Maar wat schiet je daarmee op? Niks. Hamas blijft dan gewoon bestaan. Het is in die zin een pro-Hamas frame.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 15:39 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Wat vond je zelf van dit whataboutisme?
Je kunt prima de daden van Israel n Hamas afkeuren.
Nergens wordt beweert dat een terreuraanval van Hamas beter is dan een bombardement, gek.
Moge duidelijk zijn dat Isral dat als persoonlijk doel heeft gesteld om Gaza dus volledig in / over te nemen.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 15:46 schreef Regilio_ het volgende:
[ twitter ]Vraag me af waar dat grondoffensief nog voor nodig is als je dit ziet.
https://m.jpost.com/israe(...)/live-updates-767856quote:Photos of babies being burnt, decapitated confirmed
By JERUSALEM POST STAFF
The Jerusalem Post can now confirm based on verified photos of the bodies that the reports of babies being burnt and decapitated in Hamas's assault on Kfar Aza are correct.
May their memory be a blessing.
Ook al internationale bevestiging?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 15:52 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
https://m.jpost.com/israe(...)/live-updates-767856
Verdomme zeg wat een barbaren.
Je kunt Hamas niet wegvagen. Hamas is meer dan een terreurorganisatie, het is een anti Israel gedachtegoed.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 15:51 schreef Homey het volgende:
[..]
Maar wat schiet je daarmee op? Niks. Hamas blijft dan gewoon bestaan. Het is in die zin een pro-Hamas frame.
Ergo, laat Isral maar full force erin gaan en Hamas wegvagen.
Dat werkte in 1945 ook met de nazi's. Onderhandelen werkt niet meer, het spel is op de wagen. Hard tegen hard.
Sorry, ik kan en zal het nooit voor 100% waarheid kunnen aannemen.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 15:52 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
https://m.jpost.com/israe(...)/live-updates-767856
Verdomme zeg wat een barbaren.
Mee eens, maar diplomatie gaat het denk ik ook niet oplossen om eerlijk te zijn. Deze haat jegens elkaar zit simpelweg te diep.quote:
Ze zullen wel hun redenen hebben. Het zal niet zomaar zijn.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 15:57 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/visegrad24/status/1712434916313461018
Dus omdat soennitisch, terroristisch tuig uit Gaza Isral onveilig maken, heeft Isral besloten een seculier land honderden kilometers verder weg te bombarderen?
Ja, Syrie staat niet op goede voet met Israel. Maar dit komt nogal paranode over allemaal.
Precies. Net als je IS niet weg kan vagen. Je kan het kalifaat ontmantelen maar als het gedachtegoed nog draagvlak heeft is het dweilen met de kraan open. Jij en ik kunnen morgen ook iets doen in naam van Hamas.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 15:56 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Je kunt Hamas niet wegvagen. Hamas is meer dan een terreurorganisatie, het is een anti Israel gedachtegoed.
Als jij alle terroristen en zn moeder kapot bombardeert, zal er nog altijd een groep zijn die anti Israel is en daar geweld bereid is voor te gebruiken. Dan heb je gewoon weer een Hamas, wellicht onder een andere naam.
Geweld gaat dit niet oplossen.
Syrie is toch een moslimlandquote:Op donderdag 12 oktober 2023 15:57 schreef theunderdog het volgende:
Dus omdat soennitisch, terroristisch tuig uit Gaza Isral onveilig maken, heeft Isral besloten een seculier land honderden kilometers verder weg te bombarderen?
Ja, Syrie staat niet op goede voet met Israel. Maar dit komt nogal paranode over allemaal.
Als er continu voedsel, water, brandstof en munitie aangevoerd wordt wel en het gebied zodanig groot is dat je met drones niet in staat bent het gehele front goed te kunnen observeren. Van dit alles is in Gaza geen sprake.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 15:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het verbaast me de laatste paar jaar in Oekrane ook telkens hoe lang men kan standhouden in de kleinste gehuchtjes. Overal ingegraven troepen.
In een gebied als Gaza kun je jaren doorvechten.
Het begint wat kolderiek te worden of het nu wel / niet waar is.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 15:57 schreef Droopie het volgende:
[..]
Sorry, ik kan en zal het nooit voor 100% waarheid kunnen aannemen.
Teveel gerommeld met de info, Biden etc etc.
Maakt ook niet uit, tis de afgelopen decenia al barbaars genoeg geweest voor en vanuit beide kampen.
Als jij denkt dat Isralisch beleid rationeel is, dan kan dat enkel komen door een totaal gebrek aan kennis van het land. En vooral de historie ervan.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 15:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ze zullen wel hun redenen hebben. Het zal niet zomaar zijn.
Isral bombadeert regelmatig doelen in Syri. Was vandaag bv een Iraans minister met vliegtuig onderweg. Geen idee of dat ermee te maken had,maar wellicht dat bronnen in Isral bv wisten dat er meer in dat vliegtuig aanwezig was (wapens Hezbollah).quote:Op donderdag 12 oktober 2023 15:57 schreef theunderdog het volgende:
Website werkt nietquote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:00 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.jpost.com/breaking-news/article-767951
Photos of babies being burnt, decapitated confirmed
The Jerusalem Post can now confirm based on verified photos of the bodies that the reports of babies being burnt and decapitated in Hamas's assault on Kfar Aza are correct.
The photos were shown to US Secretary of State Antony Blinken during his visit to Israel by the Public Diplomacy Directorate in the Prime Minister's Office.
Doden die onschuldige palestijnen?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 14:56 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je? Sinds 2008 hebben ze daar alle oppositie hardhandig de kop ingedrukt. Zou jij op een jeep met van die AK-47-mannetjes afstappen?
Geweld lost dit niet op idd. Moet hamas zich ook realiseren.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 15:56 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Je kunt Hamas niet wegvagen. Hamas is meer dan een terreurorganisatie, het is een anti Israel gedachtegoed.
Als jij alle terroristen en zn moeder kapot bombardeert, zal er nog altijd een groep zijn die anti Israel is en daar geweld bereid is voor te gebruiken. Dan heb je gewoon weer een Hamas, wellicht onder een andere naam.
Geweld gaat dit niet oplossen.
Ik zeg niet dat ze rationeel zijn, ik vind dat ze veel te snel en met vooral gevoelens van wraak reageren.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als jij denkt dat Isralisch beleid rationeel is, dan kan dat enkel komen door een totaal gebrek aan kennis van het land. En vooral de historie ervan.
Eerder met Hezbollah. Maar dat is precies het punt. Er zijn verbanden. Overal !quote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:04 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze rationeel zijn, ik vind dat ze veel te snel en met vooral gevoelens van wraak reageren.
Maar denk ook dat er redenen zijn waarom ze daar bombarderen. Er zal wel een link zijn met Hamas.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |