abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 oktober 2023 @ 12:17:49 #176
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_211120460
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ja precies, in perfectief te zien: 7% van texel valt best mee.
Waarom komt het überhaupt in het nieuws? Peter Gillis zal daar toch ook wel een parkje hebben waar ze tijdelijk veilig zitten en daarna gewoon weer terug.
Dit, dus.
  zondag 29 oktober 2023 @ 12:18:29 #177
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211120468
twitter

Overzicht van de omgebrachte kopstukken. Eronder staat: en nog honderden terroristen.

Laten we ervan uitgaan dat het iets van 750 in totaal is.

Dat wil dan zeggen dat er uitgaande van de cijfers van Hamas voor elke Hamas-terrorist 9 burgers zijn meegegaan.

Niet best. Ook als het de helft is.
pi_211120471
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:17 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Je mag je afvragen waarom de Palestijnen voor water- en energievoorziening überhaupt afhankelijk zijn van Israël terwijl ze Israël en zijn inwoners het liefst van de kaart zouden vegen.
dat is een cultuur dingetje, dat zie je overal waar moslims assimileren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 29 oktober 2023 @ 12:18:41 #179
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211120472
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:10 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik hoorde laatst op tv dat ca 7% van de gebouwen is vernietigd. Dat valt reuze mee.
Fiery, but mostly peaceful bombing. Zou CNN zeggen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211120480
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja als je een volk belegerdt en afsnijdt van de bronnen die ze nodig hebben om te overleven gaan ze vanzelf dood.

Voor evelen is die oorzaak-gevolgtrekking blijkbaar te ingewikkeld.
Maar genocide is het alleen als je de bevolking met de rug tegen de muur naast elkaar zet en één voor één doelbewust afknalt.

Israël is een hoog ontwikkeld land, met een technologisch superieur leger. Het is, om de inwoners van Israël te beschermen, nu simpelweg niet nodig om zo'n crisis te veroorzaken in Gaza. Dat kun je doen uit vergelding, van een rechtsnationalistische regering moet je ook niet veel beter verwachten, maar nodig is het niet en doordacht is het nog veel minder.

Het meest cynische hieraan is nog wel dat deze modus operandi van Israël, want je moet deze gebeurtenissen natuurlijk wel in context zien, juist de voedingsbodem heeft gecreëerd waar Hamas nu op teert.

Gewoon platbombarderen. Werkte in Irak en Afghanistan ook zo goed.

Je mag van zo'n ontwikkeld land op zijn minst een meer doordachte, de-escalerende manier van oorlog voeren verwachten. En eigenlijk ook nog wel een wat kritischer kijk op de hele situatie, de historische context en de eigen rol daarin.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_211120484
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:18 schreef nixxx het volgende:

[..]
Fiery, but mostly peaceful bombing. Zou CNN zeggen.
ik zou het efficient bombarderen noemen. Menig land kan dat niet.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211120490
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Bron dat de acties van Israël het doel hebben om de burgerbevolking collectief te straffen?
Welke bronnen zou jij wel accepteren?

Verenigde Naties, HRW accepteer je niet. Een Nederlandse krant vast ook niet. Als het een Israëlische mensenrechtenorganisatie is, dan wel? Een B'tselem is oké?
pi_211120496
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:20 schreef opgebaarde het volgende:
Verenigde Naties, HRW
hebben die dat geschreven en onderbouwd? :o
  zondag 29 oktober 2023 @ 12:21:43 #184
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211120503
twitter

And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 oktober 2023 @ 12:21:49 #185
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211120504
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:20 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Welke bronnen zou jij wel accepteren?

Verenigde Naties, HRW accepteer je niet. Een Nederlandse krant vast ook niet. Als het een Israëlische mensenrechtenorganisatie is, dan wel? Een B'tselem is oké?
Er zijn geen bronnen die feiten brengen over de intenties van Israël, want er zijn nog geen feiten, alleen een hij zegt zij zegt. En nee, opiniestukken aanvaard ik niet als bron.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211120512
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:17 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Je mag je afvragen waarom de Palestijnen voor water- en energievoorziening überhaupt afhankelijk zijn van Israël terwijl ze Israël en zijn inwoners het liefst van de kaart zouden vegen.
Dat mag, maar is een beetje kortzichtig.

Gaza is een gevangenis waar je nauwelijks in of uit komt, en waar Israël de grenzen beheert. De machtsverhouding daar ligt natuurlijk wel wat anders en je mag op grond van de rechten van de mens in zo'n situatie gerust eisen van de bezetter dat er in basale levensbehoeften voor de bevolking wordt voorzien.

Het voorbeeld wat je stelt zou alleen opgaan als Gaza vrij zou kunnen handelen met de rest van de wereld, maar dat kan het niet.

Als jij hier in de gevangenis komt, dan is het ook de plicht van de gevangenis om te voorzien in jouw eerste levensbehoeften.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  zondag 29 oktober 2023 @ 12:23:24 #187
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_211120519
quote:

[..]
Ja als je een volk belegerdt en afsnijdt van de bronnen die ze nodig hebben om te overleven gaan ze vanzelf dood.

Nou vertel eens, wat moet Israël dan doen?
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_211120525
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Daar was de hele Gazastrook bij betrokken?
Ja. Door hand- en spandiensten te verlenen aan de daders. Door ze te beschermen en te verbergen.
pi_211120526
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:23 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Nou vertel eens, wat moet Israël dan doen?
wat ze nu doen *O* eigenlijk heeft het veelst te lang geduurd
pi_211120527
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:21 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
hebben die dat geschreven en onderbouwd? :o
Die waren bij een iets ander Israël onderwerp al als onbetrouwbaar en subjectief bestempeld.
pi_211120531
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:23 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ja. Door hand- en spandiensten te verlenen aan de daders. Door ze te beschermen en te verbergen.
en door op ze te stemmen bij de verkiezingen.
pi_211120536
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Die waren bij een iets ander Israël onderwerp al als onbetrouwbaar en subjectief bestempeld.
beetje flauw dat je geen antwoord geeft.
pi_211120554
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Er zijn geen bronnen die feiten brengen over de intenties van Israël, want er zijn nog geen feiten, alleen een hij zegt zij zegt. En nee, opiniestukken aanvaard ik niet als bron.
Intentie snap ik, het is altijd gissen ook al zegt en schrijft een politicus wat zijn doel is.
Als een waarnemer iets ziet, dan is het ook nog steeds geen feit?
pi_211120555
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:22 schreef BlackLining het volgende:
je mag op grond van de rechten van de mens in zo'n situatie gerust eisen van de bezetter dat er in basale levensbehoeften voor de bevolking wordt voorzien.
Kijk, hier toegeven dat het een gevoelsmatigheid is, zoals jij doet, is prima.

In mijn optiek tergend naief, terwijl de raketten op Israel nog steeds afgevuurd worden, maar soit.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_211120559
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:26 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Intentie snap ik, het is altijd gissen ook al zegt en schrijft een politicus wat zijn doel is.
je kan intenties niet zien :Z
  zondag 29 oktober 2023 @ 12:26:45 #196
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211120561
quote:

[..]

Die kan in het rijtje
Apogalisten
Antimetisme
Evelen
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zondag 29 oktober 2023 @ 12:26:54 #197
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211120563
Vergeet ook niet dat dit nog het begin is. Geen toegang tot schoon water en sanitair betekent dat er een grote kans op ziekten is. Een klein kind kan binnen enkele uren uitdrogen.

Als de situatie niet verandert snel daar, dan krijgen we andere beelden dan platgebombardeerde burgers, namelijk uitgedroogde, uitgehongerde lijken met pestbulten, ebola, cholera of weet ik het.
pi_211120568
quote:
de bezetter
welke bezetter?
pi_211120571
quote:

[..]
Dat mag, maar is een beetje kortzichtig.

Gaza is een gevangenis waar je nauwelijks in of uit komt, en waar Israël de grenzen beheert. De machtsverhouding daar ligt natuurlijk wel wat anders en je mag op grond van de rechten van de mens in zo'n situatie gerust eisen van de bezetter dat er in basale levensbehoeften voor de bevolking wordt voorzien.

Het voorbeeld wat je stelt zou alleen opgaan als Gaza vrij zou kunnen handelen met de rest van de wereld, maar dat kan het niet.

Als jij hier in de gevangenis komt, dan is het ook de plicht van de gevangenis om te voorzien in jouw eerste levensbehoeften.
Er is o.a. door de EU voor miljarden aan materiële steun verleend aan de Palestijnen, maar als die liever raketten van waterleidingen maken dan dat ze hun bevolking daarmee van water voorzien kun je dat Israël niet aanrekenen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 oktober 2023 @ 12:28:22 #200
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211120576
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:26 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik wist niet dat je intenties kan zien tegenwoordig.

En daar zit ook mijn grootste probleem met dat hele pro-'Palestijn' kamp. Ze kijken alleen maar, ze denken niet verder na. Ze zien kapotte gebouwen en concluderen dan maar dat Israël de bad guy is en Hamas de good guy. Ze vragen niet verder, ze overwegen niet eens dat je verder kan vragen. Kapotte gebouwen en in scene gezette foto's zijn genoeg voor ze om conclusies te trekken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')