abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211120484
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:18 schreef nixxx het volgende:

[..]
Fiery, but mostly peaceful bombing. Zou CNN zeggen.
ik zou het efficient bombarderen noemen. Menig land kan dat niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211120490
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Bron dat de acties van Isral het doel hebben om de burgerbevolking collectief te straffen?
Welke bronnen zou jij wel accepteren?

Verenigde Naties, HRW accepteer je niet. Een Nederlandse krant vast ook niet. Als het een Isralische mensenrechtenorganisatie is, dan wel? Een B'tselem is ok?
pi_211120496
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:20 schreef opgebaarde het volgende:
Verenigde Naties, HRW
hebben die dat geschreven en onderbouwd? :o
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 29 oktober 2023 @ 12:21:43 #184
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211120503
twitter

And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 oktober 2023 @ 12:21:49 #185
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211120504
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:20 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Welke bronnen zou jij wel accepteren?

Verenigde Naties, HRW accepteer je niet. Een Nederlandse krant vast ook niet. Als het een Isralische mensenrechtenorganisatie is, dan wel? Een B'tselem is ok?
Er zijn geen bronnen die feiten brengen over de intenties van Isral, want er zijn nog geen feiten, alleen een hij zegt zij zegt. En nee, opiniestukken aanvaard ik niet als bron.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211120512
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:17 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Je mag je afvragen waarom de Palestijnen voor water- en energievoorziening berhaupt afhankelijk zijn van Isral terwijl ze Isral en zijn inwoners het liefst van de kaart zouden vegen.
Dat mag, maar is een beetje kortzichtig.

Gaza is een gevangenis waar je nauwelijks in of uit komt, en waar Isral de grenzen beheert. De machtsverhouding daar ligt natuurlijk wel wat anders en je mag op grond van de rechten van de mens in zo'n situatie gerust eisen van de bezetter dat er in basale levensbehoeften voor de bevolking wordt voorzien.

Het voorbeeld wat je stelt zou alleen opgaan als Gaza vrij zou kunnen handelen met de rest van de wereld, maar dat kan het niet.

Als jij hier in de gevangenis komt, dan is het ook de plicht van de gevangenis om te voorzien in jouw eerste levensbehoeften.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  zondag 29 oktober 2023 @ 12:23:24 #187
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_211120519
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja als je een volk belegerdt en afsnijdt van de bronnen die ze nodig hebben om te overleven gaan ze vanzelf dood.

Voor evelen is die oorzaak-gevolgtrekking blijkbaar te ingewikkeld.
Nou vertel eens, wat moet Isral dan doen?
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_211120525
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Daar was de hele Gazastrook bij betrokken?
Ja. Door hand- en spandiensten te verlenen aan de daders. Door ze te beschermen en te verbergen.
pi_211120526
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:23 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Nou vertel eens, wat moet Isral dan doen?
wat ze nu doen *O* eigenlijk heeft het veelst te lang geduurd
pi_211120527
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:21 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
hebben die dat geschreven en onderbouwd? :o
Die waren bij een iets ander Isral onderwerp al als onbetrouwbaar en subjectief bestempeld.
pi_211120531
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:23 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ja. Door hand- en spandiensten te verlenen aan de daders. Door ze te beschermen en te verbergen.
en door op ze te stemmen bij de verkiezingen.
pi_211120536
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Die waren bij een iets ander Isral onderwerp al als onbetrouwbaar en subjectief bestempeld.
beetje flauw dat je geen antwoord geeft.
pi_211120554
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Er zijn geen bronnen die feiten brengen over de intenties van Isral, want er zijn nog geen feiten, alleen een hij zegt zij zegt. En nee, opiniestukken aanvaard ik niet als bron.
Intentie snap ik, het is altijd gissen ook al zegt en schrijft een politicus wat zijn doel is.
Als een waarnemer iets ziet, dan is het ook nog steeds geen feit?
  zondag 29 oktober 2023 @ 12:26:13 #194
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_211120555
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:22 schreef BlackLining het volgende:
je mag op grond van de rechten van de mens in zo'n situatie gerust eisen van de bezetter dat er in basale levensbehoeften voor de bevolking wordt voorzien.
Kijk, hier toegeven dat het een gevoelsmatigheid is, zoals jij doet, is prima.

In mijn optiek tergend naief, terwijl de raketten op Israel nog steeds afgevuurd worden, maar soit.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_211120559
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:26 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Intentie snap ik, het is altijd gissen ook al zegt en schrijft een politicus wat zijn doel is.
je kan intenties niet zien :Z
  zondag 29 oktober 2023 @ 12:26:45 #196
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211120561
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja als je een volk belegerdt en afsnijdt van de bronnen die ze nodig hebben om te overleven gaan ze vanzelf dood.

Voor evelen is die oorzaak-gevolgtrekking blijkbaar te ingewikkeld.
Die kan in het rijtje
Apogalisten
Antimetisme
Evelen
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zondag 29 oktober 2023 @ 12:26:54 #197
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211120563
Vergeet ook niet dat dit nog het begin is. Geen toegang tot schoon water en sanitair betekent dat er een grote kans op ziekten is. Een klein kind kan binnen enkele uren uitdrogen.

Als de situatie niet verandert snel daar, dan krijgen we andere beelden dan platgebombardeerde burgers, namelijk uitgedroogde, uitgehongerde lijken met pestbulten, ebola, cholera of weet ik het.
pi_211120568
quote:
de bezetter
welke bezetter?
pi_211120571
quote:

[..]
Dat mag, maar is een beetje kortzichtig.

Gaza is een gevangenis waar je nauwelijks in of uit komt, en waar Isral de grenzen beheert. De machtsverhouding daar ligt natuurlijk wel wat anders en je mag op grond van de rechten van de mens in zo'n situatie gerust eisen van de bezetter dat er in basale levensbehoeften voor de bevolking wordt voorzien.

Het voorbeeld wat je stelt zou alleen opgaan als Gaza vrij zou kunnen handelen met de rest van de wereld, maar dat kan het niet.

Als jij hier in de gevangenis komt, dan is het ook de plicht van de gevangenis om te voorzien in jouw eerste levensbehoeften.
Er is o.a. door de EU voor miljarden aan materile steun verleend aan de Palestijnen, maar als die liever raketten van waterleidingen maken dan dat ze hun bevolking daarmee van water voorzien kun je dat Isral niet aanrekenen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 oktober 2023 @ 12:28:22 #200
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211120576
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:26 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik wist niet dat je intenties kan zien tegenwoordig.

En daar zit ook mijn grootste probleem met dat hele pro-'Palestijn' kamp. Ze kijken alleen maar, ze denken niet verder na. Ze zien kapotte gebouwen en concluderen dan maar dat Isral de bad guy is en Hamas de good guy. Ze vragen niet verder, ze overwegen niet eens dat je verder kan vragen. Kapotte gebouwen en in scene gezette foto's zijn genoeg voor ze om conclusies te trekken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211120583
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:26 schreef Qarrad het volgende:
Vergeet ook niet dat dit nog het begin is. Geen toegang tot schoon water en sanitair betekent dat er een grote kans op ziekten is. Een klein kind kan binnen enkele uren uitdrogen.

Als de situatie niet verandert snel daar, dan krijgen we andere beelden dan platgebombardeerde burgers, namelijk uitgedroogde, uitgehongerde lijken met pestbulten, ebola, cholera of weet ik het.
hoe lang ongeveer? Je hebt het over uren, maar ik hoor al meer dan een week dat die toegang re niet is.....
pi_211120590
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:26 schreef Qarrad het volgende:

Hamas runt de tent daar. Die hebben het maar op te lossen.
  zondag 29 oktober 2023 @ 12:29:09 #203
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211120596
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik zou het efficient bombarderen noemen. Menig land kan dat niet.
Hamburg en Dresden zagen er al slechter uit na 1 nachtje bombarderen inderdaad.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211120608
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:27 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Er is o.a. door de EU voor miljarden aan materile steun verleend aan de Palestijnen, maar als die liever raketten van waterleidingen maken dan dat ze hun bevolking daarmee van water voorzien kun je dat Isral niet aanrekenen.
NL gaf nog geld voor een haven, die is voor de helft gebouwd, daarna achtergelaten en toen werd die gebombeerd _O- _O-
pi_211120624
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:28 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hamas runt de tent daar. Die hebben het maar op te lossen.
zij hebben de verkiezingen gewonnen en israel gaf ze daarna de kans om er iets van te maken. Na de eerste aanval bouwen ze terecht een hek eromheen.
pi_211120630
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:29 schreef nixxx het volgende:

[..]
Hamburg en Dresden zagen er al slechter uit na 1 nachtje bombarderen inderdaad.
en dat was ook meer dan 7% van texel
pi_211120631
quote:
7s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:26 schreef ExTec het volgende:

[..]
Kijk, hier toegeven dat het een gevoelsmatigheid is, zoals jij doet, is prima.

In mijn optiek tergend naief, terwijl de raketten op Israel nog steeds afgevuurd worden, maar soit.
Ja dat zal, maar ik vind het veroorzaken van een humanitaire ramp onder de burgerbevolking geen passende reactie op een terroristische aanslag, zeker niet als het verdedigende land in kwestie de technologische mogelijkheden heeft het gevaar op een andere manier af te wenden.

Een militaire reactie hoort proportioneel te zijn ten opzichte van de dreiging op dat moment. Dat is nu niet zo.

Dit is vergelding tegen een burgerbevolking en dat is niet alleen moreel verwerpelijk, het is ook nog eens een perfecte voedingsbodem voor nog veel meer haat en daarmee brengt het een oplossing voor dit conflict alleen maar verder weg.

Nogmaals: fijn voor de onderbuik, maar het lost niks op, het voegt niks toe, en er komt uiteindelijk alleen maar ellende van.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  zondag 29 oktober 2023 @ 12:31:08 #208
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211120633
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 oktober 2023 @ 12:31:37 #209
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211120636
quote:
Het gaat een interessante week worden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211120638
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
welke bezetter?
Isral, maar dat weet je best.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')