Dood houden was nutteloos geweest, na de slachting werden veel lijken weggesleept en kregen nog een kogel door het hoofd, althans op wat filmpjes gezien.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:03 schreef bitterbal het volgende:
[..]
meh hoef ik niet te zien.
Echt wat een leed doen we elkaar allemaal aan. Hoorde andere geluidsopname vandaag , dacht op 9gag. Ook een meisje die haar verder belde, dacht dat ze op dat festival was en dan zich had verstopt onder dode lichamen en die vader maar bleef zeggen dat ze zich dood moest houden
Read the room.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:10 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Jij leest gewoon niet wat ik zeg.
Hamas is, net als andere radicale islamitische bewegingen, niet uit op een stukje wereld; de hele wereld dient veroverd te worden en onder het gezag van die religie gebracht worden. Pas dan is er 'vrede'.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Stuk komt letterlijk uit artikel Ideology of Hamas. En ze zeggen letterlijk dat Israël blijft bestaan tot dat de Islam het zal vernietigen. Maar goed volgens mij gaat deze discussie nergens heen.
[..]
Ja van een paar uur geleden. Overal in Europa protesten, en voor morgen zijn er oproepen gedaan om massaal te demonstreren.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:13 schreef myShizzle het volgende:
Geen idee of echt beelden van nu.
[ twitter ]
Ja, het is ook niet toevallig dat die ''meerdere mensen'' exact uit dezelfde hoek komen.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:12 schreef PS. het volgende:
[..]
Ik denk dat meerdere mensen wel een beetje klaar zijn om alles te lezen wat jij zegt. Probeer eens wat nuance te tonen is je posts.
Om negen uur? Lijkt me een beetje te licht.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:13 schreef myShizzle het volgende:
[ twitter ]
Ja, dit gaat nog wel uit de hand lopen in Europa.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:13 schreef myShizzle het volgende:
[ twitter ]
Ja de menselijke hoek, rot op.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:14 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ja, het is ook niet toevallig dat die ''meerdere mensen'' exact uit dezelfde hoek komen.
Welke hoek dan jongen? De hoek die het ook verschrikkelijk vind dat er doden vallen in de Gazastrook? Maar het evengoed verschrikkelijk vinden wat er aan de verdere Palestijnse/Israëlische kant gebeurd?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:14 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ja, het is ook niet toevallig dat die ''meerdere mensen'' exact uit dezelfde hoek komen.
Ik heb. ook zo'n voorgevoel dat ze het niet bij demonstraties gaan houdenquote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:16 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ja, dit gaat nog wel uit de hand lopen in Europa.
Morgen gaat sowieso wel een dagje worden hoor.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:18 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb. ook zo'n voorgevoel dat ze het niet bij demonstraties gaan houden
Ditquote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kan niet vaak genoeg herhaald worden.
Is dit echt? Een boom vol in het groen, en een zonnetje of in ieder geval daglicht?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:13 schreef myShizzle het volgende:
[ twitter ]
Het mijnenveld der antisemitisme is een ingewikkelde. Je bent een antisemiet zonder dat (en voor) je het zelf weet.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 20:51 schreef Droopie het volgende:
[..]
Dan stem je toch tegen, weglopen is zo'n zwaktebod.
Tuurlijk mag je als politiek je hierover uitspreken. Hebben ook vele politici gedaan.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:04 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik vind dat de politiek zich best mag uitspreken over de demonstraties van afgelopen zondag.
Persoonlijk vond ik dacht echt stuitend.
Aboutaleb zien we normaal ook vaker op tv, hij had zich nu ook wel mogen laten zien.
Uiteraard wist Hamas op dat moment niet dat hij informant was van Israël.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 15:10 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
En Hamas vindt dat wel prima, zo'n infiltrant? Beetje ongeloofwaardig verhaal dit.
bipla is rustig, overquote:
Idioot.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:14 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Er bestaat inderdaad geen Hamassisme. Daar heb je helemaal gelijk in. Maar ze hebben weldegelijk een handvest of hoe je het ook wilt noemen. Geef het beestje een naam. Daarin bepalen ze wel welke koers ze willen varen. In dat handvest staat dat dat Hamas de koers volgt:quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:10 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Jij leest gewoon niet wat ik zeg.
Al een paar keer gezegd maar schijnbaar lees je niet. Hier dus nog een keer: ga weg.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:25 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij hier degene die polariseert en denkt deel uit te maken van een groep van ''meerdere mensen''. Je moet allereerst begrijpen en aanvaarden dat niet iedereen het eens hoeft te zijn met jou.
Het is ook geen geheim dat Israël het hele gebied wil hebben, inclusief Gaza en de West Bank en dat de Palestijnen daarvoor weg moeten.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Er bestaat inderdaad geen Hamassisme. Daar heb je helemaal gelijk in. Maar ze hebben weldegelijk een handvest of hoe je het ook wilt noemen. Geef het beestje een naam. Daarin bepalen ze wel welke koers ze willen varen. In dat handvest staat dat dat Hamas de koers volgt:
- Dat Israël blijft bestaan tot de Islam het uitwist/vernietigd.
- Er voor de Palestijnse kwestie geen andere oplossing is dan de Jihad, gezien alle vredesbesprekingen tijdverspilling zijn.
Het doel lijkt me dan wel vrij duidelijk van Hamas. En dat is niet met een kopje thee de grenzen opnieuw tekenen.
Overigens stellen ze in datzelfde handvest:
- De islamitische verzetsbeweging is een humane beweging. De beweging neemt de mensenrechten in acht en wordt geleid door de islamische verdraagzaamheid waar het om de houding tegenover andere godsdiensten gaat.
Nu kunnen we dat laatste punt ook niet heel serieus nemen toch of ben je dat met me oneens (en niet wijzen naar Israël, die hebben ook broertje dood aan mensenrechten als het zo uitkomt).
En ja, Hamas heeft gezegd dat ze terug willen naar de grenzen van 1967 als nieuwe basis, maar ze blijven vechten voor de bevrijding. Een twee staten oplossing bestaat niet. Ergo, Israël moet verdwijnen.
Israël wil allesquote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:27 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Het is ook geen geheim dat Israël het hele gebied wil hebben, inclusief Gaza en de West Bank en dat de Palestijnen daarvoor weg moeten.
Dat is niet waar.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:27 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Het is ook geen geheim dat Israël het hele gebied wil hebben, inclusief Gaza en de West Bank en dat de Palestijnen daarvoor weg moeten.
Ik stel nergens dat Israël lieverdjes zijn en bijdragen aan het conflict. Alleen ging dit over Hamas z'n ideologie/handvest/ideeën/opvattingen/weet ik hoe ik het moet noemen. Dan lijkt het me niet heel zinvol om te benoemen dat Israël bv. de Westelijke Jordaanoever ook ziet als een interessant stuk land.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:27 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Denk niet dat 58% NSB'er was. Bij de Palestijnen is dat wel zo. (hamas supporters)quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hier in Nederland hadden we ook veel NSB'ers. Ze hadden ons land daarom naar de tyfus moeten bombarderen. Toch?
Wat wordt er eigenlijk van zo'n reservist verwacht? Moet de kennis uit de diensttijd periodiek een keer opgefrist worden zijn ze na de diensttijd gewoon 'vrij' totdat ze opgeroepen worden?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 20:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik vermoed dat of ze een beter zicht op de situatie met de gijzelaars hebben of dat de actieve reservisten voldoende zijn opgetraind. Dat laatste zal een weekje duren vanaf het moment van melden. En de meeste actieve reservisten zullen in Israël zitten. Die zijn vlotjes aan de extra training begonnen.
Het gaat niet om alles. Er moet serieus een deal gemaakt worden. Dit kan niet en dit wordt krankzinnigheid zo. Internationaal moet men het een halt toeroepen.quote:
Welk percentage zou je als grens nemen dan? 51% wel, 49% dan nog niet?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:32 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Denk niet dat 58% NSB'er was. Bij de Palestijnen is dat wel zo. (hamas supporters)
Dit gaat foutquote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[url] Expert Jeroen Gunning: ‘Voor Hamas was het nu of nooit’ https://www.nrc.nl/nieuws/2023/10/12/voor-hamas-was-het-nu-of-nooit-a4177039 [/url]
Een interessante analyse
Bij 58%quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Welk percentage zou je als grens nemen dan? 51% wel, 49% dan nog niet?
Dat is meestal wel het geval ja. Mag je op 'herhaling'.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:34 schreef Stoorzendert het volgende:
Moet de kennis uit de diensttijd periodiek een keer opgefrist
NOSquote:20:33
Hamas: hoge aantal burgerdoden omdat 'het uit de hand liep'
Plaatsvervangend leider Saleh al-Arouri van Hamas zegt dat het aantal burgerdoden in Israël zo hoog was doordat het "uit de hand liep". Volgens Arouri ontstond er chaos nadat Palestijnen zaterdag gebieden in het zuiden van Israël waren binnengetrokken en de Israëlische veiligheidstroepen zich vermengden met de burgerbevolking.
Sommige veiligheidsagenten en militairen bevonden zich samen met burgers in kibboetsen. Dat is de reden waarom veel burgers werden gedood als "bijkomende schade", zei Arouri tegen nieuwszender Al Jazeera.
Je hebt actieve reservisten, die moeten eens per jaar op training. Deze zijn vrij vlot operationeel.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:34 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wat wordt er eigenlijk van zo'n reservist verwacht? Moet de kennis uit de diensttijd periodiek een keer opgefrist worden zijn ze na de diensttijd gewoon 'vrij' totdat ze opgeroepen worden?
Of:quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:35 schreef PS. het volgende:
[..]
Dit gaat fout
https://www.nrc.nl/nieuws(...)nu-of-nooit-a4177039
Het doet met sterk denken aan de Russische benadering, gewoon de tegenpartij verwijten wat je zelf doet (gewapende strijders verschuilen tussen burgers).quote:
Ach, zolang hij het zelf maar gelooftquote:
Ja echt he.quote:
Ik vind het aannemelijk.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:40 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Wat een clown. Dit gelooft geen hond.
Als de mensen alleen doodgeschoten waren had hij er nog om kunnen liegen, maar er is daar wat meer gebeurd... Dus waarom de NOS deze kwats plaatst?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:43 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja echt he.
"Ja we wilden eigenlijk alleen maar een stuk of 25 burgers afschieten maar toen begon Israël zich ermee te bemoeien en ineens waren er hele kibboetsen dood zomaar."
Hangt ervan af hoe dit gaat lopen denk ik.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:46 schreef Jaroon het volgende:
Dit is geen korte termijn denken meer. Dit gaat wereld wijdt gevolgen hebben
"Bijkomende schade", kinderen en baby's vermoorden in hun wieg, bah.quote:
Daar moet je even over nadenken. Er zijn ook onschuldige mensen in het spel.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:47 schreef pokkerdepok het volgende:
waar ik me meer aan erger, is dat onze goede ouwe NOS graag uitlegd waarom hamas zo boos is, dan voluit belicht wat israel eigenlijk niet mag en dat ze zich moeten inhouden, en geen enkele uitleg of reden waarom israel reageert zoals ze doen.
wat de fuck moet israel dan doen, na zomaar 1000+ doden? netjes de hamas strijders terugjagen naar gaza en dan gaan onderhandelen over de gegijzelden, die ze dan alleen terugkrijgen als ze flinke consessies doen? en dan klaar? wie gaat hamas aanpakken dan? niemand? wat een scheef gelul.
sterven dadelijk al die mensen in dat ziekenhuis omdat de stroom er mee stoptquote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Trouwens, dat ziekenhuis heeft steeds minder lampen aan. Nog maar een paar kamers nu...
Ik kan mij niet voorstellen dat ze er vol met grondtropen ingaan.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hangt ervan af hoe dit gaat lopen denk ik.
Tis me nog steeds niet duidelijk wat Israel nou precies gaat doen daar in Gaza.
Wellicht is er iemand op het idee gekomen dat niet alle lampen nodig zijn en de diesel opraakt?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Trouwens, dat ziekenhuis heeft steeds minder lampen aan. Nog maar een paar kamers nu...
Ik heb nog steeds geen idee welke kant het kan opgaan.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:50 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat ze er vol met grondtropen ingaan.
Er stonden inderdaad ook wel een heleboel lampen omheen te branden, leek een beetje overbodig.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:50 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wellicht is er iemand op het idee gekomen dat niet alle lampen nodig zijn en de diesel opraakt?
Alsof je het laatste restje beschaving ziet uitdoven. Bah.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik heb echt geen idee. Maar als artsen opereren heb je gewoon licht nodig.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:51 schreef PS. het volgende:
[..]
Er stonden inderdaad ook wel een heleboel lampen omheen te branden, leek een beetje overbodig.
Dan zit je vast en kun je geen verschil meer maken bijna tussen burgers en hamas. Dat win je je nooit echt.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:51 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds geen idee welke kant het kan opgaan.
Heb Belgische, Franse, Duitse, Engelse en Amerikaanse nieuwssites gevolgd, het is niet normaal hoe pro Palestina de NOS en veel andere Nederlandse media is vergeleken met die sites waar ze toch een wat hardere toon aanslaan. De baby lijkjes worden bevestigd en de NOS post een huilend palestijns kindje, interviews vanuit Palestina en die slachting lijkt wel een bijzaak te zijn. Nog een artikel over nepnieuws op social media bovenaan. Geen woord over de onrust in Europa en het toenemende antisemitisme, zeer gekleurd zijn ze in hun berichtgeving. Maar ja kijk op de NOS Facebook pagina en je valt over de pro Palestina posts en vlaggetjes.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:47 schreef pokkerdepok het volgende:
waar ik me meer aan erger, is dat onze goede ouwe NOS graag uitlegd waarom hamas zo boos is, dan voluit belicht wat israel eigenlijk niet mag en dat ze zich moeten inhouden, en geen enkele uitleg of reden waarom israel reageert zoals ze doen.
wat de fuck moet israel dan doen, na zomaar 1000+ doden? netjes de hamas strijders terugjagen naar gaza en dan gaan onderhandelen over de gegijzelden, die ze dan alleen terugkrijgen als ze flinke consessies doen? en dan klaar? wie gaat hamas aanpakken dan? niemand? wat een scheef gelul.
Nee, het is niet duidelijk want dit is een poging van verdraaien en past perfect in het plaatje van zionistische propaganda. Het voorwoord is vrijwel altijd tegen Hamas gebruikt om ze uit internationaal politieke arena te weren. Echter, de tijd waarin de verzetsbeweging is opgericht en het handvest is ontstaan, moet in de juiste context geplaatst worden. In 1988 kwam namelijk de Palestijnen in grote opstand tegen de blijvende verspreiding van Israëlische bezettingen. Na veel duwen en trekken heeft Hamas besloten zijn charter aan te passen. Dat heb ik ook al eerder in mijn berichten aangegeven dat teksten zijn aangepast of verwijderd. Afhankelijk van omstandigheden heeft het zich dus continu aangepast aan het gedrag van Israël. Als we het hebben over nu, dan moet je met het huidige handvest van Hamas komen en niet uit 1988 of wat dan ook.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Er bestaat inderdaad geen Hamassisme. Daar heb je helemaal gelijk in. Maar ze hebben weldegelijk een handvest of hoe je het ook wilt noemen. Geef het beestje een naam. Daarin bepalen ze wel welke koers ze willen varen. In dat handvest staat dat dat Hamas de koers volgt:
- Dat Israël blijft bestaan tot de Islam het uitwist/vernietigd.
- Er voor de Palestijnse kwestie geen andere oplossing is dan de Jihad, gezien alle vredesbesprekingen tijdverspilling zijn.
Het doel lijkt me dan wel vrij duidelijk van Hamas. En dat is niet met een kopje thee de grenzen opnieuw tekenen.
Overigens stellen ze in datzelfde handvest:
- De islamitische verzetsbeweging is een humane beweging. De beweging neemt de mensenrechten in acht en wordt geleid door de islamische verdraagzaamheid waar het om de houding tegenover andere godsdiensten gaat.
Nu kunnen we dat laatste punt ook niet heel serieus nemen toch of ben je dat met me oneens (en niet wijzen naar Israël, die hebben ook broertje dood aan mensenrechten als het zo uitkomt).
En ja, Hamas heeft gezegd dat ze terug willen naar de grenzen van 1967 als nieuwe basis, maar ze blijven vechten voor de bevrijding. Een twee staten oplossing bestaat niet. Ergo, Israël moet verdwijnen.
t is pas de 20ste keer, dat het zo gaat... en nu de ergste. ze worden het een keer zat toch. hamas gaat tussen de burgers zitten, dat doet israel niet.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:49 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Daar moet je even over nadenken. Er zijn ook onschuldige mensen in het spel.
Misschien geen populaire mening, maar volgens mij besteedt de NOS aandacht aan waarom aan beide kanten zoveel slachtoffers vallen.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:47 schreef pokkerdepok het volgende:
En Hamas al het geld in pijpleidingen en wapens heeft omgezet.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:50 schreef bitterbal het volgende:
[..]
sterven dadelijk al die mensen in dat ziekenhuis omdat de stroom er mee stopt
Dat is het probleem. Die pak je niet snel.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:54 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
t is pas de 20ste keer, dat het zo gaat... en nu de ergste. ze worden het een keer zat toch. hamas gaat tussen de burgers zitten, dat doet israel niet.
het valt me vies tegen van de NOS.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:53 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Heb Belgische, Franse, Duitse, Engelse en Amerikaanse nieuwssites gevolgd, het is niet normaal hoe pro Palestina de NOS en veel andere Nederlandse media is vergeleken met die sites waar ze toch een wat hardere toon aanslaan. De baby lijkjes worden bevestigd en de NOS post een huilend palestijns kindje, interviews vanuit Palestina en die slachting lijkt wel een bijzaak te zijn. Nog een artikel over nepnieuws op social media bovenaan. Geen woord over de onrust in Europa en het toenemende antisemitisme, zeer gekleurd zijn ze in hun berichtgeving. Maar ja kijk op de NOS Facebook pagina en je valt over de pro Palestina posts en vlaggetjes.
Nee joh, bij de hypocrieten zijn alleen de jodenbaby's belangrijkquote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:55 schreef MissButterflyy het volgende:
En een baby of kind verplegen in het ziekenhuis, heb je ook licht voor nodig. En de couveuses hebben dat ook nodig.
Het is dan gelukkig ook niet helemaal donker. Misschien bedenkt Hamas zich wel hoe kritischer de situatie wordt..quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee. Maar als artsen opereren heb je gewoon licht nodig.
Zodra er geen Europeanen en anderen gegijzeld meer worden. Het zijn je medeburgers..quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:54 schreef wuuht het volgende:
Vanaf welke verhouding slachtoffer militairen/setlers/burgers/gewapendeburgers op wel of niet illegaal bezette grond veranderd het van een terroristische aanslag naar een vrijheidsstrijd?
Hebben ze nou een Uno Reverse card getrokken???quote:Op donderdag 12 oktober 2023 20:57 schreef bitterbal het volgende:
ik schakel net hier in dus misschien is dit al gepost
Hamas: hoge aantal burgerdoden omdat 'het uit de hand liep'
Plaatsvervangend leider Saleh al-Arouri van Hamas zegt dat het aantal burgerdoden in Israël zo hoog was doordat het "uit de hand liep". Volgens Arouri ontstond er chaos nadat Palestijnen zaterdag gebieden in het zuiden van Israël waren binnengetrokken en de Israëlische veiligheidstroepen zich vermengden met de burgerbevolking.
Sommige veiligheidsagenten en militairen bevonden zich samen met burgers in kibboetsen. Dat is de reden waarom veel burgers werden gedood als "bijkomende schade", zei Arouri tegen nieuwszender Al Jazeera.
https://nos.nl/collectie/(...)sterdam-morgen-dicht
Ik zie het somber in. Volgens de deskundige van het NRC artikel hoopt Hamas waarschijnlijk dat Israël binnen gaat vallen en er veel doden vallen zodat de omringende landen mee gaan in een spiraal van geweld.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:56 schreef PS. het volgende:
[..]
Het is dan gelukkig ook niet helemaal donker. Misschien bedenkt Hamas zich wel hoe kritischer de situatie wordt..
Ja, ook in een massale oorlog van heel gaza tegen heel israel waarbij een enkeling uit gaza besluit 1 Europeaan die daar is te gijzelen?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Zodra er geen Europeanen en anderen gegijzeld meer worden. Het zijn je medeburgers..
Oh. En geen pogroms meer.
Daarin staat dus dat ze terug willen naar de grenzen van 1967 als basis. Echter ook dat ze blijven vechten voor de bevrijding. Een twee staten oplossing bestaat niet volgens hen.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:54 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Nee, het is niet duidelijk want dit is een poging van verdraaien en past perfect in het plaatje van zionistische propaganda. Het voorwoord is vrijwel altijd tegen Hamas gebruikt om ze uit internationaal politieke arena te weren. Echter, de tijd waarin de verzetsbeweging is opgericht en het handvest is ontstaan, moet in de juiste context geplaatst worden. In 1988 kwam namelijk de Palestijnen in grote opstand tegen de blijvende verspreiding van Israëlische bezettingen. Na veel duwen en trekken heeft Hamas besloten zijn charter aan te passen. Dat heb ik ook al eerder in mijn berichten aangegeven dat teksten zijn aangepast of verwijderd. Afhankelijk van omstandigheden heeft het zich dus continu aangepast aan het gedrag van Israël. Als we het hebben over nu, dan moet je met het huidige handvest van Hamas komen en niet uit 1988 of wat dan ook.
Dat heeft twee redenen gehad denk ik. Als baken zodat mensen het kunnen vinden, en om te zorgen dat het niet geraakt wordt.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:51 schreef PS. het volgende:
[..]
Er stonden inderdaad ook wel een heleboel lampen omheen te branden, leek een beetje overbodig.
Vaak vind ik het jammer dat ze het 'hey, ik zat er mijn hele leven helemaal naast qua hiernamaals,' - moment niet meemaken, maar in dit geval is dat al teveel gegund.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:57 schreef Perrin het volgende:
Die is eindelijk de martelaar geworden die hij wilde worden.
[ twitter ]
Die Hamas jongens wilden alleen maar even praten met de festivalgangers. Komen opeens die vervelende beveiligingsgastjes op de proppen.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:58 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Hebben ze nou een Uno Reverse card getrokken???
Heb je het niet meegekregen, of begrijp ik je verkeerd?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:59 schreef wuuht het volgende:
[..]
Ja, ook in een massale oorlog van heel gaza tegen heel israel waarbij een enkeling uit gaza besluit 1 Europeaan die daar is te gijzelen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |