abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 oktober 2023 @ 19:29:26 #1
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210998973
Samenvatting 7 oktober tot 18 oktober (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Israëlische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Israël over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israëli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Israël met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Israël waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Israël de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Israël geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Israëlisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Israëlische leger met raketaanvallen antwoordde.

Israël riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza gebombardeerd, bronnen spreken van 500 doden. Het is onduidelijk wie dit heeft gedaan op dit moment. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd.

Recente frontpage berichten
Israël geeft burgers Gaza meer tijd om te evacueren
Van Palestina tot Gazastrook
Egypte verplaatst troepen naar de zuidelijke grens met Gaza

SPOILER: Livestreams
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

Steve Lookner live

[ Bericht 0% gewijzigd door Momo op 18-10-2023 20:43:30 ]
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210998985
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:26 schreef Nattekat het volgende: [..] Omdat het niet in je straatje past. Ik durf te wedden van jij en al je medestanders pas overstag gaan als Hamas zelf zegt die raket afgeschoten te hebben, want je hebt een kant gekozen.
Ik ben niet pro Hamas tho. Ik blijf het herhalen. Deskundigen weten het niet eens, mom jij met je tweetje. Gisteren werd ik gemaand af te wachten na de eerste emotie, wat ik nu doe. Weer niet goed?
quote:
6s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:26 schreef Harvest89 het volgende: [..] ALs je een beetje begrip hebt voor de Palestijnse zaak of je hebt kritiek op Israel ben je blijkbaar een jodenhater. Snap dat dan. :P
Terwijl ik verdorie nog vaker met joden heb gegeten dan de meesten hier. Ik haat ze niet. Ik heb issues met zionisten.
pi_210999003
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:27 schreef marsan het volgende:

[..]
Op basis van welk onafhankelijk bewijs heb je nu je mening gevormd?
Ik wacht af. Heb mijn mening on hold staan.
pi_210999015
In de metro van den haag naar Rotterdam allerlei lui met Palestijnse vlag als cape om. Wordt weer gezellig bij de west Kruiskade straks. Allemaal strijders voor onafhankelijk onderzoek naar het incident van gisteren
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_210999018
Dat audiobericht van Israël is dus waarschijnlijk fake?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_210999031
Je krijgt om de mobiel helemaal geen bericht dat je de laatste bent.
pi_210999033
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:31 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Ik wacht af. Heb mijn mening on hold staan.
wat zou jij als bewijs accepteren waardoor je een mening krijgt?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 19:32:53 #8
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210999034
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:30 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Ik ben niet pro Hamas tho. Ik blijf het herhalen. Deskundigen weten het niet eens, mom jij met je tweetje. Gisteren werd ik gemaand af te wachten na de eerste emotie, wat ik nu doe. Weer niet goed?
[..]
Terwijl ik verdorie nog vaker met joden heb gegeten dan de meesten hier. Ik haat ze niet. Ik heb issues met zionisten.
Trek gewoon je eigen plan :)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 oktober 2023 @ 19:33:36 #9
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210999041
quote:
6s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:26 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
ALs je een beetje begrip hebt voor de Palestijnse zaak of je hebt kritiek op Israel ben je blijkbaar een jodenhater. Snap dat dan. :P
Dat is nou het leuke, ik denk dat hier maar heel weinig mensen zijn die geen begrip hebben voor de Palestijnse zaak of niet kritisch zijn op Israël. Als ik zou mogen gokken, zijn dit de drie populairste standpunten hier:
- Israël mag binnen het oorlogsrecht doen wat nodig is om Hamas plat te walsen
- Israël gaat te ver, maar is niet de aanstichter van het conflict, noch de hoofdverantwoordelijke dat het nog gaande is.
- Israël heeft het allemaal zelf uitgelokt, ze zijn in en in slecht richting Palestina, en ze moeten onmiddellijk ophouden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210999043
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:31 schreef Discombobulate het volgende:
nee
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 19:33:59 #11
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210999049

Voor als je het nog niet snapt.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_210999061
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
wat zou jij als bewijs accepteren waardoor je een mening krijgt?
Onafhankelijk onderzoek. Maar dat is een utopie. Met die gaspijp werd ook meteen naar Rusland gewezen, iedereen (jullie) geloofde dat. Nu blijkt vermoedelijk anders.
pi_210999062
twitter

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210999071
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:34 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Onafhankelijk onderzoek. Maar dat is een utopie. Met die gaspijp werd ook meteen naar Rusland gewezen, iedereen (jullie) geloofde dat. Nu blijkt vermoedelijk anders.
wat dan wel?
pi_210999072
twitter

_O-
Zonder wrijving geen glans
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 oktober 2023 @ 19:35:36 #16
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210999075
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:34 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Deze heb je vandaag al gepost.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 18 oktober 2023 @ 19:35:51 #17
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210999080
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:34 schreef Rupibma het volgende:

[..]
En hoeveel duizenden Europeanen zag jij de straat op gaan om Russische ambassade's aan te vallen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210999083
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:31 schreef Discombobulate het volgende:
Bron.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_210999092
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Bron.
Even teruglezen.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 19:36:55 #20
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210999097
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Deze heb je vandaag al gepost.
Slayage negeer ik voortaan; kan het iedereen aanbevelen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210999109
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
wat dan wel?
Begrijpend lezen is lastig?

quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En hoeveel duizenden Europeanen zag jij de straat op gaan om Russische ambassade's aan te vallen?
Niet.

Mensen waren vermoedelijk nog moe van alle vernielingen en demonstraties na corona.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 19:38:32 #22
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210999115
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:37 schreef Rupibma het volgende:
Niet.

Mensen waren vermoedelijk nog moe van alle vernielingen en demonstraties na corona.
Ja, dat zal het zijn ja.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210999120
quote:
Begrijpend lezen is lastig?
ik lees nergens wat je altijd bewijs accepteert? Je schrijft onafhankelijk onderzoek maar zegt direct dat het een utopie is waardoor je dit afschrijft. Dus wat dan wel? Ik weet dat het een lastige vraag is hoor :Y
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 oktober 2023 @ 19:38:45 #24
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210999121
quote:

Mensen waren vermoedelijk nog moe van alle vernielingen en demonstraties na corona
Ja, dat zal het zijn.

_O-
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210999136
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Houd toch op man; over de vrouwelijke protesten in Iran HOOR je ze niet, over de voortgaande slavernij in delen van Afrika en het Midden-Oosten evenmin, laat staan dat ze het iets interesseert wanneer er onderdrukking plaatsvindt maar er even géén Westerse boeman te vinden is als 'aanleidende factor.'

Schijten op het Westen, meer is het niet en zal het ook nooit worden.
Jij en je volgers hebben gelijk. Ik ben super hypocriet. Ik vind dat iedereen vrij moet kunnen leven en daarmee negeer ik op elk willekeurig moment of onderwerp de misstanden in de halve wereld. Klopt. Goed punt.

Ik zal overwegen om voortaan van mening te zijn dat iedereen de tyfus mag krijgen. Hier in Nederland en in de rest van de wereld. Weg met die kut Palestijn ook al is die 2 jaar oud. Dat de hele wereld Congo mag volgen, iedereen voor zich. Dat Rusland maar snel stukken grond van ons mag afpakken en wij van anderen, vrijheid is toch maar een illusie
pi_210999137
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dat is nou het leuke, ik denk dat hier maar heel weinig mensen zijn die geen begrip hebben voor de Palestijnse zaak of niet kritisch zijn op Israël. Als ik zou mogen gokken, zijn dit de drie populairste standpunten hier:
- Israël mag binnen het oorlogsrecht doen wat nodig is om Hamas plat te walsen
- Israël gaat te ver, maar is niet de aanstichter van het conflict, noch de hoofdverantwoordelijke dat het nog gaande is.
- Israël heeft het allemaal zelf uitgelokt, ze zijn in en in slecht richting Palestina, en ze moeten onmiddellijk ophouden.
1
pi_210999140
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:38 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik lees nergens wat je altijd bewijs accepteert? Je schrijft onafhankelijk onderzoek maar zegt direct dat het een utopie is waardoor je dit afschrijft. Dus wat dan wel? Ik weet dat het een lastige vraag is hoor :Y
Onafhankelijk onderzoek. Zal vast wel wat komen aankomende weken.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ja, dat zal het zijn.

_O-
Ja kom zeg. Pastoor Etto en zijn meuk kan ik niet meer serieus nemen
pi_210999144
twitter
pi_210999147
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:35 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

_O-
Heerlijk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 18 oktober 2023 @ 19:40:49 #30
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210999151
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Jij en je volgers hebben gelijk. Ik ben super hypocriet. Ik vind dat iedereen vrij moet kunnen leven en daarmee negeer ik op elk willekeurig moment of onderwerp de misstanden in de halve wereld. Klopt.

Ik zal overwegen om voortaan van mening te zijn dat iedereen de tyfus mag krijgen. Hier in Nederland en in de rest van de wereld. Weg met die kut Palestijn ook al is die 2 jaar oud. Dat de hele wereld Congo mag volgen, iedereen voor zich.
Gaat het?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210999152
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:40 schreef Rupibma het volgende:
hoe beoordeel of het onafhankelijk is?
pi_210999162

Ik weet niet in hoeverre deze kaartjes een vertekend perspectief vormen, maar ik kan wel enigszins volgen hoe die extremistisch Hamas zich door de jaren heen gevormd heeft. Als opgejaagde ratten in een steeds kleiner wordend kooitje.

Daarmee wil ik de acties van Hamas niet goed spreken, het is enkel een observatie als buitenstaander.

Aangezien ik in Zwitserland woon, blijf ik neutraal in dezer. :7
pi_210999167
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Slayage negeer ik voortaan; kan het iedereen aanbevelen.
Staat ook in mijn blocklist, scheelt een hoop inderdaad.
pi_210999173
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
hoe beoordeel of het onafhankelijk is?
Daar heb ik op dit moment niet over nagedacht.
pi_210999179
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:41 schreef Jed1Gam het volgende:
[ afbeelding ]

Ik weet niet in hoeverre deze kaartjes een vertekend perspectief vormen, maar ik kan wel enigszins volgen hoe die extremistisch Hamas zich door de jaren heen gevormd heeft. Als opgejaagde ratten in een steeds kleiner wordend kooitje.

Daarmee wil ik de acties van Hamas niet goed spreken, het is enkel een observatie als buitenstaander.

waarom begin je bij 1917?
Hamas bestond niet in 1917.
pi_210999187
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:34 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Tja, als er bakkerij op de gevel staat zegt niet zoveel. Zie dit voorbeeld in Rusland.
pi_210999188
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:40 schreef opgebaarde het volgende:
Ik vind dat iedereen vrij moet kunnen leven
Goed om te horen dat je de Palestijnen én Israëli wilt heropvoeden.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_210999190
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:41 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Daar heb ik op dit moment niet over nagedacht.
dat is tenminste eerlijjk.

Voor mij geldt: ik heb al een vooringenomen mening en andere berichten of onderzoeken boeien mij niet.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 19:42:53 #39
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210999191
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:40 schreef Rupibma het volgende:

[..]
[..]
Ja kom zeg. Pastoor Etto en zijn meuk kan ik niet meer serieus nemen
Ik pastoor? Dat is al een tijdje onhaalbaar hoor... Nog afgezien van het gegeven dat ik wel gewoon kritiek kan en wil uiten op mijn religie.

En je wil serieus genomen worden... door te beweren, met droge ogen, dat de enige reden dat Europeanen niet massaal brullend en krijsend de straat opgingen en Russische ambassade's aanvielen "omdat ze moe waren van alle vernielingen door corona"...

Ik weet ook best zeker dat je dat zelf niet eens gelooft.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210999195
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:30 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Ik heb issues met zionisten.
Waarom zou je je eigenlijk zo mee laten slepen door een conflict ver van je bed? Ben je opgegroeid met imams die in de moskee anti-Israel-preken hielden? Of is het bij de opvoeding gebeurd? Dat papa en mama iedere avond voor het slapengaan prevelden: 'Palestijnen goed, zionisten slecht'
pi_210999201
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:40 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
DMjte van Hamas: 500 doden ziekenhuis door Israël. NOS: copy-paste & publish.
pi_210999206
quote:
[ afbeelding ]

twitter

Dat plaatje klopt niet :)
pi_210999218
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik pastoor? Dat is al een tijdje onhaalbaar hoor... Nog afgezien van het gegeven dat ik wel gewoon kritiek kan en wil uiten op mijn religie.

En je wil serieus genomen worden... door te beweren, met droge ogen, dat de enige reden dat Europeanen niet massaal brullend en krijsend de straat opgingen en Russische ambassade's aanvielen "omdat ze moe waren van alle vernielingen door corona"...

Ik weet ook best zeker dat je dat zelf niet eens gelooft.
Jij hebt je mening al gevormd. Wat moet ik zeggen. Je stelt elke keer van die debiele vragen over moslims en arabieren. Vraag het een geleerde.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:42 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat is tenminste eerlijjk.

Voor mij geldt: ik heb al een vooringenomen mening en andere berichten of onderzoeken boeien mij niet.
Prima dat je dat hebt.
pi_210999219
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:43 schreef Gehrman het volgende:

[..]
[ twitter ]

ook al klopt het wel, waarom wordt er begonnen met 1946 en niet met 10000 BC.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 oktober 2023 @ 19:44:34 #45
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210999220
quote:
[ afbeelding ]

Palestina was heel dunbevolkt in de eerste helft van de 20e eeuw, en de meeste aan Israël toegewezen gebieden zijn woestijn. Wat er nu nog over is, is eigenlijk precies waar alle Palestijnse steden zijn.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210999224
twitter

Als je niet bang bent voor de dood waarom zeur je dan over het aantal doden?
  woensdag 18 oktober 2023 @ 19:45:06 #47
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210999227
quote:

[..]
[ twitter ]

mist sowieso de helft, ruim
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_210999229
twitter

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210999231
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:43 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
NOS komt er toch op terug?

In het hele fragment wordt later ook duidelijk gemaakt dat in het eerstvolgende journaal de duiding aangepast was.
pi_210999236
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:43 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Waarom zou je je eigenlijk zo mee laten slepen door een conflict ver van je bed? Ben je opgegroeid met imams die in de moskee anti-Israel-preken hielden? Of is het bij de opvoeding gebeurd? Dat papa en mama iedere avond voor het slapengaan prevelden: 'Palestijnen goed, zionisten slecht'
Je wordt te persoonlijk. Stop daar maar even mee.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 19:45:44 #51
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210999237
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:44 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Jij hebt je mening al gevormd. Wat moet ik zeggen. Je stelt elke keer van die debiele vragen over moslims en arabieren. Vraag het een geleerde.
[..]
Prima dat je dat hebt.
Welke 'vragen' stel ik?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210999252
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:42 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
waarom begin je bij 1917?
Hamas bestond niet in 1917.
Omdat het plaatje daar begint, we kunnen natuurlijk ook terug tot de oertijd. Ik probeer enkel de aktuelen gedachtengang van de Palestijnen op dit moment te begrijpen.
pi_210999256
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:43 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
ja maar ze schrijven wel hun bron erbij :Y
pi_210999258
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Welke 'vragen' stel ik?
Ik hou het graag hierbij.
pi_210999267
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:45 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

In het hele fragment wordt later ook duidelijk gemaakt dat in het eerstvolgende journaal de duiding aangepast was.
Deel van het probleem is dat ze het heeft over de autoriteiten in Gaza terwijl daar een Hamas dictatuur heerst. Dan is het nogal misleidend om een bericht te koppen met 'Ministerie van Volksgezondheid in Gaza zegt...'
pi_210999268
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:46 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Omdat het plaatje daar begint, we kunnen natuurlijk ook terug tot de oertijd. Ik probeer enkel de aktuelen gedachtengang van de Palestijnen op dit moment te begrijpen.
waarom denk je dat het plaatje daar begint? Wat wil de maker hiermee zeggen? Klopt dit dan of zal de maker express en doelbewust beginnen in dit jaartal?
  woensdag 18 oktober 2023 @ 19:47:25 #57
396550 Richestorags
pi_210999269
quote:
[ afbeelding ]

Die 1917 is wel heel misleidend. Daarnaast, zonder achtergrondverhaal zegt dit plaatje helemaal niks.
pi_210999277
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:45 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

Beetje amateuristisch.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 19:48:14 #59
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210999281
quote:

[..]
laten we teruggaan naar de egyptenaren, dat is beschreven historie, dan naar de diaspora... dit dat.. kom... als je het niet platgeslagen wilt zien prima, ik zeg je dat het geen zin heeft, ze zijn gewoon allemaal krankzinnig, maar ok, voor de nuance
  woensdag 18 oktober 2023 @ 19:48:18 #60
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210999283
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
zijn er überhaupt mensen die neutraal in dit conflict zijn?
Enquête: meerderheid Nederlanders kiest geen kant in conflict Israël-Palestijnen
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 oktober 2023 @ 19:48:18 #61
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210999284
quote:

[..]
Er bestaat vast wel een mooi gezegde over mensen die in het verleden blijven hangen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210999305
Denk dat het einde verhaal is voor die gijzelaars. Die gaan ze echt niet meer kunnen redden.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 19:49:32 #63
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210999306
Ik word zo moe van dit conflict.
pi_210999313
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Gaat het?
Houd op man (zoals jij zou zeggen). Ik mag de Israëli niet eens een vrij en veilig leven gunnen omdat ik ondertussen geen aandachf besteed aan de Chinezen die genocide op de Oeigoeren plegen, omdat ik de Iraanse vrouwen die onderdrukt worden negeer en de andere kant op kijk voor de slavernij in diverse Afrikaanse landen

Echt hoor. Wat een wijsheid. Ik stel mijn mening bij en ik hoop dat een kolonist je huis afpakt
  woensdag 18 oktober 2023 @ 19:49:55 #65
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210999317
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Er bestaat vast wel een mooi gezegde over mensen die in het verleden blijven hangen.
dit dus en uiteindelijk zit je met de shitzooi vandaag, met je koeien op leeftijd
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 oktober 2023 @ 19:50:10 #66
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210999323
quote:
Iew, wat een afschuwelijk genuanceerd verhaal. Mij is verteld dat hier allemaal wegkijkende zionisten wonen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 18 oktober 2023 @ 19:50:46 #67
396550 Richestorags
pi_210999336
quote:
Op zich goed denk ik zo, zoals het hoort.
pi_210999346
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Die 1917 is wel heel misleidend. Daarnaast, zonder achtergrondverhaal zegt dit plaatje helemaal niks.
de maker wil alleen een eerste toon zetten en verder niks. Er wordt doelbewust en epxress begonnen bij het linker jaartal.
pi_210999349
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Iew, wat een afschuwelijk genuanceerd verhaal. Mij is verteld dat hier allemaal wegkijkende zionisten wonen.
Door wie?
  woensdag 18 oktober 2023 @ 19:51:38 #70
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210999356
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:49 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Houd op man. Ik mag de Israëli niet eens een vrij en veilig leven gunnen omdat de Chinezen genocide op de Oeigoeren plegen, omdat in Iran vrouwen onderdrukt worden, omdat slavernij in diverse Afrikaanse landen.

Echt hoor. Wat een wijsheid. Ik stel mijn mening bij en ik hoop dat een kolonist je huis afpakt
kusje op je auw?
pi_210999357
quote:
10s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:44 schreef ReplaR het volgende:
[ twitter ]

Omdat in die religie iedereen een soldaat van Allah is.
pi_210999360
quote:

[..]
[ twitter ]

quote:
Pareltjes zijn zulke postings met achtergronden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_210999363
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:45 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Je wordt te persoonlijk. Stop daar maar even mee.
Oh..nou dan zal ik ook mijn versie geven. Van huis uit ben ik pro-Israël, maar omdat het een erg complex conflict is en ik ook wel zie dat Israël op de West-Bank de Palestijnen niet goed behandelt, was ik steeds meer neutraal geworden. Tot 7 oktober dan. Maar de pro-Israël-houding gaat niet verder dan dat ik hoop dat ze die varkens van Hamas uitschakelen. Daarna zie ik het conflict tot in eeuwigheid doorsudderen en zoeken ze het maar uit. Alleen als Israël in zijn voortbestaan wordt bedreigd ben ik echt op hun hand.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 19:51:57 #74
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210999365
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:49 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Houd op man. Ik mag de Israëli niet eens een vrij en veilig leven gunnen omdat ik ondertussen geen aandachf besteed aan de Chinezen die genocide op de Oeigoeren plegen, omdat ik de Iraanse vrouwen die onderdrukt worden negeer en de andere kant op kijk voor de slavernij in diverse Afrikaanse landen

Of je leest gewoon wat ik schrijf (en onderbouw).
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210999370
Ze moeten die laatste 'bom' goed uitzoeken. Dat kan natuurlijk. Dingen nu lijken erop dat het geen raket was van Israel. De inslag is er niet van een raket. Er is wss idd iets misgegaan bij afvuren. Dat kun je zien op beeld. Maar.....geen Hamas.....weer 'nieuwe' mensen. Bedank hen als 'vechters'.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 oktober 2023 @ 19:52:25 #76
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210999375
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
de maker wil alleen een eerste toon zetten en verder niks. Er wordt doelbewust en epxress begonnen bij het linker jaartal.
En zelfs de grenzen zijn puur nattevingerwerk.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210999406
quote:
5s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:51 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
kusje op je auw?
Graag, lief. Maar dat mag alleen als jij ondertussen iemand anders auw gunt
pi_210999408
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]
En zelfs de grenzen zijn puur nattevingerwerk.
Duidelijk. En daarom worden mensen boos.
pi_210999409
quote:
[ twitter ]

omdat ze wat te zeiken willen hebben.
pi_210999420
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]
De interesse ligt voor mij enkel in de laatste pak weg 50 jaar, waarin het gebied versnipperd wordt. De mensen die daar nu leven, hebben met die situatie te maken.

Je kan het natuurlijk ook anders stellen, ach al die gekke Hamasacties dat komt uit het niks, is gewoon de aard van het beestje. Maar dat lijkt me sterk.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 19:54:34 #81
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210999429
Van die mensen die religieus geweld goed proberen te praten... op een gegeven moment denk je ook wel van tja...

toch?
pi_210999433
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Of je leest gewoon wat ik schrijf (en onderbouw).
Ik stelde een vraag over progressieve mensen en toen sloeg jij op tilt.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 oktober 2023 @ 19:54:41 #83
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210999434
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:53 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Duidelijk. En daarom worden mensen boos.
Mensen worden boos omdat ze denken dat er ooit een Palestijns land is geweest dat Israël heeft overgenomen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 18 oktober 2023 @ 19:56:04 #84
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210999458
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:54 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik stelde een vraag over progressieve mensen en toen sloeg jij op tilt.
Ik sloeg op tilt? Wat een bijzondere observatie.

Ik heb precies uitgelegd waar de angel zit, waarom die club intens hypocriet is, en dat dat ook niet snel gaat veranderen. Dat jij er weer iets geheel anders van maakt: knock yourself out
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 18 oktober 2023 @ 19:56:16 #85
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210999464
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Mensen worden boos omdat ze denken dat er ooit een Palestijns land is geweest dat Israël heeft overgenomen.
Leuk wel dat de helft van het kaartje mist, ruimschoots, waar the fuck is Jordanié gebleven:?

Oh wacht wie immer... verstopt hahahahaha
  woensdag 18 oktober 2023 @ 19:56:18 #86
396550 Richestorags
pi_210999466
quote:

[..]
Dat is nog wel het spacende aan dit conflict. Er is nooit een Palestina geweest.
pi_210999467
quote:
10s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:54 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Van die mensen die religieus geweld goed proberen te praten... op een gegeven moment denk je ook wel van tja...

toch?
Aannemend dat we het over Joods én islamistisch geweld hebben; zeker.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_210999469
Egyptische comedian wiens schoonouders in Gaza wonen bij Piers Morgan over de situatie in Gaza.

Dark-dark humor. Hij heeft de hele interview zijn comedian pet op.

-Rabia Al-Basri
pi_210999470
quote:
[ twitter ]

Ik ben ook niet bang voor de dood. Dat wil niet zeggen dat ik iedereen om mee heen als niets zie als ze dood gaan. .Dood is persoonlijk en sommige mensen komen oa door oorlog op walgelijke manier om. Dat is geen keus.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 19:56:35 #90
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210999473
Ik ben anti-Hamas maar zeker niet pro-Israel.

Die Netanyahu mag ook zo snel mogelijk opflikkeren.
pi_210999474
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:54 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
De interesse ligt voor mij enkel in de laatste pak weg 50 jaar, waarin het gebied versnipperd wordt. De mensen die daar nu leven, hebben met die situatie te maken.

Je kan het natuurlijk ook anders stellen, ach al die gekke Hamasacties dat komt uit het niks, is gewoon de aard van het beestje. Maar dat lijkt me sterk.
de helft is kind _O- onder de 18 _O-
hoeveel zouden nu echt 50 jaar in percentage?
pi_210999477
quote:

[..]
Dit dus. Maar andersom evengoed.

Zowel Israel als de Palestijnse gebieden zijn heel recente uitvindingen.
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 19:56:46 #93
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210999478
quote:
[ afbeelding ]

Wat je ziet is dat de kooi na iedere jihaat een stuk krimpt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 19:57:27 #94
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210999488
quote:
14s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:56 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Aannemend dat we het over Joods én islamistisch geweld hebben; zeker.
maakt mij geen ene zak uit man, al duik je met gekleurd poeder in de Ganges, je kijkt maar, ik vind je een idioot, maar goed, dat is wederzijds en dat waardeer ik O+
pi_210999491
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:51 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Oh..nou dan zal ik ook mijn versie geven. Van huis uit ben ik pro-Israël, maar omdat het een erg complex conflict is en ik ook wel zie dat Israël op de West-Bank de Palestijnen niet goed behandelt, was ik steeds meer neutraal geworden. Tot 7 oktober dan. Maar de pro-Israël-houding gaat niet verder dan dat ik hoop dat ze die varkens van Hamas uitschakelen. Daarna zie ik het conflict tot in eeuwigheid doorsudderen en zoeken ze het maar uit. Alleen als Israël in zijn voortbestaan wordt bedreigd ben ik echt op hun hand.
Dan zijn jouw ouders erger dan ik, want ik ben niet islamitisch opgevoed. Dit conflict is nog nooit bij ons thuis besproken.

Het spijt mij enorm dat dit niet past in jouw beperkte beeld van fokkers die jij beticht antisemiet te zijn.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 oktober 2023 @ 19:57:52 #96
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210999499
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:56 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat is nog wel het spacende aan dit conflict. Er is nooit een Palestina geweest.
Je zou kunnen beargumenteren dat Jordanië dat is. Waarom Palestina daar ooit van is losgetrokken heb ik nooit begrepen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210999501
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:56 schreef sp3c het volgende:

[..]
Daarom wilde Israël toch Hamas aan de macht hebben ipv PA? Althans, die claim zie ik telkens voorbij komen op een bepaald platform.
pi_210999550
quote:
10s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:57 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
maakt mij geen ene zak uit man, al duik je met gekleurd poeder in de Ganges, je kijkt maar, ik vind je een idioot, maar goed, dat is wederzijds en dat waardeer ik O+
Ja zo sta ik er ongeveer ook in, tot ze in mijn rivier duiken.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 19:59:56 #99
396550 Richestorags
pi_210999556
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:56 schreef sp3c het volgende:

[..]
Conclusie: geen jihad voeren.
pi_210999563
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:57 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Dan zijn jouw ouders erger dan ik, want ik ben niet islamitisch opgevoed. Dit conflict is nog nooit bij ons thuis besproken.

Het spijt mij enorm dat dit niet past in jouw beperkte beeld van fokkers die jij beticht antisemiet te zijn.
Als je het niet van huis uit hebt meegekregen, vraag ik mij af waar het fanatisme vandaan komt om nogal eenzijdig pro-Palestijns te zijn.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 20:00:35 #101
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210999579
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je zou kunnen beargumenteren dat Jordanië dat is. Waarom Palestina daar ooit van is losgetrokken heb ik nooit begrepen.
nee ik heb ook zitten kijken maar ik denk dat het gewoon een hele toestand was toen dat ottomaanse rijk in elkaar donderde... maar goed, ja weet ik veel, die batavieren hier was ook een ding hier joh, het zal wel...
  woensdag 18 oktober 2023 @ 20:00:51 #102
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_210999582
Pro-Palestijnse demonstranten maken er weer een aardige bende van in Berlijn (zojuist op vol beeld)

woensdag 18 oktober 2023 @ 20:01:29 #103
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210999602
quote:
9s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:00 schreef MissionPhailed het volgende:
Pro-Palestijnse demonstranten maken er weer een aardige bende van in Berlijn (zojuist op vol beeld)

Ah leuk, de Balkanisering van Europa in beeld, mooi man O+
pi_210999605
quote:
10s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:54 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

toch?
Geweld uberhaupt. Zelfverdediging is okay. Dat ook hou je binnen de perken. Vol een verder arm volk aanvallen heef geen zin. Maar Hamas vernielt Gaza.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 20:01:39 #105
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210999606
quote:
9s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:00 schreef MissionPhailed het volgende:

Berlijn, waar ergens lag dat ook weer in het Midden-Oosten?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 18 oktober 2023 @ 20:02:25 #106
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210999616
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Berlijn, waar ergens lag dat ook weer in het Midden-Oosten?
Voormalige kolonie van Duitsland dacht ik, maar ik ben niet zo goed in historie
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 20:02:27 #107
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210999617
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:58 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Daarom wilde Israël toch Hamas aan de macht hebben? Althans, die claim zie ik telkens voorbij komen op een bepaald platform.
Weet ik veel?

Dat moet je dan op een bepaald platform vragen want op deze manier weet ik niet waar het over gaat
pi_210999622
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
de helft is kind _O- onder de 18 _O-
hoeveel zouden nu echt 50 jaar in percentage?
De laatste 18 jaar is het nou niet echt een paradijsje in Gaza, of jij vindt van wel? Zie je enige progressie in de afgelopen 18 jaar voor de inwoners? Als 18 jarige heb je natuurlijk ook ouders (of gehad)? Wat zijn hun verhalen?

Verder geen oordeel, blijf neutraal in dezer. Wel interessant dat mensen zich zo snel aangevallen voelen. ;)
pi_210999624
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:00 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Als je het niet van huis uit hebt meegekregen, vraag ik mij af waar het fanatisme vandaan komt om nogal eenzijdig pro-Palestijns te zijn.
Ik kan niet meer mensen als jij. Laat me ajb met rust.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 20:03:14 #110
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210999635
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:02 schreef sp3c het volgende:

[..]
Weet ik veel?
Nou zeggen ze dat er geen domme vragen bestaan, maar god jongen..
  woensdag 18 oktober 2023 @ 20:03:37 #111
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210999644
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]
pi_210999646
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:02 schreef sp3c het volgende:
Weet ik veel?
ik heb het idee van niet.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 20:03:54 #113
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_210999651
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Mij interesseert voornamelijk hoe dat conflict naar hier wordt gehaald.

Het conflict zelf? Israël moet per direct kappen met koloniseren van gebied dat niet aan hen behoort, Netanyahu moet zijn biezen pakken en al diens havikvrienden meenemen, en elke vorm van apartheid op basis van etniciteit dient te verdwijnen. Palestina dient het bestaansrecht van Israël te erkennen en Hamas en andere terreurorganisaties te verwerpen.

Aangezien dat niet gaat gebeuren, ga ik er ook van uit dat dit conflict nog decennia doorgaat.
Als dat's zou kunnen.
//--//
Ik vermoed dat die ultra's dat geen beiden willen bespreken omdat daarmee hun bestaansrecht wordt ontnomen.
Het volk, de burger en hun kinderen moeten lijdzaam toezien hoe zij als pion op het bord worden worden bestookt. Ik hoop vooral dat het nieuws wat nuchter en feitelijker wordt zodat mensen hun emoties daarin wat beschouwen.

Idem geldt dat ook voor (on)gelovigen door (elkaar) niet te betwisten maar proberen het (on)geloof te beperken tot zichzelf. Mij boeit het geen zier wat iemand anders wil geloven zolang die daarmee niet gaat overtuigen, laat staan wegzetten, (be)dreigen of zelfs terreur bedrijven. Ik hoop vooral dat het inzicht ooit zal neerdalen dat geloof altijd persoonlijk is dat uitsluitend en alleen achter de eigen voordeur met eventuele gelijken, van toepassing is.

Het is inmiddels één grote rotzooi en de enige manier om daaruit te komen is dat het extremisme en de (on)bewuste aanwakkering daarvan een halt wordt toegeroepen. Degene die zich journalist durven te noemen, zullen zich moeten afvragen of ze dat ook zijn. Nieuws is niet alleen wat roeptoeteren maar dat ook onderbouwd duiden.

Niet om over te winnen, niet om in te verliezen maar om verder te kunnen. Iemand die nu boos of kwaad is, hoe terecht gevoelens ook zijn, moet beseffen dat geweld nooit tot een oplossing zal komen.

Dat neemt echter niet weg dat terreur altijd bestreden moeten worden en misdadigers die anderen van het leven hebben beroofd, berecht moeten (kunnen) worden. Zoals iemand zegt: "Justice is and have to be done". Niet als straf maar als uitgangspunt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_210999655
quote:
10s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:01 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ah leuk, de Balkanisering van Europa in beeld, mooi man O+
Mooi voor Israël. De diaspora zal zich gemotiveerd zien het Vaderland op te zoeken onderwijl de onder de islam gebukt gaande Europeaan Israël van harte zal steunen in haar sterrentocht richting de Zee.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 20:04:47 #115
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210999672
quote:
2s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:03 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Mooi voor Israël. De diaspora zal zich gemotiveerd zien het Vaderland weer op te zoeken onderwijl de onder de islam gebukt gaande Europeaan Israël van harte zal steunen in haar sterrentocht richting de Zee.
wie is jouw dealer, mag in dm
  woensdag 18 oktober 2023 @ 20:04:51 #116
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210999673
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:56 schreef Slayage het volgende:
Egyptische comedian wiens schoonouders in Gaza wonen bij Piers Morgan over de situatie in Gaza.

Dit is de derde keer dat je dit post. Dat ik heb gezien tenminste. Is het nu klaar?
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 20:05:06 #117
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210999683
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:59 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Conclusie: geen jihad voeren.
Lijkt me voor de hand liggend
pi_210999695
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:04 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dit is de derde keer dat je dit post. Dat ik heb gezien tenminste. Is het nu klaar?
Lijkt mij teveel zelfs.
pi_210999699
Op de Volkskrant website verscheen net een goed artikel over wat er nu valt te zeggen over wie verantwoordelijk is voor de doden bij het ziekenhuis:

https://www.volkskrant.nl(...)n-gaza-stad~v920499/
pi_210999712
quote:
5s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:04 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
wie is jouw dealer, mag in dm
06-Achmed-32
pi_210999717
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:05 schreef Hatseflats22 het volgende:
Op de Volkskrant website verscheen net een goed artikel over wat er nu valt te zeggen over wie verantwoordelijk is voor de doden bij het ziekenhuis:

https://www.volkskrant.nl(...)n-gaza-stad~v920499/
Geen lid dus kan het niet lezen. Wat denkt men echt?
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 20:08:13 #122
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210999750
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:03 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik heb het idee van niet.
Corrigeer me gerust als je denkt het beter te weten
pi_210999782
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:56 schreef Slayage het volgende:

Haha, deze kende ik nog niet. Dank voor het delen.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 18 oktober 2023 @ 20:10:00 #124
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_210999786
NOS journaal een kenner, geen vliegtuigbom... dus waarschijnlijk toch Hamas of van die andere fantasten
pi_210999823
Zijn er beelden waaruit duidelijk wordt dat er daadwerkelijk zoveel slachtoffers zijn gevallen? Waarom gaat het daar niet over in het nieuws? Ik zie alleen een parkeerplaats waar een grote fik ja geweest?
  woensdag 18 oktober 2023 @ 20:12:04 #126
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210999836
nja wel heel serieus, ik heb het idee dat alle afstel in principe niet verkeerd lijkt

Als Hamas dan ook nog haar regenpijpbommen een beetje onder controle houdt viel het eigenlijk reuze mee de afgelopen uren

Ja dat ze zichzelf in de voet schieten is naar, maar goed, oorlog en nuance... nee ik vind dat Israël het prima doet

maar goed, ik ben een ras optimist he
  woensdag 18 oktober 2023 @ 20:12:16 #127
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_210999852
Wat zijn gerespecteerde media zoals NOS en NRC gisteren ontzettend de mist in gegaan zeg.

En een rectificatie plaatsen ho maar.
  Redactie Sport woensdag 18 oktober 2023 @ 20:12:31 #129
274204 crew  Mexicanobakker
pi_210999854
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik denk dat er weinig mensen zijn die er om zitten te juichen. Hoogstens een paar voetballers, overwegend uit Noord-Afrika. Toevallig genoeg.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_210999863
Genoeg. Dat is wat de hele wereld zou moeten zeggen nu. We zijn allemaal boos over verschillende zaken maar het gaat uit eindelijk over schuldige en onschuldige mensen. Het besef dat dat verschil er is is belangrijk. Een normale Palestijn wacht al jaren op normaal leven. Hoezo leven in soort van 'kampen'? Libanon nog meer belasten. Dit moet worden opgelost zonder teveel geweld en nu moet men eindelijk toch eens iets van een deal gaan sluiten. En Palestijnen hebben dan ook rechten.
pi_210999867
"Wij steunen geen Hamas!, we steunen PIJ"
  woensdag 18 oktober 2023 @ 20:13:13 #132
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210999869
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:12 schreef AchJa het volgende:

[..]
Daar zit je al een tijdje... :')
_O-
pi_210999880
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
Blijft je hele level bij je, figuurlijk letterlijk
pi_210999882
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:06 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Geen lid dus kan het niet lezen. Wat denkt men echt?
Via incognito modus lezen wil wel eens helpen.

Hoe dan ook, met samenvatten doe ik het artikel te kort, maar het is een beschouwing van het aanwezige bewijs, de inslag komt uit het zuidwesten, waarschijnlijk uit Gaza zelf, de krater wijst qua diepte niet op een Israëlische raket, maar zonder onderzoek ter plaatse kan dat niet worden vastgesteld. Over het aantal genoemde doden is bij enige militaire experts twijfel op basis van de getoonde beelden.
pi_210999906
Ik had even gemist dat Saudi Arabië heeft opgeroepen om Libanon te verlaten. Dit lijkt me op basis van US Intel, dit lijkt helemaal uit de klauwen te gaan lopen.
pi_210999920
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:11 schreef wpor het volgende:
Zijn er beelden waaruit duidelijk wordt dat er daadwerkelijk zoveel slachtoffers zijn gevallen? Waarom gaat het daar niet over in het nieuws? Ik zie alleen een parkeerplaats waar een grote fik ja geweest?
Daar ga je niet snel echt achter komen. Omdat niemand serieus cijfers naar buiten brengt omdat het moeilijk tellen is.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 20:16:51 #137
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_210999936
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:13 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

Hoe dan ook, met samenvatten doe ik het artikel te kort, maar het is een beschouwing van het aanwezige bewijs, de inslag komt uit het zuidwesten, waarschijnlijk uit Gaza zelf, de krater wijst qua diepte niet op een Israëlische raket, maar zonder onderzoek ter plaatse kan dat niet worden vastgesteld. Over het aantal genoemde doden is bij enige militaire experts twijfel op basis van de getoonde beelden.
En ze zijn het er allemaal wel over eens dat het niet uit een vliegtuig kwam.

Doen ze wel goed trouwens, die mobiele modus van dat soort artikelen. Lekker interactief
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_210999947
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:13 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

Er is geen krater bij dat ziekenhuis toch? Dat is een van de rare dingen.
pi_210999948
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:16 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Daar ga je niet snel echt achter komen. Omdat niemand serieus cijfers naar buiten brengt omdat het moeilijk tellen is.
Snap ik. Maar normaal zie je dan beelden van een gebouw dat maar de kloten is, of van binnen volledig in puin. Of kijk ik niet goed? Waar zijn in hemelsnaam 500 mensen overleden?
  woensdag 18 oktober 2023 @ 20:17:22 #140
396550 Richestorags
pi_210999950
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Haha, deze kende ik nog niet. Dank voor het delen.
Elke keer dat Piers Morgan zogenaamd wordt "geowned" zie ik alleen maar whataboutisms en onderbrekingen.
pi_210999969
https://twitter.com/mfaraz_ulislam/status/1714693815427363270

Potentieel Hamasterroriste te zien met verwondingen na bombardement.
pi_210999976
Is het toegestaan om een Hamas vlag als user icon te nemen?
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  woensdag 18 oktober 2023 @ 20:19:20 #143
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_210999993
Ik zag vandaag trouwens een filmpje dat Piers Morgan wordt gefileerd door een cabaretier. Bij genoeg belangstelling wil ik hem wel delen
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_210999998
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:19 schreef Caland het volgende:
Ik zag vandaag trouwens een filmpje dat Piers Morgan wordt gefileerd door een cabaretier. Bij genoeg belangstelling wil ik hem wel delen
Serieus?

Deel eens.
pi_211000004
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:17 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Elke keer dat Piers Morgan zogenaamd wordt "geowned" zie ik alleen maar whataboutisms en onderbrekingen.
Ja, dat zie ik duidelijk anders. Piers krijgt een koekje van eigen deeg.
Allah Al Watan Al Malik
pi_211000009
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:17 schreef wpor het volgende:

[..]
Snap ik. Maar normaal zie je dan beelden van een gebouw dat maar de kloten is, of van binnen volledig in puin. Of kijk ik niet goed? Waar zijn in hemelsnaam 500 mensen overleden?
Het is gebeurt. Maar wie is de werkelijke dader? Ik zie beelden en dan lijkt het niet op een Israëlische bom Het gebouw en parkeerplaats laten geen inslag zien. Ja. Ik denk dat het idd mis ging bij het afschieten binnen Gaza.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 20:20:57 #147
396550 Richestorags
pi_211000011
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:19 schreef Caland het volgende:
Wow laat eens zien.
pi_211000016
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ja, dat zie ik duidelijk anders.
Is ook totaal niet zo. Het gaat niet eens om 'wie' er precies gelijk had, maar dat Piers Morgan gewoon geen antwoord had. En het zelfs zo kinderachtig maakte om te zeggen dat het niet zijn werk was om te antwoorden op zijn vragen.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 20:21:21 #149
396550 Richestorags
pi_211000017
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:18 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/mfaraz_ulislam/status/1714693815427363270

Potentieel Hamasterroriste te zien met verwondingen na bombardement.
Had wel in een spoiler gemogen.
pi_211000018
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:11 schreef wpor het volgende:
wat voor beelden zou je willen zien? Rijen lijken met nummers erbij optellend tot de laatste? EN dan nog, zouden er dan nog meer doden ergens anders zijn?
Beter nog, waarom heb je hier interesse in?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')