abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211120583
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:26 schreef Qarrad het volgende:
Vergeet ook niet dat dit nog het begin is. Geen toegang tot schoon water en sanitair betekent dat er een grote kans op ziekten is. Een klein kind kan binnen enkele uren uitdrogen.

Als de situatie niet verandert snel daar, dan krijgen we andere beelden dan platgebombardeerde burgers, namelijk uitgedroogde, uitgehongerde lijken met pestbulten, ebola, cholera of weet ik het.
hoe lang ongeveer? Je hebt het over uren, maar ik hoor al meer dan een week dat die toegang re niet is.....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211120590
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:26 schreef Qarrad het volgende:
Vergeet ook niet dat dit nog het begin is. Geen toegang tot schoon water en sanitair betekent dat er een grote kans op ziekten is. Een klein kind kan binnen enkele uren uitdrogen.

Als de situatie niet verandert snel daar, dan krijgen we andere beelden dan platgebombardeerde burgers, namelijk uitgedroogde, uitgehongerde lijken met pestbulten, ebola, cholera of weet ik het.
Hamas runt de tent daar. Die hebben het maar op te lossen.
  zondag 29 oktober 2023 @ 12:29:09 #203
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211120596
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik zou het efficient bombarderen noemen. Menig land kan dat niet.
Hamburg en Dresden zagen er al slechter uit na 1 nachtje bombarderen inderdaad.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211120608
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:27 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Er is o.a. door de EU voor miljarden aan materile steun verleend aan de Palestijnen, maar als die liever raketten van waterleidingen maken dan dat ze hun bevolking daarmee van water voorzien kun je dat Isral niet aanrekenen.
NL gaf nog geld voor een haven, die is voor de helft gebouwd, daarna achtergelaten en toen werd die gebombeerd _O- _O-
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211120624
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:28 schreef Ulx het volgende:

[..]
zij hebben de verkiezingen gewonnen en israel gaf ze daarna de kans om er iets van te maken. Na de eerste aanval bouwen ze terecht een hek eromheen.
pi_211120630
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:29 schreef nixxx het volgende:

[..]
Hamburg en Dresden zagen er al slechter uit na 1 nachtje bombarderen inderdaad.
en dat was ook meer dan 7% van texel
pi_211120631
quote:
7s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:26 schreef ExTec het volgende:

[..]
Kijk, hier toegeven dat het een gevoelsmatigheid is, zoals jij doet, is prima.

In mijn optiek tergend naief, terwijl de raketten op Israel nog steeds afgevuurd worden, maar soit.
Ja dat zal, maar ik vind het veroorzaken van een humanitaire ramp onder de burgerbevolking geen passende reactie op een terroristische aanslag, zeker niet als het verdedigende land in kwestie de technologische mogelijkheden heeft het gevaar op een andere manier af te wenden.

Een militaire reactie hoort proportioneel te zijn ten opzichte van de dreiging op dat moment. Dat is nu niet zo.

Dit is vergelding tegen een burgerbevolking en dat is niet alleen moreel verwerpelijk, het is ook nog eens een perfecte voedingsbodem voor nog veel meer haat en daarmee brengt het een oplossing voor dit conflict alleen maar verder weg.

Nogmaals: fijn voor de onderbuik, maar het lost niks op, het voegt niks toe, en er komt uiteindelijk alleen maar ellende van.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  zondag 29 oktober 2023 @ 12:31:08 #208
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211120633
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 oktober 2023 @ 12:31:37 #209
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211120636
quote:
Het gaat een interessante week worden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211120638
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
welke bezetter?
Isral, maar dat weet je best.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_211120649
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:31 schreef BlackLining het volgende:
Ja dat zal, maar ik vind het veroorzaken van een humanitaire ramp onder de burgerbevolking geen passende reactie op een terroristische aanslag,
dat vind ik ook. Dus kom op gaza-bewoners, snij de kelen door van de hamas strijders, jullie zijn in de meerderheid!
  zondag 29 oktober 2023 @ 12:32:20 #212
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211120651
quote:

[..]
Als het een gevangenis is, dan is Hamas de gevangenisbewaarder.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211120654
quote:

[..]
die bezetten dat gebied niet. Duswelke bezetters?
pi_211120659
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
beetje flauw dat je geen antwoord geeft.
Er is ruis tussen ons twee. Ik stel niet dat al die organisaties iets vinden. Weet ik niet. Die fokker vraagt naar een bron, alleen van te voren staat al vast dat die ene fokker legio bronnen onbetrouwbaar vindt en dus gaat zeiken over de bron en niet over wat de inhoud is. Dan is het kolderiek dat net hij vraagt om een bron.
pi_211120666
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
die bezetten dat gebied niet. Duswelke bezetters?
Isral :*
pi_211120667
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
zij hebben de verkiezingen gewonnen en israel gaf ze daarna de kans om er iets van te maken. Na de eerste aanval bouwen ze terecht een hek eromheen.
Als de Friezen hier tig jaar zelfmoordaanslagen plegen gaat er ook een hek omheen.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 29 oktober 2023 @ 12:33:33 #217
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_211120669
quote:

[..]
Ja dat zal, maar ik vind het veroorzaken van een humanitaire ramp onder de burgerbevolking geen passende reactie op een terroristische aanslag, zeker niet als het verdedigende land in kwestie de technologische mogelijkheden heeft het gevaar op een andere manier af te wenden.

Een militaire reactie hoort proportioneel te zijn ten opzichte van de dreiging op dat moment. Dat is nu niet zo.

Dit is vergelding tegen een burgerbevolking en dat is niet alleen moreel verwerpelijk, het is ook nog eens een perfecte voedingsbodem voor nog veel meer haat en daarmee brengt het een oplossing voor dit conflict alleen maar verder weg.

Nogmaals: fijn voor de onderbuik, maar het lost niks op, het voegt niks toe, en er komt uiteindelijk alleen maar ellende van.
Zeg je dat ook tegen Egypte? En je weet ook waarom ook zij die grens potdicht houden?
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_211120670
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Er is ruis tussen ons twee. Ik stel niet dat al die organisaties iets vinden. Weet ik niet. Die fokker vraagt naar een bron, alleen van te voren staat al vast dat die ene fokker legio bronnen onbetrouwbaar vindt en dus gaat zeiken over de bron en niet over wat de inhoud is. Dan is het kolderiek dat net hij vraagt om een bron.
oh zo... ik ben wel benieuwd of er iets iets onberbouwd zegt dat israel doelbewust de bevolking wil uitmoorden of straffen.
pi_211120676
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:33 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Isral :*
die bezetten dat gebied niet, dus welke bezetters?
pi_211120682
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat vind ik ook. Dus kom op gaza-bewoners, snij de kelen door van de hamas strijders, jullie zijn in de meerderheid!
Je denkt toch niet werkelijk dat dat zo makkelijk is, of wel?

Dit getuigt wel echt van ingrijpende stupiditeit. :{
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 oktober 2023 @ 12:34:46 #221
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211120684
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Wat is dat toch prachtig dat je al mijn onderbouwing voor dat standpunt blijft negeren, terwijl mijn oorspronkelijke kritiek juist was gericht op iemand die z'n eigen standpunten totaal niet kon onderbouwen zonder zo'n bron met een subjectieve conclusie als linkdump erin te gooien.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211120686
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:33 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Zeg je dat ook tegen Egypte? En je weet ook waarom ook zij die grens potdicht houden?
die zitten niet te wachten op dat volk en terecht. Dat heeft uiteraard redenen
  zondag 29 oktober 2023 @ 12:35:08 #223
3542 Gia
User under construction
pi_211120690
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:26 schreef nixxx het volgende:

[..]
Die kan in het rijtje
Apogalisten
Antimetisme
Evelen
En 'belegerdt' dan?
pi_211120691
quote:
De dreiging is een zeer geavanceerd tunnelstelsel vol terroristen en wapens, waar zelfs de Vietcong jaloers op zou zijn. Die dreiging wordt nu uitgeschakeld.
pi_211120694
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:34 schreef BlackLining het volgende:

[..]

jij denk dat het moeilijker is? Dat getuigt wel van een infantiele denkwijze
pi_211120695
quote:
Jawel,

Maar israel gaat geen 1000en soldaten opofferen, omdat dat meer aan "jouw wereldbeeld" voldoet.

Want dat betekent die proportionaliteit.

Maar in realiteit mag, en kiest israel voor de offensieve acties die de minste levens aan hun kant kosten.

En de consequentie is idd veel nevenschade.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
  Moderator zondag 29 oktober 2023 @ 12:35:41 #227
236264 crew  capricia
pi_211120703
quote:

[..]
Er is genoeg voorbereid.
twitter

Ga daar maar klagen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211120711
quote:

[..]
Israel bezet officieel gaza niet. Ze blokkeren Gaza. De West Bank die is wel bezet, in de ogen van veel landen en de Verenigde Naties
  zondag 29 oktober 2023 @ 12:36:20 #229
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211120712
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:19 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Maar genocide is het alleen als je de bevolking met de rug tegen de muur naast elkaar zet en n voor n doelbewust afknalt.

Isral is een hoog ontwikkeld land, met een technologisch superieur leger. Het is, om de inwoners van Isral te beschermen, nu simpelweg niet nodig om zo'n crisis te veroorzaken in Gaza. Dat kun je doen uit vergelding, van een rechtsnationalistische regering moet je ook niet veel beter verwachten, maar nodig is het niet en doordacht is het nog veel minder.

Het meest cynische hieraan is nog wel dat deze modus operandi van Isral, want je moet deze gebeurtenissen natuurlijk wel in context zien, juist de voedingsbodem heeft gecreerd waar Hamas nu op teert.

Gewoon platbombarderen. Werkte in Irak en Afghanistan ook zo goed.

Je mag van zo'n ontwikkeld land op zijn minst een meer doordachte, de-escalerende manier van oorlog voeren verwachten. En eigenlijk ook nog wel een wat kritischer kijk op de hele situatie, de historische context en de eigen rol daarin.
Niemand wordt bewust n voor n afgeknald. Of heb je het nu over wat Hamas deed in de dorpen in Zuid-Isral en op het muziekfestival daar? Ja, dan zit je wel goed.

En tevens is er trouwens geen sprake van 'platbombarderen'. Er wordt gericht gebombardeerd.
quote:

[..]

Vertel eens even, waar zit je hier dan precies aan te denken?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 oktober 2023 @ 12:37:04 #230
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211120715
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:35 schreef capricia het volgende:

[..]
Er is genoeg voorbereid.
[ twitter ]
Ga daar maar klagen.
Alle Hamas apogalisten nu (ja, ik hou hem er in):
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 29 oktober 2023 @ 12:37:06 #231
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211120716
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:36 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Israel bezet officieel gaza niet. Ze blokkeren Gaza. De West Bank die is wel bezet, in de ogen van veel landen en de Verenigde Naties
De Verenigde Naties nemen we niet meer serieus, die kunnen Hamas niet eens afkeuren. Dan is het wel klaar.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 29 oktober 2023 @ 12:37:19 #232
38496 Perrin
pi_211120717
quote:

[..]

Beter dan in een hoekje zitten bibberen terwijl Isral bezig is met hun 'genocide' toch?
pi_211120722
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:20 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Welke bronnen zou jij wel accepteren?

Verenigde Naties, HRW accepteer je niet. Een Nederlandse krant vast ook niet. Als het een Isralische mensenrechtenorganisatie is, dan wel? Een B'tselem is ok?
Zou je me die willen quoten? Zeg maar, de stukjes waarin ze letterlijk schrijven dat de Isralirs met deze acties het bewuste doel hebben om de burgerbevolking van Gaza collectief te straffen. Niet om Hamas uit te schakelen en ze daarbij collateral damage acceptabel achten. Nee, dat dit een bewuste en gerichte strafexercitie is tegen de gehele bevolking van Gaza.

Want dat is nogal een verschil.
  Moderator zondag 29 oktober 2023 @ 12:38:00 #234
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211120723
quote:
14s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De Verenigde Naties nemen we niet meer serieus, die kunnen Hamas niet eens afkeuren. Dan is het wel klaar.
jij neemt de Verenigde Naties niet serieus
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 29 oktober 2023 @ 12:38:18 #235
38496 Perrin
pi_211120724
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:36 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Net als Egypte Gaza blokkeert. De reden van de blokkade is Hamas.
pi_211120736
quote:

Dat is het nooit. Noem eens 1 revolutie die geen levens kostte.
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 oktober 2023 @ 12:39:47 #237
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211120738
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:38 schreef sp3c het volgende:

[..]
Eigenlijk betekent dat vooral dat ie niet snapt wat het doel van de VN is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 29 oktober 2023 @ 12:40:15 #238
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211120744
Correct.

twitter
  Moderator zondag 29 oktober 2023 @ 12:40:33 #239
236264 crew  capricia
pi_211120748
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Alle Hamas apogalisten nu (ja, ik hou hem er in):
[ afbeelding ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211120753
quote:

[..]

Ah, maar als Isral Hamas wilt uitschakelen dan mag dat alleen zonder Palestijnse slachtoffers, want anders heb je de mond meteen vol over een vergelding op een burgerbevolking?

Je meet met twee maten.
  Moderator zondag 29 oktober 2023 @ 12:41:27 #241
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211120756
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Eigenlijk betekent dat vooral dat ie niet snapt wat het doel van de VN is.
daar lijkt het op
pi_211120766
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:38 schreef Perrin het volgende:

[..]
Net als Egypte Gaza blokkeert. De reden van de blokkade is Hamas.
Ja Egypte blokkeert 1 grens. De andere landsgrenzen, het water en de lucht blokkeert Isral al een aantal jaar.
Dit is toch geen controversile informatie?
  zondag 29 oktober 2023 @ 12:45:38 #243
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211120787
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ja Egypte blokkeert 1 grens. De andere landsgrenzen, het water en de lucht blokkeert Isral al een aantal jaar.
Dan nog heb je dus te maken met twee landen. En het is opvallend dat mensen het mbt de grens eigenlijk alleen maar over Isral hebben en niet over Egypte. En dan ook doen alsof Isral deze grenzen zonder reden scherp in de gaten houdt. Denk je ook niet dat dit met bepaalde redenen is zoals het beschermen van de eigen bevolking tegen terrorisme?
pi_211120789
quote:

[..]
Klopt, dat is het niet.

Net als dat het niet controversieel is om een grens grotendeels dicht te gooien en zr streng te controleren, wanneer dat buurland er een handje van heeft om je burgers op te blazen.

Maar een aantal mensen doen hier nu eenmaal graag alsof die Isralische controle over de grens tussen Isral en Gaza compleet uit de lucht is komen vallen. In een vacum bestaat, waarbij men niet in staat is om verder terug te kijken dan de laatste 20 jaar.
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 oktober 2023 @ 12:46:08 #245
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211120795
quote:

[..]
Waarom gelden volgens jou voor Isral strengere standaarden wat dit onderwerp betreft dan voor Egypte? En dat terwijl Isral in oorlog is met een terroristische organisatie voor wie ze de deur dan ook zouden open zetten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 29 oktober 2023 @ 12:47:28 #246
38496 Perrin
pi_211120808
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Waarom gelden volgens jou voor Isral strengere standaarden wat dit onderwerp betreft dan voor Egypte? En dat terwijl Isral in oorlog is met een terroristische organisatie voor wie ze de deur dan ook zouden open zetten.
Geen lastige vragen stellen graag.
  zondag 29 oktober 2023 @ 12:48:43 #247
38496 Perrin
pi_211120820
quote:

[..]
En waarom blokkeren alle landen rondom Gaza die grenzen, beste vriend?
  zondag 29 oktober 2023 @ 12:48:57 #248
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_211120822
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Egypte is geen Joodse staat want zo rolt 'ie.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_211120826
quote:

[..]
In Gaza is hamas nu nog de bezetter.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_211120829
quote:
14s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Niet afkeuren? Heb je daar een bron van?
Of ben je in de war met de kwalificatie terroristische organisatie?
  zondag 29 oktober 2023 @ 12:50:44 #251
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211120849
quote:
7s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:16 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, oorlog is vervelend, dat blijkt maar weer eens. Je zou je eigenlijk in moeten spannen om daar niet in verzeild te raken, dus geen domme dingen doen zoals 1500 onschuldige burgers vermoorden.

Maar nee, israel is op geen enkele manier verplicht om gaza van utiliteiten te voorzien, en dat niet doen is geen genocide.
Het is in strijd met het oorlogsrecht dus dat heb je verkeerd.
pi_211120852
Maar goed ... Wat Israel imo wel beter had mogen doen; de ontruiming van Gaza voor de bombardementen en het binnenvallen. Wanneer die burgers Gaza niet of nauwelijks uit kunnen, is zo'n handreiking niet veel meer dan een wassen neus. Ze hadden of eerst een deal met Egypte moeten maken, of zelfs zelf burgers door moeten laten. Onder strenge controle, alleen burgers, geen spullen oid. En dan een paar zwaar bewaakte tentenkampen oid.

En daarna al die tunnels en iedereen die er in zit ruimen.
  zondag 29 oktober 2023 @ 12:52:01 #253
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211120860
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wat is precies in strijd met oorlogsrecht?
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_211120861
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:38 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik ook niet.
pi_211120864
quote:
14s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dan nog heb je dus te maken met twee landen. En het is opvallend dat mensen het mbt de grens eigenlijk alleen maar over Isral hebben en niet over Egypte. En dan ook doen alsof Isral deze grenzen zonder reden scherp in de gaten houdt. Denk je ook niet dat dit met bepaalde redenen is zoals het beschermen van de eigen bevolking tegen terrorisme?
Zeker. Die muur heeft heel wat Isralische levens gered.

De landsgrens is niet zo'n probleem want dan mag het buurland zelf bepalen inderdaad. Die lucht- en watergrens is wel wat controversiler.
  Moderator zondag 29 oktober 2023 @ 12:52:27 #256
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211120865
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:52 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ik ook niet.
dat geeft niet
  zondag 29 oktober 2023 @ 12:53:19 #257
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211120873
quote:
2s.gif Op zondag 29 oktober 2023 10:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Al-Quds Hospital
Ligt dan ook in het Noorden en verstandig om zsm de evacueren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 oktober 2023 @ 12:53:32 #258
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211120876
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:50 schreef probeer het volgende:
Maar goed ... Wat Israel imo wel beter had mogen doen; de ontruiming van Gaza voor de bombardementen en het binnenvallen. Wanneer die burgers Gaza niet of nauwelijks uit kunnen, is zo'n handreiking niet veel meer dan een wassen neus. Ze hadden of eerst een deal met Egypte moeten maken, of zelfs zelf burgers door moeten laten. Onder strenge controle, alleen burgers, geen spullen oid. En dan een paar zwaar bewaakte tentenkampen oid.

En daarna al die tunnels en iedereen die er in zit ruimen.
Isral had sowieso wel wat dingen beter kunnen doen, maar achteraf is het altijd makkelijk lullen natuurlijk. Het enige wat ik ze echt hard aanreken is wat er nu gaande is op de westbank.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211120884
quote:

[..]
Quote maar waar precies staat dat je verplicht bent je vijand van middelen te voorzien.
  zondag 29 oktober 2023 @ 12:54:00 #260
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211120885
quote:
5s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:52 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Wat is precies in strijd met oorlogsrecht?
Collectief straffen van burgerbevolking.
  zondag 29 oktober 2023 @ 12:54:10 #261
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211120888
twitter

Fijn dat we dit soort mensen onder ons hebben
  Moderator zondag 29 oktober 2023 @ 12:54:18 #262
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211120891
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Zeker. Die muur heeft heel wat Isralische levens gered.

De landsgrens is niet zo'n probleem want dan mag het buurland zelf bepalen inderdaad. Die lucht- en watergrens is wel wat controversiler.
die muur was ook meer een flauwe smoes om meer land in te pikken, dat heeft de situatie bepaald niet geholpen
pi_211120913
quote:

[..]
Klopt.

Maar ja, wanneer je vijand zijn reet met datzelfde oorlogsrecht afveegt, en zelf de meest gruwelijke oorlogsmisdaden begaat, komt er uiteindelijk een punt waarop je je tot een vergelijkbaar niveau zal moeten verlagen om die vijand effectief te kunnen bestrijden.

Wanneer dat punt komt .. tsja, dat zal per situatie verschillen.

Dat verband is zelfs de premisse van de wereldwijde nuclear deterrent. "Doe die shit niet, want als jullie het doen doen wij het ook".

In dit geval "als jullie schijt blijven hebben aan burgers, en hun levens misbruiken om ons aan te kunnen blijven vallen, dan komt er een punt waarop wij ook een stuk minder om die burgers gaan geven, om jullie te kunnen blijven bestrijden."
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 oktober 2023 @ 12:56:35 #264
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211120921
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:54 schreef sp3c het volgende:

[..]
die muur was ook meer een flauwe smoes om meer land in te pikken, dat heeft de situatie bepaald niet geholpen
Die muur is volledig gebouwd op grondgebied dat gewoon bij Isral hoort?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211120934
quote:

[..]
Hamas gebruikt stroom en water in hun oorlog tegen Isral. Isral is echt niet verplicht om mee te helpen.
  zondag 29 oktober 2023 @ 12:58:29 #266
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211120949
quote:
7s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:53 schreef ExTec het volgende:

[..]
Quote maar waar precies staat dat je verplicht bent je vijand van middelen te voorzien.
Ze moeten de burgerbevolking voorzien van eerste levensbehoeften. Dat doen ze niet

quote:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-hamas-oorlogsrecht
Gaza afgesloten
Tot slot verschillen de meningen over de wettelijkheid van Israls actie om Gaza volledig af te sluiten van bijvoorbeeld elektriciteit, water, voedsel en medicijnen. Dat komt omdat sommigen Isral als bezetter zien en anderen niet. Een bezetter heeft meer regels tijdens een oorlog, legt Zwanenburg uit. "Die moet ervoor zorgen dat het bezet gebied voorzien is van primaire levensbehoeften." Door het afsluiten van Gaza gebeurt dat nu niet en dat zou in dat geval daarom een schending kunnen zijn.
pi_211120950
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Klopt en gebeurt gelukkig ook niet
  zondag 29 oktober 2023 @ 12:58:52 #268
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211120956
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar dat staat toch niet in die post?
pi_211120960
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:48 schreef Perrin het volgende:

[..]
En waarom blokkeren alle landen rondom Gaza die grenzen, beste vriend?
Wat lief. Dat Isral dat kan en mag geeft wel aan dat de westerse wereld begrip heeft voor deze blokkade. Veel inwoners van Gaza zijn levensgevaarlijk. Dat is al lang geleden bewezen. en recent weer.
Ik heb wat minder begrip voor activiteiten die als doel hebben om vissers het leven zuur te maken of om alle inwoners een soort van collectief te straffen. Ik heb niet per se een betere aanpak, het is ingewikkeld en gevaarlijk. Het benoemen ligt zelfs hier gevoelig.
pi_211120969
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:52 schreef sp3c het volgende:

[..]
dat geeft niet
Precies, een ieder mag zelf bepalen of hij de VN serieus neemt of niet.
pi_211120972
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ze moeten de burgerbevolking voorzien van eerste levensbehoeften. Dat doen ze niet
[..]

De vraag is of ze dat moeten...
pi_211120974
quote:

[..]
[..]

quote:
In dit geval "als jullie schijt blijven hebben aan burgers, en hun levens misbruiken om ons aan te kunnen blijven vallen, dan komt er een punt waarop wij ook een stuk minder om die burgers gaan geven, om jullie te kunnen blijven bestrijden."
pi_211120984
quote:

[..]
[..]

Dat moeten ze helemaal niet. Dat is de taak van Hamas.
  zondag 29 oktober 2023 @ 13:01:04 #274
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211120993
quote:

[..]

Daar heeft Isral dan ook geen enkele verplichting toe, alleen het doorlaten van hulpconvooien, ze hoeven zelf niets te leveren, waarom zouden ze?
  zondag 29 oktober 2023 @ 13:01:41 #275
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211120997
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 10:27 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]

Blijft lachwekkend dit
Het is dan ook hypocrisie ten (internationale) top.
Afwijkende nieuwszenders volgend, rollen die over elkaar heen voor support aan (feitelijk) Hamas om geen woord te reppen geen woord over hun eigen misdaden jegens de mens(selijk)heid. Menig dictatoriaal ingesteld land vindt de ontstane "verdeeldheid" meer dan geweldig omdat daarmee haar eigen onderdrukking minder ernstig lijkt te worden.

Dat Nederland zich onthouden heeft van stemming, dwz dus geen keuze makend, is verstandig en moet niet worden gezien als dat het de Palestijnen zou afvallen of de Israliers dus onvoorwaardelijk steunt. Maar goed, menig zwart/wit denkend persoon wil niet alleen erkenning en excuses maar ook de toezegging om daarmee iets tot een eigen gelijk te kunnen dwingen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 oktober 2023 @ 13:01:53 #276
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211121000
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 13:00 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat moeten ze helemaal niet. Dat is de taak van Hamas.
Tenzij je Isral als bezettingsmacht van Gaza ziet natuurlijk. En dat is een beetje vergezocht.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211121005
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:54 schreef sp3c het volgende:

[..]
Weet ik niet. Is er toen land ingepikt of bedoel je de paar honderd meter bufferzone waar Palestijnen niet mogen komen met de dood als gevolg?
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 oktober 2023 @ 13:02:58 #278
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211121015
quote:
14s.gif Op zondag 29 oktober 2023 13:01 schreef Vallon het volgende:
Dat Nederland zich onthouden heeft van stemming, dwz dus geen keuze makend, is verstandig en moet niet worden gezien als dat het de Palestijnen zou afvallen of de Israliers dus onvoorwaardelijk steunt. Maar goed, menig zwart/wit denkend persoon wil niet alleen erkenning en excuses maar ook de toezegging om daarmee iets tot een eigen gelijk te kunnen dwingen.
Gelukkig hebben we hier linkse partijen die het kabinet op het matje hebben geroepen omdat dit standpunt niet zwart-wit genoeg is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator zondag 29 oktober 2023 @ 13:03:10 #279
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211121021
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 13:02 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Weet ik niet. Is er toen land ingepikt of bedoel je de paar honderd meter bufferzone waar Palestijnen niet mogen komen met de dood als gevolg?
quote:
Parts of the barrier are built on land seized from Palestinians,[76][81] or between Palestinians and their lands.[82] In a 2009 report, the UN said that the most recent barrier route allocates more segments to be built on the Green Line itself compared to previous draft routes of the barrier. However, in its current route the barrier annexes 9.5% of the total area of the West Bank to the Israeli side of the barrier.[83]
https://en.wikipedia.org/wiki/Israeli_West_Bank_barrier
pi_211121023
quote:

[..]
[..]

Israel bezet gaza (nog) niet.

Daarbij:

quote:
Tot slot verschillen de meningen over de wettelijkheid van Israls actie om Gaza volledig af te sluiten van bijvoorbeeld elektriciteit, water, voedsel en medicijnen.
Leuk dat je hier duidelijk maakt aan welke kant je zit. Maakt het geen gegeven.
  Moderator zondag 29 oktober 2023 @ 13:03:48 #281
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211121028
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:59 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Precies, een ieder mag zelf bepalen of hij de VN serieus neemt of niet.
zolang je voor jezelf spreekt en niet voor 'ons' is het prima

nog steeds onzin wmb maar prima
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 oktober 2023 @ 13:04:33 #282
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211121038
quote:
Dit gaat niet over Gaza.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211121049
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 13:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Tenzij je Isral als bezettingsmacht van Gaza ziet natuurlijk. En dat is een beetje vergezocht.
Ik zou niet weten hoe iemand dat kan denken als je de geschiedenis kent
  zondag 29 oktober 2023 @ 13:05:59 #284
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211121058
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:56 schreef probeer het volgende:

[..]
Klopt.

Maar ja, wanneer je vijand zijn reet met datzelfde oorlogsrecht afveegt, en zelf de meest gruwelijke oorlogsmisdaden begaat, komt er uiteindelijk een punt waarop je je tot een vergelijkbaar niveau zal moeten verlagen om die vijand effectief te kunnen bestrijden.

Wanneer dat punt komt .. tsja, dat zal per situatie verschillen.

Dat verband is zelfs de premisse van de wereldwijde nuclear deterrent. "Doe die shit niet, want als jullie het doen doen wij het ook".

Ik geloof niet dat de burgerbevolking iets gevraagd is door Hamas. Bovendien denk ik dat er toch wel wat meer mogelijk is om die Hamas te verwijderen dan dit. Op deze wijze is de laatste Hamas strijder pas weg wanneer de Gazastrook een dode vlakte is.

Uiteindelijk mogen die Hamas lui van mij ook de kogel hebben. Maar de werkwijze van Israel bevalt me gewoon niet.
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 oktober 2023 @ 13:06:47 #285
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
  zondag 29 oktober 2023 @ 13:06:50 #286
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211121071
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 13:02 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Die bufferzone die nu nog een beetje opgerekt gaat worden aan de palestijnse kant.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211121076
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 13:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat de burgerbevolking iets gevraagd is door Hamas. Bovendien denk ik dat er toch wel wat meer mogelijk is om die Hamas te verwijderen dan dit. Op deze wijze is de laatste Hamas strijder pas weg wanneer de Gazastrook een dode vlakte is.

Uiteindelijk mogen die Hamas lui van mij ook de kogel hebben. Maar de werkwijze van Israel bevalt me gewoon niet.
Vertel dan eens. Hoe?
  zondag 29 oktober 2023 @ 13:07:21 #288
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211121087
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 13:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nou als je het gebied al jaren belegerd hebt dan is het geen vreemde gedachte.
  zondag 29 oktober 2023 @ 13:07:33 #289
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211121089
quote:

[..]

En wat is het alternatief dan volgens jou? Ik bedoel, het IDF is heel duidelijk geweest, alle gijzelaars vrij en alle Hamasleden onvoorwaardelijk overgeven, dan stoppen de bombardementen direct en kunnen de relaties hersteld worden. Eerder niet, en terecht.
pi_211121091
quote:

[..]

Ze hebben de verkiezingen gewonnen dus er is gevraagd om op ze te stemmen
pi_211121098
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja als je een volk belegert en afsnijdt van de bronnen die ze nodig hebben om te overleven gaan ze vanzelf dood.

Voor evelen is die oorzaak-gevolgtrekking blijkbaar te ingewikkeld.
Hamas heeft nog voor maanden voedsel in de tunnel liggen.
Waarom hoor ik je daar niet over? Hamas is de democratisch verkozen regeringspartij voor Palestina. Waarom dragen zij in jouw ogen 0 verantwoordelijkheid voor het welzijn van hun inwoners?

En leg eens uit, waarom moet Isral het oorlogsgebied en hun potentile vijanden na 2 weken waarschuwen en instructies geven te vertrekken nog voorzien van alle middelen om de strijd langer en moeilijker te maken?

Echt, die eenzijdige visie van de pro-Palestijnse mensen is tenenkrommend. Zelfreflectie op Hamas is niet-bestaand en elk stukje propaganda over het slachtofferschap van de Palestijnen wordt gulzig naar binnen gewerkt met 0 kritische gedachten. Bij uitstekend de definitie “useful idiots” dienend.
pi_211121102
quote:
Bovendien denk ik dat er toch wel wat meer mogelijk is om die Hamas te verwijderen dan dit.
Zoals?

Deur tot deur gaan ipv complete gebouwen bombarderen?

Ook voor jou:

quote:
7s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:35 schreef ExTec het volgende:

[..]
Jawel,

Maar israel gaat geen 1000en soldaten opofferen, omdat dat meer aan "jouw wereldbeeld" voldoet.

Want dat betekent die proportionaliteit.

Maar in realiteit mag, en kiest israel voor de offensieve acties die de minste levens aan hun kant kosten.

En de consequentie is idd veel nevenschade.
  zondag 29 oktober 2023 @ 13:08:26 #293
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211121104
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 13:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ze hebben de verkiezingen gewonnen dus er is gevraagd om op ze te stemmen
17 jaar geleden en verder stond er volgens mij niet "schiet een dancefeest aan flarden" in het programma.
  zondag 29 oktober 2023 @ 13:08:50 #294
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211121111
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:49 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Niet afkeuren? Heb je daar een bron van?
Of ben je in de war met de kwalificatie terroristische organisatie?
quote:
Prior to adopting the resolution, the Assembly failed, by a recorded vote of 88 in favour to 55 against, with 23 abstentions, to adopt the amendment titled “Protection of civilians and upholding legal and humanitarian obligations” (document A/ES-10/L.26). In addition to unequivocally rejecting and condemning the terrorist attacks by Hamas that took place in Israel starting on 7 October 2023, the rejected amendment would have also condemned the taking of hostages and would have demanded the safety, well-being and humane treatment of those hostages in compliance with international law and call for their immediate and unconditional release.

Gilad Menashe Erdan, the representative of Israel, said the world has witnessed that the United Nations “no longer holds even one ounce of legitimacy or relevance”. This Organization was founded in the wake of the Holocaust for the purpose of preventing atrocities, he said. Israel just endured the largest massacre of Jews since the Holocaust and according to a majority of the so-called “Family of Nations”, Israel has no right to defend itself, he said.
Bron
quote:

[..]
[..]

Hoe kan Isral het overzien dat deze levensbehoeften bij onschuldige burgers komen en niet bij Hamas?
pi_211121112
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 13:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat doen ze of deden ze gelukkig niet
pi_211121113
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 13:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ah, daar is de gevoelsmatigheid.
  Moderator zondag 29 oktober 2023 @ 13:09:05 #297
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211121116
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 13:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dit gaat niet over Gaza.
werd niet echt gespecificeerd over welke muur het ging

die bij gaza is meer een hek (gevolgd door een hek)
  Moderator zondag 29 oktober 2023 @ 13:09:24 #298
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211121120
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 13:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]
17 jaar geleden en verder stond er volgens mij niet "schiet een dancefeest aan flarden" in het programma.
Israel vernietigen stond er altijd al in
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 oktober 2023 @ 13:09:24 #299
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211121121
quote:

[..]
Hamas werd toen al gewoon gezien als een terroristische organisatie. Nog meer smoesjes?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211121122
quote:

[..]
Maar wel de vernietiging van Isral.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')