Ben er nog niet zo lang geleden geweest en heb dat niet echt ervaren. Het was wel in een periode dat het rustig was daar.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben niet lang geleden in Israël geweest en kan vertellen dat de mensen uiterst vriendelijk en gastvrij zijn en zowel meeleven met de Palestijnse bevolking als constant vrezen voor hun eigen veiligheid en bestaansrecht.
Net zo anekdotisch natuurlijk als jouw ervaring.
ja en dan later of ze het zuiden willen verlaten en terug willen gaan naar het verwoeste noorden.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:31 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Naar het zuiden denk ik. weinig andere opties als ze er vanaf het noorden in komen
Dan verschillen we daarover van mening, maar gelijke monniken gelijke kappen is niet voor niets een gezegde geworden.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
kan wel
het is ook voor de psychische gezondheid van je eigen mannen
Vandaar had ik het over een anekdotische ervaring.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:33 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ben er nog niet zo lang geleden geweest en heb dat niet echt ervaren. Het was wel in een periode dat het rustig was daar.
Ben in Jeruzalem bespuugd door een orthodoxe jood, die vond me te westers gekleed denk ik.
Ik was er met vriendinnen en Israëlische mannen zijn naar mijn ervaring best vervelend als je jong en westers bent, ze gingen ongevraagd bij ons zitten op het terras om keihard te versieren. Van die macho’s. Ook met uitgaan. Nog lastiggevallen door een taxichauffeur.
Palestijnse gebieden als positief ervaren, ik vond de mensen toen vrolijk en vol levenslust zitten.
Ik ben verder geen politieke gesprekken aangegaan.
De ironie is dat we vanwege beschaving het een goed idee vonden om de joden een land ergens te laten op te richten.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:01 schreef mschol het volgende:
[..]
internationaal recht is leuk voor een 'beschaafde' wereld, wij leven in een wereld met beesten, ookal maken wij onszelf wijs dat het een beschaafde wereld is
Er is opgeroepen te vluchten naar Wadi Gaza, niet naar het zuiden van de Gazastrook. Als het een groot offensief is kan het goed zijn dat de Gazastrook opgesplitst wordt.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:33 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja en dan later of ze het zuiden willen verlaten en terug willen gaan naar het verwoeste noorden.
Maar dan zijn ze juist aangeschoten wild voor Israël.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
posities buiten de stad om vluchtende burgers af te schieten
Nou ja, niet 'ergens'. 't Is niet zo dat ze een dartpijltje op de wereldkaart gegooid hebben om te bepalen waar he?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De ironie is dat we vanwege beschaving het een goed idee vonden om de joden een land ergens te laten op te richten.
maar daar gaan ze toch dan ook uiteindelijk de boel 'schoonvegen' ?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:34 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Er is opgeroepen te vluchten naar Wadi Gaza, niet naar het zuiden van de Gazastrook. Als het een groot offensief is kan het goed zijn dat de Gazastrook opgesplitst wordt.
Ja haha dat klopt helemaal niet. "Joods terorristisch" past inderdaad beter als je israhel wilt beschrijven. Goed opgemerkt!quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 07:16 schreef ludovico het volgende:
"radicaal islamitisch" leuke benaming voor een terroristische organisatie met dit type onmenselijke aanslagen.
Ik oordeel nergens. Ik greep alleen terug naar cijfers van ruim 15 jaar terug.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:28 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Wat maakt het uit? Het is bizarre retoriek om te denken dat Palestijnen dit willen omdat 60% schijnbaar Hamas steunt. Steunt in wat? Dit soort aanslagen?
Je bent echt mens af als je zo gaat oordelen over een militaire operatie met een miljoen vluchteling. Ranzig.
ja of verplaatst u zich allen naar de woestijn en opstellen in rijen van 2.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:33 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja en dan later of ze het zuiden willen verlaten en terug willen gaan naar het verwoeste noorden.
een gezegde die geen militair ooit gebruikt heeftquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan verschillen we daarover van mening, maar gelijke monniken gelijke kappen is niet voor niets een gezegde geworden.
nou vind het allemaal maar dramatisch ditquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:36 schreef Toefjes het volgende:
[..]
ja of verplaatst u zich allen naar de woestijn en opstellen in rijen van 2.
Geen idee hoe ze dat gaan coördineren.
dat zijn ze sowiesoquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:34 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Maar dan zijn ze juist aangeschoten wild voor Israël.
Turkije heeft hier ook ruime ervaring mee.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:36 schreef Toefjes het volgende:
[..]
ja of verplaatst u zich allen naar de woestijn en opstellen in rijen van 2.
Geen idee hoe ze dat gaan coördineren.
Het gaat er om dat iemand die er nooit geweest is beweert dat de inwoners van de Gaza niet vriendelijk zouden zijn. Gebaseerd op helemaal niks, niet eens een ervaring.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben niet lang geleden in Israël geweest en kan vertellen dat de mensen uiterst vriendelijk en gastvrij zijn en zowel meeleven met de Palestijnse bevolking als constant vrezen voor hun eigen veiligheid en bestaansrecht.
Net zo anekdotisch natuurlijk als jouw ervaring.
Is het ook.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:37 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nou vind het allemaal maar dramatisch dit
Dat is een landbouwgebied in Gaza. Misschien kunnen ze met vliegtuigen kampeerspullen droppen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:36 schreef bitterbal het volgende:
[..]
maar daar gaan ze toch dan ook uiteindelijk de boel 'schoonvegen' ?
Bron?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:37 schreef Alloch87 het volgende:
Hamas die burgers, die naar het zuiden willen vluchten, terug stuurt.... hieruit blijkt wel weer dat Hamas totaal geen ene reet geeft om de burgers.
Vieze vuile terroristen.
Nee hoor. Een reactie uitlokken? Sure.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee joh die hele aanval was juist om deze reactie uit te lokken
quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:28 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Wat maakt het uit? Het is bizarre retoriek om te denken dat Palestijnen dit willen omdat 60% schijnbaar Hamas steunt. Steunt in wat? Dit soort aanslagen?
Je bent echt mens af als je zo gaat oordelen over een militaire operatie met een miljoen vluchteling. Ranzig.
https://pcpsr.org/en/node/955quote:Finally, we asked about Palestinian-Israeli relations. The findings show a rise, higher than the margin of error, in support for the two-state solution, reaching about a third. Nonetheless, the overwhelming majority still believes that this solution is no longer feasible due to settlement expansion. At the same time, these results indicate an increase in support for unarmed popular resistance, and a similar increase in support for a return to confrontation and armed intifada.
ik kan me voorstellen dat het allemaal wat uit de hand is gelopen overal jaquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee hoor. Een reactie uitlokken? Sure.
Maar deze reactie? Op deze schaal? Echt niet.
weet ik nietquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Maar minder als ze zich tussen de burgers verschansen en dat is denk ik precies wat ze willen
Vanuit Hamas gezien zijn de burgers hun enige schild richting Israël. Die burgers worden dus gewoon als kanonnenvoer neergezet door deze partij, en Israël heeft geen geduld met deze burgers zodra het offensief gaat beginnen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:37 schreef Alloch87 het volgende:
Hamas die burgers, die naar het zuiden willen vluchten, terug stuurt.... hieruit blijkt wel weer dat Hamas totaal geen ene reet geeft om de burgers.
Vieze vuile terroristen.
ja maar daar zullen toch ook hamasleden tussen zitten.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is een landbouwgebied in Gaza. Misschien kunnen ze met vliegtuigen kampeerspullen droppen.
Niet zo vreemd, toch? En toegang tot het tunnelstelsel.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:43 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja maar daar zullen toch ook hamasleden tussen zitten.
of willen ze nu voornamelijk eerst de opslagplaatsen en gebouwen van hamas platgooien?
Jeetje, zo te zien is het al aangepast. Voor als mensen zich dat afvragen. Steve is trouwens niet Steve Lookner, die heeft een stream hier:quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:24 schreef Stoorzendert het volgende:
Vrij ziekelijk dat die stream (die multiview uit de OP) gewoon merchandise aan het verkopen is... Steve-shirts, Steve-mokken, etc.![]()
Misschien even vervangen voor deze
Dat wat gaat er gebeuren met Noord-Gaza, enkel troepen die gaan schieten op alles?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:45 schreef bitterbal het volgende:
nou hoop dat er nog wat over blijft voor de gewone gazaan om te leven
ik heb eigenlijk geen idee wat er gaat gebeurenquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat wat gaat er gebeuren met Noord-Gaza, enkel troepen die gaan schieten op alles?
Wrath of God duurde twintig jaar. De jacht op Eichmann iets van tien. Israel heeft nu gezegd Hamas uit te roeien.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik kan me voorstellen dat het allemaal wat uit de hand is gelopen overal ja
Jewception.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:49 schreef Jemoederniet het volgende:
Bizar tafereel. Haredische joden zijn vreemd genoeg anti-zionistisch. Ze geloven dat er pas een zionistische staat gesticht mag worden als de Messias is teruggekeerd, of zo. Zij hebben een Palestijnse vlag opgehangen maar de politie probeert die te verwijderen.![]()
Hundreds of Anti-Zionist Jews clashed with Zionist Israeli police who came to take down Palestinian flags hung by Jews in the Mea Shearim neighborhood of Jerusalem. Jews threw stones at Israeli police to prevent them from lowering the flag.
https://www.reddit.com/r/(...)lashed_with_zionist/
Uh, Semitische volken.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:49 schreef sp3c het volgende:
en Israel geeft ze gewoon wat ze willen
het zijn gewoon twee arabische volken die doen wat arabische volken altijd doen ... elkaar uitmoorden
de militair in mij denkt 'werd ook godverdomme een keer tijd ook'quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wrath of God duurde twintig jaar. De jacht op Eichmann iets van tien. Israel heeft nu gezegd Hamas uit te roeien.
En dat gaan ze doen ook.
mja dit heb ik al vaker gezienquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:49 schreef Jemoederniet het volgende:
Bizar tafereel. Haredische joden zijn vreemd genoeg anti-zionistisch. Ze geloven dat er pas een zionistische staat gesticht mag worden als de Messias is teruggekeerd, of zo. Zij hebben een Palestijnse vlag opgehangen maar de politie probeert die te verwijderen.![]()
Hundreds of Anti-Zionist Jews clashed with Zionist Israeli police who came to take down Palestinian flags hung by Jews in the Mea Shearim neighborhood of Jerusalem. Jews threw stones at Israeli police to prevent them from lowering the flag.
https://www.reddit.com/r/(...)lashed_with_zionist/
Een offensief hoeft helemaal niet verkeerd te zijn, ik denk dat ze veel slechtheid gaan uitroeien. Voor de burgerbevolking is het een zeer bittere pil maar dat was het voor de burgers in Nazi-Duitsland ook.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
de militair in mij denkt 'werd ook godverdomme een keer tijd ook'
same differencequote:
Ik hoop met speciale aandacht voor de recruiters van Hamas. Die recruiters zullen de afgelopen dagen wel zijn overlopen door dakloze dorstige sollicitantenquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wrath of God duurde twintig jaar. De jacht op Eichmann iets van tien. Israel heeft nu gezegd Hamas uit te roeien.
En dat gaan ze doen ook.
https://www.ad.nl/buitenl(...)t-ze-terug~abf6b9cb/quote:Hamas heeft de oproep van het Israëlische leger om het noorden van de Gazastrook te verlaten, bestempeld als propaganda. Burgers zouden zich er niets van moeten aantrekken.
Volgens ooggetuigen houden Hamasstrijders burgers tegen die naar het zuiden trekken en sturen ze terug. In het noorden ligt de grootste stad van de strook waar het gebied naar is genoemd, Gaza.
De vraag is helaas wel in hoeverre die 'rule based world' nog lang standhoudt, voor zover die natuurlijk ooit volledig bestond.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:01 schreef mschol het volgende:
[..]
internationaal recht is leuk voor een 'beschaafde' wereld, wij leven in een wereld met beesten, ookal maken wij onszelf wijs dat het een beschaafde wereld is
ik denk dat het ze atm geen reet uitmaakt of het goed of slecht is atmquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Een offensief hoeft helemaal niet verkeerd te zijn, ik denk dat ze veel slechtheid gaan uitroeien. Voor de burgerbevolking is het een zeer bittere pil maar dat was het voor de burgers in Nazi-Duitsland ook.
1.1 miljoen burgers die onder dwang van Hamas gewoon blijven zitten dan? (niet dat ze echt ergens heen kunnen).quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:57 schreef capricia het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)t-ze-terug~abf6b9cb/
dat zou niet gebeurt zijn als Israel niet had gereageerd denk je?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik hoop met speciale aandacht voor de recruiters van Hamas. Die recruiters zullen de afgelopen dagen wel zijn overlopen door dakloze dorstige sollicitanten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |