bij wat een code oranje is?quote:Op donderdag 2 november 2023 13:03 schreef byah het volgende:
Mag ik al zeggen dat code oranje overdreven is?
Volgens mij begint het pas net?quote:Op donderdag 2 november 2023 13:03 schreef byah het volgende:
Mag ik al zeggen dat code oranje overdreven is?
Idd, kan echt zeer heftig worden vandaagquote:Op donderdag 2 november 2023 13:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Mensen die nu al beginnen te zeiken over "overdreven waarschuwingen.."
heftigquote:Op donderdag 2 november 2023 13:14 schreef Jor_Dii het volgende:
Windkracht 7 (potentieel 8) in oostelijk Brabant is best fors te noemen.
Sterkte aan de mensen in de treinquote:Op donderdag 2 november 2023 13:23 schreef Drass het volgende:
Ellende begint al. Boom op het spoor tussen Utrecht en Arnhem.
Vreselijk ja. Je zal maar een half uur langer in een verwarmde droge trein moeten zitten op een bank terwijl je een spelletje doet op je telefoon. Dat leed is echt bijna niet te beschrijvenquote:
sterkte gewenst van mijn kantquote:Op donderdag 2 november 2023 13:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Vreselijk ja. Je zal maar een half uur langer in een verwarmde droge trein moeten zitten op een bank terwijl je een spelletje doet op je telefoon. Dat leed is echt bijna niet te beschrijven
quote:Op donderdag 2 november 2023 13:23 schreef Drass het volgende:
Ellende begint al. Boom op het spoor tussen Utrecht en Arnhem.
Die lijn ligt er al tot +/- 15:00u uit. Wordt een leuke avondspits voor velen.quote:Op donderdag 2 november 2023 13:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Vreselijk ja. Je zal maar een half uur langer in een verwarmde droge trein moeten zitten op een bank terwijl je een spelletje doet op je telefoon. Dat leed is echt bijna niet te beschrijven
ziet er pittig uitquote:Op donderdag 2 november 2023 13:26 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Al best wat verstoringen
AD.nlquote:NS-topman Wouter Koolmees raadt reizigers aan de trein indien mogelijk te mijden. Dat zei hij op NPO Radio 1 in het programma Sven op 1. ,,Als het niet per se hoeft, ga niet", aldus Koolmees, waarbij hij aansluit bij het eerdere advies van de ANWB. ,,De kern van de storm komt pas in de loop van de middag."
Sowieso, mensen die zeiken over overdreven waarschuwingen zijn eigenlijk standaard gewoon af.quote:Op donderdag 2 november 2023 13:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Mensen die nu al beginnen te zeiken over "overdreven waarschuwingen.."
Ja, klinkt fijn, tot je je beseft dat men niet in staat is de temperatuur in een trein normaal te regelen. De verwarming kan niet een beetje aan, die staat gelijk op kernsplitsingquote:Op donderdag 2 november 2023 13:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Neuh. Groeten vanuit het binnenland.quote:Op donderdag 2 november 2023 13:42 schreef Ponsai het volgende:
Ten opzichte van uur geleden wordt de windkracht al wat minder (in binnenland) geloof ik; https://www.weerplaza.nl/actueel/wind/
En dan mensen die roeptoeteren dat "het allemaal wel meevalt, toch?!"quote:
We gaan je live volgen met flightradar!quote:Op donderdag 2 november 2023 15:01 schreef Guanabana het volgende:
Nou we stijgen toch zo op, bid voor ons
Succesquote:Op donderdag 2 november 2023 15:01 schreef Guanabana het volgende:
Ik brand een kaarsje voor je en hoop dat de storm hem niet uitblaastquote:Op donderdag 2 november 2023 15:01 schreef Guanabana het volgende:
quote:Op donderdag 2 november 2023 15:01 schreef Guanabana het volgende:
Iedereen was gewaarschuwdquote:Op donderdag 2 november 2023 13:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die lijn ligt er al tot +/- 15:00u uit. Wordt een leuke avondspits voor velen.
Het levert ook behoorlijk wat schade op als je de meldingen bekijkt. Het zijn van die vlagen die 'ineens' hard gaan.quote:Op donderdag 2 november 2023 15:12 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Ook windstoten van 100 km/u in Eindhoven.
quote:Op donderdag 2 november 2023 15:01 schreef Guanabana het volgende:
Ik woon zeg 20 min van Venray af. En het valt hier inderdaad echt wel mee.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En dan mensen die roeptoeteren dat "het allemaal wel meevalt, toch?!"
quote:Kracht windstoten loopt nog steeds op
De kracht van de windstoten, met name in de kustgebieden, loopt nog steeds op. Inmiddels is op zee bij Zeeland een windstoot van 116 kilometer per uur gemeten.
In de loop van de avond is het wel weer wat gekalmeerd in principequote:Op donderdag 2 november 2023 15:41 schreef Kanaroe het volgende:
Heftig weertje zeg, die windvlagen hier.
Iemand enig idee wanneer het weer wat rustiger gaat worden?
Kunnen die dingen op topsnelheid draaien, stoppen ze ermeequote:Op donderdag 2 november 2023 15:54 schreef Momo het volgende:
Zo'n zeventig windmolens op zee van Vattenfall zijn tijdelijk stilgevallen door storm Ciarán, meldt een woordvoerder van het energiebedrijf donderdagmiddag. De windmolens staan in de Noordzee, ongeveer 18 tot 36 kilometer van de Nederlandse kust tussen Den Haag en Zandvoort. Dit offshorewindpark Hollandse Kust Zuid bestaat uit 139 turbines.
De windmolens zijn volgens de woordvoerder automatisch uitgegaan omdat het te hard waait. Het is niet bekend wanneer ze weer gaan draaien. ,,Ze gaan automatisch aan als de wind afneemt en de wind is niet te voorspellen."
Doordat de turbines nu stilstaan, wordt er minder stroom geproduceerd voor klanten van Vattenfall, meldt de woordvoerder verder. Andere bronnen moeten dat verlies volgens hem opvangen. Dit kunnen andere windmolens of gascentrales zijn, aldus de zegsman. Vattenfall heeft ook 157 windmolens op land.
Een ander energiebedrijf, Eneco, meldde donderdagochtend dat zijn windmolens blijven draaien. Wel staan ze rond windkracht 10 automatisch stil, net als de turbines op land van Vattenfall. Bij windkracht 10 waait de wind met 89 tot 102 kilometer per uur. Volgens metingen van weerinstituut KNMI waait het nu op de meeste plekken in Nederland niet zo hard.
AD
Anders vliegen ze weg!!quote:Op donderdag 2 november 2023 15:55 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Kunnen die dingen op topsnelheid draaien, stoppen ze ermee
Ik hoop het wel, schrik me steeds kapot van die harde vlagenquote:Op donderdag 2 november 2023 15:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
In de loop van de avond is het wel weer wat gekalmeerd in principe
Begrijpelijkquote:Op donderdag 2 november 2023 15:58 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik hoop het wel, schrik me steeds kapot van die harde vlagen
Aaaaah, bedankt voor de aardige tip. Komt goed hoor, ik ga lekker koken met StuBru op volume 10quote:Op donderdag 2 november 2023 16:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Begrijpelijk
Wellicht dat het helpt dat het straks donker wordt, dan muziek ofzo erbij en je merkt het niet meer zo.
StuBruquote:Op donderdag 2 november 2023 16:04 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Aaaaah, bedankt voor de aardige tip. Komt goed hoor, ik ga lekker koken met StuBru op volume 10
Nu wel:quote:Op donderdag 2 november 2023 16:07 schreef Straatcommando. het volgende:
Zijn er al hel en verdoemenis berichten verschenen dat het te nat is?
Ik luister alleen overdag, lekkerquote:Op donderdag 2 november 2023 16:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
StuBru. Al is die op donderdagavond vaak wel flauw, dan zet ik Willy op.
Een man van cultuurquote:
Ik ook. Nu ook. Heerlijk op kantoor werken met StuBru aan. Ben jij een Belg? Ik niet. Wel een reservebelg.quote:Op donderdag 2 november 2023 16:10 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik luister alleen overdag, lekker
Aardappeltjes, spruitjes en was da vlees? SLAVINK?!quote:
Echt hé.quote:Op donderdag 2 november 2023 15:55 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Kunnen die dingen op topsnelheid draaien, stoppen ze ermee
ja treurig..quote:Op donderdag 2 november 2023 14:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het waait behoorlijk hier in Brabant alwaar ik al 45 jaar woonquote:Op donderdag 2 november 2023 16:13 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik ook. Nu ook. Heerlijk op kantoor werken met StuBru aan. Ben jij een Belg? Ik niet. Wel een reservebelg.
Even ontopic: wat waait het he?
zoooo turbulent vluchtje wordt dat...respect voor de pilootquote:Op donderdag 2 november 2023 15:01 schreef Guanabana het volgende:
Hallo Venrayquote:Op donderdag 2 november 2023 16:32 schreef THEFXR het volgende:
hier in Limburg waait het, dat is het
ik had nog gewaarschuwd dat het soppig zou wordenquote:Op donderdag 2 november 2023 14:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
quote:
quote:Op donderdag 2 november 2023 16:33 schreef MissHobje het volgende:
[..]
zoooo turbulent vluchtje wordt dat...respect voor de piloot![]()
Ga er maar vanuit dat ze weten wat ze doen...
ergens een live cam?quote:Op donderdag 2 november 2023 16:38 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Deze heeft al een poging gedaan
Volgens mij landt ie nuquote:Op donderdag 2 november 2023 16:38 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Deze heeft al een poging gedaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |