Dat hoor ik wel vaker, maar ik heb ook gelezen dat Hamas daadwerkelijk hoopte stukken land buiten de Gaza strook te verdedigen om ondertussen met de gijzelaars een soort patstelling te creëren. Ik vraag me af of ze het huidige scenario echt als hoofdplan hadden.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:02 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dit wordt een helse operatie. Wat gaat Israël doen als vrouweljke zelfmoordterroristen ingezet worden, of minderjarige? Een terrorist onderscheiden van een burger is al moeilijk.
Ik zie het somber in. Hamas heeft dit lang voorbereid, en Israël reageert precies zoals verwacht.
Hamas stuurt ze terug.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:59 schreef Momo het volgende:
[..]
1.1 miljoen burgers die onder dwang van Hamas gewoon blijven zitten dan? (niet dat ze echt ergens heen kunnen).
quote:Volgens ooggetuigen houden Hamasstrijders burgers tegen die naar het zuiden trekken en sturen ze terug.
Yep, Israël heeft gebieden bezet, bevolkt en gaat die ongetwijfeld annexeren bij de formele grenzen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
https://pcpsr.org/en/node/955
Heeft te maken met de kolonisten van Israël waardoor mensen meer geneigd zijn om open te staan voor een gewapend conflict met Israël.
Dit is echt heel erg ziekquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Hamas stuurt ze terug.
Zelfde artikel:
[..]
Dit gaat een bloedbad worden he?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Hamas stuurt ze terug.
Zelfde artikel:
[..]
Die is er buiten het westen ook helemaal nooit geweest. Kijk naar Saoedi Arabië in Jemen, Marokko in de westelijke Sahara, China en de Oeigoeren, ongeveer ieder conflict in Afrika.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
De vraag is helaas wel in hoeverre die 'rule based world' nog lang standhoudt, voor zover die natuurlijk ooit volledig bestond.
Ze zijn wel voorzichtig met arabieren als ik die cijfers zie. Vergeleken met Syrië en Yemen is het niets.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:00 schreef speknek het volgende:
[..]
Yep, Israël heeft gebieden bezet, bevolkt en gaat die ongetwijfeld annexeren bij de formele grenzen.
En hierom natuurlijk.
[ afbeelding ]
de aanvallen van zaterdag gaan Israel idd meer vierkante kilomters opleverenquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:00 schreef speknek het volgende:
[..]
Yep, Israël heeft gebieden bezet, bevolkt en gaat die ongetwijfeld annexeren bij de formele grenzen.
En hierom natuurlijk.
[ afbeelding ]
Geen sterke bron. "Volgens onbekende ooggetuigen".quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Hamas stuurt ze terug.
Zelfde artikel:
[..]
Als je een beschaafd land bent, of pretendeert te zijn, dan kan dat ook anders. Na de aanslagen in Parijs en Nice hebben de Fransen toch ook geen willekeurige Moslims standrechtelijk geëxecuteerd?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik denk dat het ze atm geen reet uitmaakt of het goed of slecht is atm
de palestijnen hebben zich beestachtig gedragen en Israel heeft de middelen om dat goed duidelijk te maken en die gaan ze gebruiken ook
dan moet je ff op de blaren zitten
Tel die 12 jaar Palestijnse doden bij elkaar op en je komt uit op alleen het aantal kinderen in één jaar die omkomen in moslimlanden door de handen van andere moslims waar je niemand over ziet krijsen, moet eens afgelopen zijn met die haat vanuit de islam te verbergen achter de Palestina situatie.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:00 schreef speknek het volgende:
[..]
En hierom natuurlijk.
[ afbeelding ]
denk je dat er heel veel mensen geklaagd hadden als ze dat hadden gedaan?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:04 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Als je een beschaafd land bent, of pretendeert te zijn, dan kan dat ook anders. Na de aanslagen in Parijs en Nice hebben de Fransen toch ook geen willekeurige Moslims standrechtelijk geëxecuteerd?
quote:Hamas zelf noemt de oproep om Gaza-Stad te verlaten "neppe propaganda" en zegt tegen Palestijnen dat ze er niet in moeten trappen.
Wtfquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:06 schreef sp3c het volgende:
beetje een lugubere gedachte maar ik denk van niet
Die geweldsspiraal is in volle toeren helaas.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:06 schreef Confetti het volgende:
[ twitter ]
Dit is ook wel bizar. De geesten lijken bij de Israëlische elite rijp voor massamoord.
watquote:
Op Fok zou er waarschijnlijk zijn gejuicht, maar in de echte wereld niet.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
denk je dat er heel veel mensen geklaagd hadden als ze dat hadden gedaan?
Het zijn dan ook twee partijen die even ver van ons afstaan. Ik zei het vanaf het begin al, dit is niet ons conflict maar een conflict tussen twee extremistische partijen waar burgers slachtoffer van worden.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:06 schreef Confetti het volgende:
[ twitter ]
Dit is ook wel bizar. De geesten lijken bij de Israëlische elite rijp voor massamoord.
Ik denk dat er best veel mensen achter zouden staan. Dat komt voornamelijk omdat ze niet bij aanwezig zijn of willen zijn maar wel de boosheid voelen. Dat is dan ook de reden waarom wij blij mogen zijn dat de stem van het volk niet altijd gehonoreerd wordt.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Op Fok zou er waarschijnlijk zijn gejuicht, maar in de echte wereld niet.
Wie hierna nog pro israhel is moet zich echt schamen, echt heel erg diep schamen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:06 schreef Confetti het volgende:
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |