hoe beoordeel of het onafhankelijk is?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 19:40 schreef Rupibma het volgende:
Onafhankelijk onderzoek. Zal vast wel wat komen aankomende weken.
Staat ook in mijn blocklist, scheelt een hoop inderdaad.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 19:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Slayage negeer ik voortaan; kan het iedereen aanbevelen.
Daar heb ik op dit moment niet over nagedacht.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 19:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
hoe beoordeel of het onafhankelijk is?
waarom begin je bij 1917?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 19:41 schreef Jed1Gam het volgende:
[ afbeelding ]
Ik weet niet in hoeverre deze kaartjes een vertekend perspectief vormen, maar ik kan wel enigszins volgen hoe die extremistisch Hamas zich door de jaren heen gevormd heeft. Als opgejaagde ratten in een steeds kleiner wordend kooitje.
Daarmee wil ik de acties van Hamas niet goed spreken, het is enkel een observatie als buitenstaander.
Aangezien ik in Zwitserland woon, blijf ik neutraal in dezer.
Goed om te horen dat je de Palestijnen én Israëli wilt heropvoeden.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 19:40 schreef opgebaarde het volgende:
Ik vind dat iedereen vrij moet kunnen leven
dat is tenminste eerlijjk.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 19:41 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Daar heb ik op dit moment niet over nagedacht.
Ik pastoor? Dat is al een tijdje onhaalbaar hoor... Nog afgezien van het gegeven dat ik wel gewoon kritiek kan en wil uiten op mijn religie.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 19:40 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Onafhankelijk onderzoek. Zal vast wel wat komen aankomende weken.
[..]
Ja kom zeg. Pastoor Etto en zijn meuk kan ik niet meer serieus nemen
Waarom zou je je eigenlijk zo mee laten slepen door een conflict ver van je bed? Ben je opgegroeid met imams die in de moskee anti-Israel-preken hielden? Of is het bij de opvoeding gebeurd? Dat papa en mama iedere avond voor het slapengaan prevelden: 'Palestijnen goed, zionisten slecht'quote:
quote:Op woensdag 18 oktober 2023 19:41 schreef Jed1Gam het volgende:
[ afbeelding ]
Ik weet niet in hoeverre deze kaartjes een vertekend perspectief vormen, maar ik kan wel enigszins volgen hoe die extremistisch Hamas zich door de jaren heen gevormd heeft. Als opgejaagde ratten in een steeds kleiner wordend kooitje.
Daarmee wil ik de acties van Hamas niet goed spreken, het is enkel een observatie als buitenstaander.
Jij hebt je mening al gevormd. Wat moet ik zeggen. Je stelt elke keer van die debiele vragen over moslims en arabieren. Vraag het een geleerde.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 19:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik pastoor? Dat is al een tijdje onhaalbaar hoor... Nog afgezien van het gegeven dat ik wel gewoon kritiek kan en wil uiten op mijn religie.
En je wil serieus genomen worden... door te beweren, met droge ogen, dat de enige reden dat Europeanen niet massaal brullend en krijsend de straat opgingen en Russische ambassade's aanvielen "omdat ze moe waren van alle vernielingen door corona"...
Ik weet ook best zeker dat je dat zelf niet eens gelooft.
Prima dat je dat hebt.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 19:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat is tenminste eerlijjk.
Voor mij geldt: ik heb al een vooringenomen mening en andere berichten of onderzoeken boeien mij niet.
ook al klopt het wel, waarom wordt er begonnen met 1946 en niet met 10000 BC.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 19:43 schreef Gehrman het volgende:
[..]
[ twitter ]
Dat plaatje klopt niet
Palestina was heel dunbevolkt in de eerste helft van de 20e eeuw, en de meeste aan Israël toegewezen gebieden zijn woestijn. Wat er nu nog over is, is eigenlijk precies waar alle Palestijnse steden zijn.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 19:41 schreef Jed1Gam het volgende:
[ afbeelding ]
mist sowieso de helft, ruimquote:Op woensdag 18 oktober 2023 19:43 schreef Gehrman het volgende:
[..]
[ twitter ]
Dat plaatje klopt niet
NOS komt er toch op terug?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 19:43 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
DMjte van Hamas: 500 doden ziekenhuis door Israël. NOS: copy-paste & publish.
Je wordt te persoonlijk. Stop daar maar even mee.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 19:43 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Waarom zou je je eigenlijk zo mee laten slepen door een conflict ver van je bed? Ben je opgegroeid met imams die in de moskee anti-Israel-preken hielden? Of is het bij de opvoeding gebeurd? Dat papa en mama iedere avond voor het slapengaan prevelden: 'Palestijnen goed, zionisten slecht'
Welke 'vragen' stel ik?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 19:44 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Jij hebt je mening al gevormd. Wat moet ik zeggen. Je stelt elke keer van die debiele vragen over moslims en arabieren. Vraag het een geleerde.
[..]
Prima dat je dat hebt.
Omdat het plaatje daar begint, we kunnen natuurlijk ook terug tot de oertijd. Ik probeer enkel de aktuelen gedachtengang van de Palestijnen op dit moment te begrijpen.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 19:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
waarom begin je bij 1917?
Hamas bestond niet in 1917.
ja maar ze schrijven wel hun bron erbijquote:Op woensdag 18 oktober 2023 19:43 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
DMjte van Hamas: 500 doden ziekenhuis door Israël. NOS: copy-paste & publish.
Deel van het probleem is dat ze het heeft over de autoriteiten in Gaza terwijl daar een Hamas dictatuur heerst. Dan is het nogal misleidend om een bericht te koppen met 'Ministerie van Volksgezondheid in Gaza zegt...'quote:Op woensdag 18 oktober 2023 19:45 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
NOS komt er toch op terug?
In het hele fragment wordt later ook duidelijk gemaakt dat in het eerstvolgende journaal de duiding aangepast was.
waarom denk je dat het plaatje daar begint? Wat wil de maker hiermee zeggen? Klopt dit dan of zal de maker express en doelbewust beginnen in dit jaartal?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 19:46 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Omdat het plaatje daar begint, we kunnen natuurlijk ook terug tot de oertijd. Ik probeer enkel de aktuelen gedachtengang van de Palestijnen op dit moment te begrijpen.
Die 1917 is wel heel misleidend. Daarnaast, zonder achtergrondverhaal zegt dit plaatje helemaal niks.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 19:41 schreef Jed1Gam het volgende:
[ afbeelding ]
Beetje amateuristisch.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 19:45 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
NOS komt er toch op terug?
In het hele fragment wordt later ook duidelijk gemaakt dat in het eerstvolgende journaal de duiding aangepast was.
laten we teruggaan naar de egyptenaren, dat is beschreven historie, dan naar de diaspora... dit dat.. kom... als je het niet platgeslagen wilt zien prima, ik zeg je dat het geen zin heeft, ze zijn gewoon allemaal krankzinnig, maar ok, voor de nuancequote:Op woensdag 18 oktober 2023 19:46 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Omdat het plaatje daar begint, we kunnen natuurlijk ook terug tot de oertijd. Ik probeer enkel de aktuelen gedachtengang van de Palestijnen op dit moment te begrijpen.
Enquête: meerderheid Nederlanders kiest geen kant in conflict Israël-Palestijnenquote:Op woensdag 18 oktober 2023 19:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
zijn er überhaupt mensen die neutraal in dit conflict zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |