Geweld lost dit niet op idd. Moet hamas zich ook realiseren.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 15:56 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Je kunt Hamas niet wegvagen. Hamas is meer dan een terreurorganisatie, het is een anti Israel gedachtegoed.
Als jij alle terroristen en zn moeder kapot bombardeert, zal er nog altijd een groep zijn die anti Israel is en daar geweld bereid is voor te gebruiken. Dan heb je gewoon weer een Hamas, wellicht onder een andere naam.
Geweld gaat dit niet oplossen.
Ik zeg niet dat ze rationeel zijn, ik vind dat ze veel te snel en met vooral gevoelens van wraak reageren.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als jij denkt dat Israëlisch beleid rationeel is, dan kan dat enkel komen door een totaal gebrek aan kennis van het land. En vooral de historie ervan.
Eerder met Hezbollah. Maar dat is precies het punt. Er zijn verbanden. Overal !quote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:04 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze rationeel zijn, ik vind dat ze veel te snel en met vooral gevoelens van wraak reageren.
Maar denk ook dat er redenen zijn waarom ze daar bombarderen. Er zal wel een link zijn met Hamas.
Toen ik die beelden zag in het begin was ik ook al flink pissig.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:04 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze rationeel zijn, ik vind dat ze veel te snel en met vooral gevoelens van wraak reageren.
Maar denk ook dat er redenen zijn waarom ze daar bombarderen. Er zal wel een link zijn met Hamas.
Dan is t dus een goede zaak voor de palestijnen dat hamas een kopje kleiner wordt gemaakt.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:06 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ze doden iedereen die tegen Hamas is. Just like your average dictatorship.
Een dunne lijn ja.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Eerder met Hezbollah. Maar dat is precies het punt. Er zijn verbanden. Overal !
En als je denkt dat er verbanden zijn, moet je bombarderen ! . Veiligheid voor je eigen burgers is uitermate belangrijk. En Israel is daadwerkelijk omringt door potentiele vijanden. Maar, deze kennis kan ook tot paranoia lijden.
Ook meer dat er wordt geroepen dat ze maar in opstand moeten komen, dat is echt makkelijker gezegd dan gedaan.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:07 schreef marsan het volgende:
[..]
Dan is t dus een goede zaak voor de palestijnen dat hamas een kopje kleiner wordt gemaakt.
Dit moet gewoon op de nos komen en herhaald tot in de treure net zoals al die andere filmpjes van radical islamitisch tuig die hier oproept tot genocide, aanslagen en verkrachtingen. Stel je eens voor dit waren allemaal blanke Europeanen die opriepen tot exact hetzelfde, we zouden niks anders horen. De media informeert de bevolking niet, ze liegen en verbergen dit soort ellende, Europa kan nooit normaal stemmen als ze niet geïnformeerd worden want dit zijn zeer belangrijke argumenten om toch eens vraagtekens te zetten bij die massale import van moslims in Europa.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 15:37 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Dit moet gewoon onder geweldverheerlijking/ oproep tot geweld vallen en allemaal met een hele dikke boete naar huis sturen
Wat gebeurt er eigenlijk met die brokstukken. Ik kan me voorstellen dat die ook schade aanrichten?quote:
Je zit er zelf op te geilen dat hier ook onrust uitbreekt, vindt je stiekem leuk.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:15 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dit moet gewoon op de nos komen en herhaald tot in de treure net zoals al die andere filmpjes van radical islamitisch tuig die hier oproept tot genocide, aanslagen en verkrachtingen. Stel je eens voor dit waren allemaal blanke Europeanen die opriepen tot exact hetzelfde, we zouden niks anders horen. De media informeert de bevolking niet, ze liegen en verbergen dit soort ellende, Europa kan nooit normaal stemmen als ze niet geïnformeerd worden want dit zijn zeer belangrijke argumenten om toch eens vraagtekens te zetten bij die massale import van moslims in Europa.
Ik denk ook dat er een nieuwe generatie hamas op zal staan.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:12 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ook meer dat er wordt geroepen dat ze maar in opstand moeten komen, dat is echt makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik zie hier niemand op een Jeep of pick-up vol met gestoorde haatbaarden en AK-47's afstappen om te zeggen dat ze moeten stoppen. Om dat vervolgens met een kogel door je kop te bekopen, want "hoogverraad".
Of het een goede zaak is voor de overlevenden moeten we nog maar eens zien, not sure about that. Zoals eerder geopperd heb ik ook het idee dat er gewoon een nieuwe generatie Hamas op zal staan. We zullen het zien.
Fout. Het is geen anti-Israël gedachtegoed maar een zuiver radicaal-islamitische beweging met als primaire doel (zeggen ze zelf letterlijk) het verwijderen van alle joden uit de wereld. Daarna zijn christenen en atheïsten aan de beurt. Vrede zal er pas zijn als iedereen op aarde moslim is. Het is synoniem voor IS.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 15:56 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Je kunt Hamas niet wegvagen. Hamas is meer dan een terreurorganisatie, het is een anti Israel gedachtegoed.
Als jij alle terroristen en zn moeder kapot bombardeert, zal er nog altijd een groep zijn die anti Israel is en daar geweld bereid is voor te gebruiken. Dan heb je gewoon weer een Hamas, wellicht onder een andere naam.
Geweld gaat dit niet oplossen.
Ze haten elkaar. Hezbollah en hamas iets minder.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:14 schreef BansheeBoy het volgende:
Hoe is de verhouding tussen HezboLLah, Fatah, PLO en Hamas?²
Dit kan toch niet man.quote:Iron Dome (Hebrew: כִּפַּת בַּרְזֶל, romanized: Kippat Barzel) is an Israeli mobile all-weather air defense system[8] developed by Rafael Advanced Defense Systems and Israel Aerospace Industries.[7] The system is designed to intercept and destroy short-range rockets and artillery shells fired from distances of 4 kilometres (2.5 mi) to 70 kilometres (43 mi) away and whose trajectory would take them to an Israeli populated area.[9][10] From 2011 to 2021, the United States contributed a total of US$1.6 billion to the Iron Dome defense system,[11] *with another US$1 billion approved by the US Congress in 2022.*
Minder schade dan een raket met lading.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat gebeurt er eigenlijk met die brokstukken. Ik kan me voorstellen dat die ook schade aanrichten?²
Wat precies niet?quote:
Ik denk dat de meesten daar bewust van zijn en daarom ook 's avonds thuis blijven.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat gebeurt er eigenlijk met die brokstukken. Ik kan me voorstellen dat die ook schade aanrichten?²
Wat gebeurt er mee? Kan me voorstellen dat die ook schade aanrichten.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:19 schreef marsan het volgende:
[..]
Minder schade dan een raket met lading.
Kleine brokstukken.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat gebeurt er mee? Kan me voorstellen dat die ook schade aanrichten.²
Werkt Irondome niet goed in Israelquote:
Wat kan niet? Werkt meer dan prima toch?quote:
Dat is slecht blindelings kopiëren en plakken. Nogmaals, er wordt geprobeerd een punt te maken wat geen punt is namelijk dat er geen Hamas ideologie bestaat. Hamas heeft geen zelfbedachte ideologie. Hoe zou die ideologie moeten heten anders? Hamasisme of wat? Daarnaast heb ik al duidelijk aangegeven dat Hamas een politieke partij is waarvan haar standpunten ontstaan uit verschillende politieke ideologieën. Daarnaast vroeg ik waar in het partij programma van Hamas staat dat Israël weggevaagd zou moeten worden. Ook daar kreeg ik geen heldere antwoord op.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 14:53 schreef Bensel het volgende:
[..]
de vele links die gegeven zijn heb je nog niet eens kunnen scannen, laat staan doorlezen en al helemaal niet begrepen hebben in de tijd voor deze post
Dat het grotendeels is betaald door de VS. Onversneden belangenverstrengeling.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:21 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Werkt Irondome niet goed in Israel
Dan zullen ze wel blij zijn dat Israel Hamas gaat uitroeien.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:06 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ze doden iedereen die tegen Hamas is. Just like your average dictatorship.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |