Wij hebben dit:quote:Op woensdag 1 november 2023 18:23 schreef Arizona het volgende:
Tweede paasdag en tweede pinksterdag hebben jullie ook niet in België en Spanje toch?
Dat is wel echt mooi verdeeld over het jaarquote:Op woensdag 1 november 2023 18:29 schreef Strani het volgende:
[..]
Wij hebben dit:
1-1 Nieuwjaar
6-1 Driekoningen
19-3 San José (Regionaal)
7-4 Goede vrijdag
10-4 Tweede paasdag
1-5 Dag van de arbeid
24-6 San Juan
15-8 Maria hemelvaart
9-10 Dag van de regio Valencia (Regionaal)
12-10 Nationale dag van Spanje
1-11 Allerheiligen
6-12 Dag van de constitutie
8-12 Onbevlekte ontvangenis
25-12 Kerst
(Maar als zo'n dag toevallig in het weekend valt heb je gewoon pech)
Ik zal het eens besprekenquote:Op woensdag 1 november 2023 18:31 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dat is wel echt mooi verdeeld over het jaar, veel beter dan in Nederland. Wij hebben tussen Pinksteren en Kerst gewoon niks
![]()
Maar ik zie inderdaad in juli nog geen feestdag, dus misschien kunnen jullie daar ook mijn verjaardag als feestdag invoeren
In België krijgen ze die dag in het weekend volgens mij ook weer terug.quote:Op woensdag 1 november 2023 18:29 schreef Strani het volgende:
[..]
Wij hebben dit:
1-1 Nieuwjaar
6-1 Driekoningen
19-3 San José (Regionaal)
7-4 Goede vrijdag
10-4 Tweede paasdag
1-5 Dag van de arbeid
24-6 San Juan
15-8 Maria hemelvaart
9-10 Dag van de regio Valencia (Regionaal)
12-10 Nationale dag van Spanje
1-11 Allerheiligen
6-12 Dag van de constitutie
8-12 Onbevlekte ontvangenis
25-12 Kerst
(Maar als zo'n dag toevallig in het weekend valt heb je gewoon pech)
Een aantal mensen in België hebben nu wel 2de kerstdag. Er is besloten om die dag gewoon dicht te gaan (scheelt weer in de kosten)quote:Op woensdag 1 november 2023 18:19 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Vooral Katholieke feestdagen hier. En de dag dat de Nederlanders eruit gekickt waren, wordt ook gevierd. Tweede Kerstdag bestaat in België dan weer niet trouwens.
De ‘logische’ feestdagen in Nederland die historisch ontbreken zijn ook eerder Goede Vrijdag, 1 mei en 5 mei, dus dat zou ook weer in diezelfde periode vallen.quote:Op woensdag 1 november 2023 18:31 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dat is wel echt mooi verdeeld over het jaar, veel beter dan in Nederland. Wij hebben tussen Pinksteren en Kerst gewoon niks
![]()
Maar ik zie inderdaad in juli nog geen feestdag, dus misschien kunnen jullie daar ook mijn verjaardag als feestdag invoeren
Veel bedrijven zijn dicht tussen Kerst en Nieuwjaar inderdaad. En feestdagen die in het weekend vallen krijg je terug als extra vakantiedag, dat is ook wel een goede regeling.quote:Op woensdag 1 november 2023 18:33 schreef usagi414 het volgende:
[..]
In België krijgen ze die dag in het weekend volgens mij ook weer terug.
Zoals 11 November dit jaar.
[..]
Een aantal mensen in België hebben nu wel 2de kerstdag. Er is besloten om die dag gewoon dicht te gaan (scheelt weer in de kosten)
Dat klopt zeker! Ik had zelf vorige week een paar dagen vrij (zelf genomen); ik heb zelden zo hard gewerkt als afgelopen maandag toen ik uitgerust en wel weer ging werkenquote:Op woensdag 1 november 2023 18:33 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik zal het eens bespreken
Maar inderdaad, het is hier prima verdeeldNederland is soms gewoon een beetje té gericht op productiviteit. Terwijl een paar extra vrije dagen wellicht juist die productiviteit zouden kunnen verhogen.
Waarom inruilen.quote:Op woensdag 1 november 2023 18:16 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik zou Koningsdag graag ruilen voor 5 mei, 5 mei vind ik veel meer betekenis hebben.
Het wisselt per CAO / bedrijf. Ik heb 31 vakantiedagen op fulltime basis. Je hebt wettelijk recht op minimaal 20 vakantiedagen, maar de meeste CAO's zitten hier wel boven.quote:Op woensdag 1 november 2023 18:33 schreef Strani het volgende:
Oh en verder had ik toen ik begon met m'n huidige werkcontract geloof ik 22 jaarlijkse vakantiedagen (inmiddels 25). Hoe zit dat in Nederland?
Ik vind dat ook veel logischer eigenlijk (ik leen je stokpaardje even @Straniquote:Op woensdag 1 november 2023 18:36 schreef Arizona het volgende:
[..]
Volgens mij zou ik serieus in een tweedaagse werkweek net zoveel voor elkaar kunnen krijgen als in een 3,5 daagse.
O bij ons is dat pas vanaf 60 ofzo volgens mijquote:Op woensdag 1 november 2023 18:38 schreef Arizona het volgende:
Oh en vanaf volgend jaar krijg ik 1 vakantiedag extra, omdat ik dan "oud" ben ofzo
Volgens mij is het in Nederlands steeds gebruikelijker om metquote:Op woensdag 1 november 2023 18:33 schreef Strani het volgende:
Oh en verder had ik toen ik begon met m'n huidige werkcontract geloof ik 22 jaarlijkse vakantiedagen (inmiddels 25). Hoe zit dat in Nederland?
Bij ons vanaf het jaar waarin je 45 wordt. En dan iedere 5 jaar een extra vrije dag erbij.quote:Op woensdag 1 november 2023 18:39 schreef Meke het volgende:
[..]
O bij ons is dat pas vanaf 60 ofzo volgens mij
Ja, ook wel bekend als oude lullen dag of boomer dagquote:Op woensdag 1 november 2023 18:39 schreef Meke het volgende:
[..]
O bij ons is dat pas vanaf 60 ofzo volgens mij
Ohh wel lekker zeg. Wel gek dat jij het dan 15 jaar te vroeg krijgtquote:Op woensdag 1 november 2023 18:41 schreef Arizona het volgende:
[..]
Bij ons vanaf het jaar waarin je 45 wordt. En dan iedere 5 jaar een extra vrije dag erbij.
Dus als je 60 jaar bent hoef je nog maar 2 dagen per week te werken?quote:Op woensdag 1 november 2023 18:41 schreef Arizona het volgende:
[..]
Bij ons vanaf het jaar waarin je 45 wordt. En dan iedere 5 jaar een extra vrije dag erbij.
Oh interessant. Ik weet niet of ik heel blij zou zijn met die keuzestressquote:Op woensdag 1 november 2023 18:40 schreef Meke het volgende:
[..]
Volgens mij is het in Nederlands steeds gebruikelijker om metcafetariamodel
(deze naam
) te werken, waarbij een bedrijf aangeeft een X bedrag te hebben voor werknemers, waarbij je zelf mag kiezen waar je het aan uit wilt geven. Dan kun je o.a. extra verlof kopen, een studie doen, een fiets kopen of het gewoon laten uitbetalen.
Ik heb vijf weken en kan er zo eventueel dus nog drie bijkopen
Dat zie je inderdaad ook steeds meer, die "keuzebudgetten"quote:Op woensdag 1 november 2023 18:40 schreef Meke het volgende:
[..]
Volgens mij is het in Nederlands steeds gebruikelijker om metcafetariamodel
(deze naam
) te werken, waarbij een bedrijf aangeeft een X bedrag te hebben voor werknemers, waarbij je zelf mag kiezen waar je het aan uit wilt geven. Dan kun je o.a. extra verlof kopen, een studie doen, een fiets kopen of het gewoon laten uitbetalen.
Ik heb vijf weken en kan er zo eventueel dus nog drie bijkopen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |