dat vind ik ook. Dus kom op gaza-bewoners, snij de kelen door van de hamas strijders, jullie zijn in de meerderheid!quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:31 schreef BlackLining het volgende:
Ja dat zal, maar ik vind het veroorzaken van een humanitaire ramp onder de burgerbevolking geen passende reactie op een terroristische aanslag,
Als het een gevangenis is, dan is Hamas de gevangenisbewaarder.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hamas runt de tent daar. Die hebben het maar op te lossen.
die bezetten dat gebied niet. Duswelke bezetters?quote:
Er is ruis tussen ons twee. Ik stel niet dat al die organisaties iets vinden. Weet ik niet. Die fokker vraagt naar een bron, alleen van te voren staat al vast dat die ene fokker legio bronnen onbetrouwbaar vindt en dus gaat zeiken over de bron en niet over wat de inhoud is. Dan is het kolderiek dat net hij vraagt om een bron.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
beetje flauw dat je geen antwoord geeft.
Israëlquote:Op zondag 29 oktober 2023 12:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
die bezetten dat gebied niet. Duswelke bezetters?
Als de Friezen hier tig jaar zelfmoordaanslagen plegen gaat er ook een hek omheen.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
zij hebben de verkiezingen gewonnen en israel gaf ze daarna de kans om er iets van te maken. Na de eerste aanval bouwen ze terecht een hek eromheen.
Zeg je dat ook tegen Egypte? En je weet ook waarom ook zij die grens potdicht houden?quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:31 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja dat zal, maar ik vind het veroorzaken van een humanitaire ramp onder de burgerbevolking geen passende reactie op een terroristische aanslag, zeker niet als het verdedigende land in kwestie de technologische mogelijkheden heeft het gevaar op een andere manier af te wenden.
Een militaire reactie hoort proportioneel te zijn ten opzichte van de dreiging op dat moment. Dat is nu niet zo.
Dit is vergelding tegen een burgerbevolking en dat is niet alleen moreel verwerpelijk, het is ook nog eens een perfecte voedingsbodem voor nog veel meer haat en daarmee brengt het een oplossing voor dit conflict alleen maar verder weg.
Nogmaals: fijn voor de onderbuik, maar het lost niks op, het voegt niks toe, en er komt uiteindelijk alleen maar ellende van.
oh zo... ik ben wel benieuwd of er iets iets onberbouwd zegt dat israel doelbewust de bevolking wil uitmoorden of straffen.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er is ruis tussen ons twee. Ik stel niet dat al die organisaties iets vinden. Weet ik niet. Die fokker vraagt naar een bron, alleen van te voren staat al vast dat die ene fokker legio bronnen onbetrouwbaar vindt en dus gaat zeiken over de bron en niet over wat de inhoud is. Dan is het kolderiek dat net hij vraagt om een bron.
die bezetten dat gebied niet, dus welke bezetters?quote:
Je denkt toch niet werkelijk dat dat zo makkelijk is, of wel?quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat vind ik ook. Dus kom op gaza-bewoners, snij de kelen door van de hamas strijders, jullie zijn in de meerderheid!
Wat is dat toch prachtig dat je al mijn onderbouwing voor dat standpunt blijft negeren, terwijl mijn oorspronkelijke kritiek juist was gericht op iemand die z'n eigen standpunten totaal niet kon onderbouwen zonder zo'n bron met een subjectieve conclusie als linkdump erin te gooien.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er is ruis tussen ons twee. Ik stel niet dat al die organisaties iets vinden. Weet ik niet. Die fokker vraagt naar een bron, alleen van te voren staat al vast dat die ene fokker legio bronnen onbetrouwbaar vindt en dus gaat zeiken over de bron en niet over wat de inhoud is. Dan is het kolderiek dat net hij vraagt om een bron.
die zitten niet te wachten op dat volk en terecht. Dat heeft uiteraard redenenquote:Op zondag 29 oktober 2023 12:33 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Zeg je dat ook tegen Egypte? En je weet ook waarom ook zij die grens potdicht houden?
En 'belegerdt' dan?quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:26 schreef nixxx het volgende:
[..]
Die kan in het rijtje
Apogalisten
Antimetisme
Evelen
De dreiging is een zeer geavanceerd tunnelstelsel vol terroristen en wapens, waar zelfs de Vietcong jaloers op zou zijn. Die dreiging wordt nu uitgeschakeld.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:31 schreef BlackLining het volgende:
Een militaire reactie hoort proportioneel te zijn ten opzichte van de dreiging op dat moment. Dat is nu niet zo.
jij denk dat het moeilijker is? Dat getuigt wel van een infantiele denkwijzequote:Op zondag 29 oktober 2023 12:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je denkt toch niet werkelijk dat dat zo makkelijk is, of wel?
Dit getuigt wel echt van ingrijpende stupiditeit.
Jawel,quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:31 schreef BlackLining het volgende:
Er is genoeg voorbereid.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hamas runt de tent daar. Die hebben het maar op te lossen.
Israel bezet officieel gaza niet. Ze blokkeren Gaza. De West Bank die is wel bezet, in de ogen van veel landen en de Verenigde Natiesquote:
Niemand wordt bewust één voor één afgeknald. Of heb je het nu over wat Hamas deed in de dorpen in Zuid-Israël en op het muziekfestival daar? Ja, dan zit je wel goed.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:19 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Maar genocide is het alleen als je de bevolking met de rug tegen de muur naast elkaar zet en één voor één doelbewust afknalt.
Israël is een hoog ontwikkeld land, met een technologisch superieur leger. Het is, om de inwoners van Israël te beschermen, nu simpelweg niet nodig om zo'n crisis te veroorzaken in Gaza. Dat kun je doen uit vergelding, van een rechtsnationalistische regering moet je ook niet veel beter verwachten, maar nodig is het niet en doordacht is het nog veel minder.
Het meest cynische hieraan is nog wel dat deze modus operandi van Israël, want je moet deze gebeurtenissen natuurlijk wel in context zien, juist de voedingsbodem heeft gecreëerd waar Hamas nu op teert.
Gewoon platbombarderen. Werkte in Irak en Afghanistan ook zo goed.
Je mag van zo'n ontwikkeld land op zijn minst een meer doordachte, de-escalerende manier van oorlog voeren verwachten. En eigenlijk ook nog wel een wat kritischer kijk op de hele situatie, de historische context en de eigen rol daarin.
Vertel eens even, waar zit je hier dan precies aan te denken?quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:31 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja dat zal, maar ik vind het veroorzaken van een humanitaire ramp onder de burgerbevolking geen passende reactie op een terroristische aanslag, zeker niet als het verdedigende land in kwestie de technologische mogelijkheden heeft het gevaar op een andere manier af te wenden.
Dit is vergelding tegen een burgerbevolking en dat is niet alleen moreel verwerpelijk, het is ook nog eens een perfecte voedingsbodem voor nog veel meer haat en daarmee brengt het een oplossing voor dit conflict alleen maar verder weg.
Nogmaals: fijn voor de onderbuik, maar het lost niks op, het voegt niks toe, en er komt uiteindelijk alleen maar ellende van.
Alle Hamas apogalisten nu (ja, ik hou hem er in):quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Er is genoeg voorbereid.
[ twitter ]
Ga daar maar klagen.
De Verenigde Naties nemen we niet meer serieus, die kunnen Hamas niet eens afkeuren. Dan is het wel klaar.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Israel bezet officieel gaza niet. Ze blokkeren Gaza. De West Bank die is wel bezet, in de ogen van veel landen en de Verenigde Naties
Beter dan in een hoekje zitten bibberen terwijl Israël bezig is met hun 'genocide' toch?quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zou je me die willen quoten? Zeg maar, de stukjes waarin ze letterlijk schrijven dat de Israëliërs met deze acties het bewuste doel hebben om de burgerbevolking van Gaza collectief te straffen. Niet om Hamas uit te schakelen en ze daarbij collateral damage acceptabel achten. Nee, dat dit een bewuste en gerichte strafexercitie is tegen de gehele bevolking van Gaza.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Welke bronnen zou jij wel accepteren?
Verenigde Naties, HRW accepteer je niet. Een Nederlandse krant vast ook niet. Als het een Israëlische mensenrechtenorganisatie is, dan wel? Een B'tselem is oké?
jij neemt de Verenigde Naties niet serieusquote:Op zondag 29 oktober 2023 12:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De Verenigde Naties nemen we niet meer serieus, die kunnen Hamas niet eens afkeuren. Dan is het wel klaar.
Net als Egypte Gaza blokkeert. De reden van de blokkade is Hamas.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Israel bezet officieel gaza niet. Ze blokkeren Gaza. De West Bank die is wel bezet, in de ogen van veel landen en de Verenigde Naties
Dat is het nooit. Noem eens 1 revolutie die geen levens kostte.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:34 schreef BlackLining het volgende:
Eigenlijk betekent dat vooral dat ie niet snapt wat het doel van de VN is.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
jij neemt de Verenigde Naties niet serieus
quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alle Hamas apogalisten nu (ja, ik hou hem er in):
[ afbeelding ]
Ah, maar als Israël Hamas wilt uitschakelen dan mag dat alleen zonder Palestijnse slachtoffers, want anders heb je de mond meteen vol over een vergelding op een burgerbevolking?quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |