Dat hoor ik wel vaker, maar ik heb ook gelezen dat Hamas daadwerkelijk hoopte stukken land buiten de Gaza strook te verdedigen om ondertussen met de gijzelaars een soort patstelling te creëren. Ik vraag me af of ze het huidige scenario echt als hoofdplan hadden.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:02 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dit wordt een helse operatie. Wat gaat Israël doen als vrouweljke zelfmoordterroristen ingezet worden, of minderjarige? Een terrorist onderscheiden van een burger is al moeilijk.
Ik zie het somber in. Hamas heeft dit lang voorbereid, en Israël reageert precies zoals verwacht.
Hamas stuurt ze terug.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:59 schreef Momo het volgende:
[..]
1.1 miljoen burgers die onder dwang van Hamas gewoon blijven zitten dan? (niet dat ze echt ergens heen kunnen).
quote:Volgens ooggetuigen houden Hamasstrijders burgers tegen die naar het zuiden trekken en sturen ze terug.
Yep, Israël heeft gebieden bezet, bevolkt en gaat die ongetwijfeld annexeren bij de formele grenzen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
https://pcpsr.org/en/node/955
Heeft te maken met de kolonisten van Israël waardoor mensen meer geneigd zijn om open te staan voor een gewapend conflict met Israël.
Dit is echt heel erg ziekquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Hamas stuurt ze terug.
Zelfde artikel:
[..]
Dit gaat een bloedbad worden he?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Hamas stuurt ze terug.
Zelfde artikel:
[..]
Die is er buiten het westen ook helemaal nooit geweest. Kijk naar Saoedi Arabië in Jemen, Marokko in de westelijke Sahara, China en de Oeigoeren, ongeveer ieder conflict in Afrika.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
De vraag is helaas wel in hoeverre die 'rule based world' nog lang standhoudt, voor zover die natuurlijk ooit volledig bestond.
Ze zijn wel voorzichtig met arabieren als ik die cijfers zie. Vergeleken met Syrië en Yemen is het niets.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:00 schreef speknek het volgende:
[..]
Yep, Israël heeft gebieden bezet, bevolkt en gaat die ongetwijfeld annexeren bij de formele grenzen.
En hierom natuurlijk.
[ afbeelding ]
de aanvallen van zaterdag gaan Israel idd meer vierkante kilomters opleverenquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:00 schreef speknek het volgende:
[..]
Yep, Israël heeft gebieden bezet, bevolkt en gaat die ongetwijfeld annexeren bij de formele grenzen.
En hierom natuurlijk.
[ afbeelding ]
Geen sterke bron. "Volgens onbekende ooggetuigen".quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Hamas stuurt ze terug.
Zelfde artikel:
[..]
Als je een beschaafd land bent, of pretendeert te zijn, dan kan dat ook anders. Na de aanslagen in Parijs en Nice hebben de Fransen toch ook geen willekeurige Moslims standrechtelijk geëxecuteerd?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik denk dat het ze atm geen reet uitmaakt of het goed of slecht is atm
de palestijnen hebben zich beestachtig gedragen en Israel heeft de middelen om dat goed duidelijk te maken en die gaan ze gebruiken ook
dan moet je ff op de blaren zitten
Tel die 12 jaar Palestijnse doden bij elkaar op en je komt uit op alleen het aantal kinderen in één jaar die omkomen in moslimlanden door de handen van andere moslims waar je niemand over ziet krijsen, moet eens afgelopen zijn met die haat vanuit de islam te verbergen achter de Palestina situatie.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:00 schreef speknek het volgende:
[..]
En hierom natuurlijk.
[ afbeelding ]
denk je dat er heel veel mensen geklaagd hadden als ze dat hadden gedaan?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:04 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Als je een beschaafd land bent, of pretendeert te zijn, dan kan dat ook anders. Na de aanslagen in Parijs en Nice hebben de Fransen toch ook geen willekeurige Moslims standrechtelijk geëxecuteerd?
quote:Hamas zelf noemt de oproep om Gaza-Stad te verlaten "neppe propaganda" en zegt tegen Palestijnen dat ze er niet in moeten trappen.
Wtfquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:06 schreef sp3c het volgende:
beetje een lugubere gedachte maar ik denk van niet
Die geweldsspiraal is in volle toeren helaas.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:06 schreef Confetti het volgende:
[ twitter ]
Dit is ook wel bizar. De geesten lijken bij de Israëlische elite rijp voor massamoord.
watquote:
Op Fok zou er waarschijnlijk zijn gejuicht, maar in de echte wereld niet.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
denk je dat er heel veel mensen geklaagd hadden als ze dat hadden gedaan?
Het zijn dan ook twee partijen die even ver van ons afstaan. Ik zei het vanaf het begin al, dit is niet ons conflict maar een conflict tussen twee extremistische partijen waar burgers slachtoffer van worden.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:06 schreef Confetti het volgende:
[ twitter ]
Dit is ook wel bizar. De geesten lijken bij de Israëlische elite rijp voor massamoord.
Ik denk dat er best veel mensen achter zouden staan. Dat komt voornamelijk omdat ze niet bij aanwezig zijn of willen zijn maar wel de boosheid voelen. Dat is dan ook de reden waarom wij blij mogen zijn dat de stem van het volk niet altijd gehonoreerd wordt.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Op Fok zou er waarschijnlijk zijn gejuicht, maar in de echte wereld niet.
Wie hierna nog pro israhel is moet zich echt schamen, echt heel erg diep schamen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:06 schreef Confetti het volgende:
[ twitter ]
Men heeft er zin in inderdaad, bizar. Ze zitten nog nét niet met zo'n evil villain-grijns in de handen te wrijvenquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:06 schreef Confetti het volgende:
[ twitter ]
weet ik niet hoor, fok! is nog vrij mild als je het vergelijkt met youtube of twitter ofzoquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Op Fok zou er waarschijnlijk zijn gejuicht, maar in de echte wereld niet.
Alleen Saoei-Arabië al heeft de score op 300.000 staan in 9 jaar tijd. Dat is toch al meer dan 70 jaar Israël - Palestijnen conflict.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:00 schreef speknek het volgende:
[..]
En hierom natuurlijk.
[ afbeelding ]
Nee Hamas gebruikt Palestijnen als menselijk schild dus Hamas is verantwoordelijik. Wat zou jij doen als de vijand een raketinstallatie tussen de burgers plaatst en op jouw burgers schiet waarbij jouw burgers omkomen?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:11 schreef bianconeri het volgende:
Israël blijft massa moorden plegen.
Blijft een algehele blokkade uitvoeren waar alles en iedereen aan kapot gaat.
Blijft alles kapot bombarderen, ongeacht wat.
Gaat zeer wss een inval plegen op de grond met alle gevallen vandien.
En in het Westen geven we Israël alle steunen en noemen we Hamas de terroristen en niet allebei.
Hoe krom.
Dit gaat wat verder dan simpelweg iets dat goed uitkomt in de PR-strijd of niet. Het kan best zijn dat een deel van de Gazastrook simpelweg geleegd wordt en permanent geannexeerd.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:05 schreef Hyperdude het volgende:
Israël kan misschien beter water en stroom naar Gaza herstellen en een paar weken afwachten.
En als Hamas raketten afschiet die lanceerinstallaties bombarderen.
Probeer iets anders te doen dan wat Hamas goed uitkomt in de PR-strijd.
Nazi Duitsland had ook te maken met een blokkade. De binnensteden van plekken als Arnhem die zijn nog steeds lelijk, omdat alles kapot is geschoten. M'n grootouders zijn daarmee ook hun huis verloren. Allemaal heel kut, maar minder kut dan de rest van je leven onder een regering zitten met martelkamers en een vurige wens bevolkingsgroepen uit te moorden.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:11 schreef bianconeri het volgende:
Israël blijft massa moorden plegen.
Blijft een algehele blokkade uitvoeren waar alles en iedereen aan kapot gaat.
Blijft alles kapot bombarderen, ongeacht wat.
Gaat zeer wss een inval plegen op de grond met alle gevallen vandien.
En in het Westen geven we Israël alle steunen en noemen we Hamas de terroristen en niet allebei.
Hoe krom.
Alle Palestijnen richting Egypte en Gaza gewoon deel van Israël zou een mooie uitkomst zijn.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:13 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit gaat wat verder dan simpelweg iets dat goed uitkomt in de PR-strijd of niet. Het kan best zijn dat een deel van de Gazastrook simpelweg geleegd wordt en permanent geannexeerd.
Ik denk dat de bewoners van Gaza heel veel onrecht wordt aangedaan. Nu maar ook tijdens de afgelopen 20 jaar in de periodes van rust. Dit onrecht komt door Hamas maar ook zeker door Israël. Iedereen ziet het maar de westerse wereld accepteert het.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat zou niet gebeurt zijn als Israel niet had gereageerd denk je?
als je wint heb je vrienden ...
Dat hele ding staat op instorten, vrees ik.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:02 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Die is er buiten het westen ook helemaal nooit geweest. Kijk naar Saoedi Arabië in Jemen, Marokko in de westelijke Sahara, China en de Oeigoeren, ongeveer ieder conflict in Afrika.
Ja een paar weken wachten zodat de veilige westerling het nieuws alweer is vergeten en de steun helemaal weg is. Het enorme leger voor de grens is ook gratis en jarenlang vol te houden voor een klein land als Israël.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:05 schreef Hyperdude het volgende:
Israël kan misschien beter water en stroom naar Gaza herstellen en een paar weken afwachten.
Helaas heb je gelijk.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik denk dat de bewoners van Gaza heel veel onrecht wordt aangedaan. Nu maar ook tijdens de afgelopen 20 jaar in de periodes van rust. Dit onrecht komt door Hamas maar ook zeker door Israël. Iedereen ziet het maar de westerse wereld accepteert het.
Israël schakelt straks een paar duizend Hamas strijders uit. Ondertussen wordt de hele bevolking zwaar geraakt. Dan hebben we weer twee of vier jaar van rust en dan begint het spelletje weer van voor af aan, met over vier jaar de terroristen die nu als onschuldig kind zwaar getroffen worden
ja als als je de Palestijnen gewoon verplaatst naar iets verderop en alles verder aan Israel geeft dan gaat dat alles gewoon oplossen denk ik ook!quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:15 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Alle Palestijnen richting Egypte en Gaza gewoon deel van Israël zou een mooie uitkomst zijn.
Syrië meer dan een half miljoen slachtoffers, Jemen bijna net zoveel idd.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze zijn wel voorzichtig met arabieren als ik die cijfers zie. Vergeleken met Syrië en Yemen is het niets.
Dat snap ik, maar Israël gaat, volgens mij, in recordtijd credits verspelen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:13 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit gaat wat verder dan simpelweg iets dat goed uitkomt in de PR-strijd of niet. Het kan best zijn dat een deel van de Gazastrook simpelweg geleegd wordt en permanent geannexeerd.
paar honderdquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik denk dat de bewoners van Gaza heel veel onrecht wordt aangedaan. Nu maar ook tijdens de afgelopen 20 jaar in de periodes van rust. Dit onrecht komt door Hamas maar ook zeker door Israël. Iedereen ziet het maar de westerse wereld accepteert het.
Israël schakelt straks een paar duizend Hamas strijders uit. Ondertussen wordt de hele bevolking zwaar geraakt. Dan hebben we weer twee of vier jaar van rust en dan begint het spelletje weer van voor af aan, met over vier jaar de terroristen die nu als onschuldig kind zwaar getroffen worden
Jij gelooft sowieso alleen de verhalen dat terreurorganisatie Hamas omaatjes de straat helpt oversteken.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:03 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Geen sterke bron. "Volgens onbekende ooggetuigen".
Vergeet niet dat er in oorlog altijd propoganda is
Want de situatie van de afgelopen decennia heeft zulke goede resultaten opgeleverd?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja als als je de Palestijnen gewoon verplaatst naar iets verderop en alles verder aan Israel geeft dan gaat dat alles gewoon oplossen denk ik ook!
zeg dan gewoon niets
En aan beide kanten. Want ook aan Israelische kant zijn er nu mensen, kinderen, zo erg geraakt door de aanslagen van zaterdag dat die met een enorme wrok opgroeien.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ze hadden gezegd "we will wipe Hamas of the face off the earth."quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:10 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Wie hierna nog pro israhel is moet zich echt schamen, echt heel erg diep schamen.
neequote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:21 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Want de situatie van de afgelopen decennia heeft zulke goede resultaten opgeleverd?
Ze zullen nu wel extra gemotiveerd zijn.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat zou niet gebeurt zijn als Israel niet had gereageerd denk je?
als je wint heb je vrienden ...
Yep afschuwelijkquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Israel ookquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:23 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ze zullen nu wel extra gemotiveerd zijn.
Zolang de extremisten aan het roer blijven in die regio zal deze cyclus van haat zich blijven herhalen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ben meer voorstander om ze Flevoland tot aan Emmeloord te geven als thuisland.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:15 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Alle Palestijnen richting Egypte en Gaza gewoon deel van Israël zou een mooie uitkomst zijn.
Die zijn altijd al gemotiveerd om Palestijnen het leven onmogelijk te maken. Hoef je niet echt extra te motiveren.quote:
quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:27 schreef Scorpie het volgende:
Ondertussen roept het Palestijnse bestuur ook op niet te vertrekken.
die zijn dan ook gediend bij dooie kindertjensquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:27 schreef Scorpie het volgende:
Egypte, Hamas, Palestijnse bestuur vertellen de Palestijnen allemaal om te blijven zitten terwijl de stoomwals nadert.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:27 schreef Scorpie het volgende:
Dan zullen ze (natuurlijk) schieten en later het beeldmateriaalquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:02 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dit wordt een helse operatie. Wat gaat Israël doen als vrouweljke zelfmoordterroristen ingezet worden, of minderjarige? Een terrorist onderscheiden van een burger is al moeilijk.
Precies. Hamas plant alles in deze wetenschap. Als ze dus kinderen of vrouwen naar voren duwen, wie is er dan schuldig? Je kunt als soldaat niet uit principe zo'n joch van een jaar of 13 naar je toe laten rennen met een bomgordel.quote:Ik zie het somber in. Hamas heeft dit lang voorbereid, en Israël reageert precies zoals verwacht.
en toch doen ...quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:29 schreef Chadi het volgende:
[..]
Die zijn altijd al gemotiveerd om Palestijnen het leven onmogelijk te maken. Hoef je niet echt extra te motiveren.
quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze zijn wel voorzichtig met arabieren als ik die cijfers zie. Vergeleken met Syrië en Yemen is het niets.
Op welk moment dachten jullie dat een whataboutism een goede strategie ging zijn?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:04 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Tel die 12 jaar Palestijnse doden bij elkaar op en je komt uit op alleen het aantal kinderen in één jaar die omkomen in moslimlanden door de handen van andere moslims waar je niemand over ziet krijsen, moet eens afgelopen zijn met die haat vanuit de islam te verbergen achter de Palestina situatie.
Zeker, ik denk dat de support voor terroristen onder de Houthis ook nog wel een stukje hoger zal zijn dan de Palestijnen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:12 schreef HSG het volgende:
[..]
Alleen Saoei-Arabië al heeft de score op 300.000 staan in 9 jaar tijd. Dat is toch al meer dan 70 jaar Israël - Palestijnen conflict.
Ik vraag me af hoe ze straks bij de grondaanval gaan filteren. Wie is wie? Zou me niets verbazen als er nog een paar bomgordels afgaan tussen de groepen burgers en IDFquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Hamas stuurt ze terug.
Zelfde artikel:
[..]
Over oorlogsmisdaden gesproken.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:28 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik ben meer voorstander om ze Flevoland tot aan Emmeloord te geven als thuisland.
Een week geleden na die gruwelijke slachting en de eerste reacties van linkse en islamitische users was "ja maar Israël".quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:30 schreef speknek het volgende:
[..]
[..]
Op welk moment dachten jullie dat een whataboutism een goede strategie ging zijn?
Je hoeft het niet telkens te herhalen hè, die oproep.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:30 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]
Oftewel elke moslim vandaag op straat rellen of demonstreren steunt die terroristische organisatie Hamas wat ook opgeroepen heeft niet Joden aan te vallen (lees: Europeanen) en die mogen van mij allemaal opgepakt worden en uit dit continent geschopt te worden.
Geen fan van de islam, maar zelfs ik zou ze dat nog niet willen aandoen, we zijn geen beesten he.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:28 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik ben meer voorstander om ze Flevoland tot aan Emmeloord te geven als thuisland.
Nog een stuk of 80 over ofzo.quote:
Wat mij betreft trekken we ons in het westen maar wat terug, houden we ons intern wel aan een rule based order, maar daarbuiten gewoon keihard, op wat voor manier dan ook, onze belangen beschermen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
De vraag is helaas wel in hoeverre die 'rule based world' nog lang standhoudt, voor zover die natuurlijk ooit volledig bestond.
Dat is natuurlijk onmogelijk.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:31 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe ze straks bij de grondaanval gaan filteren. Wie is wie? Zou me niets verbazen als er nog een paar bomgordels afgaan tussen de groepen burgers en IDF
Dat wens je niemand toe..quote:
En de gijzelaars?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:05 schreef Hyperdude het volgende:
Ben jij het Uri Rosenthal?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:31 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Een week geleden na die gruwelijke slachting en de eerste reacties van linkse en islamitische users was "ja maar Israël".
quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:34 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]
Israël gaat een vrijbrief hebben met de steun van de Amerikanen.
neuhquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:34 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]
Israël gaat een vrijbrief hebben met de steun van de Amerikanen.
Die helpt Israël kennelijk zelf wel om zeep.quote:
Die zijn al volledig afgeschreven.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die helpt Israël kennelijk zelf wel om zeep.
Vervelend ja, die nuance tussen alle wraak- en geweldsfantasieën die hier ook te lezen waren.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:31 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Een week geleden na die gruwelijke slachting en de eerste reacties van linkse en islamitische users was "ja maar Israël".
Weten we al of dit verband houdt? Want dit is een beetje stemmingmakerij anders.quote:
Is net gebeurd, dus weten we nog nietquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Weten we al of dit verband houdt? Want dit is een beetje stemmingmakerij anders.
Dat gebouw ligt ook midden in de gevarenzone natuurlijk zo in Den Haag centrum.quote:
Komt denk ik omdat het ontzettend vermoeiend is dat mensen die gruwelijke slachting als een op zichzelf staande actie zien. Het is niet nuanceren, maar het algehele plaatje wat groter maken.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:31 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ben benieuwd idd of en waar het uit de hand loopt. Hopelijk willen er niet nog veel andere lui Hamasje spelen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:40 schreef KoningWouter het volgende:
Is het vandaag niet de internationale Jihad dag die een of andere Islamitische pipo heeft aangekondigd?
Zal vast wel weer een of andere mafklapper ergens een school overhoop schieten ergens op de wereld.
Laat de NRA er even buiten.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:40 schreef KoningWouter het volgende:
Zal vast wel weer een of andere mafklapper ergens een school overhoop schieten ergens op de wereld.
Welke linkse partijen?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:41 schreef Nattekat het volgende:
Wat mij echt gigantisch, maar dan ook echt gigantisch ergert is hoe linkse partijen hiermee om gaan. Er moeten universiteitsgebouwen dicht, maar het lijkt onmogelijk om ook maar één vinger uit te steken naar de aanstichters.
quote:UNRWA moves south, tells Israel schools can’t be touched
UNRWA, the UN agency for Palestinian refugees, says it has moved its main operations center and non-local staff in Gaza south as Israel warns civilians to evacuate in that direction.
The agency warns Israel that it must protect civilians in UN schools and shelters.
“These UN schools and all other UN shelters are UN facilities. They must be protected at all times and must never come under attack in accordance with international humanitarian law,” it says.
Over 200,000 people are sheltering in 92 UNRWA schools, according to the UN.
Israel has long charged Hamas with hiding weapons and infrastructure in tunnels around schools, hospitals and residential buildings, and tunnels and weapons have been found at UNRWA schools.
During the fighting in 2021 between Israel and Gaza terrorists, a tunnel was found underneath an UNRWA school. The IDF also determined that the courtyard of at least one Gaza school — it was not clear if it belonged to UNRWA — housed 14 underground rocket launchpads, which it said were used during the fighting.
During Operation Protective Edge in 2014, rockets were found in UNRWA schools on several occasions.
Dit klopt niet helemaal.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:41 schreef Nattekat het volgende:
Wat mij echt gigantisch, maar dan ook echt gigantisch ergert is hoe linkse partijen hiermee om gaan. Er moeten universiteitsgebouwen dicht, maar het lijkt onmogelijk om ook maar één vinger uit te steken naar de aanstichters.
Die stemmingmakerij is hier al dagen gaande.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Weten we al of dit verband houdt? Want dit is een beetje stemmingmakerij anders.
Onmogelijk dilemma. Hamas verbergt wapens bij ziekenhuizen, maar Israël zou terecht die niet moeten targeten. Ga er maar aanstaan.quote:
Nederland in 2023, fantastisch he! En in mei weer hypocriet op de Dam 2 minuten stil zijn, tijd dat mensen eens stoppen met stil te zijn en hun ogen opendoen om eens te zien wat er echt aan het spelen is op dit continent.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |