hoe lang ongeveer? Je hebt het over uren, maar ik hoor al meer dan een week dat die toegang re niet is.....quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:26 schreef Qarrad het volgende:
Vergeet ook niet dat dit nog het begin is. Geen toegang tot schoon water en sanitair betekent dat er een grote kans op ziekten is. Een klein kind kan binnen enkele uren uitdrogen.
Als de situatie niet verandert snel daar, dan krijgen we andere beelden dan platgebombardeerde burgers, namelijk uitgedroogde, uitgehongerde lijken met pestbulten, ebola, cholera of weet ik het.
Hamas runt de tent daar. Die hebben het maar op te lossen.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:26 schreef Qarrad het volgende:
Vergeet ook niet dat dit nog het begin is. Geen toegang tot schoon water en sanitair betekent dat er een grote kans op ziekten is. Een klein kind kan binnen enkele uren uitdrogen.
Als de situatie niet verandert snel daar, dan krijgen we andere beelden dan platgebombardeerde burgers, namelijk uitgedroogde, uitgehongerde lijken met pestbulten, ebola, cholera of weet ik het.
Hamburg en Dresden zagen er al slechter uit na 1 nachtje bombarderen inderdaad.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik zou het efficient bombarderen noemen. Menig land kan dat niet.
NL gaf nog geld voor een haven, die is voor de helft gebouwd, daarna achtergelaten en toen werd die gebombeerdquote:Op zondag 29 oktober 2023 12:27 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Er is o.a. door de EU voor miljarden aan materile steun verleend aan de Palestijnen, maar als die liever raketten van waterleidingen maken dan dat ze hun bevolking daarmee van water voorzien kun je dat Isral niet aanrekenen.
zij hebben de verkiezingen gewonnen en israel gaf ze daarna de kans om er iets van te maken. Na de eerste aanval bouwen ze terecht een hek eromheen.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hamas runt de tent daar. Die hebben het maar op te lossen.
en dat was ook meer dan 7% van texelquote:Op zondag 29 oktober 2023 12:29 schreef nixxx het volgende:
[..]
Hamburg en Dresden zagen er al slechter uit na 1 nachtje bombarderen inderdaad.
Ja dat zal, maar ik vind het veroorzaken van een humanitaire ramp onder de burgerbevolking geen passende reactie op een terroristische aanslag, zeker niet als het verdedigende land in kwestie de technologische mogelijkheden heeft het gevaar op een andere manier af te wenden.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kijk, hier toegeven dat het een gevoelsmatigheid is, zoals jij doet, is prima.
In mijn optiek tergend naief, terwijl de raketten op Israel nog steeds afgevuurd worden, maar soit.
Isral, maar dat weet je best.quote:
dat vind ik ook. Dus kom op gaza-bewoners, snij de kelen door van de hamas strijders, jullie zijn in de meerderheid!quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:31 schreef BlackLining het volgende:
Ja dat zal, maar ik vind het veroorzaken van een humanitaire ramp onder de burgerbevolking geen passende reactie op een terroristische aanslag,
Als het een gevangenis is, dan is Hamas de gevangenisbewaarder.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
die bezetten dat gebied niet. Duswelke bezetters?quote:
Er is ruis tussen ons twee. Ik stel niet dat al die organisaties iets vinden. Weet ik niet. Die fokker vraagt naar een bron, alleen van te voren staat al vast dat die ene fokker legio bronnen onbetrouwbaar vindt en dus gaat zeiken over de bron en niet over wat de inhoud is. Dan is het kolderiek dat net hij vraagt om een bron.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
beetje flauw dat je geen antwoord geeft.
Isralquote:Op zondag 29 oktober 2023 12:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
die bezetten dat gebied niet. Duswelke bezetters?
Als de Friezen hier tig jaar zelfmoordaanslagen plegen gaat er ook een hek omheen.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
zij hebben de verkiezingen gewonnen en israel gaf ze daarna de kans om er iets van te maken. Na de eerste aanval bouwen ze terecht een hek eromheen.
Zeg je dat ook tegen Egypte? En je weet ook waarom ook zij die grens potdicht houden?quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:31 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja dat zal, maar ik vind het veroorzaken van een humanitaire ramp onder de burgerbevolking geen passende reactie op een terroristische aanslag, zeker niet als het verdedigende land in kwestie de technologische mogelijkheden heeft het gevaar op een andere manier af te wenden.
Een militaire reactie hoort proportioneel te zijn ten opzichte van de dreiging op dat moment. Dat is nu niet zo.
Dit is vergelding tegen een burgerbevolking en dat is niet alleen moreel verwerpelijk, het is ook nog eens een perfecte voedingsbodem voor nog veel meer haat en daarmee brengt het een oplossing voor dit conflict alleen maar verder weg.
Nogmaals: fijn voor de onderbuik, maar het lost niks op, het voegt niks toe, en er komt uiteindelijk alleen maar ellende van.
oh zo... ik ben wel benieuwd of er iets iets onberbouwd zegt dat israel doelbewust de bevolking wil uitmoorden of straffen.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er is ruis tussen ons twee. Ik stel niet dat al die organisaties iets vinden. Weet ik niet. Die fokker vraagt naar een bron, alleen van te voren staat al vast dat die ene fokker legio bronnen onbetrouwbaar vindt en dus gaat zeiken over de bron en niet over wat de inhoud is. Dan is het kolderiek dat net hij vraagt om een bron.
die bezetten dat gebied niet, dus welke bezetters?quote:
Je denkt toch niet werkelijk dat dat zo makkelijk is, of wel?quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat vind ik ook. Dus kom op gaza-bewoners, snij de kelen door van de hamas strijders, jullie zijn in de meerderheid!
Wat is dat toch prachtig dat je al mijn onderbouwing voor dat standpunt blijft negeren, terwijl mijn oorspronkelijke kritiek juist was gericht op iemand die z'n eigen standpunten totaal niet kon onderbouwen zonder zo'n bron met een subjectieve conclusie als linkdump erin te gooien.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er is ruis tussen ons twee. Ik stel niet dat al die organisaties iets vinden. Weet ik niet. Die fokker vraagt naar een bron, alleen van te voren staat al vast dat die ene fokker legio bronnen onbetrouwbaar vindt en dus gaat zeiken over de bron en niet over wat de inhoud is. Dan is het kolderiek dat net hij vraagt om een bron.
die zitten niet te wachten op dat volk en terecht. Dat heeft uiteraard redenenquote:Op zondag 29 oktober 2023 12:33 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Zeg je dat ook tegen Egypte? En je weet ook waarom ook zij die grens potdicht houden?
En 'belegerdt' dan?quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:26 schreef nixxx het volgende:
[..]
Die kan in het rijtje
Apogalisten
Antimetisme
Evelen
De dreiging is een zeer geavanceerd tunnelstelsel vol terroristen en wapens, waar zelfs de Vietcong jaloers op zou zijn. Die dreiging wordt nu uitgeschakeld.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:31 schreef BlackLining het volgende:
Een militaire reactie hoort proportioneel te zijn ten opzichte van de dreiging op dat moment. Dat is nu niet zo.
jij denk dat het moeilijker is? Dat getuigt wel van een infantiele denkwijzequote:Op zondag 29 oktober 2023 12:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je denkt toch niet werkelijk dat dat zo makkelijk is, of wel?
Dit getuigt wel echt van ingrijpende stupiditeit.
Jawel,quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:31 schreef BlackLining het volgende:
Er is genoeg voorbereid.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Israel bezet officieel gaza niet. Ze blokkeren Gaza. De West Bank die is wel bezet, in de ogen van veel landen en de Verenigde Natiesquote:
Niemand wordt bewust n voor n afgeknald. Of heb je het nu over wat Hamas deed in de dorpen in Zuid-Isral en op het muziekfestival daar? Ja, dan zit je wel goed.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:19 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Maar genocide is het alleen als je de bevolking met de rug tegen de muur naast elkaar zet en n voor n doelbewust afknalt.
Isral is een hoog ontwikkeld land, met een technologisch superieur leger. Het is, om de inwoners van Isral te beschermen, nu simpelweg niet nodig om zo'n crisis te veroorzaken in Gaza. Dat kun je doen uit vergelding, van een rechtsnationalistische regering moet je ook niet veel beter verwachten, maar nodig is het niet en doordacht is het nog veel minder.
Het meest cynische hieraan is nog wel dat deze modus operandi van Isral, want je moet deze gebeurtenissen natuurlijk wel in context zien, juist de voedingsbodem heeft gecreerd waar Hamas nu op teert.
Gewoon platbombarderen. Werkte in Irak en Afghanistan ook zo goed.
Je mag van zo'n ontwikkeld land op zijn minst een meer doordachte, de-escalerende manier van oorlog voeren verwachten. En eigenlijk ook nog wel een wat kritischer kijk op de hele situatie, de historische context en de eigen rol daarin.
Vertel eens even, waar zit je hier dan precies aan te denken?quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:31 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja dat zal, maar ik vind het veroorzaken van een humanitaire ramp onder de burgerbevolking geen passende reactie op een terroristische aanslag, zeker niet als het verdedigende land in kwestie de technologische mogelijkheden heeft het gevaar op een andere manier af te wenden.
Dit is vergelding tegen een burgerbevolking en dat is niet alleen moreel verwerpelijk, het is ook nog eens een perfecte voedingsbodem voor nog veel meer haat en daarmee brengt het een oplossing voor dit conflict alleen maar verder weg.
Nogmaals: fijn voor de onderbuik, maar het lost niks op, het voegt niks toe, en er komt uiteindelijk alleen maar ellende van.
Alle Hamas apogalisten nu (ja, ik hou hem er in):quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Er is genoeg voorbereid.
[ twitter ]
Ga daar maar klagen.
De Verenigde Naties nemen we niet meer serieus, die kunnen Hamas niet eens afkeuren. Dan is het wel klaar.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Israel bezet officieel gaza niet. Ze blokkeren Gaza. De West Bank die is wel bezet, in de ogen van veel landen en de Verenigde Naties
Beter dan in een hoekje zitten bibberen terwijl Isral bezig is met hun 'genocide' toch?quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zou je me die willen quoten? Zeg maar, de stukjes waarin ze letterlijk schrijven dat de Isralirs met deze acties het bewuste doel hebben om de burgerbevolking van Gaza collectief te straffen. Niet om Hamas uit te schakelen en ze daarbij collateral damage acceptabel achten. Nee, dat dit een bewuste en gerichte strafexercitie is tegen de gehele bevolking van Gaza.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Welke bronnen zou jij wel accepteren?
Verenigde Naties, HRW accepteer je niet. Een Nederlandse krant vast ook niet. Als het een Isralische mensenrechtenorganisatie is, dan wel? Een B'tselem is ok?
jij neemt de Verenigde Naties niet serieusquote:Op zondag 29 oktober 2023 12:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De Verenigde Naties nemen we niet meer serieus, die kunnen Hamas niet eens afkeuren. Dan is het wel klaar.
Net als Egypte Gaza blokkeert. De reden van de blokkade is Hamas.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Israel bezet officieel gaza niet. Ze blokkeren Gaza. De West Bank die is wel bezet, in de ogen van veel landen en de Verenigde Naties
Dat is het nooit. Noem eens 1 revolutie die geen levens kostte.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:34 schreef BlackLining het volgende:
Eigenlijk betekent dat vooral dat ie niet snapt wat het doel van de VN is.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
jij neemt de Verenigde Naties niet serieus
quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alle Hamas apogalisten nu (ja, ik hou hem er in):
[ afbeelding ]
Ah, maar als Isral Hamas wilt uitschakelen dan mag dat alleen zonder Palestijnse slachtoffers, want anders heb je de mond meteen vol over een vergelding op een burgerbevolking?quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
daar lijkt het opquote:Op zondag 29 oktober 2023 12:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Eigenlijk betekent dat vooral dat ie niet snapt wat het doel van de VN is.
Ja Egypte blokkeert 1 grens. De andere landsgrenzen, het water en de lucht blokkeert Isral al een aantal jaar.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Net als Egypte Gaza blokkeert. De reden van de blokkade is Hamas.
Dan nog heb je dus te maken met twee landen. En het is opvallend dat mensen het mbt de grens eigenlijk alleen maar over Isral hebben en niet over Egypte. En dan ook doen alsof Isral deze grenzen zonder reden scherp in de gaten houdt. Denk je ook niet dat dit met bepaalde redenen is zoals het beschermen van de eigen bevolking tegen terrorisme?quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja Egypte blokkeert 1 grens. De andere landsgrenzen, het water en de lucht blokkeert Isral al een aantal jaar.
Dit is toch geen controversile informatie?
Klopt, dat is het niet.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja Egypte blokkeert 1 grens. De andere landsgrenzen, het water en de lucht blokkeert Isral al een aantal jaar.
Waarom gelden volgens jou voor Isral strengere standaarden wat dit onderwerp betreft dan voor Egypte? En dat terwijl Isral in oorlog is met een terroristische organisatie voor wie ze de deur dan ook zouden open zetten.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Geen lastige vragen stellen graag.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waarom gelden volgens jou voor Isral strengere standaarden wat dit onderwerp betreft dan voor Egypte? En dat terwijl Isral in oorlog is met een terroristische organisatie voor wie ze de deur dan ook zouden open zetten.
En waarom blokkeren alle landen rondom Gaza die grenzen, beste vriend?quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Egypte is geen Joodse staat want zo rolt 'ie.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waarom gelden volgens jou voor Isral strengere standaarden wat dit onderwerp betreft dan voor Egypte? En dat terwijl Isral in oorlog is met een terroristische organisatie voor wie ze de deur dan ook zouden open zetten.
In Gaza is hamas nu nog de bezetter.quote:
Niet afkeuren? Heb je daar een bron van?quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De Verenigde Naties nemen we niet meer serieus, die kunnen Hamas niet eens afkeuren. Dan is het wel klaar.
Het is in strijd met het oorlogsrecht dus dat heb je verkeerd.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, oorlog is vervelend, dat blijkt maar weer eens. Je zou je eigenlijk in moeten spannen om daar niet in verzeild te raken, dus geen domme dingen doen zoals 1500 onschuldige burgers vermoorden.
Maar nee, israel is op geen enkele manier verplicht om gaza van utiliteiten te voorzien, en dat niet doen is geen genocide.
Wat is precies in strijd met oorlogsrecht?quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is in strijd met het oorlogsrecht dus dat heb je verkeerd.
Ik ook niet.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
jij neemt de Verenigde Naties niet serieus
Zeker. Die muur heeft heel wat Isralische levens gered.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dan nog heb je dus te maken met twee landen. En het is opvallend dat mensen het mbt de grens eigenlijk alleen maar over Isral hebben en niet over Egypte. En dan ook doen alsof Isral deze grenzen zonder reden scherp in de gaten houdt. Denk je ook niet dat dit met bepaalde redenen is zoals het beschermen van de eigen bevolking tegen terrorisme?
dat geeft nietquote:
Ligt dan ook in het Noorden en verstandig om zsm de evacueren.quote:
Isral had sowieso wel wat dingen beter kunnen doen, maar achteraf is het altijd makkelijk lullen natuurlijk. Het enige wat ik ze echt hard aanreken is wat er nu gaande is op de westbank.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:50 schreef probeer het volgende:
Maar goed ... Wat Israel imo wel beter had mogen doen; de ontruiming van Gaza voor de bombardementen en het binnenvallen. Wanneer die burgers Gaza niet of nauwelijks uit kunnen, is zo'n handreiking niet veel meer dan een wassen neus. Ze hadden of eerst een deal met Egypte moeten maken, of zelfs zelf burgers door moeten laten. Onder strenge controle, alleen burgers, geen spullen oid. En dan een paar zwaar bewaakte tentenkampen oid.
En daarna al die tunnels en iedereen die er in zit ruimen.
Quote maar waar precies staat dat je verplicht bent je vijand van middelen te voorzien.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Collectief straffen van burgerbevolking.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:52 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Wat is precies in strijd met oorlogsrecht?
die muur was ook meer een flauwe smoes om meer land in te pikken, dat heeft de situatie bepaald niet geholpenquote:Op zondag 29 oktober 2023 12:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zeker. Die muur heeft heel wat Isralische levens gered.
De landsgrens is niet zo'n probleem want dan mag het buurland zelf bepalen inderdaad. Die lucht- en watergrens is wel wat controversiler.
Klopt.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die muur is volledig gebouwd op grondgebied dat gewoon bij Isral hoort?quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
die muur was ook meer een flauwe smoes om meer land in te pikken, dat heeft de situatie bepaald niet geholpen
Hamas gebruikt stroom en water in hun oorlog tegen Isral. Isral is echt niet verplicht om mee te helpen.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze moeten de burgerbevolking voorzien van eerste levensbehoeften. Dat doen ze nietquote:Op zondag 29 oktober 2023 12:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Quote maar waar precies staat dat je verplicht bent je vijand van middelen te voorzien.
quote:https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-hamas-oorlogsrecht
Gaza afgesloten
Tot slot verschillen de meningen over de wettelijkheid van Israls actie om Gaza volledig af te sluiten van bijvoorbeeld elektriciteit, water, voedsel en medicijnen. Dat komt omdat sommigen Isral als bezetter zien en anderen niet. Een bezetter heeft meer regels tijdens een oorlog, legt Zwanenburg uit. "Die moet ervoor zorgen dat het bezet gebied voorzien is van primaire levensbehoeften." Door het afsluiten van Gaza gebeurt dat nu niet en dat zou in dat geval daarom een schending kunnen zijn.
Klopt en gebeurt gelukkig ook nietquote:Op zondag 29 oktober 2023 12:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Collectief straffen van burgerbevolking.
Maar dat staat toch niet in die post?quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Collectief straffen van burgerbevolking.
Wat lief. Dat Isral dat kan en mag geeft wel aan dat de westerse wereld begrip heeft voor deze blokkade. Veel inwoners van Gaza zijn levensgevaarlijk. Dat is al lang geleden bewezen. en recent weer.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
En waarom blokkeren alle landen rondom Gaza die grenzen, beste vriend?
Precies, een ieder mag zelf bepalen of hij de VN serieus neemt of niet.quote:
De vraag is of ze dat moeten...quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze moeten de burgerbevolking voorzien van eerste levensbehoeften. Dat doen ze niet
[..]
quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze moeten de burgerbevolking voorzien van eerste levensbehoeften. Dat doen ze niet
[..]
quote:In dit geval "als jullie schijt blijven hebben aan burgers, en hun levens misbruiken om ons aan te kunnen blijven vallen, dan komt er een punt waarop wij ook een stuk minder om die burgers gaan geven, om jullie te kunnen blijven bestrijden."
Dat moeten ze helemaal niet. Dat is de taak van Hamas.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
[..]
Daar heeft Isral dan ook geen enkele verplichting toe, alleen het doorlaten van hulpconvooien, ze hoeven zelf niets te leveren, waarom zouden ze?quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is dan ook hypocrisie ten (internationale) top.quote:
Tenzij je Isral als bezettingsmacht van Gaza ziet natuurlijk. En dat is een beetje vergezocht.quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat moeten ze helemaal niet. Dat is de taak van Hamas.
Weet ik niet. Is er toen land ingepikt of bedoel je de paar honderd meter bufferzone waar Palestijnen niet mogen komen met de dood als gevolg?quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
die muur was ook meer een flauwe smoes om meer land in te pikken, dat heeft de situatie bepaald niet geholpen
Gelukkig hebben we hier linkse partijen die het kabinet op het matje hebben geroepen omdat dit standpunt niet zwart-wit genoeg is.quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:01 schreef Vallon het volgende:
Dat Nederland zich onthouden heeft van stemming, dwz dus geen keuze makend, is verstandig en moet niet worden gezien als dat het de Palestijnen zou afvallen of de Israliers dus onvoorwaardelijk steunt. Maar goed, menig zwart/wit denkend persoon wil niet alleen erkenning en excuses maar ook de toezegging om daarmee iets tot een eigen gelijk te kunnen dwingen.
quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Weet ik niet. Is er toen land ingepikt of bedoel je de paar honderd meter bufferzone waar Palestijnen niet mogen komen met de dood als gevolg?
https://en.wikipedia.org/wiki/Israeli_West_Bank_barrierquote:Parts of the barrier are built on land seized from Palestinians,[76][81] or between Palestinians and their lands.[82] In a 2009 report, the UN said that the most recent barrier route allocates more segments to be built on the Green Line itself compared to previous draft routes of the barrier. However, in its current route the barrier annexes 9.5% of the total area of the West Bank to the Israeli side of the barrier.[83]
Israel bezet gaza (nog) niet.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
[..]
Leuk dat je hier duidelijk maakt aan welke kant je zit. Maakt het geen gegeven.quote:Tot slot verschillen de meningen over de wettelijkheid van Israls actie om Gaza volledig af te sluiten van bijvoorbeeld elektriciteit, water, voedsel en medicijnen.
zolang je voor jezelf spreekt en niet voor 'ons' is het primaquote:Op zondag 29 oktober 2023 12:59 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Precies, een ieder mag zelf bepalen of hij de VN serieus neemt of niet.
Dit gaat niet over Gaza.quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Israeli_West_Bank_barrier
Ik zou niet weten hoe iemand dat kan denken als je de geschiedenis kentquote:Op zondag 29 oktober 2023 13:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tenzij je Isral als bezettingsmacht van Gaza ziet natuurlijk. En dat is een beetje vergezocht.
Ik geloof niet dat de burgerbevolking iets gevraagd is door Hamas. Bovendien denk ik dat er toch wel wat meer mogelijk is om die Hamas te verwijderen dan dit. Op deze wijze is de laatste Hamas strijder pas weg wanneer de Gazastrook een dode vlakte is.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:56 schreef probeer het volgende:
[..]
Klopt.
Maar ja, wanneer je vijand zijn reet met datzelfde oorlogsrecht afveegt, en zelf de meest gruwelijke oorlogsmisdaden begaat, komt er uiteindelijk een punt waarop je je tot een vergelijkbaar niveau zal moeten verlagen om die vijand effectief te kunnen bestrijden.
Wanneer dat punt komt .. tsja, dat zal per situatie verschillen.
Dat verband is zelfs de premisse van de wereldwijde nuclear deterrent. "Doe die shit niet, want als jullie het doen doen wij het ook".
In dit geval "als jullie schijt blijven hebben aan burgers, en hun levens misbruiken om ons aan te kunnen blijven vallen, dan komt er een punt waarop wij ook een stuk minder om die burgers gaan geven, om jullie te kunnen blijven bestrijden."
Die bufferzone die nu nog een beetje opgerekt gaat worden aan de palestijnse kant.quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Weet ik niet. Is er toen land ingepikt of bedoel je de paar honderd meter bufferzone waar Palestijnen niet mogen komen met de dood als gevolg?
Vertel dan eens. Hoe?quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat de burgerbevolking iets gevraagd is door Hamas. Bovendien denk ik dat er toch wel wat meer mogelijk is om die Hamas te verwijderen dan dit. Op deze wijze is de laatste Hamas strijder pas weg wanneer de Gazastrook een dode vlakte is.
Uiteindelijk mogen die Hamas lui van mij ook de kogel hebben. Maar de werkwijze van Israel bevalt me gewoon niet.
Nou als je het gebied al jaren belegerd hebt dan is het geen vreemde gedachte.quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tenzij je Isral als bezettingsmacht van Gaza ziet natuurlijk. En dat is een beetje vergezocht.
En wat is het alternatief dan volgens jou? Ik bedoel, het IDF is heel duidelijk geweest, alle gijzelaars vrij en alle Hamasleden onvoorwaardelijk overgeven, dan stoppen de bombardementen direct en kunnen de relaties hersteld worden. Eerder niet, en terecht.quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat de burgerbevolking iets gevraagd is door Hamas. Bovendien denk ik dat er toch wel wat meer mogelijk is om die Hamas te verwijderen dan dit. Op deze wijze is de laatste Hamas strijder pas weg wanneer de Gazastrook een dode vlakte is.
Uiteindelijk mogen die Hamas lui van mij ook de kogel hebben. Maar de werkwijze van Israel bevalt me gewoon niet.
Ze hebben de verkiezingen gewonnen dus er is gevraagd om op ze te stemmenquote:Op zondag 29 oktober 2023 13:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hamas heeft nog voor maanden voedsel in de tunnel liggen.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja als je een volk belegert en afsnijdt van de bronnen die ze nodig hebben om te overleven gaan ze vanzelf dood.
Voor evelen is die oorzaak-gevolgtrekking blijkbaar te ingewikkeld.
Zoals?quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:05 schreef Hexagon het volgende:
Bovendien denk ik dat er toch wel wat meer mogelijk is om die Hamas te verwijderen dan dit.
quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jawel,
Maar israel gaat geen 1000en soldaten opofferen, omdat dat meer aan "jouw wereldbeeld" voldoet.
Want dat betekent die proportionaliteit.
Maar in realiteit mag, en kiest israel voor de offensieve acties die de minste levens aan hun kant kosten.
En de consequentie is idd veel nevenschade.
17 jaar geleden en verder stond er volgens mij niet "schiet een dancefeest aan flarden" in het programma.quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ze hebben de verkiezingen gewonnen dus er is gevraagd om op ze te stemmen
quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Niet afkeuren? Heb je daar een bron van?
Of ben je in de war met de kwalificatie terroristische organisatie?
Bronquote:Prior to adopting the resolution, the Assembly failed, by a recorded vote of 88 in favour to 55 against, with 23 abstentions, to adopt the amendment titled “Protection of civilians and upholding legal and humanitarian obligations” (document A/ES-10/L.26). In addition to unequivocally rejecting and condemning the terrorist attacks by Hamas that took place in Israel starting on 7 October 2023, the rejected amendment would have also condemned the taking of hostages and would have demanded the safety, well-being and humane treatment of those hostages in compliance with international law and call for their immediate and unconditional release.
Gilad Menashe Erdan, the representative of Israel, said the world has witnessed that the United Nations “no longer holds even one ounce of legitimacy or relevance”. This Organization was founded in the wake of the Holocaust for the purpose of preventing atrocities, he said. Israel just endured the largest massacre of Jews since the Holocaust and according to a majority of the so-called “Family of Nations”, Israel has no right to defend itself, he said.
Hoe kan Isral het overzien dat deze levensbehoeften bij onschuldige burgers komen en niet bij Hamas?quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
[..]
Dat doen ze of deden ze gelukkig nietquote:Op zondag 29 oktober 2023 13:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou als je het gebied al jaren belegerd hebt dan is het geen vreemde gedachte.
Ah, daar is de gevoelsmatigheid.quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou als je het gebied al jaren belegerd hebt dan is het geen vreemde gedachte.
werd niet echt gespecificeerd over welke muur het gingquote:
Israel vernietigen stond er altijd al inquote:Op zondag 29 oktober 2023 13:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
17 jaar geleden en verder stond er volgens mij niet "schiet een dancefeest aan flarden" in het programma.
Hamas werd toen al gewoon gezien als een terroristische organisatie. Nog meer smoesjes?quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
17 jaar geleden en verder stond er volgens mij niet "schiet een dancefeest aan flarden" in het programma.
Maar wel de vernietiging van Isral.quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |