ik zou het efficient bombarderen noemen. Menig land kan dat niet.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:18 schreef nixxx het volgende:
[..]
Fiery, but mostly peaceful bombing. Zou CNN zeggen.
Welke bronnen zou jij wel accepteren?quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bron dat de acties van Isral het doel hebben om de burgerbevolking collectief te straffen?
hebben die dat geschreven en onderbouwd?quote:
Er zijn geen bronnen die feiten brengen over de intenties van Isral, want er zijn nog geen feiten, alleen een hij zegt zij zegt. En nee, opiniestukken aanvaard ik niet als bron.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Welke bronnen zou jij wel accepteren?
Verenigde Naties, HRW accepteer je niet. Een Nederlandse krant vast ook niet. Als het een Isralische mensenrechtenorganisatie is, dan wel? Een B'tselem is ok?
Dat mag, maar is een beetje kortzichtig.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:17 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Je mag je afvragen waarom de Palestijnen voor water- en energievoorziening berhaupt afhankelijk zijn van Isral terwijl ze Isral en zijn inwoners het liefst van de kaart zouden vegen.
Nou vertel eens, wat moet Isral dan doen?quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja als je een volk belegerdt en afsnijdt van de bronnen die ze nodig hebben om te overleven gaan ze vanzelf dood.
Voor evelen is die oorzaak-gevolgtrekking blijkbaar te ingewikkeld.
Ja. Door hand- en spandiensten te verlenen aan de daders. Door ze te beschermen en te verbergen.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Daar was de hele Gazastrook bij betrokken?
wat ze nu doenquote:Op zondag 29 oktober 2023 12:23 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Nou vertel eens, wat moet Isral dan doen?
Die waren bij een iets ander Isral onderwerp al als onbetrouwbaar en subjectief bestempeld.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
hebben die dat geschreven en onderbouwd?
en door op ze te stemmen bij de verkiezingen.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja. Door hand- en spandiensten te verlenen aan de daders. Door ze te beschermen en te verbergen.
beetje flauw dat je geen antwoord geeft.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die waren bij een iets ander Isral onderwerp al als onbetrouwbaar en subjectief bestempeld.
Intentie snap ik, het is altijd gissen ook al zegt en schrijft een politicus wat zijn doel is.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er zijn geen bronnen die feiten brengen over de intenties van Isral, want er zijn nog geen feiten, alleen een hij zegt zij zegt. En nee, opiniestukken aanvaard ik niet als bron.
Kijk, hier toegeven dat het een gevoelsmatigheid is, zoals jij doet, is prima.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:22 schreef BlackLining het volgende:
je mag op grond van de rechten van de mens in zo'n situatie gerust eisen van de bezetter dat er in basale levensbehoeften voor de bevolking wordt voorzien.
je kan intenties niet zienquote:Op zondag 29 oktober 2023 12:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Intentie snap ik, het is altijd gissen ook al zegt en schrijft een politicus wat zijn doel is.
Als een waarnemer iets ziet, dan is het ook nog steeds geen feit?
Die kan in het rijtjequote:Op zondag 29 oktober 2023 12:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja als je een volk belegerdt en afsnijdt van de bronnen die ze nodig hebben om te overleven gaan ze vanzelf dood.
Voor evelen is die oorzaak-gevolgtrekking blijkbaar te ingewikkeld.
welke bezetter?quote:
Er is o.a. door de EU voor miljarden aan materile steun verleend aan de Palestijnen, maar als die liever raketten van waterleidingen maken dan dat ze hun bevolking daarmee van water voorzien kun je dat Isral niet aanrekenen.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:22 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat mag, maar is een beetje kortzichtig.
Gaza is een gevangenis waar je nauwelijks in of uit komt, en waar Isral de grenzen beheert. De machtsverhouding daar ligt natuurlijk wel wat anders en je mag op grond van de rechten van de mens in zo'n situatie gerust eisen van de bezetter dat er in basale levensbehoeften voor de bevolking wordt voorzien.
Het voorbeeld wat je stelt zou alleen opgaan als Gaza vrij zou kunnen handelen met de rest van de wereld, maar dat kan het niet.
Als jij hier in de gevangenis komt, dan is het ook de plicht van de gevangenis om te voorzien in jouw eerste levensbehoeften.
Ik wist niet dat je intenties kan zien tegenwoordig.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Intentie snap ik, het is altijd gissen ook al zegt en schrijft een politicus wat zijn doel is.
Als een waarnemer iets ziet, dan is het ook nog steeds geen feit?
hoe lang ongeveer? Je hebt het over uren, maar ik hoor al meer dan een week dat die toegang re niet is.....quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:26 schreef Qarrad het volgende:
Vergeet ook niet dat dit nog het begin is. Geen toegang tot schoon water en sanitair betekent dat er een grote kans op ziekten is. Een klein kind kan binnen enkele uren uitdrogen.
Als de situatie niet verandert snel daar, dan krijgen we andere beelden dan platgebombardeerde burgers, namelijk uitgedroogde, uitgehongerde lijken met pestbulten, ebola, cholera of weet ik het.
Hamas runt de tent daar. Die hebben het maar op te lossen.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:26 schreef Qarrad het volgende:
Vergeet ook niet dat dit nog het begin is. Geen toegang tot schoon water en sanitair betekent dat er een grote kans op ziekten is. Een klein kind kan binnen enkele uren uitdrogen.
Als de situatie niet verandert snel daar, dan krijgen we andere beelden dan platgebombardeerde burgers, namelijk uitgedroogde, uitgehongerde lijken met pestbulten, ebola, cholera of weet ik het.
Hamburg en Dresden zagen er al slechter uit na 1 nachtje bombarderen inderdaad.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik zou het efficient bombarderen noemen. Menig land kan dat niet.
NL gaf nog geld voor een haven, die is voor de helft gebouwd, daarna achtergelaten en toen werd die gebombeerdquote:Op zondag 29 oktober 2023 12:27 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Er is o.a. door de EU voor miljarden aan materile steun verleend aan de Palestijnen, maar als die liever raketten van waterleidingen maken dan dat ze hun bevolking daarmee van water voorzien kun je dat Isral niet aanrekenen.
zij hebben de verkiezingen gewonnen en israel gaf ze daarna de kans om er iets van te maken. Na de eerste aanval bouwen ze terecht een hek eromheen.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hamas runt de tent daar. Die hebben het maar op te lossen.
en dat was ook meer dan 7% van texelquote:Op zondag 29 oktober 2023 12:29 schreef nixxx het volgende:
[..]
Hamburg en Dresden zagen er al slechter uit na 1 nachtje bombarderen inderdaad.
Ja dat zal, maar ik vind het veroorzaken van een humanitaire ramp onder de burgerbevolking geen passende reactie op een terroristische aanslag, zeker niet als het verdedigende land in kwestie de technologische mogelijkheden heeft het gevaar op een andere manier af te wenden.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kijk, hier toegeven dat het een gevoelsmatigheid is, zoals jij doet, is prima.
In mijn optiek tergend naief, terwijl de raketten op Israel nog steeds afgevuurd worden, maar soit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |