abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210926341
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 15:39 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Wat vond je zelf van dit whataboutisme?
Je kunt prima de daden van Israel én Hamas afkeuren.

Nergens wordt beweert dat een terreuraanval van Hamas beter is dan een bombardement, gek.
Maar wat schiet je daarmee op? Niks. Hamas blijft dan gewoon bestaan. Het is in die zin een pro-Hamas frame.

Ergo, laat Israël maar full force erin gaan en Hamas wegvagen.

Dat werkte in 1945 ook met de nazi's. Onderhandelen werkt niet meer, het spel is op de wagen. Hard tegen hard.
pi_210926344
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 15:46 schreef Regilio_ het volgende:
[ twitter ]Vraag me af waar dat grondoffensief nog voor nodig is als je dit ziet :{.
Moge duidelijk zijn dat Israël dat als persoonlijk doel heeft gesteld om Gaza dus volledig in / over te nemen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_210926349
quote:
Photos of babies being burnt, decapitated confirmed

By JERUSALEM POST STAFF

The Jerusalem Post can now confirm based on verified photos of the bodies that the reports of babies being burnt and decapitated in Hamas's assault on Kfar Aza are correct.

May their memory be a blessing.
https://m.jpost.com/israe(...)/live-updates-767856

Verdomme zeg wat een barbaren :r.
pi_210926361
quote:
9s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 15:52 schreef Regilio_ het volgende:

[..]

Ook al internationale bevestiging?
  donderdag 12 oktober 2023 @ 15:55:05 #105
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210926364
https://twitter.com/EretzIsrael/

🚨 An Israeli Airstrike has reportedly Struck the 3rd Floor of an Apartment Building in Gaza where the Family Home of Chairman of the Hamas Political Bureau and Senior Politcial Leader, Ismail Haniyeh is Located.

🚨 Abd al-Rahman Shahab, who served as the leader of the Islamic Jihad on the issue of prisoners in Israel, was killed in an attack on his home in Gaza.

🚨 The Gazan journalist who broadcasts on the Palestinian "Voice of the Prisoners" radio station in Gaza was killed in an attack on his home in the north of the Gaza Strip.
pi_210926375
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 15:51 schreef Homey het volgende:

[..]
Maar wat schiet je daarmee op? Niks. Hamas blijft dan gewoon bestaan. Het is in die zin een pro-Hamas frame.

Ergo, laat Israël maar full force erin gaan en Hamas wegvagen.

Dat werkte in 1945 ook met de nazi's. Onderhandelen werkt niet meer, het spel is op de wagen. Hard tegen hard.
Je kunt Hamas niet wegvagen. Hamas is meer dan een terreurorganisatie, het is een anti Israel gedachtegoed.
Als jij alle terroristen en zn moeder kapot bombardeert, zal er nog altijd een groep zijn die anti Israel is en daar geweld bereid is voor te gebruiken. Dan heb je gewoon weer een Hamas, wellicht onder een andere naam.

Geweld gaat dit niet oplossen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_210926382
quote:

[..]

Sorry, ik kan en zal het nooit voor 100% waarheid kunnen aannemen.
Teveel gerommeld met de info, Biden etc etc.

Maakt ook niet uit, tis de afgelopen decenia al barbaars genoeg geweest voor en vanuit beide kampen.
Hell To The Liars
pi_210926384
https://twitter.com/visegrad24/status/1712434916313461018

Dus omdat soennitisch, terroristisch tuig uit Gaza Israël onveilig maken, heeft Israël besloten een seculier land honderden kilometers verder weg te bombarderen?

Ja, Syrie staat niet op goede voet met Israel. Maar dit komt nogal paranoïde over allemaal.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 15:59:05 #109
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210926396
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 15:56 schreef ThePlaneteer het volgende:
Mee eens, maar diplomatie gaat het denk ik ook niet oplossen om eerlijk te zijn. Deze haat jegens elkaar zit simpelweg te diep.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 15:59:52 #111
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_210926398
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 15:57 schreef theunderdog het volgende:

Dus omdat soennitisch, terroristisch tuig uit Gaza Israël onveilig maken, heeft Israël besloten een seculier land honderden kilometers verder weg te bombarderen?

Ja, Syrie staat niet op goede voet met Israel. Maar dit komt nogal paranoïde over allemaal.
Ze zullen wel hun redenen hebben. Het zal niet zomaar zijn.
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 12 oktober 2023 @ 16:00:10 #112
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210926400
https://www.jpost.com/breaking-news/article-767951

The Jerusalem Post can now confirm based on verified photos of the bodies that the reports of babies being burnt and decapitated in Hamas's assault on Kfar Aza are correct.

The photos were shown to US Secretary of State Antony Blinken during his visit to Israel by the Public Diplomacy Directorate in the Prime Minister's Office.
pi_210926406
quote:

[..]
Je kunt Hamas niet wegvagen. Hamas is meer dan een terreurorganisatie, het is een anti Israel gedachtegoed.
Als jij alle terroristen en zn moeder kapot bombardeert, zal er nog altijd een groep zijn die anti Israel is en daar geweld bereid is voor te gebruiken. Dan heb je gewoon weer een Hamas, wellicht onder een andere naam.

Precies. Net als je IS niet weg kan vagen. Je kan het kalifaat ontmantelen maar als het gedachtegoed nog draagvlak heeft is het dweilen met de kraan open. Jij en ik kunnen morgen ook iets doen in naam van Hamas.

Daarom heb ik ook weinig vertrouwen in het succes van deze operatie.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 16:01:28 #114
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210926412
quote:

Syrie is toch een moslimland :?
En ze zijn officieel nog steeds in oorlog met Israel, maar alleen militair te zwak om de confrontatie met ze aan te gaan.
pi_210926414
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 15:07 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het verbaast me de laatste paar jaar in Oekraïne ook telkens hoe lang men kan standhouden in de kleinste gehuchtjes. Overal ingegraven troepen.

In een gebied als Gaza kun je jaren doorvechten.
Als er continu voedsel, water, brandstof en munitie aangevoerd wordt wel en het gebied zodanig groot is dat je met drones niet in staat bent het gehele front goed te kunnen observeren. Van dit alles is in Gaza geen sprake.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_210926415
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 15:57 schreef Droopie het volgende:

[..]
Sorry, ik kan en zal het nooit voor 100% waarheid kunnen aannemen.
Teveel gerommeld met de info, Biden etc etc.

Maakt ook niet uit, tis de afgelopen decenia al barbaars genoeg geweest voor en vanuit beide kampen.
Het begint wat kolderiek te worden of het nu wel / niet waar is.

JPost is hopelijk niet zo seniel als ome Joe, anders hoeven we die ook niet meer serieus te nemen.
pi_210926416
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 15:59 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ze zullen wel hun redenen hebben. Het zal niet zomaar zijn.
Als jij denkt dat Israëlisch beleid rationeel is, dan kan dat enkel komen door een totaal gebrek aan kennis van het land. En vooral de historie ervan.
pi_210926424
quote:

Israël bombadeert regelmatig doelen in Syrië. Was vandaag bv een Iraans minister met vliegtuig onderweg. Geen idee of dat ermee te maken had,maar wellicht dat bronnen in Israël bv wisten dat er meer in dat vliegtuig aanwezig was (wapens Hezbollah).
pi_210926427
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:00 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.jpost.com/breaking-news/article-767951

The photos were shown to US Secretary of State Antony Blinken during his visit to Israel by the Public Diplomacy Directorate in the Prime Minister's Office.
Website werkt niet
pi_210926432
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 14:56 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Hoe zie je dat voor je? Sinds 2008 hebben ze daar alle oppositie hardhandig de kop ingedrukt. Zou jij op een jeep met van die AK-47-mannetjes afstappen?
Doden die onschuldige palestijnen?
pi_210926435
quote:

[..]

Geweld lost dit niet op idd. Moet hamas zich ook realiseren.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_210926437
Jerusalem Post... klinkt objectief.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 16:04:32 #123
438527 MissButterflyy
pi_210926440
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Als jij denkt dat Israëlisch beleid rationeel is, dan kan dat enkel komen door een totaal gebrek aan kennis van het land. En vooral de historie ervan.
Ik zeg niet dat ze rationeel zijn, ik vind dat ze veel te snel en met vooral gevoelens van wraak reageren.
Maar denk ook dat er redenen zijn waarom ze daar bombarderen. Er zal wel een link zijn met Hamas.
pi_210926446
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:03 schreef Ulx het volgende:

[..]
Doden die onschuldige palestijnen?
Ze doden iedereen die tegen Hamas is. Just like your average dictatorship.
pi_210926450
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:04 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat ze rationeel zijn, ik vind dat ze veel te snel en met vooral gevoelens van wraak reageren.
Maar denk ook dat er redenen zijn waarom ze daar bombarderen. Er zal wel een link zijn met Hamas.
Eerder met Hezbollah. Maar dat is precies het punt. Er zijn verbanden. Overal !

En als je denkt dat er verbanden zijn, moet je bombarderen ! . Veiligheid voor je eigen burgers is uitermate belangrijk. En Israel is daadwerkelijk omringt door potentiele vijanden. Maar, deze kennis kan ook tot paranoia lijden.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 16:07:18 #126
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_210926458
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:04 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Toen ik die beelden zag in het begin was ik ook al flink pissig.
Laat staan als je in Israel woont.

Dit is gewoon hun 11 september, en net als toen is de wereld geschokt en wilt men wraak, wat logisch is.
Als ze dat niet zouden doen dan loopt Hamas en dan ook hezbollah over Israel heen. Ze zijn omringd door vijanden en moeten wel van zich af bijten.
pi_210926460
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:06 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Dan is t dus een goede zaak voor de palestijnen dat hamas een kopje kleiner wordt gemaakt.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  donderdag 12 oktober 2023 @ 16:07:53 #128
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210926477
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Eerder met Hezbollah. Maar dat is precies het punt. Er zijn verbanden. Overal !

En als je denkt dat er verbanden zijn, moet je bombarderen ! . Veiligheid voor je eigen burgers is uitermate belangrijk. En Israel is daadwerkelijk omringt door potentiele vijanden. Maar, deze kennis kan ook tot paranoia lijden.
Een dunne lijn ja.
pi_210926493
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:07 schreef marsan het volgende:

[..]
Dan is t dus een goede zaak voor de palestijnen dat hamas een kopje kleiner wordt gemaakt.
Ook meer dat er wordt geroepen dat ze maar in opstand moeten komen, dat is echt makkelijker gezegd dan gedaan.

Ik zie hier niemand op een Jeep of pick-up vol met gestoorde haatbaarden en AK-47's afstappen om te zeggen dat ze moeten stoppen. Om dat vervolgens met een kogel door je kop te bekopen, want "hoogverraad".

Of het een goede zaak is voor de overlevenden moeten we nog maar eens zien, not sure about that. Zoals eerder geopperd heb ik ook het idee dat er gewoon een nieuwe generatie Hamas op zal staan. We zullen het zien.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 16:14:55 #131
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_210926511
Hoe is de verhouding tussen HezboLLah, Fatah, PLO en Hamas?

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_210926513
-

[ Bericht 100% gewijzigd door ThePlaneteer op 12-10-2023 16:15:39 ]
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_210926517
quote:
14s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 15:37 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Dit moet gewoon onder geweldverheerlijking/ oproep tot geweld vallen en allemaal met een hele dikke boete naar huis sturen
Dit moet gewoon op de nos komen en herhaald tot in de treure net zoals al die andere filmpjes van radical islamitisch tuig die hier oproept tot genocide, aanslagen en verkrachtingen. Stel je eens voor dit waren allemaal blanke Europeanen die opriepen tot exact hetzelfde, we zouden niks anders horen. De media informeert de bevolking niet, ze liegen en verbergen dit soort ellende, Europa kan nooit normaal stemmen als ze niet geïnformeerd worden want dit zijn zeer belangrijke argumenten om toch eens vraagtekens te zetten bij die massale import van moslims in Europa.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 16:17:04 #134
13462 BansheeBoy
pi_210926526
quote:
Wat gebeurt er eigenlijk met die brokstukken. Ik kan me voorstellen dat die ook schade aanrichten?

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 16:17:18 #135
438527 MissButterflyy
pi_210926528
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:15 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Dit moet gewoon op de nos komen en herhaald tot in de treure net zoals al die andere filmpjes van radical islamitisch tuig die hier oproept tot genocide, aanslagen en verkrachtingen. Stel je eens voor dit waren allemaal blanke Europeanen die opriepen tot exact hetzelfde, we zouden niks anders horen. De media informeert de bevolking niet, ze liegen en verbergen dit soort ellende, Europa kan nooit normaal stemmen als ze niet geïnformeerd worden want dit zijn zeer belangrijke argumenten om toch eens vraagtekens te zetten bij die massale import van moslims in Europa.
Je zit er zelf op te geilen dat hier ook onrust uitbreekt, vindt je stiekem leuk.
Je bent een van de users die er maar over door blijft gaan.
pi_210926532
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:12 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Ook meer dat er wordt geroepen dat ze maar in opstand moeten komen, dat is echt makkelijker gezegd dan gedaan.

Ik zie hier niemand op een Jeep of pick-up vol met gestoorde haatbaarden en AK-47's afstappen om te zeggen dat ze moeten stoppen. Om dat vervolgens met een kogel door je kop te bekopen, want "hoogverraad".

Of het een goede zaak is voor de overlevenden moeten we nog maar eens zien, not sure about that. Zoals eerder geopperd heb ik ook het idee dat er gewoon een nieuwe generatie Hamas op zal staan. We zullen het zien.
Ik denk ook dat er een nieuwe generatie hamas op zal staan.
Gaat al te lang op deze manier.

Maar niets doen werkt ook niet.
pi_210926536
quote:

[..]

Fout. Het is geen anti-Israël gedachtegoed maar een zuiver radicaal-islamitische beweging met als primaire doel (zeggen ze zelf letterlijk) het verwijderen van alle joden uit de wereld. Daarna zijn christenen en atheïsten aan de beurt. Vrede zal er pas zijn als iedereen op aarde moslim is. Het is synoniem voor IS.

En hard erin gaan tegen de nazi's heeft prima gewerkt in de jaren '40. Het nazisme is vrijwel volledig weggevaagd en bepaald nergens het beleid meer.
pi_210926537
quote:
15s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:14 schreef BansheeBoy het volgende:
Hoe is de verhouding tussen HezboLLah, Fatah, PLO en Hamas?

Ze haten elkaar. Hezbollah en hamas iets minder.
Maar israel haten ze meer.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 16:18:48 #139
13462 BansheeBoy
pi_210926538
Wiki
quote:
Iron Dome (Hebrew: כִּפַּת בַּרְזֶל, romanized: Kippat Barzel) is an Israeli mobile all-weather air defense system[8] developed by Rafael Advanced Defense Systems and Israel Aerospace Industries.[7] The system is designed to intercept and destroy short-range rockets and artillery shells fired from distances of 4 kilometres (2.5 mi) to 70 kilometres (43 mi) away and whose trajectory would take them to an Israeli populated area.[9][10] From 2011 to 2021, the United States contributed a total of US$1.6 billion to the Iron Dome defense system,[11] *with another US$1 billion approved by the US Congress in 2022.*
Dit kan toch niet man. :N

pi_210926541
quote:
15s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:17 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Wat gebeurt er eigenlijk met die brokstukken. Ik kan me voorstellen dat die ook schade aanrichten?

Minder schade dan een raket met lading.
pi_210926545
quote:
15s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:18 schreef BansheeBoy het volgende:
Wiki
[..]

Wat precies niet?
pi_210926547
quote:
15s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:17 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik denk dat de meesten daar bewust van zijn en daarom ook 's avonds thuis blijven.

Buiten de materiële schade (denk aan brokstuk die op een autoruit valt) zal het dan meevallen.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 16:21:18 #143
13462 BansheeBoy
pi_210926548
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:19 schreef marsan het volgende:

[..]
Minder schade dan een raket met lading.
Wat gebeurt er mee? Kan me voorstellen dat die ook schade aanrichten.

pi_210926551
quote:
15s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:21 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Wat gebeurt er mee? Kan me voorstellen dat die ook schade aanrichten.

Kleine brokstukken.
pi_210926554
quote:
Wiki
[..]

Werkt Irondome niet goed in Israel :?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 12 oktober 2023 @ 16:24:42 #146
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_210926567
Vandaag de aflevering tags voor dummies
- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_210926573
quote:
Wiki
[..]

Wat kan niet? Werkt meer dan prima toch?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_210926578
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 14:53 schreef Bensel het volgende:

[..]
de vele links die gegeven zijn heb je nog niet eens kunnen scannen, laat staan doorlezen en al helemaal niet begrepen hebben in de tijd voor deze post
Dat is slecht blindelings kopiëren en plakken. Nogmaals, er wordt geprobeerd een punt te maken wat geen punt is namelijk dat er geen Hamas ideologie bestaat. Hamas heeft geen zelfbedachte ideologie. Hoe zou die ideologie moeten heten anders? Hamasisme of wat? Daarnaast heb ik al duidelijk aangegeven dat Hamas een politieke partij is waarvan haar standpunten ontstaan uit verschillende politieke ideologieën. Daarnaast vroeg ik waar in het partij programma van Hamas staat dat Israël weggevaagd zou moeten worden. Ook daar kreeg ik geen heldere antwoord op.

Een rijtje van allerlei links plakken dia vlug via google opgezocht zijn kan iedereen. Als er dingen beweert worden over Hamas, dan zou die beweringen onderbouwd moeten worden met bewijzen die afkomstig zijn van de bron, dus Hamas zelf. Waar zijn die? Komen ze aan met hun subjectieve werken uit het westen. Gesproken over vooringenomenheid.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 16:27:43 #149
13462 BansheeBoy
pi_210926593
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:21 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Werkt Irondome niet goed in Israel :?
Dat het grotendeels is betaald door de VS. Onversneden belangenverstrengeling.

pi_210926596
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:06 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Dan zullen ze wel blij zijn dat Israel Hamas gaat uitroeien.
pi_210926597
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:25 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Wat kan niet? Werkt meer dan prima toch?
Ik snap ook niet wat de issue is. Dat ze een Iron Dome hebben is hartstikke logisch.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 12-10-2023 16:28:11 ]
pi_210926601
quote:
15s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:27 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat is nieuw voor je?
  donderdag 12 oktober 2023 @ 16:29:21 #153
13462 BansheeBoy
pi_210926611
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:28 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Dat is nieuw voor je?
Nee, ik kom niet vanonder een gepocheerd eitje (wel lekker trouwens, pistoletje er bij, pepertje hmmm) vandaan. Maar in deze mate had ik nou ook weer niet verwacht.

pi_210926613
quote:
Wiki
[..]

Echt belachelijk dat men zich wil beschermen tegen inkomende raketten :r

Walgelijk volk die Joden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')³

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2023 16:30:38 ]
pi_210926617
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:26 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Dat is slecht blindelings kopiëren en plakken. Nogmaals, er wordt geprobeerd een punt te maken wat geen punt is namelijk dat er geen Hamas ideologie bestaat. Hamas heeft geen zelfbedachte ideologie. Hoe zou die ideologie moeten heten anders? Hamasisme of wat? Daarnaast heb ik al duidelijk aangegeven dat Hamas een politieke partij is waarvan haar standpunten ontstaan uit verschillende politieke ideologieën. Daarnaast vroeg ik waar in het partij programma van Hamas staat dat Israël weggevaagd zou moeten worden. Ook daar kreeg ik geen heldere antwoord op.

Een rijtje van allerlei links plakken dia vlug via google opgezocht zijn kan iedereen. Als er dingen beweert worden over Hamas, dan zou die beweringen onderbouwd moeten worden met bewijzen die afkomstig zijn van de bron, dus Hamas zelf. Waar zijn die? Komen ze aan met hun subjectieve werken uit het westen. Gesproken over vooringenomenheid.
Een ideologie hebben is niet hetzelfde als een zelfbedachte ideologie.
pi_210926621
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:04 schreef Alloch87 het volgende:
Jerusalem Post... klinkt objectief.
Knip.

[ Bericht 12% gewijzigd door Regilio_ op 12-10-2023 16:54:11 ]
pi_210926622
quote:
15s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:27 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja en?
pi_210926630
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 15:57 schreef Droopie het volgende:

[..]
Sorry, ik kan en zal wil het nooit voor 100% waarheid kunnen aannemen.
Even eerlijk zijn nu.
Intolerant voor intolerantie
pi_210926640
Tiktok heeft ook een brief gekregen. Geen gore voor minderjarigen. Zeker met het oog op wat Hamas over gegijzelden wil laten zien.
En geen illegale content.

twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210926645
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:31 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Even eerlijk zijn nu.
Jij bent bekend met de Mossad?
Ooit wel eens documentaires gezien?

Je hoeft mij niet te corrigeren, dank.
Hell To The Liars
  donderdag 12 oktober 2023 @ 16:33:51 #161
13462 BansheeBoy
pi_210926648
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:30 schreef marsan het volgende:

[..]
Ja en?
David vs Goliath met als resultaat een volk wat bijna 100 jaar wordt onderdrukt. Prima als je wat anders ziet, maar het zijn wel de feiten.

Stel ik zit op de middelbare school en heb ruzie met een leeftijdsgenoot. Hij zegt "kom vechten na schooltijd." Na schooltijd staat hij pront en fier met zijn achterwerk te bouncen wachtend op een gelijk 1 tegen 1 gevecht. Kom ik aan met het leger van België en de landmacht van Duitsland. :N

pi_210926649
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:29 schreef marsan het volgende:

[..]
Een ideologie hebben is niet hetzelfde als een zelfbedachte ideologie.
Dat beweren zij, niet ik.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 16:34:52 #163
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210926654
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:15 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Skinheads die "Kill the Jews, rape their daughters" scanderen, met dat soort nazituig wil je eigenlijk toch ook niet samenleven lijkt me, maar goed... het zal wel
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_210926655
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:32 schreef capricia het volgende:
Tiktok heeft ook een brief gekregen. Geen gore voor minderjarigen. Zeker met het oog op wat Hamas over gegijzelden wil laten zien.
En geen illegale content.

[ twitter ]
Erg goede zaak dat Big Tech bij hun kragen gevat worden. Geen grote fan van de DSA, maar wel in dit geval.

Het kan echt niet zo zijn dat je feed op Instagram, TikTok of Twitter nu opeens verandert in een soort LiveLeak 2.0 vol met gore.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 12-10-2023 16:35:19 ]
pi_210926657
quote:
15s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:33 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
David vs Goliath met als resultaat een volk wat bijna 100 jaar wordt onderdrukt. Prima als je wat anders ziet, maar het zijn wel de feiten.

Stel ik zit op de middelbare school en heb ruzie met een leeftijdsgenoot. Hij zegt "kom vechten na schooltijd." Na schooltijd staat hij pront en fier met zijn achterwerk te bouncen wachtend op een gelijk 1 tegen 1 gevecht. Kom ik aan met het leger van België en de landmacht van Duitsland. :N

Je moet soms je positie accepteren Banshee. Ik haalde het vroeger ook niet in mijn hoofd de sterkste jongen van de klas op zijn bek te slaan.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 16:35:23 #166
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210926658
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:26 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Blindelings kopiëren? Je hebt niet eens gelezen wat er staat in die bronnen. Hoe kun je dat dan zeggen? Hoe denk jij dat wetenschappelijke literatuur werkt? Ze quoten juist regelmatig juist Palestijnse en Hamas bronnen. Als je zelf te trots bent om werk van westerse wetenschappers te lezen kun je door scrollen naar de notes en references waar moslim bronnen gequote worden.. En 1 van die vier onderzoeken is juist uitgevoerd door een universiteit in een moslimland. Dus niet alles is geschreven door kwaadaardige westerse onderzoekers. Maar goed ik verwacht niet dat je echt ernaar gaat kijken, dat blijkt uit het elk antwoord van je. Je wil het niet weten.
pi_210926659
quote:

[..]

Misschien geen slecht idee die klassieke school van je nog eens over te doen. Wat een logica en wartaal bij elkaar.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 16:36:00 #168
438527 MissButterflyy
pi_210926666
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:30 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Hier een paar foto's van verbrande baby's die aan Blinken zijn getoond. Zullen er nog wel meer volgen helaas.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iemand had dit al gepost. En ik hoef dat niet te zien.
Moeten we nu ook foto’s van slachtoffers van bombardementen gaan posten?
pi_210926681
quote:

[..]

Ja. En eem week ervoor heb je zn zus aangevallen en is t vreemd dat ze denken..hmm die knakker krijgt zn verdiende loon.
Maar die knakker gaat vervolgens schuilen bij zn bejaarde tante om daarna te klagen dat er eieren op dr ramen regenen.
pi_210926683
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:35 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Erg goede zaak dat Big Tech bij hun kragen gevat worden. Geen grote fan van de DSA, maar wel in dit geval.

Het kan echt niet zo zijn dat je feed op Instagram, TikTok of Twitter nu opeens verandert in een soort LiveLeak 2.0 vol met gore.
Dat was dus wel het geval op Twitter. Helaas.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 12 oktober 2023 @ 16:38:01 #171
13462 BansheeBoy
pi_210926684
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Je moet soms je positie accepteren Banshee. Ik haalde het vroeger ook niet in mijn hoofd de sterkste jongen van de klas op zijn bek te slaan.
Zou je dat ook niet doen als hij elke dag je broodtrommel met ambachtelijke pistoletjes en gerookte zalm (van die wilde uit Alaska) van je zou stelen? Als hij je elke dag zou ontdoen van je kleding en je vriendinnetje zou verkrachten? Dat is niet je positie kennen maar laf zijn.

Agree to disagree.

pi_210926686
Het is overduidelijk dat de haat van Israëli's jegens Palestijnen even groot is als andersom. Alleen weten Israëli's dit op meer sociaal-geaccepteerde manier te brengen. Israëli's begrijpen optics.

Ze hebben een veel beter militaire-structuur, inlichtingdiensten, betere internationale-contacten. Veeeeel beter lobbywerk. En waar komt dit door?

IQ
pi_210926687
Ik lees dat die foto's NSFL zijn, dus ik sla ook even over. Maar wie ontkende dit ook alweer?
pi_210926691
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:33 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Dat beweren zij, niet ik.
Nee jij hebt t over een zelfbedachte ideologie. Niet zij.
pi_210926693
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:36 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het werd als leugen weg gezet en dus nu gaan ze toch bewijs leveren.
Dat er slachtoffers vallen door de bombardementen is geen verassing, mensen zijn echter wel vooraf gewaarschuwd om die plaats/wijk te verlaten.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_210926695
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:36 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Doe het ook niet voor niets in een spoiler hè. Dus je hoeft het ook niet te zien.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 16:39:09 #177
13462 BansheeBoy
pi_210926696
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:38 schreef theunderdog het volgende:
Het is overduidelijk dat de haat van Israëli's jegens Palestijnen even groot is als andersom. Alleen weten Israëli's dit op meer sociaal-geaccepteerde manier te brengen. Israëli's begrijpen optics.
Dit is 1000000% waar.

donderdag 12 oktober 2023 @ 16:39:24 #178
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210926699
Ze hebben er nog een berg.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_210926702
quote:
15s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:38 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Zou je dat ook niet doen als hij elke dag je broodtrommel met ambachtelijke pistoletjes en gerookte zalm (van die wilde uit Alaska) van je zou stelen? Als hij je elke dag zou ontdoen van je kleding en je vriendinnetje zou verkrachten? Dat is niet je positie kennen maar laf zijn.

Agree to disagree.

Dat is bullshit en je weet het. Een correcte vergelijking is die van de sterkste jongen in de klas die verder helemaal geen zin heeft om naar je om te kijken (of je in elkaar te slaan) maar dat toch moet doen omdat hij telkens op zijn hakken gelopen wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2023 16:40:06 ]
pi_210926704
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:35 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Ik vind dat juist wel belangrijk. Wellicht onder de 16 niet doen denk ik. Moet wel relevant en voor toegevoegde waarde zijn voor nieuws e.d.. Puur voor sensatie e.d. hoeft iet.
pi_210926718
Edit; Iets te vroeg :)
Hell To The Liars
pi_210926725
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:35 schreef Momo het volgende:

[..]
Blindelings kopiëren? Je hebt niet eens gelezen wat er staat in die bronnen. Hoe kun je dat dan zeggen? Hoe denk jij dat wetenschappelijke literatuur werkt? Ze quoten juist regelmatig juist Palestijnse en Hamas bronnen. Als je zelf te trots bent om werk van westerse wetenschappers te lezen kun je door scrollen naar de notes en references waar moslim bronnen gequote worden.. En 1 van die vier onderzoeken is juist uitgevoerd door een universiteit in een moslimland. Dus niet alles is geschreven door kwaadaardige westerse onderzoekers. Maar goed ik verwacht niet dat je echt ernaar gaat kijken, dat blijkt uit het elk antwoord van je. Je wil het niet weten.
Heb jij al die artikelen doorgenomen? Eerlijk...
  donderdag 12 oktober 2023 @ 16:42:46 #183
438527 MissButterflyy
pi_210926726
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:38 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Het werd als leugen weg gezet en dus nu gaan ze toch bewijs leveren.
Dat er slachtoffers vallen door de bombardementen is geen verassing, mensen zijn echter wel vooraf gewaarschuwd om die plaats/wijk te verlaten.
Volgens mij ging het om of de baby’s onthoofd waren of niet. En net of het een erger is dan het ander.
Ze zijn gruwelijk vermoord en als bewijs hoeven er geen foto’s in dit topic rondgestrooid te worden onder een spoiler.

Verder spel je ‘verrassing’ en ga ik op die zin niet eens meer in, dat is ook al zo vaak besproken.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 16:42:47 #184
13462 BansheeBoy
pi_210926727
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat is bullshit en je weet het. Een correcte vergelijking is die van de sterkste jongen in de klas die verder helemaal geen zin heeft om naar je om te kijken (of je in elkaar te slaan) maar dat toch moet doen omdat hij telkens op zijn hakken gelopen wordt.
Dat maakt die "stoere" jongen iedereen wijs omdat hij schrijft voor de schoolkrant en het beheer heeft over de nieuwsbulletin schermen. Daarnaast brengt ie de mentor een keer per week een visschotel en gaat eens per maand eten met schooldirecteur.

pi_210926730
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:38 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat was dus wel het geval op Twitter. Helaas.
Ja same, mijn feed was ook een soort LiveLeak geworden, heb Twitter de afgelopen dagen bewust overgeslagen.

Gelukkig heeft Brussel Elon Musk al op zijn flikker gegeven.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 16:43:23 #186
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210926733
quote:

[..]

Netanyahu heeft de foto's ook nog getweet. (niet gezien zelf maar iedereen praat erover blijkbaar)

Nu vraag ik me af hoe moderatie hiermee omgaat

Weet niet wat er ik ervan moet vinden eerlijk gezegd.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 12 oktober 2023 @ 16:43:49 #187
438527 MissButterflyy
pi_210926736
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:39 schreef Perrin het volgende:
Ze hebben er nog een berg.
[ twitter ]
Zo, dat is aardig wat.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 16:44:07 #188
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210926739
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:42 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Heb jij al die artikelen doorgenomen? Eerlijk...
De abstract wel voordat ik poste. En het zijn sowieso enkel peer reviewde stukken waar ik naar gezocht had ik eerste instantie, geen flutwerk van semi wetenschappers.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 16:44:10 #189
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_210926740
Kom op nou, alleen de nerds zaten bij de schoolkrant
- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  donderdag 12 oktober 2023 @ 16:44:24 #190
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210926741
quote:
15s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:39 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Dit is 1000000% waar.

Dan is het toch opmerkelijk dat de Palestijnen nog steeds bestaan, want met de vuurkracht die Israël bezit is het echt geen enkele moeite om alle Palestijnen uit te roeien.
pi_210926750
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:38 schreef theunderdog het volgende:

Ze hebben een veel beter militaire-structuur, inlichtingdiensten, betere internationale-contacten. Veeeeel beter lobbywerk. En waar komt dit door?

IQ
Tja ''sociaal-geaccepteerde'' manier want het is heel menselijk om plaagfilmpjes te plaatsen terwijl er aan de andere kant kinderen doodgaan omdat Israël watertoevoer en medicijnen blokkeert:

twitter
  donderdag 12 oktober 2023 @ 16:46:16 #192
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210926760
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:45 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Tja ''sociaal-geaccepteerde'' manier want het is heel menselijk om plaagfilmpjes te plaatsen terwijl er aan de andere kant kinderen doodgaan omdat Israël watertoevoer en medicijnen blokkeert:

[ twitter ]
Het schijnt dat hij na dit filmpje palestijnse meisjes heeft verkracht en daarna in de fik heeft gezet, de eikel
pi_210926765
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:43 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Ja same, mijn feed was ook een soort LiveLeak geworden, heb Twitter de afgelopen dagen bewust overgeslagen.

Gelukkig heeft Brussel Elon Musk al op zijn flikker gegeven.
Na zondag toen ik veel gereageerd had op het voetballen werd het gelukkig wat minder op twitter.

Dus 10 schattige kitten filmpjes kijken en dan ben je er vanaf denk ik
pi_210926766
quote:
2s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Netanyahu heeft de foto's ook nog getweet. (niet gezien zelf maar iedereen praat erover blijkbaar)

Nou, als Fok! het gaat toestaan dat deze foto's hier komen te staan.
Dan haak ik even een maandje af..

T gaat toch over die babies.?
Hell To The Liars
  donderdag 12 oktober 2023 @ 16:46:53 #195
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210926767
Stond op www.nu.iran com
  donderdag 12 oktober 2023 @ 16:47:04 #196
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210926769
quote:
2s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik vind dit soort zaken ook wel een beetje respectloos naar de nabestaanden van die baby's. In de oorlog in Oekraine had je ook filmpjes van Russische soldaten die verschrikkelijk dingen doen met kinderen en vrouwen in Oekraine, stom dat het soort hype filmpje wordt waar mensen dan weer lollige comments gaan achterlaten. Zal maar je kind/vrouw etc. zijn. Krijg je ook nooit meer van internet af.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 16:47:46 #197
13462 BansheeBoy
pi_210926777
quote:
10s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:44 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Dan is het toch opmerkelijk dat de Palestijnen nog steeds bestaan, want met de vuurkracht die Israël bezit is het echt geen enkele moeite om alle Palestijnen uit te roeien.
Ja, omdat ze dus snappen dat dat sociaal niet geaccepteerd is. Nu hebben ze een forse stok om mee te slaan.

donderdag 12 oktober 2023 @ 16:48:19 #198
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210926781
quote:
15s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:47 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ja, omdat ze dus snappen dat dat sociaal niet geaccepteerd is. Nu hebben ze een forse stok om mee te slaan.

itt Hamas

ja dank je voor de bevestiging, je kan gaan knul, met je kut essays
pi_210926784
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:46 schreef Droopie het volgende:

[..]
Nou, als Fok! het gaat toestaan dat deze foto's hier komen te staan.
Dan haak ik even een maandje af..

T gaat toch over die babies.?
Is hier niet iets over in de regels opgenomen? (ja, ik ben te lui om zelf te checken :P )
pi_210926789
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:44 schreef Momo het volgende:

[..]
De abstract wel voordat ik poste. En het zijn sowieso enkel peer reviewde stukken waar ik naar gezocht had ik eerste instantie, geen flutwerk van semi wetenschappers.
Oke, je hebt het dus kennelijk goed doorgenomen. Dan zou het ook geen probleem moeten zijn om een stuk te plaatsen waaruit zou moeten blijken dat Hamas een artikel heeft waarin staat dat Israël weggevaagd zou moeten worden. Dat stuk moet wederom bevestigd worden door een bron en die bron moet dus afkomstig zijn van degene die het artikel het leven in heeft geroepen. Begrijp je? Zo werkt het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')