t is pas de 20ste keer, dat het zo gaat... en nu de ergste. ze worden het een keer zat toch. hamas gaat tussen de burgers zitten, dat doet israel niet.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:49 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Daar moet je even over nadenken. Er zijn ook onschuldige mensen in het spel.
Misschien geen populaire mening, maar volgens mij besteedt de NOS aandacht aan waarom aan beide kanten zoveel slachtoffers vallen.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:47 schreef pokkerdepok het volgende:
waar ik me meer aan erger, is dat onze goede ouwe NOS graag uitlegd waarom hamas zo boos is, dan voluit belicht wat israel eigenlijk niet mag en dat ze zich moeten inhouden, en geen enkele uitleg of reden waarom israel reageert zoals ze doen.
wat de fuck moet israel dan doen, na zomaar 1000+ doden? netjes de hamas strijders terugjagen naar gaza en dan gaan onderhandelen over de gegijzelden, die ze dan alleen terugkrijgen als ze flinke consessies doen? en dan klaar? wie gaat hamas aanpakken dan? niemand? wat een scheef gelul.
En Hamas al het geld in pijpleidingen en wapens heeft omgezet.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:50 schreef bitterbal het volgende:
[..]
sterven dadelijk al die mensen in dat ziekenhuis omdat de stroom er mee stopt
Dat is het probleem. Die pak je niet snel.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:54 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
t is pas de 20ste keer, dat het zo gaat... en nu de ergste. ze worden het een keer zat toch. hamas gaat tussen de burgers zitten, dat doet israel niet.
het valt me vies tegen van de NOS.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:53 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Heb Belgische, Franse, Duitse, Engelse en Amerikaanse nieuwssites gevolgd, het is niet normaal hoe pro Palestina de NOS en veel andere Nederlandse media is vergeleken met die sites waar ze toch een wat hardere toon aanslaan. De baby lijkjes worden bevestigd en de NOS post een huilend palestijns kindje, interviews vanuit Palestina en die slachting lijkt wel een bijzaak te zijn. Nog een artikel over nepnieuws op social media bovenaan. Geen woord over de onrust in Europa en het toenemende antisemitisme, zeer gekleurd zijn ze in hun berichtgeving. Maar ja kijk op de NOS Facebook pagina en je valt over de pro Palestina posts en vlaggetjes.
Nee joh, bij de hypocrieten zijn alleen de jodenbaby's belangrijkquote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:55 schreef MissButterflyy het volgende:
En een baby of kind verplegen in het ziekenhuis, heb je ook licht voor nodig. En de couveuses hebben dat ook nodig.
Het is dan gelukkig ook niet helemaal donker. Misschien bedenkt Hamas zich wel hoe kritischer de situatie wordt..quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee. Maar als artsen opereren heb je gewoon licht nodig.
Zodra er geen Europeanen en anderen gegijzeld meer worden. Het zijn je medeburgers..quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:54 schreef wuuht het volgende:
Vanaf welke verhouding slachtoffer militairen/setlers/burgers/gewapendeburgers op wel of niet illegaal bezette grond veranderd het van een terroristische aanslag naar een vrijheidsstrijd?
Hebben ze nou een Uno Reverse card getrokken???quote:Op donderdag 12 oktober 2023 20:57 schreef bitterbal het volgende:
ik schakel net hier in dus misschien is dit al gepost
Hamas: hoge aantal burgerdoden omdat 'het uit de hand liep'
Plaatsvervangend leider Saleh al-Arouri van Hamas zegt dat het aantal burgerdoden in Israël zo hoog was doordat het "uit de hand liep". Volgens Arouri ontstond er chaos nadat Palestijnen zaterdag gebieden in het zuiden van Israël waren binnengetrokken en de Israëlische veiligheidstroepen zich vermengden met de burgerbevolking.
Sommige veiligheidsagenten en militairen bevonden zich samen met burgers in kibboetsen. Dat is de reden waarom veel burgers werden gedood als "bijkomende schade", zei Arouri tegen nieuwszender Al Jazeera.
https://nos.nl/collectie/(...)sterdam-morgen-dicht
Ik zie het somber in. Volgens de deskundige van het NRC artikel hoopt Hamas waarschijnlijk dat Israël binnen gaat vallen en er veel doden vallen zodat de omringende landen mee gaan in een spiraal van geweld.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:56 schreef PS. het volgende:
[..]
Het is dan gelukkig ook niet helemaal donker. Misschien bedenkt Hamas zich wel hoe kritischer de situatie wordt..
Ja, ook in een massale oorlog van heel gaza tegen heel israel waarbij een enkeling uit gaza besluit 1 Europeaan die daar is te gijzelen?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Zodra er geen Europeanen en anderen gegijzeld meer worden. Het zijn je medeburgers..
Oh. En geen pogroms meer.
Daarin staat dus dat ze terug willen naar de grenzen van 1967 als basis. Echter ook dat ze blijven vechten voor de bevrijding. Een twee staten oplossing bestaat niet volgens hen.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:54 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Nee, het is niet duidelijk want dit is een poging van verdraaien en past perfect in het plaatje van zionistische propaganda. Het voorwoord is vrijwel altijd tegen Hamas gebruikt om ze uit internationaal politieke arena te weren. Echter, de tijd waarin de verzetsbeweging is opgericht en het handvest is ontstaan, moet in de juiste context geplaatst worden. In 1988 kwam namelijk de Palestijnen in grote opstand tegen de blijvende verspreiding van Israëlische bezettingen. Na veel duwen en trekken heeft Hamas besloten zijn charter aan te passen. Dat heb ik ook al eerder in mijn berichten aangegeven dat teksten zijn aangepast of verwijderd. Afhankelijk van omstandigheden heeft het zich dus continu aangepast aan het gedrag van Israël. Als we het hebben over nu, dan moet je met het huidige handvest van Hamas komen en niet uit 1988 of wat dan ook.
Dat heeft twee redenen gehad denk ik. Als baken zodat mensen het kunnen vinden, en om te zorgen dat het niet geraakt wordt.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:51 schreef PS. het volgende:
[..]
Er stonden inderdaad ook wel een heleboel lampen omheen te branden, leek een beetje overbodig.
Vaak vind ik het jammer dat ze het 'hey, ik zat er mijn hele leven helemaal naast qua hiernamaals,' - moment niet meemaken, maar in dit geval is dat al teveel gegund.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:57 schreef Perrin het volgende:
Die is eindelijk de martelaar geworden die hij wilde worden.
[ twitter ]
Die Hamas jongens wilden alleen maar even praten met de festivalgangers. Komen opeens die vervelende beveiligingsgastjes op de proppen.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:58 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Hebben ze nou een Uno Reverse card getrokken???
Heb je het niet meegekregen, of begrijp ik je verkeerd?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 21:59 schreef wuuht het volgende:
[..]
Ja, ook in een massale oorlog van heel gaza tegen heel israel waarbij een enkeling uit gaza besluit 1 Europeaan die daar is te gijzelen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |