SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Zooi lekker stukkie inderdaad en ach ik had alles met de trein gedaanquote:Op woensdag 1 november 2023 20:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik heb wel eens van Groningen naar Holwerd gefiets, het was een brakke fiets zonder versnellingen en terugtrapremwel even heen en terug he naar was een leuke ervaring voor een keertje
(terug weg trouwens niet helemaal afgemaakt, bij buitenpost de trein gepakt zonder kaartje
gelukkig geen controle gehad, maar dit was ook weer heel wat jaren terug.)
148 alquote:
Je liep in 1944 in Vlissingen met windkracht 12?quote:Op woensdag 1 november 2023 22:03 schreef THEFXR het volgende:
valt reuze mee, voor iemand die met windkracht 12 op het strand ging lopen, je ziet wel de pure kracht van de natuur in de golven.
Jij niet?quote:Op woensdag 1 november 2023 22:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Je liep in 1944 in Vlissingen met windkracht 12?
https://www.knmi.nl/neder(...)lijsten/zwarestormen
Alle? Dat lijkt mij sterk.quote:
Dat zei men net op de radio, zal wel een deel zijn ja.quote:
Deze act begint vrij vermoeiend te wordenquote:Op donderdag 2 november 2023 07:58 schreef PzKpfw het volgende:
Ik dacht dat het ging stormen vandaag.
Sorryquote:Op donderdag 2 november 2023 08:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat zei men net op de radio, zal wel een deel zijn ja.
Je zult daar maar zitten in je gammele strandhuis.quote:Op donderdag 2 november 2023 08:27 schreef dick_laurent het volgende:
In Zeeland lijkt het nu al flink los te gaan...
Bedankt voor al je bijdragen hier.quote:Op donderdag 2 november 2023 08:44 schreef INViCTuS het volgende:
Zo maar eens naar Hoenderloo en de Veluwe over
@Guanabanaquote:Op donderdag 2 november 2023 08:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Weet even niet meer welke user vanuit Schotland naar Amsterdam zou vliegen deze middag, maar nagenoeg al die vluchten liggen er al uit.
Succes. Hopelijk is dat net voordat het in de middag nog veel erger wordt.quote:Op donderdag 2 november 2023 09:04 schreef Resistor het volgende:
Ik moet om 12:00 naar huis omdat de locatie waar ik aan het werk ben dicht gaat.
Leuk, van Heerhugowaard weer naar Amersfoort in het hoogtepunt van de storm.
De scholieren hier hebben een grotere uitdaging.
Dat is daar nog niet hoogtepunt van de storm, op basis van de modellen zou die rond 17 uur zijn in Heerhugowaardquote:Op donderdag 2 november 2023 09:04 schreef Resistor het volgende:
Ik moet om 12:00 naar huis omdat de locatie waar ik aan het werk ben dicht gaat.
Weet je al wanneer je weer ingepland staat?quote:Op woensdag 1 november 2023 12:26 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Edinburgh, vlucht om 13:50 lokale tijd.
Dat zal niet eerder zijn dan morgen.quote:Op donderdag 2 november 2023 09:10 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Weet je al wanneer je weer ingepland staat?
Sterkte vanmiddag!quote:Op donderdag 2 november 2023 09:04 schreef Resistor het volgende:
Ik hoorde het op het nieuws vanmorgen vroeg (drie middelbare scholen uit voorzorg dicht) en moest gelijk aan jullie denken. Ik zei gisteren nog: hou hem gewoon thuis, maar daar wilde je niks van wetenquote:Op donderdag 2 november 2023 09:29 schreef Papabear het volgende:
[..]
Sterkte vanmiddag!
Ik ga zoonlief eerder van school halen in Hoorn. Meerdere scholen zijn al gesloten daar.
Bij de vorige storm kon ik bijna niet bij de school komen vanwege diverse bomen op de wegen (moest een uur wachten tot ze die in stukken hadden gezaagd en verwijderd).
Deze keer ga ik de ellende niet afwachten.
Gisteren was nog niet zeker hoe de storm zich zou gaan bewegen. Vanmorgen twijfelde ik nog, maar nu is wel duidelijk dat het flink kan gaan spoken en neem ik het zekere voor het onzekere.quote:Op donderdag 2 november 2023 09:31 schreef DJMO het volgende:
[..]
Ik hoorde het op het nieuws vanmorgen vroeg (drie middelbare scholen uit voorzorg dicht) en moest gelijk aan jullie denken. Ik zei gisteren nog: hou hem gewoon thuis, maar daar wilde je niks van wetenIk ga zo de storm trotseren en richting Zaandam om te shoppen voor m'n kerstpakketen
Ik moet in het ergste geval 18 km naar huis wandelen. Soit: ik heb wel meer km's gemaakt op een dag.quote:Op donderdag 2 november 2023 09:35 schreef Papabear het volgende:
[..]
Gisteren was nog niet zeker hoe de storm zich zou gaan bewegen. Vanmorgen twijfelde ik nog, maar nu is wel duidelijk dat het flink kan gaan spoken en neem ik het zekere voor het onzekere.
Heeft meneer in ieder geval de belangrijkste lessen vanmorgen gehad
Windkracht 6/7 in Hoorn/Wognumquote:Op donderdag 2 november 2023 09:36 schreef Jor_Dii het volgende:
In het ZO valt het tot nu toe enorm mee, windkracht 4 zo'n beetje en zelfs af en toe een zonnetje.
Het oosten heeft niet eens een code geel gekregen.quote:Op donderdag 2 november 2023 09:37 schreef Sunri5e het volgende:
Ik dacht dat het ging stormen? Hier in het Oosten schijnt de zon gewoon.
In het oosten is het toch ook niks. Geen code oranje of geel.quote:Op donderdag 2 november 2023 09:37 schreef Sunri5e het volgende:
Sowieso begint het vanmiddag pas echt.quote:Op donderdag 2 november 2023 09:37 schreef Sunri5e het volgende:
Gelderland wel, is toch ook het oosten?quote:Op donderdag 2 november 2023 09:39 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
In het oosten is het toch ook niks. Geen code oranje of geel.
Dat gaan we nu constant krijgen he, mensen vanuit het binnenland, waar geen code is die klagen dat het KNMI er niks van kan en dat deze wind geen code oranje waard is.quote:Op donderdag 2 november 2023 09:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Het oosten heeft niet eens een code geel gekregen.
Waarom lees ik dit als:quote:Op donderdag 2 november 2023 09:39 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
In de oostelijke kant van het land (dat rijmt )
Denk dat die code geel eigenlijk enkel voor Betuwe is, rest van Gelderland is niet echt een code waard, maar die codes zijn nou eenmaal op provincieniveau.quote:Op donderdag 2 november 2023 09:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gelderland wel, is toch ook het oosten?
hij had moeten luisterenquote:Op donderdag 2 november 2023 09:31 schreef DJMO het volgende:
[..]
Ik hoorde het op het nieuws vanmorgen vroeg (drie middelbare scholen uit voorzorg dicht) en moest gelijk aan jullie denken. Ik zei gisteren nog: hou hem gewoon thuis, maar daar wilde je niks van wetenIk ga zo de storm trotseren en richting Zaandam om te shoppen voor m'n kerstpakketen
De kans bestaat dat ik later vandaag moet bekennen dat ik ook beter thuis had kunnen blijven, maar stubborn als ik ben ga ik nu gewoon op padquote:
12:00-17:00 ongeveer. Code oranje voor Noord-Holland vanaf 14 uur.quote:Op donderdag 2 november 2023 09:51 schreef Salina het volgende:
Heb me nog niet ingelezen in die storm. Wat is het tijdstip dat het het zwaarst wordt verwacht in Noord en Zuid Holland?
Moet vanmiddag mijn nieuwe laptop ophalen en daarna nog een afspraak. Kan pas op zijn vroegst na 15.00 terug richting zuiden. Zit nu nog in A'dam.
@:Iemand?
Dat wordt spannend dus allemaal. Wellicht gewoon weer via Utrecht en Den Bosch terug dan. Als die treinen rijden. Lol.quote:Op donderdag 2 november 2023 09:53 schreef Momo het volgende:
[..]
12:00-17:00 ongeveer. Code oranje voor Noord-Holland vanaf 14 uur.
Ik zie op Flightradar gewoon vliegtuigen naar Schiphol vliegen die pas in de middag of begin van de avond gaan landen.quote:
Wat ik begreep later zijn de meeste vluchten geannuleerd, vooral die in/naar Europa zelf.quote:Op donderdag 2 november 2023 09:57 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik zie op Flightradar gewoon vliegtuigen naar Schiphol vliegen die pas in de middag of begin van de avond gaan landen.
Die zullen moeten uitwijken naar Eindhoven of zo. Schiphol heeft voor de middag/avond alles geannuleerd (ook inkomend).quote:Op donderdag 2 november 2023 09:57 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik zie op Flightradar gewoon vliegtuigen naar Schiphol vliegen die pas in de middag of begin van de avond gaan landen.
We zitten in het goede deel van het landquote:Op donderdag 2 november 2023 09:37 schreef Sunri5e het volgende:
Ik snap dat nooit zo goed, kunnen die mensen zich dan niet voorstellen dat het ergens anders misschien wel echt kan stormen, terwijl het in hun achtertuin nagenoeg windstil is?quote:Op donderdag 2 november 2023 09:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat gaan we nu constant krijgen he, mensen vanuit het binnenland, waar geen code is die klagen dat het KNMI er niks van kan en dat deze wind geen code oranje waard is.
Mooi zonnetje ook nogquote:Op donderdag 2 november 2023 10:03 schreef ACT-F het volgende:
[..]
We zitten in het goede deel van het landHet gaat niet veel harder waaien dan nu het geval is.
Dit heb je ook altijd met onweer, dat kan soms heel lokaal zijn. Van die mensen die dan boos worden dat er geen onweer was in hun dorp en de code niet nodig was, maar een dorp verder op is het wel losgegaan dan, maar dat maakt dan niet uitquote:Op donderdag 2 november 2023 10:16 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik snap dat nooit zo goed, kunnen die mensen zich dan niet voorstellen dat het ergens anders misschien wel echt kan stormen, terwijl het in hun achtertuin nagenoeg windstil is?
Vooral op facebook zitten van die heldere lichten die daar een handje van hebbenis mijn indruk.
Volgens mij speelt het zich vandaag vooral af aan de kust.quote:Op donderdag 2 november 2023 09:59 schreef DemonRage het volgende:
De windstoten zijn er al wel maar (nog) niet zo indrukwekkend hier in het binnenland.
Als geheel is Ciaran zwaarder (200 km/h + in Frankrijk), maar voor Nederland zal Poly net wat sterker zijn waarschijnlijk.quote:
11-16 over de beneluxquote:Op donderdag 2 november 2023 09:51 schreef Salina het volgende:
Heb me nog niet ingelezen in die storm. Wat is het tijdstip dat het het zwaarst wordt verwacht in Noord en Zuid Holland?
Moet vanmiddag mijn nieuwe laptop ophalen en daarna nog een afspraak. Kan pas op zijn vroegst na 15.00 terug richting zuiden. Zit nu nog in A'dam.
@:Iemand?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |