abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:22:03 #1
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211111309
Samenvatting 7 oktober tot met 28 oktober (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Israëlische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Israël over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israëli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Israël met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Israël waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Israël de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Israël geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Israëlisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Israëlische leger met raketaanvallen antwoordde.

Israël riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis.

Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Israëlische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas. In de nacht van 27 op 28 oktober leek een nieuwe fase aangebroken, Israël trok met niet alleen bommen, maar ook mankracht Gaza binnen. Dit lijkt echter nog niet het grondoffensief te zijn.

Recente frontpage berichten 28 oktober met dank aan @Jippie
Hamas heeft in Moskou onderhandeld over vrijlating gijzelaars
Joodse school Cheider weer open: 'Veiligheid van de leerlingen is verbeterd'
Erdogan: 'het Westen negeert mensenrechtenschendingen in Gaza'

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Steve Lookner live

[ Bericht 4% gewijzigd door Momo op 28-10-2023 19:08:16 ]
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_211111310
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:50 schreef Werkperd het volgende:
Ik denk dat wij nu wel over eens kunnen zijn dat het internationaal gerechtshof per direct uit Nederland moet gaan.
Zeker naar Turkije, het baken van mensenrechten. :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:23:20 #3
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211111314
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 15:22 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
En een inflatie die we sinds enkele momenten na de oerknal niet meer hebben mogen meemaken
pi_211111325
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 15:23 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
En een inflatie die we sinds enkele momenten na de oerknal niet meer hebben mogen meemaken
Ik mis de relatie tot het internationaal gerechtshof?
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_211111328
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 15:04 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Bye bye :W.

Blijf maar begrip tonen voor terroristen, het zijn eigenlijk hele lieve mensen die toevallig even een slechte dag hebben joh :').
In de verste verte niet wat ik betoog.

Maar als je het denkt te kunnen 'winnen' met zulke stropopjes, dan have at it.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_211111331
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 15:01 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Je schrijft zelf al dat er daadwerkelijke intentie nodig is om de vlag "genocide/etnische zuivering" de lading te laten dekken; Israël heeft die intentie overduidelijk niet. Daarnaast is er wereldwijd vrijwel geen enkele bevolking die zó snel groeit als die in de Gazastrook. Derhalve slaat het gehuil over "genocide" dan ook werkelijk nergens op.
De intentie misschien niet.

Maar het interesseert ze klaarblijkelijk ook geen flikker. 'Per ongeluk' genocide plegen is ook gewoon genocide plegen.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_211111332
Die ene sketch legt duidelijk bloot dat geweldige traditie van Joodse komedie nog niet de overtocht naar Israël heeft gemaakt
  Moderator zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:30:08 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211111363
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 15:26 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Maar het interesseert ze klaarblijkelijk ook geen flikker. 'Per ongeluk' genocide plegen is ook gewoon genocide plegen.
nee per ongeluk genocide plegen kan per definitie niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_211111380
quote:

[..]

Dat Hamas Palestijnse burgers steevast als menselijk schild gebruikt is niet Israëls schuld en is ook niet Israëls probleem.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:34:18 #10
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211111395
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 15:25 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Ik mis de relatie tot het internationaal gerechtshof?
Nou na de oerknal was er eigenlijk vooral straling... maar het punt is dat de verdeling te gelijkmatig is om te kunnen verklaren met de snelheid van het licht dit dat. Maar goed toen is er dus hyperinflatie uitgevonden wat naar mijn idee helemaal niet nodig is want er was alleen straling en dus geen materie en dus geen noodzaak voor tijd maar toen ontstond waterstof en helium en wat beryllium, waar de zouten overigens zoetig van smaken, iets dat door stervende chemici is genoteerd, want erg giftig maar dat is het punt niet, maar was er dus noodzaak aan tijd, en toen kwamen er sterren en ontstonden er allemaal elementen tot aan ijzer, want ja, ijzer fusie levert echt geen kut op maar gelukkig hebben we ook hypernovaes en fuserende neutronensterren en werden ook zwaardere elementen gevormd en toen dus na een paar generaties sterren ontstond de zon en de aarde en den haag, en zo zie je maar als je wat waterstof, helium en beryllium maar voldoende ruimtetijd geeft dan gaat het zichzelf beschouwen, en deze bullshit optypen

dus nou ja, dat was het verband, in een notendop
  Moderator zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:35:28 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211111404
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 15:31 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Dat Hamas Palestijnse burgers steevast als menselijk schild gebruikt is niet Israëls schuld en is ook niet Israëls probleem.
deels wel
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:36:14 #12
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_211111407
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 15:34 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Nou na de oerknal was er eigenlijk vooral straling... maar het punt is dat de verdeling te gelijkmatig is om te kunnen verklaren met de snelheid van het licht dit dat. Maar goed toen is er dus hyperinflatie uitgevonden wat naar mijn idee helemaal niet nodig is want er was alleen straling en dus geen materie en dus geen noodzaak voor tijd maar toen ontstond waterstof en helium en wat beryllium, waar de zouten overigens zoetig van smaken, iets dat door stervende chemici is genoteerd, want erg giftig maar dat is het punt niet, maar was er dus noodzaak aan tijd, en toen kwamen er sterren en ontstonden er allemaal elementen tot aan ijzer, want ja, ijzer fusie levert echt geen kut op maar gelukkig hebben we ook hypernovaes en fuserende neutronensterren en werden ook zwaardere elementen gevormd en toen dus na een paar generaties sterren ontstond de zon en de aarde en den haag, en zo zie je maar als je wat waterstof, helium en beryllium maar voldoende ruimtetijd geeft dan gaat het zichzelf beschouwen, en deze bullshit optypen

dus nou ja, dat was het verband, in een notendop
Een like voor de moeite
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_211111411
twitter

Denk dat het vanavond nog wel eens goed los kan gaan.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211111413
quote:

[..]

Je pleegt niet per ongeluk genocide. Het zit in de definitie dat het stelselmatig moet zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:37:02 #15
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211111414
twitter
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:37:17 #16
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211111416
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 15:36 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Een like voor de moeite
Alsof je een bord lettervermicelli uitkotst :D
pi_211111421
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 15:31 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Het is niet zo zwart/wit. Dat die terroristen dat doen betekent niet dat Israël opeens geen rekening hoeft te houden met proportionaliteit.
  Moderator zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:38:12 #18
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211111423
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 15:22 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
het is sowieso een onafhankelijke organisatie dus het maakt geen reet uit waar het staat

ik zou het persoonlijk niet naar Noord Korea oid verplaatsen waar de onafhankelijkheid niet gegarandeerd kan worden maar in principe zou zelfs dat een optie kunnen zijn

zie ook ff niet waarom het weg zou moeten uit Nederland
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:40:48 #19
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211111440
twitter

En nog meer afvallende maskers, niets alleen steun voor die arme gazaantjes, gewoon wereldwijd INTIFADA!!

Echt de kant waar je achter wil staan :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_211111443
quote:

[..]

Je kan niet per ongeluk genocide plegen natuurlijk.

Mijn god, genocide is echt niet meer wat het vroeger geweest is, iedereen gebruikt het als er al een scheet dwars zit tegenwoordig.
pi_211111448
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:25 schreef oblo het volgende:

[..]
Israel bombardeert terreur doelen en probeert burger slachtoffers te voorkomen. Israel belegert een vijandige staat en laat tegelijkertijd hulpgoederen door. Dat vind ik geen oorlogsmisdaden.
Dit meen je toch niet serieus?

Er zijn bijna 10.000 burgerdoden in de Gaza-strook en jij durft nog te zeggen dat Israël probeert slachtoffers te voorkomen?
Wat een grap.

Israël blokkeert water, voedsel en medicijnen.
Wat heeft dat met het voorkomen van burger doden te maken?

En hulpgoederen doorlaten heeft heel lang mogen duren zeg. Als alles nou perfect was sure, maar ze waren alles aan het plat bombarderen, dan kun je niet eeuwen wachten om hulp door te laten :')
pi_211111451
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 15:40 schreef HeatWave het volgende:
[ twitter ]

En nog meer afvallende maskers, niets alleen steun voor die arme gazaantjes, gewoon wereldwijd INTIFADA!!

Echt de kant waar je achter wil staan :').
Dit wisten we toch allang? Iedereen die in een pro-Palestina demo meeloopt steunt Hamas, impliciet dan wel expliciet.
pi_211111453
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 15:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mijn god, genocide is echt niet meer wat het vroeger geweest is, iedereen gebruikt het als er al een scheet dwars zit tegenwoordig.
Je had die genocide van mij vanmorgen op de Chinees moeten zien op de pot.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_211111459
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 15:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Israël doet het dan ook niet per ongeluk. Ze doen het bewust.
Ze gooien doelbewust de hele Gaza-strook plat.
Inclusief alle burgers.
pi_211111474
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 15:38 schreef sp3c het volgende:

[..]
het is sowieso een onafhankelijke organisatie dus het maakt geen reet uit waar het staat

ik zou het persoonlijk niet naar Noord Korea oid verplaatsen waar de onafhankelijkheid niet gegarandeerd kan worden maar in principe zou zelfs dat een optie kunnen zijn

zie ook ff niet waarom het weg zou moeten uit Nederland
Nee, het was dan ook een grapje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')